-
איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
אני מתעניין לגבי גרירת קרוואן גדול.יותר מ 700 ק"ג.
תכיפות הגרירה אם זה משנה , 4-3 בחודש , ברחבי הארץ .
מחפש רכב שאמור כעקרון להיות לטובת הנושא הזה , עם כמובן יכולת שימוש מנהלית בין לבין.
הכי חשוב שזה יהיה רכב שיכול להתמודד עם המשקל .
התקציב הוא דל , מה הכוונה , הרכב הכי זול שיכול לעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר.
מכיוון שמדובר בנסיעות בכל רחבי הארץ , הייתי רוצה שתתנו התייחסות גם לצריכת דלק בגרירה .
אני חשבתי על היילקס / סונומה / ברלינגו / ספארי .אשמח אם תגידו לי אם הם מסוגלים או לא , ואם לא הם ויש אחרים מצוין .
תודה מראש לכל העונים
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
שלום מניסיוני איסוזו איפון מ98 וקדימה יכול להתאים לך הכוונה לרכב4x2
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
ראשית, רכב עם הנעה לכל הגלגלים עדיף, כיוון שיש לו את עודף האחיזה הדרוש כדי לגרור משקולת גם בשיפועים אפילו מתונים ששני גלגלים בלבד יתקשו לספק.
שנית, חשןב להבין מה המשקל של הנגרר. משקל אמיתי ולא מה שיצרן הקרוואנים אומר. כלומר עם מים, ומצברים, וריהוט... זה יכול להיות מאות קילוגרמים.
אז נוכל לעזור.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
להבנתי אם כבר 2X4 אז במקרה הזה עדיף רכב הנעה אחורית (לא ברלינגו)
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
אל תשכח שבישראל אתה חי.
זו לא רק שאלה של "האם מסוגל לגרור" אלא בעיקר "האם מורשה לגרור"... לכן אני כבר מזהיר אותך - לא להקל בזה ראש.
התקנות מאוד לא ברורות - השוטרים עצמם מתקשים להבין את נוסח החוק המדויק ולכן כל שוטר מפרשן את זה אחרת.
בשורה התחתונה, בכמעט כל נסיעה יש סיכוי להיעצר לבדיקה.
באירופה גם פרייבטים גוררים קרוואנים כאלה, אבל בישראל לא בטוח שמותר להם.
בהנחה שמותר, הייתי ממליץ לך על וולבו ישנה - 740 או 940. עגלה גדולה, כבדה ואיטית עם הנעה אחורית. אוטו אמין ביותר, נוח מאוד ועולה גרושים.
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
ציין בבקשה משקל כולל רישמי (מרשיון הרכב) של הקרוואן.
אם אתה יכול, נסה להעריך, או מוטב לשקול, את משקלו בפועל.
יש לקחת בחשבון גם את רוחב הקרוואן - אסור שיעלה על 20 ס״מ מרוחב הרכב הגורר.
לבסוף, הגדר מהו תקציב דל (5000? 30000? 250000?).
על סמך הנתונים האלה אפשר לתת לך עצות מדוייקות יותר.
בעז
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
בוזי
ציין בבקשה משקל כולל רישמי (מרשיון הרכב) של הקרוואן.
אם אתה יכול, נסה להעריך, או מוטב לשקול, את משקלו בפועל.
יש לקחת בחשבון גם את רוחב הקרוואן - אסור שיעלה על 20 ס״מ מרוחב הרכב הגורר.
לבסוף, הגדר מהו תקציב דל (5000? 30000? 250000?).
על סמך הנתונים האלה אפשר לתת לך עצות מדוייקות יותר.
בעז
היי בוזי,
יש לי נתונים טכניים "רישמיים" שהיצרן מפרסם באינטרנט , אין לי עדיין קראוון כי אני צריך לדעת מה יכול לגרור אותו .
משקל עצמי - 712 ק"ג
משקל כולל - 750 ק"ג
רוחב כללי - 207
גובה כולל 258 ס"מ
אורך כולל - 524 ס"מ
תקציב דל אני מדבר על עד 40 אלף .לרכב נטו.
השאיפה שלי היא טנדר ,שלא ירד מתחת ל1:7 בצריכת דלק.
אני חשבתי על היילקס , אבל אין לי מושג אם הוא עומד בעומס.
אולי עדיף נוואדה או סיירה אבל אני לא מכיר אותם.
תודה לך ולכל העוזרים .
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
עזוב נתונים רשמיים. קרוואן של 750 משקל כולל ו712 משקל עצמי?
מה עם מים? ריהוט? מערכת סולארית ומצברים? הגעתי ל 900 קילו לפני ששמים במקרר שוקו.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
היילקס?
יזיז את זה מהמקום, אבל לא יעבור 70-80 קמ"ש במקרה הטוב.
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
בתקציב הזה מדובר על היילקס נטול טורבו, ולמרות שהמשקל שציינת קרוב למשקל העמסה הרגיל של הרכב.
היילקס מסוגל לנסוע בסדר גמור עם המשקל הזה, בכביש פתוח בלי שיפועים.
בכל מה שהוא לא מישור, תמצא את עצמך בוחש בהילוכים. ובשיפועים זה כבר זחילה בהילוך שני-שלישי במקרה הכי טוב.
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
עזוב נתונים רשמיים. קרוואן של 750 משקל כולל ו712 משקל עצמי?
מה עם מים? ריהוט? מערכת סולארית ומצברים? הגעתי ל 900 קילו לפני ששמים במקרר שוקו.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
אסף אני לקחתי את הנתונים מכאן :
http://www.laofek.co.il/%D7%A7%D7%A8...7%AAAviva.aspx
הדגם הראשון 350L.
כזה אני חושב לקנות . אני חושב שהוא מגיע עם הציוד שמופיע בתמונה , ואם כן אז אולי המשקל שלהם הוא כולל . אני מניח שזה משקל יבש ,בלי נוזלים .
בכל אופן אני לא מבין בזה כלום בגלל זה אני שואל אתכם ,אתה אומר 900 קילו ,סבבה זורם איתך ,900 קילו .מה מזיז 900 קילו ומתאים לתקציב שלי .
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
היילקס?
יזיז את זה מהמקום, אבל לא יעבור 70-80 קמ"ש במקרה הטוב.
אז מה השלב הבא באפשרויות ?
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
בתקציב הזה מדובר על היילקס נטול טורבו, ולמרות שהמשקל שציינת קרוב למשקל העמסה הרגיל של הרכב.
היילקס מסוגל לנסוע בסדר גמור עם המשקל הזה, בכביש פתוח בלי שיפועים.
בכל מה שהוא לא מישור, תמצא את עצמך בוחש בהילוכים. ובשיפועים זה כבר זחילה בהילוך שני-שלישי במקרה הכי טוב.
אתה מתכוון לשני-שלישי LOW?............
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
סונומה הוא טנדר חזק וזול וימשוך את הקרוון יפה מאוד.
חסרונות: שתיין (בנזין) ויכול להסיע 2 נוסעים בלבד (כולל נהג).
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
בתקציב הזה מדובר על היילקס נטול טורבו, ולמרות שהמשקל שציינת קרוב למשקל העמסה הרגיל של הרכב.
היילקס מסוגל לנסוע בסדר גמור עם המשקל הזה, בכביש פתוח בלי שיפועים.
בכל מה שהוא לא מישור, תמצא את עצמך בוחש בהילוכים. ובשיפועים זה כבר זחילה בהילוך שני-שלישי במקרה הכי טוב.
היי דורון , קודם כל היילקס בלי טורבו זה הדגמים היותר אמינים לא ?
אני לא ממהר לשום מקום , יחד אם זה , ממש לא רוצה לטחון את האוטו ...
אני מניח שכשאתה נוסע עם כזאת גיבנת מאחורה , אתה לא נוסע מהר , שוב אין לי נסיון עם יותר מאשר עגלות נגררות.
אם הבנתי נכון מהתגובה שלך, אתה אומר היילקס נטול טורבו , יכול להתמודד עם זה פיזית , כל עוד נשארים לא עולים עליות ..?
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
סונומה הוא טנדר חזק וזול וימשוך את הקרוון יפה מאוד.
חסרונות: שתיין (בנזין) ויכול להסיע 2 נוסעים בלבד (כולל נהג).
כן גם אני חשבתי על אופציה של סונומה ,וכנראה שזו האופציה הטובה ביותר (מבחינת מנוע / מחיר לתקציב ).
הבעיה היחידה היא הדלק שאני מניח שאם אני אהיה ב 1:5 אני אהיה במצב טוב.
מצד שני אפשר למצוא סונומות בזול .אבל טוב לקבל חיזוק שסונומה תעשה את העבודה .
וכן מגבלה של 2 נוסעים זה גם קצת באסה ..
מה עם הסיירה / נוואדה ?
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
אם אתה מחפש טנדר מיצובישי מאגנום יכול להיות אופצייה טובה יש לי חבר שגורר איתו קראוונים יותר גדולים מ 4x2
לי יש קראוון 4x2 ששוקל 750 קילו ואני גורר אותו עם איסוזו טרופר בלי בעיה וזאת גם אופצייה לא רעה לרכב זול
בהצלחה אמנון
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
סיירה - כמו סונומה רק יותר. יותר גדול, יותר חזק, יותר שתיין. לא ירגיש בכלל את הקרוואן הזה, וגם מתאים לרשיון נהיגה רגיל. אבל עדיין ישתה לך 4-5 ק"מ/ליטר. בקבינה נכנסים 2 מבוגרים וילד.
נוואדה - כמו סיירה אבל טורבו דיזל. עוד יותר גדול (קבינה וחצי שלא מספיקה למשפחה) ובאמת מתאים לגרירות, קצת יותר חסכוני.
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
caspi
היי דורון , קודם כל היילקס בלי טורבו זה הדגמים היותר אמינים לא ?
אני לא ממהר לשום מקום , יחד אם זה , ממש לא רוצה לטחון את האוטו ...
אני מניח שכשאתה נוסע עם כזאת גיבנת מאחורה , אתה לא נוסע מהר , שוב אין לי נסיון עם יותר מאשר עגלות נגררות.
אם הבנתי נכון מהתגובה שלך, אתה אומר היילקס נטול טורבו , יכול להתמודד עם זה פיזית , כל עוד נשארים לא עולים עליות ..?
יכול, וכבר נסעתי עם היילקס מועמס ב-800 קג למשקל העמסה מירבי.
ונכון, הוא יגרור מה שאתה מתכנן, אבל בקצב אפריקה.. האצה איטית ועליות שביום רגיל אתה עושה בחמישי-רביעי יהיו בהילוך שלישי/שני, ולאורך זמן זה מתיש לדעתי.
יש כאן כמה שעבדו/עובדים עם היילקס ונגררים כבדים.
חכה לחוות דעת מהם.
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
אני חושב שזה די חשוב שהרכב הגורר היה בעל הנעה 4X4.
וזה רק בגלל שלפעמים רכב כזה יכול לשפר בהרבה פעמים את המיקום.
לפעמים עוד 100 מטר מעבר למקום שבוא נעצרו כולם יכול לתת מיקום טוב בהרבה מבחינת שהייה.
מעבר לזה שאני מתאר לעצמי שרוב המקומות בהם לנים לא תמיד כבושות, בשביל חצץ שאתה רתום לנגרר כזה לא צריך הרבה כדי לא לצאת משם עצמאית, מספיק מעט שיפוע.
מניסיון עם היילקס אני לא היתי בוחר בוא למשימה, גם אם אתה לא ממהר הנסיעה איתו שהוא עמוס פשוט מתישה. (גם שהוא לא עמוס:rolleyes:)
מצד שאני מניסיון עם איפון (שלא היה טוב כמו ההילקס מבחינת אמינות) היתי בוחר באיפון, מנוע חזק בהרבה וזה חשוב עבור משימה זאת.
לנו לא היה איתו ניסיון כל כך טוב, אבל אני יודע שיש לא מעט אנשים שכן מרוצים מימנו.
בהצלחה
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
בזול זה או טרופר או מגנום או איפון.
יש חשיבות ליחס משקל גורר- נגרר במצבי אחיזה בעייתיים, וכמו שכתבתי בהתחלה- במצבים כאלו או בשיפועים, הנעה לכל הגלגלים יכולה להיות קריטית.
ובלי להיכנס לזה... ראיתי את הנתונים יהיה לך קשה מאוד לא להיות עבריין ולחרוג ממשקל הנגרר המותר ברשיון לפי הנתונים האלו.
לדעתי זו טעות לקנות קרוואן של 750 בידיעה שאתה הולך להעמיס עליו יותר מזה.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
בזול זה או טרופר או מגנום או איפון.
יש חשיבות ליחס משקל גורר- נגרר במצבי אחיזה בעייתיים, וכמו שכתבתי בהתחלה- במצבים כאלו או בשיפועים, הנעה לכל הגלגלים יכולה להיות קריטית.
ובלי להיכנס לזה... ראיתי את הנתונים יהיה לך קשה מאוד לא להיות עבריין ולחרוג ממשקל הנגרר המותר ברשיון לפי הנתונים האלו.
לדעתי זו טעות לקנות קרוואן של 750 בידיעה שאתה הולך להעמיס עליו יותר מזה.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
אסף לא הבנתי את המשפט האחרון .. "ראיתי את הנתונים יהיה לך קשה מאוד לא להיות עבריין ולחרוג ממשקל הנגרר המותר ברשיון לפי הנתונים האלו ".
כלומר הרשיון לא תואם למשקל .... איזה רשיון של רכב ? כלומר אני צריך רשיון רכב אחר ? כלומר ג' ?
"לדעתי זו טעות לקנות קראוון של 750 בידיעה שאתה הולך להעמיס עליו יותר מזה "...
אני לא הולך להעמיס עליו שום דבר , אני רוצה לקנות קרוואן כמו שהוא וזהו. לקנות קראוון כמו בדוגמא שהבאתי, שמגיע עם כל האבזור, ואשר החברה שמשווקות אותו מציגה אותו כ750 ,וזהו, אני לא יודע אם כשהם אומרים 750 הם כוללים את המיכל מים במצב מלא , אבל אני די בטוח שאת כל שאר המפרט שהם מפרסמים הם לקחו בחשבון שהם פרסמו את המשקל שלו. ולכן גם אמרתי , שאם אתה אומר תשמע , נכון מפרסמים שזה 750 אבל תכלס זה 900 אוקי , אז אני צריך רכב ל900 . זה הכל .
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
אגב עכשיו בדקתי עוד קרוואן , שם רשום שהמשקל הכולל הוא 1200 ק"ג משקל עצמי 986 ק"ג גובה 259 רוחב 220 אורך 590
אז אם זה 1200 אז זה כבר רשיון ג' ?
או שסונומה / נוואדה / סיירה יספיקו ?
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
ציטוט:
אני לא הולך להעמיס עליו שום דבר , אני רוצה לקנות קרוואן כמו שהוא וזהו
משקל עצמי של 712, ומיכל מים של 50 ליטר, זה אומר שמילאת את המיכל וכבר אתה חורג ממה שמותר לך, והשוטר שיבדוק (והם בודקים! ) ייתן לך קנס. אז מה, תצא בלי מים? ואז מה? תלך הלוך חזור עם ג'ריקנים למלא מהברזייה?
וזה לפני ציוד אישי, כלי אוכל, שמיכות, סדינים, אוכל וקפה. אתה לא קונה קרוואן ונוע לטייל איתו בלי לשים בתוכו כלום. הוא מגיע ב712 ק"ג עם ארונות ריקים ומיכל מים ריק, בלי מיכל גז...
מה שאני מנסה לומר זה - אתה עומד לקנות קרוואן שברשיון שלו כתוב משקל כולל של 750 קילו, ואני יודע מראש שכשתצא מהחניה בפעם הראשונה אתה כבר תהיה עם קרוואן ששוקל יותר מזה, מה שיגרום לך לקבל קנס בפוטנציה, ובצדק - כי עומס יתר הוא מסוכן. הקרואנים האלו בנויים מחלקים די זולים, וסרן של 750 ק"ג עם בלמים של 750 ק"ג, יצטרך להתמודד עם משקל של לפחות 150 קילו יותר מזה - באחוזים זה המון, ומדובר על עומס יתר, כאן זה כבר עניין בטיחותי ובמכללים של הנגררים האלו אין מרווחי בטחון כמעט בכלל.
השורה התחתונה היא שלדעתי חבל בכלל להסתכל על קרוואנים כאלו, עדיף מראש לכוון לקרוואן גדול יותר, עם משקל כולל גדול יותר ומשקל מותר גדול יותר (המשקל הפנוי שבין המשקל העצמי לכולל), כדי שתוכל להעמיס עליו ועדיין להיות בתחום החוקי.
ואז לחפש רכב מתאים.
אסף.
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
אצלי ברשיון של ההילקס ( 97 4X4 ) רשום - " משקל גרירה - 1700 ק"ג " .
אך לא הייתי משתמש בהיילקס לעבודה כזו , חזרתי פעם מים המלח עם עגלה עמוסה ב500 ק"ג ובעליות לירושלים לא הצלחתי לעבור את ההילוך השלישי ב- LOW ...
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
היילקס?
יזיז את זה מהמקום, אבל לא יעבור 70-80 קמ"ש במקרה הטוב.
לטעמי האפשרות הטובה ביותר משום שלנסוע עם קרוון מעל 70-80 קמ"ש לא מומלץ במיוחד.
קליקליק
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zagi
אצלי ברשיון של ההילקס ( 97 4X4 ) רשום - " משקל גרירה - 1700 ק"ג " .
אך לא הייתי משתמש בהיילקס לעבודה כזו , חזרתי פעם מים המלח עם עגלה עמוסה ב500 ק"ג ובעליות לירושלים לא הצלחתי לעבור את ההילוך השלישי ב- LOW ...
הרכב גם היה עמוס?
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
אם אתה לוקח מגנום אז רק ידני.
הגיר האוטומטי שם לא מתאים לגרירה.
מנסיון עם מגנום של חבר ועגלה עמוסה ב3 אופנועי שטח תמיד בשיא העליות של סדום נורת חום גיר הייתה נדלקת.
-
תגובה: איזה רכב בתקציב דל יתאים לגרירת קרוואן ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
משקל עצמי של 712, ומיכל מים של 50 ליטר, זה אומר שמילאת את המיכל וכבר אתה חורג ממה שמותר לך, והשוטר שיבדוק (והם בודקים! ) ייתן לך קנס. אז מה, תצא בלי מים? ואז מה? תלך הלוך חזור עם ג'ריקנים למלא מהברזייה?
וזה לפני ציוד אישי, כלי אוכל, שמיכות, סדינים, אוכל וקפה. אתה לא קונה קרוואן ונוע לטייל איתו בלי לשים בתוכו כלום. הוא מגיע ב712 ק"ג עם ארונות ריקים ומיכל מים ריק, בלי מיכל גז...
מה שאני מנסה לומר זה - אתה עומד לקנות קרוואן שברשיון שלו כתוב משקל כולל של 750 קילו, ואני יודע מראש שכשתצא מהחניה בפעם הראשונה אתה כבר תהיה עם קרוואן ששוקל יותר מזה, מה שיגרום לך לקבל קנס בפוטנציה, ובצדק - כי עומס יתר הוא מסוכן. הקרואנים האלו בנויים מחלקים די זולים, וסרן של 750 ק"ג עם בלמים של 750 ק"ג, יצטרך להתמודד עם משקל של לפחות 150 קילו יותר מזה - באחוזים זה המון, ומדובר על עומס יתר, כאן זה כבר עניין בטיחותי ובמכללים של הנגררים האלו אין מרווחי בטחון כמעט בכלל.
השורה התחתונה היא שלדעתי חבל בכלל להסתכל על קרוואנים כאלו, עדיף מראש לכוון לקרוואן גדול יותר, עם משקל כולל גדול יותר ומשקל מותר גדול יותר (המשקל הפנוי שבין המשקל העצמי לכולל), כדי שתוכל להעמיס עליו ועדיין להיות בתחום החוקי.
ואז לחפש רכב מתאים.
אסף.
עכשיו הבנתי למה התכוונתי ,תודה.