מי מבין ויכול ליעץ לי מה אפשר לעשות איתה ?
חוץ מלהעיף לברזל ....
האם יש לה ערך אצל אספנים - בתחום הנגרות ?
מדובר ב - "HERRMANN"
בינתיים יש לי תמונה חלקית , רק של ה"פירמה "
תודה .
קובץ מצורף 76769
Printable View
מי מבין ויכול ליעץ לי מה אפשר לעשות איתה ?
חוץ מלהעיף לברזל ....
האם יש לה ערך אצל אספנים - בתחום הנגרות ?
מדובר ב - "HERRMANN"
בינתיים יש לי תמונה חלקית , רק של ה"פירמה "
תודה .
קובץ מצורף 76769
יש לך תמונה קצת פחות בקלוז אפ?
מוזיאון הטרקטור בעין ורד ישמח לקבל את המכונה בתרומה
יש לנו הרבה כלים / מכונות שיש בהם בהם חלקים מעץ ( תחילת המאה שעברה ואפילו יותר ישן )
לצורך שיפוץ ותחזוק הכלים אנחנו צריכים גם כלי נגרות
פרוק הובלה עלינו
יש לנו את כל כח האדם שצריך
אין לנו כסף
הכל בהתנדבות
איציק
http://www.tractor.org.il/
https://www.facebook.com/erezTractors
טוב יש תמונה מלאה ,
קובץ מצורף 76967
קובץ מצורף 76968
והיא תלת פאזי ..
מנוע של סקודה ...
ענתיקה רצינית, לא יודע לגבי ערך אספני אבל לדעתי לא תקבל יותר מ-1000 ש"ח
אכן ענתיקה רצינית-אבל יפיפיה.
אם לא תמצא לה קונה-אשמח לקנות אותה ולנסות לשפץ (כן...משעמם לי).
תוכל לשלוח לי טלפון בה"פ?
אני לא יודע מה היא עושה אבל אם היא שמישה לעבודות נגרות ישנם לא מעט נגרים שמחפשים בנרות את הכלים העתיקים והנדירים האלו.
כמו שזה נראה זו מכונה משולבת (קומביניר)
אבריכט, דיקט ובויאר...
הפלטה העליונה- אבריכט, משמשת להקצעה ויישור של לוח העץ בשתי פאות כדי ליצור 90 מעלות
דיקט- מתחת לפלטה העליונה, מקציע את שתי הפאות הנותרות
בויאר- לקידוח חריצים
טוב , עברו כמה שנים והמכונה המשיכה להחליד לאט משתן של חולדות באזור הפלטה העליונה.
הזמן הולך ואוזל ואצטרך להחליט מה לעשות איתה , יש לה ערך סנטימנטלי ונוסטלגי מאוד גבוה בשבילי מכיוון שהיא היתה של סבא שלי ז"ל
שהיה נגר אומן בעץ ואני ביליתי את כל חופשי הילדות שלי אצלו בנגריה , את כל יתר המכונות "העתיקות" הוא מכר שהפסיק לעבוד.
המכונה עם מנוע חשמלי תלת פאזי תוצרת סקודה , הפעלתי אותה בזמנו ואחרי 20 שנה שהיא עמדה , היא עבדה מיד ועשתה את מה שהיא יודעת לעשות, ( אוי הצליל הזה של ההקצעה ;) ) אין ספק שהיא צריכה ניקוי ושיפוץ קליל , גירוז ,החלפת רצועה וכו' .
אני מאוד רוצה להעביר (זה גם סיפור מהתחת, צריך הובלה עם מנוף) אותה אלי ולהחיות אותה , והשאלה הראשונה שלי היא בקשר לחשמל ?
האם המנוע הזה חייב חיבור תלת פאזי , האם אפשרי להסב אותו לעבודה בחד פאזי רגיל כמו בבית ?
השולחן נגרים בדרך אלי למחסן :D:D:D
תודה .
מוזיאון הטרקטור ישמח לדאוג למכונה
עם שלט הנצחה
אצלנו המכונה תעבוד
ויספרו את סיפור המכונה / המשפחה / ואם יש תמונה של המכונה כפי שהיתה בנגריה
זה יהיה מעולה
איציק
מצטרף למה שכתב איציק .
מוזיאון הטרקטור בעין ורד .
גם אני תרמתי להם מספר רתכות מעניינות וסנטימנטליות עבורי .
וכל פעם של פרץ סנטימנטלי זאת הזדמנות לבקר במקום המופלא הזה ולחזור במנהרת הזמן .
שם אני מרגיש כילד , התצוגה של הכלים והרבה מתנדבים העובדים כל יום שישי להשמיש כלים עתיקים וחלודים .
אין להם בעייה לבוא ולהעמיס עם מנוף , רק צור קשר עם איציק או ארז .
את איציק תוכל למצוא דרך האתר ( לצערי אין לי את הטלפון שלו - איציק , שלח בהזדמנות ) .
ארז - 052-2452457 .
אילן
אני יודע שמוזאון הטרקטור ישמח לקבל אותה , גם לפני 5 שנים שפתחתי את השירשור רציתם אותה.
אני עדיין לא במקום שהחלטתי מה יעשה איתה ומנסה לברר כמה דברים כדי לראות אם זה יסתדר לי
העדיפות שלי היא לקחת אותה אלי!
בינתיים במידה ואחליט לוותר אתם מורידים לי את החשק לתרום לכם אותה , למרות שזה נראה מקום מצויין בשבילה.
הי רונן
קח את ההצעה של איציק - 4X6ZH יש לנו במוזיאון הטרקטור ציוד שהיה כערך של ברזל חלוד, שופץ ועובד חלק לתצוגה וחלקו משמש לתצוגה וכלי עזר לשיפוץ כלים אחרים.
תרומה למוזיאון משמרת את המכונה, תבוא למוזיאון בעין ורד (ליד תל מונד) תתרשם - אין טוב ממראה עיניים תביא את הילדים נכדים מה יש,
תראה מה אנחנו עושים שם "מחיים את המתים" כברזל אין לו ערך כשעובד זה חתיכת היסטוריה שחזרה לחיים
וכפי שאיציק אמר יש שלטים על כל תרומה למוזיאון או הנצחה לזכרו של...
תבוא ותראה.
תודה
אין לי שום קשר למוזיאון הטרקטור (אלא אם העובדה שיש לי טרקטןר נראית לך קשורה).
ועדיין, כמה מילים ממישהו שאין לו אינטרס.
חבל שזו תגובתך, כי המקום היחיד במידנת ישראל, שמשמר באמת את ההסטוריה, על בסיס התנדבות של אנשים פרטיים לטובת הכלל, היא מוזיאון הטרקטור.
שום גורם רשמי במדינה לא משמר הסטוריה מכאנית, למעט החברה האלו.
על כך, אין לי אלא להסיר את הכובע.
מציע שתלך לשם, תראה את העשייה, את החזרת עטרה למקומה, אתץ המאמץ שמושקע בשימור ושחזור, ותבין מה המקום הנכון.
גם אם לא תתרום, בטח לא תצהיר הצהרה כזו.
ולצורך הגילוי הנאות, אוסיף רק שכמה מהוריהם של חברי תרמו טרקטורים שישופצו ויוצגו במוזיאון הזה. בעבר הרחוק, כי אני עצמי כבר מתקרב ל-60.
אין מקום ראוי יותר!
אני דווקא לגמרי מבין את ההתגוננות.
הבנאדם שאל שאלה מקצועית, ובמקום לענות לו לעניין (ואני בטוח שלמגיבים יש את היכולת), הם לוטשים עיניים לטרף כמו צבועים מורעבים.
תשימו את האינטרסים בצד, ונסו לעזור לו. אם בסוף יחליט לתרום אותה - מבורך ומכובד (וגם אני מצטרף למחמאות למוזיאון, הביקור שם מלהיב, כל פעם מחדש).
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
כנל.
הבנאדם לא מחפש הית חדש למכונה ישנה, אלא רוצה אותה אצלו. והוא הבהיר את זה כמה פעמים. למה להציק?
הלחץ הזה שאמסור את המכונה למוזיאון בלי בכלל להתיחס לרצון שלי ולכבד את הרגשות שלי ובלי לנסות לעזור לענות על השאלות שלי , גורם לי
לקחת צעד אחורה , שאלתם למה אני רוצה אותה ?
סתם אני שואל לגבי ההפעלה שלה ?
אולי יש לי תחביב ואני עובד בעץ לפעמים ?
אולי אני רוצה את להנציח את סבא שלי אצלי בחצר עם כל יתר הכלים שלו והרהיטים שלו שאצלנו בבית.
תכבדו קודם את רצון הבנאדם שחולק אתכם את התלבטותו לפני שאתם משכנעים אותו לעשות משהו אחר לגמרי.
תודה על ההבנה off road ואייל .
רונן , ערב טוב .
צר לי על התגובה , אולם אתה אמרת שברצונך למכור או לתרום .
ולשאלה נוספת ששאלת - שים לב למה שרשום על המנוע .
380V - 3.2A , 220V - 5.5A זאת אומרת שכנראה ניתן להפעיל גם על פאזה אחת .
אינני מבין מספיק בחשמל על מנת לעזור ולשנות חיווט אולם כל חשמלאי תעשיה יוכל לעזור בכך .
אילן
היי
מבחינת החשמל אתה יכול לשים ממיר תדר חד פאזי למנוע תלת פאזי. לא סיפור יקר ולא מסובך.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
...
הפוך גוטה ...
380 למשולש
220 לכוכב
אתה כן יכול להפעיל את המנוע על פאזה אחת של 220 בתצורת משולש כמו שכתוב.
למשולש 3 חיבורים/קודקודים.
1. פאזה
2. אפס.
3. קבל.
לגבי ההספק, הוא מן הסתם יהיה חלש יותר.
בכל מקרה עדיף שתתן לאיש מקצוע בחשמל לעשות זאת.
תתחיל בזה שתביא אותה אליך. אחר כך נקה אותה הכי טוב שאתה יכול בלי לפרק. נסה להשיג ספרות מקצועית של המכונה הזו. אולי יש גם לקנות קיטים לאוברול וכדומה.
תבדוק חופשים, אם יש, תבדוק מה צריך לעשות כדי לסדר אותם. לפעמים זה רק עניין של הידוק בורג.
אם יש חלקים חלודים אתה יכול או לשלוח לניקוי חול, או לנסות להסיר חלודה באלקטרוליזה או בחומצת מלח (חומצה הידרוכלורית, סנו 00 המנקה שרותים. מגיע בליטר מדולל. על זה תדלל עוד כארבע ליטר בערך. תשים לכמה ימים ותראה כל יום אם יש שיפור במצב. אם לא, תוסיף עוד חומצה.
אני שיפצתי ככה כרסומת שהייתה במצב הרבה יותר גרוע. קח בחשבין שחובה למשוח בשמן או לצבוע מיד אחרי שהוצאת מהחומצה ושטפת במים נקיים את החלק. (שלא תשאר חומצה). כל ניקוי שהוא יגרום להחלדה מיידית של פני השטח.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
לא ריאלי, (טוב למשחקי ניסוי בחשמל לסטודנטים מהודו בעיקר...), וממש לא מומלץ. רגיש מאוד לשינויי עומס, מה שבוודאי קיים במכונה מסוג זה. ירידה משמעותית במוממנט של המנוע. ערך קבל לא נכון יגרום להתחממות של הסלילים ובסופו של דבר לנזק.
רצוי גם שיהיו שני קבלים אחד להנעה ושני לעבודה.
לא הייתי משחק עם המנוע הזה, חבל על המנוע העתיק הזה.
הכיוון הנכון זה עם vfd.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
לגבי המנוע-טל צודק-רק וסת תדר. זה לא יקר במיוחד וייתן לך אפשרות לווסת את המהירות. ועדיין-אם תעבוד עם ווסת תדר שמתחבר למתח חד פאזי לא תגיע להספק שהיית מגיע בחיבור תלת פאזי.
שים לב שבמקרה כזה אתה צריך לחבר חיבור משולש.
מה????
למה??
אם אתה רוכש ווסת תדר בהספק התואם למנוע נתון, הדרישה הבסיסית מהוווסת, מן הסתם, שהוא יוציא למנוע את מלוא ההספק הנומינלי של המנוע.
ז"א, אם רכשתי ווסת תדר בהספק של 2kW, (זה מה שהייתי לוקח עבור המנוע הזה...), אתה בעצם אומר שהוא יעביר למנוע הספק שפחות מההספק המוצהר שלו??
לא מצליח להבין מה ההגיון מאחורי הקביעה הזו.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
אם המנוע מיועד למתח V380 בחיבור משולש , ואתה עובד עם ווסת חד פאזי במתח 220V אתה למעשה מספק למנוע מתח נמוך ממה שהוא צריך. זה אומר שהוא יספק מומנט נמוך יותר.
אם המנוע מיועד למתח 380 בחיבוק כוכב אז הסבה שלו לחיבור משולש תאפשר עבודה בהספק מלא גם בחיבור לווסת חד פאזי.