-
באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
שלום לכולם,
אני בונה באגי מסובארו טנדר 94 2x4 , אני בונה את השלדה בעצמי
וכמובן שאני רוצה הנעה אחורית, שמעתי שמועה שניתן לעשות זאת ע"י הפיכת הקרונה בגיר זאת בהנחה שהגיר מבפנים הוא סימטרי
אשמח לשמוע האם זה נכון וכיצד ניתן לעשות זאת
ואם לא , אשמח לשמוע פתרונות אחרים, כל תגובה תתקבל בברכה
בתודה משה
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
למה אתה צריך להפוך את כיוון הסיבוב ?
קח את המנוע והגיר כמו שהם ושים אותם מאחור.
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
אקיי אבל אז הראשון עד החמישי יהיו רברס, והרברס יהיה קדימה, תחשוב על זה
אני לוקח מנוע וגיר מקדימה, ושם אותו אחורה תחשוב על ההשפעה של ההילוכים
משה
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
שים את המנוע אחורה, בדיוק עם הכיוון של המנוע מקדימה אין שום בעיה לא צריך להפוך שום דבר בגיר ובקורנה פניון.
טל
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
אוקיי טל , אם אני עושה את זה,
איך אני מחבר את הגיר לידית ההילוכים? הרי המוט של הגיר יכוון אחורה ולא לכיוון מושבי הנהג
תודה, משה
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
כבל push pull cable יעשה את העבודה .
קובץ מצורף 60177
עידו
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
בכבל הזה השתמשתי בבאגי הקודמת שלי, אבל אז נעשה מנוף מסובך כדי להשתמש בו
עידו, תוכל להסביר לי יותר בפירוט איך זה יעבוד ואיך אני מחבר את הכבל?
משה
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
הכבל הנ"ל יתאים לגיר אוטמט אבל לגיר ידני יש שיטה אחרת, בו נגיד זה תהיה הבעיה הכי פשוטה לפתור אחרי שתמקם את המנוע מאחור. יש המון דברים לפני.
טל
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
אוקיי אז יש לי גיר ידני,
למקם את המנוע מאחור לא תהיה בעיה כי אני מתכנן לקחת את כל מכלול ההגה, כולל הגלגלים והציריות, ולהעביר אותם לאחור
ואני אחפש מכלול הגה נוסף לשים מלפנים
מהנסיון שלי, לסדר את העניין של הגיר זאת הבעיה הרצינית, יש הצעות?
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
כבל כזה יכול לשמש גם לגיר רגיל פשוט צריך שנים :cool:
עידו
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
למיטב ידיעתי ניתן לחבר את הציריות לגלגלים האחוריים - יש שם חיבור לציריה כהכנה לחיבור 4X4 .
תבדוק .
לגבי התקנת מנוע מאחור - כמו שאמרו קודמיי - תתקין את המנוע באותו כיוון , כך תרוויח מנוע מרכזי - איזון טוב יותר .
לגבי חיבור ידית ההילוכים - מוט קשיח שעובר מתחת למנוע או מעליו , במחשבה נכונה תוכל לחבר אותו כך שההילוכים יהיו ממוקמים כרגיל .
אם תזדקק לעזרה אשמח לעזור ברגע שתגיע לשלב הזה .
חלק נכבד מעיסוקיי - בניית מכונות מיוחדות לענף הביסוס ותשתיות , כך שהעניין הזה פתיר ( פתרתי קושיות מסובכות בהרבה ) .
אילן 050-5249686
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
אילן,
אמרת לחבר את הציריות לגלגלים האחוריים, זה אפשרי כבר בדקתי, אך אם אני עושה את זה לא יהיו לי מתלים נפרדים, בגלל זה אני לא בטוח במהלך הזה ומעדיף להשיג עוד מכלול הגה, השאלה עד כמה זה קריטי לרמת הבאגי, נושא המתלים הנפרדים.
כרגע הוצאתי את המנוע והגיר יחד עם הגלגלים והציריות הקדמיים, לכן אני שואל כבר על הנושא הזה, כדי שהתכנון יתאים לתקלה של הגיר
בקשר למוט, נשמע טוב אשמח לעוד פרטים
ועידו, אשמח לפירוט בנושא של הכבל, הכוונה שלך היא שכבל אחד יהיה לרוחב של ידית ההילוכים ואחד לאורך?
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
בגדול ידית לידית הילוכים ( בגיר רגיל ) יש שתי תנועת אחת קדימה ואחורה ואחת ימינה ושמאלה ( סיבוב ) כך שכבל אחד מעביר את התנועה הראשונה וכבל שני מעביר את התנועה השנייה .
עידו
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
עידו זה בדיוק מה שעשינו בזמנו (כל הקרדיט לאבא שלי המכונאי), עשה מנוף קטן שיוצא ממיקומו שאמור לצאת המוט מהגיר , הבעיה שלקח לנו מלא זמן לכוון אותו..
מה שמעניין אותי הוא החיבור לגיר עצמו.. מה אתה מציע?
תודה על העזרה, משה
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
באיזה אזור של הארץ אתה נמצע ?
עם אפשר להיפגש ואני יסביר לך אז זה היה פשוט יותר .
עידו
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
אני נמצא באשקלון, גם באשדוד לפעמים אם זה עוזר
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
אני מהצפון כך שלא , אבל אני ינסה להסביר :
כאן או בחנויות כאלו אחרות תוכל למצוא ידיות הילוכים ולרוב גם כבלים ומסבי קצה כדי לבנות מערכת העברת הילוכים ,או עם מוט קשיח במקום כבלים .
המנגנון האחורי אני לא בטוח שתוכל למצוא כזה לקניה מתאים לגיר שלך באינטרנט אבל תוכל לבנות כזה בעצמך כל מה שצריך לדעת שכל מנוף שנבנה במערכת ( כולל זו של ידית ההילוכים ) צריך להעביר מידת אורך שקבועה מראש בגיר ולכן שלב ראשון צריך למדוד את מידת המהלך שיש בפין שיוצא מהגיר מידה אחת לקדימה / אחורה ומידה שנייה שהיא הסיבוב (במעלות ) .
מה זה אומר בפועל ?
המערכת בנויה ממנופים
מנוף באורך 150 מ"מ שמחולק עם נקודת ציר אחרי 50 מ"מ מצד אחד ומצד שני 100 מ"מ על כל יחידת משקל בצד של ה - 50 מ"מ תהיה חצי יחידת משקל בצד של ה - 100 מ"מ , אבל זה לא נכון שהמנוף הזה היה באותו יחס לגבי יחידות מידה , על תזוזה של 38 מ"מ בקרוב ( בצד של ה - 50 מ"מ ) היה בצד השיני 76 מ"מ בקרוב ( בצד של ה - 100 מ"מ ) , זה קל לחישוב עם נייר ו7מחוגה וסרגל פשוט .
המנופים יכולים להיות מחולקים לשני צידי הכבל / מוט קשיח , והכוונה שכמו בדוגמה למעלה אותו מנוף של 100 ו - 50 , יכול להיות בצד אחד של הכבל 50 מ"מ ובצד אחר 100 מ"מ והיחס של המשקל / מידות נשאר זהה .
היחס היחיד שלא משתנה במערכת המנופים זה זווית , ובמנוף שווה המידות שוות .
עידו
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
אוקיי עידו וכולם תודה רבה
אני אעדכן מה עשינו בסוף
מאוד עזרתם
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
אוקיי, כרגע הטנדר פורק לגמרי, והשלדה שלו תימכר, עכשיו אני צריך למצוא מאיפה לקנות את הכבל push & pull?
ואיזה מידות מומלץ למסגרת הראשונית?
בנוסף, יש לי שאלה בנושא המתלים, עד כמה חשוב שהם יהיו נפרדים? כרגע החלק הקדמי הוא מתלים נפרדים והחלק האחורי לא..
אני מתלבט אם למצוא חלק קדמי נוסף למטרה הזו.
אשמח לתשובה בנושא
תודה משה
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
קוראים לזה גם כבל מורס. אתה תמצא כזה בחנויות שמוכרות ציוד וחלקים ליכטות. אם אני זוכר נכון יש כזו חנות במרינה הרצליה.
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
עד כמה שאני זוכר בסובארו המתלה האחורי הוא זרועות עוקבות ומוט פיתול .
לדעתי ניתן להישתמש במתלה הזה אך במקום מוט פיתול להתקין קפיצים ספירליים . ניתן קפיצים ארוכים יותר למהלך מתלה ארוך .
לגבי ההילוכים , הייתי מחכה עם זה עד לאחר בניית השלדה והתקנת המנוע במקומו .
נוסף לזה , אני לא הייתי משתמש בכבלים אלא במוט קשיח בתוך מוביל עם אפשרות לגירוז , מהסיבה הפשוטה שבאגי כזה מיועד לנסיעת שטח ולכן מוט יתפקד לאורך זמן בצורה טובה ואילו כבלים עלולים לסבול מחול ואבק שיקשו עליהם .
דבר נוסף : כבלי יתנו לך תחושה מעט ספוגית בידית .
כאשר תגיע לשלב חיבור ההילוכים דבר איתי נעשה טיול קטן ונקווה לעזור .
אילן
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
כבל push pull cable אין לו שום "תחושה ספוגית" זה לא כבל רגיל , הוא קשוח לגמרי , אין ספק שמוט קשיח זה פתרון פשוט יותר וזול יותר ולכן עדיף אבל לפעמים אין ברירה אחרת , לגבי התחזוקה של הכבל היא לא מסובכת והוא מגיע אטום כך שאין לו בעיה עם חול/אבק , אחת לתקופה פשוט צריך לשמן אותו .
גם אני ממליץ לחכות עם הקניה של אבזרים כאלו אלה עם כן הרכב מתוכנן עד הפרט האחרון על מחשב (תיב"ם ) .
עידו
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
אחלה תגובות , תודה
אילן האם אתה מתכוון להוציא את המוט פיתול? כי עליו יושבים המתלים.. או שרק להוסיף בולמים איכותיים? ( זה הכיון שלי לפחות )
בנושא הכבל אין בעיה כי כבר עשינו את זה בעבר וזה עבד יופי הבעיה היחידה היתה ההתאמה של הכיוונים.
אז השלב הבא הוא בניית המסגרת שתחבר בין החלק הקדמי והאחורי של הגלגלים, אשמח לשמוע על מידות מתאימות לבאגי איכותית ולעובי הברזל שיחזיק נסיעת שטח רעה :)
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
לבסוף החלטתי לשים גיר אחורי של פולקסוואגן כאשר יש לי מנוע בוקסר של טנדר סובארו 1.6 , והשאלות כדלקמן:
1. האם נפח המנוע של הפולקסוואגן חייב להיות תואם לנפח של הסובארו?
2. האם תהיה בעיה לחבר את הציריות של הסובארו שיש לי כרגע לגיר
3. איך אני עושה את ההתאמה בין הגיר של הפולקסוואגן למנוע הסובארו?
אציין שעדיין לא קניתי גיר ואשמח מאוד לתשובות , גם חלקיות כי העסק הזה ממש תוקע לנו את הפרויקט
רב תודות, משה
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
אם אתה שם את הפרונט מאחורה מה תעשה עם ההיגוי?
תקבע אותו? יהיה חלש לדעתי
ממה שאני יודע אתה צריך לבנות מתאם בין הגיר למנוע סובארו
ואז המתלים הציריות והגיר אתה צריך של פולקסוואגן ורק מנוע סובארו
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
אפשר וקיים בשוק - מתאם מנוע סובארו גיר טרנספורטר. אין קשר לנפח, אבל צריך לשים לב לפרטים כמו מיקום הסטרטר.
ציריות וכל השאר - של טרנספורטר או פורשה (סטאבאקס ומפרקים 930)
מתכון די פשוט ומאוד מאוד נפוץ..
אסף.
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סופת המדבר
אם אתה שם את הפרונט מאחורה מה תעשה עם ההיגוי?
תקבע אותו? יהיה חלש לדעתי
ממה שאני יודע אתה צריך לבנות מתאם בין הגיר למנוע סובארו
ואז המתלים הציריות והגיר אתה צריך של פולקסוואגן ורק מנוע סובארו
אני חייב הנעה אחורית , זה כל הכיף בבאגי לדעתי, וכבר אני יודע איך אני אקבע אותו אל חשש
מבחינת הגיר חבל לי שהמתלים והציריות הן של הפולקסוואגן כי שם הבנתי שאין מתלים נפרדים, יש אפשרות לעשות התאמה גם שם??
ותודה לאסף ולכולם, משה
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
המתלים של טרנספורטר הם נפרדים - זרועות חצי עוקבות. זוהי התצורה הכי מקובלת למתלי באגי בעולם. הציריות כמובן מתאימות, כאשר יש ניואנסים בין חלקים של טרנספורטר לחלקים של פורשה.
גם בארץ, חלקם הגדול של הבאגים ששווים משהו בנויים עם מנוע סובארו וגיר טרנספורטר עם ציריות נאבות וסטאבאקסים של טרנספורטר.
ושוב - אנחנו מדברים על גיר טרנספורטר, מהסוג 091 המכונה "5 צלעות", ולא גיר חיפושית או טרנספורטר ישן יותר וכו.
אסף.
-
תגובה: באגי מסובארו טנדר - איך להפוך את כיוון סיבוב המנוע?!
דווקא גיר 3 צלעות של טרנספורטר T2 כמו הקמפר שלך, מתאים יופי וגם מספיק חזק. כל מכלול הסרן האחורי שלו מתאים לבאגי, להבדיל מהטרנספורטר T3...
אבל אם כבר דיברתם על להפוך גיר של סובארו, יש באיזור התעשיה בנתניה מוסך בשם "יד זהב", בחור רוסי נחמד מאוד בשם יבגני. הוא מומחה גדול בדבר הזה - להפוך כיוון סיבוב של גיר סובארו.