-
רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
שלום לכולם!
אז נכון, שנת הלימודים האקדמאית רק החלה, ועבר רק חודש מהתחרות האחרונה,
אבל במהלך הקיץ ותוך כדי התחרות האחרונה באיטליה, רקמה לה עור וגידים קבוצת מרוצים חדשה מתחת לאף, ואנו גאים להציג את הקבוצה החדשה:
BGRacing 2014
אז מי אנחנו?
קבוצה של 30 סטודנטים משנה ד' (וקצת מ-ג') בלימודי הנדסת מכונות בבן גוריון, שיורשים את המגפיים הגדולות שהשאירו אחרינו שלושה צוותים שבנו רכבי מרוץ, התחרו איתם באיטליה והביאו תוצאות טובות יותר ויותר בכל שנה. ובכל פעם עם המון פאסון וכבוד. הקבוצה מנוהלת ע"י שני סטודנטים מהמחלקה, דודי וגל בר שעליהם עוד תשמעו הרבה שנה, וכמיטב המסורת, בליווי היועץ הפקולטי ומייסד הקבוצה תמיר פלצ'ינסקי.
ומה היה לנו?
בתחרות האחרונה באיטליה, הקבוצה של שנת 2013 חזרה עם תוצאות מדהימות. הם העלו את הרמה של הרכב הבאר-שבעי בצורה מרשימה (כ 100 נקודות יותר מאשתקד, מתוך 1000 אפשרי), זכינו במקומות טובים במקצים הדינמיים, ולמעט הקבוצות החזקות, המתוקצבות (הגרמניות) שמתחרות כבר שנים, וכל רכב משתתף בכמה תחרויות כל שנה, אפשר לומר בכבוד רב שהתוצאות הדינמיות שלנו היו מעולות. הקבוצה מסיקה מסקנות מהשנים הקודמות, ואנחנו לומדים להכיר את התחרות וחוקיה הרבים ולעלות באופן רציף לאורך השנים.
מה קורה עכשיו?
במהלך הקיץ נפגשנו הקבוצה החדשה מספר פעמים, מתחילים לתכנן תוכניות, חלוקה לצוותים, החלטת החלטות, גיבוש, כנסים. לכולנו מתחילים להתבשל רעיונות בראש, כל אחד בתחומו.
https://lh4.googleusercontent.com/-7...-h717-no/1.jpg
וככה בין הסמסטרים מצאנו את עצמנו צועדים לאוניברסיטה ומתחילים לעבוד. נפגשנו כולם לקורסים על תוכנות מחשב רלוונטיות:
1. קורס מתקדם ל-SolidWorks, שנתרם לנו ע"י Systematics.
2. יום הדרכה של חברת CAS שהם נציגי HYPERWORKS ו- Inspire
קיבלנו את הרכב חזרה במשלוח מאיטליה והקבוצה החדשה נרתמה לעזרה לפריקת הציוד.
https://lh5.googleusercontent.com/-k...-h835-no/2.jpg
בנוסף, בשבוע האחרון הצגנו את הרכב גם בכנס סולידוורקס וחשיפת גרסה התוכנה לשנת 2014, ובחשיפה זו דרור דור (מנהלי BGR 2013) ותמיר עלו על הבמה לשאת מילים.
ויום אחרי זה, הרכב הוצג בכנס DLD של יוסי ורדי וקבוצת Garage Geeks.
ב-20.10.2013 התחילה שנת הלימודים באוניברסיטת בן גוריון, כרגיל הוצג הרכב בין כל הדוכנים והירידים המתרחשים במהלך השבוע הראשון ללימודים.
אפשר להגיד שהייתה התעניינות מאוד גדולה של סטודנטים וחובבי רכב, וגם של כל מיני בעלי עסקים שהסתובבו ביריד פתיחת שנה והראו עניין להיות ספונסרים.
https://lh3.googleusercontent.com/-_...-h720-no/3.jpg
מה צפוי לנו?
אז ככה, צפויה שנה מלאה הפתעות, עבודה קשה וזיעה. זה הדבר היחידי שאפשר להבטיח.
אבל התוכנית היא כזאת, בהמשך לקו הרגיל במחלקה (אחרי שלוש שנים כבר אפשר לקרוא לזה קו רגיל לא?) אנחנו לא רוצים לשבור את הכלים. התכנון השנה יתבסס על אופטימיזציה ושיפור של התיכון הכללי של שנה שעברה. מערכות שנחקרו ועבדו, יחקרו שנית וישופרו באופן המקסימלי שניתן במחקר וייצור של שנה אחת. עם זאת, ישנם מספר שינויים אותם אנחנו מתכננים לרכב החדש BG14:
1. מעבר משלדת צינורות מלאה לשלדת חצי-מונוקוק. החלטנו השנה לעשות מעבר חד בסגנון השלדה, כל החלק של השלדה מקשת התהפכות האחורית קדימה מתוכנן להיות מיוצר בחומרים מרוכבים, בסגנון שלדה אחודה, עבור ייצור זה יש תקנון מפורט ומסודר, וכמו כן אנחנו כקבוצה צריכים להוכיח למנהלי התחרות תאימות בין העמידה בעומסים של שלדת המונוקוק לשלדת המסבך. כל המכלול של קשת ההתהפכות האחורית, והכלוב בו יושב המנוע, הדיפרנציאל ומערכות רבות נוספות יישאר בסגנון מסבך צינורות, תוך כדי אופטימיזציה של משקל והתרכזות בנושא ההתעיפות, ותיכון מחודש של עיגון המתלים האחוריים.
2. גיר ורכבת הכוח- השנה אנו הולכים לבצע ירידה לעומק וחקירה של הגיר. במידת האפשר אנו הולכים לתכנן גיר חדש, המתאים יותר לתנאים הרלוונטיים למרוץ ולרכב עצמו. להזכירכם, המנוע ברכב הוא מנוע המתוכנן עבור אופנוע.
3. חיישון מערכות- השנה הוחלט לצעוד לעבר העתיד ולבצע חיישון (מלשון לשים מלא חיישנים) על כל הרכב, וזאת בכדי לאסוף מידע רב ככל האפשר על הרכב, לנתח אותו ובכך לשפר ולהתאים את הרכב והנהג לתנאים. החיישון ייתן לנו אינדיקציות על אמינות התוצאות התיאורטיות, ושיפור בזמן האמת של נתוני הרכב וכיוונונים.
4. אחרון, וחשוב - אימון נהגים- מטרת העל שלנו היא להעמיד את הרכב כמה שיותר זמן מראש, אנחנו נבחר את הנהגים כבר בזמן הקרוב ונתחיל להתאמן על הרכב של השנה הקודמת. בכך שנעמיד את הרכב החדש כמה חודשים טובים לפני התחרות ונתאמן, נוכל להבטיח לעצמנו את העשירייה הפותחת והנחשקת
יש לנו עוד הפתעות רבות בשרוול לשנה הקרובה, ותהיו בטוחים שהולך להיות מעניין. האוניברסיטה שיפרה את מיקום הפרויקט בסולם העדיפויות (צעד ענק לא רק לנו, אלא גם לספורט המוטורי בארץ) ובקרוב נקבל סדנה משלנו, (הוקצה לנו מקום בחסות האוניברסיטה) חדשה וייעודית עבור הרכב. נקווה שנזכה ליהנות ממנה עוד השנה.
כרגיל שיתוף הפעולה עם בצלאל בנוגע לעיצוב ממשיך, וכלל הנראה גם המחלקה לניהול של אוניברסיטת בן גוריון הולכת להירתם לפרוייקט ולתת תמיכה בנושאי ניהול הייצור, ניהול עלויות ושיווק.
לאחרונה הקבוצה של אשתקד הופיעה במספר רב של אמצעי תקשורת, עיתונאות טלוויזיה וכדומה.
הנה שני דוגמאות יפות רק מהשבוע שעבר:
1. כתבה של 13 דקות מתוך טסט ראשון- ערוץ 1:
http://www.youtube.com/watch?v=xxki-sLEL1U
2. כתבה בתוכנית הבוקר של ערוץ 10 על הרכב:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152283059997995
לסיכום, כל קבוצת BGRacing2014 רוצה להודות כל הספונסרים, לאוניברסיטת בן גוריון והצוותים התומכים, לכל התורמים לכל מי שעזר בשנה החולפת וגרם לזה לקרות. ומעל הכל, לקבוצה המדהימה של 2013, שעבדו ימים ולילות והביאו תוצאות מדהימות. בזכותכם אנחנו פה, זוכים לבנות רכב מירוץ ישראלי, הרביעי במספר בבאר שבע, והשביעי בארץ כולה!
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bb-Wo7Iw0ng
ולסיום, לאוניברסיטת ת"א והטכניון מתחרינו ושותפנו היקרים, שיהיה המון בהצלחה בשנה הבאה עלינו לטובה, מקווים לראותכם שוב באיטליה ובשיתופי פעולה רבים במהלך השנה.
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
כל הכבוד ובהצלחה!
(בקצב הזה לא ישארו רעיונות לקבוצה של 2016...:p)
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
בהצלחה! יש לנו (הטכניון) פער לסגור עליכם אבל הוא יסגר, ומהר :)
אמנון - אתה לא צריך לחכות. אתה יכול להכנס לקבוצה גם אם לא בשביל נקודות, צריך כל זוג ידיים שמחווטות למוח סביר ומעלה, ובמקרה שלך הקבוצה יכולה להרוויח המון. בטכניון יש לפחות סטודנט אחד שהצטרף כבר מסמסטר ראשון. אחד מהדברים הכי מועילים שיכולים לצאת מזה זה דווקא נהגים מנוסים - אנשים שינהגו 3-4 שנים ברציפות, זה בדיוק מה שצריך כדי לסגור את הפער מול הגרמנים. וצריך להתחיל על ידי גיוס של נהגים מוכשרים מקרב סטודנטים כבר בתחילת הלימודים שלהם.
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
אמנון, כמו שנמרוד אמר- אתה לא צריך לחכות!
אתה מוזמן להצטרף לקבוצה כבר עכשיו. יש לנו חברה שמתחילים לעזור בשנים הראשונות של התואר,
והם מקבלים תחומי אחראיות גדולים של ייצור חלקים והם חלק בלתי נפרד מהקבוצה. כולל התחרות באיטליה.
אנחנו תמיד מחפשים אנשים עם זיקה לתחום, ובסופו של דבר אנשים בדיוק כמוך, שאוהבים את הצד הטכני של הרכבים שלהם, וזה תחביב בעינהם.
כמות ההשקעה בפרויקט תלויה בך ולכן הגמישות מתאימה לסטודנטים בכל השנים. בקיצור, יש לך את הפרטים שלי ואתה מוזמן ליצור קשר בפרטי בעניין.
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
קצת נוסטלגיה קרובה: הניוזלטר של סיכום התחרות. תודה לכולכם
https://drive.google.com/file/d/0ByZ...it?usp=sharing
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
מצטער אבל הגוגל ז^^^^^^ן לא העלה טוב. אם למישהו יש פתרון אז תגידו ותוכלו לראות באיכות טובה. שוב מצטער
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
חברה אני מכיר אותכם מאיפה שהוא ?
נו תתחילו להעביר כבר תכן/מיילים/טלפונים אני משועמם .
עידו
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
עידו היקר,
אל דאגה, עבדך הנאמן הוא חצי מצוות שלדה (יחד עם איתי אינדיג),
וצפויה לנו עבודה צמודה ומעניינת במהלך השנה. יש כמה רעיונות מאוד נחמדים ואני מקווה שכבר בשבועות הקרובים
נוכל לתאם פגישה ולהתחיל לקשקש על כוס קפה.
המצב הנוכחי של תכן השלדה הוא שאנחנו מחכים לנקודות בסיסיות אותם נקבל מצוותים אחרים, אנחנו מבצעים סקר ספרות מקצועית,
לומדים מהאינטרנט על שרטוט שלדות צינור בתלת מימד בצורה יעילה ומפנטזים על רעיונות כאלה או אחרים.
כל זה בנוסף לבניית מגוון ניסויים על השלדה המדהימה שייצרת לרכב של 2013,
חלק מהניסויים יבוצעו ממש בקרוב ואני מבטיח לעדכן מעל דפי הפורום.
השוואה בין הניסויים לתאוריה הראשונית תוכל לתת לנו מרחב הזדמנויות לשיפור ואופטימזיציה.
וכמו שכבר אמרתי, על ידי שיפור הקיים, וניצול הידע של 4 שנים שקדמו לנו, אנחנו יכולים להגיע ליצירת מופת.
השנה אנחנו מקווים להתחיל ייצור בשלב מוקדם הרבה יותר ככה שכבר בקרוב לא יהיה לך משעמם. :-)
אני בטוח שיש לך הרבה עצות שתוכל לתת לנו עוד בשלב טרום התכן, כדי להקל על העבודה המשותפת הצפויה לנו,
ואשמח לדבר איתך בהזדמנות ראשונה.
אני אצור קשר בפרטי בנושא זה.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eilonoz
מצטער אבל הגוגל ז^^^^^^ן לא העלה טוב.
אילון יש משהוא שאתה מסתיר מאיתנו .
אני מתגעגע לאיזה קציצה :)
אביעד יש לך זמן לכתוב פה באתר :confused: קדימה אני מחכה עם הרתכת השולחן היפה שלי ישמח לקבל את העבודה
קובץ מצורף 81306
עידו
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
המון איחולי הצלחה!!
מ-TAU Racecar Design.
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
טוב חברים, קצת עדכונים
בסוף השבוע שעבר, מועדון ה-5 הקימו אירוע גדול דו יומי בערד, עם מיטב הכלים של המועדון שכולנו אוהבים ומעריכים.
זכינו בכבוד גדול והמועדון הזמין אותנו להציג את הרכב, היינו שם בשני ימי התצוגה, והייתה התעניינות גדולה של האורחים ברכב שלנו. (והתעניינות גדולה שלנו ברכבים שלהם).
https://lh4.googleusercontent.com/-m...-h720-no/1.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-k...-h720-no/2.jpg
וביום חמישי האחרון, הגענו כל הקבוצה החדשה ליום נסיעות ראשון, המטרה העיקרית של נסיעות אלה היא לתת תחושה לחברה איך זה לנסוע ברכב, ועל מה מדובר. אני יכול להגיד שכל אחד מהאנשים שנהג פעם ראשונה ברכב, כולל עבדכם הנאמן, יצא מהרכב בשקשוק רגליים וזריקת אדרנלין. לוקח במקרה הטוב חצי שעה לעכל את החוויה. התחושות זה משהו שלא מקבלים משום כלי רכב אחר שאני זכיתי לנסוע בו. הרגשה מטורפת.
https://lh5.googleusercontent.com/-J...-h835-no/3.jpg
בנוסף במהלך יום הנסיעות, צוות אווירודינמיקה ביצע ניסוי פשוט של צילום גוף הרכב, שעליו מודבקים סרטים כדי למדל בזמן אמת את התנהגות שכבות הגבול של זרימת האוויר על גוף הרכב. דרור, אחד מנהגי האנדורנס של התחרות באיטליה הפתיע והחליט להראות לכולנו איך אמורים לנסוע ברכב הזה. לידו כולנו נראינו כמו סבתות. ואותו אתם תראו בסרטון הבא. שימו לב לסרטים האדומים על גוף הרכב.
http://www.youtube.com/watch?v=V946Yduf2Dg&feature=youtu.be
הרבה מסקנות יוסקו מהניסוי, חלקן מיידיות. יש הרבה מקומות בהם טורבנלציות קטנות גורמות להרעה בתנאי הנסיעה וניתן לשפר זאת בקלות ע"י הניסוי. עשרות ג'יגה של סרטונים צולמו בניסוי זה וצוות אווירודינמיקה המסור יפיק מהם את המירב בוודאות.
לסיום, בנוסף, אני מקשר לסרטון מלא של כל מרוץ האנדורנס מאיטליה, ב חצי שעה של שכרון חושים. מומלץ בחום.
http://www.youtube.com/watch?v=7OhdMbu11NE&feature=youtu.be
כרגע אנחנו עדיין בשלב המחקר, לכן העדכונים הם יותר עדכונים של פעילות הקבוצה בנושאי יח"צ, ופחות בנושאים טכניים כמו שחברי הפורום אוהבים. אני מבטיח שזה הולך להשתנות בקרוב.
יש לנו עוד המון ארועים צפויים, שבוע הבא יש הקרנה חגיגית של הסרט (שהתחזיות שלי אומרות שיהפוך להיות סרט קאלט) RUSH בקולנוע האוניברסיטה, גם שם נציג את הרכב, וטרום הסרט בועז קורפל ואלון דאי יבואו להרצות.
שבוע לאחר מכן יש אירוע של חברת National Instruments שהם אחד הספונסרים שלנו, גם לשם הוזמנו להציג את הרכב ונגיע בשמחה. צריך להיות מעניין מאוד.
עדכונים נוספים בקרוב. שבוע טוב!
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
בשם האדומים מחיפה, המון בהצלחה במחזור החדש של החלוצים בענף!
תענוג לראות את הקפיצה משנה לשנה בהנדסת הרכב שלכם, וציפייה גדולה לקראת פרויקט המונוקוק המרוכב.
אני מברך על התוכנית להעמדת הרכב מוקדם ככול הניתן.
עמית
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
שלום לכולם, קצת עדכונים,
את התקופה שעברה מאז העדכון הקבוצה עובדת מסביב לשעון בשני תחומים עיקריים,
מעבר למחקר שכל צוות עושה בתחום שלו, כולם מבצעים עשרות ניסויים ברכב של השנה האחרונה,
ותוך כדי אנחנו מגיעים להרבה מאוד כנסים ומציגים את הרכב בכל הזדמנות אפשרית
.
הצגנו את הרכב בכנסים טכנלוגיים שונים, מכנס מהנדסי הרכב, דרך כנס של NI (national instruments), כנס חשיפת גרסת 2014 של SolidWorks מבית Systemtaics, כנס DLD של GarageGeeks.
כקבוצה אקדמאית חלוצית העושה את כל המאמצים לייצג בכבוד לא רק את עצמנו ואת אוניברסיטת בן גוריון אלא גם את מדינת ישראל, אנחנו רואים את עצמנו כחלק חשוב בקהילה, ולכן אנחנו מזמינים גורמים חינוכיים שונים לביקורים אצלנו במעבדות והצגה של הרכב. רק לאחרונה זכינו לביקור של אוניברסיטה בע"מ, ושל בית הספר הטכני של חיל האוויר.
בתמונה ניתן לראות את המפגש עם אוניברסיטה בע"מ, הצגת הרכב בכנס NI, והמפגש עם הבית ספר הטכני.
https://lh6.googleusercontent.com/-A...-h802-no/1.png
המשחק הזה בחודשים האחרונים בין הצגת הרכב בכנסים ולאורחים וניסויים שונים ומשונים (ויש שיגידו על גבול ההתעללות ברכב), גורם לנו לפרק ולהרכיב את הרכב מספר פעמים בשבוע, מה שנראה על פניו עבודה סיזיפית ומעצבנת, אבל בפועל אנחנו לומדים המון על הרכב תוך כדי.
כחלק משיתוף הפעולה החדש שלנו עם חברת "עשות", החלטנו לייצר השנה גלגלי שיניים חדשים לגיר, המתאימים לאופי הנסיעה של הרכב . (להבדיל מהגיר המקורי של האופנוע), בכך נוכל לא רק לחסוך במשקל, אלא גם להגיע ליחסי העברה ואורך הילוכים אופטימלי, ולהקטין את גלגל ההנעה האחורי (ספוקט). כחלק מתהליך הלמידה של צוות ההנעה אנחנו בתהליכי למידה מעמיקים של המנוע, כולל מידול תלת מימדי מלא ואנליזות שונות, וכמובן פירוקים ומדידות פיזיות של מנוע זהה למנוע של הרכב.
https://lh3.googleusercontent.com/-e...-h834-no/2.jpg
צוות תא נהג עובד על אופטימיזציה של משקל, אפילו של החלקים הכי קטנים, כל גרם קובע.
בתמונה הבאה ניתן לראות אנליזה שמבוצעת ע"י תוכנת HyperWorks של חברת Altair,
זאת תוכנה מדהימה שבתחילת השנה עברנו סדנה מקיפה על שימוש בה בתרומת חברת אלטאיר, התוכנה בעצם עושה לבד אופטימיזציה של משקל לחלקים שונים, בתמונה הבאה ניתן לראות את המסרק הגה ואת הצורות החרוטות בו להפחתת המשקל בעקבות האנליזה בתוכנה.
https://lh4.googleusercontent.com/-l...-h420-no/3.png
בתמונה הבאה ניתן לראות ניסויים שונים של צוות דינמיקה של חלוקת משקל, וניתוח התנהגות הרכב של השנה הקודמת. מתוך ניתוחים אלה נוכל לדעת מה צריך לשנות ולשפר, ואיך אפשר להגיע להתנהגות רכב המיטבית.
בתמונה- מערכת של 4 משקלים דיגיטליים המציגים את המשקלים על מסך אחד, ובכך ניתן לראות את חלוקת המשקל, לדוגמא, בין הגלגלים השונים.
https://lh4.googleusercontent.com/-a...-h834-no/4.jpg
צוות פינוי חום עובד ימים ולילות כדי למפות באופן איכותי את התנהגות מערכות הקירור של המנוע. משיקולי אריזה ואווירודינמיקה אנחנו רוצים לצמצם את גודל הרדיאטור, ומשיקולי משקל אנחנו רוצים להקטין את כמות הנוזלים הנמצאת בשימוש ברכב, ואת גודל משאבת המים (אותה ניתן לראות בתמונה), גם מבחינת משקל והן מבחינת הקצאת נפחים.
https://lh5.googleusercontent.com/-0...-h834-no/5.jpg
צוות ניהול מנוע ביקר לא פעם בחודשים האחרונים בדינמומטר של MaxTuning לביצוע ניתוחים מקיפים על התנהגות המנוע, בנתיים קיבלנו מחשב מנוע חדש ואנחנו לומדים לעבוד איתו. השנה הכוונה לייצר מערכת חיווי לנהג וקריאה של כל הנתונים שהמחשב של Motec יכול לתת. בלשון המעטה, זה לא מעט. מהירות סיבוב של כל גלגל, תאוצות, החלקות, נתוני מנוע ותאוצה, הילוכים, לחצים, טמפרטורות ועוד.
https://lh6.googleusercontent.com/-w...-h421-no/6.png
כל שאר הצוותים עובדים במרץ, צוות מתלים כבר מצא גאומטריה מיטבית ועכשיו עובד על תכן וחוזק המערכת וייצור, צוות מונוקוק, מרכב אחוד המשמש כחלק הקדמי של השלדה נמצא כבר בשלבי תכן אחרונים ומתקרב בצעדי ענק לייצור, צוות עוקה מתכנן שיפורים והינדוסים מעניינים לעוקה ושיפור נוסף של המערכת שעבדה נפלא, צוות בקרה מתכנן לנו ניסויים מדהימים עם עשרות מדידי מעוות ואקסטנציומטרים שיימפו באופן מוחלט את קשיחות הרכב, המתלים, את התנועות בזמן נסיעה ועוד.
כבר ביום ראשון הקרוב אנחנו נפגשים עם עידו לוריה היקר לתחילת עבודה ותאום כוונות.
בזמן הקרוב מאוד כבר נתחיל לראות תוכניות יותר מפורטות וחלקים מגיעים מייצור.
ספוילר: הולך להיות מעניין. מאוד!
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
עידכון מעניין ומה שנראה שבופך להיות אחד השירשורים המרתקים באתר וכלל אינו עוסק ברכב שטח.
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
חברים יקרים, אני בהתרגשות ורעידות גאה מאוד לספר לכם חדשות מרעישות,
קבוצת הפורמולה של אוניברסיטת בן גוריון, בפעם הראשונה, תתחרה השנה לא בתחרות אחת באירופה, אלא בשתיים!!!
ממש עכשיו קיבלנו את התוצאות, אנחנו מתרגשים בטירוף ומאושרים,
הצלחנו להתברג ל-42 קבוצות מתוך 130 רשומות, כאשר רק 21 מתוכן מתחרות בקטגוריה של רכב עם מנוע בעירה פנימית.
זה בפני עצמו הישג מטורף.
דבר אחד בטוח, אתם הולכים לעקוב אחרי סיפור מרגש ומטריף, בין ה-17 לאוגוסט ועד ה-1 לספטמבר לכל הפחות קבוצת בן גוריון תקח חלק ב- ROAD TRIP מוטורי מטורף ברחבי אירופה. זה דבר שיכולנו רק לחלום עליו לפני כמה שנים!!!
אני לא יכול אפילו לתאר לכם את התחושות וההתרגשות שעוברים על כולנו עכשיו.
תודה רבה לכל הקבוצות שקדמו לשנה זו שסללו לנו את הדרך,
ותודה ענקית ענקית ענקית ענקית לכל התומכים והספונסרים היקרים שלנו, שבלעדיהם שום דבר מזה לא היה יכול לקרות.
תודה תודה תודה תודה!!
ותודה לכם, על העזרה והעצות ברשת, על ההתעניינות והתמיכה, על העידוד והמורל.
אתם גדולים.
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
אני חושב שלא מגיע לכם פחות מזה , רק תביאו גביע מקום ראשון ואני בכלל מאושר .
נמרוד צריך להכין כרטיסים לא ?
עידו
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
תותחים.
בהצלחה!
JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
הצלחתם להרשם לתחרות בגרמניה, בגוב האריות? כל הכבוד!
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
לא לגרמניה אלה לאוסטריה לתחרות ב Red Bull Ring
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
שלום חברים יקרים,
למרות שתכננו אחרת, העדכונים פה לא תכופים מספיק, אבל המטרה היא טובה, אנחנו עובדים מסביב לשעון וכמו משוגעים כדי להעמיד את הרכב כמה שיותר מוקדם לפני התחרויות, אז אמנם זה לא תרוץ, אז אני אנסה לעדכן אותכם בכל הדברים שעברנו ועשינו בתקופה האחרונה.
אני יכול להגיד בגאווה שאנחנו כבר בשלב הייצור, הדברים מתחילים לרקום עור וגידים ולהיערם במעבדה, חלקים שונים שהזמנו, וחלקים ומכלולים שאנחנו מייצרים ומבצעים עליהם ניסויים.
כל זה במקביל להמשך עבודת אנליזות וניסויים בלתי פוסקת על החלקים השונים מהרכב של שנה שעברה כדי שנוכל להגיע לתוצאות אופטימליות השנה.
לוח הזמנים צפוף ודוחק, ומפעם לפעם אנחנו מעדכנים את גאנט העבודה הקבוצתי בעזרתו האדיבה של איציק בן לוי, ישיבה בה יושבים כל חברי הקבוצה ובונים לו"ז קבוצתי בו כל צוות מתחייב לשאר חברי הקבוצה לעמוד בזמנים- עיכוב של בורג קטן במערכת גורם לעיכוב של כל השאר, ואנחנו חווים את זה על בשרנו מידי יום, ומוצאים פתרונות מקוריים ויצירתיים להתגבר על הכל.
https://lh6.googleusercontent.com/8U...o=w800-h450-no
האמת שבעזרת ניסיונם של קבוצות העבר והמנהלים התכוננו היטב למצב הזה של הלו"ז הצפוף, אנחנו מוצאים את עצמנו עובדים במקביל על ניסויים, אנליזות, תכן וייצור. יש בזה משהו קסום, הכל קורה ביחד והעניין לא מפסיק לרגע.
טוב, אז נתחיל, אני יכול להמשיך לדבר ולדבר בלי סוף, אי אפשר להסביר את החוויה שאנחנו עוברים, את הלילות הארוכים, השעות במעבדה, המחשבים הקורסים מאנליזות, האנשים הקורסים מעייפות ואת החיוך שמרוח לכולנו על הפרצוף, אבל אני אתן לתמונות לדבר בעד עצמן, ואטפטף לכם את מה שעבר עלינו בחודשים האחרונים לאט לאט, כדי שלא תפרשו לי באמצע J
קצת על אבולציה....
טוב, אז לא להתרגש, זה לא התכן הסופי ומאז שהתמונה הזאת נלקחה עברו הרבה מים מתחת לגשר, אנחנו עוד לא מרגישים באמת בשלים כדי לחשוף את התכן הסופי, מה גם שהוא נוטה להשתנות מיום ליום,
אבל בתמונה הבאה אתם יכולים לראות את האבולוציה שהרכבים של אוניברסיטת בן גוריון עברו, למעלה הרכב החלוצי של 2011, מתחתיו הרכב החדשני של 2012, השלישי זהו הרכב האחרון, בו אנו מתעללים באופן יום יומי עם הניסויים הפולשניים שלנו, ושהביא ביצועים מדהימים,
והרכב האחרון, כן חברים, זהו בסיס התכן של הרכב החדש של 2014, ולמעשה הרכב הישראלי הראשון הבנוי משלדת מונוקוק, נכון הוא אומנם קיים רק על המחשבים בינתיים, אבל הדברים מתקדמים והחלקים בייצור, כמו שתראו בהמשך.
https://lh6.googleusercontent.com/-D...%25D7%2594.jpg
ו
איך אפשר בלי להיזכר קצת בהיסטוריה שלנו? הסרטון הזה פורסם ב-2006, וזה ללא ספק הרכב FSAE הראשון שנסע אי פעם על אדמת ישראל, ולצערנו הרב לא זכה להגיע לתחרות. סתם רגע של נוסטלגיה.
https://www.youtube.com/watch?v=TUBWG-iCX5M
אז קצת על אווירודינמיקה....
למה לעזאזל יש חוצצים בדפיוזרים?!
באנליזה 3 דפיוזרים שונים: בצד שמאל ללא חוצצים, בצד ימין עם 2 חוצצים (לא להתייחס למרכזי(
כחול מוחלט = האויר מפעיל מאמץ גזירה אפסי = התנתקות זרימה = לא טוב
אפשר לראות איך החוצצים ממתנים את ההתנתקויות זרימה לקראת היציאה מהדפיוזרים (הכי ימני לעומת הכי שמאלי(
ובתמונה השניה, את קווי הזרימה. בלי חוצצים, בזמן פניה, כל הזרימה נצמדת לפינה אחת
כל התמונות הן מבט מאחורי ה"רכב" וקצת למטה.
)יש קצת אי דיוקים באנליזה אבל זה ראשונה)
(ותודה ליוסי ויוני מצוות אווירודנמיקה על ההסבר הקצר)
https://lh5.googleusercontent.com/-4...5D7%2594+1.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-6...5D7%2594+2.jpg
וקצת על הנעה....
אלון ועופר, הלו הם צוות הנעה היקר שלנו לקח על עצמו השנה מספר משימות גדולות. ואני חייב להגיד שאני לא מרחם עליהם.
בהזדמנות חגיגית זו אנחנו רוצים לברך את חבר הצוות אלון על הולדת בנו הראשון, דבר שלא מנע ממנו אפילו לרגע אחד להמשיך לעבוד כמו משוגע-
אז מזל טוב אלון!
לא רק שהם החליטו לקחת על עצמם כל כך הרבה משימות, כל משימה מורכבת בפני עצמה.
שינוי מיקום הדיפרנציאל והעיגונים שלו גרמו עבודה קשה מאוד באנליזות דינמיות וסטטיות, בנוסף גם החלפנו את הדיפרנציאל השנה לדיפרנציאל גדול יותר של דרקסלר,
ובתמונה הבאה אתם יכולים לראות את המידול שלו בתלת מימד.
https://lh3.googleusercontent.com/-J...%25D7%25A8.jpg
השנה ניכנסו לתוך קרביי המנוע ובפעם הראשונה, בעזרתם האדירה של חברת "עשות", תכננו גיר המותאם לדינמיקה של הרכב, השונה לחלוטין מהדינמיקה המקורית של האופנוע שממנו נלקח המנוע והגיר.
דיברתי על זה כבר בעבר, אז אני פשוט אראה לכם את תוצאת התכן של הגיר, ואם מישהו ירצה לשמוע טיפה יותר על השינויים שבוצעו שיגיד, וצוות הנעה ישמח לפרט.
גלגלי השיניים נמצאים ברגעים אלו ממש בייצור ב"עשות", וזהו תהליך שלוקח הרבה מאוד זמן. נעדכן בהמשך.
https://lh5.googleusercontent.com/-2...%25D7%25A8.jpg
וכדי להעביר הילוכים בגיר החדש שלנו, החלטנו השנה לעבור משיפטר (מעביר הילוכים) פניאומטי שהשתמשנו בו עד עכשיו, לשיפטר חשמלי, בעזרת "לדיקו" תעשיות התאמנו מנוע של מברגה לביצוע העבודה,
ותומר בנה לו בקרים ומערכת שליטה כך שההילוכים יעברו באופן חלק. העברת ההילוכים תעבור כמובן דרך פיקוד המנוע במחשב, ובכל העברה של הילוך יבוצע ניתוק הצתה ע"י המחשב וביטול הצורך בקלאץ'.
העברת ההילוכים תבוצע, כמו בשנים האחרונות דרך פקדי שליטה על ההגה, אחד מצד ימין ואחד מצד השמאל כפי שנהוג בתעשיית הרכב והמרוצים.
https://lh4.googleusercontent.com/-L...o/IMG_2363.JPG
המשך יבוא.....
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
חבל על הזמן!!! תותחים!! עוד עוד
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
קדימה אני מתחיל להיות עצבני לא ריתכתי טיטניום כבר הרבה זמן :)
עידו
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
עידו, חכה המשך העדכון שנוגע אליך עוד לא עלה לאתר. :-)
לא שיש הפתעות- אבל אנחנו הולכים לבלות הרבה זמן ביחד בקרוב.
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
וקצת על ניסויים.....
המנטרה הברורה של התחרות הזאת היא משקל. הכוח מוגבל ע"י פתח יניקת האוויר של המנוע, והשחקן העיקר להשפעה הוא המשקל.
כדי לחסוך במשקל אנחנו מוכנים לעשות הכל, כל גרם משפיע.
אז כדי לרדת עוד יותר במשקל הרכב, אנחנו מתחילים מהברזלים.
אנחנו תיכננו ניסוי כדי לבדוק את טיב האנליזות הממוחשבות, האם המאמצים המתקבלים במוטות ברזל השונים בהפעלת הכוחות בזמן האנליזה זהים לכוחות הפועלים בשעת אמת.
לשם כך רתמנו את הרכב באופן קשיח מוחלט באזור הקשת התהפכות
https://lh4.googleusercontent.com/-p...225_164315.jpg
חיברנו מדידי מעוותים לכל מוטות השלדה הרלוונטים, ותכננו מערכת ניסוי מורכבת הדוגמת את המעוותים המתקבלים במוטות בזמן אמת במהירות דגימה גבוהה.
https://lh4.googleusercontent.com/-W...225_164918.jpg
בעזרת הפעלת כוחות עם מנוף קרן בצד אחד של הרכב, ומדידת הכוח המופעל בעזרת LOAD CELL,
יכולנו לחשב את המאמצים המתקבלים במוטות בשעת אמת כתלות בכוח מסוים אותו הפעלנו ויצרנו תחזיות צפויות עבור כוחות שונים. כמובן שהפעלנו סט כוחות שונה. כמו כן בהמשך הפעלנו כוח המדמה בלימה קיצונית ע"י משיכת הגלגל אחורנית בעזרת כננת ידנית, באופן דומה.
https://lh4.googleusercontent.com/-2...225_170327.jpg
המשך.....יבוא......:cool:
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
וקצת על חוזק וחומרים מרוכבים....
כדי להשתמש בשלדת מונוקוק, צריך להוכיח למארגני התחרות שהפלטות של החומרים המרוכבים אותם אנחנו מייצרים חזקות מספיק ואקווילנטיות למוטות השונים המוגדרים בתקנון התחרות. לשם כך ביצענו מספר ניסויים
1. ניסוי כפיפה וגזירה פלטת אומגה.
https://lh5.googleusercontent.com/C6...g2bE=w746-h541
שני הניסויים הוגדרו כהצלחה רבה , בפועל הכוחות המקסימליים שהדגמים היו צריכים לעמוד בהם הם , בהתאמה לגובה הצלע. התוצאות שהתקבלו הוכיחו עד כמה נסיונו הרב של מנחה הפרוייקט דר ויקטור ויסברג הוא גורם מכריע בתכנון הניסויים.
בנוסף גם בוצעו ניסויי גזירה על שני הדגמים
https://lh5.googleusercontent.com/3_...=w1052-h620-no
2. ניסוי כפיפה מדובר על הפלטה הדקה ביותר שעליה ביצענו ניסוי כפיפה
את חומר הליבה עבור הפלטה קיבלנו כתרומה מחברת MYKO דרך ספק החומרים המרוכבים שלנו CM
התוצאות המפתיעות ביותר!!!
קשיחות גבוהה מאוד ביחס לשטח, וקבלת מודול יאנג הרבה מעבר למצופה נתן לנו חופש פעולה רב בתכנון החלקים ואפשרות להוריד משקל נוסף.
3. ניסויי כפיפה פלטת סנדוויץ:
https://lh6.googleusercontent.com/-L...499-no/444.jpg
עבור אזור פגיעה קדמי יש לרשותינו אזור עבודה ולשם כך היה עלינו ליצור פלטה מאוד עבה וחזקה, ובנוסף גם כבדה משמעותית מהניסויים הקודמים.
4. ניסוי כפיפה על פלטת ביקורת לצורך השוואה לתאוריה.
בנוסף גם בוצע ניסוי כפיפה עבור פלטה דקה ללא חומר ליבה כדי לבדוק התאמה לתאוריה, מודול יאנג שהתקבל הינו 47Gpa לעומת 43Gpa כפי שחושב על פי תאוריה, תוצאה מעולה.
5. ניסויי חגורות
הניסוי היה צריך לעמוד בכוח של 13 KN לפחות, והגיע ואף עבר את רף ה 15 KN , השימוש בניסוי היה בפלטה מקרבון בלבד בעובי של 3.825 ממ.
תמונות:
https://lh3.googleusercontent.com/-w...389-no/444.png
סהכ בוצעו 8 ניסויים מוצלחים.....
המממ.... המשך יבוא..... :cool:
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
כול זה נכון בישום נכון של הקרבון עם החומר המקשר , מה שאומר יחס של כמה שיותר קרבון עם כמה שפחות מקשר ?
עידו
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
אביעד תמשיכו לפרסם כמה שיותר!
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
שלום לכולם, לפני הכל אציג את עצמי - שמי קוסטיה ואני הייתי ועדיין בצוות תכן של שלדת המונוקוק לרכב BGR14.
בין היתר התעסקנו גם בתכנון כל הניסויים של הקארבון ואני אענה לעידו בנוגע ליחסי קרבון-דבק.
במקרה שלנו לא תמיד רצינו לקבל כמה שפחות חומר מקשר, שכן הוא האחראי היותר ישיר למאמץ גזירה המירבי בכיוון הניצב לסיבים, כלומר כמה שיותר חומר מקשר תוסיף (כמובן עד לגבול מסויים) כך תקבל מאמץ גזירה גדול יותר. מצד שני סתם להוסיף מקשר יוסיף משקל מיותר בשביל חוזק שאין בו צורך.
עקרונית בניסויי הגזירה שביצענו קיבלנו תוצאות שהן פי 3.5-4.5 יותר ממה שנדרשנו לקבל, וכך גם על פי חישובי משקל של הפלטות שייצרנו ראינו כי יש בערך פי 2-3 יותר דבק ממה שתכננו.
כלומר אם הפלטות המרוכבות היו מיוצרות על ידי מישהו מיומן, ולא סטודנטים ללא כל נסיון עם חומרים מרוכבים, היינו עדיין עומדים בתנאי החוזק וגם יורדים במשקל.
אבל זה כבר סיפור לשנה הבאה :)
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
וקצת על דינמיקה....
כשניגשנו לתכנון הדינמיקה של הרכב, עברנו על החומר התיאורטי ומצאנו שהתדירות המומלצת לרכבי מירוץ בעלי תרומה אווירודינמית נמוכה היא 1.5-2 Hz,
על מנת להגיע לתדירות זו היה עלינו להקטין את קבועי הקפיצים במתלים.
בנוסף ברכב של 2013 הורידו את האנטי רול בר (ARB) בגלל שהרכב היה קשיח מדי,
הערכנו שקשיחות זו נובעת כתוצאה מקפיצי המתלים ולכן תיכננו קפיצים רכים יותר והוספנו את ה-ARB הקדמי.
בגלל שסט הקפיצים שהיה ברבים הקודמים הוא בתחום הקשיחויות של 150-350 lbf/in ייצרנו קפיצים בתחום הקשיחויות 50-125 lbf/in
https://lh5.googleusercontent.com/jC...wE_w=w720-h540
וקצת על תוכניות לייצור....
כמו שכבר אמרתי, אנחנו עמוק בשלב הייצור, כאן ניתן לראות את תחילת העבודה על ייצור התבניות לבניית המונוקוק,
החברה עובדים בקצב מטורף, מגיעים כל כמה שעות למעבדה, מדביקים שכבה, קופצים לנגרייה לחתוך חתיכות נוספות של סיקה בלוק למידות המתאימות
וחוזרים להדביק שוב. העבודה סיזיפית וקשה, ומאוד מדוייקת, וצוות המונוקוק עובד מסביב לשעון כדי לעמוד בלוח הזמנים. בנתיים התבניות השונות יצאו כבר לכרסום ועיבוד, ואנחנו מבטיחים לפרט יותר על תהליך הייצור בהמשך.
https://lh3.googleusercontent.com/-t...553-no/555.jpg
בנתיים כולנו מכינים את השטח למפגש המרגש עם עידו לוריה, ומכינים את כל המתקנים והג'יגים כמו שצריך, בכל הנוגע לדיוק הסטנדרטים של עידו מאוד גבוהים, ואנחנו צריכים לעשות הכל כמו שצריך כדי שהוא יוכל לעשות את מלאכת הקסם שלו.
כאן ניתן לראות את הגי'ג שמיועד לייצור המתלים
https://lh6.googleusercontent.com/-8...o/IMG_2361.JPG
והג'יג שישמש לייצור השלדה
https://lh3.googleusercontent.com/-N...487-no/666.png
וזה הזמן להודות לאחד והיחיד- עידו לוריה, שאנחנו משגעים אותו עוד לפני שבכלל התחלנו לרתך, כדי שנוכל לבנות את הג'יגים הטובים ביותר לעבודה מהירה וחלקה.
אז עידו- תודה!! (כנראה שזאת הולכת להיות תודה אחת מיני רבות).
וקצת על אימון נהגים...
בכל התהליך המטורף הזה אנחנו לא מוותרים לרגע על אימוני נהגים, מעבר להדרכות עיוניות, ונסיעות בפועל בשטח ברכב של שנה שעברה,
תחת כנפו המנוסה של חגי פארן הנהגים היעודיים מתאמנים אצלו בכוכב יאיר בסימולטור תוך כדי קואוצ'ינג אישי של כל אחד מהנהגים, בניית בטחון והבנה של שיטות הנהיגה השונות.
https://lh5.googleusercontent.com/-U...o/IMG_2366.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-_...o/IMG_2365.JPG
וקצת על יחסי ציבור....
בנתיים האוניברסיטה לא מפסיקה להתגאות בפרוייקט של מחלקת מכונות, צלם האוניברסיטה הפיק סדרת צילומים עבור הרכב, ככל הנראה עבור ספרי פרוייקטים וימים פתוחים.
התמונות צולמו במסגרת שחזור של התמונות שצולמו בתחילת 2012 עם רני דקל והחברה.
https://lh4.googleusercontent.com/-h...o/IMG_2364.JPG
כמובן שכמיטב המסורת, גם השנה נופיע בדוכן באוטומוטור ונציג את הרכב של 2013, ונציג עוד הפתעות מעניינות, אז אני ממליץ לכולם להגיע לבקר.
אז אחרי הביקור של כולכם בעמדת ג'יפולוג, נא לקפוץ לבקר גם אצלנו ולהגיד שלום!
חברים זה הזמן להזכיר, כל מי שיש לו שאלות שיעלה אותם, יש פה טכנלוגיות ייצור מאוד מעניינות שנוגעות לכולנו בתור ג'יפאים, ואני בטוח שכולנו יכולים להפיק מזה הרבה. אני מבטיח לשלוח לכל שאלה שתעלו את המומחה הקבוצתי לנושא, כמו שקוסטיה ענה לגבי החומרים מרוכבים.
המשך יבוא.....:cool:
-
תגובה: רכב FSAE של בן גוריון BGR-2014
מדהים ויפה, הרבה בהצלחה כיף לקרוא.
תמשיכו לעדכן.
נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk