-
המלצה לרכב פרטי קטן
אז אחרי כמה שנים עם רכבי ליסינג החלטנו לעבור לרכב פרטי.
רכב הליסינג האחרון היה הונדה ג'אז ואני מחפש רכב אחר בקטגוריה דומה.
הרכב נועד לזוג ולא יעשה ק"מ גבוה, משהו בסביבות 10-15 אלף לשנה בעיקר בעיר.
מחפש רכב בין 2-4 שנים ותקציב בסביבות 60-70k.
הרכבים שחשבנו עליהם הם סוזוקי סוויפט, פולו, טויוטה ספייסורטו וכמובן נשמח לקבל המלצות על רכבים נוספים
על מה הייתם ממליצים?
ראיתי דיש פולו 1200 ו 1400, האם גירסת ה 1200 לא סובלת מחוסר כוח?
תודה לעונים
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
הפוך גוטה, הפוך.
גרסת ה1200 היא מנוע TSI עם טורבו וכ105 כ"ס. חזקה משמעותית ממנוע ה 1400 האטמוספרי והמיושן של פולקסוואגן שנדמה לי שיש לו 75 כ"ס בלבד.
עידן
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
לדעתי... מנועי ה tsi הקטנים עוד לא גמרו למרר לבעליהם את החיים. אז לא.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
אז פולו ירד מהפרק?
מה עם יונדאי I20 או מזדה 2?
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
אצלנו מתחיל להבשיל רעיון של רכב נוסף בדגש על חסכון בדלק, אמינות וביצועים סבירים.
עדיין לפני מחקר מעמיק יותר אבל דגמי קיה עם גיר רגיל (פיקנטו הקטן וריו הגדול יותר) מעוררים עניין וכנראה יהיו הראשונים שייבדקו. אולי זה יתן לך כיוון נוסף.
ארז גור
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
לפני זמן לא רב רכשתי ריו 1.2 ליטר ידני. עשיתי נסיעת מבחן על הפיקנטו 'ספורט' ולא אהבתי.
האוטו חסכוני מאוד, תלוי כמובן בסגנון הנהיגה. מחוץ לעיר אין בעיה להגיע ל 23 ק"מ לליטר, בנסיעה ספציפית אחת (חיפה -רמת השרון) הצלחתי להוציא ממנו 3.9 ליטר ל 100 ק"מ, אבל זה באמת היה בסגנון של "סבתא נוהגת באוטו בכביש החוף".
אחריות מלאה ל 3 שנים, וארבע שנים נוספות על מנוע, גיר ושלדה.
כח - אין. למרות זאת הוא אינו 'עגלה'. לכאורה, והאירוע לא התרחש מעולם אלא על לוח האקסל שלי, לא היתה בעיה לנסוע על כ 150 קמ"ש בכביש 6 כשפעם אחת מיהרתי. אגב, בנסיעה זו צריכת הדלק היתה כ 1:16. שתיין.
אחיזת כביש - טובה מאוד למרות צמיגים 'ירוקים'. שקע USB מקורי, מערכת שמע מקורית סבירה מינוס. עד היום הרכב עבר 6300 ק"מ.
האוטו עלה פחות מ 80.0 אש"ח. חדש מהסוכנות, ולא אפס ק"מ מליסינג. אם תרצה פרטים נוספים - בפרטי.
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zerez
אז פולו ירד מהפרק?
מה עם יונדאי I20 או מזדה 2?
שלום לך
במקומך הלא הייתי מוריד כולכך מהר את הבחירה הטובה ביותר בקטגוריית הסופר מיני.
מדובר ברכב ובמנוע שזכה בפרסים רבים מאז 2008, ונכון להיום יצרנים רבים מעתיקים את הרעיון של מנוע קטן עם טורבו+גיר רובוטי כפול מצמד.
כמו שנכתב מעליי, ה 1.2 חזק משמעותית מה 1.4 המיושן, וגם יקר יותר.
הפולו 1.2 היא מלכת הקטגוריה בזכות נוחות,התנהגות,איכות חומרים וצריכת דלק שפשוט מביישים את שאר המתמודדות.
תבדוק זאת בעצמך ע"י נסיעת מבחן.
לגבי האמינות, הנושא האהוב ע"י הישראלים שלא רוצים לצאת פרייארים וחשוב להם הרבה יותר מאשר פרמטרים אחרים, מה לעשות שאין בכל העולם בסיס מידע מוצק ומדוויק וכולם ניזונים מגופים אינטרסנטיים,פרסומיים, או סתם מרב סרן שמועתי, כך שבשורה התחתונה תצטרך לקחת את הסיכון שקיים בכל רכישת רכב.
עובדות לעומת זאת אני יכול לספק -
מדובר בטכנולוגייה חדשה (מנוע קטן עם טורבו+גיר רובוטי כפול מצמד) שמשיגה כוח זמין יוצא דופן בזכות מומנט גבוה , ביחד עם צריכת דלק פנטסטית ושקט בנסיעה (7 הילוכים), לטכנולוגייה זו באמת נראה כי קיימים חבלי לידה מסויימים בגיר ולא במנוע , והיבואן החליט לתת בצורה גורפת אחריות ל 5 שנים על הגיר.
מנסיון שלי עם 2 רכבים כאלה במשפחה (פולו 2009 שהוחלפה בפולו 2012) לראשונה הוחלפו מצמדים במסגרת האחריות ולשנייה נעשה עדכון תוכנה בלבד (35K ק"מ). לחבר שלי הוחלף מחשב גיר (מכטרוניק) לאחר 45K ק"מ, כך שנראה שבאמת יש בעיות באמינות הגיר החדש (חבלי לידה, חכו לגל של הפורד פוקוסים עם הגיר הזה) אבל, ואבל גדול, בשורה התחתונה, החסכון בדלק,הנוחות,וההנאה (כן כן, הנאה מהתנהגות הרכב שכבר כולם הספיקו לשכוח) שמשיגים לדעתי שווה את הכל, במיוחד כשבוחנים את הפרמטרים האלה מול האלטרנטיבות בקטגורייה שפשוט מביישות את היצרנים.
מאזדה 2 ? נו באמת.
זו דעתי על סמך הכירות מעשית.
אני נוהג ביומיום על פורד מונדיאו, בסופ"ש על פאג'רו.
בהצלחה בכל בחירה שלא תיהיה.
שולץ.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
אצלנו מתחיל להבשיל רעיון של רכב נוסף בדגש על חסכון בדלק, אמינות וביצועים סבירים.
עדיין לפני מחקר מעמיק יותר אבל דגמי קיה עם גיר רגיל (פיקנטו הקטן וריו הגדול יותר) מעוררים עניין וכנראה יהיו הראשונים שייבדקו. אולי זה יתן לך כיוון נוסף.
ארז גור
מדובר בקטגוריות שונות
בקטגורית המיני שמיועדת לדעתי לכבישים עירוניים בלבד (בטיחות ונוחות) נראה כי הפיקנטו מנצחת את כולם, ונותנת פשוט יותר מהכל.
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
מעבר לבעיות בגיר, יש במנועים האלו צרות סביב מערכת הטיימינג והבלאנסר. כשהרכב חדש ובאחריות אפשר לחיות עם זה. מעבר לכך...?
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
מעבר לבעיות בגיר, יש במנועים האלו צרות סביב מערכת הטיימינג והבלאנסר. כשהרכב חדש ובאחריות אפשר לחיות עם זה. מעבר לכך...?
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
אסף
אתה יכול לשתף אותנו במקור המידע שלך, לבעיות במנועים אלו?
ואם אפשר, אולי גם על רכבים אחרים? פורד פוקוס למשל.
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
תעשה חיפוש עם המילה צ'מפיון באתר קארספורום. יהיה לך חומר קריאה להרבה זמן.
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יואב
תעשה חיפוש עם המילה צ'מפיון באתר קארספורום. יהיה לך חומר קריאה להרבה זמן.
קארספורום, מקור מידע ? לא תודה, 90% שטויות של בני נוער, בלי מגבלות, בלי חסמים, פשוט מקיאים באינטרנט.
יש 2 אתרים בשפה העברית שמרימים ראש - ג'יפולוג, ונטקאר (רוני אהרונוביץ).
ובלי קשר, באינטרנט יש המון מידע בכל נושא שהוא, מהימנות המידע זה כבר סיפור אחר.
תריץ חיפוש ותמצא תקלות בכל סוגי הרכבים, אבל להסיק מסקנה מזה ?
כל עוד אין מאגר מידע אמיתי בנושא, נשארו לנו רק סיפורים,"שמעתי ש..","אמרו לי ש.." והנסיון הפרטי.
גם תחום הסחירות די דומה, ולקוחות פרטיים מנסים לנבא אם הרכב יהיה סחיר או לא בעתיד, במקום לבחור מה שמתאים להם, ומה שחשוב באמת ברכב.
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
שולץ - קבל עדכון. צ'מפיון כבר לא נותנים 5 שנות אחריות ל-DSG. הם טוענים שהבעיות שאפיינו את הגיר הזה נפתרו. אתה מאמין להם?...
אני מתייחס בספקנות מאוד גדולה להצהרות בומבסטיות כאלה. נטל ההוכחה הוא על היצרן ורק הזמן יגיד אם המחלות הללו באמת נפתרו (ואלה ממש לא מחלות ילדות, אגב, אלא כשלים סדרתיים) והאם בעלים אומללים של מכונית בת כמה שנים לא ייפלו פתאום על תיקון/החלפת גיר במחירים שעוברים את ערך האוטו כולו.
מה לעשות - התנאים של שוק הרכב הישראלי ייחודיים ושונים ממה שמקובל באירופה ואמריקה.
בישראל, מחירי המכוניות ועלויות אחזקתן הן מהגבוהים בעולם. המשכורות לעומת זאת, נמוכות יחסית.
שלא כמו נעליים, כאן לא זורקים את האוטו כשהוא מתבלה, אלא מתקנים. ולכן פשטות וכפועל יוצא ממנה גם אמינות ועלויות תחזוקה/תיקון נמוכות - הם פרמטרים חשובים מאוד עבור הלקוח הישראלי.
אז תעשו לעצמכם טובה גדולה - אל תתנו ללהטוטים טכנולוגיים לעבוד עליכם.
הטכנולוגיה המתקדמת לא נועדה לעשות לכם כיף, אלא לשלם מס שפתיים לירוקים ולשמש ככלי שיווקי נהדר.
מנועי טורבו קטנים +גירים רובוטיים כפולי מצמד הם מאוד מרשימים כשהרכב חדש וזה גם כיף גדול במבחני דרכים למכוניות חדשות.
אלא מה? היצרן מתגלח על הזקן שלכם. הסיבוך הטכנולוגי גורר איתו תחזוקה מורכבת ויקרה, ואמינות מפוקפקת למדי. בוודאי לאורך זמן. ולא רק פולקסווגן בסרט הרע הזה. גם הגיר הרובוטי כפול המצמדים של פורד לא בדיוק מוצלח, עם הרבה מאוד טענות והפעלות אחריות - ותהיו בטוחים שגם אצל יצרנים נוספים תיתקלו בבעיות כאלה בעתיד הקרוב או הרחוק.
לחיות עם זה אחרי תום תקופת האחריות? אתם ממש לא רוצים. ממש-ממש לא רוצים. וכן, זו בהחלט אזהרה מפורשת באותיות אדומות וגדולות.
אישית לא הייתי מהמר על שום מכונית משומשת עם מנוע טורבו קטן + גיר רובוטי מכל סוג שהוא שיצאה מתקופת האחריות.
כשאתם רוכשים מכונית בת כמה שנים, הכיוון שלכם צריך להיות פשטות. מנוע אטמוספרי פשוט + גיר ידני.
מוכרחים אוטומט? תעדיפו גיר פלנטרי שהוא כבר פטנט ותיק ומוכח. אולי לא אמין כמו גיר ידני ובוודאי לא חסכוני כמוהו וגם הביצועים נפגעים, אבל בוודאי אמין יותר מכל גיר רובוטי.
מוכרחים פולקסווגן? פולו 1.4 הבסיסית עם גיר ידני תהיה בחירה מצויינת. 85 כ"ס זה די והותר לסופר מיני בשימוש ממוצע.
שני הזלוטי שלי.
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
שולץ... אלו לא שמועות. וכן, גם ממסרות רובוטיות אחרות נוטות לפתח תסמינים קשים, אבל שאלו כאן על פולו, לא על פוקוס.
בכל מקרה כמו שדרור כתב- פולו עם המנוע העתיק היא הימור הרבה יותר טוב. אם קיים בידני - בכלל טוב.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
דרור שלום
צ'מפיון לידיעתי עדיין נותנים 5 שנות אחריות לגיר , משנת 2012 ומטה, לגבי 2013 ומעלה, הזמן יגיד אם פתרו את הבעיות או לא.
הלהטוט הטכנולוגי הזה (באמת להטוט, אבל מוצלח) סומן כבר כדבר הבא אצל מיטב היצרנים שיכולים להרשות לעצמם תקציבי מו"פ, ומיושם כבר בקטגוריית היוקרה בדגמים הנוצצים ביותר.
ובנימה אישית יותר לגבי האזהרה שרשמת, תגיד, מתי כולם נעשו רואי חשבון ונביאי אמינות וסחירות ? למה כולם לוקחים את הנושא ברצינות כה רבה כאילו מישהו יכול להבטיח להם שכאשר ייקנו מכונית אפרוררית, משעממת ומיושנת, הם לא ייתקלו בבעיה יקרה כלשהי ? זה אתה שיכול להבטיח ? קארספורום? (-:
חבל שלא לוקחים ברצינות כה רבה פרמטרים חשובים יותר כמו נוחות,רעש,בטיחות,התנהגות,כח,צריכת דלק, שאגב אם בחשבונאות עסקינן, תבדקו כמה אפשר לחסוך מידי חודש בנסיעה רגועה במנועים אלו, מנסיון שלי, מספרים מדהימים, 1 ל 16 בנסיעה בינעירונית ?!
חבל שכולם שכחו שאפשר גם להינות מהעניין, ועסוקים רק בהגעה מ A ל B בדרך הזולה ביותר.
חבל שכולם מנסים בכל הכח "לא לצאת פרייארים", ויוצאים האמ אמא של הפרייארים, מדינה של פרייארים. וההוכחה לכך היא התנהלות היבואנים, שמנצלים את הבורות (תן לי 1600 אוטומט),ואת חוסר ההתאגדות (פוליטית) של 4 מיליון נהגים שנדפקים מכל הכיוונים (כולל המדינה כמובן) ושותקים.
תן לי 1600 אוטומט בבקשה, גאנטים מגנזיום,דיבורית בלוטות', ועדיף יפני.
הכל טוב, לא מאמין שיהיה שינוי כלשהו, הרי בינינו יש לנו בעיות קשות יותר - חינוך,רפואה,שחיתות,בדואים בנגב,מזה"ת חדש, המייקאובר של שרה נתניהו וכו'
סופ"ש נעים לכולם.
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
שולץ... אלו לא שמועות. וכן, גם ממסרות רובוטיות אחרות נוטות לפתח תסמינים קשים, אבל שאלו כאן על פולו, לא על פוקוס.
בכל מקרה כמו שדרור כתב- פולו עם המנוע העתיק היא הימור הרבה יותר טוב. אם קיים בידני - בכלל טוב.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
אסף
אני שואל בכנות, בלי שמץ של ציניות, האם תוכל לשתף אותנו במקור המידע ?
להערכתי, אם נסתמך על אותו המקור, נגלה שלכל רכב יש את הבעיות שלו, אפילו לטויוטה שהצליחה לרכב על סטיגמה חיובית.
סטטיסטיקה לעומת זאת, לא קיימת.
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
אני לא מרבה להגיב מחוץ לפורום סוזוקי ולאחרונה בכלל.
בתור אחד שאחראי על הצד הטכני של כמה אלפי מכוניות מכל הסוגים בחברת ליסינג אני יכול לומר שמופע התקלות בגיר הוא יחסית גדול.
תקח את התגובה של דרור ותפעל על פיה ( הוא סיכם בצורה טובה מאוד את אופי השוק הישראלי ).
קח לדוגמא את המזדה 2 ( שהיה נימה של זלזול בה ) כמעט 0 תקלות והוצאות האחזקה הן טיפולים בלבד!!!
ולא משנה כמה קוראים לה פחונית עדיין משרתת את המטרה שלשמה בראו אותה בצורה מושלמת ( לוקחת אותך ממקום למקום במינימום הוצאות ).
מכוניות אירופאיות מחוץ לתחום האחריות הן בדרך כלל יותר יקרות לאחזקה מהיפניות קוראנית
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
karnaf
אני לא מרבה להגיב מחוץ לפורום סוזוקי ולאחרונה בכלל.
בתור אחד שאחראי על הצד הטכני של כמה אלפי מכוניות מכל הסוגים בחברת ליסינג אני יכול לומר שמופע התקלות בגיר הוא יחסית גדול.
תקח את התגובה של דרור ותפעל על פיה ( הוא סיכם בצורה טובה מאוד את אופי השוק הישראלי ).
קח לדוגמא את המזדה 2 ( שהיה נימה של זלזול בה ) כמעט 0 תקלות והוצאות האחזקה הן טיפולים בלבד!!!
ולא משנה כמה קוראים לה פחונית עדיין משרתת את המטרה שלשמה בראו אותה בצורה מושלמת ( לוקחת אותך ממקום למקום במינימום הוצאות ).
מכוניות אירופאיות מחוץ לתחום האחריות הן בדרך כלל יותר יקרות לאחזקה מהיפניות קוראנית
קרנף
בחברת הליסינג בה אתה עובד מחכירים מאזדה 2 ?
מעניין, מאיפה אתה מסיק את ה" 0 תקלות" ?
מדובר ברכב מיושן מאוד טכנולוגית לעומת האלטרנטיבות, ומפה הזלזול.
"מכוניות אירופאיות מחוץ לתחום האחריות הן בדרך כלל יותר יקרות לאחזקה מהיפניות קוראנית" נגיד וזה נכון ומבוסס כמו שכולם רוצים פה להציג, נו אז ?
אז זה אומר שהבחירה בהם טובה יותר ?
מה עם שאר הפרמטרים שכן ניתן למדוד ובקלות ? לא מעניין אף אחד ?
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
שולץ האיום,
מה העניין שלך לתקוף כל מי שיש לו דעה שונה משלך?
אני לא יודע מי אתה אבל הסגנון הזה אינו ראוי. אתה יכול לזלזל בחוכמת ההמונים (קארספורום עם עשרות אלפי חברים), או בחוכמת הפרטים הגולשים כאן, זה לא הופך אותך לצודק.
אישית, אחרי סיפורי בלהות על מנועי TSI וגיר DSG כשהם עוד באחריות - אני לא מוכן בכלל לחשוב על להחזיק אחד כזה באחריות, ובטוח שלא בתום תקופת האחריות.
בנוסף, לאור לקוחות רבים של צ'מפיון שמעידים על שירת גרוע מהחברה, יסלח לי כבודו אם אוותר על רכישת מוצרים שהחברה הזו מייבאת. הכי מצחיק שהם ממתגים את עצמם כ'פרימיום' ונותנים שירות של קרסו.
חלאס להתקיף כל מי שחושב אחרת ממך. זה שאתה אגרסיבי לא מסייע לשכנע בטיעונים שלך.
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
מעדיף טכנולוגיות ישנות ואמינות על הנוחות והפאר האירופאי כל יום
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
מה לעשות אבל הפשטות מוכיחה את עצמה כל פעם, אם זה בג'יפים, אופנועים או פרייבטים.
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שולץ האיום
קרנף
בחברת הליסינג בה אתה עובד מחכירים מאזדה 2 ?
מעניין, מאיפה אתה מסיק את ה" 0 תקלות" ?
מדובר ברכב מיושן מאוד טכנולוגית לעומת האלטרנטיבות, ומפה הזלזול.
?
יש לאמא שלי. עוד מעט 4.5 שנים. שום תקלה פרט לטיפולים שוטפים.
1 ל13.5-14 בנסיעה משולבת רגועה, 1 ל15 בכיף בינעירוני. בנסיעה לא חסכונית בתוך העיר 1 ל11-12
50-60 אלף קמ בערך.
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
שגיא,
בשביל מיני, התצרוכת דלק ממש לא אטרקטיבית.
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
התצרוכת טובה בהרבה מהפיקנטו האוטומטית שהייתה לי כרכב גישור. לא הצלחתי להוציא ממנה יותר מ1:13 בנסיעה משולבת.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asypeer
התצרוכת טובה בהרבה מהפיקנטו האוטומטית שהייתה לי כרכב גישור. לא הצלחתי להוציא ממנה יותר מ1:13 בנסיעה משולבת.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הקורולה הרובוטית מוציאה תוצאות טובות יותר, זה ממכונית משפחתית בגודל מלא.
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
זה מה שמקומם. כל הסופר מיני הללו, לא מספיק שאיכות הנסיעה היא של קרטון ביצוע. גם תצרוכת הדלק בפועל מאוד רחוקה מהמוצהר. אבל מה אכפת לי, אני מתדלק ב100₪..
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יואב
שולץ האיום,
מה העניין שלך לתקוף כל מי שיש לו דעה שונה משלך?
אני לא יודע מי אתה אבל הסגנון הזה אינו ראוי. אתה יכול לזלזל בחוכמת ההמונים (קארספורום עם עשרות אלפי חברים), או בחוכמת הפרטים הגולשים כאן, זה לא הופך אותך לצודק.
אישית, אחרי סיפורי בלהות על מנועי TSI וגיר DSG כשהם עוד באחריות - אני לא מוכן בכלל לחשוב על להחזיק אחד כזה באחריות, ובטוח שלא בתום תקופת האחריות.
בנוסף, לאור לקוחות רבים של צ'מפיון שמעידים על שירת גרוע מהחברה, יסלח לי כבודו אם אוותר על רכישת מוצרים שהחברה הזו מייבאת. הכי מצחיק שהם ממתגים את עצמם כ'פרימיום' ונותנים שירות של קרסו.
חלאס להתקיף כל מי שחושב אחרת ממך. זה שאתה אגרסיבי לא מסייע לשכנע בטיעונים שלך.
לתקוף?
בסהכ הבעתי דעה שונה מהזרם המרכזי, לא תקפתי אף אחד, ואם מישהו מרגיש כך אז אני מתנצל.
כל אחד יעשה מה שהוא רואה לנכון, אפילו ביקור בקארספורום עם עשרות אלפי חברים (ממש מוכיח משהו).
זה שאני מעלה טיעונים עושה אותי לאגרסיבי?
תהנו מהמאזדות ותשאירו לי את ה TSI...עם הסיפורי בלהות.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
יש לאמא שלי. עוד מעט 4.5 שנים. שום תקלה פרט לטיפולים שוטפים.
1 ל13.5-14 בנסיעה משולבת רגועה, 1 ל15 בכיף בינעירוני. בנסיעה לא חסכונית בתוך העיר 1 ל11-12
50-60 אלף קמ בערך.
מצויין, אבל אי אפשר להסיק מזה שום דבר סטטיסטי.
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
אם גם בדלק הן לא חסכוניות, אז למה לקנות אותן בכלל?
לפני חודשיים היינו באותה התלבטות, רכב לזוג,לא גדול, לאמא שלי. הרכבים שלה בשנים האחרונות היו ליסינגים.
בהתחלה חשבנו על משומש בן שנתיים-שלוש, רק ידני. מוטל וטו על כניסת אוטומטיות לצי המשפחתי (8 רכבים, כולם ידניים)
אחרי שראינו שאין בשוק הרבה ידניים שהם לא קופסאת שימורים(107, פיקנטו,וכו') הלכנו על מיני ONE חדשה,ידנית כמובן!
אוטו תענוג,התנהגות כיפית,מעוצב מנוע 1.6 לא כזה גיבור, אבל מספק. והיא עושה 13.5 ק"מ לליטר, בכבישי הגליל..
לפעמים כדאי לחשוב מחוץ לקופסא..
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gmike
אם גם בדלק הן לא חסכוניות, אז למה לקנות אותן בכלל?
לפני חודשיים היינו באותה התלבטות, רכב לזוג,לא גדול, לאמא שלי. הרכבים שלה בשנים האחרונות היו ליסינגים.
בהתחלה חשבנו על משומש בן שנתיים-שלוש, רק ידני. מוטל וטו על כניסת אוטומטיות לצי המשפחתי (8 רכבים, כולם ידניים)
אחרי שראינו שאין בשוק הרבה ידניים שהם לא קופסאת שימורים(107, פיקנטו,וכו') הלכנו על מיני ONE חדשה,ידנית כמובן!
אוטו תענוג,התנהגות כיפית,מעוצב מנוע 1.6 לא כזה גיבור, אבל מספק. והיא עושה 13.5 ק"מ לליטר, בכבישי הגליל..
לפעמים כדאי לחשוב מחוץ לקופסא..
איך האחזקה של מיני ביחס לאחרות? זה עדיין BMW מבחינת מחירי חלפים וכו׳?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
את זה אנחנו עוד לא יודעים..כן, BMW לטוב ולרע..
האוטו לא הולך לעשות קילומטראז' מטורף, בטח לא כמו שהליסינג עשה(45K בשנה) אז לא יהיו הפתעות ההבדל במחירי הטיפולים לא אמור להיות משמעותי..
הביטוח לעומת זאת דווקא רגיל, 4000 למקיף..
מקסימום, עוד 3 שנים יעבור לתחזוקה עצמית, ויחלוק רחבת טיפולים עם הסמוראי :-)
אגב, לקראת מאי הולך להגיע דגם חדש,והרבה יותר יקר. היום הידנית עולה 113.5K, אז מבחינתנו זו הייתה הזדמנות...
-
תגובה: המלצה לרכב פרטי קטן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שולץ האיום
דרור שלום
צ'מפיון לידיעתי עדיין נותנים 5 שנות אחריות לגיר , משנת 2012 ומטה, לגבי 2013 ומעלה, הזמן יגיד אם פתרו את הבעיות או לא.
הלהטוט הטכנולוגי הזה (באמת להטוט, אבל מוצלח) סומן כבר כדבר הבא אצל מיטב היצרנים שיכולים להרשות לעצמם תקציבי מו"פ, ומיושם כבר בקטגוריית היוקרה בדגמים הנוצצים ביותר.
ובנימה אישית יותר לגבי האזהרה שרשמת, תגיד, מתי כולם נעשו רואי חשבון ונביאי אמינות וסחירות ? למה כולם לוקחים את הנושא ברצינות כה רבה כאילו מישהו יכול להבטיח להם שכאשר ייקנו מכונית אפרוררית, משעממת ומיושנת, הם לא ייתקלו בבעיה יקרה כלשהי ? זה אתה שיכול להבטיח ? קארספורום? (-:
חבל שלא לוקחים ברצינות כה רבה פרמטרים חשובים יותר כמו נוחות,רעש,בטיחות,התנהגות,כח,צריכת דלק, שאגב אם בחשבונאות עסקינן, תבדקו כמה אפשר לחסוך מידי חודש בנסיעה רגועה במנועים אלו, מנסיון שלי, מספרים מדהימים, 1 ל 16 בנסיעה בינעירונית ?!
חבל שכולם שכחו שאפשר גם להינות מהעניין, ועסוקים רק בהגעה מ A ל B בדרך הזולה ביותר.
חבל שכולם מנסים בכל הכח "לא לצאת פרייארים", ויוצאים האמ אמא של הפרייארים, מדינה של פרייארים. וההוכחה לכך היא התנהלות היבואנים, שמנצלים את הבורות (תן לי 1600 אוטומט),ואת חוסר ההתאגדות (פוליטית) של 4 מיליון נהגים שנדפקים מכל הכיוונים (כולל המדינה כמובן) ושותקים.
תן לי 1600 אוטומט בבקשה, גאנטים מגנזיום,דיבורית בלוטות', ועדיף יפני.
הכל טוב, לא מאמין שיהיה שינוי כלשהו, הרי בינינו יש לנו בעיות קשות יותר - חינוך,רפואה,שחיתות,בדואים בנגב,מזה"ת חדש, המייקאובר של שרה נתניהו וכו'
סופ"ש נעים לכולם.
טוב, אז תתעדכן.
דגמי 2014 עם DSG כבר לא מקבלים 5 שנים אחריות על הגיר. המבצע נגמר וזה בדוק.
אף אחד לא נביא של אמינות וסחירות, אבל כשמדברים על שכיחות תקלות יש מידע שמגיע מציי רכב ויש סטטיסטיקות שאתה לא יכול להתעלם מהן. הכל כתוב, הכל רשום, אתה יכול עצום עיניים ולקבור את הראש בחול ולצעוק שזה שקר - אבל זו עובדה וזו האמת.
גם אני מדבר כבר שנים על הנאה מנהיגה, התנהגות, נוחות ואופי של מכונית, כפרמטרים שחשובים לי אישית כשאני קונה אוטו.
לכן אני אישית מעדיף לקנות רק אירופאית, אך ורק עם גיר ידני. למרות שבשנים האחרונות היפנים סגרו את פער ההתנהגות/נוחות/בטיחות, וכמה יצרנים אירופאיים התחילו לזלזל ולסגת אחורה בבירור.
נחזור לגיר - גיר אוטומטי זה הדבר הכי רע שיכול לקרות למכונית, בהרבה מאוד דגמי מכוניות זה מכלול שמקלקל את כל האוטו ומבחינתי שולל לחלוטין רכישה שלו. אני חושב שזה באמת מיועד רק לנכים ולמוגבלים, זה לא אמין, זה הופך את הנהג לאפאטי, עושה ממנו נהג רע. אבל זו רק דעתי.
כי את מה שהציבור חושב דעתי כבר לא תשנה. רוב האנשים לא קונים אוטו כדי להינות מהנהיגה בו אלא כדי להשתמש בו.
כל אחד והנאותיו. כל אחד וצרכיו. לדוגמה, אתה לא תצליח לשכנע את אמא שלי לנהוג ברכב עם גיר ידני כי היא פשוט לא מסוגלת. כמו הרוב המוחלט של אוחזי ההגה בישראל, היא נהגת איומה ונוראה ואין לה קואורדינציה מספיק טובה בשביל לתפעל שלוש דוושות. כל מה שהיא רוצה ממכונית זה להיות קלה לנהיגה, להניע תמיד, לקרר היטב בקיץ ולהגיע לאן שצריך בלי כל מיני הפתעות. לא יותר. האוטו צריך לשרת אותה ולא היא אותו.
טכנולוגיה? אין לה מושג איך מנוע עובד וזה גם לא משנה לה בכלל אם בגיר אוטומטי יש 4 או 5 או 7 הילוכים שמתחלפים על ידי ממיר מומנט או מכטרוניק או רצועה. אצלה הבורר תמיד ב-D ומבחינתה לגיר אוטומטי אין "הילוכים". יש קדימה ויש אחורה ויש פרקינג.
מה אכפת לה טכנולוגיה מתקדמת, אם כל העסק צפוי להתקלקל כל הזמן? אם אי אפשר לסמוך על זה?
זה למה "משפחתית אפרורית ומשעממת" היא קניה הרבה יותר נכונה וטובה עבורה מ"מכונית מעניינת בעלת טכנולוגיה מתקדמת ומהנה לנהיגה" כמו שאתה אוהב.
בין היתר, העבודה שלי זה גם לבחון מכוניות חדשות ולספר איך אין נוסעות ומתנהגות, ומצטער - ככל שמדובר במנועים ובגירים, הפסקתי להתפעל מטכנולוגיה. אני חושב שיש כאן שקר גדול מאוד. עבודה בעיניים. שופכים מליארדים כדי לסחוט מהמנוע עוד מאה מטרים לכל ליטר דלק ופחות שני גרם CO מהאגזוז. הכל מס שפתיים לכל מיני ירוקים ותקני איכות סביבה שהולכים ומחמירים שמטרתם הסופית היא בכלל להכחיד מעל פני האדמה את הדבר הזה שנקרא "מכונית פרטית".
בינתיים היצרנים מתגלחים על הזקן שלנו. טומנים לנו פחים ומלכודות בצורת מכוניות מתוחכמות מדי, יקרות מדי, מסובכות מדי, שקשה ויקר לתחזק ולתקן.
כשזה כבר לא חדש, זה ממש מלכודת. יותר מדי פטנטים, סחיטת הספקים מוטרפים ממנועים קטנים, גירים מתוחכמים ומורכבים, כל אלה הם לא מתכון לחיים ארוכים ולקלות תחזוקה של מערכות מכניות. זו עובדה.
לפני כמה שנים המציאו כאן מושג בשם "מפלצת מוצצת" בהקשר של ה-SUV פרימיום המפוארים שאחרי כמה שנים הופכים לבלתי ניתנים לתחזוקה. עכשיו זה הגיע גם לפרייבטים.
כל מנועי הטורבו הקטנים בלי יוצא מין הכלל, כל הגירים האוטומטיים המתוחכמים בלי יוצא מין הכלל, כל הדיפרנציאלים האלקטרוניים למיניהם - כולם בעיני חשודים מיידיים למרר לבעליהם את החיים אחרי תום תקופת אחריות. אני לא מכיר רכב מתוחכם כלשהו שאינו יקר לתחזוקה. כדאי שתזכור את זה ושכולם יזכרו את זה טוב טוב. אני לא צוחק.