-
יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
שלום חברים,
לפני כמה חודשים רכשתי לי ראב 4 2007, השיקול היה "גיפון" עם יכולת שטח ושיהיה חסכוני בדלק, מהר מאוד גיליתי שאני נהנה מהירידה מהכביש אך אם אנסה לאתגר אותו מעבר ל שביל/חול אמצא את עצמי או תקוע בתנוחה לא נעימה או בסיכון לפגוע באיזורים רגישים ברכב (כגון מיכל דלק) אחרי לבטים ארוכים
מכרתי אותה (אחרי מספר חודשים בלבד).
יש לציין שטרם הקניה לא הכרתי פורום זה (ולאחר שקראתי מספר תגובות שהתייחסו לראב 4 הטעות ככל הנראה היתה נמנעת )
לכן אני מקווה שתוכלו לעזור:
תשובות לשאלות:
1. כמה אתם רוצים להשקיע? 90-100K
2. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע? יומיומי עירוני ובין עירוני (טיול פעם בחודש)
3. מי נוהג בו? גבר ואישה...
4. כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג (עם אפשרות גידול עתידי)
5. כמה קילומטרים הג'יפ יעשה בשנה? 50k-60k
6. יש תנאי סף? מעדיף דיזל עקב עלויות אחזקה (דלק) ואוטומט (עבור האשה)
חשבתי על: לאנד קרוזר, פאגרו, או קצת להוריד את הראש ולקחת גראנד ויטרה מנוע 2.4 (ולהשקיע בהגבהות)
אשמח לכל הארה :)
תודה מראש!
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
היי
ברוך הבא לפורום. אנסה לייעץ לך על פי הניסיון ולפי הנקודות שהעלת. ההיכרות שלי עם פראדו שנת 2000 הינה מזה כשש שנים. במחיר שלך אתה מדבר על החדש יותר משלי. זה הדגם לנדקרוזר פראדו 120 ( עד שנת 2003 זה נקרא דגם 90) למעשה זה הלנדקרוזר השני שנעשה על ידי טויוטה בבית ולא על ידי חברת ארקו שבנתה את הלנדקרוזרים עד הופעת דגם 90. דגם 120 הינו אמין, נוח בכביש ובשטח ונפתרו בו רוב מחלות הילדות של ה 90 ( שכללו בעיקר את הפרונט) לעומת הפגרו קינג הטויוטה עדיפה בשטח בעיקר טכני ובעלת מבנה לשטח יותר מהפאגרו או הגרנד ויטרה. הגרנד ויטרה במקומו מונח אבל אם אתה עושה 50-60 אלף בשנה לא הייתי לוקח בנזין בעיקר כי מנועי הדיזל מחזיקים יותר ומניסיון עם פראדו וגרנד צירוקי בנזים הם שותים פחות בתוך העיר. בכל מקרה אני הייתי הולך על רכב ארוך שאומנם עם 7 מקומות אבל יותר נח ולדעתי גם יותר עביר מהקצר. אני אישית הייתי הולך על הטויוטה פשוט כי אני מעדיף את המבנה שלו על המבנה של הויטרה והפאגרו ( בשניהם המבנה שלהם נועד יותר לכביש מאשר לשטח.) מקוה שעזרתי לך ושיהיה בהצלחה, נראה לי אבל שהעצה הכי טובה היא גם לתת לאישה לנהוג עליהם....ואז להחליט. :)
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
הכוונה הייתה שמנועי הדיזל שותים פחות בעיר מאשר הבנזין ( היה לי גרנד צירוקי בנזין ויש לי טויוטה פראדו דיזל)
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
תודה על התגובה, זה בדיוק הדגם שחשבתי (מפנטז) עליו לאנד קרוזר ארוך (סדרה 120) 2003-2004 זה קצת מעלה את התקציב (ביד 2 מבקשים 105k ומעלה) לרכבים עם 250k ק"מ אבל בשביל לא לחזור על אותה טעות פעמיים אגרד קצת מהחסכונות
מישהו יודע כמה קילומטראז' מנוע לאנדקרוזר דיזל יכול לעבור? (לדוגמא מנסיון של אבא שלי פולסוואגן דיזל מסוגל לעבור גם מיליון :p)
קצת מפחיד אותי לקחת רכב בן 10 (כאשר בסכום כזה אפשר גם למצוא גראנד ויטרה 2009)
עוד תגובות ואופציות יתקבלו בברכה..... :)
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
אני עם פראדו 2002, הרכב עם 370 אלף ק"מ, והנתון הזה ממש לא מדאיג אותי.
לאבא שלי יש לאנד קרוזר 2005, אכן שידרוג מרענן ביחס לפראדו, מתורבת יותר ונעים יותר בשימוש היום יומי.
אם כי אני אוהב הרבה יותר את העיצוב החיצוני של הפראדו.
בכל מקרה, גם אני היתי הולך על לאנד קרוזר 2003-2004 בתקציב הזה.
תחפש טוב, זה רכב יקר ביחס לשנתון שלו ויש לא מעט כאלו מוזנחים בשוק.
תמצא אחד במצב טוב אתה מאוד תהנה מימנו
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
הפראדו שלי עם 350 אלף, הלך לי ראש מנוע ולכן החלפתי מנוע. כמו שפלג אמר גם אני לא מתכנן להחליף את שלי למרות שהוא שנת 2000. בכל מקרה תבדוק טוב טוב ( כמו שעושים בכל רכב)
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
זה בדיוק הנושא שאני חושש ממנו, המבחר או לא גדול, אצתרך לעשות הרבה שיעורי בית לפני שאוכל לצאת לבדוק רכב כזה בעצמי, יש אולי מדריך מומלץ?
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
forest
זה בדיוק הנושא שאני חושש ממנו, המבחר או לא גדול, אצתרך לעשות הרבה שיעורי בית לפני שאוכל לצאת לבדוק רכב כזה בעצמי, יש אולי מדריך מומלץ?
לדעתי כדאי לך גם לשקול את הפאג'רו קינג.
בכביש הוא עדיף על הפראדו/לנדקרוזר,
בשטח הוא לא נחות משמעותית מהפראדו/לנדקרוזר.
אני חושב שלמצוא קינג שמור יהיה קל יותר מאשר למצוא פראדו.
בחסכון הכספי תוכל לצייד הקינג בכול טוב ...
בהצלחה
רענן
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
תודה על התגובה, ומה בנוגע לתצרוכת דלק? טיפולים? חיי מנוע (דיזל)?
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
forest
תודה על התגובה, ומה בנוגע לתצרוכת דלק? טיפולים? חיי מנוע (דיזל)?
חיי מנוע, תצרוכת דלק לא אמורים להיות הבדלים גדולים.
טיפולים, כנראה שמבחינה זו, אחזקת קינג יקרה יותר.
ממליץ שתשלב הודעה בפורום מיצובישי ובפורום טויוטה, עם שאלה לגבי עלויות אחזקה מבעלי רכבים כאלו שמחזיקים אותם מספר שנים.
עוד אופציה מעניינת הכוללת הימור או סיכון מחושב, טרופר 2003/4 דיזל 3.0
נכון שהמנוע לעיתים מתאבד. אבל, כנראה שיש פתרון זול (באזור 1000 ש"ח כולל עבודה) באמצעות אחזקה מונעת אחת ל- 60000 קמ'.
סה"כ מבחינת עבירות, נוחות, איכות בניה, חוזק מכלולים, הטרופר טוב יותר מהטויוטה והמיצובושי.
במחיר שהוא נמכר ובתקציב שלך, תוכל לרכוש שניים ... או שתוכל לרכוש אחד והכסף שנותר שים בחסכון עבור עוד 3 או 4 מנועים אם תצטרך.
רענן
-
יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
רענן,
עם כל החיבה המסורתית שלך לטרופר, פותח השרשור נשמע לך כמו מי שיתחיל תחזוקה מונעת תקופתית?
הוא רק לפני רגע ירד מרכב השטח הראשון שלו שהיה ג׳יפון ״רך״.
בנוסף,
עד כמה שאתה מעריך את הטרופר, הוא ממש לא עביר כמו לנדקרוזר נעול מקורי מהחברה או עם בקרת אחיזה.
הוא גם נמוך יותר, הגשר גיר שלו מלחך את הריצפה במצבו המקורי (ברור שאפשר להגביה, ואם תגביה את הטויוטה אז שוב הטרופר נמוך יותר..).
בלימת המנוע פחות טובה כנראה בגלל יחסי העברה.
מה שכן,
המנוע של הטרופר, כשהוא לא מתאבד, חזק וחד יותר.
לפותח השרשור- הק״מ השנתי הצפוי שציינת אמיתי?
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
אני דווקא הייתי ממליץ על הגרנד ויטרה 2.4 ( נוסע על אחת כזו קצרה)
צריכת דלק 1:8 בממוצע אבל רכב מעולה אמין נוח עבירות טובה מאוד והרבה יותר זול
מהפג׳רו או לנד קרוזר... כולל אמינות וחלקים
במחיר של לנד קרוזר 2004 אתה יכול למצוא גרנד ויטרה 2010 - אתה נהנה מרכב חדש יותר ב 6 שנים !!! עם קמ נמוך וזול לתחזוקה
דרוש מיגון והגבהה.
בהצלחה.
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
רענן,
עם כל החיבה המסורתית שלך לטרופר, פותח השרשור נשמע לך כמו מי שיתחיל תחזוקה מונעת תקופתית?
הוא רק לפני רגע ירד מרכב השטח הראשון שלו שהיה ג׳יפון ״רך״.
בנוסף,
עד כמה שאתה מעריך את הטרופר, הוא ממש לא עביר כמו לנדקרוזר נעול מקורי מהחברה או עם בקרת אחיזה.
הוא גם נמוך יותר, הגשר גיר שלו מלחך את הריצפה במצבו המקורי (ברור שאפשר להגביה, ואם תגביה את הטויוטה אז שוב הטרופר נמוך יותר..).
בלימת המנוע פחות טובה כנראה בגלל יחסי העברה.
מה שכן,
המנוע של הטרופר, כשהוא לא מתאבד, חזק וחד יותר.
לפותח השרשור- הק״מ השנתי הצפוי שציינת אמיתי?
על איזה חיבה אתה מדבר ? אני מוקצה באחד מאתרי הטרופרים בגלל קביעתי שהמנוע הזה חרא אמיתי .
אפילו אם לא תתאמץ יותר מידי, חפש פה באתר, תמצא את דעתי השלילית על המנוע 4JX1 (בטרופר דיזל 3.0 ) . אבל,
במחיר שלו זה סיכון מחושב ששווה לשקול.
אני מחזיק טרופר בנזין.
למעט הגיר, לדעתי הטרופר (בנזין) טוב יותר כמעט בכול אספקט מול הפראדו והקינג.
היתרונות המשמעותיים שיש לפראדו, בלמים והגה.
רענן
-
יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
רענן,
צא מהאשליה הזו, רכבים שהנתונים הבסיסיים שלהם דומים מאד, כמו רוב ה-SUV הגדולים, לעולם הרכב עם עזר אחיזה (בקרת אחיזה/נעילת דיפ׳) יהיה עביר יותר.
סיכון מחושב?
שמת לב כמה ק״מ בשנה הוא מייעד לרכב?
זה לא סיכון זה מתכון לאכזבה.
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
תודה על ההיענות!!
בממוצע ליסינג הייתי מחליף כל 3 שנים עם 160k בכל פעם, לכן אני חושב שנתון שנתי של 50-60k די נכון.
בנזין לדעתי פשוט ירושש אותי ( אני עצמאי ) ועל פי מה שאני קורא נראה כי גם חיי מנוע בנזין קצרים משל דיזל.
תקנו אותי אם אני טועה..
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
המטרה היא להשקיע ברכב ולא להחליף רכב כל שנתיים
-
בכזה ק״מ שנתי יכול להיות שיהיה זול יותר לפצל ולרכוש רכב שטח לטיולים ופרייבט דיזל חסכוני לנסיעה יום-יומית.
שווה לעשות השוואה מסודרת.
רכב שטח, והחסכוניים שביניהם עדיין צורכים 30%~ יותר דלק מכל פרייבט בסיסי בנזין, ומול פרייבט דיזל הפער יכול להיות גם 100%.
וגם הטיפולים לרוב יקרים יותר.
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
אני מסכים עם דורון.
תפצל לך לשני תקציבים - רכב פרייבט שיהיה לך נוח ויוכל לסוע 30-40 אלף ק"מ בשנה.
ורכב שטח שיהיה רכב שני בבית רכב לטיולים.
ככה גם אם יקרה משהו לרכב בטיול לא תהיה מושבת מבחינת תחבורה ביום שאחרי
גם תחסוך בדלק ובטיפולים
וגם תוכל לקנות לעצמך רכב שיהיה לך יותר נוח ונעים בכביש, ורכב שפחות תפחד ממנו בשטח.
מקסימום לא תאהב את תחביב השטח תוכל למכור אותו, ועדיין להישאר עם הפרייבט ליום יום
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
forest
בממוצע ליסינג הייתי מחליף כל 3 שנים עם 160k בכל פעם, לכן אני חושב שנתון שנתי של 50-60k די נכון.
בנזין לדעתי פשוט ירושש אותי ( אני עצמאי ) ועל פי מה שאני קורא נראה כי גם חיי מנוע בנזין קצרים משל דיזל.
תקנו אותי אם אני טועה..
לדעתי אתה טועה,
כשתפרד מהליסנג, תפרד גם מנסיעות מיותרות ...
ראה זה פלא, אנשי הייטק שהתלוננו על הקצבה לא מספקת של 40 אלף קמ' בשנה, פתאום חוזרים לשפיות והממוצע הכללי של 20 אלף קמ' בשנה
מרגע שהחזירו הרכבים עקב עליית שווי השימוש.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
בכזה ק״מ שנתי יכול להיות שיהיה זול יותר לפצל ולרכוש רכב שטח לטיולים ופרייבט דיזל חסכוני לנסיעה יום-יומית.
שווה לעשות השוואה מסודרת.
1+
גם אני הגעתי למסקנה שעדיף ג'יפ ("צרחן" בנזין) לטיולי שטח בלבד בתוספת לפרייבט ידני (חסכוני יחסית) ליום יום.
רענן
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
כיום יש כבר פרייבט פרטי (שאישתי נוסעת עליו) להחזיק רכב שלישי קצת מוגזם...
מלכתחילה הגעתי מנקודת הנחה שנסיעות ארוכות יעשו בפרייבט ( כמו כן אני מקבל החזר על טיפולים ודלק )
אז אולי אצליח לצמצם ל 30k-40k אבל גם זה קילומיטראז לא מבוטל.
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
אני לא מבין בכלל באיזה יקום מתקיימת בכלל ההשוואה בין פראדו לפאג'רו קינג.. הזוי לגמרי.
גם הטרופר נחות מהפראדו.
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
motorica.net
אני לא מבין בכלל באיזה יקום מתקיימת בכלל ההשוואה בין פראדו לפאג'רו קינג.. הזוי לגמרי.
גם הטרופר נחות מהפראדו.
ביקום של אנשים שלא שבויים כמו כבש שהולך אחרי כבש ויוצרים עדר ...
ואם ממש תרצה להיות עם "ראש פתוח", אני יכול לבצע עבורך ההשוואה (פראדו VS טרופר).
רענן
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
אני מוכן להגיע כדי לראות את ההשוואה . (אני מקווה שדובר פה על תצוגת תכלית ולא על נתונים טכניים ) .
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gruyon
אני מוכן להגיע כדי לראות את ההשוואה . (אני מקווה שדובר פה על תצוגת תכלית ולא על נתונים טכניים ) .
אני מבין שאתה מריח דם ...
הכוונה להשוואה טכנית. אבל,
אין בעיה להצגת תכלית אם תשיג בעל פראדו.
אה ועוד דבר קטן, כדי שתוכל לראות ההשוואה, לדווח ולסכם התוצאה, תצטרך לעבור את אותו מסלול עם הגראנד ויטארה שלך ...;):)
רענן
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
אכן נראה שזו תהיה משימה קשה למצוא לאנדקרוזר 2003-2004 כמעט ואין רכבים כאלה בשוק (יד 2) מ 2005 ומעלה נראה כי האופציות גדלות (אבל גם התקציב)
שמישהו יעשה לי טובה ויגיד לי להתרחק מהגראנד ויטרה :p כי כרגע זה מתחיל להראות קוסם.. אבל זו רק הזדמנות לחזור על אותה טעות של ה rav4
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
רענן אני מביא את עצמי ואתה אחראי להביא בעל פרדו . והכן אם יהיה מצב שאני עובר את המסלול אחריכם בלי לשבור כלום אז כולם צריכים להכריז שגרנד ויטרה זה הכי טוב ואתם מתבאסים שאין לכם .
בנוגע לעניין הייעוץ רכישת רכב , אני חושב שהשאלה הגדולה פה היא האם הכיוון הוא טיולים מדבריים מאתגרים (וצריך להבין מה זה מאתגר )
ואז אני תומך לא לקנות גרנד ויטרה . לא בגלל שהיא לא תהיה מסוגלת , אני דווקא חושב שיש לרכב הזה הרבה יכולות עם שיפורים מתאימים .
השאלה היא כמה אתה תזיע בדרך .
אני אישית נהנה מהאתגר ולהוכיח שגם אני יכול אבל אכן הייתי שמח להתפנק על פרדו עם חיוך זחוח
כמובן שאצלי היו מעורבים עלות האחזקה ועלות רכישה אז לא יכלתי אפילו לפזול לכיוון הזה .
מה שתעשה אני בטוח שכך או כך אתה תהנה .
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
איך אפשר בכלל להשוות בין ראב4 לגרנד ויטארה, זה כמו לעשות השוואה בין פרה לסוס!! יכולות השטח של גרנד ויטרה מול ראב 4 הן שמיים וארץ ולו רק בגלל הילוך הכוח של הגרנד והעבירות המדהימה שלו בשטח. גוריון טוען ובצדק כי גרנד משופר עובר היכן שכל הגדולים עוברים , מנסיון אישי זו האמת. תקרא טוב בפורומים תעשה חושבים ותחליט מה שאתה צריך לקנות באמת.
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
רגב אני אציין שיתכן שמדובר בגרנד ויטרות מדור החדש ואני לא כל כך יודע לגבי היכולות שלהם .
אולי יש מישהו עם ג.וטרה משופרת מדור החדש שיכול להעיד .
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
אני מבין שאתה מריח דם ...
הכוונה להשוואה טכנית. אבל,
אין בעיה להצגת תכלית אם תשיג בעל פראדו.
אה ועוד דבר קטן, כדי שתוכל לראות ההשוואה, לדווח ולסכם התוצאה, תצטרך לעבור את אותו מסלול עם הגראנד ויטארה שלך ...;):)
רענן
רענן, אתה בהחלט אחד ההזויים שצא לי לפגוש :)
צריך חתיכת אומץ להמליץ על טרופר ועוד יותר אומץ להשוות אותו לג.ויטארה ארוכה (שילדת סולם) שנבנתה כהלכה או חלילה לפרדו.
וכנראה שצריך להיות עוד יותר הזוי בכדי להשוות פרדו לקינג....
שברת שיא בשרשור הזה, תן לבחור לקנות טויוטה ועזוב אותו בשקט. כנראה שזו תהיה הבחירה המוטורית הכי מוצלחת שהוא יעשה בעשור הקרוב :)
-
תגובה: יעוץ ברכישת ג'יפ (אחרי שהבנתי שראב4 זה לא זה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Ranster
רענן, אתה בהחלט אחד ההזויים שצא לי לפגוש :)
אתה יודע מה יותר הזוי ?
לרכוש פראדו מעל 100 אלף ש"ח עם קמ' שהגיע לירח ולקבל :
דשבורד מקרקש
טרנספר דופק
פרונטאקס עם סטליטים שבריריים
ובונוס, אופציה לקריסת מתלה קידמי עקב בולג'וינט
אבל מה, "עם ישראל" נהנה לשמר את מחירון "ההשקעה".
הרי אף אחד לא יצא פראייר, הוא מחפש את הפראייר הבא שירכוש ממנו את "ההשקעה" .
רענן