-
טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
בכל שבועות ספורים אני מוצא את אחד המצברים עם קוטב שנמס מחום עקב קשת חשמלית בין הסופית לקוטב. כבר ניסיתי את כל הדרכים להצמדת הקטבים באופן
הכי הדוק שאפשר כדי למנוע את התופעה - והיא ממשיכה לחזור על עצמה.
היום אני כבר מומחה לייצור קטבים חדשים גם בשטח - אך זה לא פתרון .ידוע לי שבמשאיות יש תופעה דומה - אך אני לא יודע אם יש לה פתרון יסודי.
למישהו יש ידע על פתרון הבעיה ?
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
כמעט כל נעחי הקוטב שיש בשוק עשויים נחושת מצופה. לכן יש הפרש פוטנציאלים גלווני בינם לבין קוטב המצבר העשוי עופרת.
הפתרון הוא נעלי קוטב בתקן ימי או צבאי, עשויים 100% עופרת.
אליהם מתחברים הכבלים דרך בורג מוליך ונעל כבל מנחושת מצופה (המהדרין משתמשים בנעל כבל אטומה) וכך בין העופרת של המצבר לבין הנחושת של הכבל, הפוטנציאל הגלווני יורד ביותר שלבים ובהדרגה.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
יש לי משהו כזה צבאי מאוד מסיבי אבל לא בטוח שזה מעופרת.
זה לא מתנגש עם תקן ROHS?
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
מתנגש. בגלל זה זה לא קיים במכוניות.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
למשל.. יש סהכ שלושה סוגים בשוק, זה הצבאי הנפוץ ביותר. יש צבאי קצת יותר גדול (ונוח לעבודה) ויש ימי עם אום פרפר בצד העליון.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
לי יש זוג כאלו למכירה ( מתאים למצבר אחד).
כולל כיסויי גומי שחור איכותי.
150 שח.
http://bit.ly/1eHwmbe
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
ויש כאלו על גרוטאות בשטחי אש.
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
רכס, כמה אתה צריך?
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
סליחה שאני מתערבב אבל עניין אותי התקן ROHS הזה שדיברתם עליו.
אם יש איסור על שימוש בעופרת בציוד חשמלי ואלקטרוני איך מייצרים קטבי מצברים
או מצברים בכלל מעופרת???
איתי
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
לייצר מותר. להשתמש בתור חלק מקורי, בתעשיות מסוימות, אסור.
יש תעשיות שבהן הביצועים והאמינות חשובים יותר. (ואני יכול להעיד ממקור ראשון שמוצרים צבאיים בייעוד שלהם נמכרים בכמויות גדולות מאוד גם לשוק האזרחי... כאפטרמרקט- ולאף אחד אין בעיה עם זה)
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
אני צריך לפחות שני זוגות במיידי ועוד 4 זוגות למחסן החלפים ברכב. בעדיפות לצבאי הגדול יותר שאסף אומר שהוא נח לעבודה.
היות ואני לא יודע לרכוש באיביי אין לי בעיה להזמין אצל מישהו כאן תמורת רווח עבורו ולשלם מראש.
מקווה להיפטר מבעיה חוזרת.רק בשבת האחרונה - לאחר הפסקת קפה בנחל שמתחת למעלה עמוס כשמעליי כל העוינים הפלסתינים נתקעתי פעם נוספת לבד בשטח עם מכסה מנוע מורם.לקח לי עשר דקות לתקן את הבעיה, אבל במיקום הזה לא היה לי נח להתקע - כי זה יכל להגמר ממש לא טוב להם - וגם לי.
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
מהתמונות שבקישורים לא הבנתי להיכן מתחברים הכבלים עצמם כי יש רק מקום לקוטב שעל המצבר ואין בסופיות האלה את החיבור לכבל.
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
האקסטרה בורג מאחורה הוא החיבור. אתה צריך להרכיב סופיות לכבל שלך.
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
אני לא רואה בעייה להשיג כאלה סופיות בארץ...
היה לי על ההיילקס..
אפשר להשיג בכל מקום שמוכר ציוד לצמ"ה .. ( מ.מיכאל . קומסקו. זוקו. צמ"ד. א.ד משולם.... וכו)
וזה לא יקר בכלל...
אני הייתי מגדיל את החיווט ומעבה לו את כבל המינוסים למנוע ומוציא לו פלוס חזק מהאלטרנטור...
והמון הצלחה...
ראם
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
הי רכס,
מספר דגשים:
כדאי להחליף את הכבלים לעבים יותר ובכל מקרה חשוב לבצע את העבודה עם חותך כבל ומהדק סופיות שמתאימים לסופיות שמתלבשות על הכבל. הידוק עם לוחץ כבל מקצועי חשוב ביותר.
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
אני מרתך את הסופיות בבדיל חוץ מהלחיצה.
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
רכס... אתה מוזמן להתקשר תקבל קורס מזורז באיך מחברים כבלי כוח dc.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
לאחר שרכשתי את כל סוגי הסופיות לכבל עבור מחסן הרכב ,עדיין חסרות לי הסופיות של הקטבים. מצאתי בגל אור ת''א - טלפונית - ואני מקווה להיות אצלם היום ולקנות 10 יחידות.
בינתיים - כעזרה ראשונה הכרחית - פירקתי את כבל האפס שעל המצבר המחובר לבודי של הרכב שנראה כמו הפרצוף של חמותי,והחלפתי אותו בשני כבלים חדשים 25 מ''מ.רציתי לחבר אחד מהם לבודי ואת השני למנוע אך עקב בעיה בפתיחת ברגים על המניפולד - חיברתי את שניהם בינתיים לבודי במרחק 20 ס''מ אחד מהשני.כך קיבלתי הרדונג של 50 מ''מ. אני מאמין שהפעם לא עשיתי שטויות בפיצול של האפס. בכל חיבור כזה אני יוצק בדיל לסופיות משני הצדדים למרות שזה עולה לא מעט כסף. כל סליל בדיל עולה לי 120 שקל וזה נראה ממש המון כסף. יש לסלילים האלה בקוטר 3 מ''מ מחיר נורמלי ? . עם קבלת הסופיות של הקטבים מחכה לי עבודה לא קטנה כי בדעתי להחליף גם את הכבלים מ- 25 מ''מ למשהו בסביבת 40 מ''מ - תלוי בגמישות של הכבל. מה דעתכם על הגדלה מטורפת של שטחי החתך להקטנת ההתנגדויות ? אולי כבלים לא מנחושת יוליכו יותר טוב ? אם כן מאיזה חומר ?
-
טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
איזה רכב, כמה מצברים כמה אמפר כל מצבר והאם יש לך צרכנים חזירים במיוחד?
בדוק גם זליגת זרם.
האם המצבר שינה מקום והוא מקבל אוויר חם במיוחד? ( תמונות לא יזיקו)
אם אין שינוים דרמטיים ברכב אז חפש את הבעיה ואל תתחיל להנדס טילים.
תחליף כבל/ים מינוס לגוף. תבדוק גם את הפלוס על הדרך.
נחושת זה בסדר לא צריך מזהב 😜
בדוק את אזור החיבור לגוף שאין חלודה, ששטח הפנים גדול דיו אבל לא להיסחף אם אנחנו בלי שינויים מרחיקי לכת.
גם בעובי החוטים אפשר להגדיל מעט אבל בלי להיסחף בהרבה מעל המקור.
על קצוות הכבל שים סופיות יעודיות כמו התמונה ותלחץ אותם אצל אחד שיש לו לוחץ סופיות. זה חשוב שהלחיצה תהיה נכונה.
ההמסה כנראה בגלל קרבון של הכבל או מגעים לא מספיק טובים.
על הבדיל אתה סתם זורק כסף לדעתי.
בהצלחה
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
טויוטה לנד-קרוזר 75 מודל 98. שני מצברים קטרפילר 100 אמפר במצב חדש.החשמל ברכב האורגינלי בסיסי לחלוטין. הוספתי צרכנים רגילים לג'יפ - מכשיר קשר,GPS,שעוני לד למדידת טמפרטורות,תאורת לד חיצונית ופנימית,לא משהו שחריג בצריכת חשמל.את המקרר אני לא לוקח - אולי פעם בשנה אם אני מוצא אותו.
חשבתי להרכיב את נעלי הכבל ולאחר מכן ליצוק על הקטבים בדיל שימנע כל מרווח בין המצבר לקטבים ויוסיף שטחי מגע שימנעו המסה. איך ניראה לכם הפתרון ?
בשבוע הבא תהיה מערכת כבלים חדשה עם סופיות לפי ההמלצה שלכם והכל ירותך בבדיל לאחר לחיצה במלחציים עם פטנט שלמדתי להבטחת המגעים.
-
טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
נשמע די סטנדרטי.
מה יש לך מהאורנג׳דה (בדיל)?
רד מזה. לדעתי מיותר לחלוטין.
אני קצת מוטרד מהלחיצה במלחציים.
יש מכשיר לחיצה עם ידיות ארוכות שנותן לחץ שווה מסביב לכבל עם זיזים בהיקף להגדלת המגע והחיכוך.
לא אוהב את המלחציים והבדיל.
תסתכל בתמונות שלי.
אמנם רכב בנזין מצבר יחיד 70 אמפר אבל בלי שמנים והגנות תראה איך הקטבים נקיים
מכשיר לחיצה-
http://www.aresco.co.il/index.php?pa...urrent_cat=179
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
רכס.. אתה ממשיך לעשות טעויות. כבל מינוס רק מנחושת. סופיות מתאימות ורצוי insulated. לחיצה עם כלי מתאים ולא צריך בדיל. והכי חשוב שטחי חתך מתאימים - כיוון שהמערכת 24 אז 35 ממר מספיק, אבל למינוס טוב לוקחים יותר עבה- 50 יהיה בסדר.
שני חוטים בתוך נעל כבל אחת זו עוד טעות, שעולה בהפסדים.
והחומר של הבורג המחבר את המינוס לבודי גם חשוב.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
וגם... אני יודע איפה יש מלאי גדול של נעלי קוטב. ונעלי כבל. ועוד אביזרים.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
ג€‹חיים . כמו שאמרו לך חברים אחרים לפני , הבדיל יכול לשמש כתוספת ללחיצה -אבל לפניה - אבל הוא לא תחליף ללחיצה נכונה . אני עובד עם ציוד כרייה ,כבלי נחושת ואלומניום 95,120,150,185,240 ממ"ר בזרמים של עד 500A AC .בדיל יש לי בשפע ובעבר עשיתי חיבורים בתוך כוסות חיבור עם בדיל בלבד. בציוד / רכב שעובר ויברציות לא שורד / שרד אצלי לפחות את חוזק ההלחמה והיום בחבורי נעלי כבל / מופות חיבור אני משתמש אך ורק בכמה סוגי לוחצים.אם אתה רוצה להיות מהמהדרין , תמלא בדיל -שזו התוספת ולאחר מכן הקפד על לחיצות מרובות ונכונות -שזה העיקר .
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
מכשיר לחיצה איכותי שאין לי הוא השקעה גדולה בשביל 4 לחיצות - זה לא נראה לי הגיוני לקנות כזה.לכן ניראה לי שאכין תבנית לצורך לחיצה עם מלחציים שאין יותר חזק מהם ללחיצה.
צריך לעשות על השפתיים שתי תעלות במידות נכונות ואת השאר יעשה הכוח הענקי של מלחציים ''5. אני עדיין מאמין שתוספת הבדיל גם מגדילה את שטח המגעים של הכבלים ואוטמת את החללים לקורוזיה.
אסף - ניסיתי להתקשר אך כנראה שאין לי את הטלפון הנכון. שלי הוא 0556655665.
ועכשו אני צריך להשלים ציוד לטיול של מחר בבוקר.
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
...אז אני אתקשר בתחילת השבוע.
אין מה להשקיע בלוחץ. תמצא חשמלאי או מחווט שיש לו לוחץ בשביל 4 לחיצות חד פעמי.
אגב, יש לקנות ברשת לוחצים מהסוג הזול שנכנסים למלחציים או לדפיקה עם פטיש. סדר גודל של 20 דולר.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: טויוטה 75 24V - לא מצליח לפתור בעיית קטבים של המצברים.
אסף - אין לי בעיה לייצר לוחץ כזה שישאר אצלי קבוע.