-
פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
אהלן,
לא מצליח לקבל החלטה לגבי מה לרכוש,
אשמח לעזרתכם.
התקציב שלי הוא עד 60,000
ההתלבטות היא בין לנד קרוזר פראדו קצר (צורה ישנה) מיצובישי פגארו (צורה ישנה) או סוזוקי גימני.
אני צריך גיפ לשטח 60 אחוז וכביש 40 אחוז. עם מקום לטיולים של 1-2 לילות, בעיקרון ל 2-4 אנשים,
אילו מהגיפים הנ"ל הוא הבחירה הטובה ביותר?
אשמח לכל המידע שתוכלו לתת לי
תודה,
עופר
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
לדעתי ולא מניסיון . ג'מיני לשני אנשים זה מספיק אבל ל-3 או 4 זה צפוף בטירוף .
אני חושב שאם התכנון הוא לטייל עם יותר משני אנשים בצורה קבוע באוטו תוריד את הג'ימיני .
אם נסיעה עם יותר משני אנשים היא נדירה אז ג'מיני יהיה בשנתון הרבה יותר גבוה וקמ הרבה יותר נמוך ויהיה קנייה בטוחה יותר מבחינת אמינות .
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
תודה רבה,
ג'ימני הייתה בהתחלה הבחירה הראשונה שלי אבל אז התחלתי להסתכל על הצורך של לפעמים כן מצטרף עוד 1-2 לטיול וכבר צריך קצת ציוד, וכל זה. וחוץ מזה שגם הפראדו וגם הפגארו קצת יותר מאסיביים ועמידים.
אשמח לכל מידע שיש לכם,
תודה,
עופר
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
בשביל שני אנשים הג'ימיני הוא קלאסי אמין מאוד לא שותה דלק בקיצור לא מפונק
שמדובר ביותר משני אנשים זה כבר צפוף ואין מקום לציוד
אני הייתי ממליץ לך על הפראדו חזק אמין מרווח הרבה מקום לציוד ועבירות מצויינת בשטח
אמנון
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
פראדו.
רק תשקיע בחיפושים ותנסה לאתר אחד שמור כי אלו בד"כ רכבים עם לא מעט ק"מ וידיים.
-
הג'ימני קטן וקל גם באחזקה. השניים האחרים יעלו יותר בשוטף.
60% שטח? מאיפה המספר הזה?
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
landY
הג'ימני קטן וקל גם באחזקה. השניים האחרים יעלו יותר בשוטף.
60% שטח? מאיפה המספר הזה?
הנתון של ה 60% זה שערוך, מכיוון שלעבודה ביום יום אני לא נוסע עם הרכב (אופניים חשמליים), לכן מדי פעם אני נוסע ברכב בעיר, פעם בשבוע בערך נסיעה לביקור הורים בערך 40 קמ וכל השאר מתוכנן על 1-2 טיולים בחודש, שזה מרבית הקילומטרים.
מה עם הפאגרו שנים 98-2000 אין המלצות?
לגבי הפראדו, אכן קשה מאוד למצוא משהו עם מספר קילומטרים נמוך, מישהו יכול לתת לי אומדן מה נחשב נמוך?
תודה רבה,
עופר
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
oferziv1
הנתון של ה 60% זה שערוך, מכיוון שלעבודה ביום יום אני לא נוסע עם הרכב (אופניים חשמליים), לכן מדי פעם אני נוסע ברכב בעיר, פעם בשבוע בערך נסיעה לביקור הורים בערך 40 קמ וכל השאר מתוכנן על 1-2 טיולים בחודש, שזה מרבית הקילומטרים.
הכותרת היתה דיי לא "מחוברת" (פראדו/פאג'רו וג'ימני באותה נשימה).
מהנסיון של רוב הג'יפאים, ההערכה שלך לאחוזי השטח ממש ממש דמיונית !
המלצה שלי, אל תבצע קיצורי דרך. תענה על השאלות כאן :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=28546
תוסיף כמה שיותר פרטים על עצמך והדרישות/צרכים/מגבלות/פנטזיה שיש לך לרכב השטח.
כך תוכל לקבל יעוץ הכי אוביקטיבי שתואם לך.
בהצלחה
רענן
-
גם כשנוסעים עם הרכב רק לטייל, עדיין 95% זה כביש.
הגימני יושב בקטגוריה של רכב פרטי מבחינת עלויות אחזקה ואפילו דלק.
אבל בהתחשב בתנאים שציינת, אני לא הייתי פוסל רכב גדול ושתיין עם מנוע בנזין.
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
לדעתי אין מקום להשוואה בין הקטגוריות (פראדו/פאג'רו VS ג'ימיני), בהוצאות אין מה להשוות פראדו וגימיני.פראדו משמעותית יקר יותר בהכל.
אבל יש תמורה לאגרה, גם בביצועים גם בנוחות הנסיעה ובאפשרויות העמסה, בטח כשמדובר במס' נוסעים מעל 2.
אם אתה סבלני אתה יכול למצוא פראדו באזור ה- 180 אלף קילומטר, כנראה שהיא תהיה מחוץ לתקציב כ- 10,000 בהערכה גסה. (אם היא שמורה כמובן)
אם השיקול הוא עלות אחזקה אין ספק שסוזוקי ייצג את עלות התועלת הגבוהה ביותר. אם מדובר בנוחות וביצועים אני נוסע על פראדו וממליץ בחום! (הוצאות גבוהות)
בנוסף לשאלות שמוצגות בקישור למעלה, כשאתה משווה בין פאג'רו לפראדו יש שאלה מרכזית שאם אתה חובב נהיגה עליך לשאול - איזה רכב ייצר את הנאת הנהיגה הגבוהה ביותר. הפאג'רו היא בעלת הנעה אחורית מה שמגביר בעיניי משמעותית את ההנאה בנהיגת שבילים וגם קצת פחות זללני בדלק, לעומת הפראדו שמונעת 4X4 כל הזמן.
בהצלחה
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
קודם כל תודה על כל מי שענה,
ראשית אשמח בכל אופן מסכים עם רענן ואעשה על כמה שאלות כך שתוכלו אולי לכוון אותי טוב יותר אז:
1. כמה אתם רוצים להשקיע?
השקעה בסביבות 55000+-
2. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע?
הרכב הוא ברובו יהיה פנאי לסופ"ש, וכן מדי פעם גם לנסיעות בינעירוניות
3. מי נוהג בו?
נהג יחיד- אני (מתחיל- בלי ניסיון בגיפים)
4. כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות?
כמות האנשים היא 2-4, 2 הבסיס עם נלווים מדיי פעם לטיולים (מניח שלרוב יהיו נלווים)
5. כמה קילומטרים הג'יפ יעשה בשנה?
15000
6. יש תנאי סף? אוטומטי/ידני, דיזל/בנזין וכו'.
אין תנאי סף מלבד מחיר
תודה לכולם על התשובות, טוב שיש מקום כזה.
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
פראדו דיזל 2001 - תהיה סבלני תמצא אחתשמורה שלא היתה הרבה בשטח 200, 000 ק"מ בערך. אתה תהיה מבסוט עד הגג.
בהצלחה
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
מנסיון (חיפוש ממושך אחר פראדו 2002 2001) אין חיה כזו פראדו 2001 או אפילו 2003 עם 200K
מה שיש מתחיל ב 250 וגם אז לרוב מדובר ב"החזרה אחורנית של הקילומטרים" בצורה לא כול כך ישרה (והמבין יבין).
מדובר על השנים של הסולר הזול ואז אנשים שקנו את הרכב נסעו 40 אלף בשנה וגם יותר.
רק מ 2005 אפשר כבר למצוא רכבים סביב ה 200 אלף.
אבל הקילומטרים הם ממש לא הפרמטר שצריך לחפש, רכב שמור ומטופל בידים אוהבות, זה המטרה.
ראיתי כבר רכבים עם מעט קילומטרים (יחסית) מוזנחים מאוד.
אשר לשאלת פתיחת השירשור, מדובר על שלושה רכבים שונים מאוד.
הפראדו והפאגרו הם פחות או יותר באותה קטגוריה, אבל הגימיני בכלל לא בר השוואה אליהם.
מדובר על רכבים גדולים וחזקים, שגם הדגם הקצר יכול לקחת בקלות 4 אנשים לטיול ארוך.
הגימיני לעומת זאת מאוד מאוד קטן, ומתאים לזוג עם דרישות מאוד מנמליות וגם אז צפוף.
נסיעה מהירה וגימיני לא באים באותו המשפט...
מבחינת עבירות, הגימיני יחסית לגודלו בסדר גמור, אבל אם תרצה להביא אותו לרמת עבירות של פראדו סטנדרטי תהיה חיב לשפר אותו בכבדות.
הגבהה רצינית נעילה אחורית לפחות וצמיגי שטח מלא, והוא מתחיל להתקרב לפראדו.
גם אם סתם תרצה לנסוע בשבילי טיול רגילים, גימיני סטנדטי מאוד נמוך ופגיע.
תמצא את עצמך כל הזמן מסתכל קדימה ומחפש את האבן הבאה שעלולה לפגוע לך בקרקעית )-: מבאס.
עם הגבהה אתה כבר מתחיל לנשום קצת יותר, אבל עדין..
פאגרו 2001 הוא נמוך ובלי סרן אחורי, תצתרך לשפר מאוד מאוד כדי להגיע לרמות של פראדו סטנדרטי.
פראדו הוא רכב גבוה במקור עם מנוע מעולה (חזק מאוד) סרן אחורי חי עם נעילה מקורית, וצמיגי 30 אינץ.
כבר במקור הוא מאוד מפנק מאוד עביר ומאוד חזק.
תוסיף הגבהה של 2 אינץ + נעילה קידמית, ואתה מקבל רכב לעבירות קשה, שיכול לנסוע בכול מסלול שטח שהוא (גם בעבירות קשה).
אבל המחיר... עולה הרבה בקניה וצריכת הדלק 1 ל 9 במשולב (לעומת גימיני 1 ל 12).
אין מה לעשות, על הנאות משלמים, זו עובדה אונברסלית.
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
אלעד ומוני תודה רבה!
מספר שאלות נוספות:
1. פראדו- מבחינת השנים האם יש איזושהי הבדל מבחינת לדעת קצת פרטיםהרכב בין השנים 99-2003?
2. פראדו- מבחינת אמינות הגיפ אפשר לדעת מניסיון של אנשים האם בשנים האלה הרכב אמין\ רואה הרבה מוסך?
3. פאג'רו- אנשים יכולים לתת לי המלצות\ חוו"ד לא טובות?
וכל מידע נוסף על ההבדל בין הפראדו לפאגרו יתקבל בברכה
נ.ב ואם מישהו מכיר מישהו שמוכר משהו טוב אני אשמח לשמוע
תודה רבה,
עופר
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
עד 2001 המנוע שונה חלש יותר עם 125 כוח סוס.
מ 2001 מנוע עם 163 כוח סוס, חזק ובועט. דגם 90
שנת 2003 דגם 120 אותו מנוע אבל גוף שונה ועוד מספר שיפורים קוסמטיים.
אין נעילת דפרנציאל מכנית אלא אלקטרונית (עם היתרונות והחסרונות שלה).
אמינות, טויוטה...
5 חודשים אצלי וטפו טפו שום דבר מהותי.
לפאגרו אין סרן חי מאחורה, וזה מבחינת עבירות מוריד אותו ברמה.
המנוע הוא באותה עוצמה פחות או יותר
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
עד 2001 המנוע שונה חלש יותר עם 125 כוח סוס.
מ 2001 מנוע עם 163 כוח סוס, חזק ובועט. דגם 90
שנת 2003 דגם 120 אותו מנוע אבל גוף שונה ועוד מספר שיפורים קוסמטיים.
אין נעילת דפרנציאל מכנית אלא אלקטרונית (עם היתרונות והחסרונות שלה).
אמינות, טויוטה...
5 חודשים אצלי וטפו טפו שום דבר מהותי.
לפאגרו אין סרן חי מאחורה, וזה מבחינת עבירות מוריד אותו ברמה.
המנוע הוא באותה עוצמה פחות או יותר
סליחה על הבורות אבל מה זה סרן חי?
לפי יד 2, התקציב שלי לא ממש מתקרב לשנים 2001-2003, הפראדו יקרה משמעותית בשנים אלו, זה נראה כאילו מתחת ל 70,000 לא ניתן לקנות משהו נורמלי.
תודה רבה,
עופר
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
תעשה חיפוש באתר, בעשרות מקומות יכתבו הרבה יותר טוב ממני מהו סרן חי.
אשר למחיר, צודק..
אנשים מבקשים הרבה מעל המחירון, וכנראה שגם מקבלים (ולראיה רכבים מסוג זה לא עומדים הרבה מאוד זמן)
אבל אני מאמין שאפשר למצוא גם בפחות ממה שמפורסם, תלוי ברצינות שלך, ביכולת המיקוח וכן גם סבלנות
אין מה לעשות צריך לכתת רגלים ולחפש רכב טוב עם מחיר שמתאים לך.
גם לי לקח לא מעט זמן למצוא את הרכב שלי.
אני שילמתי 12 אלף מעל המחירון (אבל הרכב לא סטנדרטי, הוא משופר עם הגבהה פגושי ברזל ונעילה קידמית)
האמת לא התמקחתי, זיהיתי רכב טוב ומטופל באהבה עם כל השיפורים שאני רוצה, וקניתי.
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
אני עם פראדו 2002 קצר.
כרגע הוא עם 370 אלף ק"מ והנתון הזה לא מתריד אותי בכלל, הרכב אצלנו כבר 4-5 שנים.
חי ובועט לא פחות מלאנד קרוזר שאצל אבא שלי שהוא עם 140 אלף.
כמו שמוני אמר, חפש אחת שמורה ומטופלת זה הרבה יותר חשוב מנתון הק"מ.
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
תודה רבה,
תוכלו לתת לי בבקשה דגשים חשובים לבדיקת של פראדו יד 2, מה השאלות שצריך לשאול, מה הדברים שצריך לבדוק בהסתכלות לפני בדיקת מוסך.
בבדיקת מוסך האם יש לכם המלצות למקום לבצע את הבדיקה?
תודה רבה,
עופר
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
בשנים הללו הסיכוי נמוך שמשהו יעשה טיפול תקופתי במוסך מורשה (או כל טיפול אחר לצורך הענין)
הם בדרך כלל יקרים פי שנים ממוסכים לא מורשים (ובדרך כלל ללא שום סיבה טובה)
כך שמועטים הם הסיכוים לתיעוד מפורט של הסטורית הטיפולים.
מה שכן אתה יכול לבקש הם קבלות על חלקים שנקנו להוכחה שהם היו טויוטה מקוריים.
כמו כן המוסך הקבוע שבו טופל הרכב.
מבחינת בדיקת הרכב, בדוק שהכול (אבל הכול) עובד.
בפרדו הכול צריך לעבוד כולל חימום קירור, נעילה אחורית מראות חשמליות ועוד.
בדוק שההלוכים עוברים טוב ושאין רעידות (ברכב תקין גם במהירות 140 אין רעידות)
שאל אם ומתי הבול גוינטים התחתונים נבדקו ואם הם הוחלפו האם הוחלפו למקורים של טויוטה (חשוב בטיחותית).
בדוק שאין נזילות שמן הגה ממסרק ההגה (בעיה די אופינית).
בדוק שאין נזילות מהמנוע גיר טרנספר וסרן אחורי (שוב מדובר על טויוטה ברכב תקין אין נזילות, נקודה)
בדוק שפילטר השמן מקורי (ניתן לראות אותו בקלות) ואיזה סוג שמן הוכנס.
בדוק את איכות נוזל הקירור ומתי הוחלף.
אילו הם הבדיקות השטחיות שאתה יכול לעשות לרכב, יותר מקיף מזה מצריך ידע יותר מקיף במכונאות רכב.
הכי חשוב, תראה עד כמה נראה לך המוכר ועד כמה הוא אמין בעינך, אל תתפתה לקילומטר נמוך באופן חריג.
בהצלחה.
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
בשנים הללו הסיכוי נמוך שמשהו יעשה טיפול תקופתי במוסך מורשה (או כל טיפול אחר לצורך הענין)
הם בדרך כלל יקרים פי שנים ממוסכים לא מורשים (ובדרך כלל ללא שום סיבה טובה)
כך שמועטים הם הסיכוים לתיעוד מפורט של הסטורית הטיפולים.
מה שכן אתה יכול לבקש הם קבלות על חלקים שנקנו להוכחה שהם היו טויוטה מקוריים.
כמו כן המוסך הקבוע שבו טופל הרכב.
מבחינת בדיקת הרכב, בדוק שהכול (אבל הכול) עובד.
בפרדו הכול צריך לעבוד כולל חימום קירור, נעילה אחורית מראות חשמליות ועוד.
בדוק שההלוכים עוברים טוב ושאין רעידות (ברכב תקין גם במהירות 140 אין רעידות)
שאל אם ומתי הבול גוינטים התחתונים נבדקו ואם הם הוחלפו האם הוחלפו למקורים של טויוטה (חשוב בטיחותית).
בדוק שאין נזילות שמן הגה ממסרק ההגה (בעיה די אופינית).
בדוק שאין נזילות מהמנוע גיר טרנספר וסרן אחורי (שוב מדובר על טויוטה ברכב תקין אין נזילות, נקודה)
בדוק שפילטר השמן מקורי (ניתן לראות אותו בקלות) ואיזה סוג שמן הוכנס.
בדוק את איכות נוזל הקירור ומתי הוחלף.
אילו הם הבדיקות השטחיות שאתה יכול לעשות לרכב, יותר מקיף מזה מצריך ידע יותר מקיף במכונאות רכב.
הכי חשוב, תראה עד כמה נראה לך המוכר ועד כמה הוא אמין בעינך, אל תתפתה לקילומטר נמוך באופן חריג.
בהצלחה.
וואו, הפחדת אותי מאוד.
יש איזה שירות של אנשים שבאים איתך שמבינים בכל העסק הזה?
כי אני ממש לא.
את כל הבדיקות האלה בבדיקת הרכב במוסך לא בודקים?
תודה,
עופר
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
לא לא בודקים.
אם אתה מאזור המרכז, אל תתעצל, סע ליניב מהייטקמוטורס והוא יעשה לך אבחון מקיף על הרכב לפני קנייה. הוא מומחה לרכבי שטח.
דרך אגב, במגבלות התקציב שלך, לא חשבת על רכב אחר? מדוע להתקע על פראדו (שהוא טוב מאוד כשלעצמו, אבל מחיר בשמיים), כשאתה יכול בתקציב שלך לקנות טרופר בנזין או גראנד-שירוקי משודרג? - שניהם רכבי שטח מצוינים ומהנים מאוד (יש כאן אחד בפורום, בדיוק בתקציב שלך והוא רכב מעולה).
חן
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
חן יש הבדל בין גראנד שרוקי או טרופר לבין פראדו, מכל מני בחינות. אם תשאל השאלה אחווה דעה גם בענין זה.
בכל מקרה הם לא שווי ערך לפראדו (והמחיר בהתאם).
עופר אל חשש.
אתה שאלת לגבי בדיקות שלך לפני שאתה הולך למוסך ומשקיע הרבה כסף בבדיקה.
לבדוק אם החימום קירור מראות עובדות הלוכים עובדים אני מניח שאתה יודע איך (אתה הרי לא נהג חדש).
לגבי השאר, נזילות קל מאוד לראות (רק תסתכל מתחת לרכב).
בולגוינטים עין לא מקצועית תתקשה לזהות אבל כמה שאלות עניניות יוציאו מהמוכר את האמת.
כנל לגבי מסנן שמן ואיכות המים.
אם תשאל את המוכר אם החליף שמן ומי קירור ובאיזה איכות והוא יענה לך שהוא לא יודע ושהוא באופן עיוור הולך לפי המלצות מוסך...
דע לך או שלא איכפת לו מהרכב או שהוא משקר במצח נחושה
גלון שמן איכותי (ונדרשים שניים) עולה כ 120 שח במוסך. מסנן מקורי 120 שח מי קירור טובים עולים גם משהו בכיוון (נדרשים שלוש גלון)
במחירים כאלו אתה מתענין יפה מאוד מה הכניסו לך למנוע, או שאתה פתי...
בכל מקרה מי שלא מתענין במה מכניסים לו לרכב ומתי והולך "באופן עיוור אחרי המוסכניק" הוא לא אדם שאתה רוצה לקנות ממנו רכב.
מכוני בדיקה לרכב הם מאוד בעיתיים באיכות הבדיקה שלהם. אני כבר שנים לא הולך למכון כזה.
הם טובים מאוד להורדת המחיר אבל לא יותר מזה.
הם יכתבו שהכול דופק ובעיתי ונוזל (כדי לכסות את התחת של עצמם) אבל בעל פה יגידו לך הרכב מצוין יחסית לשנתון..
ואז אם קורה משהו, הם כתבו שהגיר דופק )-:
עדיף ללכת למוסך אמין עליך שמכיר את הרכבים הללו ויכול לתת לך חוות דעת אמיתית.
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
חן יש הבדל בין גראנד שרוקי או טרופר לבין פראדו, מכל מני בחינות. אם תשאל השאלה אחווה דעה גם בענין זה.
בכל מקרה הם לא שווי ערך לפראדו (והמחיר בהתאם).
עופר אל חשש.
אתה שאלת לגבי בדיקות שלך לפני שאתה הולך למוסך ומשקיע הרבה כסף בבדיקה.
לבדוק אם החימום קירור מראות עובדות הלוכים עובדים אני מניח שאתה יודע איך (אתה הרי לא נהג חדש).
לגבי השאר, נזילות קל מאוד לראות (רק תסתכל מתחת לרכב).
בולגוינטים עין לא מקצועית תתקשה לזהות אבל כמה שאלות עניניות יוציאו מהמוכר את האמת.
כנל לגבי מסנן שמן ואיכות המים.
אם תשאל את המוכר אם החליף שמן ומי קירור ובאיזה איכות והוא יענה לך שהוא לא יודע ושהוא באופן עיוור הולך לפי המלצות מוסך...
דע לך או שלא איכפת לו מהרכב או שהוא משקר במצח נחושה
גלון שמן איכותי (ונדרשים שניים) עולה כ 120 שח במוסך. מסנן מקורי 120 שח מי קירור טובים עולים גם משהו בכיוון (נדרשים שלוש גלון)
במחירים כאלו אתה מתענין יפה מאוד מה הכניסו לך למנוע, או שאתה פתי...
בכל מקרה מי שלא מתענין במה מכניסים לו לרכב ומתי והולך "באופן עיוור אחרי המוסכניק" הוא לא אדם שאתה רוצה לקנות ממנו רכב.
מוני, ראשית אם זה לא יטריח אותך אשמח גם לשמוע על ההבדל בין השרוקי הטרופר והפראדו.
שנית, כמובן את הבדיקות הבסיסות של דברים שעובדים בתוך האוטו אין לי בעיה לעשות, ונזילות גם כן אני מניח אחרי שעושים נסיעת מבחן.
אשמח אם תוכל לכוון אותי יותר לגבי שאלות מנחות אשר יש לשאול ( גם כדי להראות בקיאות, וגם כדי לבדוק האם תקין).
לגבי הבדיקה של יניב מהייטיקמוטורס, האם זוהי נחשבת בדיקה מספיקה לפני קנייה, ומה עלותה אם מישהו ביצע זאת לאחרונה?
תודה רבה,
עופר
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
oferziv1
4. כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות?
כמות האנשים היא 2-4, 2 הבסיס עם נלווים מדיי פעם לטיולים (מניח שלרוב יהיו נלווים)
אתה יכול לפרט קצת יותר ? מי הנלוים ? (ילדים , זוג חברים) , הערכה האם הנלווים יצטרפו אחת לכמה טיולים או על בסיס קבוע ?
בכלל כדאי שתתן יותר פרטים על מצב משפחתי והגיל שלך. משום מה עדיין אתה דיי חידה ורצוי שנמקד אותך לרכב שטח שתפור למידותיך .
רענן
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
שירוקי וטרופר שהוצעו הם בנזין ולא סולר, מה שאומר שהם הרבה יותר שתינים בדלק (אחד ל 6 ופחות), וכבר מנתון בסיס זה קשה להשוות בינהם.
אני אוהב מאוד מנוע סולר בשטח עם המומנט המעולה שלו כבר בסל"ד נמוך.
טרופר בנזין הוא הוא לא רע בכלל אבל אין לו (במקור) נעילה אחורית ולכן פחות עביר. מעבר לכך האמינות שלו יותר נמוכה (לעניות דעתי כמובן)
מבחינת הסחירות שלו הרבה יותר בעיתי (ובגלל זה המחיר שלו הרבה יותר נמוך) וזה אולי מרמז שלא רק אני חושב שהאמינות שלו פחות טובה..
מבחינת גודל הוא משתווה לפראדו אבל פחות אולי בנוחות.
שירוקי הוא עולם ומלאו והרים של מלל נכתב עליו. היתרון הגדול שלו זוג סרנים חיים.
החסרון הגדול שהוא במקור מאוד נמוך ודורש שדרוג רציני כדי להביא אותו לרמת עבירות טובה (אפילו מעולה).
שדרוג כזה מוריד מאוד מהאמינות שלו (שבמקורי היא לא משהו).
סרן קידמי חי גם מביא לצרות אחרות של הגה מעורפל ועוד..
בפראדו ההגה גם לאחר הגבהה הוא כמו של פריווט, בשרוקי לא בדיוק (וזה בלשון המעטה) במיוחד כאשר הרכב עובר הגבהה מסיבית.
שאלות נוספות אני יכול להסיף למכביר, אבל מה יעזרו לך השאלות אם לא תדע בשביל מה לשאול אותם.
אתה חיב רקע טכני בשביל לשאול שאלות נבונות, אחד תצא צנצנת (-:
יניב מהיטקמוטורס אני לא מכיר, אני מחיפה וזה לא איזור המחיה של יניב.
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
טרופר בנזין הוא הוא לא רע בכלל אבל אין לו (במקור) נעילה אחורית ולכן פחות עביר.
צודק . אבל לזכות הטרופר מוגבל החלקה יעיל ומהלך מתלה טוב יותר.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
מעבר לכך האמינות שלו יותר נמוכה (לעניות דעתי כמובן) .
טוב שציינת שזה לעניות דעתך ... טרופר בנזין מאוד אמין !
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
מבחינת הסחירות שלו הרבה יותר בעיתי (ובגלל זה המחיר שלו הרבה יותר נמוך) וזה אולי מרמז שלא רק אני חושב שהאמינות שלו פחות טובה..
תמצא ארוך שמור במחיר המחירון ...
התדמית והמחירון נפגעו מהאח עם המנוע דיזל 3.0
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
מבחינת גודל הוא משתווה לפראדו אבל פחות אולי בנוחות.
טעות . הטרופר נוח יותר מפראדו .
יתרונות הטרופר על הפראדו :
א.חוסן מכלולים (סרנים, טרנספר)
ב. איכות בניה גבוה יותר (אין קרקושים מהדשבורד שזה מחלה ידועה בפראדו)
ג. יכולת תנועה ב 4X2 ולטרופר עם TOD יכולת 4X4 ב HIGH (יכולת נסיעה על הכביש עם הנעה קידמית מתוגברת בהתאם לדרישה.מצויין לגשם, קרח, בוץ ) דומה ל 4X4 קבוע כמו בפראדו.
יתרונות הפראדו על הטרופר :
א. נעילה אחורית מקורית
ב. מע' בלימה חזקה יותר
ג. היגוי עם תחושה טובה יותר
ד. גיר אוטומטי שורד יותר
השוואה בין טרופר בנזין לפראדו בנזין זאת ההשוואה הנכונה. שם יש הפרש משמעותי בכוח לטובת הטרופר (215 כ"ס לעומת 180 כ"ס).
שורה סופית, הפראדו בהתנהגות הכביש טוב יותר מהטרופר.
בשטח, הפער מצטמצם ולא משמעותי לטובת הפראדו מבחינת עבירות.
מבחינת שרידות, הטרופר חזק יותר (לא גוזר ציריות, לא נופל על הגחון עקב שבירת בולג'וינט, טרנספר לא דופק עקב חופש בשרשרת).
הכי חשוב, למצוא רכב שמור ומתוחזק (וזה לא משנה אם מדובר בטרופר, פאג'רו או פראדו).
רענן
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
אתה יכול לפרט קצת יותר ? מי הנלוים ? (ילדים , זוג חברים) , הערכה האם הנלווים יצטרפו אחת לכמה טיולים או על בסיס קבוע ?
בכלל כדאי שתתן יותר פרטים על מצב משפחתי והגיל שלך. משום מה עדיין אתה דיי חידה ורצוי שנמקד אותך לרכב שטח שתפור למידותיך .
רענן
רענן שלום,
אשמח לתת עוד פרטים לגבי השימוש שלי, הנלווים יהיו חברים, הערכה שלי שלרוב יצטרפו לטיול עוד 1-2 אנשים, כמו כן הבסיס תמיד יהיה זוג.
קצת קשה לי להעריך את כמות הפעמים שהנלווים יצטרפו אבל כמו שאני מכיר את חבריי, לרוב זה יקרה. בנוסף אני מניח שחלק מהטיולים יהיו ללילה אחד לפחות. ומקום לציוד הוא דבר חשוב.
אני בן 28 רווק+ חברה :)
זהו נראה לי, אם אני יכול לספק עוד פרטים אשמח לרשום
תודה רבה,
עופר זיו
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
רענן ומוני, המון תודה לכם.
האם יש טרופר קצר? ואיזה שנתונים מתאימים לי מבחינת התקציב?
בנוסף רציתי לדעת האם יש למישהו חוו"ד על הפאגרו כי עד עכשיו אין שום התייחסות לגביו.
תודה לכם על המידע, זה עוזר מאוד.
עופר
-
תגובה: פרדאו קצר VS פאגרו קצר VS ג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
oferziv1
רענן שלום,
אשמח לתת עוד פרטים לגבי השימוש שלי, הנלווים יהיו חברים, הערכה שלי שלרוב יצטרפו לטיול עוד 1-2 אנשים, כמו כן הבסיס תמיד יהיה זוג.
קצת קשה לי להעריך את כמות הפעמים שהנלווים יצטרפו אבל כמו שאני מכיר את חבריי, לרוב זה יקרה. בנוסף אני מניח שחלק מהטיולים יהיו ללילה אחד לפחות. ומקום לציוד הוא דבר חשוב.
אני בן 28 רווק+ חברה :)
זהו נראה לי, אם אני יכול לספק עוד פרטים אשמח לרשום
תודה רבה,
עופר זיו
שמע, כול הכבוד על ההקרבה ודאגה לחברים. אבל, אני הייתי דואג לאנטימיות ובעיקר לחשבון הבנק והייתי רוכש רכב לזוג (שהחברה יקנו לעצמם ג'יפ משלהם ...).
פשוט העלות האחזקה בין ג'ימני לפראדו היא פי שניים או שלוש.
בנוסף, אם בכול זאת חשקה נפשך ברכב גדול וחזק יותר מג'ימני (אך עניין החברים הנלווים בעדיפות שניה), לא תהיה מוגבל לרכב ארוך.
אז המבחר שלך יגדל (פראדו קצר, פאג'רו קצר, טרופר קצר).
בקיצור, תחליט עד כמה החברים חשובים ובהתאם יעלו לך בהוצאות האחזקה.
רענן