באגי קלאס 1 בהתהוות - בסדנת רוקסוליד.
כפי שראיתם במפגש ג'יפולוג הביצוע החל.
להלן תמונות ראשונית של התכנון ההנדסי במחשב (סולידוורקס)
נשמח לשאלות, טענות, הצקות, ושאר מריעין בישין.... מעל דפי האתר.
תהנו
מצוות רוקסוליד
ארנון שושני ורפי כהן.
Printable View
באגי קלאס 1 בהתהוות - בסדנת רוקסוליד.
כפי שראיתם במפגש ג'יפולוג הביצוע החל.
להלן תמונות ראשונית של התכנון ההנדסי במחשב (סולידוורקס)
נשמח לשאלות, טענות, הצקות, ושאר מריעין בישין.... מעל דפי האתר.
תהנו
מצוות רוקסוליד
ארנון שושני ורפי כהן.
תענוג, אני צריך לקפוץ לבקר (לא הייתי אצלכם הרבה זמן).
אתה תמיד מוזמן ...
חלק המבאגי כבר מרותכת ואנחנו ממתינים לזה ששאר חלקי הלייזר שהזמנו יגיעו.
הפלדות שאנחנו עובדים איתם לא מצויות בכל מפעל לייזר.
כן, בטח ארנון, מרותך, אה, אה.
גם אני הרגע סיימתי לרתך כבר חצי ממטוס הפנאי שלי, בחיי, אתה לא מאמין, עזוב תמונות, תאמין לי.
;) סביון
מרשים מאד. מאד-מאד. אני מחכה בקוצר רוח להמשך התהליך!
שאלה
למה המנוע מאחורי הגיר ולא לפניו
שאלה קצרה עם הרבה תשובות...הנה אחת משלי-
זה נכון לייצר כלי רכב מהיר עם מירכוז המסות שישבו קרובות ככל שניתן למרכז הכובד שהוחלט עליו לפני תכנון הרכב,ולא לייצר מסות לוויניות רחוקות שיחוגו סביב מרכז זה ויגרמו לזריקות צנטרפוגליות מיותרות.
מנוע מרכזי כמו שהזכרת תורם למירכוז המסות,זה טוב לסגנון מסויים של מסלולים,אני מאמין שמתכנני הבאגי הזו מכוונים לסגנון מסלולים למשקל אחורי עודף.
אני גם מאמין שאתה תקבל עוד הרבה תשובות הנדסיות שסותרות אחת את השניה,בסופו של יום החלטות כאלה נובעות מהרגלים, נוחות תכנונית ,מה יש על המדף וכמה הוא עולה...
עוד מתנות מהדוד סם ..........
ועוד כמה ........
אין ספק שזה הפרויקט ברמה הכי גבוהה שנראה פה אי פעם. מספיק להסתכל על השידרית של השלדה בשביל להבין את זה.
חנן,
אתה יודע שהשידרית כבר מרותכת (אז מה אם בפיקים!) ויש גם זרועות ובטח עוד כמה פרטים?
אני יודע כי הייתי שם...
סביון
קצת תמונות מתחילת העבודה והגעת חלקי המתכת
קובץ מצורף 65532קובץ מצורף 65533קובץ מצורף 65534קובץ מצורף 65531
:D
בהצלחה.
המנוע הוא LS3 בנפח 6.2L עם 525 כ"ס של GM
הקלאץ' הוא קלאץ' קרמי בשלוש שכבות (כלומר 3 קלאצ'ים אחד אחרי השני)
כל החומרים שהבאגי בנוי מהם (ברזלים) הם פלדות כאלו או אחרות בשביל חיסכון במשקל.
התקנון מרשה לנו מינימום של 1490 ק"ג יבשים ואנחנו שואפים קרוב ככל שניתן לזה.
זה נותן חלוקת כוח מטורפת של 3:1 בערך כלומר כל 3 ק"ג מוזזים על ידי 1 כ"ס
הי ארנון , שמח שהחלטתם לפרסם את תהליך הפרוייקט.
שמתי לב לזויות בחלק הקדמי של הצירים הפנימיים של המשולשים במבט צד ישנה זווית מסויימת, אני מניח שזה בכדי לשפר את עבודת המתלים?
כיצד קבעתם את אותה זווית?, האם דרך אותה זווית קבעתם את הקאסטר במקום לקבוע אותו בנאבה עצמה כמו שמקובל.
הזוית שניתנה למתלה כולו היא על מנת לשפר את ספיגת המתלה את המהמורות .
הקאסטר נקבע ללא קשר אליה אבל כן מתחשב בה.
איזה יופי !
דני - השמועות אומרות שגם לך יש חדשות מעניינות... ;)
תום - בשביל המושגים - הזוית של הצירים הפנימיים של המשולשים הקדמיים, נהוג לכנות Rake angle. כשמשאירים את הצירים מקבילים ונותנים לשניהם ביחד זווית כלפי מעלה, המטרה היא לשפר את יכולת הספיגה על ידי זה שמגדילים את היחס בין התנועה האופקית (אחורה) לתנועה האנכית (למעלה) של הגלגל, במבט צד. הקו שהגלגל משרטט עם מהלך המתלה הופך להיות אלכסוני יותר. הזוית המקובלת היא בין אפס או מעלות בודדות (אני מנחש שארנון הכניס כאן 3-4 מעלות מקסימום?) ברכב עם גלגלים גדולים (טרופי טראק או באגי גדול) ועד 15 מעלות ויותר ברכב עם גלגלים קטנים (טרקטורון או SBS כמו שאתה מכיר) שם זה אפשר להגיד "חובה".
אני התעסקתי עם זה לא מעט ברכב של סרטינה, עד שלבים די מאוחרים השארתי כשלוש מעלות של Rake, בסופו של דבר ביטלתי לגמרי והשארתי את הצירים אופקיים. מלבד זה שקל יותר לבנות שטוח (לא קריטי בעידן התכנון הממוחשב והחיתוך בלייזר - אבל כן חשוב אם בונים "old school") החסרון הוא שזוית הזאת מגדילה Dive - סגירת מתלה תחת בלימה. זה כמובן נובע ישירות מאותה סיבה. בחינה יסודית של תמונות ברשת של כל מיני טרופי-טראקס מצליחים לימדה אותי שזה כנראה לא משנה, אז בשביל מה להסתבך?
Caster זה עניין אחר לגמרי, שההשלכות שלו הן לחלוטין על ההיגוי. במתלה ללא היגוי - נניח סרן אחורי חי, קסטר בכלל לא קיים, אבל בהחלט יש משמעות לזווית הRake שהיא במקרה זה הזוית של הזרועות במבט צד והאפקט שלה על מסלול תנועת הגלגל זהה לחלוטין. כל עוד הצירים של המשולשים מקבילים, הקאסטר לא משתנה ולא מושפע ממנה, אם הם לא מקבילים, וגם זה אפשרי, מקבלים שינוי הדרגתי בקסטר עם מהלך המתלה.
הקסטר לא נקבע בנאבה! הנאבה היא קו ושתי נקודות. הקסטר נקבע על ידי הזזה של המשולשים העליון והתחתון זה לעומת זה על הצירים שלהם. קח את העליון אחורה, הגדלת קסטר. קח אותו קדימה, הקטנת קסטר.
נמרוד,מה החיסרון בעוד קצת Dive קידמי ברכב שנוסע בשטח עם יחס מישקל אחורי ? ,לדעתי יכול רק לעזור בהורדת כח נוספת לקרקע בציר ההיגוי בעת עצירה/האטה-סיבוב-העברות משקל... ,כמובן עד גבול מסויים,כמה מעלות בודדות.
ושוב, כמו שהזכרת אם נתייחס רגע אחד "לתנ"ך" (קרי ארה"ב),הרוב המוחץ של הבאגים התחרותיות שם עם Rake angle , ראיתי מעטות עם Antidive במשולש עליון כתוספת ל Rake .
מישחקים באפלה...
מצטרף לברכות. כיף לראות שממשיכים לתכנן ולייצר רכבי מירוץ בארץ למרות שאופציה היבוא נהייתה רלוונטית. התכנון עצמו גם הוא נראה מרשים.
בנוגע להערה של טל, נמרוד תוכל לתת מספרים משוערים של גובה מרכז כובד, בסיס גלגלים ותנועת הרכב על המתלים כתוצאה מבלימה בתנאי מירוץ?
במירוצי כביש מזניחים לגמרי את מעבר העומס שנגרם כתוצאה מתנועת הרכב על המתלים ולדעתי גם כאן אנטי דייב כן או לא לא משפיע באופן אמיתי על מעבר המשקל לגלגלים הקדמיים. לא צריך מספרים מדויקים כך שאין צורך לשחרר סודות מקצועיים, רק סדרי גודל.
שאלה נוספת לנמרוד ולאמנון: האם מתייחסים לתנועה של הצמיג בתכנון המתלים? נראה שברכבי שטח הצמיג עצמו מוסיף לא מעט מהלך למתלים (או שלא?). נדמה שמדובר ב-5 ס"מ לפחות בתמונות. אם מניחים שמדובר בתנועה שכזאת שמתווספת לתנועת מתלה של 30 נוצר כאן עוד אפקט שמשפיע על לא מעט דברים.
עוד שאלה היא איך מחליטים על פיצוי הקמבר בהיעדר מידע על צמיגים (או שיש ואני לא יודע). איך אתם יודעים כמה קמבר אתם רוצים שיהיה לאוטו בסיבוב בלי לדעת מתי הצמיג מייצר שיא אחיזה?
רני שלום,אתה בא מעולם האספלט ולכן השאלות שלך במקום, בכדי להבין את התשובות של נמרוד וארנון טוב יותר ,אני מציע לך שתצפה בסרטונים הללו .
http://www.youtube.com/watch?v=hFEJz...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=BNniHwNElMI
http://www.youtube.com/watch?v=o8Lev...feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?NR=1&fe...&v=ZS_8YoZbCWM
ועוד שניים בשביל הצחוקים...
http://www.youtube.com/watch?v=qN83t...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=TwLAc...eature=related
רגע אתה רוצה להגיד שאנחנו מדברים פה על מכוניות לשטח? למה אף אחד לא אמר? :p
אני מכיר ואוהב את ז'אנר מירוצי המדבר כבר הרבה שנים, בתור ילד אפילו הייתי צופה קבוע בשידורים של SCORE בESPN כשקטגורית הטרופי טראק רק יצאה לעולם. אין כמו פורנו של מירוצי מדבר= רוק כבד + גיהוצים מפלסטר סיטי + סלואו מושנים על הבאמפים הגדולים באמת.
רני , נזכרת באיזה פורום אתה נמצא ? ( עם כל הכבוד ליצור הקטן והמגניב שבניתם )...
כל הפרמטרים האלו שאנחנו מדברים עליהם - זוויות, מרחקים... הם כולם רציפים, לא דיסקרטיים. כלומר אין הבדל גדול בין זווית rake (לצורך העניין, אבל יכול להיות כל זווית אחרת בגאומטרית המתלה) של 0, 1, 2, 3 מעלות וכן הלאה. וגם אי אפשר לבודד את הזוית הזאת משאר הדברים. לכן גם אין תשובות לשאלות האלו, שאני שומע כל הזמן מאנשים - מתמקדים באיזשהו פרמטר של תכנון רכב, ומנסים לנחש מה מספר הקסם הספציפי שנכון לגביו (תום שאל אותי כל מיני שאלות כאלו שבאמת אין לי דרך לענות עליהן).
אחד מהיתרונות הגדולים של התכנון הממוחשב לעומת התכנון הדו-מימדי של פעם הוא בדיוק זה - לא צריך לפשט את הבעייה, לחתוך אותה למבטים ולדבר עליהם בנפרד, כמקובל בספרים שכולם נכתבו לפני עשרות שנים. אפשר למדל תלת ממדית ולנתח את כל הרכב כמעט כמקשה אחת, ואז מבינים את חוסר הטעם בהתפלספות על כל זווית או מידה בנפרד.
ובכל זאת, צריך להתחיל במשהו, חייבים להיאחז בדברים מסוימים כדי להתקדם. בנושא הזה של זווית rake, ההיגיון האישי שלי אמר, לפחות ברכב של סרטינה שתכננתי, שאם מה שמקובל זה זווית קטנה כלשהי, בוא נעשה אותה כבר אפס - ולאפס יש משמעות דיסקרטית לעומת כל מספר אחר מבחינת נוחות תכנון ובנייה - רצפה מקבילה וישרה. וזה שיקול טוב כמו כל שיקול אחר...
קצת התקדמות בבנייה במהלך השבועות האחרונים
נחמד מאוד
איזה יופי,
זה מתחיל לקבל צורה של אני רוצה סיבוב...
סביון