-
התחלת פרויקט סמוראי ארוך
חברים אני חוזר למקורות הבאתי סמוראי ארוך במצב גמור ואני עכשיו מתחיל פרויקט ועוד לא נעול לאיזה כיוון לקחת אותו אם יש פה אנשים שעברו את זה אשמח לטיפים תמונות וחוות דעת עדיין לא החטי בעניין הסרנים עם רחבים או היילקס בעניין המנוע סטנדרטי או ויטרה הזרקה או קרבורטור או אפילו פתוח או סגור ככה שאשמח לטיפים ממבינים בעניין תודה מראש מתן
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
שמע..כלהדברים שאתה אומר פה זה עניין של כסף. וזמן.
יש לך הרבה כסף וזמן להשקיע? אי אפשר סתם לזרוק באוויר.
אני מכיר את הסמוראי שקנית, ומצבו, ואני עדין - גרוע.
תתחיל מלבדוק איפה יש הרקבונות הכי חמורים - זה דורש טיפול דבר ראשון.
מנוע סרנים וכו' - תגיד לאיזה רמה של רכב אתה רוצה להגיע בסוף ומהתחלה תחתור לשם.
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
זה בכלל לא משנה- העיקר שתצלם לנו הרבה תמונות!! :)
לגבי סרנים- אם אתה יכול לך על טויוטה, זה הרבה יותר מוצלח.
מנוע- כמה יותר גדול עדיף, אני לא יודע כמה הביצ*& שלך גדולות בנושא בעיות רישוי וכו'.
פתוח... אם כבר אז כבר...
בהצלחה!!
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
זמן מפנים כסף לאט לאט לא בבום להפיל חבילה העניין הוא שאין אצלי דבר כזה אתה לא מצליח לעלות ולפני 9-10 שנים לפני שהיה את כל השיפורים וההכלאות האלה היה לי קצר עם 4/16 נעול אחורה 8/235 קרבורטור כפול של וובר והרכב לא עצר ולא אכזב היום כבר יש יחסים יותר נמוכים ויש ספואה ויש סרנים של היילקס ואני כבר לא יודע לאיזה כיוון לקחת אותו
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Matan Gottfried
זמן מפנים כסף לאט לאט לא בבום להפיל חבילה העניין הוא שאין אצלי דבר כזה אתה לא מצליח לעלות
רק לפי זה אני מניח שאתה עושה שטח טכני, גם לא מפחד לתת בגז
לדעתי הסמוראי האידיאלי:
סרני טויוטה, צמיגי 32/33, מנוע באלנו/ויטארה. יחסי העברה לדעתי 6.5 זה מוגזם, אבל אם אתה באמת עושה עבירות קשה אז לך על זה.
זה יהיה יקר, מאוד. לא פחות מ30 אלף שקל לדעתי בלי כל מניי בלת"מים ופחחות צבע וכו'.
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
תתחדש
מה עם קצת תמונות של הכלי?
מה היכולות המכניות שלך?
מה יכולות הריתוך שלך?
וכמה כסף יש לך להשקיע?
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
כאשר אתה מתחיל פרויקט כזה, יקר ארוך ושדורש הרבה מאמצים.
אתה חייב לשאול את עצמך מה המטרות שלך בביצוע הפרויקט.
אחרת כשתסים יתברר לך שהלכת על הדבר הלא נכון )-:
האם אתה רוצה לשפץ רכב אספנות? רוצה רכב עבירות? או אולי רק רכב טיולים קלים יחסית?
אם המטרה שלך רכב עבירות, אתה בחרת את הפלטפורמה הלא נכונה.
באופן בסיסי יש שלושה גורמים שיוצרים רכב עבירות
1. מידת צמיגים
2. בסיס הגלגלים
3. הרוחב של הסרנים
מידת הצמיגים קובעת איזה גובה מכשולים תוכל לעבור.
בסיס הגלגלים ורוחב הסרנים קובעים את מידת היציבות של הרכב.
דוגמא קיצונית של הנושא הוא ההמר, שעל אף מהלך לתלה מצחיק הוא עביר מאוד.
בגלל גודל צמגים ענק בסיס גלגלים גדול ורוחב מטורף. קשה מאוד להפוך המר, וניסו...
סמוראי ארוך הוא מאוד צר ועם בסיס גלגלים קטן, אלו נתוני התחלה גרועים.
גם אם תרכיב לו צמיגי 33 וסרני הייליקס הוא עדין יהיה חסר יציבות.
להפך, היציבות רק תהיה יותר גרועה.
פלטפורמה הרבה יותר טובה הוא סיקס ארוך, או אפילו יותר טוב גלדיטור או ווגוניר
ווגוניר רחב מסמו בכמעט 30 סנטימטר ובסיס גלגלים גדולביותר מ 50 סנטימטר.
גם אם תרכיב "רק" גלגלי 33 תקבל רכב עביר מאוד יציב מאוד.
הרבה הרבה יותר מסמו ארוך עם 33 וסרני טויוטה.
והבונוס הוא שזה רכב חוקי למהדרין.
אז כדאי שתחשוב טוב מה בדיוק המטרה הסופית שלך.
אם זה רכב עבירות מטורף, אתה לא בכיוון.
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
אני נוטה לקבל את הדעת של השונה .. ובדרך כלל די שקט כאן
אבל.....
כמה אי דקויות בתגובה אחת.
סמוראי לא פלטפורמה טובה לרכב עבירות אל סיקס או שאר ירקות ??? פשש קלעת בול
סמוראי עם סרני טיוטה לא רכב יציב ??אתה מדבר מניסיון או סתם ככה מתחושת בטן .. יש לי ניחוש פרוע שכתבת את זה על סמך תחושת בטן
וכו' .. וכו' .......
אתה יודע אם אתה לא מבין או לא יודע דברים ברורים לא חייב סתם להגיב ...
אני מקווה שתקבל את ההערה הזו בצורה חיובית ומתקנת
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
עדיאל אל תעלב...
אבל תחשוב על מה שמוני רשם ותראה שהוא לא רחוק מהאמת.
בסיס גלגלים: סיקס 104 סמוראי ארוך 93 היילקס גדול יותר משניהם
רוחב: סמוראי סרן רחב: 1300 היילקס: 1397 סיקס סרן רחב: 1362 (לפי חיפוש זריז באינטרנט לא בטוח בקשר למספרים)
אז נכון שאפשר להגיע עם סמוראי לרמות מאוד מאוד גבוהות - מי כמוך יודע. אבל זה כבר לא סמוראי. ובכל זאת - כל היילקס עם 33 עבירה יותר מהרכב שלך עם 33, לא ככה?
הסמוראי הוא הרכב שכנראה הכי זול להגיע איתו לרמות הגבוהות, אבל לא יותר מזה. ברגע שתעשה סיבוב על היילקס עם 33 או על רכב סופה/סיקס משופר בצורה דומה אתה תבין.
בקשר לפרויקט של מתן:
אם אתה מכוון לרמות הגבוהות כמו עדיאל וחבריו - אז ההצעה שלי היא תחשוב מה אתה רוצה בסוף, ואז תבנה את הרכב ישר לשם. יהיה יותר זול מלבנות ואז לשפר שוב.
רוצה 33 על הרכב? תתכנן אותו ככה מבחינת הברקסים, המתלים, הסרנים, רכבת הכוח וכו'...
בהצלחה ותפרסם תמונות...
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
שגיא
דבר אחד חשוב ועיקרי שחכת
מרכז כובד מאוד מאוד נמוך שיש לסמוראי וחוסר משקל מטורף
שרק עוזר בעבירות שומר על מיכלולים ומוזיל עלויות בטרוף
לגבי החלק שהיילקס עם 33 עביר יותר מהרכב שלי אני חולק עלייך
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עדיאל
שגיא
דבר אחד חשוב ועיקרי שחכת
מרכז כובד מאוד מאוד נמוך שיש לסמוראי וחוסר משקל מטורף
שרק עוזר בעבירות שומר על מיכלולים ומוזיל עלויות בטרוף
לגבי החלק שהיילקס עם 33 עביר יותר מהרכב שלי אני חולק עלייך
נכון שהמרכז כובד נמוך יותר בגלל שרוב המשקל נמצא בסרנים...
אבל מצד שני זה גם גורם לחוסר נוחות. אבל הרוחב של הרכבים אחרים מפצה על זה.
לגבי המשקל הנמוך של הסמוראי - גם נכון. אבל בהחלפת לסרני היילקס עם צמיגי 33 אתה מוסיף עוד די הרבה משקל יחסית לסמוראי.
בכל מקרה זה נכון...נחכה שיכנסו לפה המבינים שיוכלו לחוות דעה על נושא המשקל והתרומה שלו לעבירות.
בקשר לרכב שלך מול היילקס, אז אני מודה שאני לא הכי מבין בעבירויות טכניות שיש, הניסיון שלי קטן במעלות האלו לעומתך,
אבל יש לי חבר עם היילקס שיחלוק עלייך...
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
קודם כל היעוד שלו הוא אספנות למטרת טיולים בלבד זה רכב שלישי בבית ולא טיולי שבילים בכלל אני מעדיף שטח טכני הצלבות חמרה לא איש של דיונות ואני חוזר ואומר שפעם לפני כל האופציות שקיימות היום הרגשתי מרוצה מאוד מרכב ששיפרתי אותו בזמנו עד הקצה העניין הוא שהקצה של פעם זה המינימום של היום מבחינת מידת צמיגים ה235 סיפקו אותי בהחלט ביחס ליחסי העברה ה4/16 קיבלתי תתגובות שאני אוהב מהרכב אבל אם אני ילך על יחס יותר נמוך אז אני מאמין שאני יצטרך גם לעלות במידת צמיג ובעניין תמונות אין לי מושג איך מעלים לגיפולוג אבל אם מישהו יודע איך לעביר את הפוסט הזה לקבוצה בפייסבוק אז בכייף
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
מתן שלח לי במייל ואני אעלה לפה : [email protected]
בכל מקרה - אתה צריך להחליט איזו מידת צמיג תרצה בסוף, מכיוון שאתה מחליף חצי ממערכת ההינע, היחסי העברה וחוזק המכלולים שנדרשים תלוים גם במידת הצמיגים.
עצה שתחסוך ממך הרבה כסף - אל תשים לב עם מה אחרים נוסעים, מה שאנשים עוברים עם 6.5 אפשר לעבור גם עם 4.16 בטרנספר.
ועם אנשים שנוסעים עם צמיגי 33/31 נוסעים גם אנשים עם צמיגי 235...
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עדיאל
אני נוטה לקבל את הדעת של השונה .. ובדרך כלל די שקט כאן
אבל.....
כמה אי דקויות בתגובה אחת.
סמוראי לא פלטפורמה טובה לרכב עבירות אל סיקס או שאר ירקות ??? פשש קלעת בול
סמוראי עם סרני טיוטה לא רכב יציב ??אתה מדבר מניסיון או סתם ככה מתחושת בטן .. יש לי ניחוש פרוע שכתבת את זה על סמך תחושת בטן
וכו' .. וכו' .......
אתה יודע אם אתה לא מבין או לא יודע דברים ברורים לא חייב סתם להגיב ...
אני מקווה שתקבל את ההערה הזו בצורה חיובית ומתקנת
תחזור ותקרא שוב את התשובה עליה הגבת,
ותנסה להבין מהי תשובה על סמך תחושת בטן ומה היא תשובה עם נתונים.
(מזכיר שרשור מלפני יומיים עם בחור שלא יודע מה הוא דיפרנציאל אבל בחר לזלזל באנשים שאולי שכחו מה שהוא עוד לא למד.)
קצת דרך ארץ. קצת סבלנות. וקצת יותר הקפדה על כתיבה מסודרת.
אתה מוזמן לחפש מעט נתונים על CJ ועל סמוראי ארוך- ולשפוט בעצמך איזה רכב מתאים יותר כפלטפורמה לעבירות.
והתשובה שבאה כאן לא הייתה בכדי לרפות את ידיו של פותח השרשור.
גם לא נועדה כדי לומר שסמוראי הוא רכב לא טוב.
אלא פשוט לתת עצה למי שהולך לפתוח בפרויקט שמראש מתחיל בנקודת מוצא פחות נוחה.
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
לגבי ייחסי העברה-
תלוי בשימוש ובציפיות שלך.
בעיקרון 4.16 על 235 הוא שילוב נהדר לרכב טיולים. זה לא סופר-זחלן אבל בהחלט בסדר.
ככה נסעתי חלק מהזמין על הסמוראי שהיה לי בעבר.
יש יתרון למעבר לצמיד 31 מבחינת זמינות וכו'
ואז צריך לרדת עוד טיפה בייחסי ההעברה.
מאוד תלוי איזה מנוע אתה הולך לשים, ומה הציפיות שלך מהרכב מבחינת אופי הטיולים.
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
מנוע אני מאמין שבסופו של דבר ישב שם ויטרה 16 שסתומים קומפלט עם ההזרקה רב נקודתית השאלה אם באמת לקחת את זה לכיוון של סרנים רחבים סמוראי קפיצים סיקס אחורה וסמוראי אחורה לקדימה יחסי העברה 4/16 עם 235 או יותר נמוך עם 31 ? ואם ללכת על כיוון הספואה או להשאר בנורמה
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Matan Gottfried
מנוע אני מאמין שבסופו של דבר ישב שם ויטרה 16 שסתומים קומפלט עם ההזרקה רב נקודתית השאלה אם באמת לקחת את זה לכיוון של סרנים רחבים סמוראי קפיצים סיקס אחורה וסמוראי אחורה לקדימה יחסי העברה 4/16 עם 235 או יותר נמוך עם 31 ? ואם ללכת על כיוון הספואה או להשאר בנורמה
על זה רק אתה בעצמך יכול לענות...
מצד אחד אני יכול להגיד לך שלהתחיל פרויקט זה זה מאוד מאוד לא כלכלי, היילקס סטנדרטי על 31 עם 2 נעילות יהיה עביר לפחות באותה מידה כמו הסמוראי שאתה רוצה לבנות, והוא כנראה גם יעלה פחות. מצד שני אני מת על זה שאתה רוצה פרוייקט אז בוא נעזור לך כמה שאפשר.
אתה הולך לעשות עבירות טכנית קשה? מה זה קשה בשבילך? המשל"ט ומעלה קובי לדוגמא? או שאתה לכיוון של המדרגות העצומות באלעד, ומעלה הגהנום והבדואי וכו'?
אם אתה בכיוון של המשל"ט/הנסתר/הרטוב ומעלות כאלו - אתה עובר אותם בקלות גם עם צמיגי 235.
אם אתה הולך לרמה מעל - צמיג 31 ומעלה כבר עדיף. צמיג 31 עוד אפשר על סרני סמוראי עם ציריות מחוזקות, כנל גם 32, אם תעלה ל33 - כבר מומלץ שלא.
בכל מקרה אתה צריך לעשות חישוב כמה יעלה לך:
סרנים רחבים של סמוראי + נעילות + ציריות מחוזקות +הסבה לSPOA, מול סרני היילקס+שינוי מערכת הגה+התאמה לרכב(תושבות חדשות לקפיצים וכו')+נעילה של סרן קדמי וחיווט הנעילות לסמוראי.
כמו כן תבדוק כמה יעלה לך ג'נטים + צמיגים לטויוטה
ובכמה אתה יכול למצוא ג'נטים + צמיגים לסרני סמוראי
אל תשכח גם להכניס לחישוב עלויות שלך - כלוב התהפכות, תושבת מחוזקת לטרנספר, קיט הסבה ל1600 לפי מה שאתה טוען...
ועדיין - אני אומר לך...תתחיל דבר ראשון מהפירוק של הסמוראי ושיפוץ הפחחות ואז תראה מה הכיוון שלך בטיולים וכו'.
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
ברור שגיא שלדה ובודי זה ההתחלה לגמרי אבל סתם אני רוצה לעשות לי קצת סדר בראש מאנשים שכבר עברו תתסביך הזה וברור שאני מעדיף תרכב כמה שיותר עביר אבל גם כמה שיותר סטנדרטי לפחות לעין כלומר בלי לעשות יותר מידי שינוים בשלדה כרגע הראש שלי אומר לי ללכת למה שאני מכיר שזה 235/8 4/16 סיקס אחורה ואחורה לקדימה סרנים רחבים סמוראי זה להתחלה של המכנית העניין הוא שרועי וזיו ודקל ועוד ממליצים מראש ללכת על ההילקס ואני בדילמה
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Matan Gottfried
ברור שגיא שלדה ובודי זה ההתחלה לגמרי אבל סתם אני רוצה לעשות לי קצת סדר בראש מאנשים שכבר עברו תתסביך הזה וברור שאני מעדיף תרכב כמה שיותר עביר אבל גם כמה שיותר סטנדרטי לפחות לעין כלומר בלי לעשות יותר מידי שינוים בשלדה כרגע הראש שלי אומר לי ללכת למה שאני מכיר שזה 235/8 4/16 סיקס אחורה ואחורה לקדימה סרנים רחבים סמוראי זה להתחלה של המכנית העניין הוא שרועי וזיו ודקל ועוד ממליצים מראש ללכת על ההילקס ואני בדילמה
שמע הרכב שאתה מתאר 235+4.16+סיקס וRUF זה בדיוק מה שהיה לי...אני מאוד אהבתי את זה.
עם 2 נעילות גם הגעתי מאוד רחוק בתחום העבירות, אבל לא יכולתי להתחרות בחבר'ה עם צמיגי 32 ו33.
אבל לי זה לא הפריע כי הרכב שלי היה יותר לטיולים ופחות לעבירות.
אם סרני ההיילקס זה מה שמטריד אותך אז תעשה מה שאמרתי לך, תחשב עלויות:
סרני היילקס+התאמה לרכב+דריישאפטים+ברקסים+נעילה קדמית+חיווט והתאמה לרכב מבחינה חשמלית
מול:
סרני סמוראי רחבים+2 נעילת+ציריות מחוזקות(בעיקר קדימה, אפשר גם אחורה) + חיזוק הסרנים+כל מה שצריך לSPOA
ותראה מה יוצא לך מבחינת כסף...אולי ההפרש בניהם לא כזה גדול בשבילך ואז עדיף ללכת על היילקס באמת.
סרני סמוראי רחבים + מחוזקים+ ציריות - יאפשרו לך לשים 32-31.
http://www.jeepolog.com/forums/showt...A8%D7%90%D7%99
תקרא בקישור לעוד הבדלים ואופציות בנוגע לסרנים. אני חושב שהוא ממצה את הכל.
אגב אל תשכח שגם זרקו מטייל עם דקל וחבורתו והוא עם סרני סמוראי ו31, ולא חושב שהיה מקום שהם עברו והוא לא...גם יש הרבה מקום לנהג בדברים האלה.
אגב, אם אתה מתכנן מנוע 100 כ"ס לעומת ה60 המקוריים - הייתי אומר שזה עוד שיקול לטובת הסרני טויוטה שידעו להתמודד עם הכוח הזה.
*** עוד הערה, אם אתה מתכנן לבנות רכב לעבירות קיצונית, אתה יכול לשכוח ממה שרצית שרכב יהיה סטנדרטי למראית העין. צמיגים גדולים SPOA ומנוע גדול זה בדיוק ההפך ממה שאתה מחפש! עכשיו רק תחליט מה יותר חשוב לך...עבירות או חוקיות***
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
קודם כל תודה לכולם על היעוץ מישהו פה היה עם ויטרה 16 מוזרק וסרנים סמוראי רחב ויחסים 4/16 עם צמיג 235 או לחליפין 6.5 עם צמיג 31 כי לפי ההיגיון שלי ביחס לצמיג זה פחות או יותר אותו דבר ותקנו אותי אם אני טועה ויכול להגיד לי איך הרכב היה ומה היה הנקודות תורפה
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Matan Gottfried
קודם כל תודה לכולם על היעוץ מישהו פה היה עם ויטרה 16 מוזרק וסרנים סמוראי רחב ויחסים 4/16 עם צמיג 235 או לחליפין 6.5 עם צמיג 31 כי לפי ההיגיון שלי ביחס לצמיג זה פחות או יותר אותו דבר ותקנו אותי אם אני טועה ויכול להגיד לי איך הרכב היה ומה היה הנקודות תורפה
יש פה שני אנשים כאלה...
סמוראי עם 31 ו6.5 נוסע לא רע בכביש.
אל תשכח שכל השינויים האלו מעלים את צריכת הדלק..אז אל תצפה ל1 ל10
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
לא מעניין צריכת דלק מעניין בלאי ציריות קדמיות נשברות כל שני וחמישי או שורדות עם הנהג לא בעייתי דריישאפטים צריך מחוזקים או שעומדים בלחץ?
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Matan Gottfried
לא מעניין צריכת דלק מעניין בלאי ציריות קדמיות נשברות כל שני וחמישי או שורדות עם הנהג לא בעייתי דריישאפטים צריך מחוזקים או שעומדים בלחץ?
שמע אתה צריך לקרוא בשביל זה...תעשה חיפוש, סרני היילקס, צמיגי 31, צמיגי 33...על הכל דיברו פה.
כעיקרון - לא חובה ציריות מחוזקות אבל מומלץ. תלוי מאוד בצורת הנהיגה שלך ולפי מה שמשתמע מהכתיבה שלך אתה עובר או שובר - לכן לדעתי כדאי לשים ציריות מחוזקות.
דריישאפטים אתה מחליף למחוזקים וארוכים יותר כשאתה שם SPOA.
אתה משנה את כל האוטו ולכן אני אומר לך מלכתחילה להשקיע ולשים חלקים משופרים.
ציריות מחוזקות אפשר להשיג ב2800 שקל פה בארץ בסדנאות השיפורים....דריישאפט אחורי של סיקס יכול להתאים, לקדמי אני לא סגור.
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
מתן שלום,
לפני הכול אתה מוזמן להתייעץ גם בטלפון (או בה"פ).
היילקס או לא היילקס.
הקו לדעתי עובר בקיצוניות הייעוד שתייעד לו.
תבין מה אתה רוצה.
עבירות ברמה גבוהה או גבוהה מאוד או אקסטרים.
גבוהה עד גבוהה מאוד:
נעול כפול, SPOA, צמיגים עד 31, סרנים רחבים וציריות קדמיות מחוזקות ויחסי העברהלא פחות מ: 5:14 ועדיפות ל6.5. קרבורטור וובר או אחר איכותי (או הזרקה)
גבוהה מאוד אקסטרים:
חבילת ההילקס ואז אתה הרי לא תעצר בצמיג 32, נכון?
אז לך גם על טרנספר מחוזק כולל תושבות אחרות, אבל הסרן האחורי ירצהלהתפתל... אז גם שם צריך לתת עבודה רבה... ואז מה עם המנוע?
הסבה להיילקס היא לא פשוטה.
אהה כן, אם היילקס אז כבר תרחיק את הסרנים ועוד ועוד. בקיצור זה לאנגמר.
ההבדל בכסף כן ניכר בין שתי החבילות.
אולי אתה חושב שאם תלך על הווי דיוטי סטייל היילקס שזה מכלולים שלאאמורים להישבר מסמוראי לא יהיו נזקים. תאמין- יהיו. תמיד יהיו נק חלשות יותר שאותןתשקיע ותחזק.
כמה עושה בעבודה לבד? כמה רצית להשקיע?
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
אתה סתם מתקשקש .
סיקס סטנדרטי יתן לך את מה שאתה מחפש , ללא עלויות גבוהות וגם תצרוכת הדלק תהיה יותר שפויה .
לי יש גם שני סיקסים וגם סמוטנדר 87 , כך שאני יודע "קצת" על מה אני מדבר .
שפץ את הסמוראי הזה לסטנדרט ובמקביל תרכוש סיקס - הכי נכון והכי כלכלי .
אילן
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
מתן קודם כל בהצלחה !
תפסיקו להוריד לו את האוויר מהרצון לבנות פרוייקט על סמוראי ארוך . כייף לשמוע ולראות אנשים שמשפצים ומשפרים את הרכבים שלהם .
מתן אתה כבר יודע מה דעתי בנושא , 1.6 + 6.5 + 31 + סרנים (דנה יותר זול ) + מערכת מתלים כמו שצריך ( 4Link ) .
שבוע טוב !
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
4link זה אחלה אבל יקר מאוד. בכל מקרה בהצלחה!
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
פרוייקט סמטוראי זה לא כלכלי והפלטפורמה לא הכי אידאלית... למצי אכפת???
שעושים פרוייקט כמו שפות"ש מתאר לא עושים את זה בגלל שיקולים כלכליי ו/או הגיונים. עושים את זה כי רוצים!!!
עכשיו לפות"ש, לפני הגבהות, צמיגים, יחסי העברה ושאר ירקות... אם הרכב אמור להשאר אצלך תקופה ואתה מתכנן לבנות מאפס אתה צריך לטפל קודם כל בבודי ובשלדה ולהביא את שניהם למצב "חדש" בעיקר בבודי ובעיקר בחלודות. זה פרוייקט לא קטן בפני עצמו וכל זמן העבודה שם יתן לך מספיק זמן לחשוב על המפרט.
* מפרט החלומות שלי (סתם כי זה כיף):
צמיג 32/33
סרני היילקס עם נעילות נשלטות ק+א
הסבה לקוייל אוברים
מנוע ויטרה 16V + גיר אוט' + יחדת HI/LOW של ויטרה + טרנספר של סמוראי עם 4.16
מיכל דלק מוגדל ושאר ירקות כמו גלי הינע מחוזקים, הגה כוח והדימיון הוא הגבול (מצד שני אין לי יותר סמוראי).
-
תגובה: התחלת פרויקט סמוראי ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
פרוייקט סמטוראי זה לא כלכלי והפלטפורמה לא הכי אידאלית... למי אכפת???
שעושים פרוייקט כמו שפות"ש מתאר לא עושים את זה בגלל שיקולים כלכליי ו/או הגיונים. עושים את זה כי רוצים!!!
עכשיו לפות"ש, לפני הגבהות, צמיגים, יחסי העברה ושאר ירקות... אם הרכב אמור להשאר אצלך תקופה ואתה מתכנן לבנות מאפס אתה צריך לטפל קודם כל בבודי ובשלדה ולהביא את שניהם למצב "חדש" בעיקר בבודי ובעיקר בחלודות. זה פרוייקט לא קטן בפני עצמו וכל זמן העבודה שם יתן לך מספיק זמן לחשוב על המפרט.
* מפרט החלומות שלי (סתם כי זה כיף):
צמיג 32/33
סרני היילקס עם נעילות נשלטות ק+א
הסבה לקוייל אוברים
מנוע ויטרה 16V + גיר אוט' + יחדת HI/LOW של ויטרה + טרנספר של סמוראי עם 4.16
מיכל דלק מוגדל ושאר ירקות כמו גלי הינע מחוזקים, הגה כוח והדימיון הוא הגבול (מצד שני אין לי יותר סמוראי).
חותם על כל מילה של צחי.
בנוסף-
התחלתי לאחרונה לכתוב על הפרויקט הקודם שלי ורוב התגובות היו "וואו, איזו חזרה לימים הטובים של ג'יפולוג!". מה שקורה פה זו בדיוק הסיבה שכבר אין פרויקטים כאלה בג'יפולוג (וגם הסיבה שרק בפורום סוזוקי יש עוד קצת בונים...)
במקום לעזור לבנאדם בעצות טכניות, ולענות לו על השאלות, חשוב פה לאנשים רק להסביר לו כמה הם חכמים יותר ממנו.
הבנאדם בחר סמוראי כי בא לו סמוראי, ותמיד יהיו פה אנשים שיגידו לו להחליף לסיקס. רוצה להתחיל פרויקט שיפורים שאפתני, ומוציאים לו את הרוח...
וזה דווקא מגיע מאנשים עם ניסיון - אנשים שאמורים לדעת שאפילו בתחומים המעטים שיש בהם שחור ולבן - החשק מנצח.
כבר יש לו רכב, מה יעזור לו לדעת שאתם הייתם בוחרים סיקס?
מתן, לפני הכל חשוב לי להזכיר לך: קח בקלות. אתה כאן לעשות כיף.
אתה מתחיל פרויקט שכל תכליתו להמיר כסף בהנאה - אם רק תהנה מהתהליך, אין לך איך להפסיד.
הצלחה טכנית של בניית הרכב רק תגדיר את משך ההנאה....
עדיין לא ענית על השאלות המהותית:
מה האמצעים שלך?
מה מתוך הפרויקט אתה מבצע בעצמך (או עם חברים), ומה אתה מוציא לבעלי מקצוע?
ומה התקציב?
אם מדובר ברכב "לטווח ארוך" - יש שני דברים שלא הייתי מתפשר עליהם:
חשמל ותיקוני פחחות יסודיים.
כל השאר ניתן לביצוע בהדרגה. כמובן שכדאי לעשות יישור קו מכני, אבל צריך לזכור שרכב מתוכנן גם לתיקון... תמיד תוכל להחליף מנוע, סרנים וכו' - אבל לפרק את הבודי ולתקן פחחות זה משהו שעושים פעם אחת, וחשמל של סמוראי לרוב מכיל ערימות של קומבינות שמובילות לצרות.
-
סתם טיפ.
לאנשים רבים יש נטייה להגביה את הגיפ לשמיים עם מערכות מתלים רחוקות מהמקור.
אני ממליץ להשאיר את המערכת מתלים הכי קרוב למקור ולהכניס את הגלגל הכי גדול שהמערכת כוח תדע לקבל.
במקרה שלנו 33" על 10.5רוחב. רק צריך לחזק את בתי הסרנים והציריות. תקבל אותו נוח מאוד, עביר מאוד והכי חשוב צפוי מאוד.
את הפינוי בתי גלגל עושים אצל הפחח הנבחר כדי שיהיה מקום לגלגלים הגדולים.