-
מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
חניתי ליד אחת כזו בביקור האחרון בארה״ב ולקח לי קצת זמן להבין מה אני רואה ... אשתדל לצרף תמונות , לא שחסרות ברשת .
מבחוץ נראה בהחלט אלגנטי ואיכותי , אבל לא הרבה יותר מהטויוטה אבאלון השכורה שנהגתי בה ... לא מכונית על .
ממה שקראתי וראיתי ביוטיוב , מדובר ברכב מהיר מאד שמאיץ ל 100 בפחות מ 5 שניות ויש לו אייפד גדול במרכז הקונסולה, הוא אפילו מצוייד בסוללה שמספיקה לכ 160 מייל אאל״ט.
את היאפים האמריקאים הוא כנראה די מדליק וכ 6500 מכוניות מהדגם הזה נמכרו ברבעון האחרון של 2013 ... הקאץ׳ הוא שהמחיר המינימלי עומד על כ 80 אלף דולר בארה״ב כאשר מכונית ממוצעת נמכרה בסביבות 106 א׳ , זה הון עתק ביחס למחירי מכוניות ביבשת הזו .
החברה טוענת שכרגע המגבלה שלה היא קצב הייצור ושהיא לא מתקרבת לכמות ההזמנות, שבשנים הקרובות יתחילו לייצר גם דגם זול יותר ( הסוללה היא האלמנט היקר כרגע) והם גם מתכננים מפעל ענק שייצר כחצי מליון מכוניות בשנה.
מה דעתכם ?
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
היית מאוד פסימי בקשר לתאוצה.
במיאוץ האמריקאי הקלאסי לרבע מייל, טסלה מודל S קצת יותר מהירה מקורבט סטינגריי C7 חדשה - וזה אומר שהיא מהירה מאוד מאוד מאוד.
במטרים הראשונים, שיא המומנט מסל"ד 0 מאפשר לטסלה פשוט לברוח קדימה ולפתוח פער גדול. הקורבט סוגרת עליה די מהר אבל עד 400 מטר זה כנראה לא מספיק...
טסלה מציעים גם סוללה עם קיבולת גדולה יותר שמספיקה ליותר מ-160 מייל.
מה דעתי? שנרצה או לא, זה העתיד. דווקא מסתדר לי יופי שמכונית פרימיום יקרה תהיה דווקא חשמלית. גם ככה מחיר מכוניות חשמלית הוא שערורייתי בגלל עלות הסוללות והמערכות שמסביב.
מה שעוצר היום את המכוניות החשמליות זה טכנולוגיית סוללות (טווח נסיעה, זמן טעינה, גודל פיזי, משקל, מחיר).
ביום שבו ימציאו סוללה בגודל, משקל ומחיר של מצבר רגיל, שנותנת לך טווח של 500-600 ק"מ עם אורות, מזגן ומוסיקה, נטענת ב-100% תוך 5 דקות ואורך החיים שלה לא מוגבל לכמות נתונה (ונמוכה) של טעינות, אפשר יהיה לסגור את בארות הנפט של ונצואלה, איראן, כווית, סעודיה ודובאי, ולהחזיר את כל קופי האדם האלה בחזרה לגודל הטבעי שלהם - לרכב על גמלים ולגור באוהלים במדבר או בבקתות קש בג'ונגל.
כמובן שבאותו יום בו תוצג סוללת הקסמים הזו, חברות הנפט ירכשו את הפטנט עליה ויגנזו אותו לנצח.
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
כמובן שבאותו יום בו תוצג סוללת הקסמים הזו, חברות הנפט ירכשו את הפטנט עליה ויגנזו אותו לנצח.
זה כבר קרה.
תחפש ברשת את הסרט ״איך GM הרגה את הרכב החשמלי״.
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
היו גם הרבה טסלות שעלו באש ללא סיבה ברורה
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
אז מה?
גם הרבה מאוד רנגלרים JK עלו ועולים באש ללא סיבה ברורה...
תקלות היו, יש ויהיו ברוב המכוניות.
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
אבל מה קורה כרגע בהווה ? טסלה היא חברה ציבורית שנסחרת בשווי של כ 30 מיליארד דולר , חצי מהשווי של gm או פורד , זה סכום אסטרונומי שמייצג מכירות של מאות אלפי כלי רכב כאלה - מה שכמובן עדיין לא קרוב אפילו לקרות ...
אם אין לחברה הזאת סיכוי גדול להגשים את החלום בשנים הקרובות היא נדונה לקריסה (מבחינת השווי בו היא נסחרת) , האם יש לה במתכונתה הנוכחית , סיכוי ריאלי להצליח בכל זאת?
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
זה כבר קרה.
תחפש ברשת את הסרט ״איך GM הרגה את הרכב החשמלי״.
מה שמדהים זה שהם הרגו את המכונית החשמלית של עצמם.
המכונית עצמה לא היתה כזה שוס, בלשון המעטה, אבל כנראה זה הספיק כדי להבהיל את מנהלי GM...
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ניר ל
אבל מה קורה כרגע בהווה ? טסלה היא חברה ציבורית שנסחרת בשווי של כ 30 מיליארד דולר , חצי מהשווי של gm או פורד , זה סכום אסטרונומי שמייצג מכירות של מאות אלפי כלי רכב כאלה - מה שכמובן עדיין לא קרוב אפילו לקרות ...
אם אין לחברה הזאת סיכוי גדול להגשים את החלום בשנים הקרובות היא נדונה לקריסה (מבחינת השווי בו היא נסחרת) , האם יש לה במתכונתה הנוכחית , סיכוי ריאלי להצליח בכל זאת?
זו כבר שאלה בנושא שאתה מבין בו הרבה יותר מאיתנו.
המכונית עצמה מוצלחת מאוד כנראה.
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
מה שמדהים זה שהם הרגו את המכונית החשמלית של עצמם.
המכונית עצמה לא היתה כזה שוס, בלשון המעטה, אבל כנראה זה הספיק כדי להבהיל את מנהלי GM...
.
לפי מה שהבנתי מהסרט, השוס היה סוללה מיוחדת, שמאז לא הצליחו לשחזר את הביצועים שלה.
ראיינו את המפתחים והם אמרו שאין להם מה לעשות כי הפטנט נמכר ל-GM, שגנזו אותו, ועכשיו זה אבוד לכמה עשרות שנים, ואז תהיה כבר טכנולוגיה אחרת (אולי).
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
שום דבר לא היה שוס. בטח לא במושגים של היום. בטח רק עם 2 מושבים, וזה במכונית שלא התיימרה להיות ספורטיבית.
השוס היה עצם הרעיון של מכונית שלא זקוקה לתדלוקים ולא עושה רעש ולא פולטת ג'יפה. את הפלצנים הירוקים זה הדליק.
הסרט הזה מייצג אג'נדה מאוד ברורה ומתייחס ל-EV1 כאל שמן זית זך. על חסרונותיה הפרקטיים של מכונית חשמלית בכלל ושל EV1 בפרט, לא מדברים בסרט הזה.
"הסוללה המיוחדת" היתה סוללת עופרת-חומצה רגילה גם לזמנה.
טווח מוצהר של 160 ק"מ? אולי אז זה היה שוס. זמן הטענה של 8 שעות?... נו שויין.
לקראת סוף חייה היא קיבלה סוללת NiMH שהחזיקה 250 ק"מ - לא רע בכלל גם במושגים של היום.
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1
GM הבינו מלכתחילה שזה פיילוט של רעיון שעלול לקעקע את כל תעשיית הרכב המסורתית, ולכן לא אפשרו לאף אחד לקנות את המכונית אלא לקחת אותה בליסינג בלבד.
עם תום תקופת הליסינג המכוניות נלקחו מהמשתמשים - למרות המחאות וההצעות לרכוש אותן, ופשוט נגרסו.
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
מה שעוצר היום את המכוניות החשמליות זה טכנולוגיית סוללות (טווח נסיעה, זמן טעינה, גודל פיזי, משקל, מחיר).
ביום שבו ימציאו סוללה בגודל, משקל ומחיר של מצבר רגיל, שנותנת לך טווח של 500-600 ק"מ עם אורות, מזגן ומוסיקה, נטענת ב-100% תוך 5 דקות ואורך החיים שלה לא מוגבל לכמות נתונה (ונמוכה) של טעינות, אפשר יהיה לסגור את בארות הנפט של ונצואלה, איראן, כווית, סעודיה ודובאי, ולהחזיר את כל קופי האדם האלה בחזרה לגודל הטבעי שלהם - לרכב על גמלים ולגור באוהלים במדבר או בבקתות קש בג'ונגל.
רק לא הבנתי מהיכן יגיע החשמל לטעינת הסוללה ?
כורים אטומים, אאוט ! (בארה"ב לא מתכננים לבנות יותר, אירופה מצמצמת , כנראה יפאן גם בדרך בפרט לאחר מה שקרה להם בפוקשימה)
רענן
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
לי נראה שרוב המכירות של טלסה הן בניו יורק - אפשר לראות אותן בכל חור, חונות ליד בתים "חומים" ומחוברות פנימה בכבל חשמלי... מכונית עירונית
המחיר בשמים ולא מהווה שום תחרות לשום רכב, מלבד רכבי נישה לעשירים...
תחשוב שב-$100K אתה קונה פה ריינג' רובר 2014...
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
זו כבר שאלה בנושא שאתה מבין בו הרבה יותר מאיתנו.
המכונית עצמה מוצלחת מאוד כנראה.
זה לא עובד ככה... גדולי המומחים טוענים כבר יותר משנה ו 80% שמחיר המניה מנופח מעבר לכל פרופורציה ( המנייה כבר השלישה את מחירה מאז שכולם החלו למכור אותה בחסר) . לא ניתן לתזמן אירועים שקשורים בפסיכולוגיה של משקיעים ואלו נוטים להתאהב בחלומות שלהם . גם עידן עופר הגדול , התאהב בחלום של שי אגסי ושקע איתו למצולות , בזמן שכאן רוב הדעות היו שהמודל הזה לא ילך.
השאלה היא אם בהנחה שהמפעל אכן יוכל לייצר מאות אלפי מכוניות כאלו בשנה , עדיין יהיה מספיק ביקוש לרכב במחיר כזה או אפילו בחצי מהמחיר הזה.
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
שום דבר לא היה שוס. בטח לא במושגים של היום. בטח רק עם 2 מושבים, וזה במכונית שלא התיימרה להיות ספורטיבית.
השוס היה עצם הרעיון של מכונית שלא זקוקה לתדלוקים ולא עושה רעש ולא פולטת ג'יפה. את הפלצנים הירוקים זה הדליק.
.
אני לא סותר אותך, קונספט של שני מושבים חשמלית קטנה כמו סמרט לא ספורטיבית מוגבלת לעיר,
עם שקע טעינה micro USB :-) ומחיר של חצי I10 (מיסים...??) דווקא יכולה להיות שוס
את עודפי שי אגסי אפשר לקנות היום ב 50 א
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
מי שקונה היום את הגרוטאה של בטר פלייס ב-50K הוא פראייר עם דיפלומה. כבר יש כאלה בהרבה פחות. אפילו אני קצת מרחם על הירוקים המטומטמים ששילמו 120K על זה...
מה שהכי מגניב זה לראות אותם נוסעים 50 קמ"ש בכביש 431 עם חלונות פתוחים, משתדלים להתעלם ממבטי הרחמים, מנגבים את הזיעה מהמצח, כי הם מפחדים ללחוץ קצת יותר או להפעיל מזגן... יגמור להם את הבטריה והם לא יצליחו להגיע הביתה...
ויש סמארט חשמלית. נהגתי בגרמניה באב הטיפוס, מה אני אגיד לך? אם זה לא היה אוטו כל כך עצוב ומדכא, הוא היה יכול להיות מצחיק.
לגבי הטסלה... כל מי שנהג בה דווקא מתלהב. חסר לה שלא, במחיר כזה...
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
זה בדיוק מה שהטסלה - סמארט עם יותר מקום, למנוע גדול ויותר מקום למצברים, שעולה פי 7...
מכונית עירונית עם קוסמטיקה של מזארטי - למי שיש כסף ולא יוצא מהעיר...מקסימום לרובע הקרוב..
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
רציתי להציע שבמקום מזגן ישימו מאוורר כמו של שנות ה 70 אבל גם זה על חשמל.
אולי שיחברו פאנלים סולארים מדיל אקסטרים לשקע של המצית :-(
אולי אם במקור היו נמכרות ב 50K הכמות הייתה מושלשת ולמיזם הזה היה יותר אויר
לכאורה מי שעושה 20 קילומטר ביום - בית ספר וחוגים גם הטווח שהם מכרו אמור להתאים
אבל המכונית צריכה לעלות בהתאם לכך שזו מכונית שניה או שלישית.
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
טוב נו, הכל כבר נאמר על בטר פלייס.
עיניים גדולות. תאוות בצע.
והמוצר - אם תסלחו לי? מחורבן.
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
אפשר גם לשים שבשבת על הגג - כזו עם דינמו/אלטרנטור מובנה וליצור את המכונה המושלמת (זו שמזינה את עצמה... לעולמים)..
לא מבין איך לא חשבו על זה קודם...
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
טוב נו, הכל כבר נאמר על בטר פלייס.
עיניים גדולות. תאוות בצע.
והמוצר - אם תסלחו לי? מחורבן.
= חזון...
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
חזון?...
שכחת את המרכאות...
עבודה בעיניים.
אבל עם ישראל לא טיפש. עובדה.
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
וואללה -"".
לא טיפש?
פגישות עם הנשיא, הטבות מס, מונופול על השיטה הדבילית לטעינת/החלפת הסוללה (הכסף הגדול!!), הקצאת מקומות לטעינה/תחנות החלפה בעלות אפסית וכמה מאות של מכוניות שנקנו...
אכן, עם ישראל לא טיפש... עובדה!
נראה לי שגם אתה שכחת לשים מרכאות... תיבחר: "לא" או "טיפש" או "עובדה"...
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
עם ישראל חושב 15 אגורות לקילומטר. מי שזה השיקול שלו והטווח לא שיקול, עשה עסקה טובה ב40 אלף של מכירת החיסול.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
בתור אחד שעשה סיבוב יפה על המניה, אין ספק שזה העתיד.
מחיר המניה כיום, כבר מגלם את העתיד...
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
כל מי שרואה רק "15 אג' לקילומטר" ולא רואה את המגבלות, הוא אידיוט.
ולמכונית הספציפית הזו יש מגבלות מכאן ועד הונולולו.
אז מישהו קונה היום את הגרוטאה ב-40K וחושב שעשה דיל לא נורמלי. מעט אחר כך יבין שחסל סדר נסיעה ספונטנית, ואם פתאום הילד לא מרגיש טוב וצריך לנסוע למוקד או לבית חולים אז לוקחים מונית כי הבטריה לא טעונה, ושבקיץ פתאום יהיה לו חם ולא יפעיל מזגן כי הוא יזלול לו 30% מהטווח, ואז הוא יבין שהדבר הזה שווה לתחת. כי בישראל האוטו מיד שנייה אולי זול, אבל להחזיק אותו דווקא יקר עם כל האגרות והביטוחים, ולא כל אחד יכול להרשות לעצמו אוטו שני או שלישי. ואם זה האוטו היחיד בבית וצריך לנסוע פתאום, נניח, לחיפה בשבת?.... מה עושים?
ואז, כשיימאס מהטירטור, הוא גם יגלה שלא קל להיפטר מזה.
הוא יגיד תודה אם מישהו שבאמת צריך ויכול להחזיק אוטו שני או שלישי ייתן לו -10K וייקח את המציאה.
זה ללא ספק העתיד - בתנאי ש..... מניתי כבר את התנאים. זה לא מחר וגם לא בעוד 5 שנים.
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
יש בסין פרוייקט של רכב חשמלי זול בגודל סמארט , אני דווקא אוהב אותו ואפילו משקיע בו כסף ,
טווח נסיעה של עד 75 מייל במהירות עד 50 מל״ש ואפשר יהיה גם לשכור אותו במחיר 3 דולר לשעה במין מכונות קולה גדולות שיפרסו בעיר
http://m.youtube.com/watch?v=fiEJPbxL2hI
קשה לי למצוא סיבה למה שזה לא יצליח, אבל זה הפוך לחלוטין מהקונספט של טסלה.
מעניין יהיה לחזור לדיון עוד מספר שנים ולברר מי מהם שרד...
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
ואז, כשיימאס מהטירטור, הוא גם יגלה שלא קל להיפטר מזה..
וכאן טסלה חשבו קדימה,
המכוניות שלהן מתכלות בשריפה :-)
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
כל מי שרואה רק "15 אג' לקילומטר" ולא רואה את המגבלות, הוא אידיוט.
ולמכונית הספציפית הזו יש מגבלות מכאן ועד הונולולו.
אז מישהו קונה היום את הגרוטאה ב-40K וחושב שעשה דיל לא נורמלי. מעט אחר כך יבין שחסל סדר נסיעה ספונטנית, ואם פתאום הילד לא מרגיש טוב וצריך לנסוע למוקד או לבית חולים אז לוקחים מונית כי הבטריה לא טעונה, ושבקיץ פתאום יהיה לו חם ולא יפעיל מזגן כי הוא יזלול לו 30% מהטווח, ואז הוא יבין שהדבר הזה שווה לתחת. כי בישראל האוטו מיד שנייה אולי זול, אבל להחזיק אותו דווקא יקר עם כל האגרות והביטוחים, ולא כל אחד יכול להרשות לעצמו אוטו שני או שלישי. ואם זה האוטו היחיד בבית וצריך לנסוע פתאום, נניח, לחיפה בשבת?.... מה עושים?
ואז, כשיימאס מהטירטור, הוא גם יגלה שלא קל להיפטר מזה.
הוא יגיד תודה אם מישהו שבאמת צריך ויכול להחזיק אוטו שני או שלישי ייתן לו -10K וייקח את המציאה.
זה ללא ספק העתיד - בתנאי ש..... מניתי כבר את התנאים. זה לא מחר וגם לא בעוד 5 שנים.
דרור
עכשיו תחשוב על זה בתור מכונית שניה
ותבין שהרבה מהחסרונות כבר לא רלוונטיים.
יש לנו נטיה לחשוב שלכולם יש סדר עדיפויות ומערכת שיקולים זהה לשלנו. זה גורם לסגירות מחשבתית.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
אסף. בוא נניח שהיית מוצא מכונית שני קוים חשמלית זולה.
ואין לך חניה קרובה לכבל
מה עושים?
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
לא הייתי קונה. או שהייתי שוכר חניה בסכום שעדיין הופך את הסיפור ליעיל כלכלית ואנרגטית.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
אני לא מבין איך אפשר לחשוב שאוטו שנוסע על בטריה הוא העתיד. הדבר הזה נמצא בפיתוח לפחות 50 שנה. עשרות מכוניות מסוגים שונים שבנויות בשיטות שונות השתמשו בדבר הזה - ובעצם שום דבר לא הצליח באמת להחליף את הענתיקה שנקראת מנוע בעירה פנימית. וזה מה שאמור צמד המילים "זה העתיד" לבטא בכל הנוגע לעולם הרכב - החלפה טוטאלית של מנוע הבעירה הפנימית בלי שום סייג של מכונית שניה או רק בתוך העיר .
לדעתי - קיימת כבר היום "מכונה" שיכולה להחליף את המנוע הרגיל, אבל הבעלים של המכונה הזו לא רוצה להשתמש בה כל עוד הוא יכול למכור לציבור עוד איזה מכונית דבילית שצורכת עוד קמת פחות דלק לק"מ. ועלה עוד כמה אלפי שקלים באחזקה .
-
תגובה: מה אומרים על TESLA ? האם הפעם זה באמת זה ?
מכוניות חשמליות נמצאות איתנו יותר מ-100 שנה.
רכב ה-4X4 הראשון (לוהנר-פורשה) היה חשמלי...
מאז ועש היום לא נמצא פתרון לבעיה העיקרית - קיבולת אנרגיה נמוכה של הסוללות. הן גדולות מדי, כבדות מדי, יקרות מדי, טווח הנסיעה שהן מספקות הוא מגוחך, וזמן הטעינה שלהן גדול הרבה יותר מדי.
בטר פלייס הציעה פתרון ש"עוקף" את הבעיה הזו בדמות תחנות להחלפת סוללות. זה לא עבד מכל מגוון הסיבות שהוזכרו כאן ובעוד שרשורים רבים. המכונית הית יקרה מדי, העלויות השוטפות שלה היו גבוהות מדי.
ועדיין היא נשארה מוגבלת בטווח הנסיעה, תלויה לחלוטין בתחנות ההחלפה המעטות מדי או בשקעי הטענה מעטים מדי. חוץ מזה היא גם קקה של אוטו. גדול מדי, מתנהג רע.
זו רכישה רעה כמעט עבור כולנו, כי אין לנו שקעי הטענה בהישג יד. בוודאי עבור מי שמתגורר במרכזי הערים. וזה כל כך דבילי, כי שטח המחיה העיקרי של מכונית חשמלית אמור להיות מרכז העיר...
זו גם הסיבה שהמכוניות הללו, גם בשליש מחיר, לא נמכרות כל כך מהר, אם בכלל.
ובגלל זה גם ערכן ממשיך וימשיך להתרסק.
כשאמרתי שעוד מעט המקסימום שאפשר יהיה לקבל על הדרעק הזה יהיה 10-15K שקלים, לא דמיינתי... יותר מזה? אני מהמר שמהר מאוד הן יגיעו למעמד של כל מיני מכוניות ישנות אחרות שאף אחד לא קונה ולא רוצה ואי אפשר להיפטר מהן - הן יינטשו ברחוב.
וכמו פולני טוב - המצפון שלי נקי. אמרתי את זה כבר אז שהמיזם הזה הושק בטררם גדול וכל מיני אנשים עם "תודעה סביבתית" שאלו אותי אם זה כדאי. הזהרתי אותם מזה - אלה מביניהם עם מספיק חומר אפור בין האזניים שהקשיבו לאזהרה, מודים לי היום.
אחרים, "ירוקים יותר", בכל זאת הימרו על המכונית הזאת. הם מורטים את שערות ראשם היום. כמו שאמר מושון לדוד סלבדור - "הלך הכסף דוד"...
ובכל זאת...
זה העתיד כי זה נקי ופשוט ושקט וחסכוני והביצועים מצויינים. בעתיד אולי ימצאו פתרון לסוללה קומפקטית שנותנת טווח נסיעה דומה לזה של מיכל דלק, ונטענת תוך כמה דקות או טעינה מלאה בכמה שעות בלילה למשל. יהיו שקעי הטענה מובנים בכל חניון ציבורי ובכל חניה של בניין משותף. רכשת דירה עם חנייה? יהיה שקע הטענה בחניה שלך.
עד שזה יקרה, זה יישאר קוריוז.
וזה קוריוז בעוד הרבה מקומות.
אפילו בסקנדינביה, היכן שהממשלות ממש מעודדות רכישה של רכב חשמלי, הדבר הזה נכשל לגמרי.
כי מכונית היא עצמאות. היכולת שלה לנסוע לכל מקום היא חשובה. ברגע שהיא מוגבלת, אנשים לא רוצים בה.