-
"בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
חוויות ראשוניות...
הרכב הוא טויוטה לנד-קרוזר 73.
ה ARB נטחן והפך לי לנעילת זיקה, הפתרון היה החלפה, אלא, שלא נמצא על המדף נעילה כזו, אז כדי לקצר תהליכים ולהחזיר את הרכב במהרה לכביש ובנוסף לחסוך "כמה" שקלים, הלכתי על הצעה שהועלתה לי במפגש ג'יפולוג.
ההצעה כללה, נעילת ספארטן מאלעד שקנה לעצמו אבל עדיין לא התקין, קייס מטושיי שיגיע במשלוח אקספרס למרכז ועבודה בידיים המהימנות של אסף (אופרוד אקספרס), התוצאה היא, שביום שישי בצהריים הרכב במצב נסיעה (שבוע מקוצר בגלל יום כיפור...).
משהו נוסף, בגלל המעבר בחזרה לקייס של טויוטה היה צריך גם להחליף את המיסבים בדיפרנציאל.
הערה קטנה, הנכונות לעזור של החבר'ה המוזכרים פשוט ראויה לציון!
בחששות מה ישבתי ליד אסף ביציאה מהמוסך, ציפינו לתקתוקים ולריצ'וטים אחרי השקט שהיה עם ה ARB. כבר ברוורס הראשון היה קנאק, טוב, זה מה שציפינו כך שלא הופתענו. ההפתעה באה לאחר מיכן, הנסיעה היתה ממש חלקה כאילו אין נעילה, לא בנסיעה, לא בסיבובים ולא בפרסה. אסף היה מסוקרן לדעת האם בכלל יש נעילה, מצאנו רמפה קרובה, עלינו באלכנוס והופה יש נעילה ללא ספק, ניסינו שוב ושוב ואכן הנעילה עובדת.
יצאתי מאסף ליום של בדיקות, אני חייב לציין שהנעילה לא מורגשת כמעט בכלל על הכביש, יש התנהגות מוזרה מעט בעקומות וכאלה כשמשחקים עם הגז.
כמובן בפניות ופרסות הגלגלים לא נעולים, אחרת הייתי מרגיש את זה, שומע את זה ורואה סימנים של צמיגים על האספלט.
בשטח, הנעילה עובדת כמו גדולה, הצלבה גלגל באויר והרכב ממשיך לנסוע (כמובן ב 2X4), ללא רעשים מיותרים וללא קנאקים, כמו כן ה ARB מקדימה נבדק ועבד יפה כשהייתי צריך קדמית ואחורית, צריך לציין שבגלל שהקדמית לא עובדת לפני הפעלת האחורית ב ARB , צריך לעשות שינוי קטנטן כדי שהקדמית תעבוד לבד.
בקיצור, בינתיים, החששות התפוגגו להן בנסיעת המבחן הראשונית, מעניין איך העסק יהיה לאורך זמן.
זהו, סתם רציתי לשתף.
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
מה זה נעילת ספארטן ? זאת נעילה אוטומטית ? אם כן,
היא תמיד נעולה בשטח ומשתחררת /מרצ'טת בכביש כשיש הפרשי מהירוית בין הצדדים עם אחיזה טובה (כביש).
בקיצור, זה שבדקת בהצלבה זה נחמד (שם לא אמורה להיות בעיה) . אבל אתה צריך לבדוק על הכביש שהיא משתחררת (אחרת זה כמו נעילת זיקה).
רענן
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
באופן כללי אני ממליץ לכל מי שמתקין ARB ק+א לשנות את החיווט בצמה המקורית כך שתתאפשר שליטה מלאה ולא נעילה קידמית רק אם אחורית משולבת.
אתה יכול לפרט מה בדיוק נטחן ב-ARB ? הספיידר גירס ?
תתחדש !
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
מה זה נעילת ספארטן ? זאת נעילה אוטומטית ? אם כן,
היא תמיד נעולה בשטח ומשתחררת /מרצ'טת בכביש כשיש הפרשי מהירוית בין הצדדים עם אחיזה טובה (כביש).
בקיצור, זה שבדקת בהצלבה זה נחמד (שם לא אמורה להיות בעיה) . אבל אתה צריך לבדוק על הכביש שהיא משתחררת (אחרת זה כמו נעילת זיקה).
רענן
אם תקרא שוב את מה שרשמתי אז תראה שציינתי שהיא משתחררת על הכביש...
נעילת ספארטן היא אכן נעילה אוטומטית.
מה שרשמתי הם רשמים שלי בלבד לשיתוף על התחושות הראשוניות של המעבר מסוג אחד של נעילה לסוג אחר.
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
אלרו תתחדש חבר! ברוך הבא למתקתקים.
כבר מחכה לטיול הבא לבדוק אותה...אם תצליח לעמוד בקצב ;)
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
באמת בשעה טובה... (למרות הנזק לכיס)
תתחדש.
עכשיו, כשיש לך אוטומטית מאחור ונשלטת אויר מלפנים, תוכל להשוות ולהבין שלהבדיל מתיבות הילוכים, שם אני מעדיף להיות בשליטה - בנעילות אין כמו אוטומטית.
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
,תתחדש מכוון שאתה מנוסה בנישלטת תרגיש הבדל לטובת האוטומטית מסיבה פשוטה ,שים ושכח , בשטח זה נוח ויעיל במיוחד כשמדובר באחורית
חוסך את ההתעסקות והשקעת מחשבה ,נעול או לא ובטח תקלות מעצבנות של הנישלטת ,
בעקרון לא ניראה לי שתצטרך לשלב את הקידמית אלה רק במיקרים נדירים , יש יתרון עצום לפשטות , בחורף צריך להתרגל לא ללחוץ בגז בסיבובים ...
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
לי יש אחורית אוטומטית NO SLIP וגם אני מרוצה עד הגג.
לגבי ספארטן, התקנתי כקדמית, לקח לה איזה כמה מאות ק"מ "להשתפשף" ולהשתחרר
וכעת באמת בסיבובים חדים (מעל 90 מעלות) ובפניות פרסה היא משתחררת ומרצ'טת כפי שצריך להיות.
דוגמא למקרה שלי עם הספארטן (מקדימה), טיול עם הרבה בולדרים ומעלות, לא שמעתי שום דבר מיוחד,
בנסיעה בדרך הביתה שמעתי רעשי מתכות שונים מכיוון הסרן הקדמי לכל אורך הנסיעה והייתי בטוח שהפעלתי לחצים בלתי סבירים על הסרן והנעילה נטחנה
ואולי אפילו הקורונה והפיניון. כשהגעתי הביתה מצאתי שהנעילה, הקייס והקורונה והפיניון עמדו יפה בלחצים ואף העבירו אותם הלאה,
זה הצלב בקצה הצריה שלא עמד בלחץ (לשימחתי)
אז כך שחוות הדעת בפורומים בחו"ל לגבי הנעילה, המדברים על כך שמדובר בדגם חזק יותר ומשופר של הלוקרייט כנראה צדקו :)
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
זה כנראה צלב שמלכתחילה כבר היה עייף.
העומסים שמפעילה הנעילה רק החישו את סופו.
עם נעילה נשלטת סביר להניח שהיית שובר אותו.
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אפיז
,תתחדש מכוון שאתה מנוסה בנישלטת תרגיש הבדל לטובת האוטומטית מסיבה פשוטה ,שים ושכח , בשטח זה נוח ויעיל במיוחד כשמדובר באחורית
חוסך את ההתעסקות והשקעת מחשבה ,נעול או לא ובטח תקלות מעצבנות של הנישלטת ,
בעקרון לא ניראה לי שתצטרך לשלב את הקידמית אלה רק במיקרים נדירים , יש יתרון עצום לפשטות , בחורף צריך להתרגל לא ללחוץ בגז בסיבובים ...
ומה בכביש ?
בדיוק להיפך. אם בנשלטת הוא לא ידע על קיומה, נעילה אוטומטית תמיד תזכיר לו שהיא שם.
וגם בשטח זה ענין של החלטה, גם ככה ברוב תוואי השטח בנעילה אוטומטית הדיפרנציאל נעול 100% קבוע, אתה יכול לא לשחרר את ה ARB אם אתה מתעצל.
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
ומה בכביש באמת?
זה מה שכולנו היינו שואלים לפני שהתנסינו בנעילה אוטומטית. שום בעיה. באמת.
כן, הנעילה לפעמים מזכירה על קיומה - בתיקתוקים, במין "עווית" מוזרה ביציאה מהמקום ברמזור. לעתים בשפשופי צמיגים בתמרונים בחניונים שסלולים במין חומר חלק שכזה... לא יותר.
לטעמי גם מלפנים זה הרבה פחות מפריע בכביש מכל מה שחושבים כל אלה שלא ניסו.... אבל אנחנו מדברים כרגע על אחורית.
וכל סיפורי הכביש הרטוב וכו' שאני לרגע לא מזלזל בהם, אבל הם באמת כבר גובלים בהיסטריה - זה אולי נכון למי שנותן את הרכב לכל דיכפין או לבן שחוזר מהצבא או שאשתו נוהגת ברכב הזה ביומיום (בלי להיות שוביניסט, באמת שלא) ואז נעילה נשלטת תהיה נכונה יותר.
בכל מקרה, עם כלי רכב כאלה, בסגנון של הל"ק 73 שיש להם הרבה כוח, סרנים חיים, מרכז כובד גבוה, צמיגי שטח וכו' - נהג טוב יודע לסגל הרגלי נהיגה אחרים בחורף. גם ללא נעילה בכלל.
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
באמת בשעה טובה... (למרות הנזק לכיס)
תתחדש.
עכשיו, כשיש לך אוטומטית מאחור ונשלטת אויר מלפנים, תוכל להשוות ולהבין שלהבדיל מתיבות הילוכים, שם אני מעדיף להיות בשליטה - בנעילות אין כמו אוטומטית.
אין כמו אוטומטית ולא יהיה
מעולם לא היו תקלות , תמיד נעול כשרוצים ומשתחרר גם כשרוצים (כשלומדים)
arb זה נחמד אבל לא אמין ואני חי איתה רק כי ככה קניתי את האוטו אחרת אין מצב שאני מתקין אותה ועוד משלם על זה יותר מכפול....!!!
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
נו, אתם רואים יש גם דעות אחרות :)
אני עם אוטומטית שנה וחצי, הותקנה למופת עובדת הכי חלק שרק אפשר ביחס לאוטומטית , וויתרתי עליה ושילמתי סכום לא מבוטל כדי לעבור לנעילה נשלטת.
אני רוצה בכביש לנהוג ברכב עם דיפ פתוח, כמו רכב מקורי.
בשטח לנהוג עם דיפ פתוח ולנעול כשצריך, ולשחרר גם כשצריך שפ"צ עם דרדר למשל.
Opinions Are Like Assholes… Everybody Has One
חג שמח לכולנו :)
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
זה אולי נכון למי שנותן את הרכב לכל דיכפין או לבן שחוזר מהצבא או שאשתו נוהגת ברכב הזה ביומיום (בלי להיות שוביניסט, באמת שלא) ואז נעילה נשלטת תהיה נכונה יותר..
אז לפועל,
דיפנדר 110 עם הרבה כח (מנוע בנזין) ואשה שמשתמשת בו כרכב יום-יומי (רכב יחיד בבית) אתה ממליץ להתרכז בנשלטות או באוטומטיות ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
אצלך בדיפנדר בכלל יש הנעה כפולה קבועה.
ואני יודע שלנדרוברים מסתדרים עם נעיהל אחורית אוטומטית לא רע, אבל יש דיפרנציאל מרכזי בתמונה, והגלגלים הקדמיים מניעים גם בכביש - במקרה הזה הייתי בוחר בנשלטת.
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אצלך בדיפנדר בכלל יש הנעה כפולה קבועה.
ואני יודע שלנדרוברים מסתדרים עם נעיהל אחורית אוטומטית לא רע, אבל יש דיפרנציאל מרכזי בתמונה, והגלגלים הקדמיים מניעים גם בכביש - במקרה הזה הייתי בוחר בנשלטת.
תודה !
אפרופו שוביניזם...
הבוקר אשתי הגיעה עם הדיפנדר לחנייה בסופרמרקט, ואיזה ׳גבר׳ צועק לה ״גברת ! לפי התנועה של הגלגלים את נעולה על 4 על 4, שימי לב !״
אז אשתי חייכה ואמרה לו - ״אתה לא באמת מבין בזה הא...?״
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
אצלי הגאון התורן ששמע את תיקתוק הדטרויט מאחור הזדהה כמוסכניק והזהיר אותי ש"הלכה לי ציריה"...
אבל הוא ממש בסדר, כי לך תסביר לשכנה עצבנית (כנראה סובלת ממחסור חמור בויטמין Z ) שתיכף מזמינה משטרה, שיללות הצמיגים בחניון זה לא בגלל נהיגה פרועה אלא בגלל שיש מאחורה נעילה?...
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Tourist
תודה !
אפרופו שוביניזם...
הבוקר אשתי הגיעה עם הדיפנדר לחנייה בסופרמרקט, ואיזה ׳גבר׳ צועק לה ״גברת ! לפי התנועה של הגלגלים את נעולה על 4 על 4, שימי לב !״
אז אשתי חייכה ואמרה לו - ״אתה לא באמת מבין בזה הא...?״
Sent from my iPhone using Tapatalk
ענק! כל מה שאני צריך מאישה זה שתגיד משפט כזה ואני שם לה טבעת ;)
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אצלך בדיפנדר בכלל יש הנעה כפולה קבועה.
ואני יודע שלנדרוברים מסתדרים עם נעיהל אחורית אוטומטית לא רע, אבל יש דיפרנציאל מרכזי בתמונה, והגלגלים הקדמיים מניעים גם בכביש - במקרה הזה הייתי בוחר בנשלטת.
דרור,
לא מבין את הקשר בין נעילת דיפרנציאל מרכזית (אורכית) לנעילת דיפרנציאל אחורית (רוחבית) ולמה זה צריך להשפיע / להפריע? מניסיון של כ- 4 שנים עם דיטרויט מאחור (דיפנדר בנזין, זהה לזה של התייר) אין שום בעיה ולא מרגישים שום דבר שונה על הכביש. היתרונות של נעילה אוטומטית פורטו בפוסטים הקודמים.
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
נכון, מאחור זה לא צריך להפריע.
אבל מלפנים זה כבר בלתי אפשרי. כי אתם בהנעה כפולה גם בכביש.
יש נעילות "קטנות" (לוקרייט, ספרטן, נו סליפ) לדיפנדר? אם אני לא טועה אין. יש דטרויט, והיא כבר נעילה "גדולה" שעולה כמו ARB, כאשר היתרון היחידי עבורכם הוא ההימנעות מקומפרסור, חיווטים וכו'.
במקרה שלכם, ואם זה עולה כמעט אותו דבר, עדיף כבר שתהיה נשלטת.
-
nirs, למיטב הבנתי נעילה אוטומטית בדיפרנציאל האחורי תגרום לבלאי מואץ בדיפרנציאל המרכזי.
הסיבה היא שהפרשי המהירויות בין הסרנים בסיבוב יהיו יותר גדולים מרכב ללא נעילה אוטומטית.
בסרן קדמי המהירות היא של ממוצע הגלגלים הקדמיים, בסרן האחורי של הגלגל הפנימי לסיבוב.
יכול להיות שזה בטל ב60, אבל זה הפרש גדול יותר מהמקור.
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
איך זה הפך לדיון על דיפנדרים?
(תמיד נדחפים)
בדיפנדר שלי היה דטרויט מאחורה. שיעמום המחץ. לא שומעים לא מרגישים לא מפריע ולא מרעיש.
אבל עובד כשצריך.
קדמית? גם בסופה לא הייתי מרכיב אוטומטית. זה בגלל שגם בשבילים אני רוצה לנהוג ב 4X4. עם אוטומטית לא משלבים עד המכשול, ולדעתי זה חיסרון גדול. אבל, כאמור - זה כבר עניין של טעם ויש רבים שכן נוסעים כך ומרוצים מהחיים.
שהתצורה שיש עכשיו לאלרואי, היא הטוב מכל העולמות לדעתי - אוטומטית מאחורה, ונשלטת מקדימה.
אסף.
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
מנסיון ארוך וטוב ואפס תקלות, אין שום בעיה לנסוע בשבילים ב-4X4 בסופה עם נעילה קדמית אוטומטית. ההשפעה על ההיגוי תורגש רק בפניות חדות מאוד, וגם זה לא תמיד.
כן תמיד - התחושה שזה נמצא שם ושזה תמיד עובד, גם אם בהתחלה צריך להתרגל לקיומו של "משהו" בתוך הדיפרנציאלים שמרצ'ט ומתקתק, עדיפה בעיני על משחק הניחושים שהוא חלק מהחיים עם נעילה נשלטת - האם היא תעבוד כשנצטרך אותה או שלא?.... ואם הקומפרסור עובד, זה אומר שהנעילה עצמה תקינה פיקס ולא דולפת?... יש יותר מדי מוקדי כשל פוטנציאליים בנעילה נשלטת. יותר מדי משחקי ניחושים, לפעמים גם מפחי נפש.
הסיטואציה היחידה שבה הרגשתי שהנעילה האוטומטית מלפנים מפריעה לי - נסיעה ב-4X4 על כביש מושלג ומוקרח בעיצומה של סופת שלגים ברמת הגולן. הג'יפ לא באמת נסע לאן שאני רוצה, הצריך יותר מדי עירנות וריכוז. בשלב מסוים העדפתי לנסוע בהנעה אחורית נטו. יותר כיף אבל לא פחות מסוכן.
אבל כמה אנחנו נתקלים בסיטואציה כזו?
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
landY
nirs, למיטב הבנתי נעילה אוטומטית בדיפרנציאל האחורי תגרום לבלאי מואץ בדיפרנציאל המרכזי.
הסיבה היא שהפרשי המהירויות בין הסרנים בסיבוב יהיו יותר גדולים מרכב ללא נעילה אוטומטית.
בסרן קדמי המהירות היא של ממוצע הגלגלים הקדמיים, בסרן האחורי של הגלגל הפנימי לסיבוב.
יכול להיות שזה בטל ב60, אבל זה הפרש גדול יותר מהמקור.
יניב, לא בטוח שהבנתי למה התכוונת.
במידה והנעילה המרכזית (אורכית) במצב פתוח ( default), לא צריכה להיות כל השפעה של הנעילה הרוחבית (אוטומטית או נשלטת) עליה.
גם במצב סגור, לא צריכה להיות השפעה כי הנעילה האוטומטית לא פועלת במהלך סיבוב (מחליקה / משתחררת).
דרור, התכוונתי אך ורק לנעילה אוטומטית אחורית. המגבלה של נעילה אוטומטית קדמית ידועה וברורה (לכל רכב עם 4x4 קבוע).
אסף, מה לעשות אנחנו נדחפים מאז ומתמיד....
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
הסיטואציה היחידה שבה הרגשתי שהנעילה האוטומטית מלפנים מפריעה לי - נסיעה ב-4X4 על כביש מושלג ומוקרח בעיצומה של סופת שלגים ברמת הגולן. הג'יפ לא באמת נסע לאן שאני רוצה, הצריך יותר מדי עירנות וריכוז. בשלב מסוים העדפתי לנסוע בהנעה אחורית נטו. יותר כיף אבל לא פחות מסוכן.
אבל כמה אנחנו נתקלים בסיטואציה כזו?
מה עם שפ"צ ? או נסיעה בשביל חלקלק בבוץ עם מעט שפ"צ ?
רענן
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
רענן אני עם 2 נעילות אוטומטיות לא מרגיש איזשהו הבדל מאשר רק עם הנעילה האחורית.
גם שהיה לי טרופר עם ARB אחורית, ההגה והאוטו בבוץ נוסעים יותר לאן שהם רוצים מאשר לאן שאני מפנה....דווקא עם הנעילה אני יכול לסוע יותר לאט ובטוח כי
הסיכוי של האוטו להתקדם גבוה יותר.
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
מה עם שפ"צ ? או נסיעה בשביל חלקלק בבוץ עם מעט שפ"צ ?
רענן
קשה לי לייחס את מעט בעיות השפ"צים שנתקלתי בהן דווקא לנעילות.
אני מנסה להזכר בשפ"צים היותר קשים שחוויתי - זה שבהר חמרן (מפחיד) אבל אף פעם לא היתה בעיה - עברתי שם המון פעמים בסופה נעולה כפול בדטרויט ולוקרייט. יש שפ"צ דומה גם בטיפוס לסכין הדרומי תבנחל דימונה - כנ"ל. ירידה מהסרטבה לג'יפתליק (אפשר לבחור נתיב אלטרנטיבי) והשפ"צ על המדף במרזבה - הם לא ברמה שדווקא נעילה לוקחת אותך הצידה.
מעטים תרחישי השפ"צ הקטלני שאנחנו נכנסים אליהם במודע ומבחירה ושאין להם חלופה בטוחה יותר.
שבילים חלקלקים חוויתי הרבה. לא נתקלתי בבעיה. ואולי לא נתקלתי (או שהקפדתי לא להיתקל) בשילוב של שפ"צ קטלני ובוץ חלקלק.
כן נתקלתי ביותר מדי מקרים שנעילה נשלטת לא פעלה כהלכה בדיוק ברגע שצריך אותה. ולא משנה מי אשם -הקומפרסור, החיווט, טבעת האטימה, הפיוז... מה זה משנה. בשורה התחתונה זה קומפלקס של מכלולים שקשה לי לתת בו אמון. עד היום אני מפעיל את הנעילה הקדמית אצלי פעם בשבוע-שבועיים "על יבש" רק כדי לוודא שהיא פועלת. כן, היא פועלת - ובכל זאת זה ניג'וס.
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
אני מוכן לחיות עם הסיבוכיות, כמו עם דברים אחרים שהתקנתי ברכב ודורשים ממני תשומת לב יתירה ביחס למקור.
אני רוצה להחליט איך הרכב שלי יתנהג בכל מצב נתון, כביש,שטח ותנאי המשטח.
אמינותן של נעילות נשלטות הם נגזרת של יצרן הנעילה ואיכות ההתקנה.
אני מאמין שאם המחיר של הנשלטות היה זהה לאוט' הוויכוחים הנצחיים האלו היו נראים קצת אחרת..
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
עלות מול תועלת - גם אני חשבתי ככה פעם. אבל...
הנעילה האוטומטית הטובה והחזקה ביותר - דטרויט לוקר, לא עולה פחות מהנשלטות הטובות (מחיר מכלול הנעילה) ולמרות מחירה עדיין היא הנעילה המועדפת בעיני בכל מצב.
גם בנשלטות צריך לדעת להתקין, ויש כמה דברים שצריך לשים לב אליהם, אחרת הנעילה לא עובדת כמו שצריך.
נעילה פשוטה וזולה של לוקרייט עבדה אצלי מקדימה 10 שנים ללא אף תקלה בסופה הראשונה. בטח עובדת שלוש שנים בלי בעיה אצל הגנב או אצל מישהו אחר שקנה ממנו... נעילת לוקרייט שנייה, משומשת מאוד (עבר אפל ואינטנסיבי בסופת המירוצים של סביון, כשהוא ואייל התחרו איתה בליגות העבירות) עבדה ללא אף תקלה יותר משנה בסופה השניה, והיום היא עובדת בסופה אחרת. בשתי הסופות שלי - נעילות דטרויט משומשות מאחור עבדו ואחת עדיין עובדת - בלי אף תקלה.
אחרי יותר מ-11 שנים על אוטומטית מאחורה ומקדימה בשני ג'יפים - עם אפס תקלות, אני כבר שנתיים על נשלטת מקדימה (בולסטר). היו תקלות - דליפת אוויר במכלול הנעילה עצמו (טופל למופת ע"י היבואן שהוא מהמצטיינים בישראל בכל מה שקשור לתודעת שירות. באמת שאין לו מתחרים) וחוט פיקוד שהתנתק מהקומפרסור (תוקן בשטח על ידי) וזה בלי קשר לעובדה שכל הספקות בנוגע לאיכות מכלול הנעילה עצמה פרחו כלא היו. היא בפירוש לא פחות אמינה מ-ARB (או ש-ARB זה לא מציאה כזו גדולה). ובכל זאת זה מכלול שדורש תשומת לב בלתי פוסקת כדי שלא יאכזב ברגע האמת.
שים לב - השרשור מדבר על נעילה של ARB ש"נטחנה" למרות שסה"כ הזמן שבו נעילה נשלטת נמצאת בעבודה תכל'ס הוא פרומיל מחיי הרכב, אם לא פחות מזה. נעילה אחורית אוטומטית עובדת (ננעלת ומשתחררת) כל הזמן - בכל זמן שהרכב נוסע. כביש או שטח. מבחינתי זה אומר הכל.
אומרים על נעילות OX שהן יותר אמינות מהפניאומטיות, בגלל מערכת הפיקוד המכנית (כבלים). בהחלט יכול להיות. אני לא שולל את הקביעה הזו, אבל גם לא מכיר מספיק את הנעילה הזו. לזכותה עומד היבואן שלה (בולסטר) על מעלתו הגדולה ביותר - שירות למופת. לרעתה - היא לא זולה. כרגיל - רק הזמן יגיד.
-
תגובה: "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
קשה לי לייחס את מעט בעיות השפ"צים שנתקלתי בהן דווקא לנעילות.
אני מנסה להזכר בשפ"צים היותר קשים שחוויתי - זה שבהר חמרן (מפחיד) אבל אף פעם לא היתה בעיה - עברתי שם המון פעמים בסופה נעולה כפול בדטרויט ולוקרייט. יש שפ"צ דומה גם בטיפוס לסכין הדרומי תבנחל דימונה - כנ"ל. ירידה מהסרטבה לג'יפתליק (אפשר לבחור נתיב אלטרנטיבי) והשפ"צ על המדף במרזבה - הם לא ברמה שדווקא נעילה לוקחת אותך הצידה.
מעטים תרחישי השפ"צ הקטלני שאנחנו נכנסים אליהם במודע ומבחירה ושאין להם חלופה בטוחה יותר.
שבילים חלקלקים חוויתי הרבה. לא נתקלתי בבעיה. ואולי לא נתקלתי (או שהקפדתי לא להיתקל) בשילוב של שפ"צ קטלני ובוץ חלקלק.
כן נתקלתי ביותר מדי מקרים שנעילה נשלטת לא פעלה כהלכה בדיוק ברגע שצריך אותה. ולא משנה מי אשם -הקומפרסור, החיווט, טבעת האטימה, הפיוז... מה זה משנה. בשורה התחתונה זה קומפלקס של מכלולים שקשה לי לתת בו אמון. עד היום אני מפעיל את הנעילה הקדמית אצלי פעם בשבוע-שבועיים "על יבש" רק כדי לוודא שהיא פועלת. כן, היא פועלת - ובכל זאת זה ניג'וס.
אין ספק שבשביל ראש "שקט" בלי לחשוב לפני כול תחילת מעלה לנעול /לא לנעול , אוטומטית היא הפתרון הטוב ביותר.
כנ"ל מבחינת אמינות למרות שמאמין שנעילת OX לא נופלת מהם .
נעילה אחורית אוטומטית הייתי עוד מתפשר על כך בתנאי שהרכב משמש נהג אחד בלבד. אבל, קידמית אוטומטית, בטוח לא !
זה מבטל לי את היכולת לנסוע בתנאים חלקים בכביש ב 4X4 (אפילו בגשם קל אני משלב את ה TOD בטרופר).
מהנסיון שלי בשטח, מוגבל החלקה טוב ותקין (כמו שיש בטרופר) כמעט משתווה לנעילה אוטומטית ובלי החסרון לכביש.
על כן מבחינתי הפתרון הטוב ביותר, מאחור מוגבל החלקה, מלפנים נשלטת.
לעצם העניין במצבי שיפוע צד,
דרור, הדוגמאות שנתת, הם לקטע של מס' מטרים כך שאת הבעיתיות לא הספקת להרגיש.
אני מדבר על נסיעה לאורך צלע הר עם כמה עשרות מטרים של שיפוע צד מתון שלא מפריע כשהתנאים יבשים. אבל,
ברגע שזה מעט חלקלק, עם נעילות אתה נמשך למטה ולא ממש שולט בכיוון ההתקדמות .
תנסה להזכר בנסיעה שלך בשיא מערכת השלג ברמה"ג איך עם 2 נעילות אוטומטיות לא שלטת טוב בכיוון ההתקדמות.
תחשוב אותו דבר רק עם שפ"צ שמושך אותך לכיוון מטה לערוץ הנחל.
חג שמח
רענן