דיון להבנת מערכת מתלים (קפיצי עלים) באופן מעמיק
שלום לכולם
מכיוון שאני רוצה לשפר את מערכת המתלים של הסמוראי שלי (עלים) אשמח לעזרה מבאי האתר בהסברים על מערכת המתלים. כלומר משמעות כול רכיב במערכת המתלים, אופן עבודה אופטימלי, למה שאקלים כאלה ולא אחרים,מה ההשפעות בשימוש בשאקל רוורס וכו'. כול זאת על מנת שאוכל לתכנן לבד/בעזרתכם מערכת מתלים שתתאים לדרישותי. ברצוני פשוט להעמיק את הידע בנושא לפני שבכלל אפרט את הדרישות שלי ממערכת המתלים.
אני יודע שכבר קמו שרשורים בנושא אבל הייתי מעוניין להתחיל שרשור אחד מסודר מאפס.בקשה נוספת היא זכרו כי מדובר בסמוראי למרות שהדברים בוודאי לא ספציפים אך ורק לסמוראי, אך דברים שאין להם שימוש נפוץ בקרב הג'יפאי המצוי כקפיצים פרבולים (שוב רק יודע שיש כאלה לא מתיימר להבין איך הם עובדים) כדאי להשאיר בחוץ, זהו דיון בדברים הבסיסים של מערכת המתלים.
נתחיל את הדיון שלי מכמה שאלות שעלו במשך הזמן.
1. אילו גורמים משפיעים על קבוע הקפיץ?
2. איך אני יודע באיזה קבוע קפיץ אני רוצה להשתשמש? הערכות גסות על פי המשקלים שבהם הרכב יועמס?
3. איך אני בוחר את אורך השאקל המתאים לקפיצים?
4. מה ההשפעות מסדר שני, כלומר על מערכת היגוי וכיו"ב משינוי מערכת המתלים?
5. איך משפרים מהלך מתלה? למה לא לשפר באופן קיצוני או שאולי כן?
6. איך אני בוחר בולם מתאים? לא רק מבחינת פתיחה/סגירה אלה גם קשה/רך?
ואני בטוח שיש עוד המון דברים שאפילו לא חשבתי עליהם, אז תודה לכול מי שיתרום ולאסף שכבר הסכים להרתם למשימה.
יום טוב דני 8)