שבת שעברה בתל אביב :
קובץ מצורף 65623
שבת שעברה בתל אביב :
קובץ מצורף 65623
תל אביב זה שמורת טבע ( לפחות בעיניים ערביות)...
הוא זכאי
אני לא מבין מה המסר?
זה לא שהוא עושה עבירה שהוא אמור לאכוף אותה בכלל. הוא לא שוטר.
אם היית מצלם אותו יורד מהשביל בשמורת טבע (הוא לא), או זורק זבל בשטח (הוא לא), או מדליק אש במקום אסור (ניחשת נכון, הוא לא!),
אז היה פה איזשהו מסר.
אפשר להעביר ערימות של ביקורת על התנהלות רט"ג, וחלק המביקורת הזאת תהיה מוצדקת, אבל בוא לא נחפש את הפקחים, הם עושים עבודת קודש, ואת המוטל עליהם,
והם הבעלי סמכות הכי מוסריים (בנוגע לתחום הסמכות שלהם) שאני נתקלתי בהם. מה גם שכל ההתנהלות שלהם בתחום הסמכות ברוב המקרים מתבצעת בנעימות ובנוחות, ולא באלימות וקשיחות כמו שמאפיינים גופים אחרים.
בלי קשר, יש אזורים בתל אביב שמותר לחנות על המדרכה בשבת. לא יודע אם זה פה המקרה.
א. לא מותר לחנות שם על המדרכה.
ב. המסר (שלי לפחות) הוא שאם אתה בעל תפקיד שמייצג שמירה על חוק וסדר וממומן מכספי משלם המיסים - תשמור על החוק !
זה המסר לשוטרים, פקחים בעיריות, פקחי רט״ג וואט אבר !
חברים לא להתרגש מדובר על הפקח שאחראי על שדרות רוטשילד ובתמונה הוא בתפקיד.
עם סעיף ב' שלך אני נאלץ להסכים לחלוטין, אבל אני חושב שבעניין זה הוא לא שונה מאזרח רגיל.
דין פקח רט"ג שחנה על המדרכה בתל אביב אינו כדין שוטר תנועה שחנה על המדרכה--לדעתי האישית.
מה שכן הציק לי זה ההשוואה של פקחים לשוטרים. אני לא חושב שהם נמצאים בכלל באותה קטגוריה,
ההיטפלות למשטרה באה מתוך הרגשה שהמערכת רקובה, שהשומר על החוק הוא העבריין הכי גדול, שכוחניות ואלימות זה שם המשחק,
ואולי זה מגיע להם- ואני מעדיף לא להגיד את דעתי בעניין, אבל לפקחי רט"ג זה פשוט לא מגיע.
תנו קצת קרדיט לאנשים היחידים שמתחזקים את כמעט כל מסלולי הג'יפים שבהם אנחנו נהנים כל כך לנסוע.
לא צריך לירוק לבאר ששותים ממנה בגלל שהיא חלק משירותי המדינה, שברובם, רקובים מהיסודים.
שיהיה שבוע טוב ושנה אקדמית מעולה,
בכבוד רב
כנראה שנסכים שאנחנו לחלוטין לא רואים את התמונה באותה צורה :)
שבוע טוב.
עם כל הכבוד שלי לחלק מעבודת הפקחים, שהיא חשובה מאין כמוה , לצערי נתקלתי יותר מפעם אחת עם מערכת אטומה, שרואה בך ובי המטיילים מטרד, שבא לגרום להם נזק אישי. ללא נכונות מינימלית להבין שיש גם כאלה שבאים לטייל ולהנות בשטח ולא שכולנו באים רק לגרום נזק, ללכלך, ולהרוג חיות בר ככל האפשר.
למעט פקחים בודדים, [ שאותם אני מקפיד לציין לשבח בכל הזדמנות ] , שהוכיחו שיש סוג אחר של פקחים, שגם יכולים לבוא לשבת בחניון לילה עם מטיילים, לשתות קפה מדי פעם, לברר [ ברוח טובה ומצוינת ] מהן התוכניות שלנו, ואף סייעו לא פעם בכיוון נכון למקומות מעניינים שלא חשבתי / הכרתי אותם לפני כן, רב המפגשים עם הפקחים נגמרים , איך לומר , לא כל כך טוב ...
ומי שטייל איתי פעם או פעמיים יעיד, שלא יימצא אותי או מישהו מהקבוצה, מזיק בצורה כזו או אחרת לשמורה, גם אם אינה מוגדרת כשמורה. ובגלל ספק איסוף של שקית זבל, אני יכול [ וכבר קרה ] לחזור גם 3 שעות נסיעה.
אז סלח לי שקצת קשה לי להצטרף לברכות הססגוניות על חשיבותם, ועל "התרומה הגדולה" שלהם להמצאות מסלולי טיולים. בל נשכח שרק בגללם, ובגלל חוסר הגמישות והנכונות שלהם לפתוח צירים חדשים, אנחנו מוגבלים למצב אבסורדי, שבו בשטחי אש, הצבא נוסע, פורץ צירים הורס כל חלקה טובה, ואם אני אסע על אותו מסלול, שאינו מסומן בצבע, אחטוף דו"ח על נסיעה שלא על שביל מסומן. שלא לדבר על המצב בצפון שבו חקלאים חורשים ציר מסומן, אבל אם תעיז לנוע במקביל לציר המקורי אתה צפוי להנזק מהרשות...
שחף, לפחות מסכימים על משהו. :-)
יוסי, אין לי ספק מהיכרותי איתך שאתה לא מזיק לטבע בשום צורה שהיא ואתה מסוג המטיילים שכולם צריכים לקחת דוגמא מהם.
חבל לי לשמוע שהיו לך חוויות לא נעימות בהיתקלות עם פקחים, אצלי זה מעולם לא היה כך.
אבל אני מבין את נקודת המבט שלכם, ומקבל אותה. מקווה ששאר ההתקלויות שלכם בפקחים יהיה נעימות יותר, כמו ששלי היו.
הייתי שמח מאד ליצור דו שיח כזה עם פקחים במסגרת בלתי מחייבת. רק כדי להכיר ולהקל על המפגשים ה"לא נעימים " הללו.
גיליתי ששמיעת הצד השני, במצבי רוגע, בלי מתיחות מיותרת , מפחיתה באופן ניכר את האנטיגוניזם, ומקלה על הצדדים להבין את הלך הרוח של הצד השני. [ ואני מחזיק ארסנל שלם של חברי פייסבוק, איתם אני מנהל שיחות על נושאים שנויים במחלוקת, חרדים-חילונים, ימין ושמאל, פלשתינים - ישראלים ועוד. ] לא אומר שאני מאמין שהגישה תשתנה, או שפתאום הפקחים יראו בי חסיד אומות העולם, אבל לפחות, שיגלו, ויבינו [ את הברור מאליו לטעמי ] שרוב המטיילים, באים להנות, לטייל ולא להרוס.
חבל רק, שהרשות לא מוצאת את הדרך ליצור אלמנט של הדרכה, של הסברה, ע"מ למנוע מצבים שבהם אנשים עוברים עבירות וממש בתום לב. ואני פוגש לא מעט כאלה, אנשים שיורדים לשטח בפעם השניה והשלישית, ולא מבינים, למה כשחונים צריך לרדת מהציר למשל... או למה אין לישון בכל פינה שנראית להם, כשמדובר בשטחים שמוגדרים "שמורת טבע" ועוד ...
לא הפכתי אותם לקדושים, אמרתי שהם עושים עבודת קודש. אני לא רוצה לחשוב איך הטבע שלנו היה נראה אם לא היה את הגוף הזה.
לגבי העניין, אני יודע שאני לא טלית שכולה תכלת, והרבה פעמים הסיבה היחידה שלא ישנתי לדוגמא במקום שאסור לי בשטח, היא נוכחות הפקחים, ולאו דווקא ערכי השמירה על הטבע. אבל עצם קיומו של הגוף, וכוח ההתרעה שיש לו על אזרחים נורמטיבים מן המניין הוא מבורך.
מסכים, הבעיה היא, כמו תמיד- עניין של נקודת מבט. מבחינתנו הפקחים שומרים על הטבע כדי שנוכל להמשיך לטייל בו. לא כך הדבר.
שוטר לדוגמא, אמור לתת לך שירות. אתה לקוח שלו.
הלקוח הראשון של פקח רט"ג הוא הטבע. הוא נמצא שם עם מדים ואיסוזו בשביל לשמור על הטבע, ולא בשביל המטיילים.
לכן לפעמים כנראה נוצרת הרגשה שהם מתייחסית אלינו כמטרד, זה לא סוד שאנחנו מכשול שלהם בשמירה על הטבע, ואנחנו המקור לקושי בתפקיד שלהם, ההתמודדות איתנו.
לכן, שאני יוצא לשמורות, ונכנס לתוך השטח שבו הפקח הוא השריף, אני משתדל להתייחס אליו בכבוד ולא לתת לו להרגיש שאני מטרד או הולך לעשות צרות.
יוסי, הייתי מעוניין לדעת למה אתה מחשיב התקלות לא נעימה עם פקח? הוא נטפל אליך למרות שלא ביצעת שום עבירה? או סתם דיבר אליך בזלזול? סתם מעניין לשמוע.
אני יכול להבטיח לך שאני, כעיקרון , לא מבצע עבירות גם מחוץ לשמורות. קל וחומר בשמורה. העניין הוגדר על ידך בצורה המדויקת ביותר. כשהפקח מתייחס אליי כאל מטרד. ואני באמת שלא ...
אני נהנה לטייל, מחד ומקפיד על קלה כבחמורה מאידך. לא מלכלך, לא מחפש הרפתקאות על גבעות שלא סומנו לפני.
התייחסות לא "נעימה" - כשפקח מנכס לי השלכת פסולת, רק בגלל שהייתי באזור, כשפקח טוען שלהבעיר מדורה בשטח חניון מוסדר, גורם נזק, [ מה שאולי נכון, אבל מותר.. ] כשפקח מנסה פעם אחר פעם לטעון שאני נוסע על ציר לא מסומן כשאני בכלל מחוץ לגבול השמורה, ומאיים בדוחות לכל נוסע ונוסע בשיירה של מעל 10 כלי רכב... רוצה עוד ? כשאני נקרא לחקירה במשרדי הרשות על כך שמישהו ראה תמונה שלי, [ תקוע בזווית מאד לא נעימה ] בדף הפייסבוק שלי, כשאני במרחק של 5 מ' מציר מסומן, כשרוחב הציר באזור מעל 30 מ' וטוען שאני "פוגע בשלימות השמורה והטבע" כי מצולמות 5 תמונות מזוויות שונות ...
לזה אני קורא תקלות לא נעימות.
ואני יכול להבטיח לך שבכל המצבים הללו, העניין לא יצא משליטה רק בגלל שהסכמתי לוותר ולא התעקשתי על זכויותיי.
פשוט מעדיף להיות "חכם" ולא צודק ...
אני באמת מאמין שחלקם עובדים מהלב, וחלקנו מוציאים אותם משלוותם, אבל, דחילק, שיתפשו את המזיקים האמיתיים, שטובחים בחיות בר, את אילה שאוספים הררי ליכלוך סביב מקומות היישוב שלהם, את משליכי פסולת הבניין. את המטיילים שמתקשים באיסוף הפסולת דווקא בגלל שאינם ממונעים, חסר את מי ?!
לדעתי, חלק מההכשרה של הפקח, כמו השוטר, וכמו כל מי שאמון על אכיפת החוק צריכה להיות, לדעת לזהות מתי לשחרר...
בדיחה טובה.
למרות שעד כה כל המפגשים שלי היו עם פקחים בעלי תודעה וחשיבה חיובית, ופתיחות כלפי המטיילים, הדבר האחרון שאפשר להגיד על הרשות כמערכת הוא שהם "היחידים שמתחזקים את כמעט כל מסלולי הג'יפים שבהם אנחנו נהנים כל כך לנסוע"
ההגדרה אטומים הרבה יותר מתאימה- כמערכת ולא כפרטים.
בינתיים המאזן הוא נסיונות וסגירות שבילים ולא פתיחה של אף שביל חדש בשנים האחרונות, כולל מחיקת צירים ממפות בצורה שיטתית.
ויותר מזה, שבילים שעמוסים באמצע השבוע נסגרים למטיילים בסופ"ש, ושלא יבלבלו את המוח על להוריד לחץ מהשטח, הפצצות חצי טון באמצע השבוע הרבה יותר מסוכנות ויוצרות הרבה יותר סטרס מאשר כמה רכבים שנוסעים על ציר זה או אחר.
לא ידעתי שהלך הרוח כלפי רט"ג כל כך שלילי. כנראה שאני עדיין תמים. לא ששכנעתם אותי, פשוט אם הרבה אנשים טוענים שאני טועה, כנראה יש משהו בדבריהם.
ענינה אותי הטענה שלך שלא נפתח שום שביל חדש, ולא מצאתי משהו שיפריח אותה.
אבל דברים מעניינים שמצאתי ב-5 דקות שחיפשתי,
אומנם לא בשבילנו הג'יפאים, אבל לדוגמא בקישור הבא תמצא הסבר קצר על הכשרת גנים ושמורות לגישת נכים- מטרה יותר טובה מכל שביל ג'יפאים שיהיה.
http://www.parks.org.il/PlanningAndD...Moogbalim.aspx
יש שם רשימה מאוד מאוד מכובדת של אתרים שעברו הכנה לגישת נכים.
חוץ מזה יש דוח של 140 עמוד על פעילות הרשות באתר, ועוד הרבה מידע.
הוכשרו כמה וכמה שבילים חדשים להולכי רגל.
בשורה תחתונה, תמיד קל להסתכל על הצד השלילי,
ולא מתפקידי להיות סניגור של רט"ג, יש לי הרבה פחות ניסיון וזמן שטח מהאנשים המעורבים בשיחה זאת,
וכנראה שהזמן שאני בשטח לא הספיק לי כדי להחשף לצדדים הרעים. וטוב שכך.
שוב כמו שאמרנו קודם, זה עניין של נקודת מבט, ואני מבין את הנקודה שלכם ומקבל אותה לחלוטין.
יוסי, עצוב לי לשמוע את הסיפורים שסיפרת. לא שמעתי על מקרים כאלה עדיין. מקווה שזה היה בעבר הרחוק ולא יחזור על עצמו.
אני לא מצדיק את החניה הלא חוקית אבל בתל אביב לא תמיד יש ברירות אחרות, ועם יד על הלב, כמה מאלו שכותבים כאן נגד לא עושים את זה?
לא היו לי הרבה התקלויות עם הפקחים אבל בכל פעם שנתקלתי או פניתי לפקח קיבלתי התייחסות ראויה ומכובדת, ברוב המיקרים קיבלתי טיפים טובים ועזרה כשהייתי צריך.
Sent from my XT910 using Tapatalk 2
הבעיה המרכזית מתחילה פה : "הלקוח הראשון של פקח רט"ג הוא הטבע. הוא נמצא שם עם מדים ואיסוזו בשביל לשמור על הטבע, ולא בשביל המטיילים."
אני ממש לא מקבל את הגישה הזאת. אבל, קטונתי... מי אני שאקבע מה תפקידם. וצודק דורון, שכתב מעליי, כל ההתייחסות לנושא התנועה בצירים מסומנים, בעייתית, והופכת רבים וטובים מאיתנו לעבריינים ושלא בצדק.
אני לא מצליח להבין את ההגיון שחקלאי, יכול לנוע עם טרקטור כל השבוע, כל שעות היממה ללא בעיה על צירים לא מסומנים וזה בסדר, ואני לא. הם גם חוסמים אותם ללא אישור של אף אחד...
כנ"ל צה"ל בשטחי אש, ואין סוף דוגמאות נוספות כאלה ...
הסיפורים של יוסי בכלל לא חריגים.
יש כאן חבר באתר שקיבל דו"ח על "לינה בחניון לילה".. אלינו באו פעם וניסו לטעון שאנחנו חונים שלא בחניון לילה, למרות שישבנו ליד השלט שמציין את מיקום החניון, בטענה שבמפה הוא מסומן בצד השני של השביל.. כשאמרנו שאנחנו בדיוק ליד השלט הוא ענה שהשלט (של רט"ג) ממוקם לא נכון..
אני יכול בקונטרה לתת דוגמאות של פקחים שנקטו בשיקול דעת בצורה מרשימה, אבל המגמה הכללית היא ממש נגד רכבי שטח.
וזה שעשו משהו טוב בפינה אחת לא אומר כלום על הפעילות של רט"ג מול רכבי שטח, ובדגש על מי שלא מבצע כל עבירה- מי שמבצע שיכנסו בו.
אבל המגמה הכללית היא נגדנו.
אני י
צה"ל זה לא דוגמא טובה, כי במקרה של חפיפה בין שטח שמורה לשטח אש, חוקית, בעל הבית בשטח, ומי שקובע מה יהיה בשטח זה הצבא.
צה"ל לקח על עצמו לפעול בצורה הדוקה עם רט"ג, וככה נראה מהצד שרט"ג מכתיבים לצבא- רק שזה מתוך בחירה מודעת של צה"ל.
יש גם מקרים בהם הצורך גבר על הטבע.
מה שמפריע הוא שבצירים שהצבא כן נוסע, עם רק"מ, שיירות ופיצוצים, לך כמטייל אסור.
מתוך אתר רט"ג, תחת "מי אנחנו":
"רשות הטבע והגנים הוקמה כשני תאגידים (שאוחדו בשנת 1998),
על פי חוק שאושר בכנסת בשנת 1963, לשם מימוש המטרות של החוקים שמכוננים אותה: חוק
גנים לאומיים, שמורות טבע ואתרי הנצחה; וחוק הגנת חיית הבר. מטרות הרשות
מתחלקות למחויבויות לשמור על הטבע ועל אתרי המורשת, לטפח אותם לרווחת הציבור ולחנכו
בהתאם למטרות אלה. הרשות היא רשות ממשלתית, גוף ציבורי המחזיק בנאמנות, בשם הציבור,
חלק מנכסי הכלל: שמורות טבע וגנים לאומיים.
נכסים אלו אינם שייכים רק לדור הנוכחי והרשות מחויבת אליהם כאל פיקדון עליו יש להגן
לטווח הארוך, גם בעבור הדורות הבאים. "
קודם כל אני חושב שההגדרה יפה, בעיקר המשפט האחרון, ומראה שמדובר בגוף שחושב קדימה, ולא על התקציב השנתי כמו שאר גופים אוכפים במדינת ישראל.
דבר שני אני מבקש להפנות את תשומת לבכם למשפט שצבוע בירוק, רט"ג רואה את עצמה כגוף מחנך, היא מטפחת את הטבע לרווחתנו, אבל תפקידה בד בבד לחנך אותנו.
ככה הם רואים את הדברים, אם הם צודקים או לא- זה כבר ויכוח אחר לגמרי.
אני אישית חושב שהחינוך לערכי טבע צריך להתחיל בשלב הרבה יותר מוקדם. ואני לא רואה את הפקחים בתור דמות חינוכית.
אגב, בקשר לחינוך מוקדם, יש לרט"ג פעילות בכמה גנים שנקראת "פקח צעיר" ומכשירה ילדים צעירים לשמור על הטבע ולהבין את הערכים.
מסכים בפה מלא!
אבל, תחשוב על כל הפעמים שנתקלת בפקח והכל היה בסדר. ועל האחוז הקטן מתוך ההתקלויות שנגמרו בצורה לא נעימה, כמו בדוגמאות שנתת.
האחוז הקטן הזה הספיק כדי לעצב את הדעה שלנו על רט"ג.
זה פועל גם בכיוון השני,
רובנו בקהילת ג'יפולוג מטיילים מחונכים, אנחנו לא רק לא מלכלכים, אנחנו גם מנקים. אנחנו לא רק לא יורדים משבילים, אנחנו גם מעירים לאלו שעושים את זה. אנחנו רובנו מרגישים שליחות ושומרים על הטבע.
אבל יש אחוז קטן- עלוב ומאוס, שהורס את הטבע, והורס את השם שלנו,
ומעצב את הדעה של הפקחים נגדנו.
זה עצוב, אבל זה המצב.
both ways around.
בברכה.
** הערה חשובה בקשר לחלק הראשון של ההודעה,
הקטע שהעתקתי מתוך האתר ניתן לפירוש בעשרות דרכים שונות, אני יודע את זה.
הדרך בה פירשתי זו הדרך בה בחרתי לפרש, וכנראה שכיוון השיחה הכווין אותי לפירוש זה.
חשוב לי לציין שאני לא מנסה לייצור פה ויכוח, אלא דיון לגבי הנושא המדובר,
אני פתוח לדעות חדשות ושמח לשמוע אותם.
אני שמח גם שהדיון נשאר ברמה גבוהה, ואני אשמח לשמוע דעות של אנשים נוספים חוץ מדורון, יוסי ושחף.
היו לי מספר התקלויות מוזרות עם פקחים
1 הפגישה הכי מוזרה היתה בטיול חוצה ישראל לכיוון איילת באזור גבול מיצריים עצר אותנו פקח כמובן על שבין מסומן והחל לתחקר אותנו מהיכן מגיעים ולאן נוסעים הכול היה בסדר עד שאמרתי שאני קצר בזמנים וצריך להתקדם ואז הפקח אמר שאני לא יכול להמשיך עד שלא אסביר את הצירים המדוייקים עד אילת !
אמרתי שאני עובד עם הגי פי אס והכול לפי שבילים ושהיה יום טוב והמשכנו בנסיעה למרות שהבחור התעקש שנרד מהרכבים ונראה על המפה מה הכיוון הסברתי בעדינות שאנחנו ממשיכים.
ואז לאחר כשעתיים התברר שהבחור רדף אחרינו לאחת הנקודות בהמשך הדרך ואף אמר לנו בזמן שעצר אותנו כי משם {חניון לילה}אנחנו לא ממשיכים עד מחר כי עוד מעט לילה ואנחנו לא מורשים להמשיך!
יש לציין שזה היה כשעה וחצי לפני רדת החשכה ופשוט אמרתי שאני ממשיך ושאיין שום זכות למנוע את זה ממני .
בתגובה אמר הפקח שיפנה לצהל כי אנחנו בסמוך לגבול מצריים ויורה להם לעצור אותנו .
אנחנו המשכנו בדרכנו ושראינו שמתחיל לרדת הלילה חברנו באחד השבילים לכביש 12 והמשכנו לאילת וישנו בחניון הלילה בחוות היען {חניון מדהים} יום למחרת במפגש אחר עם פקח נאמר לנו שמאתמול מנסים לאתר אותנו ושברחנו לפקח !
2 ההמשך של היום למחרת היה המפגש השני ליד עמודי עמרם שעלינו ביציאה על ציר שמופיע במפה ונתקענו עם אחד הרכבים ולאחר כשעתיים הגיעו שלושה רכבים של הרשות כולל אחראי מרחבי ואמרו שפרצנו שביל חדש ושהיו בולדרים שחסמו הורדנו את הרכבים וישבתי עם האחרי שרצה לתת דוחות לכל הגיפים ואז ניזכרתי שצילמתי בפלא את העליה ואת הפניה ואז האחראי אמר כן נכון זה היה פתוח אפילו בלי לראות את הסרט ואמר שהם סגרו את הפנייה למרות שזה מופיע במפה אבל ללא צבע של סימון כי מישהו נפצע שם ויש תביעת ביטוח !
והסיבה שזה פתוח כי קבוצה אחרת פתחה והפקח האזורי במילואים ושאר הפקחים עסוקים בדברים אחרים ! אבל ההיתי אמור ליראות שהיו כמה סלעים בצד הדרך ומזה ההיתי צריך להבין שסגור .
תשובתי היתה שההינו במספר מקומות שסגור ולא פתחנו והסתובבנו וגם זה מצולם ואני לא מוכן לקבל דוח על טעויות של פקחים ואז נתן לי דוח אזהרה רק לי ואמר שיצאנו בזול ואני נחשב למוביל הקבוצה.
היו עוד התקלויות קצת פחות מוזרות אבל היו יש לציין שבשום מצב לא קיבלתי דוח כי לא עברתי עברה למרות שתמיד הוצגנו כעברינים!
אביעד,
קיבלת דוגמאות על קצה המזלג.
במאזן יש הרבה יותר שלילי מאשר חיובי.
זה דיון שחוזר על עצמו פעם בכמה זמן, ואולי כדאי שתעשה חיפוש לקרוא דברים מהעבר, עם הרבה מאד תגובות.
התמונה שהצגתם מעציבה אותי. לא ידעתי שזה המצב.
אני אעשה חיפוש באמת ואקרא על זה קצת.
אני לא מסכים עם דורון, המאזן לדעתי חיובי יותר משלילי. דורון אתה פשוט פולני. היית סקפטי עוד בארופה. את הסיפור על ההוא שחטף דו"ח על לינה בחניון לילה כמה שנים אתה כבר מספר? כמה דוח"ות חטפת שלא הגיעו לך?
אני עם תחושה חיובית מאד בסך הכל לפקחי הרט"ג. אני מטייל ברכב שטח משלי 15 שנה, ואני יכול לספור התקלויות לא נעימות על אצבעות כף יד אחת. וגם אז, מה זה "לא נעים"? פקח שלא חייך ולא היה ממש אדיב כששאל אותי לאן אני הולך. במקרה אחר פקח שהייתה לו סיבה טובה לצעוק עלינו בגלל התנהגות של אחד החברים שהצטרף אלינו לחניון לילה. גם אז יושרו ההדורים מהר מאד, התנצלות, ואת הערב הוא המשיך איתנו על כוס קפה.
מעולם לא קיבלתי דו"ח או שום דבר דומה. רוב-רובן של הפגישות שלי עם פקחים חיוביות לחלוטין.
זה עניין של גישה - מי שמחפש להתקל, מי שמחפש להתווכח ולהיות חכם, ימצא את זה, בשטח, בכביש, בסופר-מרקט, מול המורה של הילדים, בכל מקום. אני לא כזה. אבל מעבר לעניין של אופי, אני משתדל לא להיפגש בפקחים... וזה לא באמת קשה, כי יש מעט מאד פקחים על שטחים עצומים. קל מאד לטייל עם סיכוי אפסי להיפגש בפקח. הפקחים נמצאים, במיוחד בסופי שבוע וחגים, איפה שיש הרבה מטיילים, אם נמנעים מהאזורים והצירים הראשיים בשמורות, נמנעים גם מאלו וגם מאלו - שתי ציפורים במכה אחת.
ובכלל, מה הבעיה לעמוד בכללים? בתוך שטח שמורה, נוסעים על שבילים קיימים, חונים בחניוני לילה, לא נוסעים בחושך, ולא משאירים זבל. כל כך קל.
רוצה לישון בחניון מבודד? צא משמורת הטבע.
רוצה לנסוע על שבילים קיימים בשטח אך אינם מסומנים בסמנ"ש? אלוהים שברא את ארץ ישראל יודע שלא חסרים כאלו, והסיכוי לפגוש בהם בפקח הוא קלוש. כל עוד עושים את זה בחוכמה ובדיסקרטיות, "לא מהמקפצה", וכמובן מוכנים לשלם את המחיר כמו גברים אם במקרה כן נתפסים.
יוסי - הצבא גם לא נוסע איפה שהוא רוצה בתוך שמורות טבע. זה פשוט לא נכון. יש יחסים מורכבים בין צה"ל לבין הרט"ג, גם מי שעושה מילואים בדרגות קצת יותר גבוהות (לא מאד) נחשף לשיתוף הפעולה הזה, הן באזורי האימונים של צאלים הגובלים בשמורת נחל הבשור למשל, והן על הגבולות בקווי בט"ש. ולגבי חקלאים? מה הקשר? שטחים מעובדים ושמורות טבע בדרך כלל לא חופפים. וגם אין דין כל השמורות זהה. תן דוגמאות ספציפיות של מה שמפריע לך.
יריב... אני בטוח שהפגישה הייתה מוזרה לפקח לא פחות מאשר לך... ואין הרבה מה להוסיף.
נמרוד,
הטענה שלי היא שהרשות נוהגת בצורה מגמתית שלילית מול תרבות השטח, וחלק לא מבוטל מהפקחים עצמם לא מצליחים לעמוד מאחורי ההגיון הזה.
תזכור שמספיק פקח אחד, שחולש על רבע מהנגב כדי לגרום להרבה מאד נזק מול מטיילים רק כי בא לו לפשט את ההגיון המאד מעורפל של חוק רט"ג לפי ראות עיניו.
מי שלא מאמין שיילך לחפש את החוק, זה אחד החוקים הכי פרוצים לפרשנות שיש.
למה בשמורה אחת הפקח מאפשר לנסוע על צירים שמסומנים במפה וקיימים בשטח (שטח אש..) ובאחרת אתה מקבל דו"ח על אותו פטנט?
אולי יש יתרון בחוסר האחידות הזו, אבל הייתי מעדיף כמובן את הליברליות ההגיונית על פני הפאנטים שישנם, ושוב, בגלל שפקח אחד חולש על כל כך הרבה שטח, מוטת ההשפעה שלו גדולה מאד.
מעלה שגיא, מכיר?
מה הסיבה האמיתית שהוא סגור?
אפילו פקחים לא מצליחים להבין את המהלך של הגאון שהחליט לסגור אותו.
כנ"ל לגבי ציר חרוז, שסוגר תא שטח ענק וזה לא שלא נוסעים עליו ביום-יום.
לא חסרות דוגמאות נוספות לצירים שנסגרו ונמחקו מהמפות למרות שבפועל חיים ונושמים בשטח.
חניוני לילה: רובם במיקום הכי מחורבן שיכול להיות.
יש פנינות מושקעות כמו ארדון, אבל רובם המוחלט חשופים לרוח, אין טיפת הצללה בבוקר.
חניוני יום?
הבדיחה הזו לא היתה צריכה להתקיים אם לא אותו פקח שקיפל הפסקת קפה של חבורה שחנתה על ציר (גלגל על הציר וגלגל בשוליים כדי לא לחסום את הציר) בטענה שאסור לעצור בשמורה וחנייה תתבצע רק בחניונים..
נמרוד אתה הזוי ולא הגיוני איפו רשום שאני צריך לעצור את הטיול ולתת דין וחשבון לפקח מהיכן אני מגיע ולהיכן אני הולך ולסמן במפה ?
כאשר אני על ציר מסומן ותקין?
זה כמו ששוטר יעצור אותך ללא סיבה ויבקש לדעת ברחוב מהיכן הגעתה ולאן אתה הולך ושתיתן טל לבדיקה + כתובות היכן ההיתה ולאן אתה עתיד להגיע !