-
חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
בתור אחד שמשתדל לעשות טיפולים לבד ומתבסס בעיקר על חלפים לא מקוריים איך אני יכול לדעת מה איכות החלפים שאותם אני קונה?
לדוגמא - רפידות ברקסים - הרפידות האחוריות הן של http://www.icerbrakes.com/en/web/seccion.asp, יצרן שאין לי מושג מיהו ואם בכלל הוא איכותי או לא...על המוצר כתוב E9 ו-90R שנראה כי מדובר בתקנים מסויים - בחיפוש לא ממש מצאתי מידע
הרפידות הקדמיות הן של http://www.remsa.com/ ושם כבר כתוב E1 90R
המשותף לשני החברות הללו שלפחות להן יש אתר רשמי (לא שאני מאמין לכל אחד שכותב על עצמו שהוא עומד בכל התקנים) יצוגי ו"מרשים"
לפילטר שמן של RABBIT מבית KANGNAM אני לא מוצא שום דבר ברשת וגם לפילטר אוויר שלWP...
בקיצור, איך אנחנו כצרכנים יכולים לדעת שמה שמוכרים לנו בחנויות זה לא המיץ של הזבל?
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
במקרה פתחתי היום שלושה מסנני שמן. אחד מקורי ושניים תחליפיים.
שטח הנייר במסנן התחליפי מגיע לכדי 53 אחוז משטח הנייר במקורי. הדבק שמדביק את הנייר לפח שמסביבו במסנן התחליפי בחלקו התפורר ובחלקו לא היה, או שאולי לא ראיתי אותו כי הוא התפורר והמשיך בדרכו למיסבי המנוע. הנייר באחד מהמסננים התחליפיים היה מעוך וקרוע וכשנגעתי בו הוא התפורר לעשרות פיסות. הנייר במסנן התחליפי השני סתם היה קל להפרדה מהפח ביד ואילו את הנייר במסנן המקורי הייתי צריך למשוך בעוצמה עם פלאייר כדי להפריד מהמסנן. מעברי השמן במסנני המקורי הם חורים בקוטר של חמישה מ"מ ואילו במסננים התחליפיים מדובר בחריצים דקים בפח.
תמיד שמתי בהיילקס מסנן מקורי. היום אני מבין עוד יותר טוב למה.
גילוי נאות: אני עובד אצל יבואן רכב, אם כי לצערי אני לא רואה אחוזים ממכירת החלפים ):
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
תן לי בבקשה סיבה אחת טובה/הגיונית/מניחה את הדעת לקניית פילטר שמן לא מקורי?
גם לי יש רכב כמו שלך, הפילטר המקורי עולה 80 שח, בהזמנה מרוכזת באינטרנט אפשר להשיג אפילו בפחות.
איזו סיבה מספיק טובה להתעסקות יש בחסכון של 20 שח ברכיב כזה חשוב?
לא ברור.
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
בקיצור, איך אנחנו כצרכנים יכולים לדעת שמה שמוכרים לנו בחנויות זה לא המיץ של הזבל?[/QUOTE]
אתה יכול להיות בטוח, שבמקרים שתיארת מכרו לך את האמא של המיץ של הזבל.
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
עד היום הפילטר שמן היה מקורי וגם פילטר האוויר.. בכל הרכבים שלי, פשוט כי ככה יצא. היום קניתי בחנות אחרת כי כבר הייתי מולה לטובת משהו אחר והם לא מחזיקים את המקורי, אני לא עושה זאת מטעמים כספיים, אני אפילו לא יודע מה ההבדלים במחיר בינהם...
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
הגבתי קצת בגסות אבל זה היה בהומור כן?
לא הייתי לוקח סיכון בפילטר שמן, אם לא כלכלית אז איזה עוד סיבה יש?
גם לא ברפידות ברקס.
אני פשוט לא רואה סיבה מספיק הגיונית.
לא חוסך בזה, לא מחפף בזה, לא מתעסק עם זה. שם מקורי וזהו, ראש נקי.
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
בחנות שאני בדרך כלל קונה יש פילטר שמן מקורי ופילטר אוויר מקורי, השאר תחלפיים. תאמת, מעולם לא ניגשתי למוסך היבואן (הילוך שישי) לקנות חלפים לטיפול, אחרי שבררתי שם פעם מחירי גומיות למכסה שסתומים ונפלה לי הלסת, הזמנתי בכל זאת ואני עדיין מחכה שיתקשרו להודיע שהגיע (זה היה לפני חצי שנה, מאז כבר הייתי שם להזכיר להם).
נגיד ונושא הפילטרים מובן. מה דעתכם על יצרני רפידות תחלפיים?
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
גם גומייה למכסה שסתומים יצא לי להחליף, (במסגרת החלפת גומיות שונות) השגתי את המקורית כמובן, באינטרנט, מאתר שנקרא amayma
המחיר כולל המשלוח והמעמ היה חצי מהמחיר בארץ. עד לדלת, עם שליח.
והאתר הזה יקר יחסית, במקרים אחרים כאשר יש לי את ה p.n אני מזמין מאיביי או אתרים אמריקאים,אפילו זולים יותר.ומגיע למוסכניק שלי עם הכל מסודר.
הכל מקורי בלבד.
פשוט.
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
ואני שמעתי שמישהו כאן באתר היה מספיק שרוט כדי לפרום ולספור את הדפים של פילטר אויר מקורי מול תחליפי.
הבדל ויזואלי שקשה לראות, אבל במספרים מאד ברור לרעת הפילטר התחליפי.
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
הדיון הזה מאוד מעניין!
שנים אמרו לי לקנות פילטרים שמן ואוויר מקוריים. ועשיתי כך. למרות שבחלק מהרכבים שהיו לי ההבדל היה די משמעותי.
בעיקר אצל יצרנים גרמנים.
אבל בברקסים למשל- מה זה משנה? יבלום פחות טוב? ישחק יותר? זה מהותי?
מה הכלים שלנו כצרכנים לדעת מה טיב החלפים שאנחנו קונים?
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
גם בברקסים זה משנה...
נתחיל בזה שהרכב עוצר פחות טוב, לא משהו בטיחותי אבל בהחלט מורגש.
נמשיך בזה שהרפידה נשחקת הרבה יותר מהר.
נסיים בזה שהיא שוחקת את צלחת הבלמים.
חלקי חילוף איכותיים הם אכן בעיה במדינתנו הקטנטונת.
יש הרבה זבל וחיקויים מסתובבים בשוק.
עם זה לא כל תחליפי הוא זבל. לפעמים התחליפי הוא oem ללא חותמת היצרן.
אם יש לך ניסיון אפשר אולי לזהות זבל.
סימן זיהוי די ברור הוא מחיר מאוד מאוד נמוך, אבל גם זה לא תמיד נכון.
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
ראוי לציין ששני המסננים התחליפיים שבתמונה שהעליתי קודם נלקחו ממנועים שנשחקו עד כדי צורך בהחלפת מנוע למנוע חדש והם בקילומטראז' של כ60000 בלבד.
-
נשחקו רק בגלל שהפילטר לא אסף את המתכת אלא נתן לה להמשיך למנוע?
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
זה נסיבתי, אבל להערכתי התשובה חיובית. גם תוצאות המעבדה של דגימות השמן מראות ערכים גבוהים מהרגיל של חול ומתכות אבל זו התוצאה של המנוע השחוק או הסיבה לשחיקה? אפשר גם לטעון שזו תוצאה של מסנן אוויר תחליפי, שמנים זבליים, החלפת שמן שלא במועדה או שלא נעשתה כלל וכו'. בשביל לבודד את אשמת מסנן השמן הבלעדית צריך שכל שאר הפרמטרים יהיו פיקס.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
עובי של חמישה קיפולי נייר. המקורי באמצע.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
תודה רבה חנן.
בדיקה מושקעת ומאוד מאירת עיניים.
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
בחנות שאני בדרך כלל קונה יש פילטר שמן מקורי ופילטר אוויר מקורי, השאר תחלפיים. תאמת, מעולם לא ניגשתי למוסך היבואן (הילוך שישי) לקנות חלפים לטיפול, אחרי שבררתי שם פעם מחירי גומיות למכסה שסתומים ונפלה לי הלסת, הזמנתי בכל זאת ואני עדיין מחכה שיתקשרו להודיע שהגיע (זה היה לפני חצי שנה, מאז כבר הייתי שם להזכיר להם).
נגיד ונושא הפילטרים מובן. מה דעתכם על יצרני רפידות תחלפיים?
תלוי איזה חלק ומאיזה יצרן.
גם צמיגים למשל יש זבל ויש איכותיים. לא זכור לי שמישהו מתעקש פה להמליץ דווקא על הצמיגים המקוריים.
כן מתעקשים פה להמליץ על צמיגים מיצרן איכותי ובעל מוניטין.
ישנן רפידות בלמים הרבה יותר איכותיות מהרפידות שהיצרן בחר משיקולים שונים.
ישנם שמנים, פלאגים פילטרים מאוד איכותיים ואני לא רואה סיבה שלא להשתמש בהם.
וישנו כמובן זבל לרוב.
כקו הנחיה כללי, אם אינך מבין לך על בטוח כלומר מקורי.
-
יופי... על זה אני מדבר... איך אני סתם אחד יכול "להבין"?
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
אני חושש לבעיה אחרת.
האם החלק ה"מקורי" לכאורה שאנחנו רוכשים הוא אכן מקורי ולא זיוף?... בסין מזייפים כל דבר.
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
אם אתה קונה את החלף ישירות מיבואן הרכב נראה לי שאתה יכול להיות שקט לחלוטין. גם ככה הוא מרוויח מאות אחוזים על החלפים, הוא מחויב לאחריות ארוכת טווח על החלפים וגם מקבל אותה מיצרן הרכב. בזמן תביעת אחריות הוא מחויב להראות ליצרן חשבונית קנייה. יצרן הרכב מתגמל אותו לפי קניית חלפים. כל הסיבות האלו גורמות לכך, לעניות דעתי, שלא יהיה לו אינטרס למכור זיופים.
אם אתה קונה את החלף ממוסך ברשת יבואן הרכב, גם כאן יש מספיק סיבות לבעלי המוסך לא להתעסק עם זיופים, כגון נושא אחריות החלפים המקוריים שהוא מחויב להם, מחויבות להציג קנייה מהיבואן בעת תביעת אחריות, מחויבות לאחוזי קניית חלפים מהיבואן, תגמול בהתאם, קנסות על אי עמידה ביעדי אחוזים של חלפים מקוריים וכו'. אני קונה חלפים להיילקס ממוסך מורשה ברשת טויוטה ואני מרגיש די בטוח מהכיוון הזה.
לגבי קנייה מיבואנים מקבילים אין לי מושג. אם אתה קונה מהם, בהצלחה.
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
חנן,
האם איכות ח״ח שנמכרים על ידי היבואנים הם באותה האיכות מהם מורכב הרכב?
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
או שאני לא מבין את השאלה או שהיא מוזרה.
מדובר באותם חלפים בדיוק - מן הסתם הם באותה איכות.
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
אני אסייג את עצמי: יש מצבים שבהם היצרן מחליף ספק לאחר תחילת ייצור הרכב. לפחות במקרים שאני מכיר זה נעשה עקב גילוי תקלה סדרתית בחלפים מהספק המקורי ולכן כשאתה קונה חלף שכבר יוצר ע"י הספק החדש, אתה מקבל חלק טוב יותר.
לא מוכרים לי מקרים שבהם המצב הוא הפוך: שהספק החדש מייצר חלפים פחות טובים.
עם זאת, תיאורטית, אני מניח שמצב כזה הוא אפשרי. אני לא נתקלתי במקרה כזה.
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אני חושש לבעיה אחרת.
האם החלק ה"מקורי" לכאורה שאנחנו רוכשים הוא אכן מקורי ולא זיוף?... בסין מזייפים כל דבר.
תקנה מהיבואן הרשמי..
או ממפיצים שמביאים את החלפים מהמחסן של היבואן, בהרבה מקרים עם הנחה קטנה ביחס לדלפק היבואן.
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
תודה.
ענית למה שהתכוונתי.
JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
אני קונה למאזדה שלי חלפים מקוריים מחנות ח.ח רגילה
פילטר שמן ופלאגים מקוריים שמן איכותי ופילטר אויר איכותי
בעלות סופית של אולי 50/80 שקל הבדל מחלפים "לא ידועים"
שווה את השקט..
שלא נדבר על הסופה שאני מקפיד לקנות רק חלפים מקוריים או "מומלצים"
בכל מקרה לא נראה לי שתוכל לדעת אם החלפים התחליפיים
הם מדרום סין או מצפון סין
-
אני אולי יצחיק פה כמה אנשים אבל... זה לא תפקידו של משרד התחבורה לפקח על איכות החלפים? ולוודא שנגיד הברקסים שנמכרים בחנויות יהיו כאלה שעומדים בתקנים מסויימים וכו?
-
תגובה: חלפים תחליפיים, איכות ותקנים
לגבי קניה ברשת - ברוב המקרים אין אפשרות לדעת.
הרבה מאד חלפים מקוטלגים תחת השם המפוצץ: OEM ובאותיות קטנות אפילו כותבים "באיכות המשתווה או עולה על חלק מקורי" (לא זוכר את הניסוח המדוייק באנגלית כרגע), ובפועל אתה מקבל חלק שבמקרה הטוב יחזיק מעמד עד שיגיע החלק המקורי שתזמין במקומו.
הפתרון הוא כמו שאמרו - או מקורי, או אם יש לך נסיון ספציפי עם חלק/חברה מוכרים.
(באופנועים למשל אני משתמש בפילטרים של hilo-filtro, במייסבים רואה איזו חברה מייצרת את המקורי ומזמין מהחברה עצמה (koyo,nsk,skf) וכו'...).
בפילטרים בג'יפ, נכון להיום - רק מקורי.
-
העלילה מסתבכת... קפצתי להילוך שישי בראשון לציון. ביקשתי לקנות פילטר שמן מקורי, התשובה הייתה "לא מוכרים חלקי טיפול" מותר להם להחליט ככה? איפה אני מוצא פילטר מקוקי לפאגרו 2.8 ?