-
אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
לא האמנתי שזה יגיע , אבל אחרי 10 שנים שהדיפנדר אצלי ,
אני שוקל למכור אותו - בקשות מכיוון האישה והילדים ... (טרקטור).
הבעיה שאני רוצה רכב אמין , אצלי הדיפנדר היה סביר בקטע האמינות , בעיקר בגלל שאין בו מערכות אלקטרוניות,
ניתקעתי איתו ב10 שנים משהו כמו חמש פעמים , כאשר תמיד הצלחתי לתקן את הבעיה לבד , מקסימום תוך שעה שעתיים, ואף פעם לא הזמנתי גרר.
דיפנדר משנים 2005~2010 מלאים באלקטרוניקה , מה שאומר שאני לא יכול לתקן הכל לבד , וגם יכול להתקע יופי איתו בשטח.
יש מצב שיש רכב אחר (לא אכפת לי איזה) , בלי אלקטרוניקה , מהשנתונים הנ"ל, עם עבירות טובה מהמפעל כמו הדיפנדר ,
שהוא יותר נוח מהדיפנדר?
(נא לא להפוך את השירשור לכמה דיפנדר כן טוב או לא טוב או כן אמין או לא אמין, יש מספיק שירשורים כאלה)
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
זה רכב ראשי במשפחה? אם כן, אולי כדאי שיהפוך לשני
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
דיפנדר מהשנים האחרונות אכן עמוס באלקטרוניקה. במקסימום תתקדם לדיפנדר TD5 ואז מה קיבלת - אותו אוטובוס עם מנוע יותר מתקדם.
שווה? לא בטוח.
אני לא חושב שיש תחליף אמיתי לדיפנדר.
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
אישתי עם סובארו אימפרזה ,
מבחינתי הדיפנדר הוא הרכב שאיתו אני נוסע יום יום, היו גם תקופות שהיה יחיד במשפחה.
בטיולים כולנו איתו...
-
G-WAGON ?
למה לא דיסקברי ?
אותו מנוע, אותה אליפסה
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
דיסקברי כבר היה לנו 5 שנים , במקביל לדיפנדר , לא מעוניין ,אמנם לא ניתקעתי איתו בלי שיכולתי לתקן לבד ,
אבל הוצאתי 10K ש"ח בשנה על תיקונים מקדימים ,( אפילו שאת הרוב עשיתי לבד).
G-WAGON יקר מידי , אני צריך משהו בסדר גודל הגיוני ...נניח סדר גודל 100K
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
ברכבים חדשים לא תמצא את הפשטות של פעם (ולשם השוואה, למי ששאל, הדיסקברי, אפילו סדרה 2 כבר עמוס לעייפה באלקטרוניקה).
רכבים יותר ספרטניים ועם מערכות פשוטות תמצא רק בטנדרים, וגם שם הכל מפוקד ע"י מחשב.
אתה יכול רק לחפש חברות בהן הרכיבים האלקטרוניים יותר אמינים מה- "prince of darkness".
כמובן שאין מה להשוות טנדר לדיפנדר מבחינת נוחות בטיולים, אבל עדיין המכלולים יחסית פשוטים וחסונים (בהיילקס למשל, ניתן למצוא לא מעט כלים עם נעילה אמיתית מקורית, ואמינות לא רעה של האלקטרוניקה).
עריכה:
ביום שהאופנוע ימות או שהאשה תטיל וטו סופית, אצטרך לחזור לג'יפ, כזה שיש בו גם אלקטרוניקה. צעד בלתי נמנע שפעם קצת הפחיד אותי יהיה ללמוד לעבוד עם מחשב על הרכב (כי לקנות עוד פעם דיפנדר רק זקן יותר בחצי עשור ובמחיר גבוה יותר, לא נשמע כמו רעיון טוב). אני די בטוח שכל תקלה תוכל לפתור ברמה של לפחות להגיע הביתה. יש המון חומר על זה, אפילו כאן בפורום ל.ר. בסופו של דבר זה עוד כלי עבודה שצריך ללמוד לעבוד איתו. אני די בטוח שיותר קל לאפס תקלה מאשר להחליף ציריה :).
עריכה 2:
כל עוד אתה יכול, אל תמכור. בחיים לא תמצא חלופה אמיתית, וכל פעם שתראה כזה על הכביש או בטיול תרצה לבכות. אני עד היום מצטער על המכירה.
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
ברגע שפסלת את השדרוג (היחסי, אני יודע...) לדיסקו TDI, יש בעיה של ממש. תיאורטית, אתה מתאר לנד קרוזר 75. יש לו תא נהג ומנוע מצויין אבל הבעיה היא שהם ישנים מאוד, יקרים רצח, ובמצבם הבסיסי - פחות עבירים ופחות נוחים מהדיפנדר. בנוסף, זה כלי גדול וכבד, אפילו ביחס לדיפנדר שגם הוא לא איילה שלוחת רגליים.
טנדר? גם אני חשבתי, הלכתי לראות כמה היי-לקס ודי-מקס; ואז, התיישבתי במושב של דיסקו והבנתי שאין תחליף לתנוחת הנהיגה של הרכב הזה. ומבחינתי, היו לי שלושה TDI (בערך 350,000 ק"מ מצטבר), מעולם לא הגעתי לרמת הוצאות כמו שאתה מתאר. אבל אני נוהג מאוד רגוע, אולי זה לא אומר כלום.
טנדר? איזה באסה בקבינה, אבל אפשר לעשות ארגז מדהים לטיולים...
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אמיר ב.א
יש מצב שיש רכב אחר (לא אכפת לי איזה) , בלי אלקטרוניקה , מהשנתונים הנ"ל, עם עבירות טובה מהמפעל כמו הדיפנדר ,
שהוא יותר נוח מהדיפנדר?
לא תמצא משהו בלי אלקטרוניקה בכלל.
אבל אם כבר,
76LC בייבוא אישי..
מרווח יותר, 5 דלתות, מנוע חזק מאד, נעילות מהמפעל, ולפי המבחן ההשוואתי האוסטרלי נוחות מקבילה ואולי טובה יותר.
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רמי גלבוע
תיאורטית, אתה מתאר לנד קרוזר 75. יש לו תא נהג ומנוע מצויין אבל הבעיה היא שהם ישנים מאוד,
קרוב קרוב. הוא מתאר לנדקרוזר 76 שלצערנו לא מיובא לארץ (בעיית תקינה לזיהום אוויר) :
http://www.themotorreport.com.au/487...est-and-review
רענן
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
לא תמצא משהו בלי אלקטרוניקה בכלל.
אבל אם כבר,
76LC בייבוא אישי..
מרווח יותר, 5 דלתות, מנוע חזק מאד, נעילות מהמפעל, ולפי המבחן ההשוואתי האוסטרלי נוחות מקבילה ואולי טובה יותר.
100K??
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
אם כבר מפנטזים על משהו במפרט שהוא תיאר, אז כבר אין קשר לסכום..
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
אולי ריינג' ישן. בזמנו אצל שגיא אדילסון בנו כלים כאלה עם מכלולים של דיפנדר,(מנוע, גיר וסרנים).
-
כל רכב חדש יותר יהיה משופע מחשבים. דווקא הדיפנדר החדש יותר,פומה, נשאר מפגר למעט המנוע שגם הוא לא פאר הטכנולוגיה אלא מנוע די פשוט של טרנזיט. דווקא עם המיחשוב הזה כמעט ואין בעיות. לפחות אצלי. הרכב קצת פחות טרקטור ומשמש את אישתי ביום יום.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
-
רוצה דיפנדר בנזין במצב מצויין ?
אני מוכן למכור בקצת פחות מ-100K... ישאר לך לרדיו-דיסק...
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
כל רכב מהדור של 2000 ומעלה יהיה עם אלקט', לא תמיד זו בעיה, לרוב הרכבים היפנים אין יותר מידי בעיות והם סך הכל אמינים מאוד.
דיסקו יתן לך אולי שידרוג מבחינת שקט בנסיעה, אבל הוא פחות אמין והרבה יותר קטן מהדיפנדר.
לנדקרוזר 75 הוא רכב גדול, פשוט מאוד, אמין מאוד, על הכביש הוא טוב מהדיפנדר, אבל הוא 3 דלתות, אם יש ילדים קטנים זה מציק.
בגדול( עם טעיות סטטיסטיות לכאן ולכאן), כל SUV יפני יהיה אמין יותר מהדיפנדר(בטח של טויוטה) ובטח נוח ממנו
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
Tourist - דווקא את הצהוב שלך אני מכיר טוב ,
אפילו הייתי במקרה במעמד הבדיקה כשקנית אותו אם אתה זוכר ...
הבעיה היא שהוא ישן כמו שלי , ועוד בנזין , כשאני דווקא יותר בכיוון דיזל מבחינת חיסכון בצריכת דלק.
אמיר - לגבי הפומה , לא מכיר מספיק את הרכב , אין שם מערכות אלקטרוניות שיכולות להתקלקל ועולות המון לתקן ?
עמי - לגבי ריינג' - ישן מידי , יותר מידי אלקטרוניקה
ארז - יש ילדים , אז זה בעיה.
--------------------------------------------------------------------
אם אין רכב כזה , אז מה הכי מתקרב לכיוון , עם יחסית פחות אלקטרוניקה?
(לא רוצה להתקע עם יבוא אישי לגבי שום רכב ,ולהיות היחיד עם רכב X שיש לו איזה תקלה ואין עם מי להתייעץ )
טנדר דאבל קבינה גם בא בחשבון , כל עוד יש מקום לשלושה כיסאות ילדים בספסל מאחורה ויש להם דלתות להכנס וכו'.
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
אמיר,
כשקוראים שוב את ההודעה המקורית, נראה שהאישה מעוניינת בג'יפ פחות ספרטני. דהיינו, SUV !
מבחינת אמינות (שזה מה שמטריד אותך בעיקר ), לדעתי כול SUV יפני שתוחזק כראוי יהיה אמין יותר מהדיפנדר.
הבעיה היחידה, דרישה שלך לאותה רמת עבירות מקורית כמו הדיפנדר.
ממליץ שתברר עם עצמך שוב האם זו דרישת MUST (בהתאם לטיולים שאתה מטייל). במידה ולא,
לדעתי לנדקרוזר 120 יתקבל בשמחה אצל האישה.
בהצלחה בבחירה
רענן
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
האמת היא שה-120 הוא רכב מעולה - גם למנהלות, גם לטיולים לא-אקסטרים. 'כמו דיפנדר'? ממש לא, אם כי אם הדיפנדר אינו נעול, אז יש מקומות שה-120 ייתן לו בראש. עם קצת שיפורים מיגונים והחלפת פגושים , ה-120 ייתן לך ובעיקר לאשתך, את מה שאתם רוצים. אני חושש ש-100K לא יספיק לקנות כזה אוטו, ולסדר אותו. חוץ מזה, לקום בבוקר ולראות את ה-ראב4 המגודל הזה מתבונן בך עם הפנסים המלוכסנים האלה? במקום העיגולדים של ה-110?... בררררר...
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
שברולט בלייזר עד 87 (שני סרנים חיים)
אחרי שמתרגלים להגה הוא מהווה מתחרה רציני לדיפנדר
נוח ומרווח מאוד
אמין בטירוף ללא אלקטרוניקה
ובמידה ואתה משדרג אותו נכון כמעט שום דבר לא יכול לעצור אותו
חיסרון בנזין שתיין
וטסט פעמיים בשנה
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
עם רשימת הדרישות האלה (דיזל, פשוט, אמין, בלי אלק', שאפשר לתקן לבד, גדול, חדש יותר ,זול יחסית...), נראה לי שאתה מחפש תירוץ לא להחליף...
יאללה. תחזור אליה ותגיד שאין...
קבלת גושפנקא...:rolleyes:
אתה גם יכול לחפש פטרול ישן ולהחליף לו את כל המערכות "הממוחשבות" (מנוע וגיר) לכאלה של לנד רובר או טויוטה ישנים.. מאוד (פשוט, ישן, מתקנים לבד עם פטיש ומברג..)
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
לדעתי אלו האופציות הריאליות (מנסיון עם דיפנדר 4 שנים, ופראדו עכשיו {ועוד כמה לפני כן}):
1. להמשיך להחזיק את הדיפנדר ולקנות עוד רכב קטן בצד. יש מחסום מנטלי של להחזיק 3 רכבים, אבל הוא עביר.
בסכום שתכננת להוסיף לסכום מכירת הדיפנדר, תוכל לקנות רכב קטן לצרכיך האישיים המנהלתיים (גץ ישנה יותר או אלטו חדשה יותר) וישאר לך עודף לכמה שנים של ביטוח. כמו כן תחסוך לא מעט על הוצאות דלק בנסיעה יומיומית ברכב קטנטן, לעומת הנסיעות המנהלתיות בדיפנדר.
ברור לך שאין תחליף ממשי לדיפנדר בפרמטרים שהזכרת והפיכתו לרכב פנאי שלישי, זו האופציה הריאלית שתאפשר להחזיק רכב עם יכולות כאלו בטווח יד.
2. רכישת טויוטה לנדקרוזר, 90 ישן יותר, אך עביר יותר בנתונים הבסיסיים, וב 100K תוכל לרכוש רכב שיותיר לך מספיק עודף לשיפצורים כאלה ואחרים. תוכל ליסוע איתו ביום יום ולשמור על רמת אמינות סבירה ובוודאות טובה מהדיפנדר (בממוצע).
או, 120, עליו כבר הורחב הדיבור, כששם השיפורים יותר נדרשים מול הפראדו ובסכום הנקוב, יהיה לך קשה לעמוד במשימה.
ומילה אישית, לפני שנה + מכרתי את הדיפנדר בצער מסיבות דומות לשלך. היום עם הפראדו אני סה"כ מרוצה עם סוג זה של פשרה. זה ממש לא דיפנדר, אבל היכולות שלו על פי רוב מפתיעות אותי לטובה מאשר להיפך.
בכל מקרה, אני מתכנן עוד כשנה להשאיר אותו כרכב שלישי ולרכוש רכב קטן ליומיום שההוצאות עליו יהיו קטנות יותר מאלו של הטויוטה.
הפראדו, למרות שתמיד ישאר סוג של פרייבט מגודל, הופך עם הזמן ליותר רכב שטח ופחות פרייבט: צמיגי שטח מלא מוגדלים, הגבהה, פגוש מתכת, גגון שמגביה את כל הרכב ומסרבל חיים בחניונים ואיתם גם עליה בצריכת הדלק. ועם כל האמינות, עדיין מדובר ברכב ישן ומתיישן.
בנוסף, כשאני כמוך, חושב על האופציות האחרות, לבי מתעצב ומתחזקת התחושה שעדיף למצוא את הדרך להשאיר אותו אצלי, בחזקת שריד מוצלח מעידן שנגמר.
בקיצור, ראוי לו שיהפוך לרכב פנאי ואת הריצות היומיומיות יעשה רכב אחר שתפור בדיוק למטלה זו.
ומכאן, אגב הוכשרה הדרך לרכישת רנגלר בבוא העת...
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
הכיוון כרגע זה או טנדר דאבל קבינה כלשהו,
או לחזור לפומה - דיפנדר מעל 2007 , עם מנוע של טרנזיט וגיר משופר.
LC חדשים למיניהם - יותר מידי יקר , יותר מידי פלסטיקים לטעמי , וניראה כמו משהו שאני צריך לשמור שלא ישרט או יקבל מכה..(זו רק הדעה שלי , לא לקחת אישית)
המלצות מבין הטנדרים למיניהם ? מה הכי קרוב לדרישות ?
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אמיר ב.א
הכיוון כרגע זה או טנדר דאבל קבינה כלשהו,
או לחזור לפומה - דיפנדר מעל 2007 , עם מנוע של טרנזיט וגיר משופר.
LC חדשים למיניהם - יותר מידי יקר , יותר מידי פלסטיקים לטעמי , וניראה כמו משהו שאני צריך לשמור שלא ישרט או יקבל מכה..(זו רק הדעה שלי , לא לקחת אישית)
המלצות מבין הטנדרים למיניהם ? מה הכי קרוב לדרישות ?
עד כמה שאני לא חסיד של הדיפנדר, נראה לי שכל טנדר שתיקח, מלבד פול סייז אמריקאי, יהיה ירידה ענקית במספר נקודות של איכות חיים ברכב (אני לא מאמין שאני אומר את זה על דיפנדר):
- תנוחת ישיבה נמוכה (יחסית לרצפת הרכב) עם רגליים פשוטות לפנים.
- ספסל אחורי נוח כמו ספסלי טיוליות משנות ה-70, עם זוית ישרה בין המושב למשענת (עוד פחות נוח מזה של הדיפנדר).
- נוחות נסיעה (קפיצים) ... של טנדר.
במקומך, אם זה אכן רלוונטי כמו שכתבת, הייתי הולך על הפומה...
או, שאם התפשרת על מיחשוב (כמו הפומה) הייתי ברצינות שוקל את הפטרול - למרות "השם" הבעיתי של המנוע, לחבר שלי יש כבר פטרול שני והוא מרוצה עד הגג - ללא תקלות בכלל (ניקוי רדיאטור פתר בעייות סחיבה והתחממות שטובי המומחים לא הצליחו לפתור במשך חודשים...).
-
טנדר + דיפנדר = דיפנדר 130 עם ארגז פתוח !
חלום ! לך על זה !
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
אמיר,
הייתי במצבך לפני כמה חודשים, עקב דרישת האופוזיציה ושינויים במצב התעסוקתי, עמדתי בפני החלטה במה להחליף את הדיפנדר?
האפשרות להשאירו כרכב שלישי ירדה מהפרק עקב שיקולים כלכלים. והלכתי על SUV יפני.
בכנות, אני לא בטוח שזו ההחלטה הנכונה. זה פשוט לא אותו דבר, השקט בנסיעה ממכר, הקטע של החנייה היבשה מדהים אותי כל בוקר מחדש , אבל שוב זה לא זה
אם אתה לא 100% בהבנה של שינוי דיסקט, תשפר מה שטעון שיפור ותשאר איתוה כרכב ראשון \ שני \ שלישי
אם אתה מבין מאין אתה בא ולאן אתה הולך אני הייתי ממליץ על פראדו כמה שיותר חדש.
בהצלחה,
אמיר
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
שלום אמיר.
רכשתי לפני כחצי שנה ויגו 08 ממכרז של המדינה.
זה פלוס מינוס בתקציב שלך.
הרכב מגיע עם פגוש מתכת וכננת, ארגז ופגוש אחורי+וו גרירה.
אני הוספתי סט קפיצים בולמים ומיגון תחתון.
הרכב מאוד נוח ויחסית בעל תא נוסעים מאוד מודרני וכיפי (אשתי לקחה אותו יום אחד וממש התלהבה), נעילה אחורית מקורית (גיר ידני).
רכב סופר אמין וסופר פשוט ויעבור בכל מקום שהדיפנדר שלך עבר.
ממליץ ממש בחום, ואם תרצה סיבוב לפני שאתה מחליט, אתה יותר ממוזמן.
דניאל
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
אם אמינות זו תכונה שחשובה לך אל תתקרב לפומה.
בסופו של יום נשמע שהאישה דורשת SUV, אם ככה הייתי הולך על הלנדקרוזר 120, רכב מצויין.
אם לא SUV אתה בבעיה וכבר עדיף להשאר עם המחלה שאתה כבר מכיר.
(הייתי מציע לך ללכת על פטרול, אבל שום גם כאן עניין האמינות מפיל את העניין ובגדול)
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
ארז / ברנרד - פטרול - גם אופציה ... אם כי לא ראיתי למכירה משומש מהשנים האחרונות - יש בכלל ?
אמיר ק - להשאיר אותו זו לא אופציה , זה התחיל מזה שאשתי לאחרונה משתתפת בטיולים עם נסיעות ארוכות ,רק אם זה לא עם דיפנדר...
דניאל - ויגו זו בהחלט אופציה - אני אשמח לסיבוב ...מה לגבי תיקונים ? הבנתי שהחלפים מאוד יקרים / או שזה רק שמועה ?
-
תגובה: אני שוקל למכור את הדיפנדר - יש משהו דומה מבחינת מפרט , אבל חדש ב15 שנים ?
תמיד יש אחד או שתי פטרולים למכירה.
באופן אישי אני מאוד, מאוד אוהב את הפטרול, אני מתאר לעצמי שהייתי יכול למצוא את עצמי עם אחד כזה בסיטואציות מסויימות, אבל עדיין חשוב להבין לאן נכנסים...
לצד יתרונות לא מעטים קח בחשבון שעד 2008 יש בעיות אמינות קשות עם המנועים, אחרי 2008 המצב השתפר מאוד, אבל עדיין יש לרכבים האלו יש עוד בעיות(תחלס כמו לכל רכב אחר על הפלנטה...)