ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...95%D7%A2%D7%94
Printable View
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...95%D7%A2%D7%94
מסכים עם כל מילה ,עצבני כואס מאוכזב ועוד אבל כנראה שדודו טופז ז"ל צדק במערכון שלו פעם שאם אנחנו קמים בבוקר ולא חוטפים איזה מכה בראש אנחנו לא יכולים להתחיל את היום .זה עצוב וכואב מה שמעבירים אותנו כאן בארץ המוגבלויות הבלתי אפשריות.
בראיה כללית מדינת ישראל (לרבות העומדים בראשה) השכילה להתמודד בצורה מכובדת
עם הסערות הכלכליות שעברו על העולם משנת 2008.
אני מניח שלא ניתן יהיה להתמודד עם העליה בגרעון התקציבי שלא דרך העלאת מיסים.
גם אם יהיו קיצוצים משמעותיים בהוצאות הממשלה וגם אם יהיה שיפור בנתוני הצמיחה של המשק.
לפעמים קיצוץ גדול מידי בהוצאות הממשלה יכול לגרום להאטה ולעכב את הגידול בצמיחה.
החשבון הוא פשוט בכדי לצמצם גרעון צריך או להגדיל הכנסות (צמיחה או מיסים)
או להקטין הוצאות (הקטנה בתקציבי הביטחון החינוך והרווחה)
דעתי האישית היא שלא יהיה מנוס מהגדלת נטל המס ועם כל הקושי שזה יכול לגרום זה עדיין
מחיר קטן לעומת הנזקים העצומים שיכולים להגרם לכולנו אם הגרעון בתקציב לא יטופל.
זה לא הם ואנחנו זה אנחנו.
אם תהיה בעתיד התקדמות משמעותית בהכנסת כמליון חרדים וערבים למעגל העבודה
אפקט הצמיחה שזה יגרום יכול להספיק ע"מ לצמצם משמעותית את הגרעון, אבל כרגע אין מנוס
מהעלאה של המיסים ולא משנה איזה מס.
צריך לזכור שאתה מדבר על ממשלה שמגלה אחריות ומקצועיות ומראה קבלות מוכחות ביכולת שלה לטפל
בכלכת מדינת ישראל..
אני ככלכלן עם שערות לבנות מוכן לשאת בנטל המס הנוסף שיוטל עלי ובעיקר שנושא הגרעון התקציבי
יטופל ולי אישית זה לא ממש משנה אם זה יהיה רק דרך תוספת מס.
אני לא חסיד של קיצוץ בהוצאות הממשלה . אני חושב שמדינת ישראל צריכה להגדיל את ההוצאות שלה
גם דרך הגדלת נטל המס ובעיקר כדי לתת לנו שירותים יותר נרחבים של חינוך ורווחה.
ואני מקווה שהממשלה החדשה גם תדע להוציא בצורה מושכלת את הכספים שהיא תקבל מאיתנו.
תמיד דוחפים את החרדים שלא רוצים לעבוד ויושבים עלינו כמו אבן ריחיים, אבל איפה תכניס מיליון איש לעבודה? יש מיליון מקומות עבודה פנויים שמישהו לא סיפר לנו עליהם?
וגם הרעיון שמישהו ידע לאן מתי וכמה אני נוסע? לא נשמע לכם כמו חדירה גסה לחופש הפרט? זה הדבר הראשון שאזרחי מדינה מתוקנת יתרעמו עליו. מה השלב הבא בואו נשים צמיד של מעצר בית לכולנו שממשלת ישראל תוכל לדעת איפה אנחנו נמצאים בכול רגע נתון... אולי נוסיף ךו גם שוקר חשמלי שלא נוכל לצאת ממתחם סגור ללא אישור...
מד"ב? אני כבר לא כ"כ בטוח...
ממש לא משנה לי שמישהו ידע לאן אני נוסע
אפשר לחשוב שאני מעניין מישהו
דווקא נחמד לדעת שעוד מישהו חוץ מאישתי רוצה לדעת איפה אני..
איך מכניסים אותם למעגל העבודה?
זה גלגל כזה , ברגע שחלק מתחילים לעבוד הם מרוויחים יותר ואז הם גם צורכים יותר
רוצים יותר אוכל אולי מכונית בגדים וכו
מישהו יצטרך לספק את התוספת הזו וחוזר חלילה ככה נוצרים מקומות עבודה
תוספת הצריכה יוצרת את מקומות העבודה
פתחתי על זה אשכל לפני מספר ימים, הכעס שלך מוצדק ידידי ואני חולק איתך את אותה טמפרטורת עצבים,
אתה יודע מתי השינוי יבוא? כשנהיה חמומי מוח כמו המצרים, הם עכשיו עושים מצור על ארמון הנשיאות,
אנחנו כמעט 8 מיליון אזרחים, מספיק שמיליון יתגודוו מול הכנסת עם קילשונים, כמה המשטרה ויחידות
האבטחה של משמר הכנסת יוכלו לעמוד מול זה? לא הרבה זמן!
-יש לי הרגשה שמי שכותב נגד מדיניות הממשלה , כותב ממניעים פוליטים (שונאים את ביבי בצורה לא רציונאלית) ולא מנקודת מבט אובייקטיבית.
-אני חושב שהמדיניות הכלכלית שנהוגה בארץ (עד היום) היא מדיניות אחראית שמנעה אבטלה (במחיר של עליית הדיור).
-הפיתוח המסיבי של התחבורה הוא חלק די גדול מהגרעון הממשלתי , אבל בטוחני שעם סיום העבודות במחלפים הגדולים , כולנו נהנה מנתיבי נסיעה משופרים ( אפשר כבר לראות תוצאות כאלה בחיפה למשל כשהתנועה באזור הרבה יותר חלקה ומהירה מאשר לפני כשנתיים ונוחות הנהיגה תגדל עם סיום כביש 22 =עוקף קריות)
-מחירי הדלק בארץ הם די זהים ובמקרים רבים אפילו נמוכים מאשר באירופה.(תמיד אפשר לזרוק סיסמאות לאויר)
-כניסת חרדים וערבים לשוק העבודה,(לא מיליון איש בבת אחת כפי שמתארים הדמגוגים כאן) תגדיל הן את הכנסתם הפנויה ואיתה תעלה הצריכה שתבסס יותר את שוק העבודה והן תזרים יותר כסף לממשלה(מיסים והורדת קיצבאות) דבר שיקטין גירעון.
לא היה לי כוח לקרוא הכול, לדעתי אין סיכוי שיכריחו להתקין כזה מתקןץ אולי יהיו תאי אגרה או חיישנים כמו בכביש שש לכל מי שנכנס לעיר. כמובן שיכול להיות שאני טועה אבל אם זה יאושר ואף אחד לא יתנגד אז מגיע להם. אני לא מתכוון להתקין כלום ומבחינתי לא להגיע לת"א זה רק טוב.
נדמה לי שהרעיון המקורי היה שמי שיתקין כזה יקבל הנחה גדולה או פטור ממיסוי על הרכב.
זו תגובה רשמית של משרד התחבורע על הפרסומים האחרונים בתקשורת בנושא הנ"ל
http://he.mot.gov.il/index.php?optio...-c-1&Itemid=65
אחחח, העיתונאים האלו... סתם משמיצים.
מי כמונו יודע שהרבה לפני שתהיה רקבת קלה בתל אביב, יהיה מס גודש.
אגב רקבות, מישהו יודע לומר כמה קילומטר קוי רקבת היו בישראל 1920 לעומת כיום?
אותו דבר אם לא יותר
אתם מדברים רחוק, לפני שתהיה רקבת קלה בוא נגרום לרקבת להגיע ולצאת בזמן.
לפני שנתיים עשיתי ניסוי וניסיתי לעבור לרקבת. במשך שבוע לא היה יום אחד שהיא
לא אחרה. זה התחיל בקטנה ב 5 דקות ונגמר ב 40. ובוא לא נדבר על לוחות הזמנים
שלא תואמים שום כלום. 7:55 רכבת, הבאה ב 8:40. הגנים נפתחים ב 7:30. בואו
נראה אתכם מספיקים לשים 2 ילדים ולהגיע לתחנה (כולל חניה) ולמצוא גם מקום לשבת.
ומשרד התחבורה בראשות ישראל כץ לא מתכנן, רק מה, ישראל כץ לא יהיה שר התחבורה
והוא לא ממש מחליט, מי שמחליט זה נערי (עברייני) האוצר.
יש יותר פסים היום, בכל מקרה (גם אם אתה מחשיב את שטחי עיו"ש וגם אם לא).
קובץ מצורף 69781
קובץ מצורף 69780
המוח היהודי הרי ידוע ביחודיות שלו, והינה לכם עוד דרך יחודית לגבות כספים מהציבור, וכן זה בדיוק אותו הציבור שמשלם מיסים, שעושה מילואים ובאמת שאין צורך להוסיף...
כמי שמעורה במערכת הפוליטית הארצית והמקומית מזה מספר שנים, אני לא יכול להיות אופטימי באשר לשימושים שיעשו בכסף שיגבה, סוגיית מאגידי המים היא ההוכחה שבמערכת הפוליטית הקיימת במדינתינו (הארצית והמקומית) גם אם יש למשהו כוונה טובה, כל העסקנים למיניהם ימצאו דרך להרוס אותה, ולצערי הרב ככה יהיה גם במקרה הזה.
אני דירקטור בחברה ממשלתית ואני רואה מקרוב אחת לחודש כיצד כספי הציבור מבוזבזים...
משהו אמר משאבת כסף???
אני לפעמים שומע על דברים שנעשים במשרדי ממשלה ואפילו לא הגדולים. תאמין לי שהמצב עוד יותר גרוע....
פה קבור הכלב !
ואנחנו ממשיכים לאכול בתיאבון ספינים על אירן, חרדים, סוריה, מתנחלים....
(מושיק, בחיאת, מליון חרדים וערבים שאינם עובדים ? אתה חי בפלנט ynet ?)
דוגמא קטנטנה ועדכנית - 7 מחוזות יחליפו 24 (!) איגודים http://www.israelhayom.co.il/site/newsletter_article.php?id=26595&hp=1&new sletter=05.02.2013
Sent from my iPhone using Tapatalk
בשנים האחרונות יש השקעה גדולה יותר במסילות רכבת ובמחלפים, אבל אל לממשלה הזו להתהדר בזה.
בכוונה אני לא מתלונן "מעט מדי, מאוחר מדי" למרות שזה אשכרה ככה, כי זה באמת יותר טוב מהכלום בחזקת כלום, שאפיינו חלק מהממשלות הקודמות. כולל ממשלות אותן הנהיגה מפלגת השלטון הנוכחית.
אתם מאמינים לישראל כץ?... לא נעים, אבל אני לא. אגרת הגודש אולי לא נכנסת לתוקף מחר, אבל שלא יהיו לכם אשליות. היא תגיע... כשאגרת הגודש תיכנס לתוקף מין הסתם לא יקראו לה בשם המפורש הזה שלא נשמע טוב (שום "אגרה" לא נשמעת טוב). ימצאו כבר איזה שם ידידותי יותר עם עלעלים ירקרקים ועננים כחלחלים ופרחים ורדרדים למס הנוסף הזה וישקיעו מיליונים מכספי הציבור ביחצ"נים שיעזרו להחדיר אותו ביתר קלות לתודעת הציבור המעונה...
לעניין "כתיבה ממניעים פוליטיים" - זה בדיוק מחזק את מה שכתבתי. אותם מניעים פוליטיים הם בדיוק מה שמחרב לנו כל חלקה טובה. עם ישראל לא מסוגל להתאחד סביב שום דבר, מהמחאה החברתית, דרך מצוקת הדיור דרך מיסים מוגזמים על מכוניות, ובשנים האחרונות אפילו לא סביב דגל ישראל במקרה של עימות עם האויב. וכל זה מפני שלא משנה מה נושא הויכוח, מיד נתחלק למחנות פוליטיים - ימין מול שמאל, שונאי ביבי מול תומכיו.
יהיה מי שיטען טיעונים מנומקים בעד מדיניות הממשלה הזו - זכותו. לי יש ביקורת על איך הממשלה הזו מנהלת כאן את העניינים, ושאם היתה שקולה ואחראית כפי שמישהו תיאר כאן, אולי לא היינו מגיעים למצב בו באמת כבר אין ברירה אלא להטיל עוד גזירות על הציבור?...
סחטיין עליך נמרוד שהבאת את מפת הקווים הזו!
גבולות ארץ ישראל הם כל השטחים שהם בשליטה ישראלית (מהים עד הירדן)
אם אני מסתכל על הקווים השחורים במפה החדשה זה נראה לי שהיה פעם יותר קווים.
ההבדל הוא שאז היתה הרכבת החיג'אזית והיום יש את באר שבע נחל צין שלמעשה דימונה היא תחנת הנוסעים האחרונה שלו.
בנוסף - בתקופת המנדט יכולת לעלות על רכבת בישראל ולנסוע עד צרפת....
המפות האלו בכל מקרה עושות שכל ומראות ש90 שנה חלפה, ומתוכם מעל ל-60 שנון שלטון ישראלי - השינוי בתשתיות הוא מזערי אם בכלל.
וזה לא שיש פה תשתית תחבורה ציבורית אחרת במקרה.
זה גם לא אשמה של שלטון אחד ימני או שמאלי כי אם זלזול מתמשך באזרחים.
אז תגידו לי איפה הכסף?
הרכבת החיג'אזית היא הדבר העיקרי שהיה אז ולא קיים היום. מהמסילות מטולכרם לשכם ומסבסטיה לג'נין ולעפולה יש רק שרידים. את קו רכבת העמק שהמשיך לפעול עד שנות ה50 אנחנו רואים קם לתחייה מול העיניים. בסך הכל יש קילומטראז' וכמות תחנות גדולה יותר היום משמעותית. נכון שהרוב זה מהשנים האחרונות, וזה הרבה פחות ממה שהיה אפשר לצפות אחרי 60 שנות מדינה עצמאית. וזה בעיקר הרבה פחות ממה שצריך בפועל - מערך הרכבות והמסילות קטן בהרבה מההיצע המודרני כי 45 שנה הוא רק התנוון במקום לגדול, ולכן העומס המוגזם, והשרות בהתאם (ב15 שנה אחרונות הרכבת צומחת, וגם אם הוכפלה כמות התחנות וקילומטר המסילות מאז, הרי שיש כמעט פי 10 נוסעים!).
תוספת למען הדיוק - כיום ברכבת ישראל 1,100 קילומטר מסילות, בימי המנדט כולל הרכבת החיג'אזית משהו כמו 500 קילומטר בשטחי ישראל של היום. הכל בוויקיפדיה...
בנושא הרכבות בארץ , אתם יכולים לבוא בטענות רק ללובי גופי התחבורה שהיה ברוב הכנסות ,לובי שהיה מורכב מנציגי אגד/ חברות ההובלה הגדולות / הקופרטיבים לתחבורה / הקיבוצים /תנועת המושבים .
הם התנגדו להקמת רשת מסילות הברזל מחשש לפגיעה בפרנסתם (ולעזאזל הנהגים שנרקבים בפקקים שבכבישים או חו"ח נהרגים בתאונות דרכים).
רק ממשלה שלא הייתה מחויבת לאותם גופים (כן כן ממשלת הליכוד לדורותיו ) היא היא שנתנה את האור הירוק לפריסת הרכבת- כך שדמגוגיה זה טוב , אבל האמת עוד יותר .
בקשר לרכבת העמק (בטעות מישהו כתב החיג'אזית) בל נשכח שהשלוחה מג'נין דרך סבסטיה לכיוון טול כרם ולוד נסללה 0ע"י מייסנר פאשה) בגלל הצורך בתעבורה צבאית (חיילים ואספקה)תורכית לכיוון באר שבע ומשם דרך ניצנה לתעלת סואץ .
הכוונה הראשונה היתה לסלול את המסילה מעפולה דרך ג'נין לשכם ומשם בדרך גב ההר לירושלים אך כאמור מלחמת העולם הראשונה שיבשה מהלך זה .
הקו לשכם מסבסטיה הושלם בזמן המנדט , עבד כמה שנים ונסגר בתחילת שנות ה 30 של המאה שעברה .מחוסר כידאיות ובגלל חבלות חוזרות ונשנות .
אז היו ק"מ500
היום יש 1100 ק"מ כאשר הם סופרים כנראה את הנתיב הנגדי שסללו בשנים האחרונות - אין יותר קווים משהיו פעם.
למי שלא הבין מה שניסיתי לומר - פעם היה בין תל אביב לחיפה רק מסילה אחת ובאזור בנימינה היתה הכפלת המסילה והיינו צריכים להמתין עד שתגיע הרכבת ממול (בדרך כלל היא לא היתה באה בזמן...)
ואני חושב שאתה נופל ברשת התעמולתית של ביבי ולא מסתכל על העובדות, ולמען הסר ספק - אני מאלו שחושבים שביבי הוא אשף תקשורת שבפועל לא ראוי לנהל חנות רהיטים, ולעובדה שהוא נבחר קוראים נצחון הבינוניות.
המצב הכלכלי של מרבית אזרחי המדינה רחוק מאוד מלהיות טוב, אחוז העוני בקרב האנשים העובדים הוא גבוה כמו גם הפערים החברתיים ואם מראים לך נתוני אבטלה נמוכים זה גם קישקוש כי נתוני האבטלה במדינת ישראל נמדדים ע"פ דורשי העבודה דרך לשכת העבודה - ורוב דורשי העבודה לא שם.
גם בתחבורה הציבורית נעשה מעט מידי ורוב הכסף הושקע באינטרסים של "השותפים הטיבעיים" שהם אחוז די קטן מהאוכלוסיה.
אין שום קשר בין עליית מחירי הדיור לבין שמירה על היציבות הכלכלית, מי שגוזר את הקופון מעליית מחירי הדיור הם בעיקר טייקונים ששולטים בחברות נדלן, אם המדינה הייתה מפשירה קרקעות ומחייבת קבלנים לבנות אחוז מסויים מהדירות לדיור בר השגה המצב היה אחר לגמרי ורק להזכירך שטייקון שמרוויח פחות לא משלם פחות מס כי גם ככה יש להם כל מיני הטבות ופטורים מוזרים.
הדלק באירופה יותר יקר מאשר בארץ אבל זה מדד מוטעה, המדד שמקובל בעולם הכלכלה הוא להשוות מחירי מוצרים יחסית לשכר הממוצע במשק ובמדד הזה הכל כאן יקר בטירוף, כולל הדלק.
למעשה בארץ אי אפשר לנהל חיי משפחה סבירים עם משכורת ממוצעת מה שכן אפשרי ברוב אירופה (ושלא יפחידו אותי עם יוון וספרד כי המצב שם שונה לגמרי).
אז איך סותמים את החור?
פשוט מאוד - מתחילים בצימצום ביזבוזים וממשיכים בגביית מס אמת וביטול כל מיני הטבות מס לכל מיני טייקונים ועשירים ורק אח"כ באים אל מעמד הביניים.
[
ברור שהכוונה האמיתית הינה חליבת כסף
אם היו רוצים להקל על העומסים כמו בכל המדינות היה צריך לעודד כלים דו גלגליים והיה צריך לבטל את המס עליהם (כי הביטוח ממילא יקר).
אבל !!!
הכי מרגיז הוא שגם הכלכלנים באוצר יודעים שהרוב יעדיף בלית אלטרנטיבה אחרת לשלם את המס ולא לעבור לתחבורה ציבורית (כי לא קיימת)
כי אם כולם יעברו לתחבורה ציבורית תקציב המדינה לא יעמוד בהפסד כל כך גדול של הכנסות ממס על הדלק.
מאחר ואנו חלוקים בדעה מה נכון ומה לא נכון לעשות , האם נתניהו מנהיג טוב או רע למדינת ישראל וכו..אני אין לי חשק ורצון להתעמת איתך (צדיק באמונתו יחיה).
אני רק לא מקבל את הקביעה ההחלטתית שלך של מי ראוי לעשות מה (ולחילופין "אלטרנטיבה" שאתה מציע).
לכן בוא נסיים כאן את הויכוח .
אם אתה יכול להתייחס לנושא התחבורה הציבורית בארץ והזנחתה ע"י הממשלות ה"סוציאליסטיות" אז בבקשה .
דוד
אני, ממעמד הביינים, דואג כל יום איך אני עובר את החודש בלי להכנס לחובות לבנק בסופו של החודש...חולם על קניית בית ראשון...ללא כוחות לנסות ולשנות את הגזרות שהממשלה מענישה אותי!!!
אז יום אחד אזרתי כח וניסיתי לעשות משהו בנדון, משהו... אבל באותו ערב (אחרי העבודה, כמובן) קיבלתי טלפון - תגיע למילואים בצו 8 !!! וכמו ישראלי ממוצע ממעמד הביינים התייצבתי למספר שבועות והכח שאזרתי נגמר במילואים והבנתי שאין ברירה, צריך לחזור לשגרה.....
"ממשהו שכן ניסה לעשות שינוי קטן - לא בחרתי ברה"מ הקודם".
* יכול להיות שאם דרור היה פותח מפלגה - ממני בטוח היה מקבל קול :)
נו.. אז אלדד יניב עם מפלגת ארץ חדשה דיבר על אותם הדברים לפני הבחירות.
עשה הרבה רוח וגלים ומי שראה את 13 הפרקים של "השיטה" ביוטיוב או בפייסבוק הזדעזע, וקיבל לראשונה פרספקטיבה נכונה על הממשלה ועל העומדים בראשה, וגם על אלו שמנהלים מלמעלה את אותם ברנשים בממשלה.
( מי שטרם ראה - חייב!! לראות את אותם פרקים).
אז מה? הוא לא עבר את אחוז החסימה, כי בסופו של יום הציבור העדיף להצביע למשהו בטוח ומוחשי.
ברגע שתפנימו כי מי שמנהל אותנו ואת הממשלה הם מספר קטן של אנשים שכמו בלוח משחק מזיזים את הפיונים מצד לצד בכדי להעשיר את כיסם, ויבוא היום שעל צווארו של כל אזרח יושתל צ'יפ כמו של כלב ואז נחזור לימי הביניים.
אז עכשיו החרא מתחיל קצת לצוף, אנשים מתחילים להבין, מחפשים שינוי, אתמול בערוץ 10 בתוכנית המקור אפילו דיברו על הקשר בין הון - שלטון - תקשורת לראשונה בריש גלי.
המהפך יגיע לבסוף, לדעתי אם לא בקדנציה הזו אז בבאה.
היום שמעתי ברדיו פרסומת חדשה וזה בערך נשמע כך : "מעלימי המס הם אילו שעובדים בשחור עם ידוע לכם על כאלו אנשים דווחו למספר טלפון XXXXXX ואז תצטרכו לשלם פחות מס " .
סוג של דמגוגיה בחסות המדינה אני יודע שעם כולם ישלמו אז נשלם פחות אז אולי הפקחים של רשות המסיים יעשו קצת עבודה בישובי "המגזר " בארץ ואז נשלם פחות , ולא יהפכו אותנו למלשינים / עובדים שלהם .
עצוב מה שקורה כאן .
עידו
אני החלטתי לשמוע לעצתו של מיודעינו "דרור ברלי" וחזרתי לחיות בשוויץ ששם רכבת שמאחרת 2 דקות מייד מתנצלים בכריזה של התחנה :D.
וכל ערב אני יושב וצופה בלינקים של "ברלי עצבני" ומודה לו על העיצה לברוח.
"יש אנשים שלומדים מטעויות של אחרים ויש אנשים שלומדים מטעויות של עצמם ו...... מטומטמים שלא לומדים בכלל."
לא עברו את אחוז החסימה בדיוק בגלל הקשר בין הון לשלטון.
אף אחד לא סיקר אותם והם לא נחשפו לציבור.
אגב, יש כבר פרק 14.
ואגב, מה לא מוחשי?
מה יותר מוחשי ממושחת שמכיר את כל המשחקים והחליט שהוא רוצה לשנות, ובמאי שעשה דבר או שניים מתחילים להיתנהג כמו השוטרים שלנו בכנסת,
שני פשפשים שהיו יושבים בכנסת ובימי הלוביסטים, היו דואגים ליחס כוחות שווה, על 200 לוביסטים היו מזמינים 1000 אזרחים כדי להשמיע את קולנו.
היו קצת משמיעים אתקולם של האזרחים ומזכירים לח"כים מי משלם להם את המשכורת.
אני הימרתי עליהם ועדיין מוכן לשלם להם משכורת מאשר לליברמן , או אריה דרעי, עבריין מורשע שישב בפנים.. ולא ברור לי איך מצא את דרכו בחזרה בכיסא!