5 קבצים מצורפים
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
מה מתוכנן אחרי ההגבהות והצמיגים?
1. בניית ומתקון של גגון יעודי לצרכי המיוחדים (מתקן הי-ליפט, תושבת לג'ריקן וכו').
2. מדרגות סף מותאמות להי-ליפט.
3. פגושי צינורות עם רסיברים לכננת, מלפנים ומאחור.
4. מתקן גלגל רזרבי על פגוש אחורי.
5. התקנת ערכת מקלחת חמה שרכשתי ומעולם לא הפעלתי.
6. ואם עוד ישאר כוח אבצע שינוי מבני של מוטות הרדיוס העליונים מאחור – בניית זרוע A ודרופ-קיט. לשיפור משמעותי של מהלך המתלה האחורי.
7. אבל הכי חשוב - טיולים.
תמונה 1: מיגונים בתכנון עצמי. ביצוע אצל בעל מקצוע שמכופף וחותך במערכת ממוחשבת.
תמונה 2: המיגון הקדמי מותקן.
תמונה 3: החלפת מאוורר רדיאטור מזגן.
תמונה 4,5,6: הרכב נשטף לראשונה. לא ידעתי שהוא כ"כ לבן. הוא לא כ"כ מכוער. טוב אולי הוא כן מכוער... הרי עכשיו היא צודקת!
ערן CJ
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
כיף לקרוא, מצפה לפרק הבא...
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
נו באמת , אתה יודע שאין כמו טאטא :)
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
tourist שלום
לשאלותיך:
המיגונים תכנון שלי. התכנון בוצע בסוליד-וורקס.
הועבר לבית מלאכה במפרץ חיפה שעוסק בכיפוף פלטות (ר. בנס).
התכניות שמורות אצלו למקרה שמישהו נוסף ירצה מיגון למוסו.
כמובן שהמיגונים אינם מוכנים סופית. עדיין אני מבצע מעט עבודות מסגרות וריתוכים כדי לבנות תושבות בתחתית הרכב.
כמו כן, עלי לסמן על המיגון את מיקום החורים לריקון שמנים ולגירוז גלי ההינע.
המיגון ישוב אל בית המלאכה לקדיחת החורים הנוספים.
באותו בית מלאכה הכינו עבורי פלאחים שיחבקו את קורות השילדה ומהם יצאו הקונזולות של מדרגות הסף. בדקתי עלויות של צינורות 1.5 צול למדרגות. העלות הכוללת של כל הברזל תגיע לכ- 200 ש"ח. אפילו ישארו בידי עודפי ברזל רבים מכיוון שהצינורות נמכרים באורך 6 מ' בלבד.
את שאר עבודת המסגרות אני מבצע בחצר ביתי עם רתכת, דיסק, מקדחת שולחן, אלקטרודות וזמן פנוי.
כמובן שחומר הגלם היקר ביותר הוא הזמן הפנוי.
ככלל, מכיוון שעבודות המסגרות מבוצעות בעבודה עצמית מלאה, הן החלק הזול בכל הפרוייקט.
ערן CJ
1 קבצים מצורפים
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
tourist שלום
יש כמה שיטות לבניית מדרגות.
אני דוגל בהימנעות מריתוכים וחורים בשלדה.
חום הריתוך עלול להחליש את השלדה ולגרום בעתיד לסידוק.
חורים בשילדה - צריך לפרט?
השיטה בה אני בונה, אינה מסתכנת בנזקים לשילדה (לדעתי). אני מעדיף לחבוק את השלדה ולהתחבר בריתוך אל הפלאחים החובקים.
שירטטי עבורך את השיטה ביד חופשית, עם הצייר של המחשב. מקווה שיהיה מובן.
שבת שלום,
ערן CJ
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
ערן,
כרגיל מעניין ומפורט.
שמעון
6 קבצים מצורפים
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
שלום לכולם ותודה על התגובות המעודדות להמשיך.
היום עבדתי מעט על פלטת המיגון. סימנתי את החורים לעיגונו, את חורי הגירוז וניקוז השמנים.
גיליתי שעלי להוסיף שני כיפופים לרוחב המיגון.
הפלטה תחזור אל בית המלאכה להשלמות.
תמונה 1: מדידות על הפלטה האחורית של המיגון.
תמונה 2: חורי ניקוז וגירוז. קווי כיפוף נוספים.
תמונה 3: חבקי שילדה לבניית מדרגות צד להי-ליפט.
תמונה 4: עיגון מכשיר הקשר בקונסולה המרכזית של הדש-בורד.
תמונה 5: סט אוקולונים, גומיות וברגים ארוכים להגבהה.
תמונה 6: תושבות הגומי שבין השלדה לגוף. מקומם של האוקולונים.
זהו להיום. בשבוע הבא אתחיל את פרוייקט ההגבהה והשלמת המיגון.
ערן CJ
נ.ב
tourist לשאלתך:
בארבע כלי רכב בהם כבר בעבר התקנתי מדרגות על בסיס חביקת השלדה, טרם נתקלתי בתזוזה של החבקים.
חשוב כמובן לסגור את הברגים עם דיסקה קפיצית כדי למנוע השתחררות.
ערן CJ
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
ערן שלום, ממש נפלא מאוד איזה תכנון והשקעה ( גם באשכול וגם במוסו....) , אני חושב שבמוסו יש כבר חובקים מולבשים על השילדה בשביל מדרגות הצד אפילו עם חורים מוכנים , תקן אותי אם אני טועה . אני ישמח לדעת אם התוכניות הגמורות של המיגון נשמרו אצל בעל המלאכה הכוונה ר. בנס , וכן העלות הכוללת שלהם כולל החומר גלם . הרבה בהצלחה בהמשך
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
ערן, פרוייקט יפה מאוד! המוסו שלך דומה לשלי.
שים לב שיש לך תושבות מקוריות למדרגות צד, שנראות דיי מסיביות.
פרט לכך, המיגון נראה יפה מאוד! אשמח אם תשלח לי את המידות.
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
אלכס שלום
התושבות המקוריות יושבות בצידי השלדה, מבוססות על פלדה בעובי 3 מ"מ. עובי הפלאחים החובקים שלי 8 מ"מ. לאחר שבחנתי את האפשרות החלטתי שלא להסתכן עם התושבות הללו, הן נראות עדינות מידי להיי-ליפט.
בכל מקרה כבר חשבתי על שימוש עתידי לתושבות הללו. אני בוחן את האפשרות שלאחר הגבהת האוקולונים יהיה לי מקום לחבר עליהן צינורות PVC שישמשו כמיכלי מים לערכת המקלחת החמה. הערכה המדוברת עובדת עם משאבת מים ומחליף חום, ולכן מיקום המיכלים בתחתית הרכב, במקום ממוגן יתן לי פיתרון טוב.
כידוע, מים הם משא כבד שסחיבתם ע"ג גגון גורם לכך שמרכז הכובד של הרכב עולה מעלה ופוגם ביציבות.
מיכלי מים בתחתית הרכב מנמיכים את מרכז הכובד ובמקרה שלי, לא משפיעים על מרווח הגחון.
הנושא עדיין בבדיקה. אדווח בהמשך.
בעניין המידות, בית המלאכה שעימו אני עובד סייעו לי מאוד בהכנת תכנית הסוליד-וורקס. סיכמתי עם בעל בית המלאכה שתהיה לו בלעדיות על התכניות ושהוא יוכל לייצר עבור מי שיבקש לרכוש פלטות מיגון למוסו. אוכל לתת לך את הטלפון והכתובת ותוכל לגשת אליו, אני בטוח שהמחיר יהיה עדיין זול בהרבה ממיגון של מתקינים מסחריים. אציין שלי אין מכך רווח כלשהו או אינטרס שתרכוש אצלו או אצל מתקין. כמו כן, שים לב שמדובר בפלטות בלבד. עדיין יש לרתך תושבות עיגון שמתחברות בברגים לשלדה מצד אחד ולמיגון מצד שני.
בהצלחה,
ערן CJ.
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
תענוג לקרוא .
מצפה לחזרתך המלאה.
7 קבצים מצורפים
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
שבת שלום
חוק ראשון בתורת הנדסת האנוש: אם זה לא פשוט זה פשוט לא עובד!
ואכן הפשטות היא ערך מקודש לג'יפאים מדור הסיקס. מה שניתן לתן בשטח טוב. מה שמנוהל ע"י מחשב "דל קלוריות" שהוא היחיד שיודע מה לא בסדר ברכב - רע. הרי אם תהיה תקלה בשטח לא נוכל לחלץ את הרכב המסובך. לא נדע אפילו מה התקלה...
כל זה נכון, אבל. רוב כלי הרכב התקועים בשטח הם אלו שניתן לתקנם בפשטות. מאידך, גם רוב אלו ששותים דיאט מאותגרים משקלית.
מה כל הפילוסופיה הזו קשורה למוסו שלי? אז ככה. כזכור, סידרתי יפה את הרדיו ואת מכשיר הקשר אבל הרדיו לא קולט כמעט שום תחנה. לאחר בדיקות מצאתי שהרכב שלי מגיע במקור עם מערכת מיוחדת שמרימה את אנטנת הרדיו בכל פעם שהוא מופעל.
עוד גיליתי, המערכת לא מחוברת.
חיברתי וגיליתי שהיא לא עובדת.
או שהמנוע החשמלי של האנטנה תקול, או שכרטיס הפיקוד שלא היה מחובר או... לך תדע.
מתחיל להסתבך, לא? ההחלטה נופלת מידית. חוזרים אל הפשוט!
פירקתי את האנטנה.
חיברתי אנטנת רדיו גמישה.
הרדיו קולט את כל התחנות.
האנטנה לא תישבר.
תמונות:
1-3 פירוק האנטנה החשמלית
4 האנטנה החדשה
5-6 התקנת האנטנה החדשה
7 חיבור האנטנה החדשה
בשבת טיול בוץ ראשון.
ביום א מתחיל פרוייקט ההגבהה.
שבת שלום
ערן CJ
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
בועז שלום
את האנטנה רכשתי בחנות חלפים מזדמנת בכרמיאל (אלמוג). 65 ש"ח.
בין אנטנת מכ' הקשר לאנטנת הרדיו יש מרחק 2 מ'. אנטנת הרדיו צמודה לחלון אחורי על קורת גג D.
בעקבות שאלתך יצאתי אל הרכב ובדקתי. אין הפרעות.
ערן CJ
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
כתיבה יפה מאוד ותכנון מצוין.
יישר כח.
נסיעה טובה.
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
אחלה כתיבה ואחלה פרוייקט.
2 שאלות (או שתיים שאלה, תלוי מי שואל)
1. יש סיבה מיוחדת לזה שהפלחים שחובקים את השלדה עגולים בקצה?
2. עם מה אתה מחבר את הפלחים אל הצינור עצמו?
אשמח לשרטוט יותר מפורט של הסיפור הזה
רועי
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
רועי שלום
עיגול הפינות בפלאחים הוא עניין ויזואלי בלבד. אין סיבה מבנית. באופן כללי אני לא אוהב להשאיר פינות חדות.
הצינור והפלאחים מחוברים בריתוך.
בשבועות הקרובים אבנה את המדרגות ואתעד את התהליך במלואו.
ערן CJ
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ערן CJ
רועי שלום
הצינור והפלאחים מחוברים בריתוך.
בשבועות הקרובים אבנה את המדרגות ואתעד את התהליך במלואו.
ערן CJ
אחדד את השאלה - עם איזה סוג של צינור/פרופיל מחבר בין הפלאחים לבין הצינור האורכי (המדרגה עצמה)?
3 קבצים מצורפים
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
פרוייקט מוסו - ההגבהה
הייתי אז בתקופת גדילה, מיום ליום הוספתי ס"מ טובים וחשובים למידותי. באותם ימים בהם איבדתי את בתולי, מעט אחרי גיל 16, צרכתי המון אוכל, ישנתי את רוב שעות היום, הייתי מרדן ובלתי צפוי להורי. הם השקיעו מחשבה בעיצוב האישיות שלי ואני חשבתי שהם מתערבים לי בחיים יותר מידי. בני בן ה-16 קורא לזה "חופרים". נו טוב הנוער של היום...
אבא רצה לראות אותי יותר פעיל, למדן, ושקדן. כמו הבן של השכנים, זה שמנגן בקונסרבטוריום על חליל צד וקלרינט. אמי האשכנזיה האולטימטיבית דווקא מאוד אהבה את העובדה שהבן הרזה שבקושי נגע באוכל בילדותו המוקדמת, היה לעלם תאב מזון. "תעזוב אותו. סוף סוף הילד אוכל משהו." היא אמרה ובישלה בהנאה את המאכלים האהובים עלי במיוחד. ידעתי שמהצד היא צופה בי בולס, ישן וגובהה.
לפני שבועיים ניצלתי את המלקוש כדי להוציא את המוסו לביתוק בתולים בבוץ של עמק יזרעאל. חזרנו הביתה, שטפתי אותו מהבוץ והותרתי אותו לנוח בחניה המקורה. המוסו כבר ידע על כוונתי להגביהו והתנהג כמו נער מתבגר. הוא היה בלתי צפוי להוריו, המזגן הפסיק לקרר, הרדיו שרף את הפיוזים והדלת האחורית החלה לקרקש בכל מהמורה. הואז הוא התחיל לאכול המון, כן כן, אני יוצא בכל שעה פנויה למדוד ולהכין את הברגים, הדיסקות, האוקולונים והגומיות לקראת ההגבהה. והוא, הוא פותח את דלת תא המטען בכל פעם שאני רוכש עוד קומפוננט, בולע את החומרים היקרים וחוזר לישון בחניה החשוכה. באחד הימים אפילו נשכבתי תחתיו עם תרסיס WD40 רק כדי לשמן את הברגים שעלי לפתוח בשבוע הבא, מבעוד מועד. ילד מתבגר ומרדן. ממש כפי שהייתי אני בתקופת הגדילה - ישן שעות נוספות, לא זז מילימטר, ועלויות האחזקה גבוהות מאוד.
אתמול, יום שישי, 4/5/2013, הגיע יומו. סיכמתי עם עלי מכונאי וחבר, שהחל משישי בצהריים, אקבל ממנו ליפט ליומיים של עבודה. למה בצהריים? כי הפולנייה שלי התנתה את "החופש לעבוד", ביציאה לתחרות ניווט עם שני בננו בבוקרו של יום שישי. רצנו, ניווטנו וחזרנו בצהריים עייפים. אפילו לא עליתי הביתה. הילדים הלכו לנוח ואני יצאתי עם המוסו לטקס ההגבהה על הליפט.
אני מזכיר – ההגבהה נועדה לאפשר החלפת צמיגים מקוטר 29 אינצ' לקוטר 31.7 אינץ'. (235/85 R16). יחסי ההעברה הותאמו כבר בפרקים הקודמים.
פעולה ראשונה: חשיפת הברגים המחברים את הגוף לשלדה. הברגים חבויים מתחת לשטיח הרכב:
תמונה 1: פירוק השטיח לרגלי מושב הנהג
תמונה 2: חשיפת הגוף לרגלי מושב הנהג
תמונה 3: חשיפת הגוף לרגלי מושב הנוסעים במושב האחורי.
6 קבצים מצורפים
תגובה: פרוייקט מוסו - ערן CJ
פעולה שנייה:
הרמת הרכב על הליפט ופתיחת כל הברגים.
המוסו המרדן השתמש בשיירי נסיעת הבוץ מלפני שבועיים כדי להמטיר עלי גושי אדמה. האוטו פשוט "חירבן עלי" בכל פעם שעברתי תחתיו. כמו B52 המוסו פתח כוונות ירי ופגע לי ישר בעיניים או הפה הפתוחים. כבר אמרתי גיל ההתבגרות?
כך נראה פירוק הברגים המחברים את הגוף לשלדה.
תמונה 4: הרמה ראשונה.
תמונה 5: בורג תושבת הגוף האחורית - לאחר פירוק.
תמונה 6: בורג תושבת גוף, פורק.
תמונה 7: תושבת גוף עם הבורג.
תמונה 8: פגזי אדמה מוכנים לשיגור. המטרה – ערן CJ.
תמונה 9: רגע של הפוגה בין מטחי הבוץ. הזדמנות לצלם את קפיצי הפג'רו קינג ובולמו מונרו החדשים.