TD5 שנת 2001.
קטרפילר או אופטימה צהוב?
הנתונים החשמליים זהים...
נסיון טוב יש לי מקטרפילר שכבר הזדקן ונדרש להחלפה.
מישהו עם נסיון באופטימה ברכב כזה?
Printable View
TD5 שנת 2001.
קטרפילר או אופטימה צהוב?
הנתונים החשמליים זהים...
נסיון טוב יש לי מקטרפילר שכבר הזדקן ונדרש להחלפה.
מישהו עם נסיון באופטימה ברכב כזה?
סלח לי , אבל יש משהו מיוחד בלנדרובר TD5 שדורש מצבר ספציפי ?
אם לא, בוש או וורטה זולים יותר ולא פחות טובים.
רענן
ממש לא מיוחד.
יש כננת על הרכב.
יש לי נסיון טוב עם הקטרפילר, מתעניין לגבי ה אופטימה מבעלי נסיון עבר עם המצבר הזה, כמצבר ראשי.
קטרפילר ~ 1000 ש"ח
אופטימה כמעט כפול, לא מצליח להבין למה...
קטרפילר (למעשה דלפי) מצבר מצוין עם גב מעולה.
הפרקטיקה שלי היא שמצברים בדרך כלל חיים את תקופת האחריות פלוס חודשים בודדים כבונוס לאחריה.
המסקנה הזו שולחת אותי לרכוש מצבר שמחירו בחלוקה לחודשי האחריות יהיו אטרקטיביים יותר.
אם יחזיק יותר מתקופת האחריות זכיתי בבונוס.
פעם אחרונה נרכש וורטה כחול.
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
בגדול - בועז צודק.
אבל יש הבדל בין מצבר עופרת חומצה רגיל (שנפ, קטרפילר, וארטה וכו') אל מול האופטימה הצהוב:
1. הוא מאפשר פריקה עמוקה - זה חשוב לכלי רכב שיש בהם צרכנים שעובדים גם כשהרכב כבוי כמו מקרר\תאורת מחנה וכו' - מצבר רגיל פשוט מת אחרי כמה פריקות עמוקות בודדות.
2. אין בו חומצה והוא אטום לגמרי - המשמעות היא שהוא לא פולט גזים כלל, לא מייצר קורוזיה וניתן להשתמש בו גם במצב הפוך לגמרי - זה קריטי בעיקר ברכבי מרוץ ובכלים מיוחדים.
3. בניגוד למצברים אחרים, הוא מחזיק הרבה מעבר לתקופת האחריות שהיבואן הישראלי נותן (אין לי הסבר לתקופה הכל כך קצרה) ולראיה - בחו"ל הוא מקבל אחריות ארוכה בהרבה.
עידן
123
מה שאני לא מצליח להבין מדוע אופטימה עולה בחו"ל כ - 200 $ שהם כ - 700 ש"ח ופה האופטימה נמכר בכ - 2000 ש"ח !!! - קישור לאמזון
גם בחו"ל הספק מרוויח, וכל הסיפורים של הובלה ואחריות נמאסו כבר ומצוצים מהאצבע, גם הספקים מחו"ל מובילים את המצבר במכולה או בהובלה כזאת או אחרת, גם להם יש עלויות תפעוליות וכדומה.
אין מכס על מצברים, רק מע"מ, יש מס קניה של 80 ש"ח ליחידה - קישור פרטים בעמוד 1034, ולא צריך אישור ייבוא חלפים של משרד התחבורה בייבוא אישי.
הובלה אווירית עוד 700 ש"ח.
סה"כ כולל מע"מ 1650 ש"ח.
עכשיו יקפצו החכמים ויגידו, לא משתלם, תקנה בארץ, נכון, ביבוא של פריט יחיד זה נכון, צריך לזכור שהיבואן מוביל במכולה בים כמות גדולה מאוד כך שמחיר ההובלה עבור יחידה יורד פלאים, וכל שכן היבואן לא קונה באמזון ב - 200 דולר אלא בהרבה פחות.
התלונה היא מול היבואן בארץ ולא מול המשווקים שהמחיר שלהם מוכתב ע"י היצרן.
למחשבה.
בתחילה שאלת שאלה מקצועית תמוה.
אח"כ קיבלת תשובות להבדלים הטכניים שמהם אתה אמור להחליט איזה טכנולוגיה עדיפה ליישום שלך בהתאם לתקציב שאתה מוכן לרכוש.
כרגע לא מובן הוצאת הקיטור לגביי התמחור .
לדעתי לא מיובאים הרבה מצברי אופטימה לכן הרווח עבור היבוא שיווק מתחלק לכמות קטנה לכן הפער מאמיר לעומת חו"ל.
מניח שאף אחד לא יחסום אותך מלהיות יבואן נוסף ...
בהצלחה
רענן
רענן אתה טועה. הצבא קונה ממנו כמויות לא קטנות בכלל.
ולפי מה שאני זוכר היו עליו מדבקות של היבואן הישראלי.
אני בהתלבטות דומה ברנגלר.
מה הסיפור של זה: http://www.allstar.co.il/sale.asp?pi...lenum=#topnews
מעבר לזה שהו בטח סיני ללא שם... האם יחזיק יותר משליש-חצי מן יחסית לאופטימה שעולה כמעט פי 3?
ולפי תיאוריית בועז, יש לו אחריות ל-3 שנים (או 24 חודשים... :) תלוי איפה מסתכלים ) ... כך שהוא מאוד משתלם.
לא כתוב, הוא פריקה עמוקה? מה עושה מצבר לכזה?
איל
דורון, סביר להניח שזו הסיבה, אבל עדיין למצוא את רענן בטעות
זה כבר יום חג.
יש לי נסיון אבל רובו מר - היו לי לא מעט אופטימות (~4) ובסוף נכנעתי פשוט כי המצבר החזיק מעמד שנה וחצי מקסימום.
לא מומלץ למרות הפיצ'רים שבו. הפרוייקט הבא - מצבר כפול.
מצברי פריקה עמוקה זוכים לפחות אחריות מפני שהלוחות בתוכם עדינים יותר ומחזיקים פחות זמן - במיוחד בשימוש בשטח קופצני.
למיטב ידיעתי עלולה להיות בעיה להוביל מצברים באוויר.
שווה בדיקה מעמיקה שלא תאבדו כסף.
לי יש מכשיר הגנה על המצבר על מנת להימנע ממצבים של אי יכולת התנעה.
עולה סביב 400 שקל והוא מספק גם הגנה שחיי המצבר יתקצרו מהותית בעת פריקה בלתי מבוקרת.
JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex
מצבר פריקה עמוקה לא מתאים לרכב כי הוא לא מסוגל לספק פיק זרם גבוה שדרוש לסטרטר.
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
התגובה לנושא המחיר כי שקלתי ברצינות רכישה של OPTIMA על פני ה - קטרפילר שהיה קודם.
הנתונים החשמליים של שני המצברים מאוד דומים.
האופטימה הצהוב - קישור
Cold Cranking Amps: 750
Cranking Amps: 870
Nominal Voltage: 12 volts
Open Circuit Voltage (fully charged): 13.1 volts
Internal Resistance (fully charged): 0.0028 ohms
Capacity: 55 Ah (C/20)
Reserve Capacity: BCI: 120 minutes (25 amp discharge, 80°F (26.7°C), to 10.5 volts cut-off)
מצבר הקטרפילר 3T-5760 קישור:
Cold Cranking Amps: 750
Reserve Capacity: BCI: 167 minutes
Capacity: 100 Ah
בחישוב עלות תועלת הנטייה היא לקטרפילר.
ראה בקישור להלן.
http://www.optimabatteries.com/en-us/support/faqs/
Sent from Tapatalk
ראיתי. תודה.
עד כמה שאני הבנתי הם משתמשים בחומר נוסף בתוך האלקטרוליט שמתרכב עם מולקולות הגז ולכן הן לא נפלטות.
גם האלקטרוליט שלהם יותר עמיד בתנודות.
זה לא יתרון משמעותי ששווה כסף ברכבים רגילים, אולי בקרוואנים שבהם המצבר נמצא בחלל המגורים.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
מעשה שהיה, כך היה....
כידוע, הג׳יפ אצלי בקושי נוסע.
קצת נסיעות קצרות בישוב ופה ושם טיולים. משהו סביב 6000-8000 קמ בשנה.
המצבר מוגן באמצעות בטרי בריין שמונע ירידה תחת 11.8 וולט וכמעט כל הזמן שהרכב עומד הרכב מוטען על ידי סיטק 7000.
מצבר וורטה כחול נרכש אצל איציק מצברים/ מצברי חיים ברנשטיין בסוף מרץ 2013.
בטיול פסח האחרון, לאחר ליל הפעלה של המקרר, המצבר התרוקן עד לרמה שהבטרי בריין ניתק אותו ( קצב התרוקנות מהיר מדי) והרכב לא הצליח להניע.
התנעתי באמצעות כבלים בעזרתו האדיבה של סער.
המשך הטיול היה בסדר.
לאחרונה לאחר עמידה קצרה המצבר מרגיש עייף עד שאתמול אחרי 3 שעות כבר לא ניתן היה להתניע.
פירקתי וחזרתי למקום ממנו רכשתי את המצבר בראשון.
לאחר בדיקת עומס קיבלתי אותו מצבר בדיוק רק חדש ועם תוקף אחריות מוגבל לתעודת האחריות המקורית.
השרות ומחיר הרכישה נהדרים.
הורטה עצמו קצת מעורר ספקות. נראה כמה זמן יחזיק החדש...
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
11.8 וולט זה נמוך מדי, כמו שגילית, ומראה על פריקה עמוקה מאוד ומזיקה.
זו הגנת מינימום לחרום אם בטעות משהו מושך יותר מדי.
אני לא אמור להגיע למנתק ולמעט פעם או פעמיים במהלך התקופה גם לא הגעתי לניתוק אוטומטי.
אגב, מה התחום הנמוך שעדיין אינו מזיק?
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
בבקשה תזכרו את הערת השתיה ואם צריך תביאו משהו לשינה קלה. לא תהיו לבד
* היה אמור להיות בשרשור הטיולילה.
אודה לאחד המנהלים אם יעבירו למקום הנכון.
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
הנזק הוא יחסי לפריקה, מתחיל מנזק קטן לפריקה עדינה של אחוזים בודדים והולך ומתעצם ככל שהמצבר מגיע לאחוזי פריקה עמוקים יותר.
ככלל אצבע, אני מציע שהמצבר לא ירד אל מתחת ל97 אחוז טעינה בשוטף (למרות שברור לי שזה לא תמיד מתאפשר), ולעולם לא מתחת ל50 אחוז.
מצבר "רגיל" שנפרק יותר מפעמיים לא מצליח לחזור לתפקוד.
בשונה ממצבר DEEP-CYCLE שמיועד לפריקה ועומד בזה בגבורה, כי תוכנן לכך, אופטימה ומריעיו מבוססי AGM ו - GEL.
גם הקטרפילר\AC-DELCO הגיבורים לא ישרדו פריקה מלאה יותר מפעמיים שלוש...
ברכבים הוותיקים שלנו (לא ישנים "פוליטיקלי קורקט"), מורכבים כל מיני שיכלולים חשמליים עם השנים, שכ"א "שותה" כמה מיקרו וולט במהלך היממה ומפרדקים את המצבר כמו נחיל טרמיטים שאוכל בול עץ, לאט אבל בטוח.
מצברים נפרקים אט אט, מי שיכול שיחבר מטען לחשמל בחנייה ויאריך את חיי המצברים.
חשוב לחבר את המצבר במצב NORMAL ולא ב - RE-CONDITION שאכזרי למצבר (מטעני CTEK)
[QUOTE=boaz avrahami;584374]מעשה שהיה, כך היה....
בטיול פסח האחרון, לאחר ליל הפעלה של המקרר, המצבר התרוקן עד לרמה שהבטרי בריין ניתק אותו ( קצב התרוקנות מהיר מדי) והרכב לא הצליח להניע.
התנעתי באמצעות כבלים בעזרתו האדיבה של סער.
אם מותקן אצלך battery brain לא מבין מדוע נאלצת להניע בעזרת כבלים.
ייעודו של המכשיר הנפלא הזה (מותקן אצלי כבר שש שנים) לאפשר, בלחיצת כפתור על שלט רחוק, מספיק מתח להנעה.
למיטב זכרוני, אמור לנתק ב 12.8
בטרי בריין מנתק ב 11.8 וולט. בדוק.
הסיבה לכבלים היא שהמצבר כבר התחיל לגסוס.
זרם ההתנעה אינו רק כמה וולט יש במצבר.
אם המצבר לא תקין אז גם הבטרי בריין לא יציל אותך
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex