קובץ מצורף 81744
קובץ מצורף 81745
פרטים נוספים בקרוב :p
Printable View
קובץ מצורף 81744
קובץ מצורף 81745
פרטים נוספים בקרוב :p
שחר,
1. סחטיין!!!
2. בניגוד לפרוייקט קודם שהעלית, פה אנחנו רוצים נתונים, פרטים, תמונות, סקיצות,סרטוטים, ריתוכים ומה לא,
במקום מה לא
אני אגיד לך מה כן, ה כ ל!!!
למה בחרתם, שיקולים, נתונים. תן לנו דיונים מעניינים
אל תחסוך מאיתנו פרטים ותהיה בטוח שיהיו פה חברה שלא יחסכו ממך ביקורת...
בהצלחה,
סביון
נמרוד,
1. תודה !!
2. אשתדל.
אני אתחיל ממספר פרטים על התצורה הנוכחית / קודמת של הרכב. ( למי שלא מכיר ולא מזהה ).
שלדת לנדרובר של דיסקברי דור 1.
מנוע - SBC 350 5.7 TBI מקורי לחלוטין.
גיר - GM TH400.
טרנספר - לנדרובר LT230.
סרן אחורי - לנדרובר "סולסברי", ציריות מחוזקות מקסי-דרייב - נעול קבוע.
סרן קדמי - לנדרובר - ציריות + פעמונים מקסי-דרייב - נעול ARB
מתלה קדמי - קפיץ ספירלי - זרועות לנדרובר.
מתלה אחורי - קוייל-אובר - זרועות לנדרובר.
גלגלים 20" של BMW X6.
כננת קדמית - 8274 + "כובע" ל 2 מנועים של חברת "גיגלפין".
קובץ מצורף 81751 קובץ מצורף 81752
שחר שאלה לגבי השדרוג האחרון למעבר לסרני אונימוג
ניראה לי שגובה הרכב מאוד לא יציב מהיכרות עם הקרואטיה טרופי
הרכב יזדקק להנמכה קטנה אחרת בשיפוע הוא עלול להיתהפך
בשנה האחרונה שם הרכבים הונמכו בגובה וקוצרו באורך משמעותית משנים שעברו נוסף לזה כדאי לכם לשקול צמיגים אחרים
צמיגי טרקטור לא יהיו רלוונטיים שם.
היי אורי,
קצת הקדמת אותי עם התקדמות השרשור.
כתבת "שאלה" - ואז אמרת את דעתך.
בכל זאת, תודה שהפנת את תשומת ליבנו לנושאים הנ"ל. אני מבטיח התיחסות, הסברים ותמונות בקרוב.
לגביי הרכבים בקרואטיה.
אם מסתכלים על זה ממבט כללי, למשל....ב 10 שנים האחרונות. אז רואים שהרכבים נשארים פחות ופחות סטנדרטיים.
אני אישית מחלק אותם ל 3 קונספטים.
1. כמה שיותר סטנדרתי ו "אמין". - המטרה היא להגיע ליום האחרון ( לפעמים גם במקומות טובים ).
2. רכבים על בסיס ייצור סדרתי - משופרים מאוד ( אפשר לומר שזאת הקטגוריה שלנו ).
3. רכבים מבנייה עצמית - שזה כולל גם באגים נמוכים עם בסיס גלגלים קצר, וגם מפלצות עבירות שלרגע גורמות לך לחשוב אם לא קנית כרטיס טיסה בטעות לארהב.
בשנים האחרונות גם היה אפשר לשים לב שבמעברים היותר קשים ורצניים...מה לעשות... ה V8 האמריקאי עם הצמיגיי 40" ומעלה...נתנו בראש!
מצרף תמונה של אחד הרכבים היותר מרשימים בתחרות.
כמה מהשינויים והתוספות שחלו ויחולו על הרכב :
החלפת הסרנים הקיימים בסרניי מרצדס יונימוג 406 פורטליים.
החלפת המנוע ל Vortec 5300 LY5 שירד משברולט סוברבן.
מתלה קדמי - 5 חיבורים + קפצי CoilOver.
מתלה אחורי - 4 חיבורים + קפצי CoilOver.
מערכת היגוי הידראולי מלא.
הגדלת בסיס גלגלים ל 285 ס"מ.
בניית כל מערכת החשמל מחדש, עם יכולת צלילה במים.
הוספת BumpStop הידראולי בכל פינה.
קומפרסור להפעלת הנעילות הרוחביות המקוריות.
מערכת בלימה.
אבל! כמובן שלא הכל מושלם, ועמותת העבירות שלחו תאריכים ל 4-5 ארועים ( 2 כבר היו ).
נוצר מצב שאנחנו לא יכולים להתעקב עם הבניית הרכב, ומצד שני רוצים להשתתף בליגה.
אז פעם ב 2-3 שבועות הרכב חייב להיות במצב נסיעה ולהשתתף בארוע.
בתחרות בשישי הקרוב בקצרין הרכב עדיין עם המנוע הישן.
בודקים סט צמיגים חדש של TOYO 35/12.5/20.
זרועות רדיוס חדשות עם מיסביי קצה.
טרנספר BorgWarner
מה ההתעקשות על הג'אנטים הגדולים עם החתך הנמוך??
בעבירות צריך לנסוע עם צמיג גדול, תחך גבוהה ולחץ אויר נמוך עם עדיפות לבידלוק.
אצלכם הכל הפוך! מה?
תדהר.
תדהר,
אין ברירה ברגע שיש סרן של יונימוג.
גם בגלל ההנע הסופי
וגם בגלל הברקסים.
האופציה הנוספת היחידה היא ללכת עם off set מטורף ולהישאר עם גנט בקוטר נמוך יותר....אבל אז הרכב באמת רחב מדיי לקרואטיה.
יש פרסום ופרטים בעמוד הראשי של ג'יפולוג
GM 5.7 TBI
זכו שם החברה בגבע .
שחר , תענוג לראות אותך עובד .
ימשיך כבודו .
בהצלחה!
בהצלחה , אתם מביאים הרבה כבוד בתחרויות האלה !!!
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
שחר לגבי תשובתך לשאלתי אתה שוכח כמה פרמטרים 1 יש לא מעט קטעי קישור מהירים
שדורשים רכב יציב 2 במירוץ בפרדס חנה אתם התהפכתם בעליה פשוטה ונוסף לזה ניראה שעירא לא מסתדר
עם הגובה של הרכב בכמה מכשולים הוא כמעט התהפך בהם אז האם זה הגיוני גובה כזה לרכב והשאלה המתבקשת
עם אתם באים לקרואטיה לקחת מקום גבוה או סתם לחוויה עם לחוויה אז סבבה וממה שראיתי בתוצאות המירוץ האחרון
בקרואטיה אלו שהיו במקומות המובילים היו עם כלים שפויים
ערב טוב אורי,
עדיין לא הבנתי את גישתך, אבל אני אזרום בינתיים ( הבטחתי לסביון :p ).
לא ראיתי ששאלת שאלה, אז אני לא יודע על איזו תשובה מדובר.
1. נכון, מסכים.
2. הרכב התהפך בעליה שמייד אחריו התהפך בה גם אחד הרכבים היותר יציבים שהיו באותו היום ובקטגוריה. - אז אולי בכל זאת יש משהו בעלייה הזו.
התחרות בפרדס חנה הייתה הפעם הראשונה ש עירא נהג על הרכב מאז השינוי.
הרכב עבר מספר שינויים מאז הארוע האחרון בפרדס חנה ( יהיה אפשר לראות מחר בקצרין ). - נקווה שלטובה
3. ( המתבקשת ) מקום גבוה.
ואם כבר הבטחות.....אז הבטחתי גם ריתוכים.
הוספה של פקק ריקון לקרטר גיר.
ריתוך TIG ללא הוספת חומר ( עובי התפר נמוך מ 3 מ"מ ).
קובץ מצורף 81872
הרכב מועמס לקראת מחר בבוקר
קובץ מצורף 81873
שחר לגבי הגישה הקטע הוא שאין גישה רע או כוונה רע בסך הכול מנסה להבין את השינוי
והכיוון שאתם הולכים עם הבניה של הרכב וגם קצת לתרום מהניסיון שלי והידע הרי בסך הכול עבדתי כמכונאי בקבוצת אספיר
בתקופה שהם היתחרו בקרואטיה וכשהם חזרו משם היו המון לקחים ואז שינו את הרכב לפי הלקחים שנלמדו ואני מאוד מפרגן על
האומץ שלכם לצאת למרוץ קשה באירופה ומאוד מכבד את מה שיורמי עשה לאורך השנים אני מכיר אותו תקופה ארוכה ולפי מה שאני
מבין יורמי מפקח על חבורה צעירה ונמרצת שרוצה לפרוץ קדימה בספורט המוטורי וזה חשוב שיבואו עוד צעירים ושהם ילמדו הרבה
מהוותיקים בענף .
הצוות של אספיר השתתף במרוץ בשנת 2003 ( אם אני זוכר נכון ).
האופי של התחרות השתנה מאז, וכמובן גם הרכבים.
אני אנסה להסביר את הכיוון.
רכב חזק - מנוע, סרנים, מתלים, כננות.
אמין - ברזלים, חשמל, מערכת הנעה.
שיתמודד עם המכשולים בנסיעה ( ככל האפשר ).
יש הרבה רכבים שהם בסך הכל פלטפורמה למנוע שיטעין את המצברים של הכננות, וזה לא הכיוון.
אם אתה מעוניין לתרום אנחנו יותר מנשמח להעביר אלייך את פרטי חשבון הבנק בהודעה פרטית :)
יום מוצלך עבר על צוות קבוצת גבע.
מקום ראשון - אקסטרים
השינויים הורגשו לטובה.
הרכב הרבה יותר יציב.
נותן ביטחון בנסיעת שבילים.
הנעילות הרוחביות חזרו לעבוד בצורה תקינה.
קובץ מצורף 81883קובץ מצורף 81882
השלב הבא הוא החלפת המנוע.
שחר כל הכבוד והרבה בהצלחה..!!
נראה שהשתלבת מהר ויפה בגבע..הם הרוויחו!!
שאלה-אם כבר מחליפים מנוע לפני קרואטיה,לא עדיף
כבר איזה מנוע דיזל בריא?
אולי של היילקס או משהו ;-) השאלה היתה ברצינות
כמובן שיש גם יתרונות למנועי דיזל.
המנועי דיזל שמספקים 350-400 כ"ס כשיוצאים מהמפעל הם כבר מתוגברים במערכות לא פשוטות בכלל.
לא לשכוח שכל מנוע שנבחר, יהיה צורך בהחלפת כל מערכת החשמל ל מערכת Stand alone - שמאפשרת לנו להפעיל את המנוע ללא הגיר, מערכות בלימה, מערכות זיהום אוויר וכו וכו...המותקנות באוטו שהוא ירד ממנו.
נוסיף לזה את נושא המשקל הפיזי, שהוא לא קטן בכלל ( בין מנוע בנזין 5.3 לבין דיזל 6.6 ומשפחתו ).
וגם מעקב אחריי הרכבים בקרואטיה בשנים האחרונות מראה מגמה מתרחבת לכיוון הבנזין V8
במידה וזה לא יעבוד, נתקין מנוע אטמוספרי של היילקס 97 ;) התשובה הייתה ברצינות
שחר לגבי המנוע אני בעד לנדקרוזר v6 בנזין יש למנוע הספק של 250 סוסים ומומנט בריא והוא מאוד אמין נוסף לזה ממליץ לכם לברר על הצמיגים המאלזים שבקוראטיה מתחרים איתם הם נהדרים אוחזים מעולה יש במידה של 35 אינץ לפי זיכרוני הם יותר טובים מצמיגי הטרקטור
תודה על הטיפים.
לצערי ולשמחתי 250 סוסים לא יספקו אותנו הפעם....יותר לכיוון ה 400.
הצמיגים המלאזים נקראים "סימקס" וישנם הרבה חיכויים טובים ופחות טובים שלהם בשוק.
שוב...לצערי ולשמחתי 35 אינצ' לא יספקו אותנו הפעם...יותר לכיוון ה 40"
אי אפשר להגיד על צמיג יותר טוב או פחות טוב...לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו.
והסיבה שלא כמעט כולם נוסעים עם צמיג טרקטור בקרואטיה היא זו שהתקנון של התחרות מאפשר אך ורק לרכבים בעלי סרנים של יונימוג ללבוש צמיגים מסוג זה.
שחר חיטטתי באינטרנט ומצאתי רעיונות לצמיגים מנסה לצרף קישורים
http://www.nittotire.com/TireSelecto...=grapplertruck
http://4wheelparts.com/Tires/Jeep-Tr...+Swamper+Tires
http://mickeythompsontires.com/truck.php
http://pitbulltires.com/rocker_radials.php
http://bfgoodrichtires.com/tire-sele...x/tire-details
http://dickcepek.com/tires.php
כל הצמיגים הנ"ל מוכרים.
חוץ מ ה סופר סוואמפר, כל השאר לא יעשו את העבודה בבוץ רציני.
הנה מספר דוגמאות של צמגיי בוץ נפוצים בתחרויות בעולם. ( בישראל אין בוץ. אנחנו רק חושבים שיש )
קובץ מצורף 82112קובץ מצורף 82113קובץ מצורף 82114קובץ מצורף 82115קובץ מצורף 82116
שחר את הצמיגים האלה אני מכיר. יצא לי לחשוב קצת על הנושא של שינוי המנוע והצמיגים הגדולים
שאתם מתכננים להתקין וניראה לי כדאי מחשבות שניות בנושא כי עם שמים מנוע גדול וצמיג גדול אז
היחס הספק משקל עדיין לא משהו צמיג 40 אינץ שוקל לא מעט כמו גם המנוע לפי דעתי כדאי צמיג קטן יותר לכיוון
ה36 גם ככה יש לכם סרן אונימוג ומרווח גחון גבוה
"טיזר" קצר לקרואטיה 2014 - תהנו
http://www.youtube.com/watch?v=3UJUY...&feature=share
קצת עדכונים.
התחיל המבצע של החלפת המנוע.
שזה כולל הוצאת המנוע הישן - TBI 5.7, פירוק כל מערכת החשמל, פירוק רדיאטור, בניית תושבות מנוע חדשות, וכמובן הרכבה מחדש.
מספר תמונות מהפירוק
במקביל לזה,
אנחנו "מנצלים" את הסיטואציה, ומשנים את המתלה הקדמי גם ל מתלה "4 חיבורים".
מייצרים רדיאטור שידע להתמודד עם הכוחות סוס שיתווספו ( עידו לוריה - אם אתה קורא, אתה מוזמן להעלות תמונות מהיצור ).
הרדיאטור נבנה במידות החיצוניות של הרדיאטור המקורי של הסוברבן ( ממנו המנוע ), וכך נוכל להשתמש במאווררים המקוריים.
מתכננים תושבת עיגון + הגנה חדשה לבוכנת היגוי.
שחר - Gold fingers.
מקצוען אמיתי, אחלה עבודה.