מימוש אחריות על מצבר פגום
התלבטתי אם לפתוח שרשור חדש אבל הסקרנות מטרידה אותי.
לפני שנה רכשתי מצבר של ורטה, דגם סילבר הכחול עם אחריות ל-20 חודש.
המצבר תוחזק עם מטען CTEK על רכב שנוסע פעם עד פעמיים בשבוע ופעם במספר שבתות.
מסיבה שאינה ברורה לי אבל לא מפתיעה במיוחד זרם ההתנעה של המצבר ירד עד כדיי כך שלא ניתן להניע את הרכב.
ניגשתי אתמול להחליף את המצבר אצל המתקין שמכר לי אותו, המצבר נבדק ונמצא לא תקין (מפל מתח ל-5 VDC) בזמן העמסה.
כאשר ביקשתי להחליף את המצבר המתקין הוציא לע מהמחסן מצבר שנראה חדש אך מדגם אחר, דגם STARTUP השחור של ורטה אשר נמכר עם אחריות של שנה.
המוכר הטביע עליו את יתרת האחריות.
למיטב ידיעתי יש הבדל משמעותי באיכויות המצברים השונים והיצרן מתמחר מצברים אלו לפי אורך חיים מצופה.
למרות שלכאורה לשניהם יש את אותה קיבולת 74A/h ואותו זרם התנעה 680A לדעתי אני אמור לקבל בדיוק את אותו מוצר ששילמתי עבורו - הווה אומר מצבר מדגם סילבר רק עם יתרת האחריות שמגיעה לי - שנה.
מה דעתכם?
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
אלי שלום,
על פי תנאי האחריות, היבואן מחוייב לספק לך מצבר חדש רק בחצי השנה הראשונה.
אחרי זה, הוא מתחייב לספק מצבר אחר או "מחודש" שיחזיק לך עד תום תקופת האחריות.
אם זאת, מקובל להחליף למצבר זהה.
תיקון קטן - אם המצבר בצבע כחול, הוא מדגם Blue Dynamic ולא "סילבר".
עידן
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eliv1
התלבטתי אם לפתוח שרשור חדש אבל הסקרנות מטרידה אותי.
לפני שנה רכשתי מצבר של ורטה, דגם סילבר הכחול עם אחריות ל-20 חודש.
המצבר תוחזק עם מטען CTEK על רכב שנוסע פעם עד פעמיים בשבוע ופעם במספר שבתות.
מסיבה שאינה ברורה לי אבל לא מפתיעה במיוחד זרם ההתנעה של המצבר ירד עד כדיי כך שלא ניתן להניע את הרכב.
דווקא זה מפתיע (מצברי וורטה ידועים באיכותם).
גם מסקרן. איזה דגם מטען יש לך ? באיזה מוד אתה מטעין את המצבר ?
רענן
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
+ 1
אני עם אותו מצבר בדיוק ומטען CTEK אוטוטו נכנס לשנה השלישית.
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
צריך לזכור שמצבר " אוהב " לפרוק ולטעון כל הזמן
למצבר שעומד ולא נוסע הרבה יש סיכוי גדול לסיים את חייו מוקדם מהרגיל.
אני לא ממש יודע למה , אבל בכל הרכבים שהיו לי ועמדו מרבית זמנם המצבר לא החזיק יותר משנתיים.
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
קצת מידע על מצברי VARTA שבזמנו נמסר ע"י מנכ"ל "טלרון" (לשעבר) רן שביב.
צבע מצבר VARTA:
מצברי VARTA שחור, כחול וכסף מיוצרים בטכנולוגיה זהה לחלוטין (Calcium+Silver, Power Frame, Double Lid)
אין שום משמעות להעדפה קטגורית לצבע מסוים, יש רק לוודא שהקיבול וזרם ההתנעה מתאימים לרכב המדובר
מיצוב הצבעים באירופה משמש לצורכי שיווק בלבד ואין לו משמעות טכנית אמיתית.
רוב המצברים שנימכרים בארץ הם הכחולים מאחר ולהם המיגוון הגדול יותר ולא מסיבות טכניות.
מכסה המצבר:
כל מצברי VARTA סגורים במכסה כפול, המשמעויות:
• אין אובדן חומצה, החומצה עוברת צינון וחוזרת למצבר.
• אין נזק לסביבת המצבר.
• אין צורך או אפשרות למלא מים.
מצבר אטום:
מצבר אטום הוא מטכנולוגית AGM, וזה רלוונטי לסדרה אחרת של VARTA וכן גם למצבר אופטימה (גם הוא מיוצר על ידי VARTA).
לא כלכלי להתקין מצבר AGM ברכב רגיל מאחר ועלותו גבוהה יחסית
האחריות של מצבר אופטימה הינה של 24 חודשים, אבל במקרים רבים המצבר הגיע ל10 שנות פעולה.
גרמניה וארצות הייצור:
כל מצברי ורטה מיובאים מגרמניה, רובם גם מיוצרים בגרמניה וחלקם בצ'כיה ובספרד.
טכנולוגיות היצור זהות בכל המקומות.
המסקנה מזה שמצברי VARTA על צבעיהם השונים הנם באותה איכות וטיב.
בברכה - רפי לין
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eliv1
הבעיה היא לא במטען הוא מתפקד כראוי ומידייהפעם עובר לרכב אחר .
אני לא זוכר את הדגם המדויק.
אז כשיצא לך תסתכל. יותר חשוב באיזה מוד אתה מטעין את המצבר.
רענן
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eliv1
Maintenance mode
אבל בוא לא נהפוך את הדיון לתפעול מטענים, אני מסתדר מצוין עם המטען.
אחלה ! רק שאין מוד כזה.
אבל בעצם מה זה משנה, הרי אתה מסתדר מצויין עם המטען ... (רק המצבר "מת" טרם זמנו)
רענן
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eliv1
רענן, חשבתי רבות איך לענות לך אבל אני מניח שאתה מכיר את כל הדגמים של CTEK והפונקציות שלהם בע״פ אז אין טעם להפוך את זה להתנצחות.
אז תעשה טובה ואם אין לך משהו מועיל להוסיף לדיון בנושא מימוש אחריות על מצברים עדיף שלא תגיב בכלל.
אז כן אני מכיר את כול דגמי CTEK ! חוץ משלך שאתה בעצמך לא זוכר את הדגם.
אני מכיר על בוריין את המודים האפשריים ונוריות הסטטוס.
יתרה מכך, אני גם יודע מה המשמעות להטעין בשיטתיות במוד לא נכון.
רענן
נ.ב - תשאיר לי להחליט להגיב ואיך להגיב לכול שרשור. זה לא בלוג פרטי שלך.
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
אצלי גם מצבר של וורטה כחול 74 A
סיים את חייו דקה אחרי שעברו שנתיים
כמה זמן אחריות נשארה לך?
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
אז לא הבנתי מה המוד המתאים לתחזוקה שוטפת
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אסף ד.
אז לא הבנתי מה המוד המתאים לתחזוקה שוטפת
מטען 3.6 CTEK :
סימול אופנוע - טעינת מצברים קטנים (צעצועים חשמליים 12V , מצברי טרקטורון, קטנועים למינהם)
סימול רכב - טעינת מצבר רכב
סימול שלג - טעינה בטמפ' סביבתית נמוכה (כמעט לא רלוונטי אצלנו). או טעינת מצברי פריקה עמוקה (אופטימה לדוגמה).
מטען CTEK 5.0 :
סימול אופנוע - טעינת מצברים קטנים (צעצועים חשמליים 12V , מצברי טרקטורון, קטנועים למינהם)
סימול רכב - טעינת מצבר רכב
סימול שלג - טעינה בטמפ' סביבתית נמוכה (כמעט לא רלוונטי אצלנו). או טעינת מצברי פריקה עמוקה (אופטימה לדוגמה).
RECOND - חידוש מצבר. טיפול שרצוי לעשות אחת לשנה לביצוע דה-סולפזציה.
מטען CTEK 7.0 :
NORMAL - טעינת מצבר רכב
סימול שלג - טעינה בטמפ' סביבתית נמוכה (כמעט לא רלוונטי אצלנו). או טעינת מצברי פריקה עמוקה (אופטימה לדוגמה).
RECOND - חידוש מצבר. טיפול שרצוי לעשות אחת לשנה לביצוע דה-סולפזציה.
SUPPLY - משמש לחיבור לקטבים לאספקת מתח (זרם עד 7A ) לשמירת המערכות כשמסירים מצבר.
בקיצור,
בהנחה שאנחנו מדברים על רכב/ג'יפ, המוד שצריך לבחור זה עם האיור רכב או NORMAL בדגם 7.0
רענן
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
רענן,
מה ההבדל המעשי בין תוכנית שלג לתוכנית רגילה והאם מצבר פריקה עמוקה עלול להינזק בטעינה בתוכנית רגילה?
תודה
היי בועז,
טעינה במצב שלג היא במתח יותר גבוה מהנורמל.
טעינת מצבר פריקה עמוקה במצב נורמל לא מזיקה לו. רק שהוא לא ניטען ב 100% אל לאזור 90% (אולי קצת פחות) מקיבולת האנרגיה שלו.
הפוך (טעינת מצבר רגיל בשיטתיות במוד שלג), מזיקה מאוד למצבר ומקצרת את אורך חייו. למעשה זה שווה ערך לטעינת יתר ע"י האלטרנטור ברכב.
רענן
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
האם מצבר פריקה עמוקה אמור להחזיק מעל 14.4 וולט שזה מה שנותן מצב רגיל?
למיטב זכרוני השלג נותן 14.7 או כמעט 15 וולט...
מתח הטעינה חייב להיות גבוה יותר ממתח המצבר כשהמטען/אלטרנטור לא עובדים.
פשוט רוצים שכיוון הזרם יהיה לטעינת מצבר ולא לפריקתו (במקרה שמתח הטעינה יהיה נמוך ממתח המצבר).
ברמה העקרונית ניתן להסיק ממדידת מתח המצבר (בסיום טעינה) על מצבו. אך על מנת להיות בטוחים חייבים לבצע המדידה תחת עומס (נגד הספק).
מצב המצבר אפשר לתאר כ, דלתא מתח (מצבר טעון במלואו פחות מתח נמדד לאחר פרק של שעות) לחלק לפרק זמן (שעות ).
ככול שהערך קטן יותר, מצב המצבר טוב יותר (הוא עוד לא פיתח התנגדות פנימית שפורקת אותו לעצמו).
לשאלתך, מצבר פריקה עמוקה כשהוא לא מחובר למטען/אלטרנטור מתח היציאה צ"ל באזור ה 12V .
רענן
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אסף ד.
מה עם מצב supply המספק טעינה במתח של 13.6? האם ניתן להטעין ככה לאורך זמן?
לא ולא !
SUPPLY זה אספקת מתח למערכות הרכב כשהמצבר מפורק.
במוד זה אין תוכנית טעינה. אין גם פולסים לשמירת טעינה (כשהמצבר טעון במלואו).
לכן המצבר ייפגע אם נטעין במוד זה.
רענן
1 קבצים מצורפים
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
Maintenance mode של CTEK הוא שלב אחרון אוטמטי של הטעינה כאשר המטען מחובר קבוע במשך ימים ושבועות המטען מאמן את המצבר נותן לו לפרוק מעט וטוען אותו מחדש.. רכבים שמאוכסנים תקופות ארוכות מחוברים למטעני CTEK ללא בעיה ואגב טעינה בבית של המצבר כולל אופטימה תאריך מאוד את חיי המצבר, הגיפ שלי נוסע רק לטיולים ולא כל שבוע ויש לי שני מצברים עם מערכת ניהול וכל מצבר מחובר למטען CTEK מיוחד לו. כעיקרון יש מטעני CTEK עם 5 שלבים או 8 שלבים כולם מכילים את מצב הזה.
Functions
COLD/AGM: Charging in cold conditions and AGM batteries
SUPPLY: Use the charger as a power supply
RECOND: Recondition of deeply discharged batteries
NORMAL: Fully automatic for optimal charging
Fully Charged Battery / Maintenance Charging
12V: For all lead-acid batteries
תגובה: מימוש אחריות על מצבר פגום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דיננוזאור שטח
Maintenance mode של CTEK הוא שלב אחרון אוטמטי של הטעינה כאשר המטען מחובר קבוע במשך ימים ושבועות המטען מאמן את המצבר נותן לו לפרוק מעט וטוען אותו מחדש.. רכבים שמאוכסנים תקופות ארוכות מחוברים למטעני CTEK ללא בעיה ואגב טעינה בבית של המצבר כולל אופטימה תאריך מאוד את חיי המצבר, הגיפ שלי נוסע רק לטיולים ולא כל שבוע ויש לי שני מצברים עם מערכת ניהול וכל מצבר מחובר למטען CTEK מיוחד לו. כעיקרון יש מטעני CTEK עם 5 שלבים או 8 שלבים כולם מכילים את מצב הזה.
Functions
COLD/AGM: Charging in cold conditions and AGM batteries
SUPPLY: Use the charger as a power supply
RECOND: Recondition of deeply discharged batteries
NORMAL: Fully automatic for optimal charging
Fully Charged Battery / Maintenance Charging
12V: For all lead-acid batteries
היי אבי,
רוצה להדגיש,
Maintenance זה שלב אחרון מתמשך כשהמצבר נטען במלואו והמטען עדיין מחובר.
אין זה מוד ספציפי שניתן לבחירה.
שלב זה מתקיים גם במוד NORMAL וגם במוד AGM (גם בטעינת מצברים קטנים בדגם 3.6 ).
לכן חיווי מצב Maintenance אינו ערובה להגדרת מוד מתאים שלא מזיק למצבר (לדוגמה הפעלת מוד AGM על מצבר סטנדרטי).
רענן