-
8 קבצים מצורפים
עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
לאחרונה הגשמתי חלום ישן, הוצאתי רישיון לדו גלגלי וקניתי את האופנוע הראשון שלי - הונדה XL250 שנת 74'.
גם בתחום הדו"ג באופן טבעי נמשכתי לתחום השטח, ולכן החיפוש התמקד באופנוע אנדורו שמתאים למתחילים.
נכון להיום אני סטודנט, וכבר מחזיק ג'יפ אחד, אז התקציב לנישה החדשה לא גבוה. ממספר האופנועים היותר חדשים שראיתי, דוגמת DR350 למיניהם, התרשמתי די לרעה ממצב מכני רעוע מחד, ומחיר גבוה מאוד מאידך. בדיקה מקבילה אצל סוכני הביטוח גילתה שמחיר הביטוח הכי מינימלי בהיקפו יהיה סביב 4000 ש"ח.
אני צריך את האופנוע מסוגל לסוע בכביש, קרי טסט וביטוח, ולכן נוצרה פזילה לכיוון אופנועי שטח אספנות, שמחיר הביטוח וטסט שלהם זול מאוד.
מצאתי את האופנוע שלי אחרי חיפוש לא ארוך - הונדה XL250 שנת 1974, במצב מכאני מעולה, נראה שעבר שיפוץ אצל אחת הידים הקודמות. הכל מקורי, מהאגזוז, המושב ועד השעונים. 53,000 ק"מ שעל פניו נראים מקוריים... יצא לי די טוב. הוא גם נוסע מעולה, נשמע ומרגיש מצויין.
כרגע עם בעיית חשמל - נראה שהניצוץ מתבסס בעיקר על המצבר. אחרי כמה דקות שהאופנוע מונע, הוא נכבה (גם באמצע נסיעה) ואין ניצוץ יותר. צריך להמתין פרק זמן מסויים, ואז חוזר הניצוץ ואפשר להניע שוב, אך הוא שוב מדומם מעצמו.
למען הסר ספק, יש כאן מערכת 6V עם הצתת פלטינה. פתחתי את כל צמת החשמל וחיברתי את האלטרנטור, הכוייל ושאר המערכת הקשורה להצתה לפי הסכימה (היו הרבה חיבורים פיראטיים על הצמה). בנוסף לפי מה שקראתי האופנוע מסוגל להניע ולסוע ללא מצבר כלל. אך נכון לעכשיו אני לא מצליח לייצר ניצוץ. אם יש כאן מישהו שמכיר את המערכת הזו או דומות לה, אשמח לתמיכה.
בינתיים, הנה כמה תמונות.
אמנון.
קובץ מצורף 72874
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
קלאסיקה אמיתית! מראשוני הז'אנר..
לגבי בעיית הטעינה - ראיתי כלים עם מערכות דומות בפשטותן, שהסוויצ' הראשי מחבר את האלטרנטור למצבר. מעיון שטחי בסכימה נראה שזה המצב אצלך - לא הייתי שולל בעיית מגעים בתוך הסוויצ'.
אסף.
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
יפה מאוד מאוד, אמנון. אני מקנא.
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
אין קשר בין מערכת ההצתה למצבר. יש סליל באלטרנטור שנותן מתח לסליל. יש את הפלטינות שמקצרות את המתח הזה לאדמה ומתזמנות את ההצתה. יש קבל שמחזק את הניצוץ ושומר על הפלטינות. רצוי במערכת מסוג זה להתחיל אבחון עם החלפת\כיוון קבל ופלטינות. אם צריך, אז ממשיכים בקויל. נסה לראות בספרות נתון של התנגדות ומתח שצריך לקבל מהסליל שבאלטרנטור, וכן בקויל.
כל מה שהסוויץ' עושה זה לקצר את סליל הטעינה והקויל לאדמה, ובזה מסתכם כל הקשר בין מערכת ההצתה לשאר מערכת החשמל: האדמה.
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
יפה מאוד. תתחדש,מזכיר לי את הג'ילרה שהיתה לי...
יש לך בעיה בסליל שיושב בתוך המגנטור.
מגע רופף,בדרך כלל בקצה הפנימי של הסליל שמחובר לגוף.
כשהוא קר יש מגע ,כשהוא מתחמם החיבור/הלחמה מתנתקים.
לאשש זאת תמדוד אותו אומית כשהוא קר (יש ניצוץ) ,וכשאין ניצוץ (נתק).
בהצלחה
עריכה: כתבנו יחד חנן...
אגב -אפשר ללפף מחדש .
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
הערה נוספת, אמנון, ממי שנסע תמיד עם אופנועים ישנים ומיושנים ביחס למה שהיה לחברים שרכבו איתי:
אין מה לעשות, מה שקנית לא עומד בשטח בקו אחד מול אופנועים מודרניים. טכנולגית השלדה והמתלים עברו מהפכות רבות מאז שהאופנוע הזה יוצר. תצטרך לאמץ שליטה עצמית גבוהה ואולי גם למצוא חברים שרוכבים רגוע מאוד על מנת לא להגיע למצבים לא בריאים, לך ולאופנוע. מאוד מפתה להתחיל לעוף באוויר עם האופנוע תוך כמה חודשי צבירת מיומנות, אבל האופנוע לא בנוי לזה, ישב על המגבלות שלו ומעבר להן, וגם אתה עלול להימצא בסיכון עקב כך.
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
תודה רבה :)
חנן לגבי מגבלות האופנוע - לקחתי את מה שכתבת לתשומת לבי, היה לי גם ברור שלאופנוע יהיו מגבלות. למזלי כרגע אני עם אפס ניסיון כך שיקח לי זמן להגיע אליהם..
לגבי ההצתה - אני כרגע בשלב שהצמה גלויה לגמרי וחוברה לפי הסכימה, עד כמה שהבנתי אותה. הבעיה היא - אני חושש שלא הבנתי נכון את חיבור הקויל, לפלטינה, לקבל.. ניסיתי כמה וריאציות רק כדי לקבל ניצוץ שיאשר שהחיווט נכון, אך ללא הצלחה. אני רוצה להאמין שהפלטינות מכוונות מספיק טוב, כי הוא הניע לפני יומיים. הקבל חדש. לצערי אין לי את הנתונים של הקויל והמתח שהאלט' צריך לתת. אבל עם חיבור למד מתח, כשאני נותן קיק אני רואה עליה במתח לכיוון השש וולט.
חנן אני אשמח אם תוכל לצייר סקיצה של החיבורים בין האלמנטים האלו - הקויל, הקבל (לקבל שלי יש שתי חוטים שמתחברים אליו ולא אחד) החוט שיוצא מהפלטינה, והחוט שמגיע מהאלטרנטור. בעיקר לא ברורים לי החיבורים לקויל עצמו (מה לפלוס, מה למינוס). אם יש מצב לשרטוט שיבהיר את המצב, אני אודה מאוד.
לא היה לי ספק שאת העזרה הזו אני אקבל לא בפולגז, ולא בפורום אספנות בקרספורום, אלא כאן.
תודה!
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
תתחדש.
סע רק בדרכים טובות :)
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
לא ממש, זה לא תואם, וכבר הגעתי אל הסכימה הזו. אבל תודה על הניסיון...
אני יושב על האינטרנט כבר יומיים בחיפושים אחרי סכימות ושרטוטים ומידע נוסף על המערכת. מה שהעליתי זה היחיד הרלוונטי שהצלחתי למצוא.
הכי יעזור לי, שרטוט של מישהו שמבין איך זה אמור להתחבר.
תודה!
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
ניקיתי מהסכימה את כל מה שמיותר. אולי זה יעזור לך לראות ברור יותר:
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
אתה יכול לצלם את הקויל מכל הכיוונים המעניינים?
-
7 קבצים מצורפים
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
הצמצום של הסכימה אכן ברור יותר לעין אבל עם זה הסתדרתי קודם, אני פחות בטוח לגבי החיבורים לקטבי הקוייל (פלוס ומינוס) והחיבור לקבל שממנו יוצאים 2 חוטים ולא חוט אחד והגוף הוא מינוס. אני מצרף את הסכימה אחרי עריכה שלי. מה שסימנתי נכון?
מצורפות גם תמונות של הקויל, הקבל והפלטינה. הקטבים של הקויל מסומנים ב-1 (מינוס) וב-15 (פלוס).
הקויל הוא לא קויל מקורי של האופנוע וגם הקבל לא המקורי. אבל הם עובדים (או לפחות עבדו, נכון לאתמול).
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
לא מסתדר לי שהחוט שיוצא מהפלטינה יתחבר לפלוס שמגיע מהאלטרנטור - כי אז למעשה יש חיבור ישיר בין הפלוס שהאלטרנטור מוציא לבין המינוס הממותג שהפלטינה מייצרת.
המערכת בתמונה שאני מצרף עכשיו נראית לי יותר הגיונית. אז כנראה שהסכימה שצירפתי בהודעה הקודמת עם הדגש על קטבי הקויל לא נכונה (?)
והשוני היחיד שאני צריך לעשות הוא שבמקום פלוס מהמצבר יש פלוס מהאלטרנטור?
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
זה נראה כמו קויל של מכונית. לא של אופנוע. אם לא מסומנים על הקבל פלוס ומינוס, אז אני מאמין שהקוטביות שלו לא חשובה. נראה שהסימונים שלך נכונים. חיברת לפי הסכימה שצירפת ואין ניצוץ? בדקת רציפות של סליל הטעינה, כפי שטל כתב?
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
בסכימה השניה שהבאת זו הצתה שתלויה במצבר ואז אין לסליל הטעינה קשר להצתה. זה לא נראה לי המקרה אצלך אלא אם מישהו עשה הסבה, מה שאפשרי לאור צורת הקויל המשונה.
צבעי החוטים שיוצאים מהאלטרנטור אצל תואמים לסכימה הראשונה שהבאת?
אל תיבהל ממיתוג הסליל לאדמה. ככה זה.
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
אמנון,
כך בדיוק אתה צריך לחבר. שים דגש על בדיקת מתח הזנה לסליל, כמו שטל כתב.
סביר להניח ששם נקודת הכשל שלך.
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
נראה לי שאתה מתפזר, אמנון. אם הצבעים ביציאה מהאלטרנטור מתאימים לסכימה הראשונה, לך עם הסכימה הראשונה, בכל החיבורים.
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
אגב, אם אתה מתקשה למצוא ספרות טכנית, אני בקשר מצוין עם מחלקת ההדרכה של "מאיר" ואנסה לעזור לך. בנוסף, גם המנהל הטכני שלהם עזר לי עם הXR.
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
אוקי אז אנסה לעשות קצת סדר. עד עכשיו עבדתי לפי הסכימה המקורית הראשונה. זו. היה לי קושי להבין מה מתחבר למה בקטבי הקויל, וכרגע הוא מחובר ככה. לפי מה שנכתב אני מבין שזה תקין. כל החוטים שיוצאים מהאלטרנטור תואמים את הצבעים בסכימה המקורית ולפי זה עבדתי וחיווטתי אותם (היו כמה שלא היו מחוברים, והיו כאלה שחוברו לחוטים אחרים. חיברתי אותם בדיוק לפי הסכימה).
נכון ללפני 5 דקות אין ניצוץ כשאני נותן קיק.
איך בודקים רציפות של סליל הטעינה?
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
בדוק התנגדות בין החוט השחור שיוצא מהאלטרנטור ובין האדמה. זה כמובן, לאחר שניתקת אותו משאר החיבורים, לקויל, לקבל ולפלטינות. אם תראה שם התנגדות אינסופית, עלית על התקלה.
בנוסף, בגלל שהצורה של הקויל נראית לי לא קשורה לאופנוע (יתכן מאוד שאני טועה) אני מעלה אפשרות שמישהו עשה הסבה למערכת בתצורה שונה ואז כולנו הוטעינו. במצב כזה, יתכן שהקויל שיש לך כרגע לא מתאים לעבודה עם הסכימה המקורית.
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
תעשה בדיקת מתח לחוט שיוצא מהאלטרנטור לסליל. במצב קיק כמובן.
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
2.3 אוהם.
כנראה שזה הזמן לגרד בראש.. :)
שמוליק אתה מתכוון בין הסליל טעינה לבין מגע מינוס, בזמן קיק?
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
אתה קודם בודק מתח, או קודם מגרד בראש?;)
נקודה נוספת שחנן העלה, אם אכן הסליל הזה מתאים בכלל למערכת.
עכשיו ראיתי את שאלתך. כן, בין החוט שיוצא מהאלטרנטור לגוף.
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
בדקתי מתח במעגל סליל הטעינה, במצב שהרב מודד על זרם ישר DC, ראיתי מקסימום 0.2 וולט. כשהעברתי למצב AC, ראיתי 6.75 וולט.
אני זוכר שקראתי משהו לגבי זרם חילופין עם האופנוע הזה. אולי זה הכיוון?
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
שים לב לפריט מספר 1:
http://www.partzilla.com/parts/searc...OIL/parts.html
כנראה שהחשד שלי נכון והקויל שלך לא קשור במקור לאופנוע הזה. יתכן שמישהו עשה הסבה לתצורת מע' הצתה כמו של מכונית ובמקרה כזה דווקא הסכימה השנייה שהבאת מתאימה. אולי.
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
הסליל הצתה לא יודע לעבוד ב - AC.
אם הוא אכן סליל ל - 6V ולא ל - 12, מתח הכניסה אליו, שמתקבל
מהחוט שמגיע מהאלטרנטור, צריך להגיע לאזור ה - 6 VDC
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
המתח בהצתת מגנטו לא עובר יישור וגם בסכימה אין מיישר על החוט השחור ביציאה מהאלטרנטור. הסליל מקבל רק חלק מהמחזור כי בשאר הזמן יציאת סליל הטעינה מחוברת לאדמה דרך הפלטינות.
-
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
חנן,
בסכימה יש טיובה לבנה על החוט השחור. מהי?
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: עוד דו"ג בג'יפולוג - ההונדה XL250 שלי
אם אני מבין נכון שמוליק, זה מחבר שמתחבר אליו פין מהפלטינה ופין מהקויל (ראה תמונה של קויל מקורי שאני מצרף)
אז ממה שאתה אומר חנן האלטרנטור תקין לפי המדידות? והחשד הוא בקויל?
עכשיו אני גם מבין לעומק למה אין פירוט של פלוס ומינוס לחיבור הקויל, כי הקויל המקורי מגיע כיחידה אחת כזו.
בכל מקרה, יש דרך לייצר ניצוץ עם הקויל שיש לי כרגע. כי הוא עבד בצורת חיבור כלשהי לפני יומיים. כנראה עם עזרה מהמצבר (?).
מה אתה ממליץ, חנן?