-
אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
טוב...
נקנה צ'ירוקי XJ 2001 סטנדרטי לחלוטין ואחרי יישור קו (שמנים, תושבות ובעיות חשמל למיניהם) נותרה רק בעיה אחת (רצינית :p).
האוטו בולם יחסית טוב לרכב אמריקאי אבל ממש שנייה לפני שהוא מגיע לעצירה מוחלטת ה- ABS נכנס לפעולה סתם ככה ומונע ממני לעצור לגמרי.
בעיה אחרת אבל עדיין נראית לי קשורה לבעיה הקודמת שתיארתי- אם אני נוסע במהירות של 10 קמ"ש ואז בולם בפתאומיות בנוסף ל- ABS שנכנס לפעולה מרגישים דפיקה מהגיר ... אבל שוב הכל במהירויות מאוד נמוכות/ קרובות לעצירה מוחלטת (כמובן שהוחלפה גם תושבת גיר)
חיפשתי בפורומים אמריקאים ונראה לי שהכיוון הוא הטבעות של ה- ABS ה- (TONE RING)
האם זה הכיוון הנכון? האם זה באמת יכול להסביר את הדפיקה מהגיר שמשהו מכיר איזה אשף בתחום באזור הרצליה??
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
אתה בטוח שמדובר על דפיקה מהגיר ולא חופש מסויים בצלבים?
ABS לא מונע עצירה, אתה אמור להגיע לעצירה מוחלטת גם עם ABS עובד.
אני לא רואה קשר בין ה ABS לגיר.
האם פרקת את הגלגלים והסתכלת על טבעות ה ABS?
האם בדקת חופשים במערכת ההינע?
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
לגבי ה- ABS נראה שאחת מהבליטות של טבעות באחד הגלגלים דפוקה.
ליד כל טבעת ישנו חיישן ש"חש" כל בליטה ובליטה. אם אחת מהבליטות לא תקינה, אז החיישן לא מעביר פקודה ליחידה המרכזית והיחידה "חושבת" שהגלגל ננעל בזמן הבלימה ומשחררת לחץ שמן בלמים עליו. זו גם הסיבה לקושי בעצירה המוחלטת.
זה לא קורה במהירויות גבוהות יחסית מפני שמהירות הסיבוב עד כו גבוהה שהחיישן לא מספיק לזהות פגם בודד על הטבעת.
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
תוציא את הפיוז של הabs אשר נמצא בתא מנוע (בקופסת הפיוזים מסומן ) וסע קצת ללא abs
(כמובן שנורית abs תידלק ללא הפיוז )
בהצלחה
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Ersten
לגבי ה- ABS נראה שאחת מהבליטות של טבעות באחד הגלגלים דפוקה.
ליד כל טבעת ישנו חיישן ש"חש" כל בליטה ובליטה. אם אחת מהבליטות לא תקינה, אז החיישן לא מעביר פקודה ליחידה המרכזית והיחידה "חושבת" שהגלגל ננעל בזמן הבלימה ומשחררת לחץ שמן בלמים עליו. זו גם הסיבה לקושי בעצירה המוחלטת.
זה לא קורה במהירויות גבוהות יחסית מפני שמהירות הסיבוב עד כו גבוהה שהחיישן לא מספיק לזהות פגם בודד על הטבעת.
תודה על כלל העצות, האמת מהסתכלות על הטבעת נראה שיש כמה שיניים טיפל'ה עקומות.
יש למשהו מושג היכן ניתן למצוא את הטבעות האלה בארץ (במחיר שפוי כמובן!!)
תודה
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
משומשות על ציריות ישנות.
זה חלק שלא ממש נשחק.
שים לב שהפירוק צריך להתבצע עם פרס (PRESS) ובעדינות יחסית ע"מ לא לשבור את הטבעת.
אני יכול לומר שלפחות בסרן הקידמי, זה תואם ל ZJ.
סער.
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
אני מעלה שוב את הנושא לדיון היות ותקלה לא נעלמה וכרגע התקשרו מהמוסך להגיד לי שהם ממליצים לקחת את הרכב למוסך המרכזי בפ"ת (יצוין כי הרכב כרגע נמצא בשפיים מוסך שניתן לסמוך על שיקול דעתם).
כמובן שההמלצה שלהם היא להחליף את יחידת ה ABS אולם הם לא רוצים להכניס אותי להוצאות מיותרות.
הם לא רואים בעיה בטבעות ABS והם אומרים שהם מזהים אי תאימות במהירות של הגלגלים ולכן הם חושדים שהיחידה דפוקה.
אין לי מושג מה לעשות...
בינתיים הרכב נשאר במוסך להחלפת מיסבים בדיפרנציאל אחורי
ארז
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
עשית מה שהמליצו לך כאן, הוצאת הפיוז של הABS?
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
כמובן שבלי לאבחן ולהרגיש את התקלה קשה לדעת,
אבל לי נשמע יותר שהמצערת שלך לא מכוונת וגורמת לסולונאידים בגיר לעבוד (הרעש מאוד דומה ל-ABS)
או שיש סולונאיד שתקול בגיר
אני במקומך קופץ לארנון
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
הסיבה ששפיים הפנו אותי לפ"ת זה כי אין להם את הסורק תקלות של ה- ABS ולפ"ת יש.
מה שאתה מציין פה זה כיוון שונה לחלוטין. האם לארנון או כל אחד מה"גורו"אים יש מכשיר דיאגנוסטיקה שיוכל לשלול תקלות ביחידת ABS?
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
אם היתה לך תקלה במחשב abs או באחד החיישנים המנורה היתה דולקת.
אם יש תקלה זה בטבעת ובעזרת מחשב דיאגנוסטיקה תוכל לראות כנראה שוני בערכי הקריאה מכול גלגל.
JEEP Grand Cherokee ZJ V8 98
IR 3.5"
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
דרך אגב, יש לי מחשב דיאגנוסטיקה מתאים.
אתה כבר מכיר את הנוהל...
JEEP Grand Cherokee ZJ V8 98
IR 3.5"
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
שפיים זה בניהול ניר בן-ארי, לא? הוא לא קוטל קנים, מכונאי וותיק ומצויין. אם הוא מכוון למחשב הABS, אני מעריך שהוא יודע על מה הוא מדבר.
אבל מה שלא יהיה - כשאתה מנטרל את מערכת הABS יזום, התופעות נעלמות?
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
לא ניתקתי את ה- ABS כך שאני לא יודע.
מה שאני כן יודע זה שבלי קשר ל- ABS הברקס לא משהו, כלומר הדוושה רכה מדי ולפעמים בבקרים אני חייב לפמפם את הדוושה על מנת לייצר לחץ במערכת אחרת כל לחיצה קטנה נועלת את הגלגלים.
אולם לפי המוסך אין כל בעיה בברקס והכיוון הוא מיחידת ABS. יש לי הרגשה רעה שאומרת שאני עומד להשקיע אלפי שקלים בלהחליף מחשב ABS אולם הברקסים שלי עדיין לא יעבדו טוב אחרי התיקון.
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
אני לא מתיימר להיות מבין גדול מדי, אבל זה לא נשמע לי בעיה ב ABS - לפחות לא הפמפום והדוושה הרכה.
האם הוחלף נוזל בלמים לאחרונה? האם בוצע ניקוז אויר בסיום? דוושה רכה+פמפום נשמע כמו אויר במערכת.
כמה ק"מ האוטו עבר? האם נבדקו הקליפרים?
סער
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
לפני החלפות חלפים יקרים, מומלץ להוציא את חיישני המירות בגלגלים ולנקותם משבבי מתכת קטנים וגם לנקות את זר השיניים שמול החיישן.
בגלל שבי מתכת אלו נגרמת קריאת מהירות שונה באחד החיישנים (זה ש"מלולכלך") הגורמת לתופעה זאת של הפעלת מע' ה ABS בבלימה מתונה ובמהירות איטית.
דרך אגב, תופעה כזאת אינה מדליקה אתת נורת תקלת ABS.
תוכל לבקש שיבצעו זאת גם במוסך שבשפיים,
בברכה - רפי לין
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
רפי אתה צודק לא נדלקת נורת ABS כלל וזה תמיד קורה בחמש מטר האחרונים אולם במוסך הם טוענים שלא משם הבעיה. לדעתי הם לא ביצעו את הבדיקה לעיל או שהם פשוט הסתכלו עם העין לאבחן בעיות ולא מצאו כלום אבל לדעתי לא פירקו חיישנים וניקו
אני אבדוק את זה אתם מחר
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
שום מוסך לא מפרק חלק בלי להחליפו בחדש. נקודה.
עצה שלי:1. נתק את הפיוז, דווח תוצאות 2. נקז אויר מהמערכת-כנראה שיש. 3. מה שרפי אמר.
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
טוב עבר קצת זמן אבל הבעיה עדיין קיימת במוסך למעשה רק הרעו את המצב. הם פירקו חיישן או שניים (לא יודעים להגיד אם פורקו כולם) ולמעשה עכשיו אני שומע כמעט בכל רגע נתון את הרשרוש המעצבן הזה מהדוושה ומה גם שפתאום הנורה נדלקת ונכבית לסירוגין.
ניתקתי את הפיוז של המנוע ABS והברקסים עובדים מצוין (אם כי יש משיכה קלה מאוד לצד שמאל). למעשה זה נראה כאילו המערכת ABS היא זו שכמעט מנטרלת לחלוטין את הברקסים.
הם טוענים במוסך שהם ניקו את כל החיישנים והבעיה היא במודול...
סוף החודש אני בארה"ב שווה להביא מודול כזה יד שנייה?
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
תבצע קריאה של התקלה כשהמנורה דולקת.
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
תבדוק עם הרכב מוגבה
אם הוא מוגבה ויש בו שסתום חלוקת עומס בלימה שלא כוון מחדש אחרי ההגבה אזי המערת מזהה נעילה של הציר האחורי בכל בלימה קלה ולכן נכנסת לעבודה מוקדם מהצפוי !!
שסתום חלוקת עומס בלימה מחלק את העומס בין הקדימה לאחור כשהרכב עמוס או ריק
כשהוא ריק מן הסתם אין אחיזה טובה לסרן האחורי ועל מנת למנוע נעילת גלגלים בכל נגיעה קלה השסתום הזה מעביר את מרבית הבלימה לציר הקדמי שעקב העברת משקל בבלימה מספק את מרבית האחיזה ויכול להתמודד עם בלימה חזקה יותר
כשהרכב מועמס חלוקת המשקל משתנה , האחיזה מאחור משתפרת וניתן שוב לנצל זוג גלגלים זה לבלימה יותר יעילה
כשמגביהים רכב ללא שינוי הכיוון הרכב מעביר יותר בלימה לאחור (רכב עמוס) אך מכיוון שאין באמת עומס על הסרן , בגלל עודף כח בלימה הסרן ננעל כמעט מיידית , מערכת הabs (שבעצם עושה את תפקידה כהלכה) מזהה נעילה ומשחררת את הסרן האחורי , אך שסתום חלוקת הבלימה לא מעביר יותר כח בלימה קדימה וכך נוצר מצב של תחושה שכאילו המערכת לא תקינה , בעוד היא תקינה לחלוטין
1) בדוק אם קיים שסתום עומס כזה
2)נתק את פיוז ה abs גש למגרש ריק ובצע בלימה בינונית
אני מהמר שרק הגלגלים האחוריים יינעלו וזה מצב מאד מסוכן שכן זה שקול להרמת הנדברקס......או בקיצור תאם אתה אוהב חראקות זה נפלא......
אם זה המצב כוון את שסתום מחדש עד שתגיע למצב בו הקדמיים ננעלים מעט לפני האחוריים , חבר את הפיוז ובצע שוב את הנסוי...
בהצלחה
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
תשמע חביבי,
אחת התשובות המרשימות...
אני אבדוק את הנושא אבל אני חייב לציין שמהשבוע שנסעתי בלי ה- ABS לא הבחנתי בנעילה אחורית של הגלגלים... אלא דווקא של הקדמיים.
יש לך מושג איך השסתום הזה האנגלית אני אבדוק אצל האמריקאיים אם אכן יש כזה דבר אצלי?
תודה
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
ארז,
אני לא זוכר איזה מודל הרכב שלך, אבל עם אתה עד 1995 אז הוא לא ניתן לכיוונון והוא נקרא כך:
Proportioning valve
אבל.. :) אם יש לך מעל 1995, אז הרווחת כי הם ניתנים לכיוונון. השם הטכני שלו הוא:
Adjustable Proportioning Valve Distribution Block
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
לא נראה לי שיש אצלך את השסתום הזה.
זה מקובל בטנדרים בעיקר.
כל התקלה מצביעה לדעתי לכיוון חשמל.
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
השועל
ארז,
אני לא זוכר איזה מודל הרכב שלך, אבל עם אתה עד 1995 אז הוא לא ניתן לכיוונון והוא נקרא כך:
Proportioning valve
אבל.. :) אם יש לך מעל 1995, אז הרווחת כי הם ניתנים לכיוונון. השם הטכני שלו הוא:
Adjustable Proportioning Valve Distribution Block
דני,
אתה מתכוון לשסתום חלוקת הלחץ שנמצא על המשאבה עצמה ושמוליק מתכוון למנגנון אחר מכני שנמצא כשהוא קיים באזור הסרן האחורי.
אני ממליץ לא לגעת בזה!
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
אני לא הבנתי את זה ככה. אבל טוב שאתה מציין את זה.
בכל אופן לבד לא עושים את זה אלא ע"י מישהו שמוסמך, כי בברקסים לא מתעסקים ובטח שלא ביחידה הזו.
המנגנון שנמצא על הסרן, לא ניתן לכיוון ולכן אני לא רואה איך הוא יכול לבצע איזשהוא כיוון שם..
אני באופן אישי, לא הצלחתי להבין את הקשר בין ההגבהה לכיוון הברקסים ברכב. קטונתי.
מעולם לא שמעתי או נתקלתי במישהו שכיוון את הברקסים בגלל דבר כזה.
אם שמוליק יודע משהו שאנחנו לא יודעים, אני חושב ששווה לפרט על זה ועל הקשר בין שני הדברים כי זה משהו חדש שעוד לא נתקלתי בו.
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו זה שאחד החוטים של החיישנים נמתח או נקרע בפנים ולא משדר את הנתונים מהגלגל כמו שצריך.
אופציה נוספת זה אוויר במערכת, שלא אמור להיות קשור לשינוי הזה אבל יכול להגרם כתוצאה ממתיחת צנור ברקס, כיפוף וכיוצא בזה..
-
תגובה: אחרי יישור קו בצ'ירוקי נותרה רק בעיה ב- ABS
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
השועל
אני לא הבנתי את זה ככה. אבל טוב שאתה מציין את זה.
בכל אופן לבד לא עושים את זה אלא ע"י מישהו שמוסמך, כי בברקסים לא מתעסקים ובטח שלא ביחידה הזו.
המנגנון שנמצא על הסרן, לא ניתן לכיוון ולכן אני לא רואה איך הוא יכול לבצע איזשהוא כיוון שם..
אני באופן אישי, לא הצלחתי להבין את הקשר בין ההגבהה לכיוון הברקסים ברכב. קטונתי.
מעולם לא שמעתי או נתקלתי במישהו שכיוון את הברקסים בגלל דבר כזה.
אם שמוליק יודע משהו שאנחנו לא יודעים, אני חושב ששווה לפרט על זה ועל הקשר בין שני הדברים כי זה משהו חדש שעוד לא נתקלתי בו.
יש מנגנון כמו ששמוליק מצאר בעיקר בטנדרים.
בהתאם לגובה הרכב מעל הסרן האחורי ( משקל מועמס) משתנה באופן מכני יחס הבלימה בין סרן קדמי לאחורי.
לדעתי לא שיך לתקלה שארז מתאר...
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex