-
שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
שלום,
שעון חום המנוע שלי מציג תוצאה "בערך" כלומר הוא זז ונותן חיווי אבל זה לא ממש קשור ללוח השנתות שלו מתחתיו, הוא מתחיל ממש מתחת לתחום הכחול, כאשר הטרמוסטט נפתח הוא מגיע בדיוק לגבול הירוק התחתון - ורק כאשר המנוע ממש מתחמם רואים כניסה של המחוג לתחום הירוק אבל לא מעבר לזה.
השאלה שלי היא כזו:
1. האם השעון עצמו תקול\עייף או שמא זה חיווי לא נכון של היוניט שמעביר את החום או שככה זה בסופה?
2. האם כדאי להחליף את שניהם יחדיו או רק את השעון?
3. עקב חשיבות הנושא, האם כדאי להתקין מדיד אחר\חיצוני דיגיטלי או מתקדם יותר בכדי לקבל חיווי מדוייק ואמין יותר? ואם כן אשמח לקבל המלצות
כל טוב
יצחק
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יצחק מ
שלום,
שעון חום המנוע שלי מציג תוצאה "בערך" כלומר הוא זז ונותן חיווי אבל זה לא ממש קשור ללוח השנתות שלו מתחתיו, הוא מתחיל ממש מתחת לתחום הכחול, כאשר הטרמוסטט נפתח הוא מגיע בדיוק לגבול הירוק התחתון - ורק כאשר המנוע ממש מתחמם רואים כניסה של המחוג לתחום הירוק אבל לא מעבר לזה.
השאלה שלי היא כזו:
1. האם השעון עצמו תקול\עייף או שמא זה חיווי לא נכון של היוניט שמעביר את החום או שככה זה בסופה?
2. האם כדאי להחליף את שניהם יחדיו או רק את השעון?
3. עקב חשיבות הנושא, האם כדאי להתקין מדיד אחר\חיצוני דיגיטלי או מתקדם יותר בכדי לקבל חיווי מדוייק ואמין יותר? ואם כן אשמח לקבל המלצות
כל טוב
יצחק
פרק את החיישן ונקה אבנית וקורוזיה, עד לנחושת נקייה.
וודא שהחיישן מוברג לבית הטרמוסטט ללא טפלון.
בדוק שהמינוס למנוע תקין.
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
ותוסיף אחד דיגיטאלי לגיבוי
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
מעבר לוידוא תקינות של יוניט, שעון ומינוס, החיווי בד"כ אמין. שעון דיגיטלי? זה נחמד, אבל לא באמת קריטי. זה לא דיסקברי דיזל או מגנום שכל התחלה של התחממות יכולה להעיף לך ראש מנוע.
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
יצחק,
תעשה חיפוש קצר ותמצא מגוון שישורים בנושא.
לסיכום:
א. השעון בסופות, גם אחרי שמסדרים את המינוס לא נותנים מצג אמין בכלל
ב. אם יש לך דש בורד רנגלר השעון שם יחסית אמין.
ג. שעון חום מכני אשר יחובר לבלוק ייתן לך לאחר נסיעה של חצי שעה זיוף של בין 5-10 מעלות עקב השפעת החום מסעפת הפליטה.
ד. הפתרון הטוב ביותר הוא העברת חיישן חום המנוע של המחשב מהתרמוסטט קצת קדימה על צינור המים היוצא מהראש
ליחידת החימום, ובמקום המקורי שלו להתקין רגש של שעון דיגיטלי ( DIXEL סך 360 ש"ח קומפלט). היתרונות - קריאה מדוייקת על עשירית המעלה.
חום מדוייק היישר מהמים היוצאים מראש המנוע והכי חשוב שקט נפשי.
תעשה חיפוש, אני שמתי לא מזמן הוראות הרכבה מדוייקות.
בהצלחה
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
שניר, איזה ראש שקט יכול להיות עם סידור כזה?
תקלה מטופשת של תרמוסטט תקוע, אין לך התרעה על כך, ותוך דקות ספורות הראש מה-זה חם וכואב...
אלא אם אתה משאיר גם את שעון החום המקורי ובמצב תקין, והנוסף הוא להשוואת מדדים בלבד
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
שוב - שעון דיגיטלי זה מגניב ונחמד, אבל אל תוותרו על השעון המקורי.
ולגבי המנוע - לא שמומלץ לבשל אותו, אבל גם לא צריך להיות היסטרי. הראש הזה מה-זה קשוח. זה לא ראש אלומיניום זבל-יפני/צרפתי, וגם לא טורבו-דיזל בריטי שרק קצת חם לו ומיד מתאבד.
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
עדיף תמיד בנוסף ולא במקום.
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
אתם קצת היסטרים. זה מנוע של סופה.
סע וטייל עד שמצלצל.
גם ב 110 מעלות לא יקרה לראש ולמנוע כלום. רק יסע יותר טוב. לא שרצוי לבשל אותו, אבל זה לא באמת יזיק.
בשורה התחתונה, לפותח השרשור - למד את התנהגות מד החום שלך, מה תקין ואיך הוא בד"כ.
כל חריגה מההתנהגות הרגילה דורשת בדיקה.
תשקיע את הכסף במקומות אחרים.
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
coas
פרק את החיישן ונקה אבנית וקורוזיה, עד לנחושת נקייה.
וודא שהחיישן מוברג לבית הטרמוסטט ללא טפלון.
בדוק שהמינוס למנוע תקין.
אשר
לפי מה שאני יודע בסופה יש 2 חיישנים האחד בראש המנוע קרוב לקיר האש והוא זה ששולח לשעון ברכב (וכנראה הוא לא תקין ), והשני יושב בבית הטרמוסטט ושלוח למחשב.
ולכן לא כל כך ברורה לי הצעה שלך .
יואב
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
מתחילים מוידוא תקינות מערכת הקירור. רדיאטור, משאבת מים, טרמוסטט חדש, תקין ובטמפ' הנכונה, מערכת מים נקיה באמת, כולל מעברים ורדיאטור חימום בתא הנוסעים וכו' וכו'.
אחר כך יוניטים ושעון. השעון המקורי של FARIA באמת דרעק בהרבה מקרים, אבל יש תחליפים איכותיים בהרבה אצל מתקני ספידומטרים.
אחרי שמוודאים עם תרמומטר שהכל תקין ושהמנוע עבוד בטמפ' נכונה, מתעסקים בחיווי. רוצה חיווי דיגיטלי? בבקשה, אבל רק בנוסף לשעון, לא במקומו.
טיפ: בסופה הקודמת, היה לי פעם סדק בסעפת הפליטה שהפך עם הזמן לשבר, היתה לי סעפת להחלפה אבל התעצלתי להחליף. הצד הפתוח של השבר היה מכוון לדופן שמאל של בלוק המנוע. גזי הפליטה הלוהטים חיממו את דופן הבלוק עד כדי כך שבמשך כמה ימים השעון הראה טמפ' מעט גבוהה מהרגיל. אחרי החלפת הסעפת ראה זה פלא - הטמפ' חזרה לעצמה.
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoav21
אשר
לפי מה שאני יודע בסופה יש 2 חיישנים האחד בראש המנוע קרוב לקיר האש והוא זה ששולח לשעון ברכב (וכנראה הוא לא תקין ), והשני יושב בבית הטרמוסטט ושלוח למחשב.
ולכן לא כל כך ברורה לי הצעה שלך .
יואב
בדגמים הישנים יותר שעון הטמפרטורה מקבל קריאה מהחיישן שעל ראש המנוע, באותו מיקום כפי שבמנועי 258. ב"חדשים" יותר הקריאה למחשב ולשעון מגיעה מהחיישן על בית הטרמוסטט.
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
coas
בדגמים הישנים יותר שעון הטמפרטורה מקבל קריאה מהחיישן שעל ראש המנוע, באותו מיקום כפי שבמנועי 258. ב"חדשים" יותר הקריאה למחשב ולשעון מגיעה מהחיישן על בית הטרמוסטט.
אז למה החיישן שנמצא על הבלוק? אצלי הסופה היא 98 ויש חיישן גם בבית הטרמוסטט וגם בבלוק, מי שולח מה למי?
-
למיטב ידיעתי רק ברנגלרים/צ׳ירוקי/גרנד משנת 96 החיישן שעל ראש המנוע בוטל והקריאה הגיעה מהחיישן של המחשב.
בסופות כולן יש חיישן נפרד על הראש.
בכל מקרה העצה של אשר לא תזיק לך, רק תנקה את החיישן שעל ראש המנוע צמוד לקיר האש.
ניתן גם להתקין רגש וקורא דיגיטאלי למיקום על ראש המנוע כדי להמנע מחשש שתרמוסטט תקוע ייתן קריאה שגויה ויוביל להתחממות.
הקריאה הדיגיטאלית היא אמינה מאוד אך אכן צריך להתחשב במיקום התקנת הרגש...
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Neilman
אז למה החיישן שנמצא על הבלוק? אצלי הסופה היא 98 ויש חיישן גם בבית הטרמוסטט וגם בבלוק, מי שולח מה למי?
אתה מתכוןן על ראש המנוע ולא על הבלוק נכון?
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
אני יודע שהקונקטור שלו יוצא מהבלוק
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eliv1
למיטב ידיעתי רק ברנגלרים/צ׳ירוקי/גרנד משנת 96 החיישן שעל ראש המנוע בוטל והקריאה הגיעה מהחיישן של המחשב.
בסופות כולן יש חיישן נפרד על הראש.
בכל מקרה העצה של אשר לא תזיק לך, רק תנקה את החיישן שעל ראש המנוע צמוד לקיר האש.
ניתן גם להתקין רגש וקורא דיגיטאלי למיקום על ראש המנוע כדי להמנע מחשש שתרמוסטט תקוע ייתן קריאה שגויה ויוביל להתחממות.
הקריאה הדיגיטאלית היא אמינה מאוד אך אכן צריך להתחשב במיקום התקנת הרגש...
את זה לא ידעתי, הנחתי שההתקדמות היייתה מקבילה לדגמים האמריקאים....
ככלל, ההבחנה היא לפי המספר הטבוע בראש המנוע:
1991-95......7120
1996-99......0630 ללא תבריג לחיישן טמפ'
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
כל העצות שקיבלת הם טובות ונכונות, יחד עם זאת אני הייתי מתחיל מקטן, ומאחר וזאת סופה !, הייתי מחליף את החישן שיושב על ראש המנוע קרוב לקיר האש זה שנותן את הקריאה לשעון בקבינה (מפתח 11 ), עלותו לפי מיטב זיכרוני היא 80 ש"ח אצל ינוביץ.
ובודק האם זה סידר את הקריאה כן יופי לא מתקדם שלב קדימה.
בברכה
יואב
-
לא חבל על ה 80 שח והנסיעה לתא? מה יש לו להפסיד מניקיון? לפעמים אבנית ממסכת את הקריאה... חוץ מזה שאפשר לטבול את החיישן בכוס מיים חמים ולהשוות התנגדות שלו מול הטבלה בספר ומד חום ... (אני צריך למצוא את זה ... היה לי פעם את הערכים...)
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
S.V.
שניר, איזה ראש שקט יכול להיות עם סידור כזה?
תקלה מטופשת של תרמוסטט תקוע, אין לך התרעה על כך, ותוך דקות ספורות הראש מה-זה חם וכואב...
אלא אם אתה משאיר גם את שעון החום המקורי ובמצב תקין, והנוסף הוא להשוואת מדדים בלבד
S.V ,
הרגש של השעון הדיגיטלי יושב על בית התרמוסטט במקום המקורי בו ישב חיישן החוום של המנוע,
ביציאה נפרדת המקבלת מים ישירות מהראש ללא קשר לתרמוסטט ולכן מצב התרמוסטט לא משנה
והקריאה תהיה הכי מדוייקת שאפשר.
בנוסף, בנושא טמ"פ שהוא סופר חשוב אף פעם לא מסתמכים על שעון אחד.
אצלי יש 3 שעונים: מקורי, מכני ודיגיטלי.
הדיגיטלי נותן קריאה הכי מדוייקת,
המקורי נותן גם אינדיקציה סבירה
המכני נותן כ- 6 מעלות בממוצע מעלה (ואני לא בדיוק מעוניין לעשות חישובי מטמטיקה באמצע הנסיעה)
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoav21
זה ?
לא, לא זה.
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
אצלי הוצאתי את היוניט שעל הראש קדחתי אותה
על מנת שיהיה לי חור עובר עם הברגה מסביב
הברגתי אותה חזרה למקום הכנסתי בתוכה את הרגש
סגרתי על שתיהם עם צינורית ובנדים וזהו
עובד ככה מדוייק כבר שנתיים עם שתי דרגות לסגירת מעגל
ראשונה מדליקה וונטה ושנייה כבר מדליקה זמזם מעצבן
(בתוכנית להרכיב גם את המקורית עם T באותו מקום)
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoav21
זה ?
אופס זה באמת לא זה, מוזר אני לא מצליח למצוא בשני הספרים את החיישן המדובר, זה ששולח קריאה רק לשעון בקבינה.
בכל מקרה זה המוצר http://www.jeeplanet.com/Product.aspx?productid=620
http://www.quadratec.com/products/55109_04.htm
יואב
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
snirjeepdreamer
S.V ,
הרגש של השעון הדיגיטלי יושב על בית התרמוסטט במקום המקורי בו ישב חיישן החוום של המנוע,
ביציאה נפרדת המקבלת מים ישירות מהראש ללא קשר לתרמוסטט ולכן מצב התרמוסטט לא משנה והקריאה תהיה הכי מדוייקת שאפשרה)
צודק, שכחתי מהמעקף של הרדיאטור חימום.
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
עדכון קצר והמלצות להמשך,
ניקיון יסודי של יחידת שליחת החום (שהייתה במצב טוב) לא עשה את העבודה. רכישה של יחידת שליחת חום חדשה - גם לא שינה את התנהגות השעון.
כרגע המצב הוא כזה, השעון 50% מהזמן על הכחול - אבל לא 0. ו50% מהזמן מראה תוצאה מדוייקת ונאמנה למציאות. מעין זבנגים כאלו שהשעון מקבל\לא מקבל
הבן שלי אומר לי "אבא זה מספיק, בכל מקרה לא מסתכלים על זה כל הזמן ואם יש קריאה נכונה לפחות כמה פעמים בכל דקה נוכל לדעת מה המצב"
ואני נוטה להסכים איתו, ולהמשיך לדברים אחרים.
ובכל זאת שאלה, התנהגות כזאת מעידה על שעון בעייתי או הלוח האלקטרוני "המשוכלל" שמאחורי השעונים?
איפה משיגים שעון? איפה משיגים לוח שכזה?
כל טוב
יצחק
-
תבדוק את המינוסים בלוח.
אסף.
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
אוקיי חברים הצלחתי לחבר שעון חום.
אך נתקעתי עם שעון הדלק.
בעיקרון זה הולך ככה:
יש לי יחידת של משאבה + מצוף מקורי של סופה שנמצא על CJ, והשעון הוא של סופה מקורי שנמצא על דש של CJ.
מישהו יכול לעזור לי איך מחברים?
אני מוכן אפילו שמישהו יחבר לי את זה בתשלום אם מישהו יודע..
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
השעון של הסופה צריך להיות מחובר ללוח המקורי שלה כי יש עליו את משכך התנודות
בכל מקרה השעון אמור לקבל פלוס מינוס ומינוס מהמצוף
-
תגובה: שאלה לגבי שעון חום מנוע בסופה
הי
מחיה את השרשרת הטובה הזאת.
אצלי יש דשבורד צבאי בסופה 94. שעון מתוצרת Faria
היוניט בראש מנוע קרוב לקיר אש לא היה תקין והוחלף עם אחד שקניתי בינוביץ בכמה עשרות שקלים.
זה שהוצאתי יצא מהבלוק (שהמנוע קר, נזלו כמה טיפות ואז התאדו בהנעה בצורת אדי עשן) הכבל החשמלי שהיה עליו הורכב בעזרת אום שנעל נעל כבל עגולה. כלומר לא קונקטור פלסטיק.
בגלל שזה היתה הדוגמה שלי אז הבאתי בדיוק כזה מינוביץ. שנאמר לי שם שזה של CJ ולא של סופה. (איציק). הכנסתי את החדש בלי טפלון ובלי שום שייבה. סגרתי טוב בכח סביר. חיברתי את נעל הכבל של החיבור החשמלי והשעון חזר לעבודה.
אבל אני חושב שהטמפרטורה מזייפת. בנסיעה אחרי כמה דקות בערב לא חם השעון מראה יותר מ90 מעלות. כלומר טיפה מעל לאמצע. אני יודע שהמנוע תקין ומתקרר היטב. אין בעיה כזאת.
השאלות שלי הן כדלהלן:
1. החלפת חיישן בבלוק המנוע היא כפי שהחלפתי? יעני מוציאים ומכניסים חדש? אין אטימה? אין לחץ מים? אין חשש לנזילה? אין גומיה? אין שייבה נחושת? אני סתם לחוץ?
2. האם מישהו יכול להגיד לי מה ההתנגדות של חיישן חום מנוע בטמפרטורה ספציפית? יש קישור לדף או טבלה כזאת? אני חושב לשים נגד בטור או מקביל כדי להתאים את הערך של החיישן לזה שאני צריך לשעון הצבאי. כל זה מכיוון שלינוביץ אין את החיישן הנכון בשבילי.
3. מישהו יכול לתת לינק לחיישן כזה ברשת? אולי אקנה בסופו של דבר ברשת, איביי? כלומר חיישן שתעשיות נצרת היו משתמשים בהתאמה לשעוני faria, אני סבור כי זה לא חיישן רגיל שיהיה תחת החיפוש Jeep yj או שווה ערך.
תודה מראש על העזרה
אייל