שלום לכולם
לאחר החלטה קשה אני מוכר את הויטרה שלי
ורוצה לקנות פרדו ופה אני צריך את עזרתכם
איזה דגם עדיף 163 כ״ס או ה125 כ״ס ולמה
כי אני רוצה לבין לעומק ממה כולם מפחידים אותי שהרכב יקר מאוד לתחזוקה של טיולים וגם כביש .
אשמח לעזרת המומחים בפורום
Printable View
שלום לכולם
לאחר החלטה קשה אני מוכר את הויטרה שלי
ורוצה לקנות פרדו ופה אני צריך את עזרתכם
איזה דגם עדיף 163 כ״ס או ה125 כ״ס ולמה
כי אני רוצה לבין לעומק ממה כולם מפחידים אותי שהרכב יקר מאוד לתחזוקה של טיולים וגם כביש .
אשמח לעזרת המומחים בפורום
ניראה לי שמצאתי רכב שיכול להיות מעניין
מבקש את עזרת המומחים לחוות דעת ראשונית
פרדו 2002 300k הדגם החזק 163 כ״ס מוגבבה רק בעזרת אוקולונים הדגם הקצר אוטומטי יש טמבון ברזל וכננת רכב לא מטופל במורשה אבל לפי המוכר מטופל במוסך של חבר שלו הבחור דורש 70 אלף מחיר אחרון
מה דעת המומחים ??
תודה מראש לכל המגיבים
אמרת הכל ולא אמרת כלום.
לך תראה בעינים שלך ואח"כ תשאל שאלות.
בברכה,טושי
כבר ראיתי את הרכב השאלה אם שווה לקחת לבדיקה לפי הנתונים של הרכב
היכן אתה מתכוון לבדוק את האוטו? קח בחשבון שמכוני בדיקה לא יתנו לך אינדיקציה אמיתית על מצב הרכב אלא רק יכסתחו את עצמם בבדיקת רכב מהשנתון הזה ובקמ' הזה.
טופס הבדיקה יהיה יותר ארוך ממגילת העצמאות, וזה בתמורה ל 800 שקלים.
על מנת לקבל אינדיקציה מדוייקת למצב הרכב אתה צריך לקחת אותו למוסך שמכיר את המכוניות הללו, ולבקש/ מהם בדיקה וגם חוו"ד לעלות התיקונים.
לגבי העסקה עצמה - וולא, לא יודע לענות. מצד אחד אלו המחירים שלהם, וגם אני שילמתי בהתאמה הרבה כסף ( בדיעבד הרבה מדי) על הפראדו שלי, מצד שני לא מצאתי אוטו עם ק"מ נמוך משמעותית. אתה מקבל את הרכב עם תוספות כמו פגוש וכננת, (תרשה לי לא להעריך יותר מדי את האוקולונים), אבל במחיר הזה לרכב בן 12 עם 300.0 אלף ק"מ. מצד שלישי, גם כשתמכור אותו הוא יעוף מהר ובמחיר טוב. זו כבר ממש החלטה סובייקטיבית שלך.
בכל מקרה, שיהיה בהצלחה.
אהלן,
הייתי בנק' הזאת לפני חצי שנה שקניתי את הפראדו שלי (2002 קצר דיזל).
אני לעומתך הייתי חסר ידע לחלוטין בכל עניין השטח.
התייעצתי כאן הרבה בעניין הבדיקת רכב, וההמלצה הייתה חד משמעית שזה חסר משמעות לחלוטין.
את הפראדו הראשון הלכתי לראות, חיצונית היה מטונף אבל חוץ מזה סה"כ נראה בסדר, אמרתי יאללה נלך לבדיקה, בבדיקה תוצאות הרכב היו זוועתיות, אפילו העלתי את תוצאות הבדיקה לאתר ואמרו לי פה אחד שכל פראדו שאקח התוצאות פחות או יותר יהיו זהות, על הפראדו הזה ויתרתי (משהו מה הרגיש לי לא נכון)
לאחר שהלכתי וראיתי עוד 6-7 רכבים, מצאתי את האחד, הדרישה עליו אומנם הייתה כ 20,000 מעל המחירון אך אמרתי לעצמי ששווה שאלך לראות. (וטוב שכך עשיתי)
את הרכב הלכתי לבדוק אצל קרוב המחזיק בדגם כ - 8 שנים, הגעתי אליו הוציא חצי בקבוק והתחיל להקשיב למנוע (סטייל סטטוסקופ של רופא) בדק עוד כל מיני דברים לכשאז היו נראים לי הזויים לחלוטין, שורה תחתונה אמר לי שהאוטו במצב נדיר.
הלכתי עם בעל הרכב לבצע בכל זאת בדיקה (הוא התעקש ואמר שרוצה להיות רגוע) בבדיקה התוצאה הייתה סבירה יותר מהקודמת אך עדיין כל מיני כסת"חים של מכון הבדיקה.
לאחר מו"מ עם בעל הרכב הצלחתי להוריד אותו קצת במחיר ורכשתי את הרכב.
הכנסתי כעבור שבוע את הרכב ליישור קו קטן (הרוב היה במצב נדיר כמו שקרוב אמר) בהילוך שישי ביפו, שם המוסכניק (חבר ואדם נדיר טיפל לי שנים בקורולה), חיבר את הרכב למחשב ואישש את ממצאי המקורב על מצב הרכב.
שורה תחתונה, מצא אדם שמבין בדגם תן לו לתת את חוו"ד. תרצה לעשות בדיקה תעשה בשביל הכסת"ח אבל קח בחשבון שזה לא המדד למצב הרכב בכלל.
עופר
- - - Updated - - -
אהלן,
הייתי בנק' הזאת לפני חצי שנה שקניתי את הפראדו שלי (2002 קצר דיזל).
אני לעומתך הייתי חסר ידע לחלוטין בכל עניין השטח.
התייעצתי כאן הרבה בעניין הבדיקת רכב, וההמלצה הייתה חד משמעית שזה חסר משמעות לחלוטין.
את הפראדו הראשון הלכתי לראות, חיצונית היה מטונף אבל חוץ מזה סה"כ נראה בסדר, אמרתי יאללה נלך לבדיקה, בבדיקה תוצאות הרכב היו זוועתיות, אפילו העלתי את תוצאות הבדיקה לאתר ואמרו לי פה אחד שכל פראדו שאקח התוצאות פחות או יותר יהיו זהות, על הפראדו הזה ויתרתי (משהו מה הרגיש לי לא נכון)
לאחר שהלכתי וראיתי עוד 6-7 רכבים, מצאתי את האחד, הדרישה עליו אומנם הייתה כ 20,000 מעל המחירון אך אמרתי לעצמי ששווה שאלך לראות. (וטוב שכך עשיתי)
את הרכב הלכתי לבדוק אצל קרוב המחזיק בדגם כ - 8 שנים, הגעתי אליו הוציא חצי בקבוק והתחיל להקשיב למנוע (סטייל סטטוסקופ של רופא) בדק עוד כל מיני דברים לכשאז היו נראים לי הזויים לחלוטין, שורה תחתונה אמר לי שהאוטו במצב נדיר.
הלכתי עם בעל הרכב לבצע בכל זאת בדיקה (הוא התעקש ואמר שרוצה להיות רגוע) בבדיקה התוצאה הייתה סבירה יותר מהקודמת אך עדיין כל מיני כסת"חים של מכון הבדיקה.
לאחר מו"מ עם בעל הרכב הצלחתי להוריד אותו קצת במחיר ורכשתי את הרכב.
הכנסתי כעבור שבוע את הרכב ליישור קו קטן (הרוב היה במצב נדיר כמו שקרוב אמר) בהילוך שישי ביפו, שם המוסכניק (חבר ואדם נדיר טיפל לי שנים בקורולה), חיבר את הרכב למחשב ואישש את ממצאי המקורב על מצב הרכב.
שורה תחתונה, מצא אדם שמבין בדגם תן לו לתת את חוו"ד. תרצה לעשות בדיקה תעשה בשביל הכסת"ח אבל קח בחשבון שזה לא המדד למצב הרכב בכלל.
עופר
היי
אנחנו עם הרכב כבר 4 שנים, לפני שעבר אליי הוא היה אצל אבא שלי ואבא שלי עבר לדגם הבא.
אני יכול רק להמליץ על הרכב.
המנוע חזק ומגיב יפה, בסה"כ רכב מאוד אמין אבל יש לו תחזוקה כמו כל רכב וזה מאוד תלוי באיזה רמת תחזוקה אתה רוצה את הרכב.
הרכב לא השאיר אותי מעולם בצד הדרך ונתן לי להתמין לגרר אבל תמיד יש חלקים שצריך להחליף, זה לא רכב חדש ודברים מתבלים...
הכל תלוי בהתייחסות של בעל הרכב.
בכל מקרה, זה לא בדיוק המקום, ואפרסם בהמשך בלוח המתאים.
פשוט חזרתי אתמול מחו"ל, היתי שם חודש לא היה לי שום עניין לפרסם את הרכב שאני לא פה.
אך אני מוכר את הפראדו שלי כי כבר מאוד קשה לי עם התצורה של השתי דלתות, אני כבר עם שתי בנות וזה נהיה רק יותר ויותר קשה.
הרכב הבא הוא ככל הניראה היה לאנד קרוזר ארוך סביב 2004-2006.
כמו שאמרתי זה לא המקום ולכן לא הפרט.
העלה מודע מסודרת בהמשך ללוח.
שבוע טוב.
אההה ועוד דבר קטן, אם כבר פלג הגיב פה.
תתייעץ עם אנשי הפורום כאן, הם מבינים ביותר ומאוד נחמדים.
פלג לדוגמא (אני לא בטוח שהוא זוכר) מבלי שהכיר אותי כלל, הקדיש חצי שעה בטלפון ביום שישי לשמוע את כל ממצאי הבדיקה לרכב שעשיתי, הכל כמובן בסבלנות ענקית ומתן עצות שלא מוצאים באף מקום!!
אז אל תתבייש, תשאל תתייעץ החבר׳ה פה תותחים אחד אחד.
עופר
בלי לחשוב פעמיים, קנה את האוטו של פלג.
בברכה,טושי
רכב זה עניין של מזל ,אני קניתי פראדו מודל 2001 ארוך , במחיר 47000 ₪ ,הבדיקה היחידה שעשיתי היא מנוע ,כל מכוני הבדיקה לא מבינים בנושא רכבי שטח ,וכותבים בדוח כדי לקבל כיסוי.
הרכב שקניתי היה במצב תחזוקתי נמוך ,בישור קו של 5000 ₪ העלתי אותו לכביש, כל גיפ שתחפש תמצא לקויים, השאלה עד כמה אתה מוכן להשקיע, הבעיה ברכבים אלו מחיר גבוהה לשוק. אם הרכב במצב טוב אז כדאי ,צריך סבלנות למצוא גם מציאות.
הי
כאחד שבירשותו פראדו 2001 כ- 5 שנים - בענין התחזוקה - קח בחשבון כי עקרונית האוטו הזה "לא אוהב" חלפים שאינם מקוריים.
חוץ מזה, מחזק את דברי קודמיי.
בדוק פרונט: בולגוינטים + בוקסות משולשים.
בהצלחה.
תודה רבה לכל העונים ואם ישנם עוד אנשים שיכולים לעזור אני ישמח
אבל את האמת אני סטודנט ולהשקיע 70 k על רכב שנתון 02 ולשים את כל הכסף שיש לי אני מודאג ממחירי האחזקה ,אם יש פה מישהו שיכול לתת בערך מיספרית הערכה גסה כמה עולה שימוש סביר ברכב וטיפולים (שיבוצעו כמובן רק במוסך יבואן ) כי אני בעייתי ואוהב שיש לי אחריות כי ״הזול בסוף עולה יקר ״ מניסיון שלי
אז אם מישהו יוכל לתת אומדן כספי על אחזקה שוטפת וכל מיני חס וחלילה (שבירות וכו׳)
תודה מראש לכל העונים
בוקר טוב
אני יכול לומר שההחזקה של רכב כזה היא לא זולה בייחס לרכב משפחתי, אני מחזיק גם פריווט מאותה שנה ואני מעריך שההחזקה של הפראדו (כל רכב שטח, לפני זה היתה לי היילקס), היא לפחות פי שלוש בחישוב ארוך טווח.
אתה יכול ליתקשר למוסך לקבל הצעות מחיר לטיפולים, קטן, גדול וכו'.
תודה פלג
אני מחפש רכב במצב טוב אבל לא מצליח למצוא אולי חברים בפורום פה יוכלו להציע
תודה רבה לעונים
כסטודנט לשעבר וכבעל פראדו, ג'ימני ועוד כמה רכבי שטח, אין לדעתי סיבה לסטודנט להחזיק פראדו.
קנה לך ג'ימני בשנתון חדש פי כמה, קפל מושב אחורי, תעמיס את החברה ותעבור יופי בכל מקום שתרצה, עם מינימום אחזקה לרכב שטח עם יכולות בסדרי גודל כאלו.
גם אני הייתי בעל גימיני ועכשיו בעל פראדו.
פראדו הוא מאוד אמיו, ובזה אני לא מחדש.
כדי שישאר אמין צריך להרכיב לו חלקי חילוף מקורים.
התחלפים רובם זבל, ואם אתה לא מנוסה לא תוכל להבדיל בין זבל לטוב.
מבחינת עבירות טכנית, ופראדו וגימיני משופר פחות או יותר משתווים.
במקור הפראדו יותר טוב משמעותית, אבל עם שיפורים הגימיני משתווה.
יש מקמות יותר ויש פחות אבל שניהם יעברו את אותם המסלולים.
היתרון הגדול של הפראדו הוא בגודל בנוחות ובחוזק המנוע!
הפראדו הרבה יותר מפנק נוח לנסיעה וגדול. אפשר להסיע בלי בעיה גם 4 נוסעים
לטיול של מספר ימים לנגב.
כוח מנוע אין בכלל מה להשוות! עולם אחר. הגימיני הוא רכב צעצוע לעומת הפראדו
ואני מדבר על גימיני ידני כי האוטומט בכלל בדיחה..
זהו, עכשיו תחלט אתה מהחשוב לך יותר כוח ונוחות או חיסכון בהוצאות דלק.
אגב פראדו אוטומט עושה 1 ל 9 גימיני אוטומט 1 ל 11
כ 20 אחוז הפרש
עוד סעיף כלכלי, הפראדו מחזיק מחיר מעולה (אפילו מדהים)
בשנה שקניתי אותו המחירון כמעט ולא ירד
ובשוק החופשי רצים מחירים מטורפים.
גימיני לעומתו יורד בערכו, וחזק. במיחד בשנתונים הצעירים
ממש מחמם את הלב כל הג׳ימינולוגים שעברו לפראדו.
לי יש ג׳ימיני כבר די הרבה זמן..מתי זה קורה? (:
נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk
קודם תודה לכל התגובות
אבל אני עדיין מתלבט בין הפרדו 163 כ״ס
או הפרדו 125 כ״ס מה עדיף לקנות ?
מה מהניסיון האישי של החברה בקבוצה פה
יותר קל לתחזק וסביר מבחינת מחיר ( אני מטפל רק בחברה .....וזה יקר )
ועוד משהו למה המחירים כאלה גבוהים ? ( מטורף ממש )
חס וחלילה לטפל בחברה. מה קרה לך?
אני נוסע על פראדו שנת 2000 כבר כמה שנים טובות , הרכב אמין מאד אבל זה עולה כסף ....
קח בחשבון רכב משנתון כזה אוכל עלויות תיקון שנתיות של 5000 ש"ח בשנה - תמיד יש משהו קטן תפוחים ,הגה,בולגויינטים,ראדיאטור,וכו וכו ...
גם אם תמצא רכב מאד שמור זו תהיה פחות או יותר ההוצאה השנתית , אבל בתמורה לזה אתה זוכה לאמינות ושקט .
אני נוסע על ה125 כ"ס , מנוע פשוט יותר ,לטעמי אמין יותר (לחבר יש את ה163 כך שיש מדד להשוואה), ובעיקר חלש יותר.
בשטח לא תרגיש הבדל , בכביש 120 110 שיוט לא יותר .
לדעתי זה אחרון הרכבים שעוד עשויים מברזל ובעלי עמידות בריאה.
תנסה למצוא רכב שמור שטופל באהבה - כבר ראיתי כאלה עם 580000 קילומטר ומנוע שלא נפתח .
מבחינת נוחות טובה ואפילו טובה מאד , טיפול טוב לדשבורד ימנע את בעיית הקירקושים המוכרת .
אל תיבהל מחופש קל בטרנספר (יש לכולם) מתבטא במכה קלה בהאצה , לומדים לנהוג עם זה עד כדי שזה נעלם ....
בקיצור - תמורה לעלות לדעתי מצויינת .
בהצלחה.
טוב חברים ממש תודה על התגובות
הגענו לשלב ההכרעה הרכב נמכר עכשיו ישנם שני זוכים שעלו לשלב הגמר
הראשון :
שנת 2001 עם 250 אלף ק״מ יד 2 סטנדרטי
השני :
שנת 2002 עם 300 אלף ק״מ יד לא ידוע מושקע ביותר
ההבדל בחיר הוא כעשרת אלפים שקלים
כמובן שניהם מבקשים מעל המחירון
נא עזרתכם ההתלבטות הינה קשה
תושה מראש.
יד לא ידוע ??? לא בדקת רישיון רכב ?
שניהם ובמיוחד ה 2001 נשמעים לי עם קילומטרז מזויף
2001 - 2002 הם השנים עם חגיגת הסולר, נסעו אז 40 אלף בשנה בקלות.
אז רכב מתקופה זו עם 250 אלף ?!!
כמו כן מה זה בדיוק מושקע? מושקע במה, מה מותקן עליו?
סלח לי אבל, אתה כותב (וכנראה גם הידע) כמו טירון בתחום הג'יפאות (שזה קצת משונה בכול זאת החזקת ויטארה).
חוץ מהמנוע (שדיזל זה עולם אחר ) אתה אמור לדעת איך ומה לבדוק.
ואם בכול זאת אין לך הקישורים לכך, מצא חבר (עדיף עם רכב דומה) שיבצע לך הבדיקות והסינון הראשוני.
כול עצה אחרת שתקבל כאן במי לבחור (מבין זוג "המתמודדים") על סמך מה שתארת, שווה פחות או יותר להטלת מטבע ...
קח זאת כהארה בונה.
בנצלחה בכול מקרה
רענן
דבר ראשון אני לא מנוסה בתחום הפרדו
דבר שני לא שאלתי יד (טעות אני יודע ) והק״מ בשניהם על פניו ניראה אמיתי ולא מזוייף (אחד מהם שוטר אז לא ניראה לי הונאה )
דבר שלישי בדקתי (עם העין הלא מנוסה שלי)
את מה שאני מכיר ויודע ויכול .
והראשון 2001 יש לו היסטוריית טיפולים רכב שלישי במשפחה רכב סטנדרטי לחלוטין
השני 2002 מאובזר מיגונים הגבהות טמבון כננת צמיגים מאה אחוז שטח
השאלה היא לא כזו הזויה מה עדיף לקחת לבדיקה במוסך של טיוטה
בדיקה במוסך של טויוטה? מה אתה מצפה לקבל שם?
בכל מקרה מהניסיון שלי עם מוסכים מורשים לא הייתי נותן להם לגעת באוטו מעבר לטיפולים סטנדרטים.
איציק.
מה שהזוי זה:
- שאתה נותן פרטים "חסרים" וזה לא קשור למה שאתה יודע או לא יודע על פראדו. פראדו זה רכב.. כמו ויטארה. מה שחשוב לויטארה, חשוב לפראדו- אותן שאלות שהיית שואל/בודק לגבי ויטארה (לפני בדיקה) רלוונטיות גם לפראדו ולכל רכב, לצורך העניין.
- אתה שואל שאלות שכל תשובה עליהן תהיה נכונה ולא נכונה באותה מידה - מה יוטר טוב בלונדינית עם חזה "כזה" או בלונדינית עם חזה אחר - התשובה היא.. כן. וכל זה בלי שבכלל ראינו את הבלונדיניות..
כן. רכב עם פחות קמ' טוב יותר מכזה עם יותר.. אלא אם טיפלו ברכב עם היותר, יותר טוב... ואם הוא לא עבר תאונה קשה..
בעצם, רכב עם קמ' גבוה יותר, יותר טוב, אם הוא מגיע עם פגוש וכננת וצמיגי שטח...
בעצם, רכב כזה, יכול להיות "עבר הרבה".. עדיף אחד בלי כלום..
בעצם אם מקזזים את עלות התיקונים של רכב "שעבר הרבה" אבל יש לו כננת ופגוש וצמיגים, עם מחיר התקנת הפגוש והכננת והצמיגים לרכב האחר, כדאי יותר זה "שעבר הרבה".
בעצם עדיף רכב "נקי" ואני אספוג את כל השיפורים שלו.. שלא יהיו תיקונים/קילקולים.
בעצם, אני סטודנט, אז אולי ניקח סיכון שלא יהיו תיקונים ברכב "שעבר הרבה" ונרוויח כננת וכו'...
אבל, בעצם, אם יהיו תיקונים - אכלתי אותה... אבל מי אומר שלא יהיו תיקונים ברכב שלא "עבר הרבה"...
התשובה היא - כן.
חבר טוב שלי לא לקח לבדיקה אף רכב שהוא קנה - הוא אומר שצריך להתרשם מהבעלים. אם הוא מתרשם ממנו לטובה, סביר להניח שהוא גם טיפל ברכב ולא ירמה...
קשה לך להחליט - קח את שניהם לבדיקה... 1600 ש"ח זו השקעה לא גדולה, יחסית לנפילה של 70K...