-
שאלת נגררים ורישוי
אהלן אהלן,
שוקל לחבר וו גרירה לפרייבט אבל מהסוג של הזכר-נקבה, שיאפשר חיבור של מגש נשיאה ועליו אופנוע.
משהו כזה -
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...le_Carrier.jpg
שאלות -
1. מי מוכר כזה בארץ ?
2. חוקיות ומגבלות ? (אני יודע שיש כזה חוקי לאופניים ואפילו לכמה זוגות)
3. האם בכלל אפשר להתקין על פרייבט או שגם פה יש מגבלה כלשהי ?
ראיתי במפגש ג'יפולוג ב2009 את גתוס עם כזה מגש על אחד הג'יפים אבל לא יצא לי לדבר איתו בנושא.
תודה אנשים.
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
לא נראה לי שיש עם זה בעיה חוקית - אבל זה בטוח יהיה יקר, כי זה צריך להיות מיוצר ספציפית לרכב שלך + אב טיפוס ותקינה (תהיה בטוח שאף אחד לא ייצר וו גרירה נשלף סדרתי לרכב פרטי)
אבל כמה שוקל אופנוע שטח?? 100-200 ק"ג +- - אתה באמת חושב שזה יכול לעמוד על תחת של פרייבט + מומנט של זרוע?!
נגרר יהיה בטוח יותר וזול יותר.
הבעיה היחידה (שלך) היא מקום אחסנה
עידן
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
למה אתה חושב שיהיה צורך באבטיפוס ? וו גרירה כזה זו לא המצאה חדשה.
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
למיטב ידיעתי, החוק בישראל אומר שעל כל דגם של וו גרירה צריך לבצע תקינה בנפרד.
אולי יש וו גרירה כזה אבל לא בטוח שיש כזה לרכב שיהיה לך.
-
אני חושב שהחוק לא חשב ולא מתיחס היטב להתקן מסוג זה.
וו גרירה מתיחס למשקל גרירה בזמן שכאן לדעתי המשקל והציוד מוגדר כמטען על הרכב.
מאחר ומתחברים לשחדה עם המתקן אז זה שינוי מבנה ומצריך רישוי של הוו...
מבחינה חוקית מותר להעמיס על הרכב ומותר לבלוט לאחור ( למיטב זכרוני כמטר וחצי) אבל לא לצדדים מעבר לרוחב המראות.
מספר, אורות וכיוצא בזה צריך שיעמדו בחוק וזה שכאשר האופנוע מועמס יש למקם פנסים מאחור.
בגלל שמדובר בחריגה מקו הרכב כנראה שיהיה צורך במשולש...
כדאי אולי גם לשים על הרכב מדבקה של מתנדב במשטרה ווסט צהוב של שוטר.
אם זה לא יועיל זה בטח לא יזיק
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
בוזי יא כריש-על, שיחקת אותה.
אני אבדוק איתם את הנושא. תודה!
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
בהצלחה!
אל תשכח לעדכן בתוצאות ובתובנות.
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
עדכון -
דיברתי עם החברה, בסה"כ עושים רושם של אנשים אמינים ורציניים, לא מחפשים לדחוף מוצרים.
מכיוון שמדובר בפרייבט, המוכר ביקש שאני אבדוק עם מתקין וו הגרירה שאכן ניתן להתקין וו גרירה זכר-נקבה ברכב המיוחל ולהדגיש את נושא המשקל שיהיה עילי ולא אנכי. שכן מדובר בכוח שמגיע מלמעלה ולא כוח גרירה כמו שבדר"כ מייעדים לו.
בנוסף, הוא הסתייג ואמר שצריך לבדוק מה ההשפעות של משקל של מתקן כזה בתוספת אופנוע (כ150-180 ק"ג במקרה של אופנועים עד 350 סמ"ק) על התנהגות הרכב מכיוון ששמים אותו בקצה האחורי ביותר, דבר שיגרום להרמת "אף". השפעה על היגוי, בלימה, ובכלל התנהגות רכב עם הנעה קדמית. זו שאלה שלדעתי אין לנו איך לדעת לגביה עד שלא נעשה ניסוי כלים לצערי...
מישהו רוצה לנסות לענות על זה ?
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
איזה רכב, איזה אופנוע?
מה יהיה מרחק מרכז הכובד של האופנוע מה(אין) סרן האחורי?
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
רכב - מזדה 3, I30 ושכמותם. עדיין לא בטוח אם הסדרה הרגילה או ה"סטיישן".
אופנוע - 125-250 סמ"ק. האסקי,AJP וכד'. מקסימום משקל של האופנוע 120 ק"ג + כ20 ק"ג המתקן עצמו. ציוד רכיבה יאוכסן בתוך הרכב, לצד תיבת כלים אופציונלית, זה עוד איזה 10-15 ק"ג לכיוון מרכז הרכב. אם צריך, נקח טרמפיסטיות עד השטח :)
השאלה האחרונה - אין לי מושג...
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
נסה לברר את הנתון הזה.
יחד עם המשקל הכולל של הרכב, יחס עומס על הסרנים קדמי/אחורי - הם יאפשרו לחשב בכמה ובאיזה שיעור יעבור המשקל מהסרן הקדמי לאחורי.
אם השינוי הוא מעל 10-15% - לא הייתי ממליץ.
יחד עם מעבר מרכז הכובד אחורה, תשתנה מאוד גם ההתנהגות של הרכב בפניות.
תאסוף את הנתונים ואז תתייעץ עם מהנדס רכב, יש פה לפחות אחד כזה.
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
שים לב גם לאורך האופנוע לעומת רוחב הרכב, אסור לבלוט משום צד מהקו החיצוני של הרכב קרי המראות
ראיתי פעם קנס למישהו שנשא אופנים בצורה הנ"ל ובנוסף להסתרת המס' הסתרת הפנסים השוטר חשב שזה לא מספיק והוסיף שהאופניים בלטו מרוחב הרכב
בועז
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
למיטב הבנתי זה רוחב "המרכב", קרי, לא כולל מראות.
ציטוט:
(א) לא יוביל אדם מטען ברכב או עליו ובעל רכב או מי שהשליטה עליו לא יניח ולא ירשה להוביל מטען ברכב או עליו אלא אם כן מבנה הרכב, על כל חלקיו ואבזריו, מתאים להובלת המטען בבטיחות וכאשר —
(1) המטען אינו חורג —</SPAN>
(א) מחוץ לדפנות הצדדים ואינו גורם להרחבתם, ובאין דפנות לרכב — מחוץ לצדי הקרקעית המיועדת למטען, ובאין קרקעית — מחוץ לרוחב הכולל של הרכב;
(ב) יותר ממטר אחד מחוץ לנקודה הקיצונית ביותר של החלק הקדמי והאחורי של הרכב כפי שקבעם יצרן הרכב, ובלבד שבמטען שאורכו חורג עד מטר אחד מן החלק הקדמי או האחורי של הרכב — יהיה המטען יחידת אורך אחת ואם היו שתי יחידות לא יפחת אורך כל אחת מהן מ-6 מטרים.</SPAN>
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
כלל האצבע מדבר על העמסת נגרר כך שהמשקל על התפוח יהיה עד 10 אחוז ממשקל הנגרר. ניקח למשל קנגו שמותר לו לגרור 750 ק"ג (עם בלמים) ותגיע למשקל אידאלי על התפוח של עד 75 ק"ג. ראיתי יצרנים שמרשים כח אנכי של עד 100 ק"ג. אתה מדבר על 140 ק"ג ובמרחק גדול יותר מהרכב מאשר זה של התפוח.
כנראה שתוכל לנסוע עם הרכב ולא יישבר כלום אבל זה לא אידאלי.
להחזיק נגרר זה ממש לא נורא ותוכל לקחת גם את האופנועים של החברים שלך, או של אשתך. זה מאוד יעיל גם לעבודות מזדמנות בבית מדי פעם. להביא חומרים לבניית שער, פרגולה, מיטה וכו'. העלות החודשית של נגרר מתבטאת בכמה עשרות ש"חים. קטן עליך.
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
אני ראית אחד כזה לשיווק אצל סולו נגררים ליד אילנות.
נייד של עמי 050-7791631
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
תודה חברים.
חנן, עגלה לא פרקטית עבורי, זה מעבר לנושא הכספי. אין לי חניה לזה, לא רוצה להתעסק עם טסטים וביטוחים, לא רוצה אפילו לעשות "חניה" או פרסה עם עגלה. אם לא הייתה אלטרנטיבה, ניחא.
לגבי וו הגרירה, מדובר בסוג אחר של וו גרירה מוו הגרירה הפאלי המוכר בפרייבטים, אני רוצה להאמין שהמתקין שיתקין יידע מה הוא עושה, במיוחד כשאדגיש בפניו את הצרכים, אלך לאחת הסדנאות היותר מוכרות בתחום כדי לוודא שהעבודה נעשית כראוי. יכול והוא יאמר לי שזה בלתי אפשרי ואז הכל יורד מהפרק, אבל אני לא מוצא שום סיבה למה לטנדר זה אפשרי ולפרייבט לא, כשאנחנו מדברים על עומסים על הוו עצמו ולא על הסרן.
מבחינת הרוחב, לצורך העניין , המרכב צריך להיות ברוחב של 2.4 מ' אם האופנוע הוא עד 2.4 מקצה לקצה .אני לא חושב שזה משהו מופרך. לגבי העניין של הלוחית והתאורה- המוצר הספציפי שמדובר פה כולל חיבור מלא לחשמל של וו הגרירה ומגיע עם הפנסים הרלוונטים וכן מקום ללוחית רישוי, כך שאוכל לשכפל לוחית של הרכב ולהרכיב. חוקי לחלוטין מהבחינה הזו.
השבוע אני מקווה להספיק ללכת לבחון כמה פרייבטים לקראת רכישה ובהתאם לזה אני אדע גם ללכת למתקין ווי גרירה ולשאול בנושא, בטח יקח עוד שבוע לפחות.
אעדכן כמובטח
תודה.
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
פרט לדוגמא - רוחב של I30 הוא 178 ס"מ...
בסיס גלגלים - 265 ס"מ
המזדה 3 - 175 ס"מ
בסיס - 265 ס"מ
השאלה אם הנתונים הללו הם רוחב פנימי או חיצוני. אם חיצוני אז זה חתיכת הפרש מול הגלגלים של האופנוע (וזה $ין רציני)
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
זה רוחב חיצוני.
כולל המראות?
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
אני בניתי כזה לפני הרבה שנים כולל גם אב טיפוס שעולה יורד ( חשמלית ) עם פיקוד של שלט רחוק .
זה תחום אפור בארץ ולכן זה עדין אפשרי עד ש...
הרכבים שאתה מכוון הם בעייתם מאוד מבחינת המשקל של כל העסק מה גם שלרכבים כאלו ככול הידוע לי אין יצרן ווי גרירה שמיצר וו נשלף .
בקיצור או רכב כבד/גדול יותר או נגרר .
עם תרצה עוד פרטים/עזרה פנה אלי אני ישמח לעזור .
עידו
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
כן, גם אני חושב. וזה די מבאס נכון לעכשיו.
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
לכל רכב עם מספר נמוך על הפגוש יש בנמצא וו נשלף, שלא יסתיר את המספר. נראה לי סביר שניתן למצוא וו כנ"ל גם לרכבים עם מספר גבוה ואם אין מוכן על המדף אז יש כמה יצרנים בארץ שייצרו מה שתרצה ע"פ דרישה. אני לא חושב שהנקודה הזו היא הבעייתית.
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
חנן בתור אחד שקנה אופנוע ב - 2000 ש"ח זה קצת מוזר שאתה מכוון בחור נחמד כמו אמיר להוציא כ 2200 ש"ח על המתקן + כ - 3000 ש"ח על התקן גרירה ביצור מיוחד ובסוף זה גם לא יתאים לרכב שהוא קנה , מה גם שההתקן גרירה ברכבים הקלים מחובר לפח וזה איך לומר לא הכי חזק .
אבל שאני חושב על זה קצת זה מסתדר, תמיד יותר קל להוציא כסף של משהוא אחר :)
עידו
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
אם הפח יכול לגרור 500 ק"ג, למה שלא יוכל לשאת 500 ק"ג ?
-
לוריה, תבנה לו מתקן כזה אבל עם גלגלים משוגעים בקצה מאחור...
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
לכל רכב עם מספר נמוך על הפגוש יש בנמצא וו נשלף, שלא יסתיר את המספר. נראה לי סביר שניתן למצוא וו כנ"ל גם לרכבים עם מספר גבוה ואם אין מוכן על המדף אז יש כמה יצרנים בארץ שייצרו מה שתרצה ע"פ דרישה. אני לא חושב שהנקודה הזו היא הבעייתית.
אני חושב שמתקן כזה מחייב רסיבר רבוע של כ 2 צול.
וו נשלף לעדנה עד 500 קד לא יעמוד לדעתי בעומסי הפיתול שיהיו עליו אבל אני לא מהנדס
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
המתקן מצריך נקבה של 50X50.
הוא שוקל 15 ק"ג.
כרגע דיברתי עם הבעלים שוב.
לדבריו אין מתקין בארץ שיתקין וו גרירה נשלף על פרייבט, למרות שהוא לא יודע על מניעה חוקית לנושא.
אם יש כאן מישהו שיודע מה החוק אומר לגבי זה (עידו ? ) אני אשמח מאד להבהרות.
תודה
-
תגובה: שאלת נגררים ורישוי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עידו לוריה
חנן בתור אחד שקנה אופנוע ב - 2000 ש"ח זה קצת מוזר שאתה מכוון בחור נחמד כמו אמיר להוציא כ 2200 ש"ח על המתקן + כ - 3000 ש"ח על התקן גרירה ביצור מיוחד ובסוף זה גם לא יתאים לרכב שהוא קנה , מה גם שההתקן גרירה ברכבים הקלים מחובר לפח וזה איך לומר לא הכי חזק .
אבל שאני חושב על זה קצת זה מסתדר, תמיד יותר קל להוציא כסף של משהוא אחר :)
עידו
הסמיילי בסוף לא משנה את הכיעור של ההודעה הזו, מה גם שהיא פשוט שגויה. אם תלך לתחילת השרשור אתה תראה שדווקא המלצתי על נגרר ולא על הפתרון הזה. אפילו כתבתי שהפתרון הזה הוא לא אידאלי וגם הסברתי למה.
בנוסף, מה בדיוק הקשר בין הנכונות שלי להשקיע כרגע עוד כסף בצעצועים ובין נכונות ההמלצות שלי?
לא לעניין.