-
טורבו לסוזוקי ויטרה?
מדובר בסוזוקי ויטרה שנת 97 עם קילומטר'ז סביר ומנוע תקין.
הויטרה מעולם לא הייתה חזקה, אבל עם הצמיגים היא ממש עגלה.
זה מפריע בעיקר בכביש בנסיון לעקיפה וכו, חוץ מזה בא לי פרויקט מעניין :)
אני חושב על הוספת טורבו\סופרצ'ארגר אני אשמח לכל סוג של מידע או נסיון.
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
תתחיל בראש מנוע של סוויפט GTI עם קאמשאפט כפול
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
פעם היה לזוקי פרו קיט כזה. לפי מה שאני יודע היחיד שעשה פרוייקט כזה היה ארז סנטו מטופ גיר ושווה לנסות לדלות ממנו מידע. עוד בן אדם שאולי יוכל לעזור לך הוא סלמן מטירה (0546958040).
פרוייקט מעניין, אם תוציא אותו לפועל יהיה מעניין לקרוא עליו.
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
פרויקט כזה שנעשה כמו שצריך יעלה יותר מעלות קניית הרכב + כל מה שהשקעת בו עד היום.
אם אתה מבין את זה ואת המשמעויות הנלוות לכך צריכת דלק, חוקיות, בלאי של מכלולים (שכח מגיר אוט') לך על זה.
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
גם לי עברה המחשבה בראש ולא פעם אחת, עד היום אני בהתלבטות לגבי הפרוייקט הנ"ל, קיימים קיטים מוכנים למנוע הזה בחו"ל בעלות של כ1000$ , אם כמובן יש לך מי שיכניס לך את זה במכס ;)
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
דיוויד, מה ההשפעה של קיט כזה על הגיר האוטומטי ?
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
אין חיה כזאת קיט ב 1,000$. מי שמוכר כזה הוא רמאי והקונה אדיוט.
טורבו לבד לאפליקציה כזאת עולה 1000$.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asypeer
דיוויד, מה ההשפעה של קיט כזה על הגיר האוטומטי ?
הגיר לא ישרוד. ריאלי לייצר בגדישה לא גבוה נתון מומנט של 25 קגמ וזה ישחוט את הגיר.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
פעם שקלתי ברצינות הסבה כזאת (לאחר שירדתי מנושא הסבה למנוע 2.0 שבגראנד ),
העלתי בצהוב תמונות של שבירת שיניים בקורונה האחורית מפרוייקט בחו"ל.
מעבר לפגיעה באמינות המנוע, נדרש לתגבר את מע' הבלימה (צלחות וקליפרים גדולים יותר).
רצוי גם להנמיך הרכב ולהקשיח המרסנים. הפוך ממה שאנחנו רוצים מרכב שטח.
השורה הסופית, לאחר שקלול עלויות, הגעתי למסקנה שזול (משמעותית) ופשוט יותר להחליף לג'יפ עם מנוע בריא יותר.
התכנון היה פאג'רו Q בנזין קצר 98-2000 , בפועל טרופר בנזין ארוך 2003 .
רענן
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
motorica.net
אין חיה כזאת קיט ב 1,000$. מי שמוכר כזה הוא רמאי והקונה אדיוט.
טורבו לבד לאפליקציה כזאת עולה 1000$.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
מצטער, אבל אתה טועה.
קיטים מחו"ל לא עולים הרבה כסף כמו שבארץ. זה לא טורבו של גארט ושות' , אני בא מעולם הרכב הלא סטנדרטי נקרא לזה, וההפרשי מחירים בין הארץ לחו"ל פשוט בגדר הזויים.
כמובן צריך לקחת דבר כזה בחשבון שההתקנה לא תעלה כ"כ בזול, ועם ידע נכון גם אפשר לבד, אבל ממש לא מומלץ, יש כיונוני הצתה לעשות שאם אתה לא פחות ממומחה לא מומלץ לך לעשות !
במנועים כאלה גם טורבו קטן כדוגמאת רנו קליאו החדשה 0.9 טורבו , זה אפשרי. הבעיה היא ברכבים שלא בנויים לכך מלכתחילה זה לדעת איך להשתמש בהם, חימום, קירור, ושינוי סגנון נהיגה. ובמיוחד לדעת שבאיזור ה2500 - 3000 סל"ד תהיה מדרגת כוח משמעותית (ככל שהטורבו גדול יותר כך הזמינות שלו גם קטנה יותר אבל מתפרצת הרבה יותר).
בסה"כ זה פרוייקט מאוד מעניין. שאם תראו גם ביו טיוב יש לא מעט סרטונים של ויטרות טורבו, וזה פשוט דבר אחר.
כמו כן, שידרוג מערכת הבלימה היא בגדר חובה כי ברכבים האלה זה פשוט צעצוע לדעתי המערכות בלימה האלו. מערכת הקירור לא חובה תחת ההגדרה של שיפור כי כאשר עושים פרוייקט טורבו רציני , יש גם אינטרקולר שמתפקידו כשמו, לקרר.
בכל מקרה, אם הדבר ייעשה, אני יהיה שמח לשמוע עדכונים בנושא ;)
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
תגיד לי בנית פעם רכב שגודש שבמקור היה אטמוספרי ?
בניתי כמה כאלו. ואני אומר לך שאתה מקשקש.
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
עוד לא. בתיכנון לבניית דבר כזה.
ועדיין אם בנית דברים כאלה, אז אתה אמור לדעת לגבי המחירים.
וכד"א אם קונים את החלקים יד שנייה זה יוזיל את העלויות משמעותית, וכמובן גם לבדוק אותם מא' ועד ת' מבחינת תקינות.
לי אישית יש אהבה לרכבים אמוסטפריים, שאומנם מבחינת היצע השיפורים שלהם לכוח הוא לא גדול עד לא גדול בכלל. הרכב הבא יהיה אטמוספרי שבע"ה וגם יעבור שינויים לגדישה.
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אוזן
מצטער, אבל אתה טועה.
קיטים מחו"ל לא עולים הרבה כסף כמו שבארץ. זה לא טורבו של גארט ושות' , אני בא מעולם הרכב הלא סטנדרטי נקרא לזה, וההפרשי מחירים בין הארץ לחו"ל פשוט בגדר הזויים.
כמובן צריך לקחת דבר כזה בחשבון שההתקנה לא תעלה כ"כ בזול, ועם ידע נכון גם אפשר לבד, אבל ממש לא מומלץ, יש כיונוני הצתה לעשות שאם אתה לא פחות ממומחה לא מומלץ לך לעשות !
במנועים כאלה גם טורבו קטן כדוגמאת רנו קליאו החדשה 0.9 טורבו , זה אפשרי. הבעיה היא ברכבים שלא בנויים לכך מלכתחילה זה לדעת איך להשתמש בהם, חימום, קירור, ושינוי סגנון נהיגה. ובמיוחד לדעת שבאיזור ה2500 - 3000 סל"ד תהיה מדרגת כוח משמעותית (ככל שהטורבו גדול יותר כך הזמינות שלו גם קטנה יותר אבל מתפרצת הרבה יותר).
בסה"כ זה פרוייקט מאוד מעניין. שאם תראו גם ביו טיוב יש לא מעט סרטונים של ויטרות טורבו, וזה פשוט דבר אחר.
כמו כן, שידרוג מערכת הבלימה היא בגדר חובה כי ברכבים האלה זה פשוט צעצוע לדעתי המערכות בלימה האלו. מערכת הקירור לא חובה תחת ההגדרה של שיפור כי כאשר עושים פרוייקט טורבו רציני , יש גם אינטרקולר שמתפקידו כשמו, לקרר.
בכל מקרה, אם הדבר ייעשה, אני יהיה שמח לשמוע עדכונים בנושא ;)
דייויד, מה אתה מתווכח? לוקחים טורבו קטן של קליאו 0.9 מהמדף של קרסו, משנים סגנון נהיגה, מכוונים הצתה, משדרגים בלמים וקדימה באר וחצי גדישות.
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
ראש מנוע של סוויפט מתאים? זה לא 1.3
אני שואל מכיוון שלא מצאתי סעפות לויטרות אבל לסוויפט יש.
דויד, הגיר זה לא אותו הגיר שיש בדגמי ה-2.0 ?
סופרצ'ארגר יהיה עדיף, מבחינת תועלת עלות?
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
Hadtomer, ידידי, הכוונה הייתה לתת דוגמא גם לרכב קטן עם מנוע 0.9 יש טורבו, נא להבין כוונות לפני שליחת תגובת.
ישי, גם בארץ יש סעפות לויטרה, יש לחבר שלי על הרכב.
קנה לא מזמן ומאוד מפסוט על הקנייה, סעפת של קלמיני.
אם תרצה אני אברר לך מאיפה ובכמה, עד כמה שאני זוכר זה עלה 2400₪
5 סוסים +- וכוח שניתן בגבוהות.
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
ישי שים לב שזה לא מיועד לדגם עם מנוע 1.6, אם אתה מזמין עדיף לבדוק מול המוכר כי הרבה לא יהיה מה לעשות עם זה בארץ אם זה לא מתאים..
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
גם אם זה היה מתאים למנוע שלו, זאת סעפת שבה הטורבו מותקן מעליה - ממש שיא הדיסקרטיות ועוד בארץ..
שים לב לכמות החלקים שנדרשת ככה בשלוף:
מנוע במצב מושלם ! + הורדת יחס הדחיסה רצוי באמצעות החלפת בוכנות.
טורבו כזה שמתאים לאפליקציה בחירה לפי מפות יצרן - לא מקליאו 0.9 ולא ממונית סקודה.
מחשב ניהול מנוע עצמאי
מנוע צעדים שמתאים למחשב ניהול שבחרת
boost controller
גיר ידני
מצמד מחוזק
מזרקים בספיקה גבוהה
משאבת דלק
שסתום פריקה
אם הרכב הנוכחי לא MPi אז חליל דלק למזרקים
WB + קונטרולר
EGT
אינטרקולר
דאון פייפ
צנרת פליטה
צינורות שמן לטורבו
צינורות מים לטורבו
מחברים שונים
זוויות שונות
* הרבה עבודות חריטה
* הרבה עבודות ריתוך
צינורות גדישה
קולר שמן
מתאמים שונים
פלנגי'ם לטורבו
בניית ירידת שמן בקרטר + בגלל השימוש של הרכב (שטח זוויות של הרכב) משאבת סיחרור שמן כמו בעוקה יבשה.
אחרי כל זה ואחרי כל העבודה לחבר את הכל שינגן
רק הדלק שתשרוף בכיוונים על רכב יעבור בקלילות את התקציב שמדובר פה בשירשור וזה כשטיונר מנוסה מכוון את האוטו.
עכשיו תישן על זה.
עוד משהו, אם אתה עדיין רציני כדאי שתכיר את הספר הבא, בגדול זה התנ"ך.
http://www.amazon.com/Maximum-Boost-.../dp/0837601606
בהצלחה.
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
ממש מתכון לעוגה.. עוגה ב-10k דולרים..
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
מצאתי את זה: http://bbs.zuwharrie.com/content?topic=85570.0
פרויקט טורבו למנוע G13BA ואין שם את כל החלקים שתיארת
להוריד יחס דחיסה זה דבר שלא ידעתי שעושים במנועים מוגדשים.
אני מבין את הצורך שהכול היה מושלם ומדוייק, אבל כמו בכל דבר צריך פשרות.
ישנם כמה משפרי רכבים בארץ (אני מניח שאתה מכיר אותם) איך הם עושים את זה בלי לפשוט רגל?
זה גם פורום טוב למידע:
http://www.teamswift.net/viewforum.php?f=6
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
אתה יכול להשקיע רק בהתקנת הטורבו ולחסוך כסף בלי להכנס למנוע עצמו, זה אפשרי ויש כאלה שעושים את זה.
המחיר שתשלם יהיה באמינות לא קיימת ובמנוע שיתאבד מהר מאוד- אלא אם אתה מתכנן לגדוש לחץ מגוחך כדי לשמור על המנוע ואז יצא שכרך בהפסדך - כמעט אותם ביצועים מלפני ההשקעה, רק אחרי הוצאה לא מבוטלת ומערכת מורכבת הרבה יותר.
במידה ואתה רוצה מערכת ומנוע חזקים אבל גם אמינים ליום יום, הדרך היחידה היא לעשות עבודה יסודית. וכמו שכתבו לך, ממש לא זול.
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
סליחה, אבל אתם טועים, קיט טורבו לוטירה יעלה הרבה פחות מהמחירים המופקעים שנרשמו פה, והרבה פחות כאבי ראש ממה שתואר פה.
בגדישה עד 0.5 באר, אתה נשאר יחסית מאוד מקורי .
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
המילה טורבו הפכה להיות אופנתית בשנים האחרונות ומסתבר שלכל "המומחים" יש כבר כמה בניות וירטואליות ברזומה.
אני ממליץ לכל מי שחושב ללכת בכיוון להתחיל באיסוף החומרים ולדאוג מראש לפתרון יציב וטוב בתחום הניהול (רק החומרה תעלה מעל 1000$). זה לכשעצמו יספק יריית פתיחה של כמה אלפי דולרים וזה עוד לפני שניגשתם לרכב והרמתם מכסה מנוע.
מרבית הפרויקטים בתחום הזה עומדים ונופלים על ניהול, בודדים ונדירים הם אלו שצלחו ומספקים פתרון ברמה יומיומית ובאלו שכן, הושקעו שעות של כיוונים וכמות לא מבוטלת של מזומנים.
אני עוד לא נכנס בכלל לאיכות הבניה שהיא גורם סופר חשוב לאמינות של פרויקט כזה, בטח ובטח ברכב שטח.
לסיכום, הייתי מוותר מראש אם לא היו ברשותי האמצעים הטכניים, ה-ר-ב-ה מזומנים ובטח שלא הייתי בונה פרויקט כזה על רכב בשווי הפרויקט או חלילה פחות.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
בחו"ל רצים כמה פרוייקטים של ויטרה טורבו עם ניהול מקורי , מה שהם עשו שם, דומה לפרוייקטים כאלה ואחרים שתמצא בארץ, שהניהול של המנוע יכול להתמודד עם גדישה נמוכה של 0.5 באר, הדבר היחיד שהוחלף הוא אטם ראש לעבה יותר על מנת להוריד יחס דחיסה... וזה רץ, השילוב של טורבו קטן וזמין עם גדישה נמוכה עובד יפה.
מעבר ל0.5 זה כבר סיפור אחר, וכסף אחר.
אבל שאני לא יטעה פה אף אחד, גם גדישה של 0.5 או פחות דורשת עבודה וכסף.
טורבו (K03 של מנוע 1.8T מקונצרן VAG יהיה מעולה), בנית סעפת לטורבו, צנרת פליטה (מומלץ) , צנרת גדישה + אינטרקולר שיתאים, מופות למינהם, צינורות שמן לטורבו, בוסט קונרולר ידני ופשוט יעשה את העבודה, שעון גדישה, שעון EGT, שעון יחס אוויר דלק, ברז ושעון דלק, משאבת דלק טיפה יותר חזקה תיהיה מבורכת, ואם לא שכחתי זה הכל.
כמעט כל מה שרשמתי פה ניתן למצוא משומש במצב מעולה ומחירים טובים, חוץ מצנרת גדישה , סעפת לטורבו וצנרת פליטה אם מחליפים, משום שאלו חלקים שבונים ספיציפית לדגם הרכב עליו יותקן הפרוייקט.
לא סיפור גדול אם יש לכם ידיים טובות וראש לדברים האלה, והכי חשוב, אנשים מהתחום שיוכלו לתת לכם מענה במקרה של תקלה כזאת או אחרת, וזה לא חסר, יש לנו כמה סדנאות שיפורים בארץ שיוכלו לעזור לכם לקבל החלטות, בניהם (אני מקווה שאני לא עובר על כללי הפורום) סדנת פיט סטופ בחולון, יושבים שם 2 בחורים בשם דודי ונתי ויוכלו לעזור לכם :)
יום טוב.
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ישי.פ
מדובר בסוזוקי ויטרה שנת 97 עם קילומטר'ז סביר ומנוע תקין.
הויטרה מעולם לא הייתה חזקה, אבל עם הצמיגים היא ממש עגלה.
זה מפריע בעיקר בכביש בנסיון לעקיפה וכו, חוץ מזה בא לי פרויקט מעניין :)
אני חושב על הוספת טורבו\סופרצ'ארגר אני אשמח לכל סוג של מידע או נסיון.
זו הבעיה שלך? האוטו עצל בגלל צמיגים גדולים? למה לא תשנה יחסי העברה בדיפרנציאלים? זול משמעותית מפרויקט טורבו, אם אתה לא בעניי ןשל עבודה עצמית אז כל מוסך נורמלי יודע לעשות את זה, זה יחזיר אותך לביצועים של גלגל מקורי קטן, האוטו יהיה יותר "חי", יעבוד טוב יותר בשטח טכני ואולי אפילו גם יותר חסכוני.
תעשה חיפוש - יש טבלה להתאמת יחסי העברה לגודל הגלגל.
גם אם נעזוב לרגע בצד את נושא העלויות המטורפות - לא הייתי נכנס לסרט כזה ברכב שטח. כל אופי פעולת המנוע משתנה ובהתחשב באופי השימוש ברכב שטח - לאו דוקא לטובה. (אלא אם כל מה שאתה רוצה זה רק לטוס בדיונות).
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
דרור; כיום במהירות שיוט של 100 קמ"ש הרכב עובד על 3,000 סל"ד ומראש המנוע קטן על הרכב הזה.
אם הרכב היה בעיקר לשטח אז זה הפתרון, אבל לצערי רוב הנסיעות שלי הן בכביש.
לדעתי בכביש יחסי העברה קצרים יהפכו את הרכב ל"טרקטור"
כמובן שהפתרון ההגיוני הוא להחליף לרכב אחר,חזק יותר, אבל כנראה שההגיון לא פועל פה?!:rolleyes:
האם פתרון של סופר- צ'ארגר ׁ(איך כותבים את זה לעזאזל) יהיה קל יותר? הוא גם מצריך שינוי בניהול המנוע?
חשבתי על משהו שטותי.. (אני יודע שזה יגרור תגובות זועמות של דויד ו ranstar :) ) קומפרסור רגיל 12V שדוחס למיכל ורק שרוצים "בוסט" לחצים על כפתור שמשחרר את הלחץ. אפשרי או שזה פרי דמיוני המפותח?
כמובן שלבסוף יש את האפשרות של החלפת המנוע למנוע עסיסי יותר.
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
עזוב... הם לא יודעים על מה הם מדברים... אני אומר, לך על זה:
http://www.ebay.com/itm/Chevy-Electr...779d7f&vxp=mtr
תקבל בין 10-20 אחוז יותר כוח!! כתוב שם לבן על גבי שחור.
:-)
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
יש לחבר שלי בארץ סמוראי שנת 1996 עם מנוע ויטרה. המנוע סטנדרט , רכב נוסע עם טורבו שנתיים בצורה אמינה מאוד הסמוראי נוסע מדהים
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
אני מקווה שזאת בדיחה!!
-
תגובה: טורבו לסוזוקי ויטרה?
טורבו חשמלי זה כוסות רוח למת...
ולגבי הקומפרסור 12v , צר לי, לא יעבוד :)