-
טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
לאחר ההתיעצות בשירשור הזה,
קניתי את ההייליפט של ל.כ.
ראשית אני חושב, שחשוב שכל מי שקונה משהו חדש, יתן התרשמות בפורום, לא רק אם יש לו שאלות ספציפיות.
אז ככה: שילמתי ב ל.כ. 350 ש"ח. לאחר פתיחת הקופסה נראה שאיכות המוצר במבט ראשון לא משהו (צביעה רשלנית - סימני צבע על הפינים). אבל המחיר זול יותר מהמקורי, והחבר'ה אומרים שעושה את העבודה.
לאחר ביצוע נסיון הרמה בשטח, הכלי שוכן אחר כבוד לרוחב תא המטען של הג'ימני, ואולי אקצר אותו בעתיד.
השאלות:
1. מאחר שיש לי רק מדרגות צד, מהי הדרך הנכונה להרים את הרכב אם התקיעה היא בעליה (או ירידה) והרכב לא מאוזן (אין הכוונה לשפ"צ)?
2. כידוע אפשר להשתמש במכשיר ככננת ידנית, אולם הבעיה היא שאם אין לך שרשרת יעודית, אין לך דרך לגרום שהרצועות שבידך יהיו בדיוק באורך המתאים.
במילים אחרות, אתה צריך לקצר איכשהו את הרצועה, באופן שיהיה בטיחותי להפעיל עליה את העומס המירבי והיא תהיה בדיוק באורך המתאים לסיטואציה.
רק אז תוכל באמת לבצע פעולה אפקטיבית של כננת. מקווה שאני ברור.
יש דרך?
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tamir128
לאחר ההתיעצות
בשירשור הזה,
קניתי את ההייליפט של ל.כ.
ראשית אני חושב, שחשוב שכל מי שקונה משהו חדש, יתן התרשמות בפורום, לא רק אם יש לו שאלות ספציפיות.
אז ככה: שילמתי ב ל.כ. 350 ש"ח. לאחר פתיחת הקופסה נראה שאיכות המוצר במבט ראשון לא משהו (צביעה רשלנית - סימני צבע על הפינים). אבל המחיר זול יותר מהמקורי, והחבר'ה אומרים שעושה את העבודה. אפשר ללפף את הרצועה סביב העוגן ולקצר
לאחר ביצוע נסיון הרמה בשטח, הכלי שוכן אחר כבוד לרוחב תא המטען של הג'ימני, ואולי אקצר אותו בעתיד.
השאלות:
1. מאחר שיש לי רק מדרגות צד, מהי הדרך הנכונה להרים את הרכב אם התקיעה היא בעליה (או ירידה) והרכב לא מאוזן (אין הכוונה לשפ"צ)?
2. כידוע אפשר להשתמש במכשיר ככננת ידנית, אולם הבעיה היא שאם אין לך שרשרת יעודית, אין לך דרך לגרום שהרצועות שבידך יהיו בדיוק באורך המתאים.
במילים אחרות, אתה צריך לקצר איכשהו את הרצועה, באופן שיהיה בטיחותי להפעיל עליה את העומס המירבי והיא תהיה בדיוק באורך המתאים לסיטואציה.
רק אז תוכל באמת לבצע פעולה אפקטיבית של כננת. מקווה שאני ברור.
יש דרך?
יש כמה אפשרויות לקיצור הרצועה. ללפף אותה סביב העוגן,לפתל אותה סביב עצמה -אם כי יוצר גמישות מיותרת, ליצור בה לולאה ולסגור אותה [לא חסר אביזרים לצורך זה] לאחר שנקבע האורך הרצוי, הכל כמובן לפי תנאי השטח המשתנים.
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
איך השירשור הזה חמק ממני טרם הקניה?
יש לשפר כאן את מנוע החיפוש...!
אז אכן מדובר ב T-MAX, עם הצביעה הרשלנית.
בטסט שעשיתי לו, הוא כאמור עבד מצויין.
לאחר מכן נארז בשרוול שלו והונח בתא המטען.
אז יש סיכוי שישאר למעלה ויסרב לרדת? אין בעיה, אני מוסיף לערכת החילוץ אצבע טן.
העיסוק בחנ"מ הוא מלהיב ומסוכן כמו בהייליפט.
מה זה הספריי גרפיט שמדברים עליו? שאלתי בל.כ. ואמרו שיש להם ספריי סיליקון וספריי גריז (לא תודה), אבל לא שמעו על ספריי גרפיט.
נראה שיחד עם האצבע טן, אקנה גם ספריי סיליקון. שיהיה.
סכנות? אז נראה אם הבנתי הכל:
א. להיזהר לא לחטוף סנוקרת מהדבר הזה, כי זה יכול להיות נוק-אאוט ואז לא רק הרכב יזדקק לחילוץ.
ב. להיזהר שלא יפיל לך פתאום את הרכב עליך.
ג. להיזהר על האצבעות (נכון, אם הלכה אצבע אז יש לך עוד 9 ספייר, אבל בכל זאת).
ד. להיזהר שהמכונה הסרבנית הזאת תסרב לרדת (אני יש לי טיפול מיוחד באלו שמסרבות לרדת, עם סיליקון או בלי).
טוב, נראה שאמצעי הזהירות הטוב ביותר הוא המנעות.
נשארים בבית וגולשים בפורום.
תודה טושי על ההפניה.
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
את הדבר הכי חשוב לא רשמת: להעביר מהרמה להורדה אך ורק כשהידית תפוסה כשהיא למעלה צמודה למוט המחורר.פה קורות התאונות.
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
את הדבר הכי חשוב לא רשמת: להעביר מהרמה להורדה אך ורק כשהידית תפוסה כשהיא למעלה צמודה למוט המחורר.פה קורות התאונות.
+1 , על בשרי למדתי ..
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
תמיר. אם אני מבין נכון אתה יוצא חה"ן. ספריי סיליקון זה כמו לווזלן מצברים. חרטה. הייליפט בגימיני?! באמת שיותר נזק מתועלת. לפחות תמתקן אותו בחוץ ונמוך. זה סכנת חיים בכל שימוש הכלי הזה. ולטעמי אלא אם אתה ממש שחיין ביצות הוא מיותר. עדיפה כבר כננת על הגמדון
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
יוצא חה"ן?! אוי ואבוי, ככה אני נשמע?!
למה, כי הזכרתי אצבע טן?
חס ושלום. תמיר יוצא יח' סיור מפוארת.
הספריי סיליקון על שרשרת האופניים דווקא עושה עבודה לא רעה, ועם הכלי הזה אני מרגיש בטוח יותר כשאני מסתובב לבד אי שם, שלא אאחר לארוחת ערב.
וכננת? הב לי כננת ב 350 ש"ח פלאס מקום בגמדון בשביל עוגנים (לא תמיד אני זוכר להתקע בדיוק מול עץ), אז נדבר.
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
חשוב מאד למצוא דרך לעגן אותו ברכב.
הדבר הזה כבד פחד (לפחות ההייליפט המקורי),
וחלילה במקרה של תאונה, הוא יעוף וירסק כל דבר בדרך.
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יוש
חשוב מאד למצוא דרך לעגן אותו ברכב.
הדבר הזה כבד פחד (לפחות ההייליפט המקורי),
וחלילה במקרה של תאונה, הוא יעוף וירסק כל דבר בדרך.
+++
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יוש
חשוב מאד למצוא דרך לעגן אותו ברכב.
הדבר הזה כבד פחד (לפחות ההייליפט המקורי),
וחלילה במקרה של תאונה, הוא יעוף וירסק כל דבר בדרך.
אני כמובן מסכים, למרות שמתא המטען של הג'ימני יהיה לו מאד קשה לצאת לתא הנוסעים, אבל בנתיים לא מצאתי דרך נאותה.
אדרבא, יותר מאשמח לקבל רעיונות.
אני לא מצליח למצוא שום זיז / טבעת / וו שאוכל לעגון אליו, גם לא לאלו של חגורות הבטיחות.
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tamir128
אני כמובן מסכים, למרות שמתא המטען של הג'ימני יהיה לו מאד קשה לצאת לתא הנוסעים, .
כשמתהפכים הכל מוצא את דרכו לעוף מסביב, כולל אנשים ברווחים שמעל ובין הכיסאות.
אל תבנה על המרווחים הצפופים כמשהו שיעצור את הבהמה הזו לעוף ברכב.
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
אחרי שקנית !!
1. תמקם אותו בחוץ במקום בולט .
2. תקנה ג'ק עגלה קטן .
3. ו,,,, 1 זה בשביל הפוזה ,, ו - 2 בשביל כל השאר.
בהצלחה
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
השמשוני יחיעם
אחרי שקנית !!
1. תמקם אותו בחוץ במקום בולט .
2. תקנה ג'ק עגלה קטן .
3. ו,,,, 1 זה בשביל הפוזה ,, ו - 2 בשביל כל השאר.
בהצלחה
לא יכול שלא להסכים ...
ההייליפט קיים אצלי מאז ומתמיד , מהר מאד מצא עצמו במחסן משמש לתחזוקת מתלים פעם בכמה שנים , אני מתעצל לסחוב אותו 20 מ' מהמחסן גם כשצריך להעמיד את הרכב על בוקים ומעדיף להשתמש בג'ק רגיל.
לגבי 1. - מיקום בחוץ חושף אותו לקורוזיה ולכלוך שמבטיחים לך פעולה בעייתית כשתצטרך, אלא אם תקפיד לתחזק אותו.
לגבי 2 - גם ג'ק עגלה זה יותר מדי - ג'ק בקבוק או הידראולי קטן יעשה את אותה עבודה.
בטח אל תקצר אותו - מה עשית בזה ?!
אוהב בוץ טובעני - קח עמך חבר עם כננת לדרך , אני משוכנע שהסרטונים יפים , אבל כדי להשתמש בהייליפט למשיכה צריך להיות מאד מיואש ומלא אנרגיה :)
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
ברכב מוגבה לפעמים ג'ק בקבוק לא מספיק...
נכון שאפשרי להתחיל לבנות מתחתיו עם אבנים/קרשים אבל אז זה כבר יותר מסוכן מהייליפט...
וכמו כל כלי עבודה, אם משתמשים בו נכון, בתבונה ובהבנה - אין שום בעיה.
https://lh6.googleusercontent.com/-1...-h553-no/0.jpg
איל
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
גם ברכב מוגבה אני משתמש בג'ק פשוט - תמיד מרים מהמתלה או הסרן ולא מהמרכב, בטח שלא ע"מ להחליף גלגל /ים ,
כמה פנצ'רים רואים בתמונה ומה היו הנסיבות ?
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
לא ברור מה ולמה קרה שם...
נסיעה יחסית רגועה בעליה דרדרתית עם אבנים. בשיירה היו גם רכבים רכים הרבה יותר (פורסטר ועוד) שעברו בלי בעיה.
לחץ אויר 18PSI אולי מעט נמוך אבל ככה תמיד נסעתי.
הנזק 2 ג'נטים עקומים שאיבדו אויר וצמיג אחד עם חתך בדופן. סהכ 3 גלגלים ללא אויר.
ג'נט אחד יושר והחזיק אויר
את 2 האחרים החלפנו עם הספייר שלי ושל חבר עם גראנד
בדרך הביתה הרכבתי את הצמיג התקין על הג'אנט התקין כדי לשחרר את הספיר של החבר.
https://lh6.googleusercontent.com/-s...-h553-no/2.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-N...h553-no/11.jpg
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ניר ל
גם ברכב מוגבה אני משתמש בג'ק פשוט - תמיד מרים מהמתלה או הסרן ולא מהמרכב, בטח שלא ע"מ להחליף גלגל /ים ,
למה צריך להרים את כל האוטו רק כדי להחליף גלגל ?
ג'ק בקבוק, מקורי, מכאני. זה הכלי היחידי שאני מוכן להחזיק באוטו למטרה הזאת. מקסימום, מרימים על אבן מזדמנת או בלוק עץ שאני מחזיק קבוע.
לגופו של שרשור, השאלה המיידית שהייתי מציע לפותח השרשור היא " איך להפטר מהמשקולת המסוכנת הזאת באוטו? "
נסעתי, נתקעתי, חילצתי אין ספור מקרים. במעט הפעמים שמישהו ניסה להשתמש בהייליפט התוצאות היו בין כמעט הרסניות להרסניות מאד.
עם פוטנציאל נזק בריאותי מיידי, ובד"כ שיפור בצורת הלסת התחתונה של המפעיל. . . . לפעמים זו ברכה ...
ואתה בכלל נוסע בג'ימיני, מה כבר יכול להיות לגימיני, ש ארבעה גברתנים צעירים לא יצליחו להניף אותו מספיק רחוק כדי שינוע בכוחות עצמו? אפילו רצועת רצ'ט יכולה להיות פתרון חילוץ מספיק בהחלט....
-
נזכרתי פתאום בג׳ק הערבי.
קרש שהיינו מטפסים עליו עם הסרן הקדמי של הטרקטור או תרמיל של פגז טנק מתחת לפגוש של הגפס.
בעצם למה לא לבנות משהו קטן ממתכת ששמים מתחת לסרן ומטפסים עליו.
30 סמ מכניים במקום גק
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
נזכרתי פתאום בג׳ק הערבי.
קרש שהיינו מטפסים עליו עם הסרן הקדמי של הטרקטור או זוויל של פגז טנק מתחת לפגוש של הגפס.
בעצם למה לא לבנות משהו קטן ממתכת ששמים מתחת לסרן ומטפסים עליו.
30 סמ מכניים במקום גק
יש כזה לידך. כנס לסדנה של רסטה ...
-
וואלה...
אפילו בטיחותי בניגוד למקור.
נראה נהדר למעט המחיר המאוד גבוה.
זה צריך להיות זול ובסיסי יותר מגק בקבוק.
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
וואלה...
אפילו בטיחותי בניגוד למקור.
נראה נהדר למעט המחיר המאוד גבוה.
זה צריך להיות זול ובסיסי יותר מגק בקבוק.
מסכים עם כל הקלקה שלך. אין ספק.
בשריון משתמשים בכזה כדי להחליף בוגיים, מוט פלדה באורך המתאים ובעובי הנכון עושה את העבודה.
הפתרון של רסטה זה הייטק ...
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tamir128
מה זה הספריי גרפיט שמדברים עליו? שאלתי בל.כ. ואמרו שיש להם ספריי סיליקון וספריי גריז (לא תודה), אבל לא שמעו על ספריי גרפיט.
נראה שיחד עם האצבע טן, אקנה גם ספריי סיליקון. שיהיה.
ספריי גרפיט מיועד להתזה על ברגים "חמים" (שנמצאים במקומות בעלי טמפ' גבוהות מאד). בחיל האויר השתמשנו בזה במנועי סילון בחלקים כגון מעטפת תאי שריפה, איזור טורבינה וכיוצ"ב.
נשמע לי כאובר-קיל פראי מה גם שמאד יקר.
-
עם כל הכבוד להייליפט, אין שום יתרון בהחלפת גלגל מפונצ׳ר על פני ג׳ק בקבוק פשוט.
בטח-ובטח ברכב גבוה עם מהלך מתלה גדול.
ברכבים כאלו, בהרמה בהייליפט, מגיעים לזויות לא בטיחותיות של הרכב, וסיכוי גבוה לנפילה, נזק לרכב ופציעה לאנשים.
-
טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Tsafrir
ספריי גרפיט מיועד להתזה על ברגים "חמים" (שנמצאים במקומות בעלי טמפ' גבוהות מאד). בחיל האויר השתמשנו בזה במנועי סילון בחלקים כגון מעטפת תאי שריפה, איזור טורבינה וכיוצ"ב.
נשמע לי כאובר-קיל פראי מה גם שמאד יקר.
יש ספריי גרפיט לשינוי של וירט, לא יקר יותר מספריי שימון איכותי אחר.
ומיועד לפי המפרט בדיוק לאזורי חיכוך שלא רוצים שיספחו לכלוך ויישארו יבשים.
אני משתמש בו לדברים שנמצאים בחוץ וצריכים שימון, ולא אוהבים ג׳יפה שגורמת לתקיעות מנגנונים ושחיקה, כמו מנעולים, צירים וגם להייליפט.
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sos4u
למה צריך להרים את כל האוטו רק כדי להחליף גלגל ?
ג'ק בקבוק, מקורי, מכאני. זה הכלי היחידי שאני מוכן להחזיק באוטו למטרה הזאת. מקסימום, מרימים על אבן מזדמנת או בלוק עץ שאני מחזיק קבוע.
לגופו של שרשור, השאלה המיידית שהייתי מציע לפותח השרשור היא " איך להפטר מהמשקולת המסוכנת הזאת באוטו? "
נסעתי, נתקעתי, חילצתי אין ספור מקרים. במעט הפעמים שמישהו ניסה להשתמש בהייליפט התוצאות היו בין כמעט הרסניות להרסניות מאד.
עם פוטנציאל נזק בריאותי מיידי, ובד"כ שיפור בצורת הלסת התחתונה של המפעיל. . . . לפעמים זו ברכה ...
ואתה בכלל נוסע בג'ימיני, מה כבר יכול להיות לגימיני, ש ארבעה גברתנים צעירים לא יצליחו להניף אותו מספיק רחוק כדי שינוע בכוחות עצמו? אפילו רצועת רצ'ט יכולה להיות פתרון חילוץ מספיק בהחלט....
ארבעה גברתנים?!
לידיעתך, ארבעה גברתנים לא נכנסים לג'ימני אחד :p
וכמו שכתבתי, אני נוסע הרבה לבד.
למעשה מה שקורה פה, אחרי שפתחתי אשכול התייעצות לפני קניה, פתאום אתם מופיעים ואומרים שהמשקולת בכלל מיותרת...
כן, גם אני נסעתי, נתקעתי וחילצתי, ואפילו עם הג'ק מספריים המקורי של הרכב - בלי הייליפט.
השאלה היא, האם באמת הכלי הזה מיותר לדעתכם? האם לא תיתכן סיטואציה שבה אתה תקוע לבד בשטח, ורק ההייליפט יחלץ אותך?
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
תביא סיטואציה כזו ונדון בה...
הי ליפט מאד מקל על החילוץ בהרבה סיטואציות כי הוא מרים מנקודות גבוהות וחיצוניות שג׳ק רגיל לא שימושי בהן , כמו כן פעולתו הרבה יותר מהירה .
אך האם הוא הכרחי ? מנסיוני לא . שימוש למשיכה - אתה צריך תנאים מאד מסויימים ואמצעים נוספים *שאינם נמתחים , עוגן קרוב ובזווית המתאימה וכו׳ , שרשראות פלדה. לא נראה לי שיש לך מקום לציוד הזה ברכב.
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
יש מקומות שהיליפט יעשה עבודה מצוינת ואולי יהיה אפילו הכלי היחידי שיחלץ אותך.
לדוגמא חול טובעני שבו אתה שוקע את הגחון (ויותר) או אפילו יותר בעיתי, בוץ שבו אתה שוקע עד הגחון.
מנסיון אישי, לפני לא מעט שנים שקעתי עד הגחון בבוץ.
חבר שלי ניסה למשוך אותי עם כננת ואחרי שהיא התחממה, עם משיכות, וכולום, לא יצא הגזר..
עד שלא השתמשנו בהי ליפט והרמנו את הרכב אל מחוץ לבוץ, הרכב פשוט לא רצה לצאת.
מקרים אחרים יכולים להיות בהם הרכב מתישב על בולדר ורק עם הי ליפט אתה יכול להרים אותו מעליו.
בקיצור, הוא די שימושי אם אתה מחפש צרות (-:
אבל הי ליפט לא מספיק, אתה חיב להכין את הרכב לשימוש בו.
זה אומר, פגושי ברזל וצינורות צד שאיתם אתה יכול להרים את הרכב באמצעות הי ליפט, אחרת לא תוכל לעשות איתו דבר.
דווקא להחלפת גלגל מאוד לא הייתי ממליץ להשתמש בהי ליפט, מאוד מאוד מסוכן.
-
תגובה: טוב, אז קניתי הייליפט, ועכשיו לשאלות:
צפיתי בסרטון מתגובה 7 - והשתכנעתי סופית שזה הזוי ולא מעשי , בטח לא ברכב קטן שנע בשבילי א״י .
הרמה מתוך בוץ - אכן יהיה קשה, מלכלך ומבאס לבסס ג׳ק רגיל . כדי להשתמש בהי ליפט אתה צריך אמצעי להרמה מהג׳אנט אחרת הגלגל ישאר בבוץ ורק המרכב יונף. בכל מקרה תצטרך כננת . אם הרכב עדיין מניע אז פשוט צריך לסייע לכננת עם סחרור גלגלים כדי להשתחרר מהיניקה , לא חייבים להרים.
חילוץ מחול טובעני - לא בעיה לחפור בידיים מתחת למתלה ולהרים עם ג׳ק , כנ״ל בתקיעה על הגחון . מזיעים ומתלכלכים יותר , זה הכל. *