-
התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
עד מאי האחרון, היו לי שני מנשאי ג'ריקן צבאיים קלאסיים על הפגוש הקדמי.
המנשאים התעקמו בתאונה קלה, וגם קצת מעכו את קצות הכנפיים הקדמיות.
עוד לא מצאתי תקציב וזמן להחליף כנפיים/לתקן את הכנפיים הקיימות. מנשא אחד נמעך ללא תקנה וגורלו נחרץ - הוא יילך לברזל. את השני הצלחתי ליישר יפה, עם כל העדינות והרוך שברנר ופטיש 2 ק"ג מצטיינים בהם. האמת? אני קצת מופתע מכישורי הנפחות שלי... מנשא ספייר מנוקב ככברה בחורי קליעי מא"ג שופץ לתלפיות בידיו המוכשרות והמיומנות של הדר אור. היום שני המנשאים ישרים ויפים ואפילו נצבעו מחדש ומחכים לעלות על הג'יפ שוב לקראת טיול ההתבודדות המדברי השנתי שלי - כל שריונר יודע שלא משנה כמה אבק אכלת כל היום, בסוף היום אתה עושה מקלחת מג'ריקן... תענוג.
עכשיו אני רוצה לשמוע דעות מבעלי נסיון. איפה להתקין? מה שמטריד אותי זה גם היבט חלוקת המשקל באוטו כי מדובר בג'ריקנים 20 ליטר האמריקאיים הנהדרים מפלסטיק עבה בצבע בז', הם כבדים בטירוף - ג'ריקן מלא במים שוקל כ-25 ק"ג אם לא קצת יותר. לכן אני ממש לא רוצה אותם בזנב למשל.
פגוש קדמי - אני מכיר את הסידור הזה על היתרונות והחסרונות.
בעד: נוחות, הפגוש הקדמי חזק מספיק כדי לשאת אותם בלי להתרגש. המשקל הנוסף על הסרן הקדמי (עוד כ-50 ק"ג, לא צחוק) מסייע להצמיד את הגלגלים לקרקע והג'יפ אמור לטפס טוב יותר.
נגד: בולט קדימה מהפגוש = מפריע בחנייה. חמור יותר - בלילה הג'ריקנים חוסמים חלק מאלומת האור של הפנסים הקדמיים, חוץ מזה נוכחתי שכל העסק רגיש לפגיעות, הן בחנייה והן בתאונות קלות, ובמקרה כזה שוב ייגרם נזק לכנפיים.
ברור לי שיהיו מי שיאמרו ובצדק שהן כבר פגועות, אז מה אכפת... אבל זה זמני. הן יתוקנו/יוחלפו.
דפנות קדמיות (בין הדלת לבית הגלגל הקדמי. על דופן הבודי ודופן הכנף) - לא ניסיתי עד היום. אני יודע שבצבא היו מתקינים שם מנשאי ג'ריקן ואפילו גלגלי ספייר. מצד שני לצבא לא באמת אכפת משרידות הג'יפים שלו... ברור לי שאם כן, צריך להתקין עם מפזרי לחץ כדי להקל את החיים על הפח בדופן.
בעד: המשקל הנוסף נמצא בתוך בסיס הגלגלים. זה ממש טוב.
נגד: מרחיב את האוטו = לא בדיוק נחמד בחניונים צפופים. משקל נוסף מחוץ למפשק הסרנים = חשש להפרעה בשפ"צים. בנוסף, אני מאלה שבשטח טכני אוהבים להוציא את הראש החוצה מהג'יפ ולראות איפה אני מניח את הגלגלים בדיוק כירורגי. מנסיוני מצאתי שזה עוזר מאוד בעבירות טכנית. ג'ריקן שתלוי שם יסתיר לי לחלוטין את המראה המלבב.
משום מה יש לי נטיה לבחור הפעם בהתקנה על הדפנות, אין לי הסבר הגיוני מלבד שפשוט כי בסרט הזה עוד לא הייתי.
מה עדיף לדעתכם, לפני שאני קודח חורים באוטו?
עד כמה הפח בדופן יעמוד במטלה הזו? (ביומיום הג'ריקנים במחסן. הם עולים על הג'יפ רק בטיולים).
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
על הצד זה בדיוק ברוחב של גלגלים רחבים שאין לך. אז זה יבלוט מקו הכנפונים.
לא נורא, אבל צריך להתרגל, וזה גם חוסם קצת שדה ראיה.
אפשר בצד מעל הגלגל, יותר נוח. אבל נראה מצחיק ועדיין בולט.
אפשר בצד מאחורי הגלגל (ג'יפ ארוך) - נראה פחות מצחיק, לא חוסם את שדה הראיה.
אין מה להתרגש מהעומס על הבודי עם פלטה מפזרת מצד שני.
אני בעד הדופן האחורית, ליד הגלגל, כמו בג'יפים של פעם.
אסף.
- - - Updated - - -
אגב.. בדגם AM8 הצבאי, דגם רשמי של קרייזלר, הג'ריקן היה על הדופן, בין הדלת הימנית לגלגל הקדמי.
אסף.
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
שים לב שזה לא חוסם לגמרי את המראות, כמו הגלגל הרזרבי בדוד הצבאי למשל.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
אם זכרוני אינו מטעני, קיימת באתר איזו כתבה בה אתה מספר איך היית צריך להצמד עם הסופה לדופן ההר, שלא תחליק לתהום.
אבל הזכרון שלי, כידוע, הוא רק שלי.... :)
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
אם ההתקנה היד בדופן הימנית לפני הדלת זה לא חוסם את המראות...
אסף.
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
כבר מזמן לא ראית את הג'יפ שלי.
ג'נטים 8 עם אופסט יש כבר שנתיים וחצי בערך. כולל הרחבות גומי לכנפונים.
המנשא פחות או יותר בקו הכנפון המורחב והגלגל.
בדפנות מאחור = פגיע ביותר בתמרוני חניה. זה ימעך וירטש את הפח העדין של מכוניות שאחנה לידן, והאמת היא שחבל לי על המנשאים שיימעכו. כבר קשה למצוא כאלה, ובאיביי רוצים 170$ לחתיכה חדשה (!!!....)
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
אז לך על הקלאסי. דופן ימנית לפני הדלת ומאחורי הגלגל הקדמי.
ועוד אחד ליד הגלגל ספייר.
אסף.
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
ליד הגלגל אי אפשר. הוא תלוי על הדלת על המינשא המקורי, פחות או יותר באמצע הג'יפ (לא בדיוק באמצע, כידוע לך). וכמובן שיש שם גם את יחידות התאורה המקוריות המצ'וקמקות שבולטות מהבודי ומפריעות לכל דבר - אבל אני לא בונה כרגע פגוש אחורי עם מינשא נפרד ולא מזיז את יחידות התאורה. לא עכשיו. אולי בעתיד.
אני מדבר על התקנת שני מנשאים. מימין ומשמאל. כנראה שעם השמאלי שמפריע לי לראות את הגלגל אני אצטרך לחיות.
בכל מקרה, צריך איזה חיזוק מיוחד לפח או שפלטת פיזור לחץ מספיקה?
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
פלטה גדולה מספיק ואין שום בעיה. הפח באזור הזה בריא בד"כ, ויש פרופילים מכל הצדדים.
אסף.
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
הפח באזור הזה בריא בד"כ...
נו שויין... "פח בריא" בסופה... יש דבר כזה?
הוא יוצא חולה מתע"ר, איך יהיה בריא אי פעם?...
רק לפני כמה חודשים עוד היה שם חור חלודה בגודל אגרוף.
אבל יואב הטליא שם חתיכת פח יפה מאוד. היום הפח בריא. פחות או יותר...
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
למה נשמע לי שאתה מוכרח מיכל צורני עם מחליף חום....?
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
עוד משהו כבד שעולה תועפות ויתקלקל ברגע שאזדקק לו?...
עזוב. חוראני תמיד הייתי, חוראני אישאר.
מיכל מים עם מחליף חום זה לחלשים. ההעדפות וההנאות שלי לעומת זאת, התגבשו והתעצבו בסטנדרטים של טנקי מג"ח 6מ' ושל ג'פ"סים פתוחים...
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
עוד משהו כבד שעולה תועפות ויתקלקל ברגע שאזדקק לו?...
עזוב. חוראני תמיד הייתי, חוראני אישאר.
מיכל מים עם מחליף חום זה לחלשים. ההעדפות וההנאות שלי לעומת זאת, התגבשו והתעצבו בסטנדרטים של טנקי מג"ח 6מ' ושל ג'פ"סים פתוחים...
אז אתה צריך 2 בסל צריח... ואחד ליד הרגליים של הנהג.
וברצינות, למה לא בתוך הרכב? לפחות אחד מהם.
איל
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
דרור, למה לא בדופנות הצד אחרי הגלגל האחורי?
הג'ריקן יכול להתלבש שם באופן כזה שלא יבלוט מהכנפון (הרחב :) )
מבחינת חניות, גם ככה אתה מסכן את הכנפון למשל. אז זה לא כזה מפגע.
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
דרור, לג'יפ שלך יש אופי וחלק מהאופי זה הג'ריקנים מקדימה. מה שאתה צריך לעשות זה לבנות פגוש בצורה שיתמוך ויגן על המנשאים כמו שצריך. לא נשמע קשה מדי.
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
החניה של ידיעות אחרונות יותר צפופה ממה שאתם חושבים. לא פעם נכנסתי/יצאתי מהג'יפ דרך הדלת האחורית...
לכבוד זה עשיתי את ההרחבה לכנפונים מגומי גמיש. לא פוצע מכוניות ואנשים.
אני באמת אוהב את הג'ריקנים מקדימה, אבל כמו שצה"ל סוף-סוף מוכן היום למלחמת יום כיפור, ככה אני בטראומה ממה שהג'ריקנים עוללו לכנפיים הקדמיות במכה ממש לא רצינית. יש גם הפרעה בחנייה כי זה באמת מאריך עוד את החרטום שגם ככה ארוך.
בקיצור - התלבטות.
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
שמע דרור, אמנם אין לי ג'יפ כמו שלך, ואני נוסע בלנדקרוזר ארוך, ואני גם לא שריונר אלא חירניק בן 58, אבל אולי דוקא בגלל זה ראייתי גישה שונה לגמרי: הרבה יותר קל להרים 5 ג'ריקנים של גלון מלהרים ג'ריקן של 20 ליטר. וגם הרבה יותר קל למצוא להם מקום בכל מיני רווחים, או בארגז פלסטיק או מה שבא. ואז לא צריך לרתך מנשאים, ולהגדיל את מימדי האוטו. גם להתקלח עם ג'ריקנים של גלון יותר פשוט וקל, תרתי משמע. אז זה לא נראה קרבי, ואולי מתאים לפזמניקים רמתשרונים כמוני, אבל נוח להפליא.
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
דרור, בסיקסים שהיו לנו במקום העבודה וזה היה באמת מזמן התקנו מיכלים מתחת לכסאות עם צינור מקשר מאחד לשני. סה"כ 90 ליטר,מדובר במיכלים שטוחים שהצלחנו להשחיל ברווח בין הכיסא לריצפה לאחר הגבהה של כמה ס"מ בתושבת הכיסא.
נכון,זו לא עבודה בחצר,זו עבודה לסדנה.
חבל שאין לי תמונות מעידות.
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
מה לגבי ייצור מתקן נתיק לג'ריקן?
מיקום מקדימה, על הפגוש, אבל מתחבר עם שני פינים בריאים. תחשוב על עריסה של ארגז 0.5
ביום יום המנשאים במחסן (תחשוב ימ"ח) או מקובעים בארגז מאחור. כשיוצאים לשטח, מרכיבים את המנשא מלפנים.
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
לי יש מיכל 19 ליטר של מי עדן שעל ראשו פומפה ידנית. מונח מאחור, יוצא אם צריך, ולמקלחת אפשר לשים על הגג ואחד הילדים יתן בפומפה בשביל זרם (וזה גם מעסיק אותו).
על דופן הסופה שלי, סביב החלונות האחוריים, יש תושבות עם אומים לרשתות נגד אבנים, זכר למקור שלה.
ריתכתי וכופפתי שני פסי פח בצורת צלב עם כיפופים בקצותיו והם מוברגים מתחת לחלון. דמיינו צורה שמחבקת את הג'ריקן משלוש פאות ודפנו צמודה לדופן הג'יפ.
בינתיים בפעמיים שנסעתי איתם זה לא נשבר. מאז עברתי למיכל מי עדן עם הפומפה הידנית ושכחתי מהם.
בסוף, ג'ריקן 20 זה נהדר ככלי מרכזי אך ג'ריקן גלון נכנס יותר נוח בהעמסה כמו שכתב joedavni למעלה.
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
אני דווקא נגד הרעיון של הג'ריקן על דופן הרכב מקדימה בין הדלת לגלגל. אני חושב שלאורך זמן זה מתכון בטוח לנזק לבודי.
אם אין טמבון אחורי עם מנשאים אני מציע שתנסה לחשוב ולאתר את השטחים המתים בתוך הרכב.
כלומר, היות ויש לך רכב ארוך אני בטוח שקיימים שאם תחשוב טוב תמצא שטחים שתמיד הם בעלי שימוש פחות ביותר.
שם הייתי מקבע מנשאים.
לדוגמא, אצלי בסופה איתרתי שהמקום זה הוא בדיוק בפינות האחוריות של הרכב, על בית הגלגל שממשיך עד הסוף, עד הפינה.
שהבנתי את זה קיבעתי מצד אחד קומפרסור ובצד השני קופסא יעודית ע"פ מידות שם אני מאחסן בעמידה את הג'ק בקבוק של הרכב.
ואם בכל זאת תחליט על מנשא בדופן הרכב אז עדיף על החלק האחורי, זה הצד היותר חזק.
לגבי מנשאים דרור יקירי, לא צריך להרחיק עד אי ביי. את הטלפון שלי אתה מכיר.
שניר
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
אם תקרא שוב את ההקדמה של נמרוד לפרויקט מתקן הגלגל שהוא גם מיכל מים, תמצא שם את המשפט "להוציא החוצה מהג'יפ".
אז נכון שבסופה ארוכה יש קצת יותר ספייס מאשר ב-XJ הקומפקטי, ונכון שאני כבר לא מייצר עוד ילדים (4 צאצאים משתי נשים זה מספיק, בחיי) ושעוד אין לי כלב, אבל אני רוצה שכמה שיותר דברים יצאו מתוך הג'יפ החוצה וישאירו את החלל הפנימי שלו פנוי ככל האפשר. גם ככה אני סוחב ארגז פגזים 105 מ"מ שמכיל ציוד חילוץ, וארגז כלים, וברגיה, ועוד כל מיני...
טכני היה אפשר לקבע את מנשאי הג'ריקנים על בתי הגלגל, אבל הספסלים נמצאים שם.
חוץ מזה שג'ריקן לא צריך להיות בתוך הג'יפ. הוא תופס מקום, נוזל וכו'. מקומו בחוץ., שם הוא גם אמר להתלהט בשמש ולספק לי מים חמימים למקלחת של אחה"צ/לפנות ערב.
נראה לי שבסוף לא תהיה ברירה אלא לחזור לפגוש הקדמי.
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
הבעיה היא שאתה רוצה בחינם.
פתרונות טובים צריך ליצר והם עולים כסף.
מהשא גלגל, מיכל צורני, פגוש שהוא מיכל ועוד...
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
מנסיון ,,
על דופן הרכב מקדימה בין הדלת לגלגל !!
היתרון הגדול (: מאפשר "מנוחה" לארוכי הרגליים
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
קובץ מצורף 86086קובץ מצורף 86087
ישנה אפשרות נוספת,,,עבודה על הכנפיים הקידמיות
או הפתרון הישן על הצד
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
[QUOTE=boaz avrahami;568631]הבעיה היא שאתה רוצה בחינם.
פתרונות טובים צריך ליצר והם עולים כסף.
מהשא גלגל, מיכל צורני, פגוש שהוא מיכל ועוד...
אצלכם זה ככה. אינדיאנים אתם קןראים לעצמכם? אתם צפונבונים ומפונקים עם תנאי החמישה כוכבים דה-לוקס שלכם.
אצלכם הכל צריך להיות מהמדף, בולט און. או עבודה של מומחה. צורני, משתלב, מתחכם.
בג'יפ האמיתי אתה קודח, מבריג, מתקין לבד. תולה עליו ג'ריקן. זה לא יקלקל לו את הלוק ואת מקדם הגרר. לא יגרום לרוח לשרוק יותר. או פחות.
ה"בחינם" זה רק בונוס.
-
התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
אז תחזיר לפגוש מקדימה ותוסיף קרני ראם לפניו על מנת שבפעם הבאה שיתקיף אותך איזה פרייבט בחניה תקרע לו תתחת עד הבשר.
שידע לא להתעסק עם מסוקסים 😝
נ.ב - הצבעת כבר לאוטו שלך בתחרות תמונות?
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
השמשוני יחיעם
אהבתי.
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
שלא תחשוב שהוא עשה את השיפור לבד. ככה זה בא. מהחנות.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: התקנת מנשאי ג'ריקן - איפה עדיף?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
שלא תחשוב שהוא עשה את השיפור לבד. ככה זה בא. מהחנות.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
אבל עדיין זה נראה פשוט יפה.