-
1 קבצים מצורפים
רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
אהלן כולם!!! מצטערים על האיחור הקל בעדכון וההעדרות מהפורום בחודשים האחרונים. בתקופה הזו עבדנו מסביב לשעון ועכשיו אנחנו גאים להציג עדכונים ראשונים מהרכב השלישי של קבוצת המירוצים של אוניברסיטת בן-גוריון – BGR.
יש פער גדול להדביק אבל אני מקווה שתוך כמה הודעות נוכל לעדכן בכל היקף העשייה שהקבוצה עושה.
אז ככה: אחרי ההצלחה בשנה שעברה ומתוך מחשבה על התחרות הבאה, הוחלט לבנות רכב המבוסס על הרכב הקיים. אחת ההחלטות המרכזיות היתה לקצר את שלב התכנון על מנת להעמיד רכב כמה חודשים לפני התחרות. חשיבה זו נובעת משני טעמים: 1- אימון נהגים, דבר שכמעט ולא היה לו זמן. 2- כוונון הרכב וניסויים על התכן החדש. ברור שרכב צריך נסיעות מבחן וכיול לפני שהוא מתחרה. לבנות רכב וישר ללכת להתחרות משמעו זמנים פחות טובים במסלול. בשביל זה הוחלט השנה להוסיף צוות שזה תפקידו - למידה של דינמיקת רכב וביצוע ניסויים. הרכב הקודם ישמש לנו כפלטפורמה לניסויים וללימוד והמטרה היא להגיע עם סדרת ניסויים מוכנה על מנת לכוון את הרכב הבא בצורה הטובה ביותר עם נהגים מנוסים יותר. מבחינתנו קפיצת המדרגה הגדולה ביותר השנה תהיה היכולת לנתח דינמיקת רכב, לערוך ניסויים ולפי זה למצוא את הסט-אפ האידאלי לכל נהג בכל מקצה.
עד כאן ההקדמה.
אמנם נאמר שהרכב יתבסס על קודמו אך דומה לו הוא לא הולך להיות. ישנם שיפורים רבים שאנו מתכוונים לעשות ורובם נעשים לאחר הסקת המסקנות משנה שעברה. נסקור את השינויים המרכזיים שיעשו השנה (בצורה מדגמית, יש עוד המון שיפורט בהמשך) ובהמשך ניגע בתכן של כל הרכב.
1- דינמיקה: צוות חדש שתפקידו הוא ללמוד לכוון רכב לאחר בנייתו. הצוות בונה מערכי ניסוי ולומד את ההשפעות של כל גורם שניתן לכוון (מוטות מייצבים, משככים, ניהול מנוע וכו').
2- מנוע: השנה הוחלט לעבור לעוקה יבשה. מוציאים את הקרטר ושמים מכסה שטוח וכך ניתן להוריד את המנוע בכמה סנטימטרים. במקום הקרטר מתקינים מיכל שמן חיצוני ומרכיבים משאבה יעודית שתתחבר למנוע במקום משאבת המים.
3- הנעה: חשבנו בהתחלה לייצר גג"שים פנימיים לגיר כדי להשיג את יחסי ההעברה האידאלים אך לאחר חישובים רבים נעבוד מהילוך שני ומעלה ובנוסף נוציא גג"שים מיותרים.
4- תנוחת נהיגה: הוחלט להרים מעט את האף של הרכב כדי שהנהג יוכל לשכב קצת יותר ולהוריד את מרכז הכובד. זה אמור גם להיות יותר נוח. בנוסף הרמה של האף תאפשר לצוות אווירודינמיקה ליצור יותר כוח הצמדה.
5- עיצוב: גם השנה ממשיך השיתוף המדהים עם בצלאל כאשר העיצוב של החיפויים נעשה על ידי סטודנטים של המעצב דורי רגב. הקווים הכלליים והאנליזות ניתנים מצוות אווירודינמיקה.
בנוסף יש לנו שלושה צוותי מחקר שמטרתם הוא להניח יסודות לפיתוחים משמעותיים עבור השנה הבאה. שניים מהצוותים אחראיים על פיתוח שלדת המונוקוק והצוות השלישי מפתח דיפרנציאל אקטיבי שיחליף את הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה שיש עכשיו.
אלו עיקרי השינויים ובקרוב נרחיב יותר על צוותים נוספים וכמובן תמונות וסרטונים. בינתיים ניתן גם לראות חלק ממה שנעשה בפייסבוק שלנו – חפשו את דף הקבוצה בשם "BGRacing55", יש שם המון תמונות של פעילות הקבוצה – הצגת הפרויקט בפורמולה ישראל, ימי ניסויים, כתבות ופרסומים, תכן הרכב ובדיחות לא מצחיקות של אנשים שלא ישנים הרבה.
ברצוננו גם לומר תודה לכל מי שעומד מאחורי הפרויקט המיוחד הזה ותורם ידע, זמן, חומרים, תהליכי יצור, רכבים ולוגיסטיקה, כסף וכל דבר אחר שאנחנו נזקקים לו וכמובן לאוניברסיטה שנותנת לנו סיוע, גיבוי וחשיפה. בזכותכם הדבר הזה קיים לא פחות מאשר שבזכותנו. למרות כל זה עדיין אנו זקוקים להרבה עזרה בכל התחומים שהזכרנו למעלה. נשמח לקבל כל סוג של סיוע גם בצורה של חשיפת הפרויקט לעוד אנשים שעלולים להתעניין. אנו עורכים השבוע אירוע הוקרה לכל התומכים שלנו ולכל מי שמעוניין לבוא – לא בכל יום מתקיים אירוע כזה לקבוצה שכל עיסוקה הוא בניית רכבי מרוץ!!! האירוע יתקיים ביום חמישי ה- 14.3 בשעה 19:30 במרכז פרס לשלום ביפו ומצורפת כאן ההזמנה – כולם מוזמנים.
-----קובץ מצורף 71013-----
בנימה אישית רצינו להפנות את תשומת הלב לדבר המטורף שקורה כאן: 3 רכבי פורמולה נבנים השנה בארץ!!! זה המקום לאחל המון הצלחה לטכניון ולתל-אביב ולהציע למנהלי האתר לשנות את שמו ל'פורמולוג".
בינתיים קישור לכתבה של מגזין אוטו: http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D...%99%D7%A9.aspx
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
כל הכבוד איילון
תמשיכו לעדכן וכמובן.....תמונות תמונות תמונות!!
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
כול הכבוד על ההתמדה לחדשנות!
תענוג לראות את העשיה שלכם וללמוד מכם איך עושים זאת נכון.
מי יתן ונתחרה ביחד על אספלט איטלקי עוד השנה.
מעריץ אותכם
פורמולה טכניון
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
מחפש פיטינגים מאלומיניום (AN) בארץ.
מישהו יודע אם יש יבואן.? איפה ניתן להשיג?
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
יובל מלמד, יבואן ספארקו, מייבא את המוצרים של Goodridge - http://www.goodridge.net/webapp/wcs/...400_motorsport
פרטי קשר - http://sparco.co.il/
תוציאו ממנו את מה שאתם צריכים בחסות! :D
-
8 קבצים מצורפים
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
אני באמת מצטער שאנחנו לא מעדכנים כמעט. בשבועות האחרונים כולם עסוקים בלסיים את התכן המפורט של כל החלקים במטרה לצאת לייצור. כמובן שיש חלקים שכבר מוכנים ונקווה שיגיעו בקרוב. בינתיים תראו איזה רכב יפה החבר'ה מבצלאל הולכים לעצב לנו
קובץ מצורף 73977קובץ מצורף 73976קובץ מצורף 73974קובץ מצורף 73975קובץ מצורף 73978קובץ מצורף 73979קובץ מצורף 73980קובץ מצורף 73981
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
חלק מהדברים שעשינו השנה היה לסיים דברים שלא הספיקו לסיים שנה שעברה.
אחד מהם זה השיפטר שנבנה אבל נכון לזמן התחרות לא פעל בגלל שלא היה ניתוק הצתה (במקום ללחוץ על קלאץ', מנתקים לשבריר שניה את ההצתה וכך המנוע מפעיל פחות התנגדות על הגיר בזמן השילוב). היום זה עובד ממש טוב וממש משפר את הנהיגה. בסרטון רואים הברות הילוכים בלי קלאץ'
השני זה החיווי בהגה. יש לדים שמראים את הסל"ד וצג שמראה את ההילוך. בשבוע שעבר גילי, אמן המחשב והחשמל שלנו, הצליח סוף סוף במשימה. יש סרטון של הבכורה (מומלץ בווליום גבוה).
https://www.youtube.com/watch?v=IYAhaseYOF4
חדי העין יכולים לראות מבעד לחורים של ההגה את הכפתור העברה החדש שעשוי מלוח קרבון בייצור עצמי מעשה ידי אלדר.
בנוסף אנחנו מתכוונים להתקין צג קטן כדי שהנהג יוכל לדעת קצת דברים
קובץ מצורף 73983קובץ מצורף 73984קובץ מצורף 73985
-
7 קבצים מצורפים
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
בהשראת פורמולה 3 החלטנו להשאיר את הכסא הישן ולעשות לכל נהג "תבנית תחת" מפוליאורטן. מתיכים את החומר, שמים בשקית ומושיבים את הנהג לכמה דקות טובות
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
כפי שכולכם יודעים אחד הדברים הכי חשובים ברכב זה מיקום מרכז הכובד שלו אבל מאוד קשה לחזות במדויק איפה הוא יהיה. שנה שעברה עשו ניחוש מושכל של 35 ס"מ גובה וניסו לתכנן ככה שהוא יהיה בדיוק מעל מרכז הרכב (מרכז הטרפז שהגלגלים יוצרים). לפי זה תכננו את המתלים ואת הדינמיקה של הרכב. השנה ערכנו ניסוי על מנת לגלות איפה הוא באמת יצא. מעלים את הרכב על ארבעה משקלים מפולסים ומודדים את הקריאה. ככה מתקבל המיקום האופקי. אח"כ מרימים את הרכב בשיפוע, בודקים את השינוי במשקל וכך מתקבל הגובה. בשביל זה קנינו ארבעה משקלי יעודיים המתחברים ליחידה מרכזית למרות שגם עשינו את זה בהתחלה עם משקלים אנלוגיים ביתיים וזה עובד נפלא
והתוצאות: גובה של 25 ס"מ ומיקום אופקי מוסט בעשרים מ"מ הצדה ממרכז הרכב. זה הכל! כל הכבוד לחבר'ה.
השנה התחזית שלנו היא ירידה של 1-2 ס"מ בעיקר בגלל שינוי תנוחת הנהיגה והורדת המנוע ע"י מעבר לעוקה יבשה (שיורחב עליה בקרוב)
https://www.youtube.com/watch?v=XAfeVKtyGkAקובץ מצורף 73993קובץ מצורף 73994
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
למי שחם על עוד סרטונים, תמונות ומידע, המקור הטוב ביותר לעדכונים זה הפייסבוק שלנו
https://www.facebook.com/BGRacing55?fref=ts
בנוסף יש את הניוזלטר החודשי שלנו שמצורף
קובץ מצורף 73995
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
שאפו שאפו!!
כל הכבוד על העשייה והעדכונים תמשיכו כך
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eilonoz
חדי העין יכולים לראות מבעד לחורים של ההגה את הכפתור העברה החדש שעשוי מלוח קרבון בייצור עצמי מעשה ידי אלדר.
ואת המפסקים החשמלאים שמבצעים את העברה וכשלו בשנה שעברה החלפתם לסוג שלא כושל ?
עידו
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
כן. גם החלפנו מפסקים וגם יש סטופר ממתכת כדי שלחיצה חזקה תפעל עליו ולא על המתג
-
6 קבצים מצורפים
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
ברצוננו לבקש דקה של רצינות. לפני כמה זמן נפל דבר. עקב מחסור בכסף שהוביל למחסור בחלקים נאלצנו לקחת (הלוואי והייתי יכול לומר "להשאיל") חלקים מ- BGR11, אותו רכב לבן שהיה רכב הפורמולה הראשון שנבנה כאן אי פעם. אותו רכב שהפתיע את כולנו כאשר זכה במקום ה-15 והמכובד לפני כשנתייים. אותו רכב שבגללו נבנים עכשיו שלושה כאלה בארץ. במהלך השנה עוד יצא לנו לנסוע בו קצת ואפילו להעלות אותו על המסלול יחד עם אחיו הצעיר BGR12, רגע מרגש במיוחד. כולנו תקווה שעוד ימצא לו שימוש, אם לא כרכב פורמולה אז כמוצג או כאמצעי ללימוד במחלקה (קצת יותר מרגש מהקלנועית שיש במעבדה).
טקס ההלוויה התקיים בנוכחות דרור חזן (מנהל BGR13ׂׂ) ונגן חמט החלילים אייל מזור.
כולנו תקווה שלא נראה הרבה רגעים כאלה ולמי שהתכוון להגיד "שלא תדעו עוד צער" אז אני כבר מודיע שכרגע גם רכב 2012 יושבת בקרוב עקב מחסור במחשב ניהול מנוע שעובר גם הוא
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
מי ייתן ונראה אותו נותן בגז שוב :(
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
אכן עצוב. מצד שני כשמסתכלים על התהליך שהרכב הזה התחיל אז לא נשאר אלא לחייך באושר.
איילון כתבת יפה.
-
28 קבצים מצורפים
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
חברים: זה התחיל!!!
השבוע עברנו לבית החדש בבית שערים. לא נכביר במילים
שלב 1: חיתוך צינורות
התקנה
קובץ מצורף 75416
המתנה...
קובץ מצורף 75417
המתנה...
קובץ מצורף 75418
וסופסופ זה מוכן
אחר כך שיוף לקצה ויש צינורות
קובץ מצורף 75419
זה באמת היה אחד התהליכים הכי מונוטוניים שלקחתי בהם חלק אבל לא נורא. שווה הכל
שלב 2: הרכבת ג'יג על הרצפה. 3 פלטות 70X70 ס"מ עם בערך 170 חורים חתוכים בלייזר שאחר כך הגדלנו והברזנו ידנית. מי אמר שסטודנטים להנדסה לא מבריזים אף פעם??. על זה מתברגים מגדלים שבנויים מסטים של פלטות מרותכות. זה בערך 40 מגדלים שעשויים מאיזה 200 חלקים.
קובץ מצורף 75420קובץ מצורף 75421קובץ מצורף 75422קובץ מצורף 75423קובץ מצורף 75424קובץ מצורף 75425קובץ מצורף 75426קובץ מצורף 75427קובץ מצורף 75428
אחר כך לוריה מרתך הכל ובטח מקלל
קובץ מצורף 75433
אתנחתא לבדיקת הקשתות והריתוך שלהן (הריתוך הראשון של הרכב!!!!)
קובץ מצורף 75431קובץ מצורף 75430קובץ מצורף 75429
ואפשר לבנות את הג'יג על השולחן ולגשת לעבודה- אוטוטו מסיימים
קובץ מצורף 75434קובץ מצורף 75436קובץ מצורף 75437קובץ מצורף 75438קובץ מצורף 75439קובץ מצורף 75440קובץ מצורף 75441קובץ מצורף 75442קובץ מצורף 75443
קובץ מצורף 75432קובץ מצורף 75435
comprende??
עד כאן שלדה. נעבור הלאה
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
בשבוע שעבר נפגשנו במוסך "מקסיקו" בנתניה כדי לקבל רשיון לרכב של 2012. קיבלנו כמה ריג'קטים וטסנו לתקן אותם כדי שנוכל לנסוע בפורמולה י-ם ואנחנו שמחים לבשר שזה באמת הולך לקרות. אנחנו הולכים לנסוע בשיירת הכלים הישראלית.
תראו איזה חמוד
קובץ מצורף 75444
בשבוע הקרוב נסיים את השלדה ונעבול למיכל דלק ובתקווה שגם העוקה היבשה שעוד לא סיפרנו עליה כלום תתחיל להיבנות וכמובן מתלים וסעפות
במקביל מצפה לנו מבול של חלקים שיגיעו מייצור. החזיקו לנו אצבעות ובואו לראות אותנו בי-ם
שבוע טוב
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
איזה יופי, קיץ חם הולך להיות לנו עם שלוש קבוצות פורמולה ישראליות שמשקיעות את מלוא המרץ בבניית כלים!
אבל איך זה שהכול מתנקז בסוף לבית שערים??? :rolleyes:
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
בשביל מה ג'יג? אתם הולכים על ייצור סידרתי?:p?
-
בלימודים הדרך לא פחות חשובה מהתוצאה וזו הסיבה להערכתי שהשקיעו בג׳יג.
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
בנית ג'יג מחויבת לא רק ליצור סדרתי , היא מחויבת לכול גוף שנבנה וצריך לעמוד ברמת סטייה נמוכה .
וחוץ מזה נורא כייף לעבוד על ג'יג :)
עידו
-
28 קבצים מצורפים
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
-
7 קבצים מצורפים
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
בחלק שמוקף בעיגול רואים שהשלדה עולה קצת ושוב יורדת במקום שפשוט יהיה שם מוט ישר שיעביר את הכוחות כמו שצריך. הפשרה הזאת נעשתה כדי שהמשאבת שמן של העוקה היבשה תיכנס.
קובץ מצורף 76297
נראה לי שסיפרתי על חלק מזה אבל נספר שוב. הספיקת שמן של המנוע היא ליטר בחמש שניות בערך. משאבה חשמלית שתעשה את זה לא מצאנו, בטח לא עם הסלילים הנוכחיים. הפתרון היה להזמין משאבה custom made מאמריקה (כמובן). זה מספיק מוכר בתחרות כדי שהמשאבה והיצרן הזה יופיעו ברשימת חלקים שהמארגנים מוציאים בשביל הדוח עלויות. שולחים לבחור שרטוט של החורים שיש במנוע במקום שבו המשאבת מים והוא מייצר.
קובץ מצורף 76298קובץ מצורף 76299קובץ מצורף 76300קובץ מצורף 76301
המיכל שמן שמחליף את האגן גדול יותר ומכיל יותר שמן מאשר האגן. כמו כן הוא גבוה מאוד ומכיל צלעות כדי למנוע אי שאיבה. באחד הסרטונים שהעלינו כאן רואים ניסוי שבודק איך השמן מתנהג בנסיעה. כאשר השמן חוזר למיכל באמצעות המשאבה המקורית הוא נכנס דרך צינור שמשיק לדופן המיכל. עושים את זה כדי שהשמן יירד לאורך הדפנות ולא יווצרו בו בועות.
קובץ מצורף 76302קובץ מצורף 76303
המערכת הזו מוסיפה לרכב משקל אבל המנוע הוע בערך חמישית ממשקל הרכב ועל כל 5 ס"מ שהוא יורד, מרכז הכובד יורד בכ-ס"מ. אלו סדרי הגודל שאנחנו מכוונים אליהם. עוד נעדכן לגבי העניין הזה
-
11 קבצים מצורפים
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
מתלים: השנה פחות התעסקנו בגאומטריה עצמה של המתלים. בעיקר התמקדנו בלנסות להוריד משקל איפה שניתן ולהתאים את המערכת לשינויים ברכב כמו ההגבהה של האף.
אחד הדברים הראשונים שנעשו זה להחליט שהשנה בונים עיגוני מתלים שמוטים בזווית לכיוון המוטות. זה מאפשר שימוש במיסבי קצה עם זוויות עבודה קטנות יותר ומשם כל הקטלוג של אורורה כבר היה פתוח בפנינו.
התוצאה היא 32 גורי מיסבים ששוקלים לבדם פחות מחצי מההורים שלהם. סה"כ זה קילו פחות!!! קצת מפחיד לחשוב שהרכב שלך תלוי בדברים הקטנים האלה אבל גם הם עם מקדמי בטחון גדולים מאוד.
קובץ מצורף 76314
הדבר השני שנעשה בהמלצת החבר'ה משנה שעברה הוא מעיכה של קצות הצינורות במשולשים וחיבורם לבית מיסב טבעתי. זה לא מאוד יפה אבל הבית מיסב קטן בהרבה וכאן יש חסכון מוערך של 650 גרם.
קובץ מצורף 76315קובץ מצורף 76316קובץ מצורף 76317קובץ מצורף 76318קובץ מצורף 76319
לצערנו לא יכולנו לבנות רוקרים מאלומיניום אז הלכנו על פלטות חתוכות בלייזר. אין לנו ממש דרך להשוות אותם לאלו של שנה שעברה למרות שזה יהיה מעניין כי הם באמת הרבה יותר זולים לייצור. הרוקר הקדמי זה זה שנראה בריא וחזק וגם יותר כבד מאחיו הבוגר והאחורי דווקא יותר קל (מעניין מה זה אומר) מקודמו.
קובץ מצורף 76329קובץ מצורף 76328קובץ מצורף 76327קובץ מצורף 76326קובץ מצורף 76330
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
וכדי שלא תחשבו בטעות שהכל הולך חלק תנסו לנחש מה אתם רואים בתמונה הבאה חוץ מספל וגליון שרטוט
קובץ מצורף 76337
זה מיכל דלק. לא בטוח לאיזה רכב הוא מספיק אבל זה מה שיקרה אם לא תוודאו שהקנה מידה שלכם הוא 1:1 כשאתם שולחים לחיתוך.
חבל שאין לי את התמונה של הפקק החצי עגול שאמור היה להיות בקוטר אינטש ויצא קצת יותר גדול מהראש שלי
גם זה קורה. בהמשך נעלה עוד קצת חלקים
בינתיים הורדנו את השלדה חזרה דרומה כמו שראיתם וכנראה שנתחיל צמת חשמל שבוע הבא. בן לבין כולם עסוקים בלכתוב את הדוח הסופי ושבוע הבא ביום חמישי יש כנס פרויקטים וכל המחלקה מציגה את הפרויקטים שלה. זה אירוע פתוח וכולכם מוזמנים לראות ולשמוע ואנחנו גם נציג את רכב 2012 ואת הפרויקט של השנה.
עוד שבועיים שנצבור עוד חלקים נעלה שוב ללוריה לסעפות (הגיע הטיטניום הסיני שלנו), עוד עיגונים ובעצם שאר הרכב. אם הכל ילך כשורה אנחנו נתחיל להרכיב בעוד כשלושה שבועות. החזיקו לנו אצבעות
אגב. הנסיעה הראשונה שלנו
קובץ מצורף 76338
ביי
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
אילון וכול קבוצת BGR
מרשים מאוד!
מפתיע לראות את התכנון השונה בינינו עבור בדיוק אותן הבעיות.
אין ספק שרמת ה"תעוזה" בקיצוץ משקלים נהית גבוהה משנה לשנה. סחתין עליכם!
המון בהצלחה!
עמית וכל קבוצת פורמולה טכניון
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eilonoz
הדבר השני שנעשה בהמלצת החבר'ה משנה שעברה הוא מעיכה של קצות הצינורות במשולשים וחיבורם לבית מיסב טבעתי. זה לא מאוד יפה אבל הבית מיסב קטן בהרבה וכאן יש חסכון מוערך של 650 גרם.
אילון לא ידעתי שקוראים לי " החברה של שנה שעברה " :rolleyes::p;)
וחוץ מזה תפסיק לכתוב כאן ותתחיל לבנות את הרכב .
עידו
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
מצטער עידו. רני ומורן גנבו לך את הקרדיט
אם שאלתם איך זה לנסוע ברכב בפורמולה ירושלים אז זו התשובה
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ot3_-_d5S4I
-
תגובה: רכב המרוץ של אוניברסיטת בן-גוריון BGR-2013
רני תתכונן הדוח + נקודות על מעבר באור אדום בדרך :D
חוץ מזה רואים את החיוך שלך גם בלי לראות את הפנים .
עידו