ניקוי כימי של מערכת הקירור - הכיצד ?
מנוע V-8 בלוק פלדה, ראשי אלומיניום, עושה רושם שעקב דליפה מהמערכת הושקה במי ברז בלי עין הרע, אני מצפה למצוא משקעי אבנית (גם כן בלי עין הרע) במערכת הקירור.
האם יש תוסף פלא מומלץ לשטיפת מערכת הקירור מהדרעק ? אולי איזו תרופת סבתא ? (להוסיף חומץ) מה הסקנות בשימוש בחמרים אלה ? (עיכול של ראש המנוע/אטמים)
ריקון ומילוי מחדש של הרדיאטור...
טוב, ניסיתי את שיטתו של רכס חיים, רק מכיוון שזה הכי פשוט לביצוע, בלי לפרק ובלי להתאמץ יותר מדי... בכל מראה אני סתם מנקה על מנת לשמור על הרדיאטור, המעברים וכולי.. אולי נעשה בהמשך את אשר קיד הציע ונשקה את הרדיאטור במלח לימון...
יש לי רק שאלה, עכשיו, לאחר שכל המים הם עם אבקת כביסה.. אני רוצה לרוקן את -כל- המים ולמלות מים חדשים... רכס חיים המליץ לי לפתוח את הצינור התחתון של הרדיאטור, להתניע, ואז למלות מים במיכל העיבוי ללא הפסקה, זה יגרום להזרמת מים נקיים בכל המערכת, ממיכל העיבוי, לרדיאטור, משם לצינורות שמסביב למנוע ואזי ליציאת המים... אבל! אני חושב שרכס חיים טועה (אם זה יכול לקרות), האם הצינור התחתון הוא לא צינור הכנסת מים מהרדיאטור לכיוון המנוע? בעצם זהו הצינור ההפכי, האם אני לא אמור לפרק את הצינור העליון שהוא זה שמביא מים מצינורות המנוע לרדיאטור ובכך כל המים במערכת הוזרמו החוצה?
האם ברגע שאני אכניס מים חדשים הטרמוסטט יתקרר ואזי יסגר ובעצם לא אוכל להחליף את המים שתוך המנוע?
מהי בעצם דרך הפעולה הנכונה על מנת להחליף את המים ברדיאטור מבלי לפרק שום דבר (פשוט חבל לפרק ואז לרוץ לקנות חלקים שאי אפשר להשתמש בהם שוב, כל עוד זה עובד בנתיים ואין נזילות, שישאר)
רמי