דקה לפני שזרקתי אותה לפח אחרי שהבטריה מתה.
קבלתי רעיון אדיר מחבר בפורום בשם ZVIKI.
עכשיו יש לי מברגה שלא צריך להטעין קלה וקומפקטית.
קובץ מצורף 65331
את החיבור עשיתי מהבטריה הישנה כך שאני עדיין יכול להשתמש בבטריה נטענת.
קובץ מצורף 65332
Printable View
דקה לפני שזרקתי אותה לפח אחרי שהבטריה מתה.
קבלתי רעיון אדיר מחבר בפורום בשם ZVIKI.
עכשיו יש לי מברגה שלא צריך להטעין קלה וקומפקטית.
קובץ מצורף 65331
את החיבור עשיתי מהבטריה הישנה כך שאני עדיין יכול להשתמש בבטריה נטענת.
קובץ מצורף 65332
מרוצה? סחטיין. אני העדפתי להלחים את הכבל המאריך לקטבים בתוך חלל ידית המברגה המיועד לסוללה.יצקתי סיליקון לבידוד והידוק.
כיום יש לי מברגה 18V בג'יפ שלא השתלם לקנות לה סוללה חדשה-רק לעבודות בשטח. מהירות הסיבוב נשארה ל-12V אבל בעוצמה אדירה כשמחוברת למצבר הרכב.
העסק הזה יכול לשמש גם כטסטר חשמלי במקום מנורת ביקורת במידה ואין אחת כזו בנמצא.
צביקי הצלת לי כמה מברגות.
ןתודה גם לבחור מקליפורניה.
אפי מגנום.
שמח לשמוע, בדרך כלל הייתי מנציל את הסוללה ע"י החלפת התאים [1.2 וולט]. אבל מחיר תא טוב נע בסביבות ה30 ש"ח אם לא יותר ,כך שזה כבר לא משתלם. הרבה עבודה בסדר מסויים ומחיר ההנצלה לסוללה של 12 וולט [10 תאים]נע בסביבות ה-360 ש"ח. כבר קרוב למחיר סוללה חדשה. [עם אחריות]
רעיון מצויין (עשיתי אותו ליפני כמה שנים)
אני חיברתי בסוף הכבל פלג למצית של הרכב, זה נראה לי הרבה יותר נוח
אם כבר מדברים על מברגות
יש לי מברגה 12v עם סוללה 12v 2A
היתה לי איזה עבודה ארוכה איתה בימיים האחרנים
וכל שניה ההיתי צריך להחליף סוללה
אז חיברתי במקום הסוללה כבל דו גידי למצבר של 12v 7A
אבל הכח שלה ירד בחצי
המצבר תקין לחלוטין ומוטען
מה יכול ליהיות?
מה אורך הכבל ומה העובי?
אם כבר מדברים על מברגות
יש לי מברגה 12v עם סוללה 12v 2A
היתה לי איזה עבודה ארוכה איתה בימיים האחרנים
וכל שניה ההיתי צריך להחליף סוללה
אז חיברתי במקום הסוללה כבל דו גידי למצבר של 12v 7A
אבל הכח שלה ירד בחצי
המצבר תקין לחלוטין ומוטען
מה יכול ליהיות?
אז מישהו מוכן לתרום מברגה שלא בשימוש, למען המדע? :)
הכבל באורך של בערך 2.5 מטר בעובי של קצת יותר עבה ממה
שיש לרמקולים (אלה שמגיעים שקונים רמקול ירוק / לבן)
המצבר הוא של טרקטורון ממונע 12v
אם הW שלו לא מספיק כמה W אמור ליהיות לסוללה המקורית? כולה 2A
הכבל באורך של בערך 2.5 מטר בעובי של קצת יותר עבה ממה
שיש לרמקולים (אלה שמגיעים שקונים רמקול ירוק / לבן)
המצבר הוא של טרקטורון ממונע 12v
אם הW שלו לא מספיק כמה W אמור ליהיות לסוללה המקורית? כולה 2A
יכולת הסוללה לספק שני אמפר
הסוללה שהשתמשת מסוגלת לספק 7אמפר /שעה אך מה שקובע כמה היא מסוגלת לספק בצריכה מקסימלית
מנסיון שלי סוללה 12/7 אמורה להעיף את המברגה
היא מעיפה את הג'יפ של הבן שלי בלי בעייה ושם יש שני מנועים יותר גדולים משל מברגה
יכול להיות שלא הטענת את הסוללה כמו שצריך (הטענה איטית ובזרם נמוך (כ400 מיליאמפר)
כשמטעינים אותן מהר הן מתחממות ומתפרקות מהר
הסוללה מוטענת במטען האוטומטי של CTEK שיש לי בגיפ
כבר תקופה ארוכה שאני מטעין אותה ככה כשהיא מגיע לפול נדלקת.מנורה ירוקה
וגם אם אני משאיר אותה בטעינה אין שום בעיה והיא לא מתחממת
גם את טרקטורון של הבן דוד שלי היא מסיעה כמו טיל עם שתי מנועים
מה שכן עכשיו חיברתי את.המברגה למצבר של האוטו וגם לא עובדת הכי חזק
אולי החוט מאבד מתח בדרך
אני ינסה עם חוט יותר עבה וקצר
אהלן,
אני רוצה לעשות משהו דומה אבל להסב מברגה לחשמלית מלאה (חיבור קיר)
ניסיתי לפרק את המארז ולחבר את המטען ישירות למברגה אבל נראה שההספק לא מתקרב למה שצריך (המנוע שלה עושה קולות שהוא מקבל חשמל אבל לא מספיק בשביל לעבוד)
המברגה מסוג בוש מהסדרה הירוקה 9.6 וולט.
רעיונות למישהו..?
מיכאל
אם אני מבין אותך נכון.
במקרה שלך -די בספק מתאים ולא מטען,עלות נמוכה.
המברגות הירוקות של בוש אשר הוצעו למכירה ב"מבצע" במחיר של 350 ש"ח ברשתות הגדולות-הן נפילה, מה גם -שאתה מקבל רק סוללה אחת
האמת שהיא עבדה מעולה במשך איזה כמה שנים ככה שהתמורה למחיר הייתה על הכיפאק...
עכשיו אבל הסוללות לא היו מחזיקות יותר ממספר דקות..
יש לך רעיון איזה ספק מתאים למברגה..?
קניתי בוש ירוקה 12V [תוצרת פולין, לפני כשנה וחצי בתקופת השיווק האגרסיבי ברשתות הגדולות, במקרה שלי באייס ורק לעבודה ביתית , הן לא הווי דיוטי ומאז החלפתי 3 פעמים סוללה, 2 במסגרת האחריות.כיום אני עם הסוללה השלישית [במהלך שנה וחצי ושעדיין תקינה]
בקשר לספק: יש לי איזה 100 ספקים בבויידם,צריך לנבור למצוא אחד מתאים לבצע ניסוי מה הכי טוב ל9.6 שלך, המתן כמה ימים,אל תזרוק בינתיים
עידו, אני מדבר על תקופה ש- EBAY עוד לא נולדה. שים לב שכתבתי הייתי מנציל ולא -מנציל. כיום אני לא מתעסק עם זה יותר. די, נגמר.
יש לי אחת כזו כבר עשור - למעט סוללה שמתה לפני 5 שנים, שום תלונה. שמתי לה סוללה מדגם יותר חזק לפני 5 שנים, עבדה שנתיים אפילו יותר טוב מהסוללה המקורית, השארתי 3 שנים בארגז, חזרתי לארץ הטענתי ועכשיו היא עדיין עפה.
אבל הסוללה הישנה עדיין אצלי, מה שאומר שאני יכול להסב אותה לפי הפטנט פה. אפשר קצת הסבר להדיוטות (או אדיוטים במקרה שלי)
נוהל הסבה:
1. במקרה של סוללה עם מכסה מוברג לבית התאים [קופסה] -חצי עבודה נעשתה.
2. במקרה של מכסה יצוק לקופסה- להשתמש באציטון או בכל חומר מסיר דבק תוך כדי חפירה מתחת למכסה עם סכין או כלי חד אחר.
יצרנים בסדר גודל של בוש לא מעוניינים שתחליף לבד ולכן המכסה יצוק.
3. אחרי שהקופסה פתוחה והתאים גלויים לעין [תאים במידת C, נטענים] לעקוב אחרי סדר החיבור שלהם ,לשלוף אותם ולהכניס את החדשים לאחר הלחמתם אחד לשני ,יש לשמור כמובן על חיבור קוטביות נכון. לא תחבר נכון -תקבל מיד קצר.
4.סגירת המכסה בעזרת סופר גלו תוך כדי לחץ עם כליבה
5. אפשר להוסיף עוד תא אחד [לא יזיק] במידה ויש מקום נוסף בקופסה עבורו.
זה כל הסיפור
שו תאים ? אילו תאים ?
אני חושב שאיבדתי אותך קצת צביקי... אני רוצה לעשות כמו שרוניו עשה... זה מה שיצא מההסבר שלך ?
במקרה של רוניו זה הכי פשוט.חפור בתחתית הסוללה, מצא את ה+- הלחם זוג חוטים [עדיף כבל דו גידי 220 גמיש עם הגנה\ בידוד חיצוני נוסף]
אישית אני מעדיף בקצה השני תנינים למצבר ולא פלאג לשקע המצת.
בעניין התאים -לא מתאים לסנדק לא לדעת,הסבר בפרטי - אם אתה מעוניין
מתעלק על השרשור נוכח חוכמת הזרם הישר המופגנת פה:
אבל שאלת זרם חילופין:
יש לי מברגת אימפקט חשמלית שהביאו מארה"ב אבל כמובן שעובדת על 110V
יש למישהוא רעיון איך אני מסב אותה ל220V בלי להשתמש בממיר מפלצתי? (צורכת 7A בממוצע)
שמעתי שאם מחברים דיודה בטור זה עשוי לעבוד (?)
תודה לעוזרים
אבשלום
אבשלום כך אותה למלפף מנועים שילפף סליל חדש מתאים לזרם בארץ , זה אמור לעלות כ - 150 /200 ש"ח .
עידו
חשבתי בכיוון הזה - אבדוק את זה. תודה עידו
רעיון גדול! מאוד אהבתי ואני ינסה בעצמי במיקרה שתהרס לי המברגה תודה על השיתוף,
אבל אין על המברגת האימפקט הקטנות של בוש ממש מרוצה מהם