יוסאנג XRX125SM 2009
המנוע מסתובב קצת פחות מסיבוב אחד ונעצר. הכלי נקנה ב2400 ש"ח מתוך כוונה לשפץ אותו למצב נסיעה תקין. ישמש לסיבובים קלילים בשטח ליד הבית, פעם ב... כמה שיבוא.
Printable View
יוסאנג XRX125SM 2009
המנוע מסתובב קצת פחות מסיבוב אחד ונעצר. הכלי נקנה ב2400 ש"ח מתוך כוונה לשפץ אותו למצב נסיעה תקין. ישמש לסיבובים קלילים בשטח ליד הבית, פעם ב... כמה שיבוא.
פירוק זריז בסלון, ביחד עם בתי הבכורה, מגלה את הפושע: הקפיץ של מותחן שרשרת הטיימינג נשבר. השרשרת הסתובבה חופשי במנוע, נתקעה בין גלגלי השיניים לקייס ולא אפשרה למנוע להסתובב. גלי הזיזים פורקו ועכשיו המנוע כן מסתובב, אבל יותר מדי קל. אין תחושה של קומפרסיה ושסתום יניקה אחד יושב טיפה נמוך, כנראה. אולי התעקם. בהמשך נוריד ראש מנוע לראות מה קורה שם.
מידע מחבר שהרכיב עשרות יוסנגים: תזהר מגזירת ברגים והברגות.
עדכון:
כמו שהראיתי באחת התמונות הקודמות שהעליתי, אחד מהברגים שמחבר את האגזוז אל ראש המנוע נראה מוזר מאוד. ראש עגול, כמו כיפה. אני לא מצליח להבין מי שם אותו שם ובאיזו דרך הוא חיזק אותו. זה גרם לי לעבודה ממושכת בנסיון לחלץ אותו. לא נפרט את כל התהליך אבל זה נגמר בסוף בקידוח של הראש של הבורג וחיתוך שלו בעזרת מברג דפיקה.
הראש בחוץ. כמו שניתן לראות בתמונות המצורפות התברר שכל ארבעת השסתומים עקומים.
ספרות מתאימה עוד לא מצאתי. יש ברשת ספר להורדה של RX125 אבל הוא לא רלוונטי לאופנוע הזה. מדברים על גל זיזים עילי יחיד ופה יש שניים.
מהו המומנט שבו צריך לסגור את ארבעת ברגי הראש הגדולים? ואת שלושת האומים הקטנים?
האם חובה להחליף את הברגים לחדשים? לחילופין, האם יש מידת יצרן לאורך ועובי הברגים?
מהו המומנט לברגי האגזוז?
חנן, במקרה זה לא יהיה נכון לעבוד עם ספרות גנרית? יש לי בבית ספר כזה של היינס, אבל ישן יותר - אם אתה רוצה אני אביא לך אותו מחר.
http://www.haynes.com/images/product....4071cover.jpg
תביא לי בבקשה. אני אשמח, אבל אני ממשיך לעשות מאמצים למצוא ספרות יצרן, שהיא עדיפה.
תודה.
אמיר, תודה. אמנם לא מצאתי בקישורים שנתת ספר טיפולים לXRX אלא לRX אבל לפחות היה שם ספר לרוכב.
אטם ראש, מותחן ושסתומים בדרך לישראל. אנחנו ממשיכים בפירוק:
מכה בינונית עם פטיש על מאריך ובוקסה 14 מ"מ שיושבת על תושבת הקפיץ העליונה של השסתום, משחררת את שתי הקסוות. טריק נחמד. השסתומים העקומים בחוץ. אני משחק איתם מעט בתוך המובילים שלהם ורואה שאין חופש. בשביל להרכיב אני אצטרך לבנות איזה מכשיר שיעזור לי ללחוץ את קפיץ השסתום ובו זמנית להכניס את הקסוות למקום. אני מעריך שזו לא תהיה בעיה גדולה מדי. השסתומים קטנים וחמודים, ונלחצים באצבע אחת. ליגה שונה מהשסתומים במנועי ה16 ליטר, 16000 סמ"ק, שהכרתי עד כה.
אופיר כבר מדקלמת בעל פה את ארבעת הטאקטים במנוע, וגם מבינה על מה היא מדברת, אז הרווחתי הרבה יותר מאשר רק אופנוע. אפילו בחנתי אותה קלות עם שאלה על למה המנוע לא יכול להניע כשהשסתומים עקומים וקיבלתי תשובה מדויקת, בלי שלימדתי אותה את זה. אני מבסוט.
היי חנן מברוק על הנבלה :)
בנוגע להחלפת ברגי הראש, לפני כמה שנים כשביצעתי אוברול כללי למנוע הxr600r שלי ,כמובן על פי הספר, לא מצאתי שום איזכור להחלפת ברגי הראש (על פי מיטב זיכרוני)
המנוע פורק והורכב עם אותם הברגים ולא נוצרה שום בעיה. כנ"ל אוברול על עוד xr ואוברול ktm400
בהצלחה
מומנט ברגי ראש - תמדוד במדוייק את הברגים (הברגה וקנה) ואפשר לחשב את המומנט במדוייק.
אסף.
מעולה. אצור איתך קשר בפרטי. תודה.
ואם כבר אז כבר, יש לך גם את המכשיר לשלייף?
מצאתי קובץ עם הספרות, עם המומנטים וכל מה שצריך. תודה.
עדיין מחכים לחלפים. בינתיים השלמנו מפירוק מכסה צד שמאלי, רגלית מורכב ימנית, ידית מורכב ימנית ופנס אחורי שהיו חסרים באופנוע.
ארגנו לעצמנו ערימת ברגים חדשים, כי במקור היו שם את כל הברגים שבעולם רק לא אלו שמתאימים. מי שעבד על האופנוע הזה באמת עשה עבודה איומה. כלום לא במקום. המחרשה היתה מחוברת לכנף העליונה האחורית (במקום להיות מחוברת לשלדה) בברגי פח, הכנף האחורית העליונה היתה מחוברת בשני ברגים לשלדה במקום שלושה, מה שגרם לכל המחרשה לנוע למעלה ולמטה עשרות סנטימטרים כמו על ציר. הכול עכשיו מחובר כמו שצריך, עם ברגים חדשים. לא לפני שעברנו עם מברזים על כל ההברגות החרושות.
את הוינקרים האחוריים חיווטנו מחדש, הם היו מקוצרים וקרועים ולא עבדו. אני עדיין מחפש בנרות נורת 21 וואט שקופה לוינקר האחורי (הלא מקורי) ועוד אחת כתומה 10 וואט לוינקר הקדמי השקוף.
יישרנו את רגליות הרוכב שכנראה התעקמו עקב נפילות חוזרות.
החורים בשתי הרגליות האחוריות נהיו אליפטיים משחיקה, מה שגורם לרגליות ליפול כלפי מטה. החורים ימולאו בריתוך ויקדחו מחדש.
יש נזק בצמת החשמל שנתפסה במגבילי הכידון עקב מחסור באיזיקון. היא הולחמה והודקה למקומה. לעומתה דווקא כן נמצאו למתקן האלמוני אזיקונים לחיבור ידית הנוסע השמאלית והמספר. הם הודקו עכשיו עם ברגים חדשים.
רגלית ההילוכים ששיחקה על צירה הודקה.
מכירים את זה שאתם עושים מעשה מסוים, אתם יודעים שהוא לא נכון, שהוא מסוכן, שהוא שגוי, ובכל זאת אתם ממשיכים, אלוהים יודע למה?
אז ידעתי שאני עושה שטות, שהמכשיר לכיווץ שסתומים מחכה לי אצל גיא, במרחק של רבע שעה נסיעה, ובכל זאת ניסיתי להכניס את הקסוות של קצה קנה השסתום למקום, כשאני מכווץ את הקפיץ בעזרת שני מכחולים. מתוך סקרנות וחקר שיטות אלטרנטיביות, מתוך חוסר סבלנות, מתוך טמטום. אין מילה אחרת.
הקסווה עפה לקיבינימט. זה לא היה כזה נורא אם הייתי יודע איפה הקיבינימט הזה. הפכתי את הבית שעה. כלום.
לפחות הבנות סיימו שלייף לשסתומים שהגיעו. נשאר לכוון שסתומים (שימסים) לחכות לגומיות השסתומים שיגיעו בנפרד, וכן, למצוא קסווה.
חנן
פשוט תענוג לקרוא
תודה.
בלי לחפש בכלל למחרת בבוקר אני מזהה את הקסוה האבודה ליד המיטה. כנראה התחבאה באיזה קפל בגד.
גומיות השסתומים עוד לא הגיעו אבל חבר, בעל מוסך, השאיל לי גומיות בינתיים ועל הדרך גם הרכיב את השסתומים.
אופיר מדדה את השימסים הקיימים עם מיקרומטר, רשמה על פתק. הרכבנו אותם ואת גלי הזיזים. בדקנו מרווחים עם פילר-גייג'. שסתומי יניקה בסדר. שסתום פליטה אחד סגור מדי ושני פתוח מדי. על המזל גם יצא שהעוביים של השימסים בשסתומי הפליטה היו שונים. פירקנו גל זיזים פליטה. הצרחנו בין השימסים, הרכבנו את גל הזיזים. עוד מדידה. פיקס. מזל של מתחילים.
הרכבנו ראש, גלי זיזים, שרשרת טיימינג, מותחן, מאייד, אגזוז, מכיל דלק. פותחים סווי'ץ, נגיעה בסטרטר ו...
הנבלה התניעה.
סגרנו את כל הפלסטיקים, עשינו נסיעת מבחן קצרה במקום כשהגלגל האחורי באוויר, העברנו את כל ההילוכים. פיקס.
מחר ננפח אוויר בגלגלים, נשמן שרשרת והיידה. יער קולה קורא לנו.
איזה כיף!
מרגישים את ההתרגשות עד לכאן.
בהצלחה!
תודה.
יש למישהו המלצה לסוכן ביטוח שמבטח חובה לאופנוע?
אם זרוקות לכם קסדות משומשות, גם במצב לא משהו, והן תופסות לכם מקום מיותר בארון, נשמח לאמץ אותן.
אני מבטח דרך ״תמוז״. עשו לי את הביטוח בהראל.
הם מקצוענים ומכירים אופנועים.
קיימת היום אפשרות לקבל הנחה משמעותית בפרמיה, תמורת וויתור על פיצוי על ״כאב וסבל״ למשך עשרה ימים.
לשיקולך. זה נקרא ״השתתפות עצמית״ כמדומני. *
לאחר כמה סיבובים בכביש ובשטח נוספו ריג'קטים שלא היו ידועים קודם:
האור הקדמי חלש ומפוזר. מסתבר שמישהו תקע לבית הפנס איזה בית נורה זר, עם נורה מוזרה, בצורה עקומה עם שני ברגי פח לאבטחה. שמתי נורה H4 חדשה ואת הקליפס שהיה חסר בניתי מאלקטרודת ריתוך מקולפת שעוצבה כך שתתפוס יפה את הנורה ותאפשר החלפה נורמלית כשצריך. עכשיו יש תאורה יפה וממוקדת.
מד המהירות לא עובד: נמצאו נתקים גם בחוט הרפרנס 5V וגם בחוט הסיגנל, עקב חיווט שגוי, בצמה שהולכת לחיישן ההול בגלגל. הם תוקנו ועכשיו יש קריאת מהירות.
חוץ מזה, אין טענות, כמעט. אני צריך להתרגל לזה שבסל"ד נמוך יש פעימות של סינגל, מבחינת המכות העדינות לשרשרת, אבל אלו לא פעימות של כוח, כפי שהורגלתי מהDR600, אלא סתם דפיקות מעצבנות שלא עושות כלום. צריך לתת לו עם הדורבנות, אחרת זה לא זז ולא תמיד 10000 סל"ד נעימים באוזן.
זה אופנוע כמעט חדש, 2009, איך הצליחו לעשות כל כך הרבה נזקים?
סוג האופנועים האלה, בהגדרת הרשיון שלהם, משמשים בעיקר ילדים, אז ככה הוא מורכב ומתוקן. הייתי בא בטענות אם לא הייתי בעצמי ילד כזה. כשהלכה לי בוכנה בבאגי, סגרתי את חור השמן בקרנק עם ויקטורית ואזיקון, הוצאתי את הבוכנה והטלטל והמשכתי לנסוע עם שלוש בוכנות.
המכשיר שלך, גיא, מתאים כנראה למנועים בהם השסתומים יושבים גבוה מעל הראש. במנוע המדובר השסתומים יושבים עמוק בתוך הראש ואין גישה עם המכשיר. זה אולי ניתן לביצוע עם מתאם כלשהו.
בכל מקרה, תודה רבה.
כשפירקתי את האופנוע לתקן את המנוע גיליתי שהזרוע של הפחית של הצ'וק מחוברת עם חוט ברזל לשילדה ונמצאת במצב קבוע של "בלי צ'וק". לא התייחסתי לנושא באותו זמן גם כי הייתי ממוקד בתיקון המנוע באותו זמן וגם כי אני מעדיף לא להתעסק בתיקון שתי תקלות בו זמנית. זה עלול להביא למצב שבו למשל האופנוע לא מניע ואני צריך להתחיל לשבור את הראש למה לייחס את זה. פרה פרה.
זה גרם למצב כזה שכשרציתי להניע את האופנוע הייתי צריך לפמפם את ידית הגז כדי להזריק דלק לסעפת היניקה, המנוע היה מניע, כבה, ולאחר פעם פעמיים כאלה וחימום של המנוע במקום היה אפשר להתחיל לרכוב.
אז פירקתי את המאייד מהאופנוע וגיליתי שהמנוף שלוחץ על הפרפר של הצ'וק תפוס לגמרי. קצת עבודה סבלנית של נענוע המנוף לשני הצדדים הביאה אותו למצב שבו הוא זז חלק על הציר שלו. המאייד חזר למקום, הפעם כשהצ'וק מחובר באופן רגיל, והמנוע נכנס לעבודה בנגיעה ומאפשר רכיבה מיידית. גם זה מאחוריי.
הצמיג האחורי שחוק. בירורים ממושכים שביצעתי הבהירו לי שבמידה הרשמית 130.70.17 לא ניתן למצוא צמיג שטח ואפילו לא דו-שימושי. רק צמיגי כביש. התלבטתי רבות בעניין והכיוון שלי הוא כנראה כזה: במידה 130.80.17 יש אינסוף צמיגי שטח. נשים צמיג כזה ונסתדר בטסט. ע"פ הבירורים שעשיתי חלק ניכר ממכוני הרישוי לא מקפידים על החתך המדויק, אם בכלל הם מסתכלים על מידת הצמיג. במקרה הגרוע ביותר נצטרך למצוא צמיג כביש משומש שישמש רק להעברת טסטים.
מקסימום תעבור לצמיגי כביש ותסב אותו לסופר-מוטו...
בפתיחת השרשור רשום שם הדגם והוא סופרמוטו. עם צמיגי כביש. זו בדיוק הבעיה.