-
נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
בנסיון לשפר את ה ROI...
מה לדעתכם עשוי לתרום וכמה לשיפור תצרוכת הדלק?
אגזוז ופילטר מקורי וצמיגים 245/75/16 BF AT
שוקל ברצינות את השינויים הבאים:
מאוורר חשמלי
מזרקים משופרים ( 4 חורים) - כאלו למשל:
http://bit.ly/12hqYng
רעיונות נוספים ?
אגב, כיום עומד על 1:5.5-6.5 תלוי בסוג הנסיעה
בועז
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
אתה על הקצה. קשה להגיע לשיפור משמעותי מזה.
אני השקעתי במערכת MSD, שלפי כל "האיומים" הייתה אמורה להחמיר את המצב.
אבל, בשילוב עם לחיצה נבונה על הדוושה, ז"א האצות עדינות במיוחד ממצב עמידה, הביאו לשיפור ניכר.
מצבי כיום שונה משלך לכן אין בסיס להשוואה, אבל לא בטוח שהמזרקים הם הכיוון.
הייתי מתחיל קודם כל בניקוי כללי של מע' הדלק. ניקוי ואולי החלפה של מנוע צעדים, החלפת חיישן חמצן.
כל אלה פעולות מועילות ולדעתי זולות יותר מלהחליף 8 מזרקים.
כמוכן, וודא שהאגזוז שלך פנוי, ללא ברכיים מיותרות אם ועבר שינוי כזה או אחר.
בדוק ממיר קטליטי.
כמוכן, אם חשובה לך צריחת הדלק, שקול התקנת לוקר לסרן הקדמי. משמעותי מאד.
בהצלחה
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
יש לי שיפור מאוד מאוד משמעותי בשבילך!!!
סע בפריוס.
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
יש לי שיפור מאוד מאוד משמעותי בשבילך!!!
סע בפריוס.
מדוייק!
רכב שני טון, מנוע 5.2 ליטר, קוביה, לא משנה מה תעשה...
אתה רוצה לשפר תשואה, תקנה רכב זול וחסכוני.
-
ציפיתי לקצת יותר משני האחרונים...
המנוע הזה מיושן ובזבזני וניתן לשפר צריכת דלק וביצועים בשינויים כאלו ואחרים.
המזרקים בטכנולוגיה ישנה.
המאוורר גוזל כח ודלק.
אני מחפש לשמוע מבעלי נסיון רלוונטי וכן עוד רעיונות כמו שיוסי נתן.
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
בועז,
אנסה להיות רציני יותר.
בוודאי שיש דרכים אבל זה יבוא על חשבון יכולת שטח, תקרא:
http://www.jeepforum.com/forum/f67/q...-mpgs-1480792/
תבצע:
1. שיפור אוירודינמיקה - החזרת כל החצאיות, פגושים אם הורדת, הורדת גגון.
2. הורדת משקל - אומר מיגונים, ווי גרירה.
3.. צמיגים רזים ככל האפשר להורדת התנגדות גלגול.
4. העלאת יחסים בסרנים - יש אחד עם מנוע דיזל שביצע בפורום הנ"ל, שרשור מרתק במיותרות שלו.
5. התקנת סופרציפ ומשחק עם ההגדרות להורדת הספק המנוע ככל הניתן http://www.jeepforum.com/forum/f67/a...erchip-951124/
6. התקנת פילטר אויר פתוח, תוך הבנת הסכנה במעברי מים.
7. התקנת מערכת אגזוז חונקת ככל הניתן.
8. הנמכת הג'יפ ככל הניתן, כן הנמכה!
9. אם אין אז התקנת טרנספר ל 2X4.
10. התקנת גיר ידני.
אחרי זה קבלת רכב פשוט מיותר שגם מדרכה לא הייתי עולה איתו.
במכניקה של המנוע אין הרבה מה לעשות, המנוע הזה נבנה בתקופה שממש לא עניין אף אחד יעילות או הספק מכל ליטר דלק.
אילן
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
השיפור הכי טוב יהיה לשנות הרגלי נהיגה.
תוריד 10 קמ"ש ממהירות הנסיעה בינעירוני, ותוריד את קצב ההאצה, ותראה שיפור של עשרות אחוזים בצריכה.
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
אני מכיר רכב קוביה של שני טון + שמגיע גם לאחד ל-8 על מנוע 6 טורי מאותן השנים.
ללא מאוורר מכאני, מזרקים (מוגדלים) עם 4 חורים, יחסי העברה בסרנים 3.31, עם לוקרים בגלגלים הקדמיים, צמיגי 31 A\T, ועוד.
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
שמיל,
יש לו במקרה גם גיר ידני?
:)
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
-
שלי V8, אולי בגלל זה שמיל משיג תוצאות עדיפות?
תגידו, מישהו ניסה לשפר מזרקים למשהו כמו בקישור ששמתי?
יש לזה תרומה או שזה בזבוז כסף?
שמיל, פרט בבקשה על המזרקים שאצלך?
מה זה מוגדלים ומה התרומה שלהם לתצרוכת?
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
בועז, אני מצטער להצטרף לרשימת המאכזבים (יותר נכון להנהיג אותה!).
בוא נעשה סדר - להשיג 1:8 או כל מספר מרשים אחר בתנאים מסוימים - זה גם אני יודע לעשות. בתקופה האחרונה אני נוסע פעמיים בשבוע לעבודה עם הצ'רוקי, בנסיעות האלו אני מגיע ל7:1 - מדובר על נסיעה בין עירונית טהורה על כביש מהיר, ללא פקקים וכמעט ללא רמזורים. מן הסתם אני יכול לשפר את זה עוד יותר על ידי הקפדה על 80 קמ"ש בלבד, אולי אפילו 70, והורדת הגגון. זה לא משנה את העובדה שהממוצע הכולל-הכל-כלול של הג'יפ ב7 השנים שהוא אצלי, וזה תכלעס מה שאני משלם, הוא 5:1, אולי טיפה יותר טוב.
בנסיעה בין עירונית רגועה ומתונה וכבר דובר אינספור על ההגדרות והמגבלות לנסיעה כזאת, תוכל לדגדג מקסימום שהוא אולי קצת יותר טוב ממה שאתה עושה כרגע - תגיע לאותם 8:1. אבל אם אתה מדבר על ממוצע כללי של השימוש ברכב, אז 6:1 שאתה מדווח אליו הוא יפה, תקין ואין מה לעשות - זה מה יש. לא תוכל לשפר בהרבה, ומה שכן תוכל לעשות זה בדיוק על ידי מיצוי נהיגה חסכונית. אין שום שיפור טכני "פשוט" שישפר באופן מוחשי ועקבי את צריכת הדלק שלך. אתה לא הולך להחליף את המנוע ולא את הגיר, אתה לא הולך להוריד משקל בצורה משמעותית, אתה לא הולך להנמיך את האוטו ולהתקין צמיגי אופניים מקוריים - אז תתעל את האנרגיה לשיפורים שיעלו את רמת הסיפוק מהג'יפ, יותר כיף עבור אותו דלק.
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
הגיר אכן ידני, וזה לא אצלי, אלא מישהו שאני יודיע בוודאות ובדיוק מה יש אצלו.
בועז, אין לי מושג (וגם לו לא) כמה היה לפני המזרקים.
המזרקים הם 42LB ככל שזכור לי, והם בוודאות 4 חורים.
אשר, מורנו ורבנו, טוען שה-4 חורים משפר את יעילות השריפה, ואם אשר אומר, אני אומר אמן.
אבל, אכן הצריכה של 1:8 מושגת בדרך בין עירונית טהורה ורציפה במהירות של 90 לפי ה-GPS.
הוא מגיע גם ל7, 7.5 במשולבת שעיקרה בין עירוני.
לא אמור להיות הבדל ביעילות בין ה-6 ל-8.
על אילו יחסי העברה וצמיגים אתה?
-
בשביל הסדר הטוב, אני מדבר על צריכה בין ערונית בשיוט של כ 90 קמש.
כרגע הכי טוב שהגעתי זה 1:6.5 וזה יכול לדעתי להשתפר לכיוון 1:8 וזה משמעותי לטעמי.
האוטו משמש רק לטיולים ומרבית ההוצאה בדלק היא בנסיעה המנהלתית.
בטיול ממוצע החסכון בדלק על המנהלתי יכול להגיע לכדי כמה מאות שח בחודש
לא מבוטל בכלל
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
מחשב ניהול מנוע אפטרמרקט ותפעול חלקי של הצילנדרים במנוע בעומס נמוך על המנוע.
אבל זה פרויקט..
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
בועז.
אכן ניתן להגיע ל 1:8 בכביש פתוח, ה WJ עושה את זה בלי בעיה אם אתה לא לוחץ ולא עובר את ה 100 קמ"ש. כאשר הוא היה בתול סטנדרטי וקל משקל יכולת במקרים מסוימים גם להשיג נתון טוב יותר. אך כיום עם צמיגי שטח אני מגרד את 1:8 בכביש בנסיעות ארוכות , ולא כל כך מרחם על דוושת הגז, ממוצע לטיול לנגב + שטח וחזרה לפי המחשב 1:6.5.בעבר זה
היה 1:7.
ה ZJ בעל מנוע פחות חסכוני, כך שנתון של 1:6 נראה סביר ביותר, ועד כמה שאני מכיר את הרכב שלך עם מידת הצמיגים הקיימת, עודף משקל ותא מטען עמוס בהתקנים וארונות אל תצפה ליותר טוב מזה.
סע ריק ללא מטען עם צמיגי כביש מקוריים תעשה יותר מ 1:8 בכביש. 1:4 בעיר זה נורמל.
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
כבעל zj שנת 95 6 צלינדר, הדבר ששיפר את צריכת הדלק זה שיפור יחסי העברה. נועל צמיגי 31 אינטש, שיניתי את יחסי העברה ל4.1 בנסעיה על גז זה שיפור מ1-4.7 לכמעט 1-6 בנסעיה בין עירונית. הרכב נהיה חזק יותר מתאמץ פחות.
אגב לפני השינוי הרכב היה עושה על בנזין בנסיעה בין עירונית 1-8 על בנזין
-
פתחת עוד סוגיה בלי להתכוון....
עם כל שינויי מידות הצמיגים ויחסי ההעברה, האם אתם מתקנים את המדידה או מודדים לפי הספיסומטר בלי שתוקן יחס המדידה שלו?
השינויים לפעמים 15 אחוז מהמקור
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
בוודאי שמודדים ומתקנים את הקילומטראז' בחישוב, אחרת באמת לא עשית כלום :rolleyes:
אצלי הקילומטראז' בפועל 1.1 X מה שמראה האודומטר.
כתבנו פעם מדריך לנושא צריכת דלק ואיך מודדים אותה, שווה לקרוא.
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
רמי
אך אתה מגיע ל1:8 אצלי כשהיה בתול לא הגיע ל1:7 והיום בכוח בנסיעה רגועה מאוד 1:5.2
נמרוד
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד - מערד
רמי
אך אתה מגיע ל1:8 אצלי כשהיה בתול לא הגיע ל1:7 והיום בכוח בנסיעה רגועה מאוד 1:5.2
נמרוד
נמרוד ,איך אתה מגיע ל 1:5.2 ? אצלי כיוון של 1:3.5 {נסיעה עירונית רגועה...}
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גניסלב רונן
נמרוד ,איך אתה מגיע ל 1:5.2 ? אצלי כיוון של 1:3.5 {נסיעה עירונית רגועה...}
רונן, 3.5 זה אומר שיש איפשהו בעיה.
השנורקל לא שיפר לך? אצלי הוא נתן עוד כמה מטרים לק"מ..
בגדול הגעתי למשהו כמו 1:6
איל
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
פתחת עוד סוגיה בלי להתכוון....
עם כל שינויי מידות הצמיגים ויחסי ההעברה, האם אתם מתקנים את המדידה או מודדים לפי הספיסומטר בלי שתוקן יחס המדידה שלו?
השינויים לפעמים 15 אחוז מהמקור
כמובן היחס המקורי היה 3.73 ושונה ל4.1
צמיג מקורי היה משהו סביב 28" ושונה ל31
היחס העברה בידוק תיקן את הסטייה
-
אז אני אשכב על הגדר בנתיים....?
שלב א׳ מעבר למאוורר חשמלי ומדידות כמה זה משפיע.
שלב ב׳ חשבתי להחליף למזרקים משופרים. מרגיש לי הכי נכון.
אשמח אם נוכל להתמקד באיזה מזרקים יתנו הכי הרבה שיפור צריכת דלק לכל דולר.
רקע:
המערכת אצלי אמורה להיות נקיה.
ביצעתי לאחרונה ניקוי בית מצערת ואינפוזיה למזרקים.
בדיקת גזים בטסט לפני חודש יצאה טובה מאוד.
חיישני חמצן נוטרו על ידי מחשב דיאגנוזה ונותנים ערכים תקינים.
האוטו עם 152k ק״מ, מנוע במצב מצויין.
בועז
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
המטרה היא לחסוך דלק במנהלתיות בדרך לטיול?
סע על גז בהלוך, ועל גרר בחזור.
-
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
או לנסוע רק בירידות...
או ברוורס!
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
רונן
בנסיעה עירונית זה קרוב אליך, אני מדבר על בין עירונית.
נמרוד
-
תגובה: נסיונות שיפור צריכת דלק גרנד צירוקי ZJ V8 5.2 - סיעור מוחות
נמרוד.
אתה בעל רגל כבדה על הגז, כן אני יודע..., אין מצב שאתה תלטף את הדוושה במהירות שיוט בלבד.
חוץ מזה במידת הצמיגים שלך תוסיף עוד 20% לנתון בגלל זיוף ספידומטר ותגיע ל 1:6
אני נהנה להשתעשע לעיתים באיפוס המחשב בדרך לטיול ובדיקת ממוצע בכניסה לשטח, 1:8 בנסיעה רגועה, 1:7 בקצת יותר עצבנית, זה מה שהוא נותן.
בשטח 1:4 במקרה הטוב, ובסוף הטיול 1:6.5 בד"כ זה הנתון.
נסיעה במהירויות של מעל 90-100 קמ"ש מוסיפה עשרות אחוזים לרעת הממוצע.