-
19 קבצים מצורפים
הפרויקט sindewinder שלי
התוכניות הוזמנו כבר ליפנישנה בערך אחרי הרבה זמן של פנטוזים על פרויקט כלשהוא.
נקראו בעיון רב ולפתע נכנס פרויקט של שיפוץ ניבה, מה שעיכב את תחילת הפרויקט,במקביל שיפצתי מנוע שמיועד לבאגי ימהה TT600 ששכב משהוא כמו 7 שנים במחסן עםבעיה בגיר.
לפני חודש הוזמנו הברזלים, והפרויקט התחיל סופסוף בקצב זחילה, השבוע התפנה הרבהזמן אז סופסוף הפרויקט התחיל לזוז.
אשמח להערות שליליות או חיוביות וגם ביקורת או טיפים של אלופים!
תיהנו מהתמונות יובל
-
15 קבצים מצורפים
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
נראה אחלה, הרבה בהצלחה.
לדעתי בחרת במנוע לא מתאים לבאגי הזאת אבל זה אינדיבידואלי.
תמשיך לעדכן.
-
17 קבצים מצורפים
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
-
8 קבצים מצורפים
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
קצב העבודה ירד לצערי, ובכל זאת יש קצת עדכונים...
לי ניראה בעיתי מיקומו וגודלו של מסרק ההגה, למרות שהוא מאוד קטן באופן יחסי למסרקים אחרים שראית, ניראה כאילו בזמן פעולת המתלה יהיה שינוי די גדול בזווית ההיגוי, אשמח אם תשפכו לי קצת אור בנושא.
יובל
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
שככתי עוד אחת, לא עמדתי בפיתוי הייתי חייב לראות איך זה יראה בעתיד....
יובל
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yuvalbike
שככתי עוד אחת, לא עמדתי בפיתוי הייתי חייב לראות איך זה יראה בעתיד....
יובל
המתלים מאחורה לא נפרדים?!
ונראה לי שצריך קצת חיזוקים לשלדה.. :)
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
buggy 1600
המתלים מאחורה לא נפרדים?!
ונראה לי שצריך קצת חיזוקים לשלדה.. :)
לא, הדגם הזה יותר פשוט עם זרוע יחידה מאחורה... השלדה רחוקה מלהיות גמורה, אבל סתם מתוך ענין יש מקומות ספציפיים שבהם נראה לך שצריך לחזק?
יובל
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yuvalbike
לי ניראה בעיתי מיקומו וגודלו של מסרק ההגה, למרות שהוא מאוד קטן באופן יחסי למסרקים אחרים שראית, ניראה כאילו בזמן פעולת המתלה יהיה שינוי די גדול בזווית ההיגוי, אשמח אם תשפכו לי קצת אור בנושא.
יובל
http://www.jeepolog.com/forums/showt...l=1#post490002
אם אתה רוצה לדבר על זה יותר לעומק אתה יודע איך למצוא אותי:cool:
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
כנראה שלא הבהרתי את עצמי קודם מספיק טוב, איפה המיקום צריך להיות ברור לי, אבל אני לא יכול למקם אותו שם. מאיך שאני רואה את זה בגלל שפה מדובר במקפרסון יש רק שני משתנים: הגובה של המסרק, והנקודה שממנה יוצא מהמסרק המוט קישור, אז כמובן שאת המיסב קצה שעל המסרק ממקמים בדיוק בגובה הציר של הזרוע A,
אבל המרחק שביין שני מיסיבי הקצה שיושבים במסרק עצמו לא ניתנים לשינוי והוא יותר גדול מהמרחק שבין שני הצירים של זרועות ה A ככה שהמיסב בולט 8 סנטימטר לכל צד.
עכשיו שאלתי היא האם יש לך הצעת יעול כלשהיא למיקום המסרק, וכמה גרוע נראה לך שיהיה הבאמפ סטיר, אני בכלל יכול להשתמש במסרק הזה?
יובל
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yuvalbike
לא, הדגם הזה יותר פשוט עם זרוע יחידה מאחורה... השלדה רחוקה מלהיות גמורה, אבל סתם מתוך ענין יש מקומות ספציפיים שבהם נראה לך שצריך לחזק?
יובל
קובץ מצורף 68623
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
buggy 1600
ולהוסיף עוד צינור בין ה"שבירה" העליונה בהדמיה לקשת הרוחבית!
תדהר.
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
בהחלט יתכן והמסרק רחב מידי. מה הם ממליצים בחוברת שלהם? יש שם רשימת חלקים מכניםי שהם מוכרים. תבדוק מה האורך של המסרק שלהם.
יתכן ויהיה לך באמפסטיר, זה תלוי מאוד גם במהלך המתלה של הזרועות. אם הוא לא גבוה במיוחד אז כנראה שתהיה בסדר.
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lizard
בהחלט יתכן והמסרק רחב מידי. מה הם ממליצים בחוברת שלהם? יש שם רשימת חלקים מכניםי שהם מוכרים. תבדוק מה האורך של המסרק שלהם.
יתכן ויהיה לך באמפסטיר, זה תלוי מאוד גם במהלך המתלה של הזרועות. אם הוא לא גבוה במיוחד אז כנראה שתהיה בסדר.
הם ממליצים על מסרק של פורד אסקורט, שם הוא לא מאוזן כלומר צד שמאל בולט יותר, (בערך באותה מידה ששלי בולט) מה שאומר שלפחות עם המסרק שלי הבמפ סטיר יהיה שווה לשני הצדדים. מהלך המתלה די קצר.
עד כמה מעלות פחות או יותר של במאפ סטיר נחשב תקין? אני אנסה לחשב כמה סטיה תהיה לי...
תודה יובל
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yuvalbike
כנראה שלא הבהרתי את עצמי קודם מספיק טוב, איפה המיקום צריך להיות ברור לי, אבל אני לא יכול למקם אותו שם. מאיך שאני רואה את זה בגלל שפה מדובר במקפרסון יש רק שני משתנים: הגובה של המסרק, והנקודה שממנה יוצא מהמסרק המוט קישור, אז כמובן שאת המיסב קצה שעל המסרק ממקמים בדיוק בגובה הציר של הזרוע A,
אבל המרחק שביין שני מיסיבי הקצה שיושבים במסרק עצמו לא ניתנים לשינוי והוא יותר גדול מהמרחק שבין שני הצירים של זרועות ה A ככה שהמיסב בולט 8 סנטימטר לכל צד.
עכשיו שאלתי היא האם יש לך הצעת יעול כלשהיא למיקום המסרק, וכמה גרוע נראה לך שיהיה הבאמפ סטיר, אני בכלל יכול להשתמש במסרק הזה?
יובל
8 ס"מ נשמע לי הרבה באמת, אבל אין לי שום מושג אמיתי מה המשמעות של זה בכלי כזה. שווה להסתכל בפורומים בחו"ל, אני בטוח שאתה לא הראשון שנתקל בבעיה. באופן עקרוני ניתן לקזז את הבעיה חלקית ע"י הזזה של הנקודות בנאבה (למרות שאני לא רואה אותך מייצר נאבות חדשות - תקן אותי). גם שינוי כזה יעשה שינויים בגאומטרית האקרמן.
מה שנאמר לפני זה גם נכון, ככל שהמתלים קשים יותר והמהלך קטן יותר כך יהיו לך פחות בעיות.
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
איזה מסרק זה ? 11 או 14 אינץ ?
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yuvalbike
הם ממליצים על מסרק של פורד אסקורט, שם הוא לא מאוזן כלומר צד שמאל בולט יותר, (בערך באותה מידה ששלי בולט) מה שאומר שלפחות עם המסרק שלי הבמפ סטיר יהיה שווה לשני הצדדים. מהלך המתלה די קצר.
עד כמה מעלות פחות או יותר של במאפ סטיר נחשב תקין? אני אנסה לחשב כמה סטיה תהיה לי...
תודה יובל
אם הם ממליצים על משהו דומה כנראה שניתן לחיות עם זה. הייתי ממשיך ככה לבינתיים. תמיד אפשר להחליף אחר כך.
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
יובל,אל תשכח שאתה יכול להזיז את התיבה גם קדימה ואחורה ולבטל באמפ סטיר במצב מתלה מסויים.
בכלל, קח לך טיפ קטן, בזמן חיפוס הגאומטריה הנכונה תשתדל לבטל באמפ סטיר בזמן סגירת המתלה למרות ההשפעה לרעה על הבאמפ סטיר בפתיחה.
כמובן שהאידאלי זה ללא באמפ סטיר לכל אורך המהלך.
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
רני: עקרונית אין בעיה לשנות את המיקום של אוזן ההיגוי בנאבה, להעלות אותה למעלה השאלה כמה משמעות יהיה לזה...
להחליף אחר כך זה מה שאני מנסה להמנע ממנו, בכל מקרה הסיכוי שאני אחליף מסרק כרגע מאוד קטן כרגע, גם אם הבאמפ סטיר יהיה די גדול.
חנן: 11'' זה הקטן.
טל: אני אשמח אם תפרט יותר... כמה משמעות יש למיקום קדימה ואחורה? אתה מתכוון לכוון זוויות גלגלים (TOE) במצב 0 עם סטיה מכוונת? אם לא אז לא הבנתי....
יובל
-
צריך להבין שהתמונה היא תלת מימדית ולא דו מימדית.
קשה להסביר זאת במילים ,אם תוכל לדמיין את הצירים עם הרדיוסים שמייצרים בקצוות שלהם קשתות תוכל לשים לב שהתמונה היא לא רק על מישור קשת המשולש אלא גם מישורים אחרים.
מישורים אחרים שמשפיעים על תנועה לא לינארית בהיגוי של הנאבה.
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
המתלה הקדמי לא נראה כמו מקפירסון, אלא כמו swing axle פשוט, תקן אותי אם אני טועה.
יש פה רק זרוע אחת בכל גלגל שעושה את הכל, והצירים שלה כמדומני מקבילים... לכן הזו בעייה דו-מימדית במידה רבה. ובגלל זה הבעייתיות של מסרק ההגה קופצת לעין של כולם. בכל מקרה, כשצירי הזרועות קרובים אחד לשני משמעותית יותר מאשר קצות המסרק, קשה לי לראות איך משפרים את הבאמפסטיר, אז הייתי אומר לך לעזוב את העניין, להצמד לתוכניות, זה מאפיין מובנה של הרכב הזה שהוא גם ככה די מוגבל.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
talw
צריך להבין שהתמונה היא תלת מימדית ולא דו מימדית.
קשה להסביר זאת במילים ,אם תוכל לדמיין את הצירים עם הרדיוסים שמייצרים בקצוות שלהם קשתות תוכל לשים לב שהתמונה היא לא רק על מישור קשת המשולש אלא גם מישורים אחרים.
מישורים אחרים שמשפיעים על תנועה לא לינארית בהיגוי של הנאבה.
הבנתי אותך בנושא התלת מימדי, אבל אני לא מצליח להבין איך לקחת את המסרק קדימה יכול לעזור לביטול באמפ סטיר, אם המסרק ממוקם בדיוק בקו של ציר זרוע המתלה (מה שלא אפשרי אצלי) אז כביכול אתה מבטל את המישור השלישי, אבל ככל שתיקח את המסרק יותר קדימה ככה יהיה יותר השפעה מהמישור השלישי, ממה שאני מצליח לחשוב תהיה לו רק השפעה רעה כלומר באמפ סטיר גם בפתיחה וגם בסגירה.
בציור המסרק במצב 1 ממוקם קרוב ככל האפשר לציר הזרוע ככה שההשפעה מהמימד השלישי קטנה ככל האפשר, אם מעבירים את המסרק למצב 2 אז ההשפעה מהמימד השלישי גדלה גם בפתיחה וגם בסגירת מהלך, אני לא מצליח להבין איך אפשר לשפר את הבאמפ סטיר אם מזיזים את המסרק מהמיקום הכי קרוב שלו לציר הזרוע.
מקווה שהבנתה אותי תודה יובל
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yuvalbike
רני: עקרונית אין בעיה לשנות את המיקום של אוזן ההיגוי בנאבה, להעלות אותה למעלה השאלה כמה משמעות יהיה לזה...
יובל
ככל שתזיז את האוזן החוצה, כלומר הרחק מהאמצע של הרכב כך יקטן ההיגוי הלא רצוני. השרטוט שתמיד שמים לא מתייחס לעובדה שנקודת החיבור החיצונית לא עוברת בציר שמגדירים המפרקים החיצוניים של המתלה.
בקשר לנושא הזה ולהזזת המסרק קדימה-אחורה, אלה משפיעים ישירות על האקרמן שיהיה לכלי, לתשומת לבך.
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
במתלים שיש לו הגלגל נע סביב ציר קבוע כי זו זרוע בודדת. הוא יכול לאפס את הבאמפ סטיר רק אם, כמו שהוא אמר, קצה המסרק יתלכד עם הציר הזה.
אתה יכול לנסות לקחת את המסרק של האסקורט ולקצר אותו. אני קיצרתי מסרק של פיאסטה או משהו כזה. אם הבית עשוי מפלדה זה לא קשה כלכך
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
אחרי כמה חודשים של חוסר זמן שמנע ממני לחלוטין לעבוד, השתחררתי והזמן קיים בשפע...
עכשיו שאלה: קניתי מסרק קצר שמיועד לבאגים קטנים, הוא הגיע עם מיסיבי קצה, ועכשיו כשהתחלתי להתעסק איתו שמתי לב שהמיסבים האלה מאפשרים לי חופש תנועה של 13 מעלות לכל כיוון (הערכה די גסה) .. נראה לי מאט מידי....
עדיין לא הגעתי להתאמת קפיצים אז אני לא יודע מה יהיה מהלך המתלה אבל האם לדעתכם זה מספיק? ואם לא האם קיימים מיסבי קצה תעשיתים שיאפשרו לי יותר תנועה??
תודה יובל
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
יובל ניתן ע"י חריתה של high misalignment spacers להגדיל את התנועה של המיסב
קובץ מצורף 73647
או להזמין מסבים למשל מכאן עם הספיסרים מוכנים .
עידו
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
http://www.jeepolog.com/forums/attac...3&d=1366649662
המפתח של האזניים קטן מדי, אתה מבזבז מהלך, גוף המיסב נוגע באוזן. תגדיל את המפתח בכמה מ"מ ושים ספייסר חרוט גלילי פשוט ביותר, אפילו שייבה בקוטר מינימלי בכל צד של המיסב, וכבר תרוויח עוד כמה מעלות.
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
עידו, מבחינת המבנה של המיסב לא ניראה לי שאפשר להרוויח עוד הרבה מהלך גם עם ספיסרים... עוד כמה מעלות בטוח אפשר אבל אני לא בטוח אם זה יהיה מספיק...
נמרוד, אני יודע שהמפתח קטן זה היה רק ניסיון אבל מבחינת המבנה של המיסב הזה נראה לי אפשר להרוויח רק עוד כמה מעלות בודדות...
מה שמוזר לי זה שהיצרן מספק את המסרק דווקא עם המיסב הזה, אז או שהוא מטומטם או שאני מפספס משהוא...??
בנוסף שמעתי פעם מישהוא אומר שיש הבדל בין מיסבי קצה תעשיתיים למיסבי קצה/תפוחים המיועדים לרכבים, הטענה הייתה שמיסבי קצה תעשיתיים מקבלים חופש יחסית מהר על רכבים בגלל הוויברציות, נראה לי מוזר... יש צדק בדברים האלו או שזה שטיות?
תודה רבה יובל
-
תגובה: הפרויקט sindewinder שלי
אני אתייחס לנקודות שהעלית בנושא מיסבי הקצה...
היצרן של המסרק לא מטומטם. אם הוא היה מטומטם, הוא היה מספק עם המסרק מיסבי קצה תעופתיים סופר איכותיים וגומר את כל הרווח שלו, או מכפיל את המחיר של המסרק ואז לא היית קונה.
לגבי מה ששמעת - זה נכון מאד, וכנראה קראת את זה כאן בפורום הבונים ולא פעם אחת. היו על זה דיונים רבים. בקיצור, מסבי הקצה האיכותיים שמשמשים בספורט מוטורי הם מיסבים מדויקים, אפס חופש, עם ליינר מטפלון. הם מגיעים משני יצרנים אמריקאיים עיקריים - FK וAurora. המיסבים התעשייתיים הם בעלי חופש גדול, עשויים מחומרים נחותים, ונועדו באופן כללי לאפליקציות סטטיות וכאלו שבהם מקדם הבטחון הרבה יותר גדול (משתמשים במיסבים גדולים ביחס לכוחות בפועל).
עכשיו לפסים מעשיים - במקום לנחש, תבדוק מה הולך להיות מהלך המתלה. גם אם עוד לא בנית אותו, יש לך תוכניות הרי, יש שם מידות, תסתכל על מבט החזית של הרכב, אורך הזרוע הקדמית, המרחק בין נקודת חיבור הבולם לזרוע לגלגל ביחס לאורך הזרוע זה מנוף אחד, סינוס זוית הבולם זה מנוף שני, תכפיל את שני המנופים האלו במהלך של הבולם שאמור להיות שם וזה המהלך בגדול, וכך תדע מה הזווית הנדרשת. אני מנחש שהמסב הזה כן מספיק מבחינה גיאומטרית.
מאוחר יותר תרצה להחליף אותו למיסב קצה איכותי יותר, לא צריכה להיות בעייה למצוא תחליף מוצלח יותר מכל בחינה בקטלוג של FK ברשת ואת הפירמה הזאת אפשר לקנות בהמון חנויות אינטרנט אמריקאיות, המחיר עבור מיסבים כאלו קטנים הוא עשרות דולרים בודדים, אז אין מה להתרגש. כשתגיע לשם אשמח לעזור בבחירה הספציפית של מסב הקצה הנכון.