-
4 קבצים מצורפים
אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
שלום לכולם,
בעמידה ממושכת תא המנוע לוהט !
מחפש פתרון (רצוי מוכן לרכישה) לאוורור אך ללא כניסת מים או גשם בחורף.
ישנו הפתרון הפשוט הזה
קובץ מצורף 63284
החסרון, עלול להכנס מים דרכו לתא המנוע.
ישנו הפתרון בדמות דלתית איוורור (כמו במכוניות מירוץ ומשאיות), ישנם דגמים המאפשרים שני כיווני פתיחה (לכיוון השמשה או לכיוון החזית)
קובץ מצורף 63285קובץ מצורף 63286
החיסרון, הידית פתיחה/סגירה תהיה בתא המנוע ותפריע להצמדת וונטה.
ישנו הפיתרון המשולב הזה
קובץ מצורף 63287
חיסרון, פתחי אוורור קטנים. כניסת מים אפשרית. אין נתונים על הוונטה מבחינת אטימות למים ועמידה בחום תא המנוע .
שורה סופית, האם ידוע על מוצרי מדף דומים אך מוכחים לתא המנוע ? או,
שעדיף לבצע עבודת פחחות על מכסה המנוע הכוללת בניית כונס הפוך שיוציא האוויר החם לכיוון השמשה + התאמת וונטה שואבת מתחת לכונס ?
תודה מראש למשיבים
רענן
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
חשבתי שרק אנחנו סובלים מהתופעה המעצבנת ...
לא יודע מה תנוחת הישיבה שלך, אבל קח בחשבון ש:
1. כונס צריך לפחות 2-3 ס"מ כדי להיות יעיל. ובחלק מהמצבים הוא מגביל את שדה הראיה בצורה משמעותית. במיוחד בעליות.
2. כיוון הכונס, צריך להיות לכיוון השמשה. וונטה יכולה להועיל אך לא חובה.
3. "ה" בעיה, היא עניין חדירת המים לתא המנוע. פתרונות, וכנפונים יש בשוק בשפע.
4. מיקום הכונס צריך להיות בחלק הגבוה של מכסה המנוע, [ מה שאומר קרוב לשמשה] לייעל את זרימת האוויר החם החוצה. מה שמקצין את בעיות 1 + 3.
אפשרות נוספת היא לפתוח פתחים [ כמו בריינג' ] , בדופן תא המנוע. לא יודע איך בריינג' הם מנתבים אוויר חם דווקא לשם, אך לדעתי זה הרבה פחות יעיל אך מתמודד יפה עם בעיות 1 + 3
מאחל שתמצא פתרון ... אישית, אשמח לשמוע על כך.
בהצלחה
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
לגבי הריינג' - יש שם מניפה חשמלית שפועלת לסירוגין, ומוציאה מהפתחים האלה חום עצום.
עד כדי כך, שאי אפשר לעמוד ליד הרכב כשהיא פועלת. מכאן אני מניח שהיא יעילה.
לא יודע אם זו המניפה הראשית של הרדיאטור או מניפה נפרדת, אני יכול לברר.
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
אני התקנתי תריסים ליציאת אוויר חם ובקיץ הקודם גם כונס (של מגנום).
אני מזהה הבדל
בחום בתוך התא (בלי קשר כמובן לחום המנוע) - לא זניח ולא משמעותי - נחמד.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=42528
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
יש תחבושות לבידוד תרמי לסעפות הפליטה שיורדות מראש המנוע, אני חושב שחברת M3 מיצרת כאלה לטענת מישהו שהרכיב כאלה הטמפרטורה ירדה משמעותית.
טל
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
מה המטרה של כל העניין?
לעזור בקירור המנוע או למנוע מהפח להתחמם?
אם הפתח יהיה לכיוון השמשה זה עלול לחמם אותה וזה יקרין גם על סביבת הנהג, לא נשמע לי נעים.
אולי תעשה פתח לכיוון הנסיעה, אבל מתחת למכסה מנוע תשים מעיין מרזב (אפילו רצועת פח שתיצור מעיין כניסה חד כיוונית בצורת Z )
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ישי.פ
מה המטרה של כל העניין?
קח את הויטארה מחר לוורדית, תשאר מונע עם מזגן חצי שעה בזמן שכול החברה מטפסים.
תסתכל על מחוון הטמפ' . אני מהמר שהוא ינסוק ל 3/4 ויותר לכיוון התחום האדום.
תפתח את מכסה המנוע ותרגיש כאילו פתחת כבשן ....
רענן
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
JUST DO B
אהבתי !
האם יש אטימה מלאה לחדירת גשם כשהדלתיות סגורות ?
האם במצב עמידה מורגשת זרימה משמעותית של אוויר חם מהתריסים ?
מדוע הוספת כונס ? לאיזה כיוון מופנה הפתח שלו ?
תודה
רענן
-
אם יש גומיות אטימה כלשהם לדלת של תא המנוע תסיר אותם ותראה את ההבדל
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
motorica.net
אם יש גומיות אטימה כלשהם לדלת של תא המנוע תסיר אותם ותראה את ההבדל
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
יש גם את הפטנט של אפי, הגבהת מכסה המנוע .
כול זה מצויין בנסיעה. פחות במצב עמידה.
הכיוון שאני שואף אליו, שאיבה עם וונטה.
ראיתי פעם וונטה ביתית הכוללת תריסים קפיציים למצב סגור (אטימה), עם הפעלת הוונטה התריסים נפתחים מדחיפת האוויר של הוונטה.
דבר כזה לרכב, זה הפתרון האידאלי עבורי (הפעלה רק במצב עמידה).
רענן
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
motorica.net
אם יש גומיות אטימה כלשהם לדלת של תא המנוע תסיר אותם ותראה את ההבדל
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
הפתרון הזה עבד יפה בפגרו קצר. אצלי בגרנד, זה נחמד אבל לא מספיק.
פתיחת מכסה המנוע בשטח מסייע רבות, אבל לא בטיחותי. בינתיים זה הכי טוב בלי להרים את גובה מכסה המנוע.
הכונס חייב להסתכל על השמשה כדי לפלוט אוויר חם, החיסרון של חימום השמשה זניח.
יש איזו טכניקה ללחוץ את מכסה המנוע פנימה ולייצר פתח ע"י לחץ פנימה במקום כונס שמגביה את המכסה? מקווה שהבהרתי את כוונתי ...
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
פירוק הגומיות בדלת תא המנוע (אם קיימות) זה פיתרון פשוט ובעיקר חינאמי, מהנסיון שלי הוא משמעותי בפינוי חום מהתא מנוע.
עוד משהו ששווה לנסות ולא יקר, במידה וסעפת הפליטה היא טובולארית, לאו דווקא המוצר הזה ספיציפי.
http://www.ngmotorsport.com/shop/products/23.php
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sos4u
יש איזו טכניקה ללחוץ את מכסה המנוע פנימה ולייצר פתח ע"י לחץ פנימה במקום כונס שמגביה את המכסה? מקווה שהבהרתי את כוונתי ...
אין. צריך לחתוך ולרתך.
לגבי ההגבלה של שדה הראייה - עם לעשות פתח קרוב לשמשה, אז הוא לא יגביל את שדה הראיה.
אני דווקה חשבתי על דבר אחר. לקנות מפרוקיה שתי וונטות של חימום/קירור תא הנוסעים עם הבית/כונס שלהן. להתקין אותן בחלקו העליון של תא המנוע כך, שכיוון זרימת האוויר מהוונטות יהיה כלפי מטה. על הבית/כונס של הוונטה להלביש צינור עמיד בחום ורק נשאלת השאלה לאן להוציא את שני הצינורות. אפשר למטה, אפשר לצדדים. וכמובן להוסיף מפסק לשליטה ע"י הנהג
הפתרון הזה עונה לכל הדרישות:
1. אין חשש לחדירת מים.
2. אין הלגבלת שדה הראייה.
3. אין התחממות שמשה הקידמית ולכן אין חשש להשפעה על חום בתא הנוסעים.
4. לא צריך לפגוע במרכב הרכב (בתנאי שמוציאים את הצינורות למטה).
החיסרון הגדול הוא שאין איוורור "טבעי". כלומר צריך לבזבז אנרגיה על מנת לקרר את הסביבה להבדיל מפתח פשוט שמאפשר לאוויר חם לזרום החוצה הודות כוח הדחף של הוונטה המקורית.
-
כמה קריטי לחום המנוע אם תא המנוע לוהט או לא?
האם הרכב שלכם כשיצא מהחברה, גם סבל מהבעיה הזו?
אני הייתי חוזר לבדוק אם הסאפ של מערכת הקירור שלכם נכון.
טיב הרדיאטור
פקק הרדיאטור
מיקום חור העודפים ביחס לרדיאטור המקורי
רדיאטור גיר חיצוני - מיקומו והשפעתו.
מאוורר - האם הספיקה כפי שתוכנן במקור?
תבדקו מה השתנה שגרם לכל העסק לצאת מאיזון לפני שאתם מהנדסים את החללית מחדש
-
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
1+
אם יש בעיות קירור למנוע, עדיף לפתור אותן בדרכים "המקובלות" כמובן רדיאטור תקין וכל שאר מערכת הקירור.
למה לחפש פתרונות "אפטר מרקט" וליצור בעיות. למשל חדירת מיים וכ'ו כאשר הפתרון מצוי בתכנון המקורי של הרכב.
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ישי.פ
1+
אם יש בעיות קירור למנוע, עדיף לפתור אותן בדרכים "המקובלות" כמובן רדיאטור תקין וכל שאר מערכת הקירור.
למה לחפש פתרונות "אפטר מרקט" וליצור בעיות. למשל חדירת מיים וכ'ו כאשר הפתרון מצוי בתכנון המקורי של הרכב.
מס' התגובות מהסוג הזה, שווה למספר השרשורים שעולים על "פינוי אוויר חם מתא המנוע" X מקדם שמשתנה לפי מזג האוויר ... X תוספת המצטרפים לאתר
אני לפחות לא מחפש פתרון למערכת קירור קלוקלת. מע' לא תקינה, לא תתפקד, גם אם תיסע בלי מכסה מנוע כלל... הסרת המכסה תשפר במשהו. לא יותר..
מע' קירור תקולה יש לתקן.
ויחד עם זאת צודק רענן וכל מי שינסה לעמוד עם רכב מונע לאחר נסיעת שטח איטית, ולהשאיר מנע מונע יבחין שטמפ' המנוע מזנקת לשמים. ולא יעזור רדיאטור חדש, או EFAN, או רדיאטור לקירור שמן הגיר.
פתיחת מכסה המנוע וניקוז האוויר החם החוצה משפרת את המצב פלאים. ולכן העניין עולה יותר מפעם אחת, לנקז את האוויר החם החוצה באופן קבוע. גם בתנועה. ואין ספק שניקוז האוויר החם יתרום לשיפור קירור המנוע. גם בנסיעה.
אני מדבר על כך שתא המנוע חם מדי, ופתרונות מקוריים של היצרן לא רלוונטיים ממספר סיבות והעיקריות שבהן :
1. הרכב תוכנן ל X ועושה Y
2. גיל הרכב משפיע על יעילות המערכות [ כל המערכות ]
העניין הוא למצוא פתרון פשוט, יעיל, זול ושלא יפגע בדברים אחרים [ כמו חדירת מים, או שדה הראיה למשל... ] להזיק, זה בוודאי שלא יזיק
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
הרכב של כולנו מוגדר כ SUV .
דהיינו רכב פנאי ושעשועים . זה לא יונימוג או בהמה HD . אבל,
אנחנו פה משתמשים וכובשים פסגות שהיצרן אפילו לא דמיין בחלומות הכי וורודים/סיוטים שהרכב שלו יככב בהם.
לצורך הנ"ל אנו משפרים ומשנים הרכב מהמקור.
צמיגים גדולים יותר, תוספת משקל של מיגונים וטמבונים. אותם מיגונים חוסמים ומפריעים לזרימת האוויר ופינוי החום.
הגבהה מוסיפה גרר והתנגדות אוויר בנסיעה.
הוספת קולר לקרור הגיר פותרת בעיה אחת (התחממות הגיר) אך מאידך משפיעה על חסימת זרימת אוויר לרדיאטור המנוע.
כל הנ"ל עוד לפני שדיברנו על האקלים החם שבד"כ מאפיין את מדינתנו.
כול מי שלא חווה שום בעיית התחממות, האפשרויות הן :
א. בר מזל
ב. הג'יפ בתצורה (פחות או יותר) המקורית של היצרן
ג. הג'יפ ננהג בהתאם לציפיות היצרן
ד. מטיילים עם הג'יפ בעונות או מז"א נוח
ה. בעומס חום לא מופעל המזגן במצב עמידה ממושכת
ו. כול האפשריות נכונות ושילוב של מספר תשובות.
הערה, בגיר ידני, תופעת ההתחממות פחות שכיחה.
רענן
נ.ב - אצלי הרכב מתוחזק ברמה פדנטית (לא אפרט כדיי שלא תשלחו אותי למוסד ...) ומשופרת כולל מערכת הקירור (מנוע וגיר).
ייתכן שאחרים גם יהיו מרוצים מהטמפ' גיר, מנוע כמו אצלי בעומס מלא. אני לא מסתפק בטוב מאוד ...
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Ersten
אין. צריך לחתוך ולרתך.
לגבי ההגבלה של שדה הראייה - עם לעשות פתח קרוב לשמשה, אז הוא לא יגביל את שדה הראיה.
אני דווקה חשבתי על דבר אחר. לקנות מפרוקיה שתי וונטות של חימום/קירור תא הנוסעים עם הבית/כונס שלהן. להתקין אותן בחלקו העליון של תא המנוע כך, שכיוון זרימת האוויר מהוונטות יהיה כלפי מטה. על הבית/כונס של הוונטה להלביש צינור עמיד בחום ורק נשאלת השאלה לאן להוציא את שני הצינורות. אפשר למטה, אפשר לצדדים. וכמובן להוסיף מפסק לשליטה ע"י הנהג
הפתרון הזה עונה לכל הדרישות:
1. אין חשש לחדירת מים.
2. אין הלגבלת שדה הראייה.
3. אין התחממות שמשה הקידמית ולכן אין חשש להשפעה על חום בתא הנוסעים.
4. לא צריך לפגוע במרכב הרכב (בתנאי שמוציאים את הצינורות למטה).
החיסרון הגדול הוא שאין איוורור "טבעי". כלומר צריך לבזבז אנרגיה על מנת לקרר את הסביבה להבדיל מפתח פשוט שמאפשר לאוויר חם לזרום החוצה הודות כוח הדחף של הוונטה המקורית.
אלכססי , לפתרון שלך יש חסרון , מעבר למה שציינת :
1. מקום - אין בתא המנוע מקום לזה.
2. מקום ... ועוד מקום ...
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
אולי להפוך את כיוון הונטות החשמליות בזמן עמידה במקום ואז לייצר שאיבה של האויר החוצה?
כמובן רק במצב עמידה במקום
לדעתי אפשר במיתוג פשוט להתקין מפסק בתא הנהג
חן
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
ממש לא!
אתה מציע להזרים אוויר חם מתא המנוע לכיוון הרדיאטור.
זה רק יחמיר את המצב.
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ישי.פ
ממש לא!
אתה מציע להזרים אוויר חם מתא המנוע לכיוון הרדיאטור.
זה רק יחמיר את המצב.
זה גם לא כ"כ פשוט, היפוך כיוון הסיבוב לא מועיל. צריך גם לשנות את כיוון הכנפונים וזה קצת יותר קשה עם מתג בתא הנהג.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sos4u
יש איזו טכניקה ללחוץ את מכסה המנוע פנימה ולייצר פתח ע"י לחץ פנימה במקום כונס שמגביה את המכסה? מקווה שהבהרתי את כוונתי ...
הכוונה למשהו כזה ... רק ששוב, לא מבין איך הוא מונע ממים לחדור פנימה. את מי שבנה זה לא כ"כ הטריד. ... הוא מצא פתרון מאד יעיל, קראו פה -
Thats the by-product of functional hood vents. I just don't drive my car in the rain. IF yours is a DD your going to have to come up with some kind of drip rail to catch the rain but at the same time venting the hot air. The VC filling with water is quickly going to short, ground your plug wires
:)
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
רענן, מה לגבי החלפת מכסה המנוע בכזה של טרופר דיזל ?
אני מניח שאפשר להעביר את הכונס, אבל כנראה יהיה יותר פשוט להתאים צבע
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
motorica.net
רענן, מה לגבי החלפת מכסה המנוע בכזה של טרופר דיזל ?
אני מניח שאפשר להעביר את הכונס, אבל כנראה יהיה יותר פשוט להתאים צבע
ביצעו זאת לפניי . אבל,
זה לא נותן פתרון לבעיה (חום רב בתא המנוע שלא מתנדף במצב עמידה) .
פשוט הכונס מכניס אוויר (וגשם ) בנסיעה בגלל הכיוון שלו קדימה. אני רוצה שאיבה מתא המנוע.
לדיזל יש מתחת את האינטרקולר ואני מעריך שגם אמבטיה עם ניקוז מים. בכלל דיזל פחות רגיש למים .
אני מתחיל להגיע למסקנה שצריך לחתוך ולבנות איזה "גיבנת" על מכסה המנוע שתזרים האוויר לאחור (לכיוון השמשה).
רענן
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
מה לגבי היפוך כיוון הכונס ?
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
רענן, אז מה שאתה אומר זה שכל אלה עם הכונסים שאין להם אינטרקולר סובלים ממים ?
מה קורה באימפרזות למשל ?
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
רענן, אז מה שאתה אומר זה שכל אלה עם הכונסים שאין להם אינטרקולר סובלים ממים ?
מה קורה באימפרזות למשל ?
יש להם אינטרקולר וניקוז מים מסודר מהיצרן.
רענן
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
יש כמה דברים שאני לא מבין בדיון הזה.
1. למה משתמשים במילה כונס בכלל? אנחנו מדברים על פתחים ליציאת אוויר. אז בואו נבטל את המילה "כונס" שסתם מבלבלת את הדיון עם כונסי אוויר אמיתיים, שנועדו להכניס אוויר לאינטרקולר אופקי, ברכבים בהם קיים.
2. ככאלו, למה שפתחים ליציאת אוויר יפריעו לשדה הראייה? הם גבוהים אולי בכמה מ"מ מעל מכסה המנוע. אני מדבר על הפתרון המוכר של חיתוך המכסה והתקנה של פתחי פלסטיק louvers ממכוניות אחרות.
3. למה ההתעקשות להוסיף בכלל פתחי יציאה עליונים ? בכלי רכב סטנדרטיים, תחתית הרכב פתוחה, ושטח החתך של היציאה גדול משמעותית משטח הכניסה לרדיאטור.
4. ומה בעצם משנה הטמפרטורה בתוך תא המנוע? הטמפרטורה של המנוע עצמו נשלטת על ידי מערכת הקירור, והיא נשארת בתוך גבולות קבועים כשמערכת הקירור תקינה. טמפרטורת האוויר בתוך תא המנוע נמוכה יותר מטמפרטורת העבודה של המנוע, וכל הרכיבים בתוך תא המנוע בנויים לעמוד בה. אולי הורדה של כמה מעלות בממוצע יכולה להאריך את חיי חלקי הגומי והפלסטיק בטווח הארוך. האם זאת המטרה?
-
תגובה: אוורור תא המנוע - רעיונות ? מוצרים קיימים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
motorica.net
מה לגבי היפוך כיוון הכונס ?
רעיון מצווין בתנאי שהוא פריק,
שווה באמת בדיקה.
רענן