-
2 קבצים מצורפים
השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
בעקבות הדיון הזה, אני רוצה לעשות ניסוי. נסוי לנהל דיון ענייני, על נושא טעון. אז אני פותח דיון חדש. תגובות שלא יהיו ענייניות, לא ימחקו - הן פשוט יועברו לדיון המקורי, וככה גם המתלהמים יבואו על סיפוקם - שם.
אז ככה. השאלה היא בגדול, האם ועד כמה ממשלת ישראל "עושקת" את הציבור בהקשר של מחירי הדלק. אספתי את העובדות - מחיר ליטר בנזין 95 בישראל (מחיר רשמי, הנתונים מאתר משרד האוצר) ומדד הנפט הגולמי העולמי. במדד הנפט לקחתי את נתון הסגירה של היום הראשון למסחר בכל חודש. התקופה היא ינואר 2003 עד ינואר 2012.
זה הגרף, וקובץ האקסל מצורף למי שמעוניין לבדוק.
קובץ מצורף 62965
מחיר בנזין עלה בתקופה הנדונה מ4.54 שקלים ל7.23 שקלים. עלייה של 59%. מחיר הנפט הגולמי עלה מ30.8 ל112.1 דולר לחבית. עלייה של 264%. מחיר הנפט מאד תנודתי - וזה עוד כלום, כי לקחנו נקודה אחת בכל חודש, ובפועל השינויים הם יומיומיים ודרמטיים יותר. ניתן לראות שכל שיטת התמחור הממשלתית מטרתה למתן ולרסן את השינויים, "ליישר" את הקו, כי אין באמת אפשרות אחרת לנהל כלכלה.
-
האם תוכל להוסיף ממה מורכב מחיר הדלק ?
נפט גולמי ?
ואחרי שהוא הופך ל-95 ?
מה זה ׳בלו׳ ?
מהו המס העקיף ומהו הישיר ?
אני שואל באמת כי איני יודע.
עד היום שמעתי פה ובמקומות אחרים דעות ופרשנויות אך לא עובדות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
מחיר הדלק כ35%
מיסוי (בלו) כ 39%
מעמ 14%
שיווק 10%
תפעול ומלאי 2%
אבל בגלל השיטה של מס FIX יש תונדתיות גדולה באחוזים של מחיר הנפט והמס.
מחיר הדלק הוא לא המחיר של החבית אלא המחיר בשערי היציאה של בז"ן.
אני מעריך שהזיקוק הוא משהו כמו 6% מסה"כ המחיר.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
נמרוד
להגיד שמחיר הבנזין עלה ב 59% לעומת מחיר הנפט הגולמי שעלה ב 264% לא מדוייק בוודאות.
כי מחיר הנפט הגולמי משתנה באופן רציף ויום יומי ואילו מחיר הבנזין משתנה במדרגות
צריך לבדוק האם הנתון הראשון והאחרון של מחיר הבנזין הם מחירים קרובים בזמן למחירים מעודכנים.
כי בהחלט יכול להיות שהנתון האחרון של מחיר הבנזין היה "שניה" לפני העדכון.
והמחיר הראשון היה שניה אחרי העדכון ואז חסרה מדרגת עדכון שיכולה להשפיע על ההשוואה.
ללשאלתך אם זה עושק או לא קשה לענות , אבל בדיקה של נטל המס בשקלים לליטר לאורך השנים יכולה לתת תשובה מסויימת.
כי מה שקובע בסופו של דבר זה כמה שקלים לליטר גובה המדינה לאורך השנים ולא כמה אחוזים
כי בשוק עולה בהחלט יכול להיות מצב שהמדינה גובה פחות אחוזי מס אבל יותר שקלים לליטר.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
יש לציין שהמחיר הרישמי לחבית נפט מיועד למטרות מסחר בלבד ואין לו הרבה קשר למחיר שהמזקק משלם על חבית נפט
הרבה מהנפט הגולמי בעולם נמכר בהנחה כבדה, לדוגמה SOUR CRUDE סעודי או נפט ממרכז קנדה.
כמו כן, הרבה מזקקים עובדים על חוזים, המחיר נקבע מראש לתקופת זמן או כמות מסויימת ובכלל, הדלק שנמצא אצלכם בטנק היום, נקנה(כוונה למחיר) כנפט גולמי לפני חצי שנה.
מהגרף ניתן לראות שהמדינה ממתנת את המחיר, במקומות אחרים מחיר הדלק יעלה וירד עם מחיר הנפט יומית.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
לדעתי, ואני מתייחס רק לתנודתיות ולא להרכב המחיר, מיתון המחיר אינו מספיק. הייתי מצפה לראות רגרסיה עוד יותר מרוסנת במחיר בתחנות.
אני יכול להגיד מנסיון של כמה שנים בחו"ל שיש מדינות שאכן נוהגות כך והמחיר בתחנות כמעט ולא משתנה.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
בדקתי כמה המדינה גובה מס בשקלים לליטר
מצאתי נתונים מ99 ועד 2009
בשנת 1999 המדינה גבתה 2.01 ש"ח לליטר
ובשנת 2009 המס הגיע ל 2.81 ש"ח לליטר עליה של 40 אחוז ב11 שנים
כאשר העליה היא כמעט בקו ישר כ 3.4 % לשנה.
לדעתי במספרים האלה צריכה להתמקד השאלה האם יש עושק או לא.
כי על שאר מרכיבי המחיר למדינה אין הרבה השפעה.
נתונים מ 2009 עד עכשיו יכולים להשלים את התמונה.
הפרסום השנתי האחרון של ההכנסות ממיסים הוא עד2009
לדעתי אין פה עושק יש פה סוג של "טמעות"
כי הזחילה הזו כלפי מעלה במחיר בשקלים שהם גובים לליטר לא מחוייב המציאות זה נראה כמו : נעלה כל פעם קצת אולי לא ירגישו
נגיד שזה בגלל העליה במחיר הנפט הגולמי ונגיד גם שירדנו באחוזי המס (שזה נכון אבל לא סותר)
הצמיחה המאסיבית בצריכת הדלק בין 99 ל2009 מספיקה. גם ככה 2 שקלים לליטר ועוד כ 1 ש"ח לליטר מע"מ זה לא מעט בכלל.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
בוודאות, מס הבלו הוא הממתן העיקרי של התנודות החדות במחיר הבנזין לצרכן.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
נמרוד, הגרף שלך מגמתי ומטעה. לא ניתן ללמוד ממנו כלום מלבד העובדה הפשוטה שבלו (מס על דלקים) קצוב ( קבוע ולא אחוז ממחיר הדלק) , ממתן תנודות במחירי הדלק ככל שהוא גבוה יותר. מחיר ליטר בנזין לצרכן מורכב ממחיר נפט גולמי (נקוב במט״ח לכן יש להתייחס גם לשינוי בשער החליפין) + מרווח זיקוק (ההפרש בין מחיר נפט גולמי לתזקיקיו) + מרווח שיווק ( הרווח של חברות הדלק) + בלו (המס הזה הוא קצוב וצמוד למדד נכנס לקופת המדינה) + מע״מ (אחוזי וחל על כל הנ״ל ביחד) . הסיבה לכן שהבלו קצוב היא להקל על רשויות המס ועל תכנון התקציב , לא על הצרכן. בשנות השמונים כשהאינפלציה השתוללה הפכו אותו מהר מאד לאחוזי.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
מחיר ליטר בנזין בשער בז״ן (אחרי זיקוק) עמד בינואר 2003 על 1.08 ₪ , הבלו על 2.22 ₪ מחיר ליטר בנזין לצרכן היה 4.38 ₪ ההפרשים נובעים ממרווחי השיווק והמע״מ 18% אז. שיעור הבלו מהמחיר לצרכן 51% . הבלו ב 11/2011 2.95 ₪ מחיר ליטר בשער בז״ן 2.67 ₪ מחיר ליטר לצרכן 7.23 ( לפי נמרוד ) שיעור הבלו 40% מהמחיר לצרכן מע״מ בינתיים 16% . המדינה מרוויחה פעם אחת מהבלו ופעם שנייה מהמע״מ , ככל שהמשק צומח גם כמויות הדלק הנצרכות עולות. הדבר היחיד שלא עלה בשנים האלו הוא השכר הריאלי, אני לא מכיר הרבה אנשים ששכרם צמוד למדד. נסו לדרוש את זה בחוזה הבא שלכם ... גם נומינאלית השכר בעשר השנים האחרונות לא עלה , לפחות בענף שלי.*
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
חישבתי ומצאתי שהבלו עלה בתקופה זו מעבר לעליית המדד. צ״ל 2.63 ₪ . כלומר עלה גם ריאלית ... כן נמרוד. עושקים אותנו ללא ספק. ב2003 הרווחנו יותר , שילמנו 40% פחות על דלק . את הסולר אני לא רוצה בכלל להזכיר ... יכולנו לקנות דירה בחצי מחיר. המדינה גבתה 2.89 ₪ לליטר בנזין כלומר 66% . ובתחילת שנה זו 3.95₪ שזה אמנם ״רק״ 55% אבל עדיין 37% יותר כשהמדד עלה כ 18% בתקופה זו.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
נסו להיזכר כמה הרווחתם נטו בשנת 2003 ותשוו לכמה מרוויח היום עובד בתפקיד ובמעמד שלכם אז. אני עובד שוק ההון ואצלנו נומינלית השכר לא השתנה.
-
מזל שמישהו פה מבין בכלכלה...
תודה ניר שעשית סדר במספרים- כבר כמעט חשבתי שביבי הוריד את המס
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
אם כבר הזכרתי את מחירי הדירות ... מישהו חושב שמחירי הדירות ריאליים ביחס להכנסה במדינת ישראל ? הרי מדד תשומות הבנייה לא עלה כ״כ הרבה בעשר השנים האחרונות , מחירי הברזל גם הם התמתנו מאז שהסינים נרגעו, פועלים שחורים (תרתי משמע) צועדים לכאן בהמוניהם . נכון - הצרפתים ! היה להם כסף וקנו כל מה שמשקיף לים אפילו אם הוא בנתניה או בת-ים , אבל אם הסתובבתם הקייץ בטיילת , תבינו לבד שהגל הזה כבר מאחורינו. נכון - העשירים יכולים לקנות הרבה דירות , קטן עליהם , אבל זהו שעכשיו כבר לא כ״כ וענייני מיסוי גם הם מרחיקים יותר ויותר משקיעים מהתחום. אז מה בכל זאת ? - זוכרים כמה מתגייסים היו אתכם בבקו״מ ?! ואיך תמיד אומרים שנשבר שיא ? ובכן האוכלוסיה כאן גדלה בקצב יפה . באירופה היא לא - שם לא צריך לבנות עוד בתים וכאן בערך 40k יחידות חדשות בכל שנה אם לא יותר. בפועל בונים הרבה פחות ועודף הביקוש הולך ועולה ... המשך יבוא
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
ב 2003 היו עודפי ביקוש של מעל 20 אלף יחידות וכיום הם מעל 100 אלף , כך שלא משנה מה יעשה בנק ישראל ביחס למימון דירות - גם אם יוכפל קצב הבנייה ( לא ריאלי כי קיימת מגבלת עובדים מקצועיים) , יתקצר זמן התחלות הבנייה בחצי ( זה חוק הוודלי״ם המדובר) יקח סביב שנתיים להתחיל להרגיש את ההשפעה של זה . אם כך - לא יכול להתקיים מחיר שווי משקל ולמרות שאכן הפסיקו באופן יחסי לרכוש דירות המחירים לא באמת יכולים לרדת , יש גבול עד איזה גיל אפשר לגור אצל ההורים והלחץ עושה את שלו.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
המדינה יכולה לפתור את זה בקלות . הסיבה פשוטה - היא בעלת מעל 90% מהקרקעות ויכולה לשחרר אותן לשוק ברבע מחיר , אלו קרקעות ששייכות לאזרחי המדינה הרי אז למה צריך לעשות עליהם קופה ? את עניין המחסור בעובדים מקצועיים גם אפשר לפתור ע״י הגדלת מכסות לקבלנים , קבלנים לא חסר . קרקעות אגב יש בשפע - עזבו אתכם משטויות ותסתכלו מסביבכם , ת״א רחוקה מלהיות מנהטן או לונדון. אפשר לבנות אותה לגובה ולהכניס אליה את כל תושבי מ״י ואם מתעקשים ליישב את הפריפריה , הרי כל מה שצריך זה מערכת רכבות מודרנית , לא חייבים אפילו להשקיע בתשתיות האלו שקל מקופת המדינה . אם מישהו יעשה את העבודה שלו ברצינות אז תוך 5 שנים יהיה פה גן עדן.
-
התעלמת מהנקודה המרכזית.
ירידת המחיר תסכן את יציבות הבנקים שממנפים את מרבית השוק.
זה כבר בידים של מר פישר והוא פועל לפי אג׳נדה שונה ומערים קשיים בלקיחת משכנתאות או אשראים לקבלנים.
ללא מוצא עד שהזרים לא יבהלו ממשבר או שהמדינה לא תטיל עליהם מס רצחני
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
זה לא כזה מפתיע, קח מקום צפוף, תוסיף אוכלוסיה גודלת, משקיעים מחול, ביורוקרטיה אדירה ובניה יקרה ותקבל בדיוק מה שיש לכם.
מכיר מי שהוא שעכשיו מנסה לבנות בית במושב ליד פתח תקוה, בין המגרש לבנית בית צנוע (בממדים שלי) והמועצה...זה הולך לעלות לו מעל ל750000 ד ו ל ר!!!
אז להתלונן על מחיר הדירות? זה מתחיל ונגמר עם היצע וביקוש ובישראל יש יותר ביקוש מהיצע, ומחירים בהתאם.
למי שלא מבין איך זה עובד, וניר יכול להסביר את זה הרבה יותר טוב ממני, אתם בבועה
לכול בועה יש מוצאי בועה (כמו מוצאי שבת...כן?)
וכשזה יקרה....וזה יקרה...ניר מוזמן להמשיך.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
המיסוי על הדלק הינו רק דוגמא אחת-אך ההפרש הזה בין הנפט הגולמי המגיע לחופי הארץ ומחיר הדלק הסופי לנו הצרכנים הוא הבעיה הגדולה בארץ-
אך אנו רואים כאן רק את הכיס שלנו ולא עושים דבר----
למה?
מפני שאנחנו כאן בפורום ,אנו מיעוט
יש פה מעטים שמתדלקים את רכבם על "חשבון"הברון (למרכאות יבוא הסבר),עד שלא יושבת המשק בדרישה להוריד את מחיר הדלק נמשיך להחלב ע"י המדינה
"חשבון הברון"היום כל מי שנוהג ברכב "ליסינג"משלם דמי שימוש או השתתפות(כל שם יהיה נכון)זו דרך נוספת מעבר לדלק שנוגסים בכיס האזרח
זה בדיוק כמו לגור בשכירות-נוהגים ברכב ומשלמים דמי שימוש והרכב לא שלכם-אף פעם הוא לא שלכם--
חיסכון?במהירויות המטורפות שנוהגים בכבישי הארץ הנהג הממוצא מוציא הרבה יותר כסף על דלק מאשר לו נהג במהירות אופטימלית-
מה שצריך לעשות הוא-להלחם במיסוי על הדלק ולפקח על רווחי הספקים-
אך אין מי שילחם וגם להחליף את השלטון זה לא יעזור-כל ממשלה צריכה ראשית לפרנס את עובדי הממשלה לסוגיהם ולממן את הבטחון-
הידוק החגורה הינו פתרון-אך הוא יהיה יעיל באם גם הממשלה ומוסדות הציבור יהדקו-
פתרון שני הינו כלכלה שחורה=
זה היה בשנות ה-50 וה-60 בסוף המדינה נסגה לאחור והורידה את מגבלות משטר הצנע-היום בנזין ברשות הפלסטינאית הינו זול בהרבה ממחירו כאן
ראיתם רכב עם לוחיות רישוי פלסטיניות מתדלק בתחנה בשטחים(ישראלית)?
אין מצב
אך אני ראיתי נהירה של רכבים עם מספרים צהובים נהוגים בידי בני דודנו ממלאים דלק זול מטר מהבית שלהם
בקה אל ג'רביה-מתדלקים בבקה אל שרקיה-פעם היתה שם גדר והיה גבול-היום יש פתח בגדר-
אך לדעתי הדיון הזה הינו הוצאת קיטור בלבד
הבעיה בארץ הינה עוד יותר חמורה-כל הבועה הזו בסוף תתפוצץ-האם אנו נזכה לראות זאת?חוששתני שלא-בטח נתאייד באוויר
ועד אז אני אמשיך להשקות את הרכבים שלי בדלק ואמשיך לעשן ולאכול טוב מפני שלא קניתי אף פעם רכב מהניילונים והפסדתי 20% מערכו יום אחרי הקניה-
כשהייתי צריך העמדתי את הרכב ונסעתי על קטנוע--הכל בהתאם למצב--חסכתי במילים אחרות לימים קשים-וימים אילו כבר כאן-
אני מציע משהו אחר
בואו ונקים תחנת דלק-נקרא לה ג'יפולוג -נמכור במחירי עלות +לחברי הפורום-נכין רשימת בעלי מקצוע וניצור קואופרטיב על בסיס ברטרים-
כך נוכל לחסוך(לא לשנות)הדרך היחידה לשנות היום הינה לחזור למשטר של רזון שיתחיל קודם כל בממשלה ומוסדות הציבור-לחייב את כל אזרחי המדינה לצאת לעבוד
-בחקלאות-בניין-שירותים-נו בסדר חלום באספמיה-
זהו-פרקתי את התסכול ומחר(איזה מחר?זה כבר היום) אבזבז דלק מפני שצריך לקחת את הכלבה(שרי לא סופי) לרוץ בשדות וללמד את האשה לנהוג ברכב עם גיר רגיל-בחיי הן שווה כל ליטר
יוסף
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
הבועה שדיברתי עליה....היא כלכלית, בדיוק כמו שקרה בארה'ב
רוצים דוגמה? בבקשה
כרגע אני בתהליכים לקנות בית בעיר X, שכונה טובה, ממש צמוד לגטו (אזור) יהודי עם סופר כשר כ2 דקות נסיעה.
הבית כמעט 200 מטר, מגרש כ600 מטר, 4 חדרי שנה, 3 אמבטיות, 2 סלונים וכולו. נבנה ב2006
הנה כמה תמונות:
http://i1125.photobucket.com/albums/...815_medium.jpg
http://i1125.photobucket.com/albums/...120_medium.jpg
http://i1125.photobucket.com/albums/...556_medium.jpg
לא כזה גרוע הא?
המחיר? פחות ממה שדירה בבניין 4 קומות מ1974 2 חדרי שנה עולה במגדל העמק.
ולמה? כי היה בום ואז הבועה התפוצצה, לפני 2008 זה היה שווה מעל לפי 3 והיום? פחות מחצי חינם.
אז הנה העתיד.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
שווה לקרוא - כתבה עניינית וממצה של ענין המס על הדלק
http://www.themarker.com/markets/1.1658277
כולל התגובות לכתבה.
וגו'
אם אתה משוכנע שאנחנו בבועה תעשה המון כסף ממכירה בחסר (שורט) על מחירי הנדלן
בישראל.
לטעמי מחירי הדיור בישראל גבוהים כי יש תנועה מסיבית ורציפה של כסף
משוק ההון לנכסים ממשיים (נדלן)
חלק גדול מהמשקיעים בארץ הבין שזה לא משהו להשקיע את כל כספו בשוק המניות או האג"ח
ולקבל פעם בחודש פתק בדואר שכתוב עליו "יש לך ככה וככה".
נראה לו טבעי שדירה עדיפה על פתק.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
בשיא הרצינות,
אתה (מושיקו) מאמין למילה שכתובה בכתבה הזאת?
אם כן, אשריך.
בא נביא כמה ציטוטים
המס על הדלק בישראל דומה לממוצע העולמי:
אין לי מושג מה זה " ממוצע עולמי," בפעם האחרונה שבדקתי מחיר הדלק בהרבה מדינות בעולם יותר זול מארה'ב, והמחיר שם...כחצי מישראל., נכון שבארופה זה יקר, אבל ארופה רחוקה מלהיות ה"עולם"
מיסוי הדלק פוגע בעיקר בעשירים
אין לי מילים.
מי שמחליט להאמין לכתבה הזאת....שיבושם לו.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
זה לא עניין של אמונה זה ענין של עובדות (מספרים)
מירב ארלוזורוב אמינה עלי יותר מכל אחד אחר במשק
היא כתבת רצינית מנוסה ומוערכת והמספרים שלה אמינים עלי ללא ספק.
הנה מה כתוב עליה בויקיפדיה:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%...A8%D7%95%D7%91
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
עובדות?
של מי?
עזוב, השתכנעתי
תהנה מהמשקפיים בצבע ורוד שלך.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
אי אפשר להאשים את מירב בסילוף של עובדות או בשיתוף פעולה עם עושק:
בשנת 2011 הוענק לה אות אביר איכות השלטון מטעם התנועה למען איכות השלטון בישראל, "בהוקרה על תרומה לחיזוק המשק והחברה בישראל, להוקעת תופעות של התעשרות בלתי מוצדקת על חשבון רווחת הציבור, לשיפור איכות השלטון ולהעלאת רמת הפרשנות והביקורת בעיתונות".[4]
ג'ו
היא כתבת רצינית מאד
יש לה את התעודה הכי משמעותית לכך שהיא גם נחשבת לאמינה
ולוחמת למען זכויות הציבור.
והיא כותבת גם ב"הארץ"
מה עוד צריך לשכנע אותך כדי להאמין לכתבה שלה?
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
ג'ו - הכתבה של מירב ארלוזורוב מציגה את אותן העובדות שניר תיאר, ושרואים בגרף. מע"מ עולה יחד עם מחיר הדלק הבסיסי, בלו שקלי צמוד למדד וכן, מדי פעם המדינה מעלה אותו (ארלוזורוב ספרה פעם אחת ב2009 - ושוב ב2012 אין סיבה לא להאמין לה - ואפשר לבדוק, כל העדכונים של הבלו מופיעים באקסלים באינטרנט) כשהיא מחליטה להעלות מיסים.
מחירי הדלק בישראל ומבנה המיסוי עליהם שקופים ומופיעים באתר של משרד האנרגיה אחורה עד שנת 1990. http://energy.gov.il/Subjects/Fuel/P...sAndTaxes.aspx
מחיר הדלק בארה"ב זול בכחצי מארופה. במדינות עולם שני ושלישי הדלק לעיתים הרבה-הרבה יותר זול. אז מה?
כל השוואה של רמת החיים שלנו למדינות עולם שלישי מצד אחד או לארה"ב מצד שני, לא רלוונטית.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
במדינות עולם שלישי רבות מאוד מחיר הדלק מסובסד בפראות.
חלקן גם מפיקות נפט גדולות - ונצואלה לדוגמה, או ניגריה.
לנוכח רמת השירותים שמדינות ככאלה מעניקות לתושביהן, ממש אין מה לקנא בהם. בישראל אולי לא גן עדן, אבל לא הייתם רוצים להתחלף איתם, למרות שהבנזין שם הרבה יותר זול ממים.
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
כולם צודקים במיקרו אבל מחסירים במאקרו (חוץ מניר :) (למרות שאני לא כלכלן אני אסביר, את התיאוריה שלי לפחות)
הגרף של נמרוד נכון, אבל גם ב 2003 שמחיר חבית היה 30-40 דולר שילמנו יותר מדי,
מה גם שלשלם אז 4-5 שקל לליטר היה בסדר, הרווחנו טוב וכושר ההשתכרות היה גבוה
מאז....חלה התייקרות על הכל...כמו שכתבו לפניי, הכל מוצמד למדד ולאללה אבל מי ראה את זה בתלוש שלו??? כבר שוחקים אותנו שנים
כמה שנים מסרבים להעלות את שכר המינימום?? מה הביא דור ההיטק עם המשכורות המנופחות?? (שבהתחלה אנשים עפו על עצמם ועכשיו אומרים קשה קשה)
וכתבות שמשוות כושר השתכרות למחיר דלק ביננו לבין אירופה מדברות על רק 4% הבדל...מי שיאמין פתי
כמה רכב עולה שם? יש שם תחבורה ציבורית שבחיים לא תהיה פה...כבישים פי מאה יותר טובים (פה עכשיו במודה להוסיף את המילה אגרה לכל כביש חדש)
הדיון הזה היה יכול להיות בעל כותרת אחרת, כמו "השוואה בעגלת הסופר של 200 ש"ח אז והיום"
אז העגלה הייתה מלאה, היום אני הולך באותו סכום לקופה המהירה של ה 10 פריטים (גם זה ירד עכשיו ל 8)
עכשיו לדעתי הבעיה היא לא ההתייקרות, ולא הממשלה, ולא המחאה, ולא העולם...אל תקפצו עליי אבל הבעייה היא העם היהודי
זה שלא אכפת לו מהזולת, זה שינסה לדפוק מחיר בכל פינה, ואם לא...חס ושלום כנראה שדופקים אותו
זה שבמקום לא לקנות במחיר מופרז ולחפש אלטרנטיבות (כמו בחו"ל) יקנה ועוד יקנה אבל יקלל
תעשו תרגיל בהדמייה מודרכת
לו הייתם אתם הממשלה או חברת דלק ענקית ועם ישראל היה מחובר לכם לממצצה, הייתם מוכרים בזול וחיים על הקשקש או שמים פס על כולם?
אותו דבר יכול לבוא כבעל דירה להשכרה, מכירה וכיוצא בזה...אני משאיר את זה לכם
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
רק אל תשכחו אנחנו הכי טובים בלקטר
לקטר על אלה שדופקים אותנו, ולקטר על מי שלא בא לשנות את המצב
העיקר שאנחנו לא עושים כלום חוץ מלקטר
מצטער על התגובות שלי, הם יותר מתאימות לשרשור השני
-
תגובה: השוואה בין מחיר הדלק בישראל למחיר הנפט הגולמי
מושיק, אתה אמיתי ?! מירב ארלוזורוב הביאה את אותם נתונים בדיוק , אבל מנסה לצבוע אותם בוורוד . גביית המס על הדלק עולה בגלל המע״מ שחל על כל התוספות כולל הבלו ובגלל הבלו שצמוד למדד וגם אני הראיתי לכם שהוא עלה כ 30 אג׳ מעבר לעליית המדד. לדבר באחוזים ולהגיד שבאחוזים הגבייה פחתה - זו דמגוגיה גועלית ולעג לרש. זה כמו שבעבודתי הראשונה העלו לי את השכר ב200 ₪ כעבור שנה וסיפרו לי שקיבלתי את ההעלאה הכי משמעותית בחברה ״באחוזים״ . כל מי שכותב כאן בפורום שייך לאחד העשירונים העליונים גם אם הוא ממש לא מרגיש ככה - גם טבלת העשירונים היא סטטיסטית ובמציאות מי שנופל בעשירון התשיעי חי כאן מהיד לפה בדוחק רב. לדבר על העשירונים התחתונים זו בכלל בדיחה גרועה - אין להם אפשרות להחזיק רכב אז הם לא נפגעים מעליית הדלק .... האמנם ? כאילו שעליית מחירי ההובלה והיצור לא מייקרת את מוצרי הצריכה . אז תיכף מירב ארלוזורוב תספר לנו שהעניים קונים רק מוצרים בפיקוח ועליהם עליית המחיר לא משפיעה...*