-
אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
האם באמת זו מחלה?
זה מונח על השולחן ומודים בזה או שמדסקסים בנושא רק בחדרי חדרים?
:-)
אני בבדיקות של רכבים לפני קניה ולהלן תוצאות לטובת סטטיסטיקה בשקל:
1. גרנד 98 משופר ומתוסף - דפיקות במעבר בין רברס לדרייב וההפך - לא בטוח שזה הגיר
2. גרנד 2000 מקורי - עבר הרגע שיפוץ גיר מקיף
3. גרנד 95 משופר - עקב בעיה בגיר (שנשלח לשיפוץ לא מוצלח) הוחלף בגיר מפירוק - שגם לו יש בעייה
4. גרנד 93 מקורי עם דפיקות מהגיר
5. גרנד 95 מוגבה - שעומד בגלל גיר דפוק
כל הרכבים - קילומטראג בין 100 ל-250 אלף קילומטר.
גם בפורום פה לא חסרות הודעות על בעיות בגיר...
האם זה טיפול קלוקל? מנוע גיבור שגדול מדי על הגיר לאורך זמן?
מפתיעים אותי דווקא אלו המקוריים שלא עברו חיים קשים בשטח...
עזרא
-
הראשון עם הדפיקות נשמע לי יותר כמו חופש במערכת ההנע ולאו דווקא בגיר.
בגדול גיר אוטומט זה דבר שמתקלקל ודורש שיפוץ פעם בכמה זמן, להבדיל אולי מגיר ידני.
כן, גם אם הגיר הוא יפני.
מעבר לכך יש בגרנד כמה סוגי גירים שהשתנו לאורך השנים וגם בהתאם לנפח המנוע.
יש על זה כמה וכמה שרשורים והמידע זמין גם בארץ וגם בחוצלארץ.
איכות השיפוץ תלויה מאוד במשפץ.
רק מיעוטם עושה עבודה טובה על הגיר הזה.
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ezraiz
האם באמת זו מחלה?
זה מונח על השולחן ומודים בזה או שמדסקסים בנושא רק בחדרי חדרים?
:-)
אני בבדיקות של רכבים לפני קניה ולהלן תוצאות לטובת סטטיסטיקה בשקל:
1. גרנד 98 משופר ומתוסף - דפיקות במעבר בין רברס לדרייב וההפך - לא בטוח שזה הגיר
2. גרנד 2000 מקורי - עבר הרגע שיפוץ גיר מקיף
3. גרנד 95 משופר - עקב בעיה בגיר (שנשלח לשיפוץ לא מוצלח) הוחלף בגיר מפירוק - שגם לו יש בעייה
4. גרנד 93 מקורי עם דפיקות מהגיר
5. גרנד 95 מוגבה - שעומד בגלל גיר דפוק
כל הרכבים - קילומטראג בין 100 ל-250 אלף קילומטר.
גם בפורום פה לא חסרות הודעות על בעיות בגיר...
האם זה טיפול קלוקל? מנוע גיבור שגדול מדי על הגיר לאורך זמן?
מפתיעים אותי דווקא אלו המקוריים שלא עברו חיים קשים בשטח...
עזרא
הרבה אמונות טפלות, כישופים וחוסר ידע מובילים למצב שאתה מתאר.
שימוש בשמן נכון, החלפת ששמנים סדירה לפי הוראות יצרן, מונעות חלק גדול מהבעיות
יחד עם זאת הגיר ברכב הזה דווקא בשנים הוותיקות שלו 93-95 עמיד יותר ובנוי בצורה מאסיבית יותר. עם השנים התרככו בקרייזלר משום מה ...
בדוק ותתיעץ עם מי שבאמת מכיר את הרכב, ואולי יהיה זה לטובתך לקנות בזול מה שהמוכר חושב כ "גיר דפוק " ...
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
איך אמונות טפלות קשורות אם בשורה התחתונה 5 מתוך7 רכבים שאני רואה
סבלו/סובלים מבעיות בגיר?
אתם אומרים בעצם שזה עניין של חוקי מרפי ומזל שלי ושאין כאן בעצם באמת בעיה?
נראה לי תמוה יחסית לסטטיסטיקה.
לא מפחידה אותי בעיה, כאשר היא בעיה ידועה מראש שאפשר להתכונן אליה
ושאפשר לתמחר אותה.... אבל חשוב לי להבין אם זו אכן בעיה.
תודה!
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
איך הכנסת את מרפי לפה ? אני לא מדבר על מרפי.
צריך לבדוק כל מקרה לגופו. אני טוען שבמקרים לא מעטים אנשים מדווחים [ ובצדק ] על "בעיה בגיר " ונכנסים לסרטים מיותרים של שיבוץ \ החלפה ותשלום יקר כשבפועל הבעיה פתירה לעיתים בהחלפה פשוטה של סולונויד, בהחלפת שמן שלא בוצעה בזמן או בשימוש בשמן שאינו מתאים לפי הוראות יצרן.
בסך הכל הגיר בגרנד אמין כמו רוב המערכות הדומות לו, כמובן שבאופן טבעי גיר ידני אמין יותר , לא יותר ולא פחות.
כל השאר זה אמונות טפלות \ חוקי מרפי [ אם תרצה ] \ "מזל רע" או טיפול ואבחנה לקויים שמובילים להחלטות שגויות.
בהצלחה ...
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
עזרא,
הסטטיסטיקה שלך היא לא בדיוק "סטטיסטיקה"... מה שיש לך זה בסה"כ מדגם של n=7 (אם בכלל לקרוא לזה מדגם, כי אתה משווה בין 3 גירים שונים).
בשביל לחשב סטטיסטית את בעיות הגיר במכוניות מדגם מסויים, אתה צריך קודם כל לנתח כל דגם לגופו.
שנית, לדעת מה ה-IB שלך (Install base), אח"כ אחרי שעברת את המשוכה הזאת.. לחלק את סך הממצאים שלך (הפגומים\תקלות גיר) בסך כל המכוניות מהדגם הזה ואז תוכל לומר לדעת קצת יותר טוב איפה אתה עומד סטטיסטית על הגיר (בדגם שבחרת).
אל תערבב תפוזים עם תפוחים, זה אף פעם לא מסתדר.
-
במילים אחרות אפשר להגיד שסטטיסטית הסיבה הנפוצה למכירת גרנדים היא בעיות בגיר (כמובן שרק על פי הסטטיסטיקה שלך)
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
במילים אחרות אפשר לומר שגיר אוטומטי זה דרעק. על עצלנות משלמים. בגדול.
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
במילים אחרות אפשר לומר שגיר אוטומטי זה דרעק. על עצלנות משלמים. בגדול.
דרור, סלח לי , אבל זה קישקוש.
גיר אוטומטי זה פתרון גאוני, פחות אמין מעביר רק חלק מהכוח מורכב יותר, אבל - גאוני ...
נוח במיוחד בתנאי שטח קשה, משחרר אותך מעיסוק במערכת מיותרת, בעייתית, [שבמיוחד בסופות , גורמת לסכנה מיותרת כשהמנוע מדומם במצבים קשים ומשאיר אותך ללא כושר בלימה כל שהוא... ]
אז, הוויכוח הזה ארוך כאורך הגלות, והחל עוד בימי יצחק אבינו וישמעל , וברור לי שיש פה אנשים [ רבים ? ] שלא יסכימו איתי, ומעדיפים גיר ידני, וזה בסדר , אבל "דרעק" ? זה קצת קיצוני לטעמי ...
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
+1
גיר אוטומט זה גאוני ,כמו הגב כוח ומזגן
אפילו שבשורה התחתונה זה עולה יותר.
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
אס.או.אס צודק לגמרי גיר אטומטי פטנט גאוני, יש חסרונות אבל היתרון בשימוש ברוב המצבים הוא חד משמעי בנוק האוט,לא מתאים לחולי הגה מכל סוג גם בכביש וגם בשטח אבל מה האחוז שלהם בין רוכשי המכוניות? בקשר לפותח השירשור - בכל מדינה מתוקנת כל כלי הרכב שבדקתה היו נמכרים לפי מישקל העובדה שאתה/אנחנו מתיחס/ים לגיר כאילו מדובר באוטו שהוא בתחום אחריות יצרן או לפחות כמוצר בתחום השימוש שהיצרן תכנן אותו היא טעות נפוצה מפני שכל ניגזרת המחירים הקשורה לרכב בארץ היא של פרה חולבת באופן חסר פרופורציות (הענין הכללי והספציפי נידון בהרחבה בכל רחבי האתר). פרקתי לא מעט מכלולים ישנים גם בנסיון להבין את מרכיבי העלות ובד"כ יצא "שהמיסטר" הספציפי למכלול שכבר לא קיים בשוק בד"כ שנים, הוא המרכיב הגדול והיקר זה לא נורא בקטע של תחביב וכשבוחנים כלי רכב כמו שאתה בדקתה זה "בילט אין".
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
ממש גאוני.
זה פיתרון שמיועד לאפשר לנכים ולמוגבלים לנהוג.
נניח שלא היו לאמריקאים מיליוני פצועים במלחמת העולם, יש מצב שלא היו ממציאים את הקישקוש הזה בכלל...
זה לא אמין, זה בזבזני, זה מורכב לתיקון. אלה עובדות.
ברור שאתם יכולים להגיד עד מחרתיים שה"סטטיסטיקה" הספציפית הזו, של 5 מכוניות מתוך 7 עם גיר דפוק, לא אומרת כלום.
אני חושב שהיא מספרת את כל הסיפור. אם מעל 70% מכלי הרכב שנבדקו בסוג של "מדגם" הם עם בעיה בגיר... וזה באמת יכול להיות רק סולנואיד או פילטר שצריך להחליף - אבל יכול להיות באמת שיפוץ גיר... מה זה משנה - התקלות קיימות והן עובדה, המסקנה היא שהגיר הוא נקודת תורפה עיקרית של הרכב הנהדר הזה, גם ובעיקר מפני שאין לו אופציה ידנית.
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
יאמר שבמקרה היום יצא לי לראות גראנד מודל 94 שהחליפו לו גיר דפוק פעמיים ועדיין יש בעיות. מצד שני, כמו שמישהו פה כתב, לא תמיד בעיה בגיר זו בעיה בגיר.
להבנתי הגירים האלה מאוד רגישים ודורשים תצומת לב וטיפול שוטף מדוייק. מצד שני, אתם מדברים על רכבים מלפני 10-15 שנה. רכבי שטח לא כל כך מסוקסים שעבר עליהם הרבה. צריך לקחת דברים בפרופורציה.
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
זה בדיוק העניין מיכה.
הרוב המוחלט של רכבי השטח האמיתיים, הטובים, הם פשוט ישנים.
מילא רכב חדש. יש לך אחריות. מה זה משנה איזה גיר? סע ותהנה.
לקראת סוף האחריות תחליף אותו שוב בחדש. כן, תפסיד קצת כסף בכל החלפה, אבל תיאורטית - אוטו חדש הוא בד"כ תמיד תקין, אתה נהנה ממנו ולפחות לא תצטרך לשפץ מכלולים ולבלות במוסכים.
אבל באוטו ישן, שכבר עבר הרבה בחיים ושכמעט לעולם הוא כבר קצת עייף לא בדיוק תקין ב-100% כמו שהיה בצעירותו, גיר אוטומטי זה עניין רגיש ופתח לצרות. 150-200K ק"מ זה בד"כ טווח החיים של גיר אוטומטי, לא רק בגרנד צ'רוקי אלא בעוד הרבה מכוניות, גם פרייבטים. כמובן שיש חריגים לרעה/לטובה, אבל זה פחות או יותר הק"מ שבו הגיר מתחיל לדרוש תשומת לב ולעתים גם השקעה כספית ברמה כזו או אחרת.
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
דרור, אל תגזים...
צריך לקרוא למה שאנחנו קוראים גיר אוטומטי גיר הידראולי, אפיציקלי, עם ממיר מומנט. הוא מאפשר החלפת הילוכים "אוטומטית" מטבעו, אבל זה לא מחייב כמו שאתה יודע, ובהרבה אפליקציות בחירת ההילוכים ידנית.
ואפליקציות לא חסר... ממיר מומנט וגיר הידראולי קיימים ועובדים במקומות שקלאץ' וגיר ידני לא שורדים - במשאיות הכבדות ביותר, בטנקים (כמו שאתה יודע היטב) וברכבי השטח המהירים ביותר, טרופי-טראקס אמיתיים עם 800+ כוח סוס, שבהם גירים ידניים וגם המשוכללים ביותר לא יכולים להחזיק מרוץ. גם בבאגים החזקים ביותר, אין קלאץ', אלא ממיר מומנט, לפני תיבה "רגילה".
ומנקודת מבט של מהנדס מכונות - כן, הגיר ההידראולי הקלאסי, שהומצא במלחמת העולם השנייה עבור כלי רכב משוריינים ונעשה נפוץ עם הPowerglide שני הילוכים משנת 50', הוא מכונה גאונית, מלאכת מחשבת של הנדסה אנלוגית.
-
לפותח השרשור
קרא כאן כתבה שמסדרת קצת את הראש ולדעתי מאזנת את החששות.
בסך הכול מי שלא הזניח לא אמור לפגוש מכה כואבת בכיס... טפו טפו טפו...
http://www.squidoo.com/jeep-grand-ch...-and-solutions
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
איזה שטויות...
ראבק מדובר על רכבים בני 15-20 שנה,
דרור יקירי, אני באמת מבין את חיבתך לגיר רגיל, גם אני אוהב לנהוג על גיר רגיל, במיוחד בכבישים באירופה,
אבל ברכב שטח לטעמי אין כמו גיר אוטומטי,
ביננו כמה מצמדים הולכים לסופה או לסיקס ב 15 שנה, תחבר את העלות של ההחלפות שלהם במשך השנים ותעבור את מחיר שיפוץ הגיר ה"יקר" פעם בתקופה דומה.
שלא לדבר על סינכרונים וגירים רגילים שגם הולכים,
וכן.. אני יודע אצלך לא הולכים מצמדים, אבל זה אתה, אחד שיודע לנהוג...
אצל פשוטי העם האוהבים זחילת סלעים ושטח טכני המצמדים נשרפים מהר.
שים לב שברוב רכבי השטח העובדים קשה הצבאיים לצורך העניין יש גיר אוטומטי, ואני לא מדבר על סיקס בן 30 שנה.
לגבי השאלה על הגראנדים השונים.
יש להבדיל בין הדגמים השונים, עקרונית הגירים האוטומטיים יחסית ליצרנים אחרים ברכבים האלה נמצאים במקום טוב באמצע מבחינת האמינות
ישנם דגמים השורדים פחות, 42RE שהורכב על מנוע 4L בין השנים 94-2004, הוא העדין והחלש יותר, מחזיק כ 150K בממוצע לפני שיפוץ ( כ 5-6K ש"ח)
גיר 46RH משודך למנוע V8 5.2 בין השנים 93-95 , חזק ואמין שורד מעל 200K - 300 K ללא בעיה אם טופל נכון כמובן.
44RE משודך ל V8 5.2 בין השנים 96-98 , קצת יותר חלש ובעל כמה נקודות תורפה בין 150-200K חלקם יצטרכו החלפה חלקית של מכלולים, בעיקר חיישנים.
47RFE בדגמי WJ V8 נחשב לגיר החזק ביותר, בשימוש ברכבי JEEP עד לשנים האחרונות, נחשב בשימוש ובטיפול רגיל ובזמן כבלתי ניתן להשמדה, מה שיהרוג אותו הם נוזלים לא מתאימים, הזנחה, או טיגון עקב חום יתר.
עכשיו לפואנטה.....
מדוע יש כאלה שמחליפים גירים?
אומר לכם מנסיון דל, שמכוני הגירים פשוט לא מכירים, ולא מבינים באלקטרוניקה ובגירים הללו, הם יעדיפו לזרוק ולהחליף גיר מאשר להתמודד עם בעיה שלעיתים קטנה וזולה לתיקון.
סיפור מהחיים???
לפני כשנתיים הגיר אצלי החל להחליק בעזעבת הגז, לבעוט בהחלפות הילוכים ובכלל להתנהג מוזר, כיוון שאין סיכוי שאפקיר את הרכב לחסדי מכון גירים מפוקפק, חיפוש קטן בפורומים הביא אותי להחלפת 2 חיישני האינפוט-האוטפוט, שבלי שום קשר מומלץ להחליפם כל 120K, כ 80$ עלות, 5 דקות החלפה, חל שיפור מסוים אך התקלה לא נפתרה.
בייאושי פניתי למוסך כלשהו הייעץ לי להחליף גיר.
התעקשתי.. המשכתי לחפש ולנבור, ומצאתי עוד חיישן חיצוני קטן ונסתר שכמעט ולא נוגעים בו, חיישן לחץ שמן גיר.
מצאתי בג'אנקים אצל אודי מזרחי אחד כזה, עוד 5 דקות מתחת לרכב ומאז ועד היום הרכב נוסע כמו חדש....
אגב..
אותה בעיה אצל אודי כוכב הצפון, החלפת חיישן לחץ שמן, וזה כל הסיפור.
אז אפשר להיכנס לשיפוצים מיותרים שבדרך כלל גם לא מצליחים כיוון שבעל המקצוע המוצלח לא טורח להחליף את החיישנים החיצוניים, ולהכנס לסרטים מכאן עד הירח.
את הZJ 95 הישן שלי מכרתי עם 165K ק"מ, מעולם לא נגעתי בגיר.
ה WJ הנוכחי עם ק"מ דומה.
בסך הכל המיכלולים האלה אמינים בצורה סבירה ואין ממה לחשוש.
-
5.9 משודך גם הוא למיטב ידיעתי ל 46RE מה שמעיד על כך שהוא גיר מחוזק...
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
דרור התכוונתי שב15 שנה לך תדע מה עבר על הגיר ולפי מה שהסבירו לי היום, אם לא מטפלים בגירים האלה כמו שצריך אז הם מתים מהר.
הרכב שראיתי היה במוסך המרכזי, אפילו למתוח את הכבל קיקדאון לא עשו כמו שצריך. שלא לדבר על קומבינות על גבי קומבינות שהיו לו במערכת החשמל ובייחוד לזה הקשור לגיר.
הבעיה העיקרית של הרכבים האלה היא שכמעו ואף אחד לא יודע לטל בהם. לא כמו שיודעים לטפל ברכב מודל 2010. הרכב פשוט ישן מידי ועם טכנולוגיה ישנה מידי שלא לכל מוסך יש את הציודוהמחשבים והמחברים לטפל בהם. לכן יוצא להם שם גרוע. לא בהכרח בגלל הגיר עצמו אלא בגלל כל ה"מסביב".
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
יש לך כאן כמה נתונים שלא משתנים:
1. רכב ישן. לעולם לא תדע מה עבר עליו ואיך טופל. לא משנה איזה גיר יש לו, כשאתה קונה אותו, אתה מהמר/מתפשר. בגלל זה מכוניות ישנות זולות יותר.
2. "בעלי מקצוע" מחורבנים. לפי התיאורים שלכם אין ולו צדיק אחד בתחום הזה. נכון או לא? אין לי מושג.
לראשונה בחיי יש לי בשנה האחרונה בנוסף לג'יפ - גם פרייבט אוטומטי (לא מבחירה, קיבלתי אותו וזה מה יש. האוטו באמת נהדר, אבל הגיר האוטומטי הורג אותו. כל עוד אני בריא, אני לא הייתי קונה בכספי רכב כזה עם גיר אוטומטי, או כל רכב אוטומטי אחר בכלל) האוטו בן 10 עם 105K ק"מ ואני בהחלט חושש מהיום שבו הגיר יתחרפן.
3. רוב בעלי המכוניות לא מתחזקים בעצמם את הגיר. יש בעיה? הם הולכים למוסך. מוסך = "בעל מקצוע". וזה או ששודד אותם, או שבאמת דופק להם את הגיר. בד"כ גם וגם.
4. בא בנאדם שמחפש רכב מדגם מסוים. אין לו אפשרות בחירה - יש רק אוטומטי. יש ברכב הזה לדורותיו כמה דגמי גירים - חלק בסדר, חלק קצת פחות בסדר וחלק מחורבנים. רוב בעלי המכוניות הללו לא מכירים את דגמי הגירים השונים, לאיזה מנוע משודך איזה גיר ובאיזה שנה התחלף דגם של גיר וכו'. אבל זה לא משנה כרגע. נבדקו 7 כלים אקראיים ומתוכם 5 נמצאו עם בעיה בגיר. חישוב מהיר - סבירות של 71% לתקלה כלשהי בגיר?... נראה לי שזה אומר הכל. זה מזכיר קצת את ההויכוחים על מנועי הניסאן פטרול. באיזה ק"מ המנוע מתפגר? למה הוא מתפגר? האם בעיה סדרתית או בעיית תחזוקה לא נכונה? עוד אין הסכמה על משהו קונקרטי - יש הסכמה רק על נתון אחד - המנועים הולכים וזו עובדה. מי שיש לו אוטו כזה, סבירות גבוהה שכבר החליף ואם לא - יחליף מנוע מתישהו בקרוב.
לעניין רכב צבאי - צבא הוא לא עסק כלכלי. אין לו שיקולי רווח והפסד כך שעלויות תחזוקה זה בהרבה מקרים משהו משני.
לצבא חשוב יותר עניין התפקוד בתנאים מבצעיים - לצבא באים חיילים בני 18, נסיונם בנהיגה מועט, ואחרי "הכשרה" של חודש-חודשיים שרובה עובר על החייל במסדרים, ת"ס-תס"חים ותורנויות שמירה ושטיפת כלים למיניהן, הוא "מוסמך לנהיגה" ואמור לנהוג בכלי במגוון תנאי כביש ושטח, חלקם קשים. קל להם הרבה יותר ללמוד לנהוג ולתפעל גיר אוטומטי ועל זה אין ויכוח.
אמינות? כלי מבצעי מטופל אחת לשבוע בסדנא, בלי חשבון לחלפים. בעיה בגיר? מחליפים לאחד משופץ מהמדף, והמכלול התקול הולך למש"א לשיפוץ. מי משלם? שולמן? אנחנו משלמים.
באמת לא נכניס כאן את העובדה שקלאץ' של ג'יפ החזיק אצלי 200,000 ק"מ ואני לא היחיד שיודע לשמור על קלאץ'. עלות שיפוץ גיר אוטומטי = בערך 4 החלפות קלאץ'?....
ואף מילה על ביצועים, צריכת דלק והנאה מנהיגה. זה לא קשור לעובדה שזה מכלול לא אמין ביסודו במקרה הרע, "סתם" הרבה פחות אמין במקרה הנפוץ.
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
אחת הסיבות שקניתי את ה GMC לפני 3 שנים היה הגיר האוטומטי וידעתי שאני הולך לאכול קש עם מערכת ה 4*4
לא קניתי אינדיאני רק בגלל שמחקר שעשיתי הראה על רכבים תקולי גיר(אז טרם הייתי חבר בג'יפולוג או כל פורום אחר
כאשר החלטתי לקנות סופה-היועצים הרפואיים שלי לחצו לכיוון רנגלר עם גיר אוטומטי-מסיבות של:תראה -יש לך רגל וקביים -זה יותר מפנק-
צחקתי-קושי מחשל-כל עוד הרגל מתפקדת אני נשאר עם גיר רגיל וסופה-ההנאה מהנהיגה היום יומית היא פשוט "מחייה נפש"
ושאני קורא את השרשור הזה אני (מראש בלי לפגוע באינדיאנים)מאושר שיש לי סופה
ולבועז היקר
ממש לא איכפת לי שבעיניך זה לא jeep-עדיין זו סופה שעל אף כל האגדות האורבניות עליה-זה כלי מדהים-ותוצרת הארץ(אפילו שהחלקים מארץ הסטייקים)
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
דרור, אל תגזים...
צריך לקרוא למה שאנחנו קוראים גיר אוטומטי גיר הידראולי, אפיציקלי, עם ממיר מומנט. הוא מאפשר החלפת הילוכים "אוטומטית" מטבעו, אבל זה לא מחייב כמו שאתה יודע, ובהרבה אפליקציות בחירת ההילוכים ידנית.
ואפליקציות לא חסר... ממיר מומנט וגיר הידראולי קיימים ועובדים במקומות שקלאץ' וגיר ידני לא שורדים - במשאיות הכבדות ביותר, בטנקים (כמו שאתה יודע היטב) וברכבי השטח המהירים ביותר, טרופי-טראקס אמיתיים עם 800+ כוח סוס, שבהם גירים ידניים וגם המשוכללים ביותר לא יכולים להחזיק מרוץ. גם בבאגים החזקים ביותר, אין קלאץ', אלא ממיר מומנט, לפני תיבה "רגילה".
ומנקודת מבט של מהנדס מכונות - כן, הגיר ההידראולי הקלאסי, שהומצא במלחמת העולם השנייה עבור כלי רכב משוריינים ונעשה נפוץ עם הPowerglide שני הילוכים משנת 50', הוא מכונה גאונית, מלאכת מחשבת של הנדסה אנלוגית.
גיר ידני לא שורד בטרופי טראק בגלל הקפיצות.
זו המכה שהגיר חוטף דרך הדריישפט בכל פעם שהאוטו נוחת מקפיצה והגלגלים חוטפים בומבה מהמפגש בקרקע. ממיר מומנט יכול לבלוע את המכה הזו. בגיר ידני, בגלל שהחיבור המכני ישיר בעצם, רוב הסיכויים שמשהו יישבר והכלי לא יסיים מירוץ.
בינתיים רכבי T1 המהירים ביותר שקרובים הרבה יותר במבנה ובתפיסה הכללית שלהם לרכבי השטח שלנו, עובדים כולם עם גיר ידני, ודווקא גיר אוטומטי לא שורד שם.
ושוב - טנק זה לא ג'יפ. אופי השימוש שונה. כשבטנק הולך גיר, הצוות לא משלם את ההחלפה...
כאן יש 5 כלים עם גיר גאוני תקול מתוך 7 שנבדקו. מה ההסבר שלך לזה?
-
דרור,
לא בטוח שהתקלות הן תקלות גיר.
גם אם הן תקלות גיר ייתכן וזה תקלות שטותיות.
אני נסעתי שנתיים עם חישן דפוק והחלפת הילוכים מוזרה וזה נפתר רק אחרי שחיברתי מחשב בטעות וקראתי שיש תקלה בחיישן...
ככה קניתי את האוטו וחשבתי שככה הוא מתנהג טבעי... :)
עוד סיבות נפוצות לתקלה הן נסיעה עם נוזל ממסרת לא מתאים ( המתאים יקר ורבים חוסכים בו)
נסיעה עם מפלס נמוך מדי ושריפת הנוזל והממסרת. נובע מהזנחת נזילה.
טיפול והחלפת נוזל ופילטר לא במועד.
תקלות חשמליות של חישנים, ריליי, מחשב גיר או חיווט.
מעבר לכך לגיר אוטומטי יש בלאי וזה טבעי שיהיו חלקים שצריך לשפץ לאחר זמן מסויים.
מקבל את גישתך שזה דורש יותר השקעה מגיר רגיל אבל לדעתי בשימוש שוטף זה פינוק נהדר.
לגבי שיפוץ-
יש בפורום המלצות על מכוני גיר שעשו עבודה טובה לעומת אחרים שנכשלו. חשוב ללמוד מנסיון של אחרים.
לגבי אבחון-
דגמי 96 וצפונה הם בעלי מחשב obd2 ולכן אפשר לאבחן את נתוני הגיר עם מחשב ולדעת ממה מה הולך שם.
לחצים בכמה מקומות בגיר כולל טורק, טמפרטורה, חיישנים, ממסרים, נעילת טורק והחלפת הילוכים... וכו׳.
חשוב לדעתי לזכור שזה לא רכב יפני ואם הרכב מטופל במוסך רגיל שלא מתמצא בסוג רכב הזה זה מתכון לבעיות שחלקן אולי קטנות אבל לא יודעים איך לטפל בהם.
ראיתי כבר מקרה שמוסך רגיל עשה חצי אוברול בגלל שהוא לא הבין את מערכת הקירור ב wj עם המאוורר ההדראולי... ולא סרק תקלה עם מחשב.
6000 שח ועבודה מיותרת על חשבון לקוח תמים.
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
וואלה.. השם ישמור איזה ויכוח סרק....
חברה, הרכבים המוזכרים שנבדקו הם בני 13-20 שנה, אם נוריד את אלה שיש להם דפיקה בשילוב להילוך או לרוורס שזו אינה תקלת גיר (חופשים טבעיים ברכבת ה 4X4)
האחוז שעבר שיפוץ גיר יתאום כל רכב אחר בשוק.
גם רכבים יפניים "נחשבים" שלא לדבר על אירופאים ישפצו גיר לאחר 18 שנה ו 200K.
למרות שתמיד יש יוצאים מן הכלל,
גיר אוטומטי דפוק מיסודו זה לדוגמא AL4 הצרפתי שהממוצע שלו 120K, ועדיין הייתי מעדיף רכב צרפתי עם הגיר המחורבן הזה על כל יפנית משעממת.
או רחמנא לצלן DSG6 המהולל של VAG שבכל 40-60K זקוק להתערבות כירוגית. והוא נחשב לפאר היצירה.
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
רוב המכוניות לא מגיעות לגיל 15-20, בגיל הזה הן כבר גרוטאות בהגדרה, שוות אלף שקל לברזל, אין להם בכלל שוק וערך. מיצובישי סופר לנסר או פג'ו או רנו עם גיר אוטומטי שעושה צרות כשהרכב בן 15 - מי בכלל בודק מה הבעייה? ישר לפח. לא סטטיסטיקה ולא נעליים.
כלי רכב שיש להם ערך אמיתי, כמו ג'יפים, שורדים, עדיין יש להם ביקוש ולמעשה ככל שהם הולכים ונעשים נדירים השוק מתחזק. ומי שמגיע לגיל מופלג, אז בוודאי שבעיות זקנה מתחילות להגיע בתדירות גבוהה.
הג'יפ שלי שהיה רכב פאר בתחילת דרכו, אוטוטו בן 20, אז בוודאי שיהיו יותר ויותר בעיות קטנות וגדולות, מדובר על רכב גריאטרי. אם אני מתעקש להחזיק אותו, צריך לשלם על תרופות וניתוח מדי פעם.
זה ההסבר.
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
ממש גאוני.
זה פיתרון שמיועד לאפשר לנכים ולמוגבלים לנהוג.
נניח שלא היו לאמריקאים מיליוני פצועים במלחמת העולם, יש מצב שלא היו ממציאים את הקישקוש הזה בכלל...
המידע שלך שגוי במקור
GM התחילו לחקור גיר אוטומטי ב1918 ע'י רכישת פטנט שבא מאוכלי הצפרדעים, לפי היסטוריה זה היה מסיבות צבאיות, DOD דאז לא אהבו גיר רגיל
סידרת האוטומטיים ה"מודרנית" יצאה ב1949 (בהתחלת המלחמה) ברכבי אולדסמוביל.
הסיבה שהפופולריות של האוטומט התפוצצה אחרי המלחמה.....כי עם הטכנולוגיה שנגנבה ממרצדס....סוף סוף נבנה משהו שעבד ולא בגלל נכי מלחמה.
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
grand
או רחמנא לצלן DSG6 המהולל של VAG שבכל 40-60K זקוק להתערבות כירוגית. והוא נחשב לפאר היצירה.
וה-DSG6 עוד נחשב למוצלח ואמין בהשוואה ל-DSG7... מתלהבים ממנו בגלל איך שהוא עובד (כשהוא תקין) ולא בזכות כושר ההישרדות המרשים שלו. אני זוכר כשהגיר הזה הופיע, איזה ויכוחים היו לי עם קולגות מתלהבים. הבטחתי להם כבר אז שזה לא יחזיק מים, ושאנשים עוד יקללו את הרגע שרכשו דבר מתוחכם כזה. כן, אפשר לבוא ולצעוק להם בפרצוף "אמרתי לכם". אבל זה כל כך פולני.
גם בפורד פוקוס החדשה עם גיר כפול מצמדים - השמועות מדברות על אחד מעשרים (5%) שנזקקים להפעיל אחריות על בעיות גיר... למה אני לא מתפלא?....
פשטות חברים. פשטות. זה המפתח לאושר.
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
אתה צריך לבדוק בנסיעה על כביש פתוח שכל ההילוכים עוברים, שהממיר ננעל ושאין החלקה בשום הילוך . לגבי דפיקות ממערכת ההינע - זה לא חייב להיות גיר ולא חייב לדרוש שיפוץ גיר, גם תקלות בהעברת הילוכים עשויות להיות פשוטות לתיקון.
דווקא רגישות של גירים בכלי הרכב האלו תמיד הייתה על השולחן - גירים שעברו התחממות או שטופלו בשמן לא מתאים. אתה מדבר על כלי רכב ישנים , עד 20 שנה על הכביש, הק"מ הוא לא הנקודה הבעייתית, כשבדקתי גראנדים לפני 7 שנים היה גם אחד עם 80 אלף ק"מ שהגיר שלו החליק - ככל הנראה עבר התחממות. אני החלפתי פילטר מקורי ושמן מקורי של הייצרן מייד עם רכישת הרכב בזמנו , הוספתי רדיאטור קירור נפרד לגיר וברוך השם לא עשה שום בעיות במשך שנים למרות שעבד קשה.
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
גם אותי הפחידו עם הסטטיסטיקות הללו
אמנם אני עם רכב אחר (טרופר בנזין) שגם הגיר שלו לא נחשב לאיזה עילוי ומכיוון שאני לא מקבל תשובות כמו שאתה מקבל אני בודק לעומק ואז אתה מתחיל לגלות ש90 אחוז מהזמן בכלל מדובר על חוסר ידע שלא לאמר שרלטנות באבחון בעיות בגירים אוטומטים בייחוד כאלה מפוקדי מחשב
למכון גירים / מוסך /מכון בדיקה יותר קל להגיד שהגיר לא תקין / דורש שיפוץ מאשר להכנס לאיבחון אמיתי של הבעייה שעשוי לקחת גם יום שלם ובסוף ייסתכם בהחלפת סולנואיד ב 300 ש"ח
תהיה כנה עם עצמך ותגיד האם היית מוכן לשלם 2000 ש"ח דיאגנוסטיקה ו300 ש"ח חלק או 5000 ש"ח עבור שיפוץ שהוא לא נחוץ אבל אתה לא יודע זאת??
גיר אוטומטי כדי לאבחן אותו יש לבצע
1)בדיקה של השמן (ריח צבע) - אם כי בדיקה זו בעייתי ברכב למכירה שכן ניתן להחליף את השמן לצורך הבדיקה ובפעול הגיר תקול)
2) קודי תקלה
3)בדיקת חנק על פי הוראות יצרן - בדיקה זו נותנת אינדיקציה טובה למצב הגיר /ממיר מומנט (הקלאץ של גיר אוטומטי)
4)בדיקת לחצים לפי ה.יצרן ובנקודת הבדיקה שקבע היצרן ולא סתם שעון על קו ההחזרה של הגיר לקולר (לחצים נמוכים ייגרמו לשילובים עדינים אך לשחיקת דסקיות ולחצים גבוהים ייגרמו נזקים לגגש"ים ולמכות בשילוב )
5)מכות בגיר יכולות לנבוע מחיישן tps שהוא חיישן מצערת תקול והוא בכלל שייך למערכת ניהול המנוע
6)גם חופשים במוטות רדיוס /צלבים /גלי הינע / פלנג' כניסה יציאה / תושבות כל אלה ייגרמו למכה ואינם קשורים במישרין לגיר
7)במידה ובבדיקת לחצים התגלה לחץ גבוה יש לאתר את הסיבה (שסתום תפוס חלקית או מלא /סולנואיד תקול וכו' )
8)קצרים בצמות חשמל של הגיר ייגרמו בעיות וכו'
כל מה שכתבתי זו רק ההתחלה .....
אל תיבהל
-
תגובה: אז מה הסיפור עם תיבות ההילוכים האוטומטיות של הגרנד צירוקי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
ממש גאוני.
זה פיתרון שמיועד לאפשר לנכים ולמוגבלים לנהוג.
נניח שלא היו לאמריקאים מיליוני פצועים במלחמת העולם, יש מצב שלא היו ממציאים את הקישקוש הזה בכלל...
זה לא אמין, זה בזבזני, זה מורכב לתיקון. אלה עובדות.
ברור שאתם יכולים להגיד עד מחרתיים שה"סטטיסטיקה" הספציפית הזו, של 5 מכוניות מתוך 7 עם גיר דפוק, לא אומרת כלום.
אני חושב שהיא מספרת את כל הסיפור. אם מעל 70% מכלי הרכב שנבדקו בסוג של "מדגם" הם עם בעיה בגיר... וזה באמת יכול להיות רק סולנואיד או פילטר שצריך להחליף - אבל יכול להיות באמת שיפוץ גיר... מה זה משנה - התקלות קיימות והן עובדה, המסקנה היא שהגיר הוא נקודת תורפה עיקרית של הרכב הנהדר הזה, גם ובעיקר מפני שאין לו אופציה ידנית.
דרור
את המורכב לתיקון אני מבין שאתה חש על בשרך???
כי ממה שאני רואה אצלי בעבודה זה לא לוקח יותר זמן משלפץ גיר ידני ואולי גם קצת יותר פשוט .... בטח אם מדובר בגיר רובוטי כך שלשניהם יש מח ואלקטרוניקה ....