-
אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
אהלן..
אלטרנטור מקורי הוא 90amp.
האם 136 או 160 יטענו את המצבר מהר יותר בזמן קצר יותר?
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
מטען לרכב עם אמפר גבוה יותר טוען יותר מהר.
לפי אותה אנלוגיה גם אלטרנטור, לא?
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
לא בהכרח,תלוי כמה אמפר המצבר רוצה "לקחת" .
גם כמה עומס יש בסך כל המעגל (פרט למצבר) הכולל את כל הצרכנים -שמפילים את מתח המצבר-שגורמים להפרש פוטנציאלים למתח האלטרנטור-שגורם לזרימת זרם טעינה במעגל....
אם הצריכה הכללית היא מעל 90 אמפר ,אז כן ,אלטרנטור גדול יותר יטען יותר,זה קורה כשמוסיפים עוד צרכנים "כבדים" למעגל הרכב מעבר לצרכנים הסטנדרטיים.
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
בד"כ מתקינים אלטרנטור בהספק גבוה יותר עקב הוספת צרכנים שעובדים במקביל לפעולת המנוע (מערכת סטריאו עוצמתית, תאורת הלוגן וכדומה).
כלומר, לא עבור טעינה מהירה יותר למצבר.
עקרונית, טעינה מהירה פחות בריאה למצבר.
רענן
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
מה שהם אמרו :)
ואני עם אלטרנטור 160 אמפר ומרוצה, אבל עם צרכנים רבים בנסיעה....
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
תודה חברים,
ברור לי עניין הצרכנים. זה היה לי ברור עוד לפני.. זה למה משדרגים לגדול יותר.
אבל אני שואל כי אין לי צרכנים רבים (מעטים מאוד) וכן הייתי רוצה להחזיר בכיף למצבר קצת יותר בחזרה.. מעבר לרמת הטעינה של המקורי.
אז האם נסיעה קצרה תטען את המצבר יותר מהרגיל?
והרי אלטרנטור 160 או 150 אמפר לא יזיק לרכב, אמת?
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
אני מבין שאתה לא איש מחשבים,
זה עובד, לא נוגעים ...
חבל על הכסף
רענן
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
אם במאזן האנרגיה ברכב שלך האלטרנטור מספיק כדי לתת בכל מצב מתח טעינה של 14.4 וולט אז אלטרנטורים גדולים יותר לא ישנו כלום.
הם, כמו האלטרנטור הקטן יותר, יתנו 14.4 וולט, והמצבר יקח זרם ככל שהמתח הרגעי וההתנגדות הפנימית שלו יכתיבו.
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
אני לא איש מחשבים. זה נכון ... :)
בקיצר לא משנה אם יש לי 90 או 160 העיקר 14.4 בטעינה.
תודה רבה על ההארה בעניין.
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
אם במאזן האנרגיה ברכב שלך האלטרנטור מספיק כדי לתת בכל מצב מתח טעינה של 14.4 וולט אז אלטרנטורים גדולים יותר לא ישנו כלום.
הם, כמו האלטרנטור הקטן יותר, יתנו 14.4 וולט, והמצבר יקח זרם ככל שהמתח הרגעי וההתנגדות הפנימית שלו יכתיבו.
חנן, אתה צודק אבל אני חושב שבלבלנו אותו.
אצלי, עם אלטרנטור 160 אמפר, עם הדלקת מזגן על כל מאורריו (ויש), הטעינה בסרק יורדת ל-13.4, ובבין עירוני ל-13.8.
לכן, דני, אני מציע שתבדוק בדיוק מה נתוני הצריכה שלך ביום קיץ חם.
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
באותו עניין: סופה עם אלטרנטור מקורי ומצבר שנפ 55A בן שנתיים +. ללא הפעלת מזגן, שעון הטעינה מראה 14 וולט. עם הפעלת המזגן, כאשר המדחס נכנס לעבודה, הקריאה בשעון 11 וולט. כשהמדחס מתנתק, 13 וולט. האם החשוד המיידי הוא המצבר?
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
14.4 זה נתון קשיח?
אני עד היום סברתי שזה תלוי בוסת טעינה וביצרן.
חשבתי שכל מה שבין 13.8 ל 14.4 נחשב טעינה תקינה
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
אתה צודק, בועז. המספר היה לדוגמא.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafpeleg
באותו עניין: סופה עם אלטרנטור מקורי ומצבר שנפ 55A בן שנתיים +. ללא הפעלת מזגן, שעון הטעינה מראה 14 וולט. עם הפעלת המזגן, כאשר המדחס נכנס לעבודה, הקריאה בשעון 11 וולט. כשהמדחס מתנתק, 13 וולט. האם החשוד המיידי הוא המצבר?
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
יכול להיות גם בעייה של מוליכים. בדוק מתח טעינה על המצבר ועל האלטרנטור.
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
קצת קשור לשירשור- מי שרוצה למדוד מתח אבל לא רוצה להתחיל להתעסק עם הרב מודד ופתיחת מכסה מנוע יש את המוצר הבא:
http://www.ebay.com/itm/LED-Auto-Car...item5405d19fa5
קל ונוח...
אסף, גש לחשמלאי רכב ובקש לבדוק לך את המצבר תחת עומס (בדיקה פשוטה) אם הרכב הוא לא רק ל"סופי שבוע" אני מניח שתגלה שהמצבר שלך מתקרב לסוף חיו
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
תודה.
הבאתי 136amp נראה לי מספיק בשביל כל מה שאני צורך ברכב + ספייר..
עלה לי 350 ש״ח אז שיהיה.
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
איפה קנית במחיר הזה?
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
אתה צודק, בועז. המספר היה לדוגמא.
- - - Updated - - -
יכול להיות גם בעייה של מוליכים. בדוק מתח טעינה על המצבר ועל האלטרנטור.
האוטו לא הניע הבוקר, אלא בעזרת כבלים. נסעתי לבדוק את המצבר, אכן לא עמד בבדיקת עומס. קניתי מצבר 90A. פעולת המתנע נמרצת, בדקתי מתחי טעינה הן על המצבר והן על האלטרנטור: שניהם שווים ל 14.3v. ועדיין, עם הפעלת המזגן שעון הטעינה יורד ל 11.5v. מדוע?
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafpeleg
קניתי מצבר 90A. מיותר. לא היתה סיבה.
בדקתי מתחי טעינה הן על המצבר והן על האלטרנטור: שניהם שווים ל 14.3v. ועדיין, עם הפעלת המזגן שעון הטעינה יורד ל 11.5v. מדוע?
בדוק מה צריכת הצרכנים שלך באמפרים בזמן הדלקת מזגן. זו הסיבה.
...
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmil
...
איך אני בודק את זה?
האם לחבר רב מודד בטור לפני כל רכיב במערכת המיזוג (מדחס\מפוח\מאוורר)?
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafpeleg
איך אני בודק את זה?
האם לחבר רב מודד בטור לפני כל רכיב במערכת המיזוג (מדחס\מפוח\מאוורר)?
עקרונית כן, מעשית לא.
מחפש מה הצריכה של כל אחד מהם (ברשת), לצורך הידיעה.
מפעיל המערכת ומנתק כל פעם אחד אחר, לראות מיהו הגנב.
למשפצי אלטרנטורים, אגב, יש שעוני זרם מאד חזקים.
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
מה המגבלה המעשית? האם זהו רב המודד האוניברסלי שאינו מתאים למשימה או משהו אחר? החיווט לשלושת האביזרים האלו נגיש מאוד.
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
על הרב מודד בדרך כלל רשום אמפר מקסימלי למדידה, עובי התיל במד לא יעמוד בזרם .
על שלי לדוגמא רשום 20A ל15 שניות
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
במידה ובזמן הפעלת המזגן המתח על המצבר ובאלטרנטור הוא 14.3 ובמד המתח 11 אז יש לך נפילת מתח על המוליכים או באדמה עקב מגע לא טוב.
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmil
עקרונית כן, מעשית לא.
מחפש מה הצריכה של כל אחד מהם (ברשת), לצורך הידיעה.
מפעיל המערכת ומנתק כל פעם אחד אחר, לראות מיהו הגנב.
למשפצי אלטרנטורים, אגב, יש שעוני זרם מאד חזקים.
האם הכוונה להפעיל את המזגן כך שהיחידה הפנימית תעבוד אך לנתק את המדחס?
ואח"כ את המאוורר?
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
מדחס, לא צורך זרם. הצרכן העיקרי זה המאווררים, כלומר מאוורר על רדיאטור חיצוני ומפוח פנימי.
רבין.
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
מדדתי את המתח עם רב-מודד על המצבר, כאשר המזגן פועל:
14.2 וולט, בכל מקרה- מדחס עובד או לא עובד (המתנה).
למאוורר יש שתי מהירויות, כאשר המדחס עובד הוא מסתובב מהר.
כפי שציינתי, המתח זהה בשני המצבים אך שעון הטעינה מראה 11.5 וולט כשהמדחס דוחס.
רעיון?
-
תגובה: אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
לשפר את החיווט והמגעים עד לשעון, כפי שחנן אמר.....