משהו שמצאתי ביקום מקביל...
מישהו מכאן?
התמונה מסופש האחרון
לפי הסיפור ג'פאי מתחיל התהפך עם רכב במישלט 21.
לידו נסעה קבוצה "ג'פאים" שמילא זה שהגלמים לא נתנו עזרה לנער צעיר שהיה לבד בשטח, (גם כן חוכמה) הם פשוט זרקו את הרכב מהמסלול והמשיכו בדרכם :mad:
Printable View
משהו שמצאתי ביקום מקביל...
מישהו מכאן?
התמונה מסופש האחרון
לפי הסיפור ג'פאי מתחיל התהפך עם רכב במישלט 21.
לידו נסעה קבוצה "ג'פאים" שמילא זה שהגלמים לא נתנו עזרה לנער צעיר שהיה לבד בשטח, (גם כן חוכמה) הם פשוט זרקו את הרכב מהמסלול והמשיכו בדרכם :mad:
יקירי, תסיר את התמונה, אני יודע שכוונתך טובה והמסר חשוב,אבל זה לא יפה.
דבר ראשון הוא לא מתחיל אבל מתנהג כמו מלך העולם וחושב שהוא כל יכול , אדם שמזלזל במשלט ומנסה לטפס לבד בלי גיפ נוסף או מכוון זהוא אדם שחצן וזה סופו ,אם היום שם קבוצה שלא עזרה 0 זה מוזר מאד ואפילו קשה להבנה אלה אם היהירות של הבחור דרשה את זה וגרמה לכך . אני יודע בוודאות שהיתה קבוצה של גיפאים מהצפון שהיו כבר על הכלים לנסוע לשם לעזור לתינוק אבל שוב היהירות היהירות ,והכי מצחיק שהאיש תוקף ומאיים לתבוע את כל מי שהיה מעורב נו שויין למרות שהתמונות כבר רצות ברשת בלי הפסקה
לא משנה מי האיש. אבל המינימום הנדרש הוא לתת משיכה ולהחזיר את הרכב שיעמוד על הגלגלים.
ולא חשוב איך הוא התנהג קודם להתהפכות!
יש נימוסי שטח בסיסיים.
ושיהיה ברור - אני לא שופט, לא הייתי שם, ויכול להיות שכל ההתרחשות שונה ממה שמוצג כאן או שם.
אסף.
ביקום המקביל היה שירשור ״ כמה זמן לוקח לעלות ת׳משל״ט״
היום הרבה תגובות מזלזלות של חברה שנקבות במספרים כמו 15 20 דקות.
הבעיה כמו שכתבו יש נטיה לזלזל בעליה למשל״ט 21 וחבל, כי העליה משתנה משבת לשבת.
ואין מקום לזלזל, יצא לי לראות שנה האחרונה 3 רכבים מתהפכים נקודה הזו!!
מכוון טוב קצת יותר זהירות והעליה למשל״ט 21 תהפוך לשבת מהנה!!
מקווה שהבחור יצא ללא פגיעה גופנית.
לא צריך "יקום מקביל" . גם כאן ראו במשל"ט בלילה, טיול קלנועיות בשבילי האספלט של הקיבוץ ...
http://www.jeepolog.com/forums/showt...l=1#post516822
רענן
יש גם שרשור בצהוב עם יותר תמונות למי שזה מעניין אותו.
הבחור אמנם בחור צעיר אבל לא ממש ג'יפאי מתחיל. המשל"ט אכן משתנה משבוע לשבוע, פעם אחרונה שעליתי אותו היה בלילה לפני כחודש ואכן היו מקומות שנהיו קשים יותר. למיטב ידיעתי הבחור גם נפצע קלות, אבל זה לא מאומת. מה שכן, באמת יהיה נחמד ממי שהעלה את התמונות למחוק את המספר, מה גם שהבחור משתולל ומאיים בתביעות על כל מי שהעלה תמונה שלו לרשת עם מספר רישוי (הסברתי לו בפייסבוק שמותר להעלות אבל זה לא עוזר...), אני בכל מקרה הייתי מכבד את רצונו ומוחק את המספר.
ועוד הערת אגב....
מישלט 21
ולא
משל"ט 21
רגע של עברית...
אסף.
צודק, אכן כמובן משלט ולא משל"ט.
משלט בעברית זו עמדת שליטה צבאית גבוהה.
כוחו של הרגל...
נצא רגע מה"רכילות" , מישהו היה שם ? שמע בדיוק מה היה כדי שנוכל כולנו ללמוד, מה לא לעשות ?
ואיך להמנע מנפילות כואבות שכאלה ?
אם כבר רגע של עברית.... אז מה עם ארמית ?
החבר׳ה נוטים לחזק פה את דברי חבריהם באמצעות המושג ״מילה בסלע״ - למרות שמשמעותו הפוכה....
מקור המושג הוא בתלמוד, מסכת מגילה, דף י״ח, עמוד א׳:
מִלָּה בְּסֶלַע, מַשְׁתּוֹקָא בִּתְרֵין
ל׳סלע׳ בתלמוד יש ערך כספי.
משמעות המושג היא - מילה שווה שקל, שתיקה שווה שניים.
כלומר, כשאני כותב ״מילה בסלע״ - אני אומר לך שעדיף היה שתשתוק....
רגע של ארמית.
כן כן הוא התהפך בגלל הסלע :)
רצו הנסיבות, והיתי במשלט פעמיים השבוע, פעם אחת ביום ה בלילה לבירה ופעם אחת ביום שבת מוקדם בבוקר לקפה. השבוע היה מפודר מאוד, מה שהקשה על אחיזה ודרש 15PSI. בשבת בבוקר ראיתי במסילת ציון חבורת טרופרים אך לא נראה לי שהרכב ההפוך קשור אליהם. משום שאני בחור קפדן (חחחח), ובשביל הקטע, הופעלו סטופרים. בלילה 22 דקות, ביום 16 דקות. המשלט אינו מסלול קשה (אם כי ניכר שישנם גם ג'יפאים ותיקים שמתיחסים אליו כאתגרי להחריד), על אחת כמה וכמה לרכב נעול אחורה, אך צריך להכיר אותו, לכבד את התנאים ולדעת מה לא לעשות. יש בו כמה נקודות בעיתיות שקל ליפול בהן מלמטה למעלה:
1. הסיבוב שמאלה בכניסה - למי שאינו נעול אחורה הדרדרת יכולה להיות בעייתית, הרכב "מגדיל קו" וגולש לשדה בצד ימין.
2. צד ימין של המסלעה שבמדרגה הראשונה (המקום בו עוברים כמה שיותר שמאלה ליד העץ) - המסלעה שם עבירה לרכבים נעולים אחורה - ולכן הנהגים ממהרים להיענות לאתגר- אך יש שם כמה שפ"צים מפתיעים דווקא כשרוצים לצאת ממנה.
3. ממשיכים - מדרגת סלע גדולה לרוחב כל השביל שבצד ימין שלה נמצא הה"בור" -שרוחבו בדיוק זהה למרווח הגלגלים של ג'ימני- שנמצא אחרי הרחבה באמצע-זו עליה פשוטה למדי שכל רכב יכול לעלות (הרוב בוחרים בה ולא לעלות מצד ימין), אך לאחר מכן - אחרי שמסיימים את העילה הקטנה צריך להפנות את ההגה חזק ימינה וגלגל שמאל של הרכב מטפס על אבן - הרכב נכנס לזווית בעייתית - ניחא זווית בעייתית -אך שכיוון ההתהפכות שלו הוא ישר במורד המדרגה. (לפני כמה זמן התהפך שם פאג'רו)
4.אחרי המסלעה- כ30 מטרים- הסלע החלק שבצד ימין (כמה מטרים לפני נקודת ההתהפכות של הטרופר) שדרכו הרכבים היותר סטנדרטים עוברים-בגלל שהוא חלק, גלגל ימין מאבד אחיזה והרכב נופל ומחליק אחורה אם השיפוע גדול מדי -כפי שקרה לפני כמה זמן לג'ימני - הרכב יחליק אחורה ועל צידו.
5. הסלעים שבצד השני של אותו סלע חלק (שם התהפך הטרופר). מי שלא נעול מחליק שם, הרכב מחליק ימינה והדרך להתהפכות קצרה.
זהו בעצם....
הגבתי בצהוב ואני כותב גם כאן,
די עם השמועות, לא רק אנחנו קוראים כאן ויש כמה חברה שמנסים לחסוך לחברות הביטוח כסף.
ויש כבר תקדים לפיו נסיעה בשטח, גם במעלה ידוע, אינה פעולה שפוטרת את חברת הביטוח.
אסף.
השאלה אם בזמן החילוץ לא נעשה נזק גדול יותר וללא ידיעת חב' הביטוח
עכשיו עברת לפורום ״תרגום שגוי באנגלית״....
אני לא בטוח שיש מקור לביטוי הזה בעברית
תלמידי חכמים ועוללים יקרים
התלמוד נכתב לאחר קבלת תורת משה בהר סיני,
המילים החקוקות בסלע הן המילים שנכתבו על לוחות הברית
דהיינו,כזה ראה וקדש,
הביטוי השני מהתלמוד משוייך הן ליחסים בין אדם לבוראו והן בין אדם לחברו
אמרת מילה ולא עמדת בה או מאחוריה-שלם שקל
והיה ויותר אז בתרי-פי שניים,
היום זה נקרא דיני חוזים,
בחלוף השנים ובהגיענו דהיום,
מילה החקוקה בסלע משויכת לשמות הנופלים החקוקים באבן-דרך של קדושה להנצחת השם-במותך ציווית לנו את החיים
נו מה לעשות ופעם חבשתי ספסלי תורה?
שבת שלום
אדיוס סנטוס...
ולכל זה הגעתם מהמסכן ההוא שהתהפך שם והשאירו אותו להתייבש, כמו צב על הגב?
ואני חשבתי שלי יש יותר מידי זמן פנויי...