מ80 קמ"ש מתחיל לי death wobble בג'יפ.
חושב דבר ראשון להחליף את בולם ההגה המקורי,איזה מומלץ?
מוט פנהרד גם מקורי,נבדוק חופשים.צמיגים חדשים.יש עוד רעיונות לביטול הבעיה?
ברי
Printable View
מ80 קמ"ש מתחיל לי death wobble בג'יפ.
חושב דבר ראשון להחליף את בולם ההגה המקורי,איזה מומלץ?
מוט פנהרד גם מקורי,נבדוק חופשים.צמיגים חדשים.יש עוד רעיונות לביטול הבעיה?
ברי
באיזה רכב מדובר ?
לא מזמן היה פה שרשור דומה
בכל מקרה ממליץ לך לעיין בכתבה המצוינת של קווין פה בקישור
חיפוש בגוגל עם המילים "רעידת המוות" החזיר את התוצאות הבאות , אפילו בעברית ...
חג שמח ובהצלחה !!
מדובר בXJ,קראתי את כל זה ויותר,השלב הראשון זה הבולם,איזה כדאי ?או אולי 2 בולמים,משהו היה בסרט הזה?
אין לי רעידות בכלל,רק מצבים שונים של חוסר שליטה במהירות גבוה.
ברי
דווקא ויברציות במהירויות גבוהות נגרות פעמים רבות בחוסר איזון בגלגלים -
נסה קודם כל ללכת לפאנצ'ר מאכר לאיזון גלגלים.
בולם הגה יותר נועד להתמודד עם תנודתיות גדולה (כמו סלעים שנחבטים בגלגלים, לדוג'), ולרוב יהיה פחות אפקטיבי ב"ויברציות אגרסיביות" שכאלה.
אגב, לי נרשה שזה לא דת' וובל אלא סתם ויברציות רציניות... עם דת' וובל אתה לא יכול להמשיך לנסוע. זה פשוט מפחיד מדיי. לא סתם הוא קיבל את השם הזה.
התופעה נפוצה הרבה יותר ממה שרבים מוכנים להודות. אז אין לך הרבה מה להתרגש. גם אין סיבה ללכת לפתרונות קיצון של 2 בולמים.
צריך להבין ראשית את הגורם לתופעה ואז הדרך לפתרון קצרה יותר.
הגבהה, גורמת לשינוי בזוויות במערכת ההיגוי והופכת רעידה פשוטה שבד"כ הייתה מתכנסת ל 0 , לרעידה מתבדרת שמפסיקה רק עם עצירה מוחלטת של הרכב.
בולם הגה נוסף למערכת לא יפתור את הבעיה, הוא רק ידחה את הופעתה, ומה תעשה אז ? תוסיף עוד אחד ?
הפתרון מתחלק לשני חלקים לטעמי:
א. לוודא שכל החלקים במערכת תקינים, ללא חופשים כלל ומכוונים [ כיוון פרונט ] מדוייק ביותר. ואז הרכבת בולם הגה חדש \ תקין.
ב. במידה והבעיה לא נפתרה אחרי א קפדני, לטעמי אין מנוס מלעבור למע' מוטות הגה מתקדמת יותר שמסוגלת להתמודד עם השינוי בגובה. ל XJ, ZJ יש מספר פתרונות ובהם של חברות כמו ORO UTRUN, CURRIE ENTERPRISES ובוודאות אפשר למצוא פתרונות נוספים.
באופן אישי אוכל להמליץ על הפתרון של UTURN, שהוא פתרון טוב , מאסיבי ביותר לטעמי, ונמצא מותקן אצל רבים ממשפחת האינדיאנים, המוגבהים.
את הפתרון של CURRIE ראיתי מותקן על גרנד אחד לפחות, וניכר שבעליו היה מרוצה מהתוצאה.
כל פתרון אחר, יהיה מעין סוג של פתרון ביניים שלא יפתור את הבעיה אלא ידחה את הופעתה.
בהצלחה וחג שמח
היי בארי.
אם לא שינית כלום לאחרונה בנושא ההגבהות, והקיט שיש לך שם לא קיצוני ( מעל 4") אין כל סיבה לתופעה.
אני גם לא בטוח שמה שיש לך זה באמת death wobble , אין רעידה קבועה כאשר זה קורה, אלא רק על עליה על מהמורה בכביש, ושזה קורה התופעה כל כך מורגשת ומפחידה, כל הרכב קופץ בהיסטריה, רק האטה גורמת להפסקת הריקוד...
האם זה מה שיש לך?
אם כן... האשמה בד"כ נעוצה בחופש בפנהרד, בולם הגה לא משופר גם תורם לעניין.
אני הייתי מחליף את הפנהרד המקורי ומכוון את האורך לרצוי.
מחליף את בולם ההגה לאיכותי, יש לי נסיון מצוין עם OME , וגם עם ראנצ'ו, אל תרכוש משהו זול מינוביץ... (פרוקומפ..) חבל על הכסף.
לאחר כל זה מכניס את הרכב לכיוון פרונט.
אם הרעידות לא חזקות ותמיד מופיעות מעל 80 קמ"ש צריך גם לבדוק כיוונים אחרים כמו צמיגים, חופשים בגלגלים,
היי ברי
בשבוע האחרון עשיתי 1600 קילומטרים על כביש (מאילת לראש פינה, קצת בצפון ובחזרה)
וזה אחרי הטיול האחרון בו דפקתי את הבולם. הוא לא נזל, רק נדפק קצת.
כל הזמן הייתה לי תחושה שאני נאבק להחזיק את הרכב על הכביש.
ממש היום בדקתי את מכלולי ההגה, גם אני עם צמיגים חדשים לגמרי - הכל תקין.
פרקתי את בולם ההגה ובבדיקה התברר שהוא נתקע באמצע המהלך.
בנסיעה ללא הבולם התברר שבו הבעייה.
במקרה שלי לא היו רעידות אלא מצב של מעיין שיוט, משחק של הרכב שמאלה וימינה.
בקיצור, על מנת לבדוק אם זה הבולם הגה, פרק אותו (שני אומים) ונסה לפתוח ולסגור אותו ולהרגיש
אם הבוכנה עובדת חלק.
סמי
הקדמת אותי בדקה בתגובה כאן.
לא חושב שהבולם לא תקין רק אולי לא מתאים להגבהה של הג'יפ
ברי
ובכל זאת
גם אצלי הבולם נראה תקין, אבל הבוכנה הייתה נתפסת בדיוק באמצע המהלך
תחושת שיוט מעל 80 קמש זהלא death wobble.
Death wobble גורם להגה להשתולל, עד לעצירה.
בדוק חופש במיסבי גלגל וכיוון גלגלים.
שיוט קשור לזוויות הסרן, אתה יכול לשפר קצת ע"י משחק בזרועות התחתונות, ב XJ למיטב זכרוני זה אפשרי אבל תתיעץ עם עמי (המולטי) הוא יודע איך.
יש לך מנתקים מקדימה? הם מנותקים קבוע? זה גם תורם לשיוט.
ההיגוי במוגבהים לעולם לא יהיה יציב כמו ב XJ מקורי, ניתן להגיע לשלמות יחסית ע"י שיפור מע' ההיגוי כמו שמציע יוסי SOS
או... להתרגל.. בסופה ובסיקסים זה הרבה יותר גרוע :)
את הבולם ההגה המקורי תחליף בכל מיקרה.
ברי,
אני לא רוצה להרוס לך אבל זו לא רעידת המוות.
אחרי שתתנסה ברעידת המוות תבין למה קוראים לה כך.
אם וכאשר תתקל בה, תבדוק טוב את הבאושים גנים של זרועות הרדיוס - גם העליונות.
בנוסף כמובן לתפוחים וכו׳
סער
שלום ברי, תעשה חיפוש ביוטיוב ל death wobble ותבין שמה שיש לך זה בסה"כ שיוט בג'יפ, לא שאני מזלזל בשיוט בג'יפ אבל זה רחוק שנות אור מ death wobble
אני לא מכיר שיש קשר בין ההגבהה לסוג הבולם, כל עוד הכל בסביר (ו-3.5 מראה לי במגבלות).
ואגב שיוט, הארכת מוטות רדיוס תחתונים והחלפת פנהרד (שסתם נשחק) ואח"כ יישור פרונט (אבל רציני אצל מקצוען סובלני ויסודי) מאוד שיפרו את העניינים.
מצחיק איך כל מי שחווה דת' וובל מגיב בצורה פוסט-טראומטית (ובצדק, כן?! גם לי זה קרה. בגלל פנהרד תקול)
ההקשר הברור למהירות הנסיעה מצביע באופן דיי ברור לצמיגים. לא יזיק לפרק בולם הגה, אבל אני מעריך שכדאי לעשות את נסיעת המבחן לכיוון הצמיגאי הקרוב לביתך. אזן גלגלים (לא פרונט! איזון גלגלים אצל הפאנצ'ר מאכר) ותראה אם יש שיפור.
אגב, אם הוויברציות לא בהכרח מגיעות מהפרונט עצמו, יכול להיות שזה דרייבשאפט לא מאוזן. אולי קיבל מכה בטיול ונפלה ממנו משקולת.
שמעון, למה מוט מייצב קשור להרגשת שיוט???
אם שיוט אז דווקא יותר בכיוון של הפנהארד.
לגבי כיוון פרונטלי אני קצת חולק עליכם.
לדעתי חבל על הכסף למכון פרונט כאשר כל אחד יכול לעשות את הכיוון בעצמו עם מטר. מידה זהה לפני ואחרי הגלגל...
ממילא גם במכון מכוונים ברכבים האלו רק שפור אם אין רעידת מוות.
אין דבר כזה כיוון פרונט לסרן האחורי כמו שאין בק אקס מלפנים.
פרונט זה קדימה...
כשוין מוט מיצב הרכב עלול להתנדנד במהירות נסיעה בינונית ומעלה וזה עלול לגרום אפילו להתהפכות.
מאחר וברי וותיק בעסק אנחנו מניחים שהוא נוסע עם מוט מייצב מחובר.
אגב, מה ששומר באינדיאנים שהסרן לא יזוז ימינה ושמאלה זה הפנהארד.
שמעון יקר - צ'רוקי אינו פטרול, ותקלה באחד אינה בהכרח דומה אצל משנהו.
ישנם באתר מספיק אנשים מנוסים, בעלי ידע, שטיפלו בתקלה במו ידיהם, לא במוסך כזה או אחר.
זה נהדר שעשו לך כיוון פרונט לסרן האחורי, אני בטוח שהרווח של המוסך שעשה לך היה גבוה לפחות כמו טיפול השמש שנעשה לך (?), וברצינות - אי אפשר לעשות כיוון פרונט לסרן אחורי. by definition.
ולכן, שמעון יקר, לפחות באתר ג'יפולוג, בפורומים הטכניים, הכלל הוא שאם אינך יודע בוודאות את התשובה ואת הסיבה לה, אל תכתוב.
יכול להיות קשר בין מוט מייצב להרגשת שיוט, סער, אבל מוט מייצב קדמי, ואך תרומה מזערית להרגשת שיוט, אם כל היתר מהודק.
כמו שבועז אמר, מי שמבין מה הוא עושה יכול לעשות כיוון שפור לבד, בדיוק כמו שבועז כתב, רק שכדאי שאת המדידה יעשו שני אנשים ולא אחד לבד.
זה נכון שא"א לקרוא לכיוון שמתבצע לסרן האחורי "כיוון פרונט " כי מדובר בכיוון של סרן אחורי - מחד. מאידך, יש בהחלט מקום לבצע בזמן כיוון הפרונט כיוון גם של הסרן האחורי והעניין נכון לפטרול בדיוק כמו שנכון לגרנד צירוקי , כששניהם עם מוטות רדיוס מתכווננים,
אני מניח ששמעון התכוון לכיוון של הסרן האחורי, ולבדיקת מקבילות ומרכוז מול הסרן הקדמי. וזה בדיקה חיונית במצב המדובר.
אין ספק גם שא"א להשוות בדיקה ידנית, עם מטר, [ ותהיה מדוייק ככל שתהיה ] לכיוון פרונט מקצועי ממוחשב, שמבצע מכון ראוי לשמו, שזה עיסוקו ויודע מה הוא עושה ...
כתבתי תגובה ארוכה מאוד שכללה תגובות לכל מה שנרשם כאן בשירשור,בשורה העשרים הבנתי שאני מזיין לעצמי ולכם את השכל.
מחקתי.
ברי ,איך בדקת שאין לך חופש בחיבור הפנהרד לסרן או בשילדה ?
ברי,
אני כותב הוראות לגבי כייון המנתקים בגרנד zj כאשר למיטב הבנתי מדובר בפרונט זהה כמעט לחלוטין לאוטו שלך.
זווית של כ 10-15 מעלות בין מרכז הציר לקצה עם התבריג ( החלק שנשאר מחובר קבוע).
אתה מתאם את אורכי המנתקים לאורך הנכון כאשר הרכב עומד על משטח ישר ומוודא ששני הצדדים נכנסים ללא לחץ.
זה אומר שכשהרכב במישור אין פיתול של המוט...
* יש הוראות כתובות עם תמונות באתר של jks