-
גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
שלום, כמו בכותרת, הלוקרים המקוריים כנראה שנפטרו, השבוע ייבדק סופית ויוחלט איזה מהלך לעשות.
רוב הסיכויים שהקומפרסור המגניב הזה שבק חיים, כי ה4X4 פשוט מתחבר ומתנתק קבוע כשאני נמצא על שילוב.
אז, ואם יוחלט לעבור ללוקרים ידניים, מה צריך להעיף?
כמו: קומפרסור שכבר יהיה ללא שימוש, הצינורות וואקום שמחוברים אליו, וכו' וכו'
עצות גם בנוגע למעבר לידניים וגם בנוגע ללוקרים המקוריים יתקבלו בברכה, תודה מראש ;)
-
היה לי מקרה דומה שלך.הרבה אחרי חפירות נמצא קונקטור חשמלי פגום.
הקונקטור ממוקם מתחת לפלסטיקה של הידית הילוכים.
אחרי ההחלפה בעיות ההתנתקות נעלמו.
בקיצור, לפני שאתה רץ להחליף ולהשקיע כסף תברר מה הבעיה כיום.
בהצלחה
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
איך יודעים שהקונקטור פגום? אשמח לעזרה בנושא.
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
אני מציע שתיקח קומפרסור אחר ותבדוק מה קורה... ההחלפה שלו דקה וחצי...
מה שבטוח שהחלפת הקומפרסור תהיה זולה יותר.
בדקת את הצינורות שהם לא קרועות או משוחררות ואולי בורח לך אויר...?
אם יש לך בעיות חוזרות עם הלוקרים תחליף אבל אם זה רק זה לא יודע אם שווה את ההשקעה...
לדעתי מה שצריך לעשות מעבר להחלפת הלוקרים עצמם יש לבצע שינוי קטן בחשמל.
מצד שני הלוקרים בגרנד ויטרה ידועים כמעצבנים ומטרד לא קטן ואם יש לך הזדמנות טובה להחליף אולי כדאי בנוסף כרגע הציריות מסתובבות באופן קבוע ועם לוקרים ידניים הציריות יסתובבו רק בנעילת הלוקרים - חיי הציריות יאריכו..
אמור להיות לי קומפרסור כזה לטובת הבדיקה אם אתה רוצה..
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
האמת שלא בדקתי את הצינורות וואקום בדיקה מעמיקה, אני מאשדוד, וחוץ מסוזוקי, אף בעל מקצוע שמתעסק עם ג׳יפים לא מוכן להתקרב ללוקרים האלה מסיבה כלשהי
באופן כללי לא היו לי שום בעיות עם הלוקרים, אני דווקא די מרוצה מהם, עשו את העבודה כמו שצריך עד עכשיו, חצי שנה הג׳יפ אצלי, מתוכם 4 חודש כל שישי נמצא בטיול, אבל אף פעם לא סלעים, מפחד על הג׳יפ, זה גם הפרייבט שלי.
ובאופן כללי, מה המחיר של קומפרסור אם זאת הבעיה? ולעומת זאת, מחיר של התקנה של לוקרים ידניים?
כי בדיוק כמו שאמרת, גם אני חשבתי, יש איזה משהו בחשמל שיהיה חייב לשנות כשמבטלים את הקומפרסור.
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
במקור בגרנד ויטרה אין לוקרים, זה פלאנצ'ים.
שגורמים לציריות להסתובב גם במצב של 2x4,
בית הדפרנציאל ננעל ע"י לחץ אויר, ולכן עם הקומפרסור אינו תקין לוקריים ידניים לא יפתרו את הבעיה.
תקרא את זה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=66007
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
מניסיון אישי - מעט מאוד אנשים מבינים ומתעסקים עם המערכת ואקום הזו..
התקלה השכיחה היא בעייה בצינורות ( משתחררות או נקרעות - עניין של כמה שקלים או רק חיבורם בחזרה..)
מעבר לזה יש גם בעיית קומפרסור לעיתים רחוקות יותר אבל גם קיימת - הקומפרסור מפסיק לעבוד או שהוא עדיין עובד אבל ״עייף״ ולא מספיק בשביל הלוקרים
קומפרסור - 500-700 ש״ח למשומש וחדש בסביבות 1200+- התקנה עצמית פשוטה
לוקרים בסביבות 1500-2000 לפני התקנה
אם אתה בקרית גת אוכל להסתכל ולעזור לך בנושא לפחות נוודא אם זה הקומפרסור הצינורות או משהו אחר...
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
אלדד לדעתי אתה טועה.
נכון שהשילוב מתבצע ע״י לחץ אויר (יש בדיפ׳ כמו קסטה כזו שמתנפחת ויוצרת לחץ ואז מתבצע השילוב ) אבל כאשר עוברים ללוקרים ידניים אז השילוב מתבצע ידני.... ולכן אין צורך בקומפרסור!
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
מומי אלדר לא אלדד.
כאשר עוברים ללוקרים ידניים אז בנסיעה 2x4 הצריות לא יסתובבו.
עדיין הוואקום הוא זה שמשלב את הדפרנציל, לדעתי ללא קומפרסור ולוקרים ידניים לא תפתר הבעיה.
תקרא את השרשור שצרפתי
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
למה בדיוק? אם עושים הסבה למערכת ידנית אז לא אמור להיות צורך בקומפרסור, כי עכשיו השילוב ידני וללא וואקום וכו׳
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
צריך קומפרסור כל עוד לא עשית הסבה כמו שמתואר בשרשור שהדבקית.
הקומפרסור נועל את הדפרנציל הקדמי
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
ברור שאם בסופו של דבר אני יעשה הסבה, אז עד הסוף.
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
מומי אלדר לא אלדד.
כאשר עוברים ללוקרים ידניים אז בנסיעה 2x4 הצריות לא יסתובבו.
עדיין הוואקום הוא זה שמשלב את הדפרנציל, לדעתי ללא קומפרסור ולוקרים ידניים לא תפתר הבעיה.
תקרא את השרשור שצרפתי
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
אני מבין שאתה מתכוון שאני אקרא את השרשור שנמצא בקישור, מחר אני יעבור על זה, לבינתיים מעניין אותי הקונקטור התקול ההוא, לבדוק את האופציה הזו, איך בדיוק בודקים אותה אם מישהו יוכל להסביר לי, אני אשמח.
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
אלדר סליחה...
קראתי את השרשור ואם תשים לב גם חלק מהתגובות שם הם שלי...
אני בטוח שאם עוברים ללוקרים ידניים אין צורך בקומפרסור - זה נאמר לי בזמנו ע״י אמנון - גם כשהיתה לי בעיה בקומפרסור וגם ששברתי ביצה.. וחשבתי להחליף לסרן ברזל ועם ברזל רק לוקרים ידניים...
אז הייתי אצל אמנון איזה פעם פעמיים דיברנו וחשבנו על השדרוג הזה - אבל הגענו לסכום גבוה מדי אז ויתרתי וופשוט למדתי לנהוג עם סרן
אלומיניום והייתי גם בחול אז קניתי משם את ה קומפרסור.. יצא זול יותר..
אוזן - תתחיל בזה שתעקוב אחרי הצינורית שיוצאת מהסרן ומתחברת לקומפרסור אחכ תבדוק עם קומפרסור אחר אחכ תיגש לקונקטור תתחיל מהקל אל הקשה..
תעדכן.
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
בסרן ברזל עושים כבר את ההסבה לדפרנציל של ויטרה,ולכן אין צורך בקומפרסור.
הלוקרים הידניים נועלים את הצריה ולא את בית הדפרנציל.
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
טוב, לאחר הבנת המערכת לעומק, הוחלט לא לעשות את ההסבה, זה סיבוך לא קטן.
שאלה אחרת נשאלת, ידע של עלות קלאץ'? מחוייב לקנות מחר, אז מחירים פה בארץ, בסוזוקי או בכלל, אני מאשדוד.
ועלות שיפוץ אלטרנטור? או קניית אלטרנטור משופץ?
מה המחירים, תודה מראש ידידים.
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
מנצל את השרשור לקבלת הבנה טובה יותר של מנגנון הנעילה...
כאשר משלבים טרנספר למצב 4x4, קורים הדברים הבאים:
ידית טרנספר מעבירה פיקוד למחשב
המחשב מפעיל משאבת אוויר
כאשר נבנה מספיק לחץ, נורית 4x4 נדלקת
הלחץ הנ"ל מנפח דיאפרגמה בדיפרנציאל, שתפקידה לשלב את הדיפרנציאל עם הציריות. זו לא נעילת דיפרנציאל! רק שילוב של הציריות לדיפרנציאל.
אם ברצוני לשים לוקרים ידניים, הדבר היחיד שארוויח זה ככל הנראה בלאי קטן יותר וצריכת דלק מעט טובה במצב רגיל, 4x2.
עדיין צריך את כל מערכת האוויר לשם נסיעה ב4x4
צודק עד כאן?
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
כמעט...
ידית טרנספר מעבירה חשמל לקומפרסור...לא למחשב
בגרנד ויטרה הציריות מסתובבות באופן קבוע גם במצב 2x4.... השילוב של ה 4x4 מתבצע רק בתוך הביצה - יש שם מן קסטה קפיצית כזו שרק אחרי שנכנס לשם אויר היא נפתחת וגורמת לשילוב 4x4...
אם תשים לוקרים ידניים הבלאי בציריות יהיו פחות כי אז הנעילה באמת תתבצע דרך הציריות ולא בתוך הביצה... כלומר הציריות יסתובבו רק במצב שילוב 4x4..
וגם לא תצטרך לסבול את המערכת וואקום הזו - שיש איתה לא מעט בעיות בתכלס אבל אחרי שאתה בין אותה היא בסהכ בסדר...
אהה כן,.. וכשתרצה לשלב או לנתק 4x4 תצטרך לרדת מהרכב....
אוזן - מה נסגר עם המערכת שלך בדקת איפה הבעייה אם בצינורות או אם בקומפרסור ?
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ofer_b
זו לא נעילת דיפרנציאל! רק שילוב של הציריות לדיפרנציאל.
אם ברצוני לשים לוקרים ידניים, הדבר היחיד שארוויח זה ככל הנראה בלאי קטן יותר וצריכת דלק מעט טובה במצב רגיל, 4x2.
עדיין צריך את כל מערכת האוויר לשם נסיעה ב4x4
צודק עד כאן?
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
צודק 100% וזה לא משנה אם זה מחשב או חשמל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
momi-r
כמעט...
אם תשים לוקרים ידניים הבלאי בציריות יהיו פחות כי אז הנעילה באמת תתבצע דרך הציריות ולא בתוך הביצה... כלומר הציריות יסתובבו רק במצב שילוב 4x4..
וגם לא תצטרך לסבול את המערכת וואקום הזו - שיש איתה לא מעט בעיות בתכלס אבל אחרי שאתה בין אותה היא בסהכ בסדר...
אהה כן,.. וכשתרצה לשלב או לנתק 4x4 תצטרך לרדת מהרכב....
איך בדיוק הוא לא יצטרך את המערכת וואקום? למה אתה סתם מטעה כל פעם מחדש בנושא הזה?
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אוזן
טוב, לאחר הבנת המערכת לעומק, הוחלט לא לעשות את ההסבה, זה סיבוך לא קטן.
איפה הסיבוך? לפרק פלאנג'ים 5דק' להרכיב לוקרים עוד 5דק' ?
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
momi-r
אם תשים לוקרים ידניים הבלאי בציריות יהיו פחות כי אז הנעילה באמת תתבצע דרך הציריות ולא בתוך הביצה... כלומר הציריות יסתובבו רק במצב שילוב 4x4..
וגם לא תצטרך לסבול את המערכת וואקום הזו - שיש איתה לא מעט בעיות בתכלס אבל אחרי שאתה בין אותה היא בסהכ בסדר...
אהה כן,.. וכשתרצה לשלב או לנתק 4x4 תצטרך לרדת מהרכב....
ברור שיצטרך לסבול את מערכת הוואקום, גם עם לוקרים ידניים. עם לוקרים ידניים יהיה ניתוק בשתי מקומות. גם בביצה וגם בנאבה. וכדי לשלב 4#4 יצטרך לשלב את שניהם.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
אור אין שום סיבוך. 5 דקות עבודה לפרק את הפלאנג׳ים ולשים לוקרים ידניים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
להבנתי, יש כאלה שבשביל לבטל את המערכת ואקום לגמרי, פותחים את הדיפרנציאל ופשוט שמים אזיקון שילחץ על הדיאפרגמה. כך אין צורך בלחץ אוויר, אבל הבנתי שיכולים עדיין להיות בעיות בגלל שזה משולב ונעול כל הזמן. אולי במצב כזה זה עוד יתרון ללוקרים ידניים.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
זה לא העניין של לשים לוקרים ידניים, ההסבה שרציתי לעשות זה לפרק את כל מערכת הוואקום ולהרכיב לוקרים ידניים במקום.
מה ייתן לי להשאיר את מערכת הוואקום ולהחליף ללוקרים ידניים? חוץ מחיסכון בדלק.
העצלנות של לרדת מהרכב לא כ״כ אכפת לי, ואם תחשבו על זה, ככה או ככה יורדים מהרכב להוריד אוויר.
אגב, הבעיה זה לא בלוקרים, הרכב נמצא כרגע בשיפוץ תיבת העברה.
אתמול הרכב נכנס למוסך (סוזוקי) על מנת לבדוק את הבעיה, וזה מה שמצאו.
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
benza
איך בדיוק הוא לא יצטרך את המערכת וואקום? למה אתה סתם מטעה כל פעם מחדש בנושא הזה?
לפני כמה שנים טובות שברתי ביצה בגרנד ויטרה שהייתה לי... ואחרי כמה חודשים הייתה לי בעיה בקומפרסור שגרמה אחכ לבעיה בקסטה/דיאפרגמה בתוך הביצה...
מי שטיפל בזה היה אמנון - ואני מקווה שאתה מכיר את אמנון - ובזמנו בגלל שסבלתי מהמערכת וואקום הזו כמה פעמים וגם מהשבר בביצה רציתי להחליף גם לסרן ברזל וגם ללוקרים ידניים (עם סרן ברזל חייב לוקרים ידניים) ואז שאלתי את אמנון איך מתפטרים מכל מערכת הוואקום הזו ומכל הצרות שנתקלתי בהם אז... ומה שכתבתי קודם זו הייתה התשובה. של אמנון בזמנו. בוודאות אמר תחליף לסרן ברזל עם לוקרים ידניים ואין יותר לא קומפרסור ולא מערכת וואקום.... על הדרך קיבלתי הסבר איך בדיוק עובדת כל המערכת שילוב 4x4 בגרנד ויטרה עם כל המסביב כולל הסבר וראיית החלקים בתוך הביצה...על חי כמו שאומרים...
יכול להיות שיש איזה קומבינה כמו שכתבו כאן ששמים אייקון או משהו אחר כדי לדאוג שהקסטה תישאר פתוחה או משהו כזה...
בזמנו אחרי שנתקלתי בבעיה כמה פעמים עם הסרן ומערכת הוואקום נוכחתי לדעת שמעט מאוד אנשים מבינים בכלל את המערכת וואקום שבגרנד ויטרה ואפילו מעדיפים לא לגעת היחידי שהראה בקיאות רבה ובעיניים עצומות עוד לפני שראה את הרכב פתר את הבעייה ונתן תשובות חד משמעיות והראה גם מקצועיות רבה בנושא היה אמנון שטיפל ברכב ומאז שמורה לו אצלי בלב פינה של מקצועיות רבה ואבחנה הכי מקצועית שנתקלתי בה - ותאמין לי שבדקתי הרבה אנשים ומקומות לפני שהגעתי לאמנון..
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אוזן
זה לא העניין של לשים לוקרים ידניים, ההסבה שרציתי לעשות זה לפרק את כל מערכת הוואקום ולהרכיב לוקרים ידניים במקום.
מה ייתן לי להשאיר את מערכת הוואקום ולהחליף ללוקרים ידניים? חוץ מחיסכון בדלק.
העצלנות של לרדת מהרכב לא כ״כ אכפת לי, ואם תחשבו על זה, ככה או ככה יורדים מהרכב להוריד אוויר.
אגב, הבעיה זה לא בלוקרים, הרכב נמצא כרגע בשיפוץ תיבת העברה.
אתמול הרכב נכנס למוסך (סוזוקי) על מנת לבדוק את הבעיה, וזה מה שמצאו.
לדעתי הכי פשוט - תרים טלפון לאמנון דבר איתו תתייעץ איתו ותקבל תשובות חד משמעיות והכי מקצועיות שיש
במקום כל מיני השערות פה בפורום בנושא שהא קצת מסובך ולא ברור .
אמנון - 052-259-0207
גילוי נאות - אין לי שום קשר עם אמנון ואין לי כל רווח מהפרסום שאני עושה כאן לאמנון - פשוט שנתקלתי בו בעבר נהניתי מהמקצועיות של הבחור כמה וכמה פעמים.
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
היחידי שמעלה פה השערות ולא מבין זה אתה.
כשמחליפים לסרן ברזל, מחליפים גם לביצה של דור ישן יותר. בביצה כזו אין ניתוק בתוך הדיפרנציאל=כאשר מגיע כוח מהגלגל או מהדרייבשאפט, הכל כולל הכל מסתובב והסיבוב יוצא מהדרייבשאפט או מהגלגל בהתאמה.
בהחלפה כזו שמים לוקרים ידניים כדי לא ליצור מצב שנסיעה ב2#4 מסובבת את כל המעאכת עד תיבת ההעברה, ויוצרת עומס ובלאי מיותר למכלולים.
הבחור פה לא רוצה להחליף לסרן ברזל, כבד עליו, ולכן הלוקרים יהיו עבורו כוסות רוח למת.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
צודק לחלוטין.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
-
תגובה: גראנד ויטרה 2001, קצרה, מתכנן מעבר ללוקרים ידניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
OFF-RoaD
היחידי שמעלה פה השערות ולא מבין זה אתה.
כשמחליפים לסרן ברזל, מחליפים גם לביצה של דור ישן יותר. בביצה כזו אין ניתוק בתוך הדיפרנציאל=כאשר מגיע כוח מהגלגל או מהדרייבשאפט, הכל כולל הכל מסתובב והסיבוב יוצא מהדרייבשאפט או מהגלגל בהתאמה.
בהחלפה כזו שמים לוקרים ידניים כדי לא ליצור מצב שנסיעה ב2#4 מסובבת את כל המעאכת עד תיבת ההעברה, ויוצרת עומס ובלאי מיותר למכלולים.
הבחור פה לא רוצה להחליף לסרן ברזל, כבד עליו, ולכן הלוקרים יהיו עבורו כוסות רוח למת.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
נראה לי מי שלא מבין זה אתה.
עכשיו סיימתי שיחה עם אמנון רק בגלל כל הספקות כאן - התשובה חד משמעית !
יש 2 מקרים :
1-אפשר להשתמש בלוקרים ידניים גם בלי להחליף לסרן ברזל .כלומר סרן אלומיניום ולוקרים ידניים.
2-אפשר להחליף לסרן ברזל ושם בכל מקרה חייב לוקרים ידניים. יש 2 אופציות של סרן ברזל 1.של ויטרה דגם ישן או 2. סרן חדש מזוקי פרו או מישהו אחר שמייצר..
ב 2 המקרים כל מערכת הוואקום מתבטלת לחלוטין ואין בה כל צורך !!!
השינויים הם החלפת הסאטאליטיים בביצה ושינוי בחשמל כדי שיהיה חיווי ל 4X4 וכמובן החלפת הלוקרים....
בביצה השילוב נשאר קבוע , השילוב מתבצע בלוקרים הידניים שנועלים את הציריות וכמובן בטרנספר .
מי שלא בטוח במה שהוא אומר שלא יגיב. סתם טועה ומטעה.....