http://www.themarker.com/dynamo/1.2062707
Printable View
למה צרה ? הגברת האכיפה רק תועיל עם נהגים והולכי רגל שומרי חוק.
אה
. נכון...
לא הייתי צריכה לתת לך דוח...
אבל תשלח פקס תבקש שיבטלו אני לא יטולה לבטל...
)משפט אופייני לפקח חניה)
אבל כן. אני בעד. עברות תנועה בעיר הן מכה.
אסף.
אסף קלע לכוונה שלי. פקחים הם לא שוטרים אלא גובים.
עוד יהיו לנו שריפים במדינה הזו...
פקח (ויסלחו לי על ההכללה) הוא עוד יותר שופוני משוטר. אומרים על שוטרים שאם
הם לא היו שוטרים הם היו עבריינים, אז פקחים זה מישהו שלא התקבל להיות שוטר
והוא כבר חצי עבריין. שוטרים עוד עוברים איזה קורס מצ'וקמק, מה יעשו עם הפקחים?
יעשו להם קורס של יומיים וחצי?
המקרים שיש לנו עם שוטרים וכח הגברא הם כעין וכאפס לעומת מה שיהיה אחרי שיתנו
לפקחי עיריה כח.
כל העניין זה קונספירציה.
מי שעומד מאחורי הסיפור זה היבואן של מצלמות לרכבים ...
ועכשו בנימה רצינית, ומי שעיניו בראשו, ושכל בקודקודו ראוי שיתקין אחת כזו. פוטר ופותר בעיות עוד הרבה לפני הווצרותן.
הרעיון, כשלעצמו , מבורך.
הפרטה מאוד מסוכנת של מערכת השיטור ובנוסף לבעיות שההפרטה יצרו, יש גם בעיה שפתאום מאוד משתלם לרשום דו"ח כי בניגוד למשטרה ששם כספי הדוחות עוברים למשרד המשפטים, פה הכספים יועברו לעירייה כך שיש עודף מוטיבציה מסוכן.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
הבעיה עם פקחים כפולה.
הראשונה היא שהם עובדים על מכסות ונותנים דוחות שהם יודעים שיבוטלו.. הריצות והטרטורים זה על חשבוננו.
השניה היא הכשרה. הם לא שוטרים והבקיאות שלהם בחוקי התנועה מוטלת בספק.
כן. צריך לאכוף ביתר שאת בעיר. נהג אןטובוס שמסמס בנהיגה הוא סכנה והמשטרה מתקשה להתמודד.
זו רק דוגמה.
אבל האם הפיקוח העירוני הוא התשובה?
)והאמור מתייחס רק לפקחים של עיריית תל אביב. לא לערים אחרות ובטח לא הרצליה)
)סמיילי עם קריצה ? )
אסף.
"צריך לאכוף ביתר שאת".
אבל על מי?
שימו לב מה מטריד את המדינה - "שיעור ההרוגים מקרב הולכי הרגל בישראל הוא כפול משאר מדינות העולם המערבי ועומד על 32%."
וזו באמת בעיה קשה.
רק ששוכחים שהתנהגות הולכי הרגל עצמם מהווה גורם תורם לתאונות לא פחות מאשר עבירות תנועה של נהגים.
אלא שהאכיפה על הולכי רגל שהולכים בכביש ולא על מדרכה, חוצים באדום, חוצים שלא במעבר חציה וכו', היא מגוחכת עד אפסית.
"אם הפיילוט יצליח" - אני מת על הניסוח הזה. במה תימדד הצלחת הפיילוט? בהפחתת מספר ההרוגים או בניפוח הקופה?
וכל זה בתקופה בה קופת המדינה וקופות הרשויות המקומיות נמצאות בגירעון עצום ובמשרדי הממשלה מחפשים עם מיקרוסקופ איזה מיסים חדשים והזויים להמציא כדי למלא אותן.... אז תנחשו לבד...
בשורה התחתונה, לשלטונות האכיפה התווספו עוד כמה "אוכפים" ללא שום הכשרה ועם המון מוטיבציה ולכן מספר דוחות הסרק יעלה פלאים.
הפתרון - מצלמה על חלון הרכב ומכשיר הקלטה בהיכון כדי להקליט את השיחה עם הפקח.
משיחה עם מישהו שעוסק בנושא הזה, העיריות, מתברר, מודעות לבעייתיות (בחלקן לפחות) ומתכננות בעיקר אכיפה אוטומטית כולל מערכת שתפקח על איכות הדו"חות הלא אוטומטיים ותפסול אותם.
מעניין.
אסף.
אסף שלום,
אני חבר באתר ג'יפולוג מספר שנים (לדעתי משנת 2006), אני חייב לציין שאני עוקב ונהנה מכלל הפורומים, והפעמים שבהם בחרתי להגיב בפורום זה או אחר היו מעטות בלבד ומעולם לא כתבתי מילה רעה על איש.
אני חייב להודות כי המשפט שכתבת, "שהם עובדים על מכסות ונותנים דוחות שהם יודעים שיבוטלו.. הריצות והטרטורים זה על חשבוננו", צורם לי, אתה מעלה טענה שפוגעת באוכלוסייה עובדת ולא רק פוגעת אלא גם עוזרת בהבניית סטיגמות לאותה אוכלוסייה.
לא פעם נהניתי לקרוא תגובה שלך בפורום זה או אחר, תמיד הייתה לי התחושה כי מה שאתה כותב נבדק ליסודו ולא נכתב כהשערה שלך. (אלא אם אני טועה ואתה מחזיק בידך הוכחות לכך שכך פועלת אותה עירייה).
לאחר קריאת תגובות הכלל בפורום זה אני עוצר ושואל את עצמי, איך כל עיר הייתה נראית אם לא היה פיקוח, מה היו מספרי הסטטיסטיקות של תאונות הדרכים ו/או נפגעי הולכי הרגל.
כמוכם, אני איני יודע עם פיקוח עירוני הוא הפתרון לנושא המדובר, אך דבר אחד בטוח למשטרה אין די כוח אדם כדי לטפל בבעיות מהסוג המתואר לעיל. לא יודע מה אתכם אבל כאשר אני נוסע בכביש ורואה כמעט בכל רכב שני אדם נוהג ומבטו מושפל מטה בגלל כתיבת או קריאת הודעה במכשיר הנייד שלו אני מבין מדוע יש כל כך הרבה תאונות דרכים במדינתנו (יש לזכור כי ביום יום אנו שומעים רק על תאונות קשות עם נפגעים ולא על כלל תאונות הדרכים).
מירון,
אני חושב שעד כה כל מי שהגיב בשרשור הזה מסכים שיש לאכוף אץ החוק, ושלמשטרה אין די משאבים לכך.
אני מאוד מוטרד מזה שהנהגים בעיר מסמסים, כולל רוכבי קטנועים שמסמסים תוך כדי נהיגה מסוכנת (להם) ונהגי אוטובוסים של דן.
אני מאוד מוטרד מזה שנהגים רבים מדי לא מכבדים את הנתיבים המסומנים ולא מכבדים נהגים אחרים כאשר הם נדחפים למסלול לא להם.
אבל כולם באותה נשימה לא בטוחים שכוח הפיקוח העירוני הוא המענה.
וכן, פקחי החניה בתל אביב עובדים עם מכסות. הידיעה שלי היא מתוך שיחה עם פקח, אין לי הוכחות מוצקות יותר מזה... ושיהיה ברור - אני בעד פיקוח. גם על חניה, אחרת לא היה לתושבים היכן לחנות. אבל השיטה של קודם דוח ואחר כך שואלים שאלות עולה לי הרבה מאוד כסף כל שנה על חניות שלא היה צריך לקבל עליהן דוח ואחר כך לך תוכיח...
לכן אני חושש שהחשש של כל המשתתפים בדיון הזה הוא לא מאכיפה, אלא ממתן כוח בידיהם של מי שאינם מיומנים דיים כדי להשתמש בו בצורה נכונה.
אז לא, אין לי כוונה לפגוע בציבור שעובד קשה, אבל באמת... קשה לי איתם. הם עושים לי רע.
אסף.
שוטרים רגילים הם זהב טהור משובץ ביהלומים לעומת פקחי העיריות.
לא פעם ולא פעמיים חטפנו דו"חות בכחול לבן עם כרטיס חנייה שהיה עדיין בתוקף - פעם אחת בבת-ים גם "תפסתי על חם" את הפקח בזמן כתיבת הדו"ח.
התירוץ שלו - "אתה צודק, לא ראיתי את הכרטיס". אז מה עושים עכשיו? "תפנה למחלקת החנייה ויבטלו לך את הדו"ח". ומכיוון שהייתי ממש עצבני ולא נחמד ועל סף ביצוע עבירת "תקיפת עובד ציבור" הוא גם הוסיף בכתב ידו על הדו"ח שהוא טעה "בתום לב" והוסיף את חתימתו.
עכשיו מתחיל הטרטור.
1. מכתב מנומס ככל האפשר למחלקת החנייה של עיריית בת ים עם בקשה לביטול הדו"ח.
2. קיבלתי בדואר תשובה - לא דחו את בקשתי, שזה כבר הישג! אבל זימנו אותי למחלקת החניה של בת ים ל"בירור". נסעתי לבת ים. במשך דקות ארוכות חיפשתי חנייה (!!!) באיזור שבו ממוקמת מחלקת החנייה (בלב שכונת מגורים צפופה) אחר כך המתנתי קצת במסדרון, כי פקידי ציבור אף פעם לא פנויים ברגע שצריך אותם (למרות שקבעו איתי בשעה ספציפית ובאתי בזמן) - הם תמיד "עסוקים" (אותו מנהל ישב לבד במשרדו ועסק בעבודתו. נניח שאולי באמת היה עסוק) רק דבר אחד אני לא מבין - זה משפט? זה בירור? זה תחקיר אירוע? למה אני זה שצריך "להיחקר"? הפקח טעה, בזדון או בתום לב, לך תדע, אבל הוא אפילו מודה שטעה. אז שיחקרו אותו, לא אותי. מה אתם רוצים ממני?
3. אחרי התחקיר/שיחה הקצרה - "תקבל תשובה בשבועיים הקרובים". יענו זה עדיין צריך לעלות לדיון ולהיות נתון לשרירות לבו של מישהו!!!???... כלומר למרות שחניתי במקום מותר עם כרטיס חנייה כדת וכדין ובעצם אני חף מפשע עוד עלולים לדחות את בקשתי.
4. חודש אחר כך קיבלתי הודעה שהדו"ח בוטל. באמת תודה רבה. כמה טוב שיש בירוקרטיה.
עכשיו הולכים לתת לנבלות האלה סמכות לרשום דו"חות תנועה? תחשבו כמה דו"חות ירשמו האנשים הקטנים והרעים האלה, שאין להם נתונים להתקבל לשום עבודה נורמלית אחרת ושעובדים על מכסות ועל סעיף מצליח ושלקראת סוף המשמרת חסרים להם כמה דו"חות כדי למלא את היומית.
כבר כתבתי לכם לא פעם שהמדינה הזו הולכת לכיוון טוטליטרי, נכון? אז בבקשה.
אני רק מזכיר לך שאחד מיקירי המערכת הוא פקח בדימוס...
לא יפה ככה
יש כל מיני סוגי פקחים.
אנחנו מדברים על פקחי העיריות, לא על פקחי תנועה של מע"צ ולא על פקחי רשט"ג וכו'.
גם אני מדבר על פקח עיריות, כזה של דוחות חניה...
תבדוק :-)
משיחה עם פקח במועצה מקומית אזור לא רק שהם עובדים על מכסות
הם מקבלים אחוזים!
שהיינו צריכים אותם בשביל אכיפה על עישון בתוך בניין משרדים רדפנו
אחריהם במשך חודשים.
אבל לבוא לאותו מגרש חניה (מגרש עפר מחורבן ובוצי בחורף) הם מגיעים
3-4 פעמים ביום.
אני חטפתי דו"ח למרות שהופעלה חניה, השותפים שלי למשרד גם כן.
שחצי מגרש חניה אחר היה מוצף במים הם אכפו חניה שלא על הסימון
למרות שלא ראו אותו. כל הדו"חות בוטלו אבל נדרשו טלפונים ומכתבים
וגם קצת איומים. אז כן, לתת לחבורה הזו לתת דו"חות תנועה זה פשע
יותר גדול כלפי האזרח. אבל מה, זה יכניס כסף לקופת העיריה והמדינה
אז למה לא?
מקבלים אחוזים?
ואני חשבתי לתומי שמתן אחוזים לשוטרים ופקחים זה לא מוסרי.
ממתי המוסר מעניין את מדינת ישראל? גביית מיסים יצירתית דוחה כל מוסר.
כרגיל מה שאומרים על שוטרים ופקחים הוא מוגזם
כמובן שיש שוטרים ופקחים לא משהו
אבל הפרט לא מעיד על הכלל.
זה עדיין תפקידים שהוטלו על אנשים כי אנחנו לא שומרים על החוק
ואל תגידו לי זה לא אנחנו אלה זה אחרים שעוברים על החוק.
אני מחזיק מעצמי שומר חוק ,אבל בפועל אני חוטא לא מעט בסמס תוך כדי נהיגה
תשאלו למה, אין לי מושג לא עומד בפיתוי.
החלפתי לסמסונג נוט ושמתי מתקן על השמשה זה אומנם מותר אבל עדיין בדיוק אותה סכנה.
רק בגלל זה אני לא אעיז להגיד מילה רעה על שוטר או פקח שמונה לתפקידו בעצם בגלל שאני לא עומד בפיתוי.
אני לא יכול לבוא בטענות לאף אוכף חוק
בנסיעה הכי פשוטה אני עובר החוק בלי חשבון, פה קצת מהירות שם בטעות שוכח לאותת
לא ממש עצירה מלאה (כי ברור שאין אף אחד על הכביש)
לא תמיד נותן זכות קדימה . לא שומר מרחק בקנאות..
אם יש לי טענות זה כלפי עצמי קודם כל.
אני נוהג מעל 35 וחמש שנים והרבה ולא הייתי מעורב בתאונת דרכים אפילו קלה
ביצעתי לדעתי אלפי עבירות תנועה.
עדיין החוק נועד להגן עלי והכדור נמצא אצלי ואין לי לטענות לאוכפים
הם מונו כי אני לא שומר על החוק.
מושיק,אף אחד פה לא חסידה מבני ברק....כולם עושים פה ושם עבירות "קטנות".
יש גם כאלה שיגידו שמספיק לסובב תרנגולת מסכנה מעל הראש כל שנה ולשחוט אותה זו גם שיטה....
אתה מפספס את הכוונה,ברגע שאתה נותן לאדם לבצע עבודה מסויימת שיכולה לגרום לפגיעה ישירה באדם אחר הלא עוול בכפו בשל אינטרס שלא קשור ישירות למטרת ביצוע העבודה ,אתה יוצר בעיה.
הם לא מקבלים בונוס לפי כמות מיון תפוזים או העמסת שקי חול,אלא אחוזים מפגיעה ישירה בבני אדם שלפעמים או יותר מלפעמים לא אשמים על פי חוק.
יש פה סטירה רצינית.
מה שנותנים זה מה שמקבלים
ברגע שהציבור הגדיר את תנאי הסף לקבלת פקח עירוני לעבודה
זה מה שאנחנו נקבל מהם.
אתה לא מצפה שהם יעשו את העבודה שלהם בשכר רעב
מתוך שליחות ואמונה בדרך ויושר אבסולוטי (זה לא האנשים שגייסנו)
הרי להיות פקח זה לא משאת נפש וחלום של אף אחד.
אתה רוצה מהם תכונות מסויימות אבל אל עושה כלום ע"מ
שבעלי התכונות האלה יגיעו להיות פקחים.
נותנים להם בונוסים כדי שזה בכלל יהיה כדאי להם ובדרך יפלו לא מעט חללים חפים מפשע.
לא נבצע עבירות לא נצטרך אותם - זה הרבה יותר פשוט
נהפוך הוא ,אני מאמין גדול באינטרסים,תן לציבור הפקחים/שוטרים/מחנכים בונוס לפי ירידת מספר התאונות/נפגעים/פצועים/הרוגים, ותראה איך הכל מסתדר פתאום.
ככה אני רוצה להאמין לפחות...
השאלה הגדולה יותר, האם זו מטרת האכיפה....
רק לידיעה,מושיק, סימוס אסור, בכל דרך, עם או בלי מתקן. הדיבור מותר כשהטלפון במתקן, ורק דיבור.
אתה מתקטנן.
נסה ותיווכח.
כיוון שאני כרגע בשירותים של צימר בצפון , עם אייפון בלבד, אין לי אפשרות מעשית להביא את החוק כלשונו בתוספת פסיקה עדכנית.
לכל שיטה יש מגבלות
אני חושב שבמסגרת התקציב שאנחנו הגדרנו לשיטור ופיקוח
אנחנו מקבלים תמורה סבירה.
אני גם חושב שהמחיר שאנחנו משלמים על טעויות (האשמת חפים מפשע)
הוא קטן יחסית לתועלת שאנחנו מקבלים מהחלטות נכונות של שוטרים ופקחים.
בפועל אין אנרכיה בכבישים ובתוך העיר ואפשר לאמר די בוודאות
שיש למשטרה ולפיקוח העירוני שליטה על הארועים.
אני גם יכול להגיד בפה מלא שכל הדוחות שקיבלתי מפקחים עירוניים עד היום היו מוצדקים .
מושיק,נתת לי תשובה של פוליטיקאים...
אני לא מוצא כל היגיון ,מצטער.