לא עלה כאן אף פעם, אז אשמח אם תשתפו בשיטות הנכונות לפרוק ניטים (מסמרות).
Printable View
לא עלה כאן אף פעם, אז אשמח אם תשתפו בשיטות הנכונות לפרוק ניטים (מסמרות).
תלוי בסוג
יש בדפיקה
יש בקידוח
יש בקידוח מיוחד
יש בהשחזה
כל ניט צורת השיחרור שלו
והכל בהתאם למקום בו נמצא הניט
כל ניט שפגשתי עד היום והייתי צריך לפרק, קדחתי.
מדובר על ניטים כאלו. אם זה ניט 4, קודח עם מקדח 4 מ"מ, ניט 5 עם מקדח 5 וכו'.
הרבה פעמים כשמדובר על פח דק, בתהליך הקידוח הניט מסתובב עם המקדח, זה כבר עניין של מעט ניסיון ורצון טוב לקדוח אותו החוצה.
אפשר לקדוח גם עם מקדח גדול יותר בקוטר, עד שנגזר הראש של הניט מהגוף.
זה מהניסיון האישי שלי עם ניטים.
אני רוצה לפרק את הסולנויד ש נעילת הדלת בג'יפ. הוא מחובר לדלת עם שני ניטים. מצ"ב תמונה מהרשת -
קובץ מצורף 70134
קובץ מצורף 70135
כנ"ל - מניסיון אישי , קדיחה הכי יעיל, קוטר המקדח , כקוטר החלק הפנימי של הניט.
הי נמרוד אתה מחליף ? כי התעייפו ?
אם כן תוכל לשתף כמה עלה ןהיכן ?
שלי עייפים מאוד.
מצאתי את המוצר הזה - נראה שווה משהו ?
http://item.mobileweb.ebay.com/viewi...id=26683008341
טוב, עם צ'רוקי אז צריך אולי לקדוח; אבל אילו היו אלה ניטים של דיפנדר הייתי אומר לך שזו עדיפותה של הטכנולוגיה הבריטית, חכה שבוע-שבועיים, וזה ייפול לבד...
רמי הצחקת אותי .
נמרוד ניטים/מסמרות זו משפחה גדולה של מחברים כל אחד דורש שיטה שונה של שחרור כך שאת חייב לצלם את הניט/מסמרה הספציפי ואז אפשר לתת לך את השיטה לשחרר אותו , בתמונה שהעלת לא רואים שום ניט / מסמרה .
עידו
אין בעייה, אני אצלם מחר.
דובי, אני לא יודע להגיד משהו חכם לגבי הסולנוידים האוניברסליים שקישרת. הם נראים שונה מהמקוריים (שמתי תמונה למעלה). אני קניתי סט של 4 מקוריים ב125$.
למען הצדק ההיסטורי. ובלי ממש קשר לשאלה שלך... נראה לי שגם לא העלת תמונה של סולנואיד. זה אקטואטור עם מנוע, לא?
זה אכן לחלוטין אקטואטר ( מנוע חשמלי ללא אלקטרומגנט) דור ראשון של ג׳יפ וזה ממש לא קשור לאיך מסירים ניטים...
אגב, אם אתה כבר פותח תרענן גם את הקליפסים פלסטיק שמצמידים את ריפוד הדלת לפח.
יש לקנות קופסאות כאלו באיביי בדולרים בודדים.
יש לך כאן את כל מה שאתה צריך:
http://www.youtube.com/results?searc....1.yNjDrk-FRRY
מה שכן,
אני הייתי ממליץ לך לקנות מקדח איכותי (למתכות רכות כמו אלומיניום), זה יהיה הרבה יותר קל ומדוייק ויחסוך לך חימום מיותר של "הסביבה" של הניט.
נמרוד אולי לאחר הסרת/ניתוק הניטים , תוכל לחבר בחזרה ע"י השתלת אם עיוור , וכך לפעם הבאה כל מה שתצטרך זה לפתוח בורג מהברגה שתולה .
אצלי בסיקס כך אני עושה את רוב הברגים שיש סיכויי שיצטרכו להפתח פעם , כולל כל המקומות שבהם אמורים להשתמש עם בורג קודח . הכל אומים עיוורים .
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=65017
ריקו
מאיפה אפשר לקנות אומים כאלו בבודדים או קופסאות קטנות
בכמה מידות נגיד M6-8
שאני חושב על זה יש הרבה מה לעשות איתם בגיפ...
מחם טכניקס מוכרים אותם וגם את כל מגוון הכלים לשום של rivnut .
עידו
בעזרת קרוב משפחה עם נסיון רב יותר משלי בנושאי ניטים, התחלתי לפרק את הניטים בקדיחה. אחד הלך יפה, שני פחות (אלו שני החורים שבתוך השקע במרכז התמונה). המחיר - שני מקדחים קטנים, מאיכות לא ידועה, שנשברו. צריך מקדחים איכותיים וחדים, מן הסתם.
קובץ מצורף 70152
לגבי החיבור של המנועים החדשים - לא נראה לי הגיוני להשתמש בניטים רגילים במודע, גם ככה חלק מהחורים מוגדלים כבר. חשבתי להשתמש בברגים ואומים רגילים, יש גישה אם כי מוגבלת להכנס עם מפתח ואום. אבל Rivnut נראה פתרון אידיאלי במקרה זה. עידו, צפה ביקור... :D
בחזרה לנושא הפרוק - נשארו שאר הדלתות. אם אני מבין נכון, צריך להתחיל עם מקדח קטן מקוטר הניט, לקדוח אותו באמצע, ואחרי שחודרים את כולו, בשאיפה בלי לשבור כלום, עוברים למידת מקדח גדולה יותר ויותר ואוכלים את הדפנות שלו מהאמצע, עד שנופל מעצמו. אכן?
לא.
אני לפחות לא עושה ככה.
זה ניט 4? אז עם מקדח 4, קודח וזהו.
עם קוטר החור בראש שאני מודד עם קליבר הוא 4, זה אומר שהניט עצמו גדול יותר - אני צודק?
אם אתה מודד את הקוטר של איפה שהיה הפין שמרחיב את הניט, אז כן, כמובן שהקוטר החיצוני של הניט גדול יותר.
בתמונה שהעלית החור העליון נראה די טוב. מה הקוטר שלו? תעגל מטה למידה עגולה וזה המקדח שאתה צריך.
ניט נמדד על פי קוטר האלומיניום, זה שנכנס למתכת.
הוא לא נמדד על פי קוטר המסמר שלו.
לכן, אם החור שנשאר בתוך הניט אחרי הוצאת המסמר הוא 4, הניט הוא גדול יותר.
עוד טיפ קטן -
לפעמים הגישה עם מקדחה מעט בעייתית, ולפעמים אתה חושש לפגוע בחור המקורי ע"ג החלק (לדוגמא אם היית רוצה לשפץ ולהחזיר את החלק, שהוא פלסטי וישן).
במקרים אלו (וגם במקרים מהם יש מסמרות - ללא חור בראש, שימרכז לך את המקדח) אפשר לקחת משחזת וולה או דרמל, ולהוריד בעדינות את הראש של הניט.
החלק אמור להישלף ללא מאמץ, ואת שארית הניט אפשר לדחוף פנימה לאחר קיצוץ עם קאטר.
עוד שאלה קשורה - ואם יסתבר שיש דיון מעניין אז נפצל -
לגבי הפלסטיק שמודבק על החלק הפנימי של הדלת, Waterdam. עד היום פירקתי פה ושם דלת כזאת או אחרת, ומה שעשיתי כדי לאטום את העסק בחזרה היה להשתמש בצלוטייפ שקוף רחב "מלחמת המפרץ". עושה רושם שזה פתרון פשוט שעובד. בFSM מדברים על הדבקה חזרה עם דבק מק"ט XXXX מקורי של היצרן. מה התחליף הזמין לעניין והאם זה שווה השקעה בכלל או להמשיך עם הצלוטייפ?
כבר יש דיון במעמקי הפורום בנושא.
כל דבק שלא אוכל את הפח יעשה את העבודה. סיקהפלקס או "הקץ למסמר" או כל דבר אחר שהוא לא סיליקון חומצי.
אסף.
נמרוד,
אני השתמשתי בסוג של "מסטיק" שקניתי מזגג רכב.
נראה כמו החומר המקורי שהיו שמים לפני שנים...
שכחתי את שמו..
אבל אם תשאל זגגי רכב הם מן הסתם ידעו לומר או למכור לך את זה.
סער
לא מאימים עלי עם Rivnut , או עשרה :p רק שהיה ברור הרכב שלך יתחיל מהפך למילימטרי ;)
לגבי כל השאר קידוח ניט לפי החור שהוא נכנס אליו בפח .
לגבי הדבקה אני ממליץ על דבק של 3M ראה כאן זה דבק חזק מאוד אבל אפשר להוריד עם צריך , לעומת סיקה וחברותיה שלהוריד אותן קשה מאוד .
עידו