-
נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4461760,00.html
נעצרה ע"י שני מתנדבים מהמשטרה בסוף (עשו עבודה מצויינת)
לא הצלחתי להבין אם באמת הכל התקלקל אצלה , (בלמים , דוושת גז שמאיצה , הילוכים שלא יורדים)
או שפשוט ניכנסה לפאניקה...
בכל מקרה כל הכבוד לשני המתנדבים שדאגו שלארבעת הילדים שלה תמשיך להיות אמא .
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
הקטע המוקלט מדהים
באמת כל הכבוד לשוטר המתנדב
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
כבוד גדול
פעלו יפה ובשיקול דעת נכון.
נו, לפעמים זה נכון לפרגן....גם להם.
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
לא מבין מה קורה למתנדבים בזמן האחרון.
לפני שלושה שבועות עצרו אותי על 6 כשאני גורר עגלה.
הכנתי רשיונות אבל השוטר בכלל לא התעניין בהם ורק ביקש שאחזק את הקשירה של הכיסוי.
תוך חצי דקה מצאתי את עצמי קושר את הכיסוי בעזרת שני מתנדבים נחמדים.
בסוף הוא גם הזכיר לי להדליק אורות כי אני נוסע בלי. בלי דוח ובלי הצגות....
מתנדבים כאלו מקלקלים את התדמית שפיתחנו שנים רבות על משטרת התנועה.
זה חייב להיפסק מייד!
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
כל הכבוד על התושיה! ועכשיו שאלה, למה לא להוציא מהילוך, לעבור לימין, להדליק אורות מצוקה, ולתת לרכב לעצור לבד? עד שהם הגיעו אליה עבר זמן... הרכב היה מספיק לעצור...
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
הקשבת לשיחה? היא טענה שהרכב לא עובר לניוטרל.
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
מה היה קורה אם הם היו אומרים לה לכבות את הרכב ולהפעיל בעדינות בלם חניה שש דקות וחצי קודם?
-
גם אם "סתם" מכבים מנוע הרכב עוצר
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
אתם יוצאים מנקודת הנחה שנהגים יודעים מה לעשות במצבי חירום , וזה ממש לא המצב רוב הנהגים המוחלט בקושי רב יודע לנהוג שהכול תקין על אחת כמה וכמה שמשהוא משתבש .
עידו
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
מה היה קורה אם הם היו אומרים לה לכבות את הרכב ולהפעיל בעדינות בלם חניה שש דקות וחצי קודם?
היה ננעל לה ההגה
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
סיפור שקרה לנהג ותיק אצלי בחברה, הוא יצא מרחיצה וכנראה שהחזירו את השטיח קצת יותר מידי קדימה, יצא לדרכו והדוושת גז נתפסה לו בשטיח והרכב התחיל להאיץ.
זה קרה ברחוב בוגרשוב בתל אביב בשעות אחה"צ שהרחוב עמוס, גם ברכבים וגם בהולכי רגל על המדרכות.
הבחור נלחץ, ניסה לבלום, אבל לא עזר, כדי לא להכנס ברכבים שמלפניו הוא משך את ההגה שמאלה לכיוון המדרכה ומשך את ההנדברקס של הרכב, כל זאת שהוא מסובב את ההגה כשהיד מתוך ההגה!
הרכב נתקל במדרכה, ההגה שינה כיוון מהמכה ושבר לא את היד שהייתה בפנים.
נהג בן חמישים, עם וותק של 30 שנה על הכביש אם לא יותר, הרכב אוטומטי, והדבר הראשון שאני פוגש אותו אני שואל אותו "אבל למה לא העברת לניוטרל"
הפרצוף שלו באותו רגע נהיה ככה :mad:
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
ביקשו ממנה את כל הדברים ... להוריד הילוכים , להפעיל בלם חניה , לכבות את הרכב - כל זה לפני הקטע המוקלט...
אגב העניין עם הדוושת גז שמאיצה קרה לי לפני משהו כמו עשר שנים בארהב , באוטוסטרדה , עם רכב שכור.
אחרי משהו כמו חצי דקה שלא הבנתי מה קרה , חשבתי על עניין השטיחון , הושטתי יד למטה , והכל בא למקומו בשלום , אבל הרוב לא מודעים לעניין.
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
היה ננעל לה ההגה
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
ההגה לא היה ננעל . ההגה ננעל אך ורק כאשר מוציאים את המפתח מהסוויץ.
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
RIMOK
ההגה לא היה ננעל . ההגה ננעל אך ורק כאשר מוציאים את המפתח מהסוויץ.
לא מדויק בצורה גורפת, זה תלוי בסוג הרכב.
בכל מקרה, הפתרון של כיבוי המנוע הוא הכי ופגי בסיטואציה הזו, מה הבעיה היתה להגיד לה להוריד את הרגל מהגז, להעביר לניוטרל ופשוט לתת לרכב להאט עד לעצירה?
או להוסיף בלימה עם בלם היד בעדינות?
כל הזמן המיותר הזה של הדרכות ופעלולים בסגנון קרקס שתתנגש בהם מאחור עוד יכול היה להגמר בזה שהם יוצאים משליטה ועושים תאונה כפולה.
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
לא מבין מה קורה למתנדבים בזמן האחרון.
לפני שלושה שבועות עצרו אותי על 6 כשאני גורר עגלה.
הכנתי רשיונות אבל השוטר בכלל לא התעניין בהם ורק ביקש שאחזק את הקשירה של הכיסוי.
תוך חצי דקה מצאתי את עצמי קושר את הכיסוי בעזרת שני מתנדבים נחמדים.
בסוף הוא גם הזכיר לי להדליק אורות כי אני נוסע בלי. בלי דוח ובלי הצגות....
מתנדבים כאלו מקלקלים את התדמית שפיתחנו שנים רבות על משטרת התנועה.
זה חייב להיפסק מייד!
לוקח אותך בהליכה..
צומת עוקף כינרת מצמח מזרחה בשבת בבוקר, רכב עמוס לטיול, פונים שמאלה צפונה וניידת בצד ושוטר מתנדב מסמן הצידה.
עוצר, אוטומטית שולח יד לרשיונות.
מאחורי התחילו שאר החבורה לפנות, שיירה של רכבי שטח, לכאורה שמחה וששון.
השוטר: אלה איתך מאחורה? אתם בטיול?
אני: כן.
שוטר: אז אני לא אפריע לכם, תמשיכו הלאה, שבת שלום.
לא, זו לא אגדה.
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
דורון, בועז, אתם מכירים רכב שההגה ננעל בו בכיבוי מנוע? כי אני לא מכיר, והנושא של היגוי תקין במנוע כבוי הוא חשוב מספיק עד שיצרני משאיות כבדות, שבהן יש חשש שהנהג יתקשה לסובב את ההגה במקרה של כיבוי מנוע, מתקינים משאבת הגה נוספת שמותקנת ביציאה מהגיר.
-
נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
היתה צריכה... והיתה אמורה... ולמה לא... ומה הבעיה....
תכל׳ס, בחורה היסטרית ולא מתפקדת. אפילו כשבעל סמכות אומר לה לדומם מנוע היא לא סומכת עליו.
לפחות היה לה השכל להתקשר למשטרה.
השוטר שיחק אותה.
והתכל׳ס של התכל׳ס, שכל אחד יקח את אשתו (או את ילדיו בעלי הרשיון), ישמיע להם את ההקלטה ויסביר להם מה לעשות במקרה כזה ברכב המשפחתי שלכם.
אף אחד מאיתנו לא רוצה להיות בסיטואציה שאנו אומרים לאהובינו (במידה ונשאר למי לומר...) למה לא עשית ואיך לא חשבת....
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
דורון, השוטר אמר לה להעביר לניוטרל והיא טענה שהידית לא עוברת.
תייר, אני לא מדבר עליה, אלא על השוטר שאמר לה לכבות מנוע רק לאחר שש דקות וחצי של דיבורים שרק במזל לא נגמרו רע יותר. זה גם היה חוסך עבודה לפחחים.
אני לא סתם מתעקש על הנקודה הזו. אני פוגש יותר מדי אנשים שהמנוע כבה להם ובאותו רגע הם משוכנעים שאין להם בלמים והגה. זה גורם להם לעשות שטויות נוראיות בנסיון להיחלץ מהמצב ה"נורא". חבל שלא בוחנים על זה בתיאוריה במקום לשאול אנשים למה יש חריר במכסה מיכל הדלק (מה שכבר לא נכון היום).
-
נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
בבדיקה נוספת, צודק.
השלכתי ממצב הפוך בו צריך לפתוח סוויץ כדי לשחרר הגה נעול.
נבדק עכשיו גם בפרייבט וגם בטנדר.
אני עדיין בדיעה שלגרום תאונה יזומה מסוכן יותר מאשר לתת לרכב להיעצר לבד אחרי שמוציאים לניוטרל.
מספיק שהיא או השוטרים לא היו בזוית ישרה, ואחד מהם היה יכול לעוף מהכביש.
אבל,
בשילוב של נהג/ת בפניקה יש גם משתנים אחרים שלא קשורים להגיון בריא.
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
הם ביקשו ממנה להוציא לניוטרל והיא טענה שהידית תקועה.
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
חנן,
חוסר תגבור הבלמים במצב של מנוע כבוי יכול להרגיש כאילו אין בלמים אם לא התנסת בזה לפני כן.
ראיתי כבר סיטואציה שבחור חסון למדי דירדר רכב כבוי ״רק מטר קדימה״, וסיים בתוך רכב אחר עם המשפט ״הברקסים לא עצרו״.
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
דורון, בועז, אתם מכירים רכב שההגה ננעל בו בכיבוי מנוע?
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
דורון, בועז, אתם מכירים רכב שההגה ננעל בו בכיבוי מנוע?
התשובה מקודם היתה אליך.
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
תתעלם. הטלפון שלח עצמאית תגובה ישנה.
מה שאתה אומר נכון ולכן חשוב להפיץ את המידע הזה: יש בלמים והגה בעוצמה מספקת כשהמנוע כבוי, למרות התחושה השונה. לקחתי רכב עם מנוע כבוי כשאין וואקום כלל במגבר הבלם למכון רישוי לבדיקה והרכב עבר את בדיקת הבלמים בצורה תקינה.
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
המשך מידע בנושא :
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4461961,00.html
מסתבר שהדוושת גז נלחצה לבד , (יש מצב שהבלמים הלכו בגלל שלחצה הרבה זמן על עליהם)
הרכב נסע במהירות 100 עד 130
אולי ההילוכים לא ירדו , בגלל מערכת ניהול גיר , שלא נותנת להוריד הילוך כאשר המהירות גבוהה מידי.
דרך אגב , זה נישמע בדיוק כמו המקרה שהיה בזמנו בטבריה שניגמר בצורה הרבה יותר טראגית ,
גם שם הגז נילחץ והבלמים לא עבדו - רק ששם זו הייתה ירידה , והמהירות רק הלכה ועלתה.
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
כדאי לציין שכשהמצערת פתוחה לרווחה במצב של תקלה כנ"ל, אין אספקת וואקום לבוסטר הבלם. כדאי בזמן הבלימה במצב כזה לקחת בחשבון שיש בבוסטר הבלם מספיק וואקום ל2-3 לחיצות בלם בלבד.
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
בסעודיה זה לא היה קורה...
בברכה,טושי
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אמיר ב.א
דרך אגב , זה נישמע בדיוק כמו המקרה שהיה בזמנו בטבריה שניגמר בצורה הרבה יותר טראגית ,
גם שם הגז נילחץ והבלמים לא עבדו - רק ששם זו הייתה ירידה , והמהירות רק הלכה ועלתה.
זו "עובדה" שלא תואמת את מסקנות בדיקת יצרן הרכב ומשרד התחבורה.
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
טושי - אמנם הנהגת נישמעה בהחלט הסטרית , וכניראה לא ממש בעלת הגיון בריא,
אבל בטבריה הנהג היה גבר ...לא עזר לו.
חנן - על זה לא שמעתי , מה הייתה המסקנה של הבדיקה אז ?
עריכה :
מצאתי קישור לתוצאות הבדיקה של ועדת החקירה , כולל הבודקים מהטכניון:
https://www.google.co.il/url?sa=t&rc...vpdVQMNCnI86wQ
התוצאות באמת מעניינות,
הייתה כניראה תקלה במערכת הבלמים ברכב , (חלק מהעניין כניראה קשור לחוסר טיפול של המוסך, זה לפי החשבוניות בנושא החלפת רפידות)
היה RECALL להצמדת השטיחון לרצפת הרכב בצורה קבועה , אבל ברכב זה זה לא בוצע ,
בבדיקה שעשו , הצליחו לגרום לרכב כזה לאבד את הבלמים לאחר מאמץ ממושך עליהם , שריפה של הגומיות בקליפרים , ואיבוד נוזל בלם.
מצד שני , היה ניתן כניראה לעצור את הרכב , אם היה מדומם מנוע בהתחלת הארוע , מושך בלם יד , מוריד הילוכים .
-
תגובה: נהגת בכביש 6 ללא יכולת לעצור - השיחה המוקלטת:
לא הכי קשור, אולי קצת קשור בעקיפין ..
בהמשך למה שנכתב מעלי לגבי לימוד בני המשפחה איך להגיב בשעת הצורך.
יום שבת סוף יולי אחד מהימים החמים בשנה, חזרתי מאילת למרכז בשעות הערב.
נסיעה רצופה בלי עצירות. הכבישים היו לוהטים
בשלב מסוים בכביש 6, במהירות אופיינית לכביש 6
התפוצץ צמיג שמאלי אחורי.
לא ירד האוויר, התפוצץ הצמיג.
לא יודע אם קשור, אבל חודש לפני בערך ראיתי את הסרטון הזה במקרה -
https://www.youtube.com/watch?v=8znCgvHMb-g
כשהצמיג התפוצץ סחטתי את דוושת הגז עד הסוף השתלטתי על הרכב
ולאט לאט ירדתי לשוליים עד שהגעתי לעצירה מלאה.
לא נגרם נזק :)
ולשאלות-
בהתייחס לסיטואציה המתוארת
מה קורה אם היה מתפוצץ צמיג קדמי? (פרייבט עם הנעה קדמית)
מה קורה אם היה מתפוצץ צמיג אחורי בג'יפ? (הנעה אחורית לא 4X4 קבוע)
תודה
וסעו בזהירות
ד"א,
האיש שירות של כביש 6 שבא לעזור, אמר שאני הייתי הרביעי באותו יום שהתפוצץ לו הצמיג...