לידיעתכם וזהירותכם..
11.07.13
17:40
Printable View
לידיעתכם וזהירותכם..
11.07.13
17:40
כדאי לפרסם בשרשור הקיים שמיועד לזה. הרבה אנשים, כולל אותי, רשומים בו לעדכונים ומקבלים התראה מיידית לסמארטפון כשמשהו מתעדכן שם. בפתיחת שרשור חדש אתה מפספס את זה ורק מי שגולש כאן ובמקרה מבחין בזה יראה את השרשור שלך. אני רוצה להאמין שרוב החברים כאן לא גולשים בסמארטפון בזמן נהיגה אז שרשור כזה פשוט לא עוזר.
ניידת משרד התחבורה נועדה למצוא רכבים שעברו "טסט" בקומבינה
ולמעשה לא קשירים לנוע על הכביש ומסכנים אחרים.
כל התראה על מיקום של ניידות כאלה שמפורסמת ברבים
מרוקנת למעשה מתוכן את היעילות של הניידת.
מושיק הרגע נפל לי האסימון. אני יודע באיזה סרט אתה חי.
http://www.youtube.com/watch?v=xpxd3pZAVHI
במיוחד דקה 4:00
אין ספק שהמערכת חינכה אותה מצויין לצרכים שלה. היא באמת
הצליחה איתך.
זה בסדר
הבנתי כבר מזמן שחוקים הם נכונים רק כשהם מתאימים לאורך החיים שלך
וחוקים שלא מתאימים הם שטויות.
מי שחי בסרט זה אתה
אנחנו לא אמריקה פה אי אפשר לבצע שינויים ברכבים ללא אישור
נראה מטומטם , אבל זה החוק.
ניידת של משרד התחבורה באה להגן עליך מפני פורעי חוק
על הדרך היא גם אוכפת חוקים שנראים לך מטומטמים אבל עדיין זה חוקים שהיא צריכה לאכוף
כשאני רואה ניידת של משרד התחבורה זה כמו שאני רואה ניידת של משטרה
מישהו עושה עבודה על מנת להגן עלי כך שהחיים שלי יהיו יותר נסבלים.
המערכת שהצליחה לחנך אותך היא המערכת שאמרה לך שיש מורמים מעם
מיוחדים שקטים וצנועים שיודעים בדיוק איזה חוקים הם מוצדקים ואיזה לא
וכל מי שיפריע להם נחשד ברוע ושחיתות.
אני חושב שחלקכם לא הבין, שהצבעה על מיקום הניידות מהווה למעשה המלצה לבקר אצלם ולבצע בדיקת תקינות יזומה לפני שמשהו רע יקרה .
זה לא מספיק לבצע טסט פעם בשנה ואם משרד התחבורה מציע לבצע בדיקות חינם גם במשך השנה -זה מבורך . הרי מי מאתנו רוצה "לנסוע בלי בלמים בקסטל" ?
בחיי !
ד.א.
אני הגעתי אתמול לצומת בית עובד בעקבות ההמלצה והם היו בהפסקה . משום מה תמיד כשאני מגיע הם בהפסקה .... הסתדרות ....חוצפה !
חזק ניר!
בתאריך ה 15 ליולי
יוצב מארב משטרתי בכניסה לתל שבע
ע"מ לבצע מחסום לילי לאיתור גנבי רכב
לידיעתכם וזהירותכם.
נכון מאוד,כל גנב שירצה להתוודות על מעשיו יוכל לזהות את המארב לפי הצ'קלקות למרחוק ושילטי האזהרה המוארים (זהירות מחסום) כ 400 מטר לפני זירת ההיתוודאות.
במקום יוצב פרגוד שחור כתא היתוודאות ,מעבר לפרגוד יישב פקח חנייה בדרגת קצין.
כמו כן ,על פי חוק,ימוקמו שרותים כימיים לרווחת ציבור המתוודאים ולכל מי שחפץ להקיא את נשמתו.
מושיק, מי שלא מבין זה אתה. אני לא נגד החוק. אני משתדל לכבד אותו.
אבל שאוכפי החוק מחפשים אותך כאילו פשעת סתם, פה הבעיה וזה מה
שאתה לא מבין.
השבוע החליטו להעביר חוק חדש, בעבירות רעש שוטר יוכל להכנס הביתה
בלי צו. אתה יודע מה זה אומר?
"אחי, אני שומע רעש" תוק תוק תוק, "מי שם?", "תפתח משטרה".
יש לך מאגר ביומטרי חדש, למי יש כניסה אליו בלי מגבלות? למשטרה!
הסיבה, לפתור פשעים, תגובתי: "פחחחחחחחחחח"
במשך חודשים רבים, פעמיים/שלוש בשבוע, אותו רחוב, אותה שעה,
מחסום, הרכב לפני והרכב אחריי עוברים ואני עוצר לבדיקת רשיונות.
הרכב שלי נקי, מטופל בקנאות ונוהג בו אשכנזי נחמד בן מעמד הביניים.
בכל מחסום שעברתי הרכבים לפני ואחריי עברו ואני עצרתי וזה לא ממש
עניין אותם אם יש שני ילדים ברכב או לא.
הייתי עד לערימה של מקרים כולל בוחן רכב שנכנס מתחת לטנדר 4X4
(של הנגר שלי) שלא נסע אפילו (יצא להביא כלים) ובמשך 40 דקות חפר
וחפר ובסוף נתן לו קנס על מטף. אז נכון, הקנס חוקי, אבל זה מסריח.
אני יכול להמשיך, אבל אתה לא קולט. המשטרה במדינת ישראל לא נועדה
לשרת את האזרחים. כי את העבודה שלה היא לא עושה.
ראה ערך המקרה אונס בקרית גת מהשבוע שלקח להם 25 דקות להגיע
והמוקדנים שאלו שאלות מטומטמות.
מכוני רישוי? עוד בדיחה, במשך 15 שנה העברתי רכבים בדיקה באותו מכון,
עד שלא נכנסתי עם רכב שטח בפעם הראשונה לא ידעתי שיש להם ליפט
בתוך הבור. אתה יודע מתי הרכב שלי עבר טסט הכי בזול? שבאתי בכוונה
עם מנורות שרופות מאחור. תמיד היתה איזו שטות. ושוב, הרכב מטופל
בקנאות ולפני הטסט עובר במוסך ליישור קו. זה עדיין לא חוסך את הפסילה.
מושיק..
אתה בסדר.
אבל תקרא את דוח rand שפורסם השבוע ותגלה שחוץ ממך, רוב האזרחים במדינה לא סומכים על המשטרה.
כשהמון נהגים מתקינים מצלמות ברכב וזה לא לתיעוד תאונות אלא למניעת דוחות שווא, זה אומר דרשני.
אסף.
איתי, התגובה שלך נמחקה בטעות. סליחה.
איתי כתב על גרמניה ששם מורידים מהכביש בגלל ספוילר על מכסה תא המטען.
ההבדל "הקטן" הוא שבגרמניה, עם כל ההקפדה המטורפת, דווקא מותר לשפר מכוניות. ללא הכר אפילו.
זה מסודר, מעוגן בחוק ובתקנים מחייבים.
כדי לעשות סדר בענף הם אפילו שיפרו עד העצם מכונית פורשה 911, צבעו אותה בצבעי המשטרה ופצחו בקמפיין גדול שבא ללמד את חובבי הטיונינג איך לעשות את זה נכון, בטיחותי וחוקי.
לפני כשנתיים היה לנו ביקור בגרמניה אצל יצרן שיפורים שכזה (BRABUS). זו לא "סדנת שיפורים" כמו שאנחנו מכירים מישראל, עם ליפט אחד, רתכת ומכונת כיפוץ צינורות שיושבת באיזה כוך באיזור תעשיה מטונף, אלא פשוט אימפריה. מפעל עצום עם מחלקות פיתוח שמצויידות במיטב מכשור ההייטק המטורף מהמילה האחרונה, מעבדות, מסלולי ניסויים, נהגי ניסוי וכו' והם לא היחידים.
בגרמניה, לשיפורים כמו לכל חלק רגיל - אפילו ספוילר פלסטיק פשוט על מכסה הבגאז' - שמתקינים ברכב, צריך להיות תו תקן (TUV) שזה משהו שדומה/מקביל למכון התקנים אצלנו, "רק" הרבה יותר קפדני ומקצועי בלשון המעטה. שם אתה לא מתקין ברכב שלך אפילו בורג שאין לו TUV. אם אין TUV - קורה מה שאיתי תיאר.
ישראל אימצה את התקינה האירופית בכל מה שקשור לרכב. לכאורה המצב היה צריך להיות טוב יותר - מה שאסור שם יהיה אסור גם כאן, אבל מה שמותר שם שיהיה מותר גם פה - אבל בישראל כמו ישראל, לוקחים מהתקינה האירופית רק את המקלות. לא את הגזרים.
ומה שמשרד התחבורע עושה כאן עם הניידות שלו, הוא במקרה הטוב התעללות חסרת תוחלת וחסרת תועלת באזרחים, סתם כי אפשר.
רכבים מורדים מהכביש בגלל שטויות. אם אחרי טסט מקיף שנערך לאוטו לצד הדרך הם לא מוצאים כלום אבל בסוף נותנים הורדה מהכביש בגלל סדק של ס"מ וחצי בפנס (מקרה אמיתי), זו לא שמירה על שלום הציבור אלא התעללות נטו. רק כי הם יכולים וכי יש להם הוראה מפורשת לעשות את זה כי הם נמדדים לפי מספר המכוניות שהורידו מהכביש, וכי המטרה האמיתית היא למלא את הקופה (הורדה מהכביש מלווה בקנס של 1,000 שקלים). פשוט אין הסבר אחר.
וזה נולד מושיק, מתוך מציאות שבה עם כל רכב "חריג" שאינו משפחתומטית רגילה, כמעט אי אפשר לעבור מבחן רישוי שנתי בדרך הישר לפי הספר. בגלל שהבוחנים במכוני הרישוי מושחתים עד העצם, ואין מצב שג'יפ או מכונית ספורט יעברו טסט בלי מאכער או לפחות מוסכניק שמקושר במכון, ושתמורת אי אילו שקלים זוכה לקבל במכון התייחסות קצת יותר עניינית ובדיקת מערכות בטיחותיות ללא היטפלות לשטויות.
מקובל כאן אפילו אצלנו לקבל "בהבנה" התקרצצויות כמו החלפת פסים זוהרים ולוחיות רישוי מדי שנה למרות שמצבם מצוין. כן, זה "רק" 20 שקל למדבקות, ו"רק" 100 שקל ללוחיות, ו"רק" 32 שקל לזה ו-19 לההוא - וזה עצם העניין מושיק. ככה זה מתחיל. תעשיית הכסף בחסות החוק.
אז פלא שיש כלי רכב שבעליהם מאסו בטירטורים בטסטים ונעזרים במאכערים? כאשר מידת הצמיג ברשיון חשובה לבוחן יותר ממצבו הפיזי של אותו צמיג (צמיג יבש וכמעט קרח בפרייבט שעובר טסט כבר שנה שניה ברציפות). כאשר קרע קטן בריפוד זו עילה להכשלה, כאשר "פתוח" או"סגור" ברשיון הרכב של כלי רכב שבמקור הגג שלו ניתן להסרה הוא עילה להורדה מהכביש וכו' וכו'? אתה יכול לתת לי הסבר משכנע למה סופה שבמקור הגיעה עם ברזנט וברשיון שלה כתוב "פתוח", הופכת ל"מסוכנת" כשמרכיבים לה גג פיבר ולא משנים את ההגדרה ברשיון? אז מה הפלא שיש כלי רכב שבתכל'ס לא נכנסים לטסט כבר שנים, ואז יש צורך בפיקוח נוסף על מצבם?
אם הבדיקה במכוני הרישוי תהיה עניינית ולא מונעת מצד אחד מהוראות משרד התחבורע להקשות את החיים על בעלי מכוניות ישנות/חריגות/ג'יפים, ומצד שני על ידי תאוות בצע ללא גבול של הבוחנים, מכוניות יעברו את הטסט בדרך הישר ולא יהיה צורך בניידות הללו. אבל מה יותר טוב מאשר להפוך את כולנו לעבריינים ואז להקים ארמדה של ניידות בדיקה ולפתוח מאות תקנים לג'ובים של בוחנים? הכל בשם הרצון למלא את הקופה.
אז כן, מה שהם עושים זה חוקי. אבל מה זה מסריח. רקוב. מצחין.
אז לשתף מידע על מיקומם של השודדים הללו ולהציל ולו ג'יפאי אחד מהציפורניים המטונפות שלהם - גם כן חוקי, אבל להבדיל - לא רק לא מסריח אלא גם האם-אמא של המוסרי.
אני עדיין מאמין שהכוונות הם טובות
ואין פה עניין לשדוד את כספכם או להציק סתם ככה
או שיש להם מכסות של הורדה מהכביש
אתם נתקלים בהם כי זה לפעמים גם מפגש של תרבויות וציפיות.
כשאתם דוחקים את משרתי ועובדי הציבור לשוליים ומשמיצים אותם בגסות וללא אבחנה (ציפורניים מטונפות)
אל תתפלאו שלפעמים הם מחזירים לכם כי הם יכולים.
יכול להיות שאני חי בעולם אחר אבל בכל המפגשים שלי עם שוטרים ועובדי ציבור כלשהם
זכיתי ליחס הוגן .
לא שפטתי אותם אם הם פעלו נגדי כי עברתי על החוק.
מושיק בתפקיד קטליזטור בפורום. קצת פלפל לתבשיל, קצת דלק למדורה.
משה היקר,
יש לי רשיון נהיגה 20 שנה ללא עבירה וללא דו״ח משטרה. ובטח שאין לי מפגשים עימם מחוץ לכביש.
אני עדיין מתכווץ כשאני רואה ניידת.
הרכב שלי מטופל ומתוחזק פיקס, לא תמצא בעיונת קטנטונת. אני עדיין לא עובר טסט בלי מאכער.
אי אפשר להתעלם מתוצאות סקר RAND שהזכיר אסף.
לרוב הציבור אין תחושה בטוחה כשהוא רואה שוטר, וזה בלשון המעטה.
גוף ציבורי מרכזי וחשוב כמו משטרת ישראל לא יכול להרשות לעצמו להתעלם מהנתונים הללו.
ואתה, למרות עמדותיך הברורות, לא יכול להתווכח עם תחושות הבטן ופרפורי הלב של רוב עמך ישראל.
אני מאמין שבעולם תקשורתי
לחוויות האישיות אין כמעט השפעה על הדעה האישית
ודעה אישית בעיקר לגבי המשטרה נשענת דווקא על חשיפה לארועים שמוצגים
בתקשורת ועוברים פילטר מסויים מאד.
בעולם שלי ובחוויות שלי אני נותן ציון מאד גבוה למשטרה
שכל אחד יעשה את החשבון אך ורק עפ"י החוויות שלו ולא על פי מה שמספרים לו שקרה פה ושם.
לא לחינם מישהו נתן פה את הדוגמא של האונס בקרית גת.
המשטרה לא יוצאת טוב מהסיפור הזה ולא משנה בכלל מה האמת.
אני כל הזמן מנסה להבין למה רק אני מרגיש בטוח וברור לי שמאות שוטרים
עושים עבודה רצינית יום ולילה ע"מ שאני אוכל להרגיש ככה.
לתקשורת באופן טבעי יש רצון לעצב את תפישת המציאות של התושבים
ולהציג בפניהם מצב תמידי של כשלון וחרדה מהעתיד.
אני לשמחתי כבר לא קונה את זה.
במקרה היום בבוקר ישבנו וקראנו עיתון (לצערי "הארץ")
ושאלתי את זאת שמתעקשת להגיד שהיא אשתי איך זה יכול להיות
שאנחנו חיים טוב צוחקים אוכלים טוב עובדים מטיילים נהנים ובאופן כמעט אבסולוטי החיים
מזמנים לנו רק חוויות חיוביות, וכל הכתבות בעיתון ללא יוצא מן הכלל נוגעות בסיפורים שליליים ומאיימים?
מושיק, התגובה האחרונה שלך מחזקת את הקודמת - ואתה באמת בעצמך מודה - אתה חי בעולם משלך.
טוב לך, בטוח לך ואתה מרגיש מעולה - אני מפרגן לך ומודה שאני גם קצת מקנא בך.
אל תפסול תחושות וחוויות ודעות של אחרים שכולן מבוססות על עובדות שקרו להם - כמו שאתה בעצמך כתבת: "שכל אחד יעשה את החשבון אך ורק עפ"י החוויות שלו ולא על פי מה שמספרים לו שקרה פה ושם."
מספרים לך על החוויה הנוראה והיקרה להחריד של לנסות להיכנס עם רכב שטח תקין לטסט או של המפגשים עם ניידות הבטיחות של משרד התחבורע כי אלה דברים שאנחנו חווים מדי יום ביומו ואתה לא מבין מה אנשים רוצים - כי רק בעולם שלך המצב הכלכלי תמיד מצוין, והמשטרה באמת משרתת את האזרח, ואפשר להשאיר את הדלת פתוחה כי אין פריצות, ולא גונבים מכוניות, וניידות הבדיקה של משרד התחבורה משרתות את הציבור.
ובמציאות שלנו הכל הפוך, ועל בשרנו למדנו שהרשויות מחפשות אותנו יומם ולילה כדי למצוץ מאיתנו כספים ולמרר את חיינו. ואז אם יש סקר שקובע שהרוב המוחלט של הציבור לא סומך על המשטרה למשל או חושב שכל הפוליטיקאים מושחתים למשל, או שהרוב המוחלט כאן חושש ממפגש עם בוחני משרד התחבורה מסיבה מאד טובה - וזה לא כי המכוניות שלנו לא בטוחות או לא תקינות אלא כי אותם בוחנים מחפשים סיבות מהישבן כדי להוריד אותן מהכביש ויהי מה - אז אתה פוסל את זה כי "התקשורת מנסה לצייר מציאות מזויפת" וכולם שיכורים חוץ ממך?.... לא נשמע לך קצת מוזר?
בתוך עמי אני חי
אני עם רכב שטח קרוב ל20 שנה רצוף בנוסף לשתי מכוניות פרטיות
מעולם לא נתקלתי ביחס מזלזל או רצון סתם לסדר אותי במכוני הרישוי
בכל פעם שהיו להם הערות לתיקון ההערות היו רציניות.
אני מניח שעיקר הבעיה נובעת ברכבים שיש סיכוי סביר שנעשו בהם שיפורים או שינויים
שלא עברו אישור/רישוי מתאים ולכן הפחד ממכוני הרישוי ומניידות הבדיקה.
אני מסכים שהמגבלות בארץ על שינויים כאלה ואחרים הם מגבלות דרקוניות שלא מתיישבות
עם ההגיון וחופש הבחירה.
אני מבין שבעלי גיפים רוצים להמנע ממגע עם נציגי החוק והרשויות שמה הם יגלו כל מיני שנויים לא חוקיים.
צריך לשים את הדברים על השולחן ולא להפנות את האצבע כלפי הבוחנים תפנה את הזעם כלפי המחוקקים
או תפנה לגמד עם הג'ל בפייסבוק אולי ממנו תבוא הישועה.
ועזוב את הבוחנים במנוחה, אלה אנשים נורמטיבים שמבצעים את תפקידם ולא מגיע להם הגידופים והנאצות
שהם חוטפים ממך ומאחרים.
ואם אנחנו דנים בתוצאות של סקרים
לא התעצלתי חיפשתי מצאתי והבאתי את תגובתך בעבר לסקרים טובים שהיו על המשטרה:
ל זה כמובן רק סקר, כן? סקרים לעתים רחוקים מהמציאות כמו יום ולילה. תוצאות סקרים לעתים קרובות גם מוזמנות מראש. אתה בטח זוכר את הסקרים שנתנו לשמעון פרס 67% מול ביבי ב-96?... טוב שהיו כאלה שהאמינו לזה, אחרת העבודה בעיתון היתה נורא משעממת. מה יש להוסיף? אשרי המאמינים. עד היום קשה לי לשכוח את הפרצופים שלהם, של כל העורכים השמאלנים בדסק החדשות, אחרי שהתקבלו תוצאות המדגם... אבל הסקר קבע! משהו כאן לא בסדר!
אז בסקר הרוב אמר. האם המשמעות היא שכל מי שחושב אחרת טועה?...
מושיק ,אתה נכנס לאסטרטגיה של קבלת האדם את החיים,ועל זה אני מוריד בפניך את הכובע,אם יש לזה קשר למציאות או לא זה בכלל לא משנה ,אין רוע בעולם -יש אנשים שרע להם,נקודה.
תגיד מושיק,
מה לא חוקי בלהוריד את שני המושבים האחוריים ברכב?
זה שני ברגים בכל צד. זה בטיחותי? לא אמרתי להוסיף.
להוריד זמנית כי הם תופסים מקום.
מה לא בטיחותי בריפוד קרוע? הרי אם נשים כיסויים לא יראו
אותם ואז הרכב יעבור טסט.
למה כל שנה אני מחליף פסים זוהרים? פעם זה לבן, פעם זה אדום
פעם זה אדום לבן אלכסוני ופעם זה צהוב אדום? זה גם בטיחותי
או שמישהו גוזר קופון?
למה צריך להיות על רכב שטח מדבקה עם משקולות? זה לא רכב
משא. ואם זה נמחק לא יותר פשוט לקחת טוש ולכתוב במקום להכשיל
בטסט ולקחת על זה טסט חוזר?
למה בולמים בצבע צהוב זה שינוי מבנה? לא הוגבה הרכב רק הוחלפו
מה KYB לבילשטיין. הרכב יותר יציב, מגלגל פחות ומתנהג הרבה יותר
בטיחותי. אבל זה לא מקורי של היצרן אז זה דורש הורדה מהכביש.
כל זה זה דברים אמיתיים. למה אם הרכב הוא וולוו שמגיע עם כל החלונות
שחורים זה תקין. אבל להשחים חלונות אחוריים אצל עסק מתמחה (עם
רשיון עסק) זה לא חוקי? ווילונות זה יותר טוב (אבל חוקי)? או אולי בובות
על הדשבורד ותלויות מהמראה יחד עם סט קוביות ודיסק של בית"ר.
לא דיברתי על זה שכננת צריכה להיות ברשיון וו גרירה גם. לא דיברתי
על הגבהות של "2 וגם לא על זה שהבדל בין 265/70R16 זה הבדל של
1.7 מ"מ ברוחב ו 10 מ"מ בקוטר מ 31/10.5R15 ובגלל זה יש בעיה למצוא
צמיגי שטח לרכב.
זה שלא חווית זה לא אומר שמתקטננים אתנו. זה שלא חווית לא אומר שאחרים
לא מתזזים אותם. זה שלך טוב לא אומר שיש פה אנשים שמרוויחים יפה מאוד
אבל כסף לדירה אין להם כי לאבא שלהם אין איך לעזור.
סבא שלי היה אומר: "אם 3 אנשים אומרים לך שאתה שיכור, לך לישון"
מושיק
כשיפרצו לך לבית (חו"ח) תזמין משטרה.
אחרי החוויה הזאת , אני מציע שתקרא את מה שכתבת על הרגשה טובה עם שירות מעולה שקיבלת מהמשטרה.
אגב שנים במשטרה הכחישו שיש לשוטרי התנועה מכסה של דוחות בכל משמרת ..אגב ידעתי את זה ממתנדב במתנ"ע ששרת כמה שנים ופרש לאחר שהבין את הנושא . כשהתמנה דנינו למפכ"ל הוא הודה בזה בפעם הראשונה .
אז אל תהייה כול כך נאיבי
בידידיות דורון
עדיין לא הסברת לי מה קשר "סגור" ו"פתוח" ברשיון של ג'יפ דוגמת סיקס או סופה לבטיחות. אני נדבק לדוגמה הזה דווקא כי הם נדבקים אליה באדיקות. גג פיבר על רכב "פתוח" הוא עילה להורדה מהכביש. גג ברזנט ברכב שמוגדר "סגור" - כנ"ל.
אז שיעשו את עבודתם. אנחנו נעשה את עבודתנו - ליידע את הקהילה כאן איפה השודדים האלה נמצאים כדי להימנע ממגע איתם - לדעתי כל דיווח איפה הם נמצאים זו עבודת קודש.
ואת כותב לך מי שהחליף באופן יזום ממיר קטליטי יקר בג'יפ ולא רק לכבוד הטסט או ניידות הבדיקה של המשרד לאיכות הסביבה, ושמתחזק בקנאות ובנדיבות את הג'יפ ולא לכבוד הטסט שעבר בהצלחה לפני שבוע (אמנם עם מוסכניק שלקח אותו, אבל לפי הספר ובלי קומבינות) אלא למען הילדים שלי שנוסעים בו לטייל, ולמרות כל זה, רק אלוהים יעזור לג'יפ הזה ולי אם השודדים האלה יעצרו אותנו לבדיקה... אז אל תספר לי על חוקים ושמירתם, אלא תסתכל איך אלה שאמונים על אכיפת החוק הפכו אותו לקרדום לחצוב בו ומנצלים אותו בציניות לגביית "מיסי דרכים".
ולהבדיל מסקרים פוליטיים שממומנים ונערכים על ידי גופי תקשורת בעלי אג'נדה פוליטית מאוד ברורה, אני לא חושה שיש מכון סקרים ש"שונא את המשטרה" וממציא לכבודה סקר... את מה שהציבור חושב על המשטרה כל ילד יודע. חבל שהמשטרה מתעלמת מזה.
אני חושב שאתה נוגע בנקודה האמיתית
אין ספק שאתה מתחזק את הרכב שלך ברמה גבוהה ומקפיד הקפדה יתרה על
כל הרכיבים הבטיחותיים.
זה לא מקנה לך את האפשרות להחליט שיש תקנה מסויימת שלא מוצאת חן בעניך (כי אתה המבין יותר מכולם איזה תקנה היא הגיונית ואיזה לא).
לגבי הבוחן אם הרכב מוגדר כסגור הוא צריך להיות סגור ואם פתוח הוא צריך להיות פתוח הבוחן והחוק
לא רגישים לניואנסים שאתה מעלה וזה גם לא עניינם.
ברור שיש פה חוסר רגישות וגמישות של התקנות
צריך לשנות את התקנות ולא להרוג את השליח.
אני מסכים עם כל מה שאתה אומר
האם הדר ך לפתרון היא לעבור על התקנות ולהתחמק מהאוכפים אותו?
עד כמה שאני מכיר אותך אני מניח שאתה לא מסכים לגישה שאומרת
שאם יש תקנה או חוק שאתה לא מסכים איתם זכותך הגורפת היא לא להתייחס לתקנה ולעשות
ככל שאתה יכול ע"מ להתחמק מהגורמים שאמונים על האכיפה שלה.
חוקים הם תחליף גרוע מאד לתרבות ושכל ישר אנחנו מדינה צעירה צריך קצת סבלנות.
אתה משום מה חושב שיש "הם" ו"אנחנו" זה ממש לא ככה יש רק "אנחנו".
למושיק שלום,
אני מבין שאתה נטוע בעותיך ודברים שנוגדים את השקפותיך לא יזיזו אותך מעמדותיך.
וזה בסדר.
מאחר ועשית שימוש בטיעונים כנגד מכוני הסקרים בניסיון לערער את הטיעון שתומך בהצגת נתוני סקר שנערך לאחרונה ובו נמצא שהמשטרה בתחתית אמון הציבור, הנה כמה דברים אודות אותו מכון שערך את הסקר:
מדובר במכון RAND. מי שעוסק בנושאי בטחון ואסטרטגיה בודאי יכיר את שם המכון. ראשי התיבות של של שמו Research ANd Development.
מכון RAND הוא מכון אמריקאי ללא מטרות רווח שעוסק במחקרים במגוון של תחומים:מחקר בטחוני, טכנולוגי, חברתי ועוד.
המכון החל את דרכו בסוף שנות ה-40 והיווה את אחד ממובילי המחקר בעת המלחמה הקרה.
בניגוד למכוני סקרים ישראליים שנטועים בלב ה"ביצה" הישראלית וסביר להניח שנגועים באינטרסים צולבים, מכון RAND הינו גוף זר, חיצוני לשיקולי אינטרסים פנים ישראליים וככזה הנתונים שהוא מציג הינם בעלי תקיפות ועוצמה.
כאשר מכון ברמה של RAND מציג את משטרת ישראל בצבעים כ"כ קשים מבחינת אמון הציבור בה, היה ראוי לפקוח את העיניים.
אבל כנראה שיותר נוח לשכשך במימי האפסיים של אי הידיעה ולעצום את העינייים בפני המציאות.
http://www.rand.org/about/history.html
באשר לאמירה שלך "ועזוב את הבוחנים במנוחה, אלה אנשים נורמטיבים שמבצעים את תפקידם ולא מגיע להם הגידופים והנאצות
שהם חוטפים ממך ומאחרים.", הפעלת ניידות משרד התחבורה הינה לקויה וכרוכה במעבר על החוק:
לדוגמה, ניידת משרד התחבורה מופעלת בעיר רמלה בימי ד' ליד בית הקברות הישן כשהיא מוצבת על מדרכה. זו לבדה עבירה על החוק.
רק שוטר רשאי לבצע עצירת כלי רכב. באותה נקודה הבוחנים עוצרים כלי רכב כאשר השוטר עסוק בענייניו, לא פעם תוך קפיצה לנתיב הנסיעה ויצירת מצבי סיכון.
זו לא פעולה נורמטיבית ולא מדובר בביצוע התפקיד אלא בשרלטנות במקרה הטוב.
מושיק בוקר טוב.
הבעיה עם חוקים במדינת ישראל היא שקל מאוד להעביר אותם וקשה עד בלתי אפשרי לשנות או לבטל אותם.
לעתים קרובות ניידות הבטיחות של משרד התחבורע ממוקמות ופועלות בניגוד לחוקים כאלה או אחרים תוך יצרית סיכון לתנועה ולהולכי רגל (על מדרכות, בתחומי תחנות אוטובוס, חסימת נתיב נסיעה) והשוטר שצמוד לכל ניידת כזו מסכן את חייו ואת הנהגים/רוכבים בכביש כשהוא קופץ בפתאומיות לתוך הנתיבים על מנת לצוד קורבנות. (ואם כבר הזכירו את גרמניה ושאר מדינות מתורבתות, שם בדיקות פתע שכאלה ו/או משקלים למשאיות וכו', ממוקמים במגרשים לצד הכביש או במקומות שאינם מסכנים את התנועה או הולכי רגל. אני יודע בדיוק כי השבוע חזרתי מאוסטריה - שם עצרנו להחלפת נהגים, מנוחה של שתית משהו קל + סיגריה, במגרש ריק שבו היו ממוקמים גם סככה ניידת של המשטרה + משקל נייד לבדיקת משאיות. השוטר שעצר משאיות לבדיקה הקפיד לעשות את זה באופן הכי בטוח ומסודר שיש. תאמין לי, לראות איך הם עובדים שם ולקנא. אנחנו אמנם מדינה צעירה, אבל משום מה, יש תחושה שבדברים האלה אצלנו כל הזמן רק הולכים אחורה)
שים לב: אין לנו זכות ואנחנו גם לא קוראים חלילה לא לציית לאותו שוטר ו/או לבוחנים. למרות שלעתים קרובות מדי הם פועלים בצורה מסוכנת וגם בניגוד לחוק.
אבל ליידע את כלל הגולשים על מיקומה של ניידת משרד התחבורע זו עדיין לא עבירה. לדעתי המאוד אישית זה לא רק חוקי ומותר אלא גם שירות לגולשים ועבודת קודש, כי מנסיוננו המר והיקר, כל ג'יפ שהם עוצרים ולא משנה מה מצבו, יוצא מהם בנזק כבד.
מבלי להיות משפטן ולדעת את החוק לפלפוליו והאותיות הקטנות שבו, אני לא רואה הבדל בין התראה בפורום לבין אפליקציות כמו WAZE שמזהירות אותנו מפני מצלמת מהירות או לבין נסיעה עם גלאי רדאר.
משרד התחבורה אחראי על מהפכה משמעותית מאד בפיתוח תשתיות כבישים ב 10 השנים האחרונות
לא משנה לאן אתה נוסע בכל מקום יש מחלף חדש הרחבה של כביש או כביש חדש
כמעט בכל מקום בארץ ללא יוצא מהכלל יש התייחסות רצינית והשקעה של המון המון כסף בשיפורים של
הכבישים והמחלפים.
לקרוא לגוף שאחראי על ביצוע הפיתוח הזה "תחבורע" זה פשוט כפיות טובה וחוסר הבנה בסיסי של המאמץ והמחויבות של הגוף הזה.
רק גוף רציני ואחראי ששם לעצמו מטרה לשפר את חיינו בכבישים ומבין את המשמעות הכלכלית העצומה שיש לפיתוח כזה יכול להרים פרוייקטים שכאלה.