אבוד עצות - גיר לגראנד V8 96
מחפש מישהו שמכיר מישהו שיודע על משהו שיש לו גיר לגראנד 5.2 V8 שנת96הפכתי את הארץ ואין כולם עם ריח שרוף ושבבים בשמן או חלקם דפוקים.כבר הרכבתי שנים ויצא לא תקין מכיר את כל הסחורה שנמצאת בחוץ....כרגיל אצל טולי זה תדבר איתי שבוע הבא וכך הלאה!!!לא רוצה ללכת על שיפוץ .
מישהו יודע איך משיגים את האוזינג שמתאם בין גיר סופה למנוע 5.2?
מוכן להרים את הכפפה ולהפוך כלי כזה לידני
אשמח אם תעזרו..:):)שי
תגובה: אבוד עצות - גיר לגראנד V8 96
מממ הגיפ נסע חלק וטוב וגם לא "נשחת" בנסיעה פרועה כזאות או אחרת עד שלפתע הגיר הראשון החל להחליק מעט,מתבלבל בין הראשון לשני עד שכל ההילוכים החלו לנסוע קדימה לאחר הורדה של האגן שמן יצא ריח שרוף מהשמן ולא בצבע אחיד + שבבים שכניראה סתמו את הפילטר וגרמו לדיסקיות להידבק אחת לשניה אז נקנה גיר מיבוא מיוסי שעזר נורא עד שמצאנו גיר נורמאלי ,הורכב הגיר הוחלף שמן לשמן מקורי של מופר הוחלף הפילטר וכו נבדקה המערכת קירור והכול נמצא תקין מאז הגיפ נסע פעם בחודש וגם טיולים ברמה בינונית קלה אז באחד מטיולנו בשבת ירדנו מכיוון מישור אדומים לנבי מוסא ירידה רגילה הרכב היה בLOWועל S בידית מהלכים משך כל הירידה הכול היה תקין כשסימנו את הירידה עצרנו בשביל להוציא מLOW וכך היה הוצאנו מLOW והתחלנו לנסוע ואז הגיר נתגע על הילוך שני ולא מחליף פירקנו בשטח את הצינורות של הקירור שמן ובדקנו שהשמן זורם כראוי וכך היה המשך לנסוע ככה בנסיעה איטית עד מחוץ לכביש שמוביל לנבי מוסא ואז הגיר התחמם ונתפס הרכב כבה
תגובה: אבוד עצות - גיר לגראנד V8 96
האם גיר ידני 4הילוכים של דודג' ראם מתאים לי לגראנד?
תגובה: אבוד עצות - גיר לגראנד V8 96
דודג' ראם כבר לא בא עם 4 הילוכים מעל ל...20 שנה
אז ממה בדיוק זה ירד?
מה שאתה מחפש זה NV3500
בא ברכבים הנ'ל:
1994–2001 Dodge Ram 1500 [4]
1994–1995 Dodge Ram 2500 Light Duty
1994-2004 Dodge Dakota
2000-2001 Jeep Cherokee with 4.0L/AMC 242 I6: NV3550 [5]
2000-2004 Jeep Wrangler TJ & LJ with 4.0L/AMC 242 I6: NV3550 [6]
גיר לא רע, רק רועש בניוטרל.
תגובה: אבוד עצות - גיר לגראנד V8 96
שי
אם תרצה עזרה בתיעוד ובכתיבה, אשמח לעזור.
בכל מקרה אני לא כ"כ מסכים לגישה של "גיר ידני הכי טוב", זה אולי יותר מצ'ואי, יותר סופה, אבל אני לא בטוח שזה יותר נוח.
וזה שגיר התפרק / החזיר את נשמתו לבורא בטרם עת בהחלט שאינו מעיד על הכלל.
למיטב זיכרוני דווקא הגיר שמגיע בשנתונים הישנים "חזק" יותר ושורד יותר טוב. [ RE42 לעומת ה 46 ] יהיה גם הרבה יותר פשוט לשתול גיר אוטו' של 94 אצלך מאשר להסב לידני.
ונראה לי שגם יהיה הרבה יותר כלכלי.
בכל מקרה אם ותחליט "ללכת על זה" , יש לך את עזרתי בכל מה שקשור בכתיבה, תיעוד ו"הבאה לדפוס" [ הווירטואלי כמובן ] של ג'יפולוג.
בהצלחה
תגובה: אבוד עצות - גיר לגראנד V8 96
הבנאדם כותב כמה גירים הוא כבר החליף. כמה אכזבות הוא עוד צריך לאכול מהחרא הזה? כמה עוד כסף לשפוך בצרה הזו?...מצטער, אין שום דבר כלכלי בגיר אוטומטי.
זה מכלול שנולד אחרי מלחמת העולם השנייה על מנת שמאות אלפי נכים ומוגבלים שחזרו מפורקים מהמלחמה יוכלו לנהוג איכשהו במכונית, הפך למפלטם של מאותגרי קואורדינציה ושל עצלנים, ופה בארץ הנהיגה המעולה זכה גם במעמד מיתולוגי בקרב כל ה"טייסים" המקומיים, שהסידור הזה משחרר להם שתי גפיים לטובת היד על החלון והרגל על הדשבורד.
למה גיר אוטומטי זה רע בכל פרמטר הגיוני? כי הוא מבזבז ים של דלק וים של כוח, הוא מתחמם בקיץ (ולעומת זאת הוא מתחמם לפעמים גם בחורף), הוא מורכב ולכן רגיש ונטחן בקלות, שבבים, מכות, דפיקות, שמן שרוף. הוא עולה לך הרבה כסף ובהרבה מקרים על הדרך גם הופך אותך לחרא של נהג. אפאטי, עצלן, עם ירידה מוכחת בקואורדינציה של כל צד שמאל בגוף, וזה עניין שנבדק והוכח מדעית.
למה גיר אוטומטי זה טוב? כי זה נוח בפקקים. וגם ב... בפקקים, ואולי בסיטואציות מסוימות בתחרויות עבירות, וגם בפקקים. נוח בפקקים כבר אמרתי?... ולא שאני מזלזל. יש אנשים שרוב שנותיהם עוברות עליהם בעמידה יומיומית אינסופית בפקק. את הקפה של הבוקר הם שותים בפקק בהלוך, ואת העיתון של הערב הם קוראים בפקק בחזור. בשבילם גיר אוטומטי זו הצלה.
אני מעדיף גירים ידניים פשוט כי עם גיר ידני אתה באמת נוהג. אתה מעורב כל הזמן. עם גיר אוטומטי אתה מנותק ורק מתנהל. במקרה של האינדיאני - ZJ או WJ זה אוטו מדהים, מפנק, נוח, שהגיר האוטומטי רק מקלקל אותו. הופך אותו לשתיין, הרבה פחות אמין והרבה יותר יקר לאחזקה. אם היו כאלה V8 בנזין-ידניים מקוריים מקרייזלר אולי גם אני הייתי על כזה היום, מי יודע. אם מישהו רציני ירים את הכפפה ויעשה הסבה מקצועית וטובה של אינדיאני לגיר ידני, זה יהיה סטארט אפ. בחיי...
גיר ידני זה לא "להרגיש כמו סופה". כי "סופה" זה עוד המון דברים חוץ מהגיר הידני - זה כל מה שמסביב: מנוע נפלא, מרכב פתוח, חוסן, עמידות, רעש, ריח, אופי מחוספס, מעורבות בלתי אמצעית עם השטח. זה ג'יפ אמיתי לטוב ולרע (ויש בה המון רע). כן, יש סופה אוטומטית לעצלנים שכל ה"מסביב" הזה נמצא גם בה, אבל כאן, הפלא ופלא - הגיר האוטומטי הופך פתאום לעניין העיקרי, למשהו שפוסל את הרכב כולו לשימוש, כי זה זבל טהור שמצליח לקלקל את כל החוויה.
שי, קשה לי להיות זה שדוחף בנאדם לכיוון מהלך הרפתקני שגם יכול לעלות הרבה כסף, אבל אם זה מה שאתה רוצה - אני מאמין שאתה לא טועה ושאפשר לעשות את זה, ולעשות את זה טוב - בסבלנות ראויה ובלי לחפף, גם בתנאי הארץ (וכמובן לצלם ולתעד ולערוך מזה כתבה) וזה יהיה להיט. האוטו ייסע פי אלף טוב יותר בכל מקום ובכל תרחיש, יהיה חסכוני יותר ואמין יותר. לא תאמין איך בזבזת שנים וכסף על האוטומט.
תגובה: אבוד עצות - גיר לגראנד V8 96
דרור כל מה שבתבת נכון ומדויק למעט דבר אחד
"סופה -----. זה ג'יפ אמיתי לטוב ולרע (ויש בה המון רע)."
אני כנראה חריג אבל אף פעם לא ראיתי רע בג'יפים שהיו לי_(Jeeps)
שי הלוואי ויצלח לך השידוך
יוסי
תגובה: אבוד עצות - גיר לגראנד V8 96
יוסי היקר, אולי אני לא תמיד צדיק, אבל את נפש בהמתי אני יודע.... אחרי יותר מ-13 שנים על סופות (ועוד 6-7 שנים על סיקסים) אני חושב שהבנתי, פחות או יותר - את הקטע של הסופה. זה ג'יפ אמיתי, עם המון תכונות טובות, וגם לא מעט חסרונות...
בוא ונאמר ככה - יש ג'יפים (בודדים) שטובים ממנה, אין ג'יפים שטובים כמוה...
לעניין אינדיאני ידני - אם XJ בנזין ידני הוא פצצה של דבר, תחשבו רגע על ZJ עם מנוע V8 וגיר ידני. איך דבר כזה ייסע. איזה טיל זה יהיה. כמה כיף.
תגובה: אבוד עצות - גיר לגראנד V8 96
אכן,
ולכן אני מנסה לכוון את הבחור לכיוון המתאים, ובנתיים הוא לא קולט ונראה שמחפש קומבינות שיעלו לו בדם.
בכול מקרה, אני מתחייב לעזור. זה מטרה קדושה.
תגובה: אבוד עצות - גיר לגראנד V8 96
שאלת תם,
האם לרכב הזה (מצטער לא זוכר מה זה XJ ZJ וכול האותיות הללו. למרות שפעם יוסי SOS4U טרח וכתב לי) הגיר ידוע כנבלה ? או,
שספציפית לרכב של שי, הגיר הוא בעייתי ?
בנוסף, האם הסולנואידים (או חלקם) הם עובדים במצבי ON/OFF ? או, שהם ON/OFF אבל בפיקוד פולסים ?
רענן
תגובה: אבוד עצות - גיר לגראנד V8 96
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
talw
האם צריכה להיות בעיה עם המחשבים ,יש פה מספיק חברים שלקחו מחשבים של zj והרכיבו בכלים ידניים,מישהו ניסה גם obd2 ?
ב 99% הסבה חשמלית מאוטומט לידני היא פשוטה מאד.
מידני לאוטומט, זאת כבר אופרה אחרת.
רענן
תגובה: אבוד עצות - גיר לגראנד V8 96
אני חשבתי שאוטומטית זה בגלל סיבה אחרת אבל אני לא שוביניסט..
בכל אופן הבעייה היא נקודתית, בארץ לא מבינים יותר מדי בגירים האלה מעטים או בודדים שהם אשפים או מביני דבר,
אין התמקצעות בארץ לגיר ספציפי אלא כל הסוגים. אף מוסכניק לא פותח ספר ובטח שלא קורא בו.
אל תאשים את הגיר הגיר לא עושה בעיות כמו שאתם עושים מזה רעש.
אחרי שעברתי לאוטומט בשטח זה שדרוג בנהיגה שעולה על הרבה מגיר ידני. נמאס לי להצליב רגליים (ואל תגיד לי שאתה לא מצליב דרור) גם אני נסעתי שנים בגיר ידני בשטח אבל להגיד שאוטומטית הוא זבל של בריאה ובנוי לנוחות פקקים, אתה כבר עף על עצמך פה.
מי שאוהב לחוש ידית הילוכים שיחליף גיר. אני לא פוסל, מי אני.. אבל קחו דברים בפרופורציות, יש הרבה מאוד יתרונות לגיר אוטומט בנהיגה בשטח בייחוד בטיפוס סלעים וזוויות קשות.. פה מתחיל הריקוד של הרגליים על הדוושות ושריפת קלא׳צ מיותרת. אז תודה הייתי שם והספיק לי..
אני ממתין בסבלנות לחלוץ הישראלי שיסב את את הרכב לידני ואני מדבר על ZJ ..
תגובה: אבוד עצות - גיר לגראנד V8 96
חברים יקרים קודם כל תודה על העינות והרצון לעזור אז ככה מצאתי גיר 4 הילוכים של דודג ראם שנת 1979 ישן מאוד אח נוסע עכשיו הולך ליראות ולהחליט ...בעבר היה לי גראנד ידנית מנוע 4.0 פשוט היה רכב מדהים אמת מיוחד..במנוע 4.0 זה הכי פשוט שיש להוציא גיר ולשים גיר של סופה דוושת משאבות ויאללהה לתת בראש
אבל כאן ב5.2 זה יותר בעיתי מקווה שהיום נחזור עם בשורות טוב