לחברי הפורום שלום רב (דיון מתמשך עם נציג רט"ג)
לחברי הפורום השלום והברכה,
שמי אלדד פלד ואני משמש כמנהל אגף הפיקוח והמבצעים ברשות הטבע והגנים.
אני מצטרף לפורום לאחר מספר דיונים שנערכו עם הנהלת הפורום ומתוך הכרה בחשיבות השיח עם הציבור.
מתוך מה שהספקתי לקרוא בפורום נוכחתי לדעת שישנם נושאים רבים אשר מעסיקים אתכם , שאלות אשר מעסיקות אתכן והסברים להחלטות בנושאי שמירת טבע.
אשתדל לענות מעת לעת על השאלות אשר על סדר היום ולהשיב בצורה מפורטת על כל שאלה ושאלה,.
במסגרת חברותי בפורום לא אתייחס למקרים פרטניים (דו"ח שמישהו קיבל , תלונות ציבור וכיוב') אך אוכל להפנות לכתובת המדוייקת לצורך מענה.
אני מצפה לשיח תרבותי , מנומס ומכובד גם בנושאים "בוערים" .
אשמח מאד לקבל רעיונות , עצות ובעיקר דיווחים בנושאי שמירת טבע , נוף ומורשת כמו גם תצפיות על בע"ח , מפגעים , שילוט ועוד.
המייל שלי לפניות ישירות הוא: [email protected]
בברכת חג שבועות שמח
אלדד פלד
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
ברוך הבא.
אשמח לפתוח, [ ואני באמת מצפה לדיון מכובד ] בנושא כאוב לרובנו פה, שמתחלק לשניים:
א. תנועה על שבילים מסומנים בתוך שמורות טבע - כמי ששייך לחלק פה בפורום שנהנה לטייל בטבע, ומשתדל לעשות זאת תוך פגיעה מינימלית, [ ויעידו על כך מאות ואלפי המטיילים שנוסעים בעקבותיי בשנים האחרונות ] בחי, בצומח ובטבע בכלל, אני נאלץ לעיתים קרובות מדי לוותר על מקומות קסומים רק בגלל העובדה המצערת שהם נמצאים על שבילים שאינם מסומנים, ולנו הגישה אסורה. כי בימי הטיולים [ קרי - שבתות וחגים התנועה אסורה. מצד שני, בשאר ימי השבוע הצבא, חקלאים, ציידים, ועוד כאלה שלא אזכיר בשמם נעים על אותם שבילים לא מסומנים ללא הפרעה כלל. . אז אני שותף לרצון ולשאיפה לשמור על הטבע, למנוע נזק מיותר, אבל התנועה ממילא קיימת, בזה שאתם מונעים מאיתנו את התנועה, שום דבר ממה שהוזכר לעיל לא נמנע.
ב. הגדרת שבילים נוספים [ צביעתם ] ע"מ לאפשר תנועה על אותם שבילים - בהמשך לא' אם כבר אתם מתעקשים, על הגבלת התנועה על צירים מסומנים, מתי נזכה לפתוח שבילים חדשים ? במה זה כרוך ? תמ"א ? אישור של אובמה ?
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
הנסיעה על שבילים מסומנים בשמורות טבע וההקפדה על כך נובעים הן מהחלטות בעלות משמעות לשמירת טבע ומתקבלות אחרי בדיקה וחשיבה מעמיקה והטעם השני הוא בטחון ובטיחות. זה שיש תנועה על ציר מסויים מטעמי ביטחון (צה"ל למשל) אינו דומה לתנועה של מטיילים , לא בסדר הגודל ולא בהיקפים.
לגבי מסלולים חדשים , בקשות למסלולים בתחומי שמורות טבע מטופלות ע"י הרט"ג באופן שוטף , אני מציע שתעביר אליי למייל בקשות ספציפיות ואוכל לבדוק.
אלדד
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
ברוך הבא לפרום , זה באמת מבורך שהיה פה נציג שלכם .
עידו
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
ברוך הבא , ושיהיה חג שמח !
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
ברוך הבא, כל הכבוד על היוזמה !
אפשר קצת עליך ? ג'יפאי ? כמה שנים ברשות ?
אולי יש לך קצת תלונות עלינו ולא רק לנו על הרשות ?
האם יש תקווה לפרויקטים משותפים כפי שמנסה להרים רון נחמן בשירשור אחר ?
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
צודק,
אני עובד ברשות מאז שנת 1994 , התחלתי את דרכי כפקח במדבר יהודה משם עברתי להיות פקח חוף הכרמל , ממונה פיקוח ואכיפה במחוז צפון והיום מנהל אגף פיקוח ומבצעים אשר עוסק בין היתר בפיקוח על נושא הצייד הבלתי חוקי , צייד ע"י עובדים זרים , סחר לא חוקי בחיות בר בארץ ובחו"ל , פיקוח על חנויות בע"ח , ציוד ואמצעים ועוד.
אני לא חושב שתלונות זה העניין כאן ולגבי פרוייקטים אשמח לשמוע רעיונות - אגב , בכנס האחרון בתל חדיד הייתה עמדה של רט"ג .
אלדד
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
איפה יש מיפוי מעודכן של שמורות הטבע?
ורק כתוגמא, לפני כ 3 שנים הוכרזה שמורה בניצנים בחלק שדרומית לאשדוד ועד כביש הגישה לחוף ניצנים, בדקתי אתמול באתר הממשלתי הרישמי
http://beta.govmap.gov.il/home
והאזור אינו מוגדר כשמורת טבע.
אם האתר הממשלתי אינו מעודכן - איפה אפשר למצוא מיפוי מעודכן של שמורות הטבע ושיטחי האש?
אני לא חושב שלפני כל תיכנון של יציאה לשטח צריך להתקשר לרט"ג ולתיאום צה"ל ולקבל אישור למסלול.
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
אבדוק היכן ניתן למצוא ברשת את המיפוי המעודכן ביותר.
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
אבל טונאב זה לא פירסום רישמי של גוף מוסמך במדינת ישראל וגם הוא לוקה בחסר
אני לא חושב שהדרישה למיפוי מעודכן ומדוייק שנגיש לכולם באינטרנט, ממקור רישמי של מדינת ישראל הוא מוגזם.
למה לימאים יש הודעות ולמטיילי הטבע אין?
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
אלדד,
ברוך הבא לפורום. שמחתי לראות אותך בין האורחים במפגש בתל חדיד, ואני שמח שאתה איתנו כאן.
חשוב מראש שתדע שרוב הגולשים כאן הם אוהבי טבע אמיתיים, ויש לנו ערכים משותפים רבים - גם כאשר שמירת טבע לא מתיישבת בקנה אחד עם אהבת הטבע.. ולכן לפעמים הדברים צורמים - אבל באמת, מתוך כוונה טובה בסך הכל, לצאת ולטייל, להנות מהארץ ומנופיה.
ולגולשים, מהיכרותי עם אלדד ועם אנשים אחרים ברשות - מדובר באנשים שעובדים קשה בתפקיד שאנחנו הטלנו עליהם - לשמור על הטבע. פשוט וקל. הם "הטובים", וגם כשהמעשים שלהם לא נראים לנו מוצדקים (ולי, אישית, יש הרבה השגות על הרבה מהפעולות של הרשות) - הכל נעשה בכוונה חיובית. אז בבקשה - שמרו על דיון חיובי ופורה, ובעיקר ענייני. חישבו לפני שאתם כותבים - המטרה היא ליצור דו-שיח, ולא לנגח.
אסף.
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
לא אדון אלא אלדד. הייתי שמח לשמוע מה ההשערה שלך מבוססת ככל שתהיה
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
אלדד פלד
ברוך בואכה לפורום
אני תקווה שהצתרפותך בערב שבועות תניב שת"פ למשך אין ספור שבועות בעתיד
זה מחמם את הלב לראות נציג של הרשות כחבר אצלנו בפורום
כהרגלם של פורומים לפעמים הרוחות מתלהטות אך הן נרגעות
אחד המאפיינים של הפורום שלנו הינו החברותא והעזרה לזולת
יש לך כאן כמות מאוד נכבדה של חברים שישמחו לתת כתף בעזרה לשמירה על ערכי הטבע וחאכיפת חוקי שמירת הטבע
רבים מתנדבים במשטרה,מד"א ועוד-ישנם שנגד המתנדבים במשטרה ובצדק אך לא זה המקום
לדעתי ולבקשתי
שקול נא בבקשה נושא של הקמת מטה מתנדבים שיעזרו הן לשמור על הטבע,הן לסייע בעת אסון אקולוגי והן לסייע בפינוי רכב מהשטח
אני בטוח שאף אחד לא ינצל זאת לרעה (אל תתייחס לקריצה השובבה שברחה לי מזוית העין)
הרי אני סמוך ובטוח שחלק מאיתנו יגיעו למקומות לא מסומנים על מנת לוודא שאין שם עבריינים וכל מיני שכן הורסים את הטבע(אני אשמח להיות אחד מהם)
חג שבועות שמח
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
אלדד שלום
טוב לראותך ביננו. כבר דיברנו בעבר, לפני כ-5 שנים על שת"פ עם ג'יפאים. על איתור ספרות טיולי שטח שגורמת לבילבול המטיילים ושולחת אותם לצירים אסורים בתוך שמורות וסימון האיסורים באופן ברור יותר.(קורה בספרים של סיימון ושל ברקאי).
דיברנו גם על מועדוני ג'יפאים שכמו בארה"ב יאמצו גזרות של שמורות טבע ויסייעו לפקחים בפעילות התחזוקה והשמירה על שבילי השמורה. חוויתי זאת בארה"ב וחלמתי שזה יקרה גם כאן.
אז כשהיו המון ג'יפאים ומידי יום נמכרו ג'יפים בסוכנויות לא הצלחנו להרים את הפרוייקט. היום כבר לא מוכרים רכבי שטח של ממש. הרוב המכריע הם ג'יפונים רכים שאינם מיועדים לנוע בשבילי 4X4. נותרו בין הג'יפאים עיקרו של גרעין קשה של רוכבי שטח, אוהבי טבע ואוהבי "מוטוריקה שאינה עדינה". נכון שפה ושם נרכשים כלי שטח ע"י אנשים מסוג פחות חיובי, אבל כיום הם מיעוט נידח ודחוי על ידינו. אופנת הג'יפים חלפה לה, וטוב שכך.
אני מקווה שנוכחותך כאן איתנו תצליח להוליד פרוייקטים חשובים ושת"פ פורא אשר יסייע לשמירת הטבע, בד בבד עם פתיחת דרכים חדשות ויפות.
אבקש להלין על סגירת שבילים קיימים "לצורך שיקום". לצערי הניסיון מראה ש"שבילים סגורים לא מוחזרים!" מדוע? האם זה חוק טבע? האם חשבתם פעם שיש עוד דרכים לסייע לטבע להישתקם. למשל כניסה מתואמת בלבד? או אולי מגבלת שעות? האם ראיתם פעם בג'פאים כוח עזר שיכול להכפיל את כוחכם ולשלשו.
לא אחת אני וחברי מגיעים לשטח בשבילים המותרים ומוצאים פסולת מגעילה בטבע. אנחנו אוספים ומוציאים את הפסולת תוך הבעת דעה ברורה על סוג האנשים שהותירוה מאחור. בטיולים הרגליים שאנו עורכים אנו מזהים את אותן תופעות, רואים לצידנו את שביל הרכב השמור לפקחים (ולצבא) בלבד וחושבים בליבנו: "אילו רק יכולנו להיכנס עם טנדר כדי לסייע בניקוי השטח...". יש מקום לסיוע ושת"פ פוריים.
אספר שכיום עת שאני עוסק בתחביב חדש, טייס, אני רואה שניתן לאשר נתיב לתנועה בסופ"ש בלבד באויר הצפוף והביטחוני-בעייתי של מדינתנו. ובלבד שכולם יוכלו להנות מאהבתם. כך צריך להיות גם לגבי צירי שבילים שבשימוש הצבא במשך ימות השבוע. כולנו יודעים ומבינים שאנשי המילואים שאינם בקיאים ברכיבת שטח הורסים את הטבע עשרות מונים יותר מאיתנו. הניסיונות החוזרים ונשנים תוך שבירת חלקי רכב ושפיכת מוצרי נפט על הקרקע, פתיחת צירי ניסיונות נוספים וכו'.ראה את הר חוטם בדרום. צירים כאלו חייבים להיפתח בסופי שבוע ובחגים ואולי פתיחתם תוכל לאפשר לנו לסייע לכם בשמירה על הטבע? כן כן, קוראים לזה בישיבות ההנהלה - "לחשוב מחוץ לקופסה".
לסיכום דברי: המבקשים להגיע אל הטבע ברכב ולשמור עליו יכולים לסייע לכם ובעיקר לטבע. אם תנסו תיווכחו.
אשמח לסייע ולרכז שת"פ מכל סוג.
ערן CJ (ערן סדן)
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אלדד,
ברוך הבא לפורום. שמחתי לראות אותך בין האורחים במפגש בתל חדיד, ואני שמח שאתה איתנו כאן.
חשוב מראש שתדע שרוב הגולשים כאן הם אוהבי טבע אמיתיים, ויש לנו ערכים משותפים רבים - גם כאשר שמירת טבע לא מתיישבת בקנה אחד עם אהבת הטבע.. ולכן לפעמים הדברים צורמים - אבל באמת, מתוך כוונה טובה בסך הכל, לצאת ולטייל, להנות מהארץ ומנופיה.
ולגולשים, מהיכרותי עם אלדד ועם אנשים אחרים ברשות - מדובר באנשים שעובדים קשה בתפקיד שאנחנו הטלנו עליהם - לשמור על הטבע. פשוט וקל. הם "הטובים", וגם כשהמעשים שלהם לא נראים לנו מוצדקים (ולי, אישית, יש הרבה השגות על הרבה מהפעולות של הרשות) - הכל נעשה בכוונה חיובית. אז בבקשה - שמרו על דיון חיובי ופורה, ובעיקר ענייני. חישבו לפני שאתם כותבים - המטרה היא ליצור דו-שיח, ולא לנגח.
אסף.
אסף,,,חשבתי,,,(: ,,,,,,,,,,,
חג שמח
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
אלדד שלום
רציתי לדעת האם אתם מסכימים עם כך שגורמים פרטיים חוסמים שבילים מסומנים , כאילו שאלו שבילים פרטיים של "אבא" שלהם.
במידה ואתם לא מסכימים - מה אתם עושים למגר תופעה זאת ?
בתודה וחג שמח
דוד
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
בוקר טוב וחג שמח ג'יפאים , ישנם הרבה מקומות שהרט"ג רוצה להגדיר אותם כשמורות אבל בינתיים אין להם אישור ובכל זאת הם מסומנים במפה כשמורת טבע. לכן בפירסומים הרשמיים לא מופיעים כשמורה. לגבי פעילות פקחים באזורים אלו אין לי ידיעה או תשובה
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דידין
אלדד שלום
רציתי לדעת האם אתם מסכימים עם כך שגורמים פרטיים חוסמים שבילים מסומנים , כאילו שאלו שבילים פרטיים של "אבא" שלהם.
במידה ואתם לא מסכימים - מה אתם עושים למגר תופעה זאת ?
בתודה וחג שמח
דוד
דוד,
אתה שוכח (או לא יודע) שמי שמסמן שבילים בארץ היא לא הרשות אלא עמותה לסימון שבילים, שמסמנת שבילים גם באזורים שאינם שמורות טבע.
מיפוי שבילים בארץ, וברוב העולם מבוצע ע"ב תצלומי אויר, וזה שפענח לא בהכרח יודע אם זה שביל שמוביל לברז בשדה או שביל בין א' ל-ב', הוא ממפה ומסמן על המפה.
חלקם עוברים בשטחים חקלאיים של אנשים, ללא תיאם מראש, מה שגורר עימותים עם החקלאים, לעיתים בצדק ולעיתים לא בצדק.
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
יפה,
שרשור תוד"א,
גם טוב.
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
חלקם עוברים בשטחים חקלאיים של אנשים, ללא תיאם מראש, מה שגורר עימותים עם החקלאים, לעיתים בצדק ולעיתים לא בצדק.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +
תודה על ההבהרה, אם כך שאלתי נוגעת יותר לרשויות האכיפה (או יותר נכון רשויות למניעת לקיחת החוק לידים).
עובדה היא שאנו נתקלים לעיתים מזומנות בשערים/מחסומים גם על דרכים ראשיות ולא רק על שבילים חקלאים.
לדוגמא - המחסום מכביש גונן צ' ואסט על השביל המוביל לכיוון נחל עורבים/ אגם ורדינון או המחסומים בין חורשים לבין כיסרא.
סתם לידיעה, בזמנו שאלתי חקלאי שהקים מחסום פרטי שכזה על חוקיות הדבר ותשובתו הייתה שהדבר החוקי היחידי הוא , האישור של מינהל מקרקעי ישראל שמותר לו לעבד את האדמות/לרעות את הפרות , בשטחים קבועים/מוגדרים מראש שאחרי המחסום.
תגובה: לחברי הפורום שלום רב
אלדד שלום.
אשמח להתייחסותך בנוגע לפרסום אודות האישור המיוחד שמקבלים טרקטורוני דישון לנסוע בחלק הסגור של נחל דישון.
ראה את השרשור הזה:
http://www.jeepolog.com/forums/showt...214#post514256