5 קבצים מצורפים
oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
תפקידו של ה-catch can הוא לאסוף את השמן שעובר ממכסה השסתומים חזרה לצינור היניקה ראשי שאחרי הפילטר:
בתמונה צילום מהניקוי שביצעתי לאינטרקולר כשקניתי את הרכב, כמות השמן שמצטבר בצינורות ובאינטרקולר עצמו היא משמעותית.
הצינור המקשר מסומן בחיצים
קובץ מצורף 87796
מבלי להתקין מוצר שכזה המצב חוזר דיי מהר לקדמותו והשמן חוזר להצטבר בצנרת
איביי כהרגלו מלא במגוון שלם של מוצרים לנושא
http://www.ebay.com/sch/i.html?_saca...ch+can&_sop=15
הזמנתי אחד שנראה לי מתאים - לא גדול מדי, עם נשם. מיד עם הגעתו הוא נצבע בשחור על מנת שלא ימשוך תשומת לב לכשיהיה מורכב.
ההרכבה היא דיי פשוטה:
קובץ מצורף 87793
קובץ מצורף 87794
קובץ מצורף 87795
קובץ מצורף 87798
מה שחסר לי עכשיו הם צינורות להתחבר ליציאות הקיימות, הקוטר החיצוני של המחברים במיכל איסוף הינו 12MM היכן לדעתכם ניתן למצוא צינור (שחור) בקוטר הזה ? כיצד עדיף לבצע את החיבור למכסה ולצינור היניקה הראשי? האם על בסיס הצנרת הקיימת ומתאמים?
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
כל מה שקשור לצינורות - מ.פ. מרכז הצנרת. רח הרצל.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
אדי השמן מגיעים לבסוף גם ל MAF ומשבשים את את הקריאה שלו, זו לפחות הייתה המוטיבציה שלי להתקנת ה CATCH CAN.
למה הנשם משמש?
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
המיכל אמור להתחבר לצינור שסימנת בתמונה הראשונה?
כלומר - חיתוך של הצינור והתחברות אליו?
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
כל מה שקשור לצינורות - מ.פ. מרכז הצנרת. רח הרצל.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
או טכנו צינור ביצחק שדה.
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
תאמת שאין לי מוגש. אני מניח שזה למקרה ונוצר לחץ חזק מדי במערכת מסיבה כלשהי. הנשם נותן לאוויר לצאת אך לא לשמן.
אני לא בטוח שזה נכון להשתמש ב CATCH CAN עם נשם.
עם נשם אתה מכניס אויר מבחוץ לתוך הסעפת לאחר הפילטר של הרכב, ואני לא בטוח שאתה יכול לדעת מה סוג המסנן \ טיב המסנן \ משטר החלפת של המסנן בנשם.
ובנוסף, אותו אויר מבחוץ נכנס לאחר ה MAF, כלומר ה MAF לא "יודע" עליו.
בחקירות שעשיתי לא מצאתי התקנות עם נשם כזה.
**** אין לי ידע מקצועי בנושא, רק הגיון שלי - סוביקטיבי לחלוטין. כדאי שתתיעץ עם בעל ידע בנושא.
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
אני מוכן להמר שיש אצלך MAF
בנוסף, אני מתנצל על כך שאני "הורס מסיבות" היום. אבל, לאחר הסתכלות מעמיקה במפריד שקנית, לא רואים שיש בו פתח כלשהו למעט הבורג ריקון?
יכול להיות בעיה מכיוון שהמפרידים הזולים באייבי לא בדיוק עושים את העבודה (מנסיון). הם למעשה סתם גוף חלול דרכו עובר האויר, ללא מסנן כלשהו מעט מאוד שמן יעצר. במפרידים היקרים יותר כמו ה PROVENT200 של MANN ישנו מסנן כלשהו כגון כותנה, ספוג וכו.
אני גם קניתי את המפריד הזול , אך הוספתי הארכה קטנה לצינור הכניסה שעטופה בצמר פלדה. הבדל משמעותי בכמיות השמן הנעצרות במפריד לפני ואחרי השינוי.
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
האם ההתקן הזה יעזור למניעת הצטברות בוצה בסעפת יניקה גם בדיזל אטמוספרי ? יש טעם? מעבר לכך מדי פעם הוא דורש ריקון לא? איך יודעים מתי?
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
אני לא מוצא שום איזכור לפאגרו Q דיזל עם MAF. לבנזין יש... מישהו מבין יותר לעומק ויכול לאשר?
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
אני לא מוצא שום איזכור לפאגרו Q דיזל עם MAF. לבנזין יש... מישהו מבין יותר לעומק ויכול לאשר?
במנוע הנ"ל לא קיים MAF.
חיישן MAF נימצא במנועי בנזין ומנועי דיזל מתקדמים יותר.
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
אתה לא חושש שחתיכת צמר פלדה תתנתק לתמשיך למנוע בטעות?
חושש באותה מידה שחתיכה מהפילטר אויר תתנתק.
זה בגדול מה עשיתי
http://forums.evolutionm.net/evo-how-tos-installations/485682-how-another-diy-catch-can-mod-dual-baffles-extended-inlet-tube.html
oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amirk
אני גם קניתי את המפריד הזול , אך הוספתי הארכה קטנה לצינור הכניסה שעטופה בצמר פלדה. הבדל משמעותי בכמיות השמן הנעצרות במפריד לפני ואחרי השינוי.
בפיאסטה 97 הישנה שלנו, היה סבך מתכת בדומה לרשת לולים צפופה מאד בקצה צינור החזר ממכסה השסתומים לפילטר אויר.
בגדול, זה היה דומה מאד למחזיר הפשוט שמוצג כאן, אבל עם רשת מתכת בתוכו.
סידור מקורי של הרכב, שבטיפולים הייתי מוציא אותו ומנקה עם תרסיס קרבורטורים.
הרשת הזו תפסה הרבה ג׳יפה.
ההבדל מהצמר פלדה הוא שזו רשת קשיחה וצפופה, שהסיכוי שהיא תתפרק נמוך מאד.
Slowly..
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
דורון, דבריך רק מחזקים את הטיעון שיש לתפוס את מה שיוצא מהשסתום בראש והוא לא אויר חזרה לסעפת.
עכשיו אפשר לדון בטכניקה.
מפריד ללא סינון עוזר מאוד להרגשה הטובה, נראה טוב ואפשר להסביר לחבר'ה מול מכסה מנוע פתוח על השו"ש האחרון.
בפועל הוא מפריד מעט מאוד שמן.
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
אני מתנצל.
לא מזלזל באף אחד. זו לא הייתה הכוונה כלל. ואם כך הובן ממה שכתבתי אז טעיתי.
Sent from my Patrol
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
בפיאסטה 97 הישנה שלנו, היה סבך מתכת בדומה לרשת לולים צפופה מאד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amirk
עכשיו אפשר לדון בטכניקה.
מה שאני מבין שצריך משהו שהאויר יעבור דרכו ועליו אדי השמן יוכלו להידבק
האיזדאל זה פילטר של מאן או דומה
והפשרה זו רשת צפופה שניתן לנקות בכל טיפול
אלירן. נראה לי שאם תשתמש בצינור פנימי ועליו תלביש את הפילטר לנשם שקיבלת - מצאת פיתרון
3 קבצים מצורפים
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
שחר אני לא יורד לסוף דעתך, תוכל להסביר שוב?.
כרגע העסק מותקן:
צינור השמן שקניתי (55 ש"ח למטר) נכנס בקושי לצינור המקורי וכך ביצעתי את הקטנת הקוטר לפתחי המיכל. שני באנדים דואגים שהעסק יהיה מהודק.
שאלת סקרנות - אני מודע לעובדה שהצינור שקניתי עמיד בלחץ גבוה מאוד ולא בדיוק קשור לשימוש שלי אבל למה יש לו כיווניות לזרימת הנוזל?
קובץ מצורף 87890
המיכל הותקן על הכנף כי שם היה מקום פנוי, לא הכי אידאלי מבחינת פקק הריקון אך אני מתכוון להחליף את הברוג של התושבת לפרפר כך שיהיה קל לנתק ולרוקן.
קובץ מצורף 87891
קובץ מצורף 87893
אחרי שאמיר העלה את נושא הסינון החסר אני מוותר כרגע על ניקוי הצנרת והאינטרקולר וממתין לראות כמה שמן באמת מצטבר בכלי אם בכלל.
אם נראה שהמוצר לא יעיל נחשוב על פיתרון אחר.
תודה לכולם, מבטיח לעדכן.
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
ממה שאני הבנתי מהצמר פלדה של אמיר,
הכוונה שהאויר עם האדים לא יזרום במיכל ריק וכך האויר עם האדים ימשיכו דרכו ולא ישארו במיכל
אלא הוספת מסנן/רשת שדרכה יזרום האויר יגדיל את שטח המגע עם אדי השמן ואז והשמן יתפס עליה ויטפטף מטה.
לגבי הפילטר.
נניח שהיית מרכיב צינור פנימי ועליו כשהוא בתוך המיכל היית מרכיב את הפילטר.
היית מקבל את אותו אפקט
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
הנשם בכל מקרה נראה מיותר והייתי סותם אותו.
1 קבצים מצורפים
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
הבטחתי לעדכן:
עברו להם K10 ק"מ (כן, אני עושה מעט ק"מ) וזאת הכמות שיצאה מהמיכל. הנשם בוטל מזמן והוא רק למראית עין. אני מתכוון להחליף למשהו יעיל יותר אבל נחמד לראות כמה שמן שחור משחור לא חזר למערכת.
קובץ מצורף 98650
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
יפה , מספיק לעשות פלאפל.
מה שאני קצת לא מבין,
הצינור מלכתחילה אמור להוביל אדי שמן לתוך הצילינדרים, מעיין שימון המערכת. גם אם הפעולה מלכלכת היא לעניות דעתי חיונית.
אם המטרה לחסום את אדי השמן למה לא לבטל את הצינור, כך תקבל סעפת נקיה ומנוע הרוס.
ואם המטרה להקטין או לווסת את כמות השמן שנכנסת מדוע לא לשחק בקוטר הצינור?
ממה שאני יודע, במנוע חדש התופעה של לכלוך הסעפת זניחה, וזה כיוון שהקומפרסיה אופטימלית, והרינגים עושים את עבודתם.
במנוע שמתעייף עם השנים חודר יותר לחץ וחום דרך הרינגים העייפים יותר לתוך מערכת השמן ובעיקבות זה נוצרים יותר אדי שמן שעוברים דרך הנשם.
אני הייתי שם מגביל קוטר או ברז קטן שפתוח חלקית ביציאת הצינור מראש המנוע.
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
זאת הכמות המצטברת מ-10k ?
אני מתלבט האם יש ערך מוסף למנועי דיזל נטולי טורבו ואינטרקולר.
תגובה: oil catch can - התקנת מפריד שמן פאגרו Q 2.8
דורון:
- זאת הכמות ממוצר לא יעיל במיוחד אני מנחש שהוא תופס פחות מ50%.
- ברכב בלי אינטרקולר לא נראה לי שהייתי מתקין.
ukiuki
עד כמה שאני מבין - הצינור מוביל חזרה אדי שמן כי אסור לשחרר אותם סתם כך לאטמוספירה עקב זיהום.
מקריאה בנושא הבנתי שמומלץ מאוד שלא לשחק בלחצים שרצים במכסה השסתומים משמע - לסתום את הצינור.