-
בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
כל עוד זה היה ''רק בריחות אוויר'' שהצריכו פירוק הנעילה והחלפת הגומיות פעמיים בשנה, בעלות של 1100 ש''ח כל פעם.2200 ש''ח למי שלא רואה חשבון,אז בסדר ''קורה'' אבל כשקורה מה שקרה בנעילה שמשמשת קידמית בלבד ובקושי עובדת אז יוסטון יש לנו בעיה.
בקרוב אעלה תמונות ותגובות כולל בדיקת מעבדה,בינתיים כשאתם הולכים לבחור ולקנות נעילה אל תרוצו לכיוון הנעילה היקרה.היא כנאה לא הטובה ביותר,תופתעו גם מהתשובות שקיבלתי ,( מסתבר שיש תאריך תפוגה והוא לא ארוך כפי שבטח רובכם חושבים)
גילוי נאות הנעילה, לא נקנתה אצל הנפלד ולכן אין תלונות לגבי הסוכן בארץ
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מיכאל חן
כל עוד זה היה ''רק בריחות אוויר'' שהצריכו פירוק הנעילה והחלפת הגומיות פעמיים בשנה, בעלות של 1100 ש''ח כל פעם.2200 ש''ח למי שלא רואה חשבון,אז בסדר ''קורה'' אבל כשקורה מה שקרה בנעילה שמשמשת קידמית בלבד ובקושי עובדת אז יוסטון יש לנו בעיה.
בקרוב אעלה תמונות ותגובות כולל בדיקת מעבדה,בינתיים כשאתם הולכים לבחור ולקנות נעילה אל תרוצו לכיוון הנעילה היקרה.היא כנאה לא הטובה ביותר,תופתעו גם מהתשובות שקיבלתי ,( מסתבר שיש תאריך תפוגה והוא לא ארוך כפי שבטח רובכם חושבים)
גילוי נאות הנעילה, לא נקנתה אצל הנפלד ולכן אין תלונות לגבי הסוכן בארץ
הלו יוסטון יש לך בעיה למען האמת 2 בעיות האחת שאתה נוסע אחרי טוטויה והשניה שאתה עושה זאת או מנסה לעשות זאת עם arb ,הנעליה הזו במקרה הטוב תתקלקל רק 5 פעמים בשנה וכל פעם מסיבה אחרת .......
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
מיכאל
פראיירים לא מתים רק... קונים ARB
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
מנסיון רב עם ARB... על כלי רכב שונים - ואף אחד מהם לא שלי כך שאין כאן דיסוננס קוגניטיבי - הנעילה מצויינת ומתפקדת היטב, ללא תקלות בתנאי שהותקנה נכון.
למרבה הצער, היא רגישה מדי לטעויות קטנטנות בהתקנה. שום מוצר לא מושלם, אבל ARB הוא מותג רציני מאוד שלומד ומשפר, ומוציא לשוק מוצרים טובים.
וכן, הסדרות הישנות (עם טבעת הידוק מהסוג הישן) סבלו מתקלות רבות מדי. מי שמקבל נעילה עם נעילה של טבעת האוויר מהסוג הישן - שיידע שזו נעילה ישנה, והיא פחות אמינה.
אין לי מניות לא בהנפלד ולא ב ARB, אבל שתי התגובות האחרונות, לדעתי, עושות עוול למוצר מצויין. וגם לדעתי יש נעילות אחרות טובות, אפילו טובות מ ARB. אבל לומר את מה שנאמר בשתי התגובות האלו זה פשוט חוסר הגינות.
אסף.
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
מוצר מצויין או לא מוצר מצויין, לרכבים כמו שלנו ש: 1. עובדים קשה בשטח ולא בכביש 2. כתוצאה מכך מזמינים לנו מידי פעם כל מיני תקלות שונות, בין אם מכניות ובין אם חשמליות 3. אנו מעמיסים עליהם תוספות מיני תוספות, שיפורים וצרכנים שונים, יש מקום לפשט כל דבר שאפשר על מנת למנוע בעיות ! נעילת ARB היא בפירוש מערכת "קצת" מסורבלת ובעלת פוטנציאל רב לתקלות. מי שרוצה נעילה נשלטת ואמינה שיקח OX . צר לי אך אין לה תחליף כיום. אגב, גם לי אין מניות אצל שום יבואן. וכמו שמישהו אחר רשם כאן, פריירים לא מתים הם רוכשים ARB .
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
ARB התחילו מנעילות לטרקטורים וציוד חקלאי, כך שלהגיד שהן לא מתאימות לעבודה קשה זה קצת יומרני, בטח עם יצרן כ"כ מבוסס בתחום.
גם הניסיון שלי עם ARB כולל כמה חוויות לא מוצלחות אבל הן היו בעיקר ברכבים שהרכב עמד זמן רכב מאד בין הפעלות, והסברה היא שזה שילוב של התקנה לא הכי מוקפדת עם זה שהנעילה, כמו הרבה מאד ציוד מכני, צריכה הפעלה תקופתית, גם אם כתפעול שוטף, ולא רק בטיולים.
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
סליחה אבל מתלבש על השרשור,
מיהו המקצוען לטיפול במערכת הזאת ?
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
יש בישראל כמה סדנאות שיפורים/מוסכים בעלי נסיון רב מאוד בהתקנת נעילות מפוקדות לחץ-אוויר והם עושים את זה טוב מאוד.
הבעיה כפי שאני רואה אותה, כמשתמש בנעילה מפוקדת לחץ אוויר (שעד היום, למעט כמה דליפות קלות, היא בסדר גמור בד"כ) - היא בקונספט.
כל הקונספט של נעילה נשלטת הוא בעייתי בלשון המעטה, ובמיוחד נעילה מפוקדת לחץ אוויר. יש יותר מדי מכלולים וחלקים בדרך שעלולים/מעוניינים להתקלקל/לפשל: מדחס, צנרת אוויר, חיווט חשמלי, מתגים (שניים), מכלול הנעילה, טבעות אטימה...
חוק מרפי קובע שאחד מהם תמיד יתקלקל/יפשל/ישרף/יקצר/ידלוף ברגע האמת. כשנזדקק להם.
וחוק מרפי נכון ואמיתי יותר מכל הנוסחאות של המהנדסים.
כל גדולתן של ARB ודומותיה היא בזמן שלא מפעילים אותן. להיות עם ולנסוע בלי.
אבל אם לא הפעלת אותה חצי שנה נניח, הסיכוי שהיא תפעל כהלכה כאשר כן תצטרך - אהההה... פיפטי-פיפטי שכזה.
אף אחד גם לא מבטיח לך, גם אחרי החלפת טבעת אטימה שנעשתה כראוי ע"י מתקין מורשה ומנוסה, שאחרי כמה חודשים היא לא תדלוף שוב ותדרוש מהקומפרסור לפעול שוב ושוב תוך כדי טיפוס מעלה ארוך למשל, ולהגיע שוב למתקין מוסמך, ושוב לפתוח דיפרנציאל, ושוב להחליף טבעת גומי מסריחה.
פעם בשבוע אני מפעיל כדי לוודא שכל העסק עובד. טפו טפו בינתיים הכל בסדר, נכון לרגע זה. מה יהיה עוד שבוע? השד יודע. ואת זה בדיוק אני כל כך שונא. כי עם נעילה אוטומטית טובה אתה יודע שהיא שם ושהיא תמיד תפעל ושאתה נעול וזהו זה. בלי משחקים, בלי חיווטים שהשתגעו, בלי טבעות גומי קרועות, בלי נשיפות אויר.
וכאן תבוא ההטפה הידועה בנימה הפולנית - אני אומר לכם את זה על נעילות נשלטות כבר שנים על שנים ואתם לא מקשיבים. אגב, גם על OX אני כבר שומע כמה סיפורי זוועות....
דטרויט לוקר חברים. זו ה-נעילה. תמיד היתה, תמיד תהיה. הטובה מכולן. אין נעילה שתשווה לה. וגם לוקרייט עושה עבודה מצויינת אם אתם רוצים לחסוך כמה דולרים.
-
ראיתי השבוע שיש רכבים צבאיים עם נעילת ARB
האם זה לא מצביע על אמינותה ?
או שהם פשוט מרשים לעצמם (מבחינה כלכלית) לתקן/להחליף כשלא עובדת ?
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
יש בישראל כ
דטרויט לוקר חברים. זו ה-נעילה. תמיד היתה, תמיד תהיה. הטובה מכולן. אין נעילה שתשווה לה. וגם לוקרייט עושה עבודה מצויינת אם אתם רוצים לחסוך כמה דולרים.
מסכים לאחורית,
בדיפנדרים, כידוע, יש בעיה ״קטנה״ עם נעילה אוטומטית קידמית ולשים אחורית אוטומטית וקידמית נשלטת לא משתלם...
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
העובדות מוכיחות כי נעילה נשלטת יכולה להיות אמינה ועמידה לאורך השנים.
10.5 שנים עם נעילות נשלטות מבוססות ואקום, זחילת סלעים על בסיס קבוע.
הבעיה היחידה שלי הייתה סביב המתג שמפעיל את הנעילה. הוחלף לחדש ונפתרה הבעיה. לעולם לא היו דליפות אוויר. המנגנון שמפעיל את הנעילה מאוד פשוט עד כדי גאוני.
הבעיה העיקרית בנעילות ARB היא לא הנעילה, אלא המערכת סביבה. כל רעיון האוויר, O-RING מתבלה, טבעת צינורית דולפת לא רק פגעה במוניטין של היצרן אלא יצרה תדמית כוללת שנעילות נשלטות לא אמינות. הרי היצרן מצהיר מראש שהמערכת לא אטומה ושהקומפרסור ממשיך לנפח כל מספר דקות.
הנעילות הנשלטות המגיעות ברוביקון, הן אוויר והן חשמל, נחשבות לאמינות מאוד. זה ש ARB היו חלוצים בתחום לא אומר שתכננו פתרון נכון ואמין.
אני לא מכיר אחד אבל אחד שיש לו ARB ולא סובל מבעיות אמינות בעיקר סביב דליפות אוויר ושחיקת המערכת התומכת. זה מזכיר לי קצת את ימי האלפה שבעיות האמינות תמיד תורצו בכל שלא יודעים לטפל ברכב.
לעומת זאת, אני מכיר לא מעט משתמשים שמאוד מרוצים מהפשטות של OX, החוזק והאמינות. גם החשמליות די אמינות אבל רגישות לנסיעה במים.
הבעיה הנפוצה ב OX היא כוון הכבל כדי להגיע ל 100% נעילה אבל once הכבל מכוון, הנעילה הזאת מאוד מאוד אמינה.
בקיצור התרחקו מ ARB כולל הדגמים האחרונים שלהם. התכנון שם לקוי מהבסיס.
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Tourist
ראיתי השבוע שיש רכבים צבאיים עם נעילת ARB
האם זה לא מצביע על אמינותה ?
או שהם פשוט מרשים לעצמם (מבחינה כלכלית) לתקן/להחליף כשלא עובדת ?
ביחד איתך ראיתי השבוע עשרות רבות של דיפנדרים והאמרים צבאיים....
האם זה מצביע על אמינותם?....
אני סבור שהשיקולים בצבא שונים משלנו. אם הכלי/מוצר מתאים לדרישות מוגדרות (שהן שונות בתכלית מאלה של רכב אזרחי) - הצבא יצטייד בו ולא ניכנס כרגע לתהליכי קבלת החלטות ובחירה דווקא בכלים מסויימים - תהליכים שלעולם יהיו חשודים בשחיתויות, קומיסיונים, קשרים, פוליטיקות קטנוניות וכו', פשוט כי כשמדובר בחוזי הצטיידות עצומים במיליונים רבים מאד של דולרים, תמיד יהיה מי שילטשו עיניים לגרוף פירורי אחוזים מזה על תיווך וכו'...
תחזוקה? אמינות? הדיפנדר שלך נכנס לטיפול שבועי? בטוח שלא. גם לא הסופה שלי. אבל בצבא הכלים המבצעיים שראינו נכנסים לטיפול שבועי כמו שעון. על איכו תהטיפול הזה אפשר אולי להתווכח, אבל בוא ונסכים שכעיקרון, כל מה שבלוי/לקוי, מוחלף מיד בחדש/משופץ ישר מהמדף ולא עושים חשבון לעלויות. צבא זה גוף שאוכל כסף כל הזמן, הוא לא אמור להיות כלכלי והוא לא אמור לייצר רווחים, רק הפסדים.
גם התחביב שלנו רחוק מלהיות כלכלי אבל אנחנו, רובנו לפחות, גם היותר אמידים שבינינו, לא ממהרים לפוצץ אלפים בלי חשבון וכן מחשבים כל שקל.
ולכן לא כל מה שמתאים לדרישה מסויימת בצבא, מתאים גם לך כג'יפאי פרטי שמתנהל על תקציב מוגדר (וזעום). מצד שני, דברים שאתה כג'יפאי פרטי יכול להתרגל אליהם ולחיות איתם, למשל השפעות מסויימות של נעילה אוטומטית על התנהגות הרכב, בצבא לא מוכנים לקחת את הסיכונים האלה. בעיקר משיקולי בטיחות/מיומנות של החיילים שרובם צעירים מאד ובכל מה שקשור לנהיגה, בעיקר ביחידות שלא נחשבות ל"מובחרות" - ההדרכה וההכשרה שהם מקבלים לא תמיד מספיקות (בלשון המעטה ואני מאוד עדין בהגדרות) הם חסרי מיומנות וחסרי נסיון, והם עלולים להיות מעורבים בתאונות או סתם לגרום נזק לכלי.
לכן הצבא כבר יסתדר בלי נעילות בכלל או שיעדיף נעילה נשלטת (ובטח יאסור על השימוש בה ללא אישור מיוחד... כמו שימוש במודולציה בהאמרים שבהרבה יחידות פשוט אסור בגלל האפשרות לנזקים. כששמעתי את זה קיבלתי חום).
מנסיוני נעילה אוטומטית היא מוצר אמין לחלוטין עם אפס תחזוקה ואפס עלויות שוטפות מהרגע שהותקנה. ולעומתה נעילה נשלטת היא מוצר שאמינותו לעולם תהיה שנויה במחלוקת וזה במקרה הטוב. לא, ממש לא מתאים לי לשלם אלפיה על פתיחת וסגירת סרן בכל פעם שטבעת אטימה נשחקת, ממש כמו שזה יבאס לי את התחת לנסוע לטיול בדרום, לפוצץ מאות שקלים על דלק ולהגיע לאיזה מעלה שכבר מזמן חיכיתי להתעמת איתו, ולגלות שנעילה נשלטת לא פועלת - ולא משנה למה. בין אם דליפת אוויר, בין אם דליפת ואקום, בין אם מתג שכשל או חיווט שקיצר. מה אכפת לי למה? אם זה לא עבד, זה גרם לי במקרה הטוב לפתוח מכסה מנוע ולהוציא כלי עבודה ולעכב את כל החברים שלי, או שבמקרה הרע גרם לי להיכשל במעבר מכשול ואולי אפילו להיכנס לסיטואציה מסוכנת ולקלקל לי את כל הטיול). בקיצור, כל עוד זה פועל - זה נפלא. אבל אם זה לא פועל - באסה גדולה. ואני שונא להתבאס.
ככל שזה תלוי בי, את הכסף שלי אני הייתי שם אך ורק בנעילות אוטומטיות (דטרויט, לוקרייט, ספרטן וכו') שהוכיחו את אמינותן מעבר לכל ספק. התקנה נכונה פעם אחת וזהו. שגר ושכח. זה תמיד עובד, תמיד צפוי. אין הפתעות ואין אכזבות. כן, יש גם חסרונות מעטים, אבל הם ידועים ולא מפתיעים ולכן גם אין בעיה להתרגל ולחיות איתם. אני קורא לזה שקט נפשי.
כל זה כמובן נכון לכלי רכב בקונפיגורציה ובתנאים שאני חי איתם ביומיום, כלומר הנעה אחורית בכביש, 4X4 רק בשטח.
לכלים עם 4X4 קבוע כמו לנדרוברים וכו' יש את המגבלות הטכניות שלהם שמחייבות נעילה נשלטת מלפנים.
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
איך בסופו שלדבר, בכל נושא שמעורב בו 4X4, מגיעים לכפתורים וחשמל ואויר וכל מה שמציין "קידמה".
כבר היו המון ויכוחים/דיונים על היתרונות והחסרונות של נעילה נשלטת/אוטומטית.
נכון שכל רכיב שנוסף (לכל דבר) יוצר נקודת כשל פוטנציאלית נוספת - מכניקה פשוטה, ללא כל קשר למרפי, שכבודו במקומו מונח. כך אפשר להגיד על מזגן, גיר אוטומטי, מתג אורות , צופר, 3-4-5-6-7-8 הילוכים בגיר אוטומאטי ועוד ועוד ועוד - אם אלה לא היו, כנראה (ברמת סבירות גבוהה +) שלא היו מתקלקלים - אז מה, שנוותר עליהם?
מתקדמים, זה הכיוון ואחרי שמתרגלים, גם אי אפשר ולא רוצים לחזור לאחור.
בקשר לנעילה אוטומטית, וצורת ההפעלה/עבודה שלה, נראה לי שהיום, עם מערכות בקרת המשיכה, יש בעיה להתקין ובסופו של דבר, יהיו מקרים שהרכב "יעצור" דווקא את הגלגל המניע... אופס. סיפקתי עוד תחמושת לדינוזאורים מתנגדי הקידמה..
אני מעדיף שליטה, גם ליומיום וגם לשטח.
בסרן האחורי של הריינג' שלי יש (וגם בקודם היה) נעילה של מקנמרה. נדמה לי ש-TJM קנו אותו, או משהו כזה.
במקום כל הסיבוך של ARB, עם טבעות האטימה , יש בנעילה של מקנמרה/TJM בוכנה פניאומטית קטנה ואטומה לגמרי, שהיא זו שמזיזה "מזלג", שנועל את גלגלי השיניים.
נכון, יש שימוש בלחץ אויר להפעלה (יש/היתה גם גירסת ואקום, ולא נראה לי שזותהיה בעיה לעשות חשמלית..) אבל אין שום טבעות אטימה שסובבות כל הזמן ונשחקות או מנגנון מסובך אחר. אצלי עבדה שנים ללא אף תקלה (נשברה ציריה אחת, מיד לאחר ההתקנה אבל זו לא היתה בעייה של הנעילה אלא של הציריה ו..הנהג) ולא שמעתי מאף אחד אחר שהותקנה אצלו, שהיתה לו בעייה...
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
זה רק אתה שמקשר את הסיבוכים ל"קידמה".
למרות שהקידמה הטכנולוגית הזו במכוניות של השנים האחרונות עושה לנו המון צרות, כי כבר קשה עד בלתי אפשרי, לתחזק לבד מכונית מודרנית. לא לחינם המציאו כאן את המושג "מפלצת מוצצת".
אנחנו, בג'יפים הדי פרימיטיביים שלנו, מה אכפת לנו קידמה או לא? נעילה זה רק גוש ברזל ויש לו תפקיד מוגדר לעשות. אני דורש ממנו לעבוד תמיד כשאני צריך, להיות אמין ולא לעלות תועפות בתחזוקה שוטפת (למעשה - אני מצפה ממנו לא לעלות שקל בודד בתחזוקה שוטפת, פשוט כי ככה התרגלתי עם נעילה אוטומטית... אולי אני טועה?...) . מכיוון שיש כל מיני נעילות, שבסופו של דבר כולן מיועדות לבצע את אותו תפקיד, אני ואתה יכולים להשוות ולהחליט מה אנחנו מעדיפים - אמינות או נוחות. ברכב שטח ייעודי, ספרטני, שכל נושא הנוחות די משני בו ושכבר נוסע די מעט אבל בכל טיול שהוא כבר עושה תמיד יש קטע אחד או שניים שכן דורשים מהנעילות לעבוד, הבחירה שלי מאוד ברורה.
גילוי נאות: 11 שנים נסעתי על נעילות אוטומטיות בלבד, מאחור ומלפנים, והייתי מאושר.
כבר 3 שנים בדיפ' הקדמי שלי יש נעילה נשלטת מפוקדת אוויר. עד היום האמינות שלה היתה בסדר גמור בסה"כ - היו תקלות בודדות, בעיקר בהתחלה. הקומפרסור היה נכנס לעבודה פעם ופעמיים כאשר הנעילה מופעלת במשך כמה דקות רצופות תחת עומס (נגיד טיפוס מעלה ארוך כמו זיק או העליהי לסרטבה).
בפעם הקודמת שזה קרה פתחנו את הסרן וטבעת האטימה נמצאה פגומה/בלויה/השד יודע מה (וזאת אחרי תקופה מאד קצרה של שימוש). פתיחת הסרן, האיבחון והתיקון התבצעו אצל אחד מבעלי המקצוע המעולים בענף (אסף הלוי) שעל מקצועיותו בהתקנת נעילות כאלה אין עוררין.
אחר כך היה שקט לתקופה ארוכה. מצד שנ יהנעילה לא נדרשה לעבוד הרבה כך שקשה לשפוט.
בטיול האחרון לציר הנפט טיפסנו את זיק. נעלתי קדמי לפני תחילת הטיפוס והקומפרסור נכנס לעבודה פעמיים תוך כדי הטיפוס (שעבר בלי קושי, חלק כמו חמאה, זאת אומרת שהנעילה פעלה היטב ונשארה נעולה כל זמן הטיפוס). חברים עם נסיון בנעילות כאלה אומרים לי להירגע כי ככה זה צריך להיות - שזה בסדר שהקומפרסור נכנס לעבודה בסיטואציה כזו. נשמע לי מוזר, אבל נו שוין. כל עוד הנעילה עובדת אין לי טענות.
בטיפוס המדרגה הקטנה בטיול הלילה האחרון הנעילה עבדה יופי והקומפרסור שתק כל הדרך למעלה, אבל זו היתה מדרגה אחת - אמנם עבה אבל קצרה - וקשה היה לקרוא לטיפוס של כמה שניות בשם "עומס".
אני עדיין מפעיל פעם בשבוע כדי לוודא שזה עובד ושוב אני מזכיר - כל עוד זה עובד - זה נפלא. אבל אחרי שלשו שנים אני עדיין לא מרגיש שום בטחון בקונספט המורכב הזה.
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
ממש לא.
אתה הוא זה שמטיף נגד כל דבר שיש לו "כפתור" להפעלה ניתוק, שלא לדבר על איזה מחשב שמחליט "במקומך" - ברזל "טיפש", שיחליט במקומך, זה בסדר אבל משהו חכם... לא, לא ולא!!! :rolleyes:.
נכון, יש מעט מאוד דברים שמתקלקלים בדבר שאין בו חלקים אבל זה כבר לא עובד ככה, כמו שאתה בעצמך אומר - ועדיין בוחר בסופה ולא, נאמר, באיזה CJ עם קרבורטור וידית של הילוכי אופניים, שמחוברת למצערת - התרגלת לחיים הנוחים...
בסופה שלי הותקנה מאחור נעילה אוטומטית והיית מאוד מאוד מבסוט ממנה והתעלמתי לגמרי מכל מיני משיכות וציוצים קטנים, בסיבובים בכביש רטוב.
בריינג' האופציה הזו קצת פחות רלוונטית אבל זה מה שמשלמים על נוחות ושקט ופחות אבק בגרון.
אני לגמרי מסכים איתך, בכל הנוגע לפחד "האם יעבוד או לא", של הנעילה הנשלטת (אויר, חשמל, כבל - לא ממש משנה) אבל זה המחיר של דפרנציאל "רגל" לנסיעה "רגילה" וחיבור-ניתוק-חיבור מלפנים, בשעת הצורך במעברים בעייתיים ואו שיפועי צד ואני, כמוך, מאוד נגד המחיר שעולות כל הנשלטות האלה אבל צריך לקחת בחשבון, שלרוב כלי הרכב היום (כמו שאמרתי, אלה עם מערכות הבקרה מבוססות מהירות גלגל שונה) הנעילה האוטומטית פחות רלוונטית.
צריך למצוא את הנשלטת האמינה ביותר ואני חושב, שמבין הזולות יותר, זו בתצורת מקנמרה היא האמינה יותר - קראתי גם שהיא "נמצאת בשטח" הרבה לפני ה-ARB.
-
דרור,
נקודתית, במקרה ש״ח בעיה ב-ARB אתה לא יכול לתפעל אותה ידנית עם יש בעיה,
יש נשלטות שגם במקרה של ״אבדן שליטה״ בפיקוד, אתה יכול לנתק/לחבר ידנית.
אולי מסורבל, ואולי לא אוטומטי כמו נעילה אוטומטית, אבל מנגנון פשוט יותר מנעילות מפקודות אויר.
וכל זה עם היתרון של נסיעה פתוחה כשלא צריך סרן נעול.
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
דרור, כל מה שאמרת על נעילות נשלטות מאפיין ARB .
אם הייתי מבטיח לך נעילה נשלטת שתחזיק לך כמעט 11 שנה עם כשל אחד שנקרא מפסק הפעלה , לא היית לוקח ?
ואת הכשל הזה אפשר למנוע על ידי התקנת OX :-)
בקיצור תתקדם קצת. אל תישאר לנו פרימיטיבי לנצח. לדעתי אפילו נעילה אוטומטית דורשת תחזוקה מסויימת לאחר 11 שנות שימוש בתנאים לא קלים כלל.
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
אני חושב שצריך לעשות קצת הפרדה בנושא הקידמה במכוניות....
בפרייבטים - הקידמה היא מבורכת, הרכבים יותר בטיחותיים, יותר חסכוניים,יותר נעימים, מהירים וכו' וכו'.
נכון - זה עולה לנו במחירי הטיפולים והחלקים...אבל מצד שני, גם ככה 90% מהאנשים לא יודעים לעשות יותר מלהחליף גלגל ככה שזה לא באמת משנה.
בשטח - הסיפור כבר שונה, משום ששם אתה לא יכול פשוט לחכות בצד הכביש ולהזמין גרר, ואיזה חבר יכול פשוט לבוא לאסוף אותך.
הדבר האחרון שאתה רוצה שיקרה בשטח - הוא שתתקע.
אז עכשיו אנחנו מדברים על נעילות שלא עובדות, אז זה לא בהכרח גורם לתקיעה(אלא אם היא ננעלת קבוע ולא ניתן לשחרר ואז אי אפשר לסוע ככה בכביש)
אבל בכל מה שנוגע למערכות המנוע והגיר - לא הייתי רוצה שאיזה חיישן פתאום בגלל אבק יקרא נתונים לא נכונים וינעל את הרכב במצב חירום שאי אפשר לסוע בו או משהו דומה.
לדעתי בשטח - הכי פשוט שאפשר.
זה למה אגב, אני לרוב ממליץ למי שיכול שיחזיק שני רכבים - אחד פשוט כמה שיותר שמיועד לשטח בלבד, והשני פרייבט מפנק ליום יום.
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
כבר 3 שנים בדיפ' הקדמי שלי יש נעילה נשלטת מפוקדת אוויר. עד היום האמינות שלה היתה בסדר גמור בסה"כ - היו תקלות בודדות, בעיקר בהתחלה. הקומפרסור היה נכנס לעבודה פעם ופעמיים כאשר הנעילה מופעלת במשך כמה דקות רצופות תחת עומס (נגיד טיפוס מעלה ארוך כמו זיק או העליהי לסרטבה).
בפעם הקודמת שזה קרה פתחנו את הסרן וטבעת האטימה נמצאה פגומה/בלויה/השד יודע מה (וזאת אחרי תקופה מאד קצרה של שימוש). פתיחת הסרן, האיבחון והתיקון התבצעו אצל אחד מבעלי המקצוע המעולים בענף (אסף הלוי) שעל מקצועיותו בהתקנת נעילות כאלה אין עוררין.
אחר כך היה שקט לתקופה ארוכה. מצד שנ יהנעילה לא נדרשה לעבוד הרבה כך שקשה לשפוט.
בטיול האחרון לציר הנפט טיפסנו את זיק. נעלתי קדמי לפני תחילת הטיפוס והקומפרסור נכנס לעבודה פעמיים תוך כדי הטיפוס (שעבר בלי קושי, חלק כמו חמאה, זאת אומרת שהנעילה פעלה היטב ונשארה נעולה כל זמן הטיפוס). חברים עם נסיון בנעילות כאלה אומרים לי להירגע כי ככה זה צריך להיות - שזה בסדר שהקומפרסור נכנס לעבודה בסיטואציה כזו. נשמע לי מוזר, אבל נו שוין. כל עוד הנעילה עובדת אין לי טענות.
בטיפוס המדרגה הקטנה בטיול הלילה האחרון הנעילה עבדה יופי והקומפרסור שתק כל הדרך למעלה, אבל זו היתה מדרגה אחת - אמנם עבה אבל קצרה - וקשה היה לקרוא לטיפוס של כמה שניות בשם "עומס".
אני עדיין מפעיל פעם בשבוע כדי לוודא שזה עובד ושוב אני מזכיר - כל עוד זה עובד - זה נפלא. אבל אחרי שלשו שנים אני עדיין לא מרגיש שום בטחון בקונספט המורכב הזה.
דרור,
האם יש לך ARB (מה שנקרא תוצרת אוסטרליה אורגינל) או משהו שנראה דומה ומיוצר (ככול הנראה) בסין ?
תודה
רענן
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
יש אצלי בולסטר, והנסיון - לא רק שלי - מלמד שהיא לא טובה/גרועה מ-ARB.
למה אתה משוכנע ש-ARB האוסטרלי המקורי טוב יותר מבולסטר שמיוצר בסין או כל נעילה אחרת באותו קונספט?
מהמידע שיש לי עד היום תקלות במוצר האוסטרלי המקורי בכלל לא נדירות ואין שום סיבה הגיונית להעדיף אותו על פני ה"חיקוי" שאיכותי לא פחות ממנו אבל עולה הרבה הרבה פחות. לאיכות ההתקנה יש משקל מאוד גדול וחלק ניכר מהאבזרים ההיקפיים הם למעשה זהים (למה למעשה? הם זהים) - מתגים, חיווטים, צנרת, הכל אותו דבר. הקומפרסור המקורי של ARB תמיד היה יקר מדי ואף פעם לא היה שוס גדול, אין שום סיבה הגיונית בעולם להעדיף אותו על הקומפרסור של בולסטר, ונעזוב לרגע שרבים מנסים לחסוך ומקמבנים קומפרסור של ל.כ. או דומה שעולים הרבה פחות מהקומפרסור הממותג ועדיין עושים עבודה טובה + יכולת ניפוח גלגלים הרבה יותר טובה.
הסתכלת פעם על מכלול הנעילה עצמו? לפחות בדנה 30 של סופה, אני הסתכלתי. כולל לתוך נעילה מפורקת. המוצר של בולסטר נראה ומרגיש יותר מסיבי. הבעיה הגדולה היחידה של ה"חיקוי" היא פסיכולוגית (ואני לא מזלזל בזה) - כי הוא מיוצר בסין. אבל אחרי שתבדוק ותגלה כמה מותגים בעלי שם העבירו את הייצור שלהם לסין, אולי זה ירגיע אותך. ואולי לא.
הבעיה שלי היא לא עם מותג כזה או אחר ואפילו לא עם ארץ הייצור אלא עם העיקרון - כל הקונספט של נעילה מופעלת אוויר. יותר מדי מכלולים = נקודות כשל אפשריות רבות מדי לאורך המערכת.
ושוב - כל הזמן שזה פועל, זה נפלא. אבל אני לעולם לא אהיה בטוח במאה האחוזים שזה יפעל בדיוק כשאצטרך את זה. בכל פעם שאני לוחץ על הכפתורים, הקומפרסור עובד ואני מרגיש שההגה התקשח, יורדת לי אבן קטנה של דאגה מהלב.
זה היתרון של נעילה אוטומטית וגם של נעילה נשלטת מכאנית כמו OX, שפשוט אין דאגות.
למרות שגונבו לאזניי שמועות עקשניות (שדי הפתיעו אותי) שגם OX לא נקייה מבעיות.
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
הבעיות ב OX הן בגדר חבלי לידה, קשיי הסתגלות וכו'.
ובשפה טכנית, כוון הידית לאופטימום נעילה / שחרור נעילה לפעמים לוקח זמן והגעה חוזרת לסדנא.
אני מאמין שגם זה יפתר בקרוב עם קצת יותר נסיון בקרב המתקינים.
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
יש אצלי בולסטר, והנסיון - לא רק שלי - מלמד שהיא לא טובה/גרועה מ-ARB.
למה אתה משוכנע ש-ARB האוסטרלי המקורי טוב יותר מבולסטר שמיוצר בסין או כל נעילה אחרת באותו קונספט?
מהמידע שיש לי עד היום תקלות במוצר האוסטרלי המקורי בכלל לא נדירות ואין שום סיבה הגיונית להעדיף אותו על פני ה"חיקוי" שאיכותי לא פחות ממנו אבל עולה הרבה הרבה פחות. לאיכות ההתקנה יש משקל מאוד גדול וחלק ניכר מהאבזרים ההיקפיים הם למעשה זהים (למה למעשה? הם זהים) - מתגים, חיווטים, צנרת, הכל אותו דבר. הקומפרסור המקורי של ARB תמיד היה יקר מדי ואף פעם לא היה שוס גדול, אין שום סיבה הגיונית בעולם להעדיף אותו על הקומפרסור של בולסטר, ונעזוב לרגע שרבים מנסים לחסוך ומקמבנים קומפרסור של ל.כ. או דומה שעולים הרבה פחות מהקומפרסור הממותג ועדיין עושים עבודה טובה + יכולת ניפוח גלגלים הרבה יותר טובה.
הסתכלת פעם על מכלול הנעילה עצמו? לפחות בדנה 30 של סופה, אני הסתכלתי. כולל לתוך נעילה מפורקת. המוצר של בולסטר נראה ומרגיש יותר מסיבי. הבעיה הגדולה היחידה של ה"חיקוי" היא פסיכולוגית (ואני לא מזלזל בזה) - כי הוא מיוצר בסין. אבל אחרי שתבדוק ותגלה כמה מותגים בעלי שם העבירו את הייצור שלהם לסין, אולי זה ירגיע אותך. ואולי לא.
הבעיה שלי היא לא עם מותג כזה או אחר ואפילו לא עם ארץ הייצור אלא עם העיקרון - כל הקונספט של נעילה מופעלת אוויר. יותר מדי מכלולים = נקודות כשל אפשריות רבות מדי לאורך המערכת.
ושוב - כל הזמן שזה פועל, זה נפלא. אבל אני לעולם לא אהיה בטוח במאה האחוזים שזה יפעל בדיוק כשאצטרך את זה. בכל פעם שאני לוחץ על הכפתורים, הקומפרסור עובד ואני מרגיש שההגה התקשח, יורדת לי אבן קטנה של דאגה מהלב.
זה היתרון של נעילה אוטומטית וגם של נעילה נשלטת מכאנית כמו OX, שפשוט אין דאגות.
למרות שגונבו לאזניי שמועות עקשניות (שדי הפתיעו אותי) שגם OX לא נקייה מבעיות.
מצטער אבל,
יש פה מישהו עלום שם ולא מוכר שמתלונן על נעילת ARB ומשאיר אותנו במתח מה קרה בכלל ...(כך עשה גם בשרשור בג'יפטריפ).
עונה בעל OX (אופיר שאני מעריך באופן אישי) עם יהירות ישראלית טיפוסית "שהתכנון שם לקוי מהבסיס" .
אתה דרור "מרביץ" את המשנה הסדורה (הקבועה) שלך (שסה"כ אני דיי מסכים איתה מבחינת אפשרויות לכשל). אבל,
אתה שוכח לציין פרט חשוב מאוד ! בכלל אין לך ARB ! וכול התקלות שהיו לך וציינת הן בנעילת חיקוי.
אז ייתכן שהתקלות בחיקוי ובמקור הן דומות. אך בטוח אין לך בסיס מידע מספיק גדול כדיי לבצע סטטיסטיקה ולקבוע קביעות נחרצות.
חבל שחיקוי סיני (זבל או לא זבל אני לא יודע) מקבל פה תשבוחות מצד מנהל בכיר אך באותה נשימה מושמץ יצרן וותיק שעל גבו המעתיקים רוכבים.
ואם רוצים לדעת למה זה מעתיקן ללא כול יכולת פיתוח, חפשו דגמים חדשים שלו שלא קיימים ב ARB . אופס לא מוצאים ...
שורה סופית,
אני לא חסיד של אוטומטיות ובפרט בסרן קידמי. יתרה מכך ישנם רכבים שאין אפשרות להתקין אוטומטית בסרן הקידמי (4X4 קבוע) .
שנים נהגתי עם ARB ק+א ללא בעיות. לכן גם כשהוספתי נעילה ברכב החדש בחרתי ב ARB ולא בחיקוי הזול.
למען הגילוי הנאות, אין לי שום מניות אצל הנפלד וקיבלתי מהם שרות מצויין רק אחרי שפניתי למהנדס הראשי ב ARB (התאמת נעילה לקורונה שונה).
מצד מנהל בכיר רצוי שיהיה איזון אחראי ומסירת מידע על בסיס נתונים גדול.
פשוט מוצא פיך הוא "אורים ותומים" לחברה חדשים שמתכננים ושוקלים התקנת שיפורים.
על זה נאמר, "חכמים, היזהרו בלשונכם !"
יום טוב
רענן
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
כמה נקודות נוספות לדיון:
1. ל ARB ודומיה יש נקודת תורפה בסיסית שנובעת מהתכנון: חיבור אוויר "סובב" שאטימותו תלוייה באטמים דינמיים. החסרונות מכך הם:
- רגישות בהתקנה: כל שריטה, קמט באטם, גרגל חול או שבב יגרמו לכשל.
- האטם "עובד" ונשחק כל זמן שהגלגלים מסתובבים, גם בכביש ולא רק כשהנעילה עובדת. לכן יש לו אורך חיים מוגבל.
- איכות האטמים קריטית, האטם חייב לעמוד בשחיקה מצד אחד ולא לשחוק א החיבור הסובב מצד שני.
- זה שבעין נראה שהנעילה "מסיבית", חזקה, לא אומר כלום לגבי האמינות. מה שיקבע את אורך החיים הצפוי בין נזילות אוויר הוא טיב פני השטח והגימור בציר שנוגע באטם הדינמי, הטולרנסים של רוחב ועומק חריץ האטם, המרווח בין הציר לטבעת האוויר, סוג החומר ותכונותיו. גם התכנון של מעברי שמן יקבע את אורך החיים.
- כמו שנאמר ע"י דרור, עצם היות מוצר מיוצר בסין, (או אוסטרלי, או גרמני) לא אומר כלום על אמינות. הכל תלוי במפרט, בדרישות, ובאבטחת האיכות.
- נעילה פניאומטית ללא חיבור אוויר מסתובב (מקנמרה, אשקרופט) היא כמו מכנית או חשמלית: לא נשחקת ולא מועמסת כאשר היא לא מחוברת (99.999% מהזמן) לכן צפוי לה אורך חיים ארוך.
- לגבי תקלות שנובעות מכשל של מערכת החשמל / אוויר, בחלק מהמיקרים אפשר "להטליא" תיקון בשטח.
שלמה
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
רענן, אצלי לא מותקנת OX. עיין ערך ה avatar שלי או בתשובות קודמות שלי בשרשור זה.
כל הנאמר על בסיס עובדות ולא מיהירות ישראלית טיפוסית. אני די רגיש ליהירות המדוברת :-)
נהל דיון מבוסס עובדות והימנע מתדמית הישראלי היפה.
העובדה שלא נתקלת בבעיות אצלך בנעילה היא בגדר יוצא מן הכלל. לצערי.
שלמה, למרות הדיון הפסימי על דליפות אוויר ובעיות אמינות שונות, לדעתי חוזק הנעילה חשוב יותר מרמת האמינות. ARB נחשבת לחזקה מאוד. OX אף יותר. וזה סופר חשוב.
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ofiredri
שלמה, למרות הדיון הפסימי על דליפות אוויר ובעיות אמינות שונות, לדעתי חוזק הנעילה חשוב יותר מרמת האמינות. ARB נחשבת לחזקה מאוד. OX אף יותר. וזה סופר חשוב.
דיפרנציאל ננעל מורכב משני מכלולים: דיפרנציאל ונעילה.
אין ספק שהדיפרנציאל ב ARB חזק ועמיד עם ארבעה SPYDER GEARS. אבל אם הנעילה לא עובדת כשצריך אותה אז בסה"כ יש לך דיפ' מחוזק פתוח, אז מה הטעם? תרכיב דיפ' מחוזק ללא נעילה.
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
מיכאל, האם זאת עדיין אותה הנעילה שהייתה בבעלותי בעבר ? RD127
כי אם כן, אתה צריך להעלות שרשור ש ARB הן הנעילות הטובות בעולם ושוות כל שקל.
הנעילה עברה אצלי 2 רכבים ( דיזל ובנזין ) שניהם עם צמיגים בקוטר 32". 5 שנים +-
ומאז אצלך עוד שנתיים +- ?
גם אצלי וגם אצלך הרכב עושה בין 4-6 טיולים בחודש? שבכולם נדרשת הנעילה הקדמית לעבוד?
אצלך עם צמיגים במידה מקבילה ל 33" ?
יש פה נעילה שעובדת בתנאים קשים מינומום 6 שנים.
על סרן שבמקור נוסע עם צמיג 29".
מה בידיוק הבעיה ?
שחר
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ofiredri
רענן, אצלי לא מותקנת OX. עיין ערך ה avatar שלי או בתשובות קודמות שלי בשרשור זה.
כל הנאמר על בסיס עובדות ולא מיהירות ישראלית טיפוסית. אני די רגיש ליהירות המדוברת :-)
נהל דיון מבוסס עובדות והימנע מתדמית הישראלי היפה.
ARB יצרן שנעילותיו מורכבות ברכבי אקסטרים תחרותיים.
יצרן ותיק ובעל שם עולמי ולא מותג מדבקה בפרובינציה שנקראת ישראל.
זה שקיים תכן ושיטות אחרות זה מצויין. כך כלקוחות יש לנו מבחר אפשרויות בחירה בהתאם ליתרונות/חסרונות של כול שיטה.
בכול מקרה, גם אם תשקיע מליארד דולר בפיתוח נעילה, אין חיה כזאת "0" תקלות ! (גם רכיבי חלל כושלים לעיתים)
לגבי היהירות,
שנים עבדתי לצידם של טובי המהנדסים בארץ (תעשיה אווירית), מעולם לא שמעתי מצידם על תכן אחר (מערכות מוטסות אמריקאיות) שהוא ברמה של "תכנון לקוי מהבסיס" כמו שאתה קובע נחרצות.
על כן, גם אם הינך מהנדס מכונות בוגר הטכניון ו/או מומחה במטלורגיה, עדיף צניעות בהתבטאות (כמו שאני מכיר אצל מומחים אמיתיים). קח זאת כהארה בונה.
יום טוב
רענן
-
תגובה: בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
אוי רענן...
ל"עלום השם" הזה דווקא יש נסיון וקבלות בתחום הג'יפים. גדולים לפחות כמו שלי ושלך. אולי יותר. דווקא כדאי שתכיר אותו.
גם את אופיר (שאתה מכיר ומעריך) ונסיונו הלא מועט אתה שופט כ"יהירות".
גם את נסיוני המועט אתה פוסל. כי מה שמותקן אצלי "זה לא ARB" כשאני ממש לא משמיץ את המותג אלא מסתייג מהקונספט שלדעתי האישית מועד לתקלות מעצם תכנונו.
ולמה חבל שמוצר מקבל תשבחות אם הוא עובד? רק בגלל שהוא מתוצרת סין? או כי הוא לא ממותג נחשב ויקר?
דבר אחד בטוח - הרושם שמתקבל הוא שמי שלא חושב כמוך, הופך מיד ליהיר, לא מבין כלום.
ואז עולה השאלה מי פה היהיר?...............:rolleyes:
מה שקורה בשרשור הזה הוא החלפת דעות ותו לא. לכל אחד מאיתנו נסיון כזה או אחר, העדפות ברורות ומשנה סדורה.
אבל אני לא אלוהים וגם לא אתה. אין כאן "אורים ותומים". אבל אני לא אמנע את דעתי מגולשים אחרים שמחפשים מידע.
פותח השרשור מאוכזב מנעילת ARB ומפרט מה מפריע לו. אני טוען שזה לא המותג אלא הקונספט שלטעמי ולהבנתי ומנסיוני האישי עשוי להיות בעייתי. אם תטרח לגלול את העמוד על סופו תמצא שם את האזהרה הצהובה המפורסמת - כל אחד יכול לקרוא ולהחכים אבל את ההחלטות יצטרך לקבל בעצמו ולחיות איתן.
נ.ב.
קרא שוב את התגובה של שלמה שמעלה כאן כמה נקודות חשובות ומעניינות, שתקפות במיוחד באוטו כמו שלי - עם נעילה נוסח ARB מלפנים - ושבהיעדר נועלי טבור, מכלולי הסרן הקדמי שלו סובבים כל הזמן. הטעונים האלה תקפים גם לכל רכב בעל נעילה בנוסח ARB אבל אחורית או ללנדרוברים וכו' בעלי הנעה 4X4 קבועה. טבעות האטימה של הנעילה מתבלות בקצב כזה או אחר כי הציריה מסתובבת ונמצאת במגע איתה כל הזמן.
-
בעיות עם נעילת arb ,כל עוד זה היה '' רק בריחות אוויר'' לא בעיה.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
ARB
על כן, גם אם הינך מהנדס מכונות בוגר הטכניון ו/או מומחה במטלורגיה,
ירענן
רענן,
מה ההכשרה שלך בתחומים האלו?
-
דרור,
גם מחזש״ים למיניהם מסתובבים כל הזמן על מישורי החלקה.
אז יכול להיות שצריך להתייחס לבלאי הזה כצפוי, כמו שזה לא הפתעה במחז״ש שסיים תפקידו, ואז אפשר להגדיר זאת כנקודת תורפה( לא כשל) של מנגנון הנעילה הזה.
זה נכון שלנעילות נשלטות יש חסרון של עצם מנגנון הפעלה, אבל באותה המידה אני יכול להעלות טיעונים לא פחות משמעותיים על חסרונה של מע׳ ניתוק הנעילה הנעילות האוטומטיות=החיסרון העיקרי באוטומטיות..
ולגבי עצם הקונספט, אם נשים ספציפית את ARB בצד, עבור חלק מהמשתמשים החסרון של אחד הרבה יותר משמעותי מהחסרון של השנייה.